Heb ik een memo gemist? Het gaat toch eerst om mensen van 63 en 64 met een BMI van 40+ en mensen met het syndroom van down? Daarna de 60-62ers en de mensen uit andere risicogroepen?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:54 schreef Predator40 het volgende:
Ik vind het best vreemd dat gezonde 60 plussers nu voor de kwetsbare mensen gaan.
diegenen met zwaar overgewicht en 70 plussers kan ik enigzins nog wel begrijpen.
en er zijn ook al heel veel andere gezonde groepen voor gegaan.
volgende maand krijgen de gezonde 50 plussers voorrang op de mensen met een medische indicatie ?
zo zijn we inderdaad nog tot de herfst bezig met de kwetsbare groepen waar het echt om gaat.
Wees gerust, ik kan goed schaatsenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de zorg.
Dus dit is meer een "fuck you" naar dikke mensen en geen praktische oplossing. Daar ga je niet ver mee komen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:01 schreef quirina het volgende:
Iemand met overgewicht kan ook afvallen.
Het is ook niet eerlijk dat we allemaal thuis moeten blijven terwijl er agenten gevaccineerd worden met lage kans om op de IC te komen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:05 schreef quirina het volgende:
Nee maar het is niet eerlijk dat jongeren met een aandoening zoals astma onder de 18 maar thuis moeten blijven omdat ze geen vaccin krijgen.
Die kunnen ook op de ic belanden net zoals een obese
Gewoon minder eten. Het is echt heel simpel. Mensen leefden duizenden jaren in de prehistorie met heel weinig eten. Dat zit evolutionair nog zo in ons systeem. Ik snap echt niet dat het vooral de laatste tweehonderd jaar zo'n issue is.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:01 schreef quirina het volgende:
Ik heb onlangs geleerd in SHO dat dit niet het geval is. Lukt alleen met een maagverkleining.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:01 schreef quirina het volgende:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)hikbaar-via-huisartsquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heb ik een memo gemist? Het gaat toch eerst om mensen van 63 en 64 met een BMI van 40+ en mensen met het syndroom van down? Daarna de 60-62ers en de mensen uit andere risicogroepen?
Correct. En Hugo heeft daar expliciet voor gekozen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)hikbaar-via-huisarts
we gaan gewoon weer verder met gezonde mensen vaccineren ....zo te zien ?
Op een gegeven moment moet je grenzen trekken. Steeds gepolder lost ook niks op.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:54 schreef Predator40 het volgende:
Ik vind het best vreemd dat gezonde 60 plussers nu voor de kwetsbare mensen gaan.
diegenen met zwaar overgewicht en 70 plussers kan ik enigzins nog wel begrijpen.
volgende maand krijgen de gezonde 50 plussers voorrang op de mensen met een medische indicatie ?
zo zijn we inderdaad nog tot de herfst bezig met de kwetsbare groepen waar het echt om gaat.
Het is vooral een issue omdat we tegenwoordig veel te veel ongezond en bewerkt voedsel ter beschikking hebben, altijd en overal en tegen lage prijzen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gewoon minder eten. Het is echt heel simpel. Mensen leefden duizenden jaren in de prehistorie met heel weinig eten. Dat zit evolutionair nog zo in ons systeem. Ik snap echt niet dat het vooral de laatste tweehonderd jaar zo'n issue is.
Mja, het verschilt ook natuurlijk in hoeverre mensen vrij zijn om de weerstand van eten te weerstaan. De een kan makkelijk afvallen, en de ander kan weer makkelijk het roken of drinken laten staan.
vreemde grens.....quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Op een gegeven moment moet je grenzen trekken. Steeds gepolder lost ook niks op.
Wat moet een 18-jarige buiten doen?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:05 schreef quirina het volgende:
Nee maar het is niet eerlijk dat jongeren met een aandoening zoals astma onder de 18 maar thuis moeten blijven omdat ze geen vaccin krijgen.
Die kunnen ook op de ic belanden net zoals een obese
Dan ben ik volgende maand aan de beurtquote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:54 schreef Predator40 het volgende:
en er veel teveel reclame voor word gemaakt, je ziet zelden reclames voor gezond voedsel, alleen maar van snacks, mcdonalds, kfc, burger king etc etcquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is vooral een issue omdat we tegenwoordig veel te veel ongezond en bewerkt voedsel ter beschikking hebben, altijd en overal en tegen lage prijzen.
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan ben ik volgende maand aan de beurt
Kom maar op met die prik en het bijbehorende vaccinatiepaspoort en volledige vrijheid
Want jij verwacht dat je als 55 jarige mogelijk beter geen vaccin kan nemen dan vroeg of laat corona krijgen met (zeer waarschijnlijk) een heftiger ziekteverloop?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:16 schreef Sorella het volgende:
Ik vind het raar dat mensen in nederland tot 64 met dat astrenza gevaccineerd worden en in belgie is het tot 54 jaar ?
Ik ben 55 dus zou ik een oproep krijgen voor het astrenza dan weiger ik dat. Ik volg de belgen voor alle zekerheid.
Ik gister ook twee uurtjes en ga zo weerquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik voel mij wel een badass nu, net half uurtje geschaatst met andere mensen. Nu weet ik hoe het voelt om echt gevaarlijke dingen te doen!
Klap in het gezicht van de zorg ditquote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik voel mij wel een badass nu, net half uurtje geschaatst met andere mensen. Nu weet ik hoe het voelt om echt gevaarlijke dingen te doen!
Ik zeg niet dat ik geen vaccin neem, ik zeg ook niet dat ik hem wel neem, maar als ik er 1 zou nemen zou het niet het Astra Zeneca zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Want jij verwacht dat je als 55 jarige mogelijk beter geen vaccin kan nemen dan vroeg of laat corona krijgen met (zeer waarschijnlijk) een heftiger ziekteverloop?
Ik zo ook weer, kost wel een paar omaatjes elke keer als ik ga maar het is het waard.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik gister ook twee uurtjes en ga zo weer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |