Gemeentes leven in een papieren werkelijkheid. Als ik burgemeester was daar had ik alle beschikbare weilanden in de buurt gecommandeerd en er betaald parkeren van gemaakt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik snap de logica hierachter niet. We verwachten drukte, dus we sluiten wegen en parkeerplaatsen af. He verrek, nu parkeren de mensen massaal hun auto's ergens anders met een hoop overlast voor buurtbewoners op de koop toe. Kandanou?
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210212_43471335
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210212_56847305
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210212_46162349
Tsja het simpele feit is dat we in deze ellende zitten omdat te veel mensen de aanwijzingen van de overheid niet op volgen. Als de aanwijzingen beter opgevolgd worden, zouden de besmettingscijfers veel lager zijn en is er meer mogelijk. En je ziet aan bepaalde andere westerse landen dat strenge aanwijzingen wel opgevolgd worden en dat het positieve effect er is.quote:
Dat komt omdat dit een belachelijk iets is, iedereen is buiten in een groot gebied en dan is het toch te druk. Mensen hebben ook wel door dat "te druk" in het bos, op de schaatsvijver of op het strand echt een volkomen idiote constatering is.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waarom hebben mensen geen enkele vorm van zelfbeheersing en zijn we niet in staat om regels op te volgen. Het ligt altijd aan de overheid omdat mensen geen aanwijzing op willen volgenLeuk die vrijheid maar je ziet het afgelopen jaar heel goed waarom bepaalde overheden daar wat minder geduld mee hebben dan in Nederland.
top beleidquote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ja, op die manier. Maar he, wees blij. Er worden deze maand honderdduizenden zorgmedewerkers en huisartsen ingeentDaardoor duurt het vaccineren van risicogroepen langer maar het dat is volgens Hugo het waard.
Nee, dat is geen feit.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Tsja het simpele feit is dat we in deze ellende zitten omdat te veel mensen de aanwijzingen van de overheid niet op volgen.
quote:Als de aanwijzingen beter opgevolgd worden, zouden de besmettingscijfers veel lager zijn en is er meer mogelijk.
Nee, dat is niet de realiteit.quote:Dan kun je makkelijk reageren met je bent af. De realiteit is dat we als volkje weinig zelfreflectie hebben en denken dat de regels voor ons niet gelden....
quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:27 schreef Janneke141 het volgende:
Bij de Jumbo hier om de hoek mag je sinds vandaag weer je boodschappen met een mandje doen in plaats van met een gedesinfecteerd wagentje. Als binnenkort het Radboud Ziekenhuis overstroomt, dan weten jullie hoe het komt.
Maar de komende 2 weken zijn cruciaal.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We moeten komende week natuurlijk vast gemasseerd worden richting de volgende persco waarop alle maatregelen weer met 3 weken worden verlengd.
De simpele waarheid is dat we in deze ellende zitten omdat één of andere gare Chinees zo nodig een vleermuis in zijn wok moest gooien en omdat onze regeringen verrekten het vliegverkeer van en naar China stil te leggen toen daar de pleuris uitgebroken was.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Tsja het simpele feit is dat we in deze ellende zitten omdat te veel mensen de aanwijzingen van de overheid niet op volgen.
[..]
Jawel dat is wel een feit, er zijn te veel Nederlands die zich niet aan de regels houden en dat heeft onmiskenbaar een effect op het aantal besmettingen. De blijkt ook wel uit al die demonstraties zonder afstand en illegale feestjes elk weekend.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is geen feit.
[..]Lees deze zin nog een keertje.
[..]
Nee, dat is niet de realiteit.
Het simpelste feit is dat we mensen zijn die nog een beetje waardigheid willen behouden. Er gaat een virus rond waar de mens niks aan kan doen. Laten we nou niet net doen alsof dat klein beetje plezier in de buitenlucht verantwoordelijk is voor het aantal besmettingen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Tsja het simpele feit is dat we in deze ellende zitten omdat te veel mensen de aanwijzingen van de overheid niet op volgen. Als de aanwijzingen beter opgevolgd worden, zouden de besmettingscijfers veel lager zijn en is er meer mogelijk. En je ziet aan bepaalde andere westerse landen dat strenge aanwijzingen wel opgevolgd worden en dat het positieve effect er is.
Dan kun je makkelijk reageren met je bent af. De realiteit is dat we als volkje weinig zelfreflectie hebben en denken dat de regels voor ons niet gelden....
Dat zeg ik toch helemaal niet. Het gaat er op dat elke aanwijzing die gegeven wordt meteen als onzin afgedaan wordt. En zoals hier net al naar voren kwam kan het ook gaan om toegankelijkheid voor de nooddiensten of een andere goede reden hebben. Maar wij vinden het bij voorbaat allemaal belachelijk.....quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het simpelste feit is dat we mensen zijn die nog een beetje waardigheid willen behouden. Er gaat een virus rond waar de mens niks aan kan doen. Laten we nou niet net doen alsof dat klein beetje plezier in de buitenlucht verantwoordelijk is voor het aantal besmettingen.
Ironisch dat je dit zegt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is misschien niet jouw realiteit maar de cijfers liegen niet. Ik had het ook liever anders gezien. Als ik kijk hoe het de afgelopen maanden gaat hoor je heel veel mensen met zeer weinig zelfreflectie.
Natuurlijk klopt het dat er mensen zich niet altijd aan de regels houden, maar ik denk dat het overgrote deel dat nog steeds wel doet, waar het naar mijn idee vooral mis gaat is dat een deel van de mensen té vaak, met téveel mensen in 1 week of 1 dag afspreken, ze hebben simpelweg nog veel te veel te veel contacten. Daar valt ook het naar het werk gaan als het niet nodig is, toch ff koffiedrinken bij truus, nog even een biertje bij jan, even naar de verjaardag bij pietje. Als de meeste mensen dat nu eens flink zouden verminderen, heb naar mijn idee een veel grotere winst.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Jawel dat is wel een feit, er zijn te veel Nederlands die zich niet aan de regels houden en dat heeft onmiskenbaar een effect op het aantal besmettingen. De blijkt ook wel uit al die demonstraties zonder afstand en illegale feestjes elk weekend.
Gelukkig leven we nog net niet in een totalitair regime. Als je denkt dat we de besmettingscijfers omlaag zouden kunnen brengen met massaal thuis te blijven roep dan op ook op om massaal thuis te werken of anders niet te gaan werken. Zolang 60% van Nederland op locatie werkt en we in de winter zitten gaat er aan de besmettingscijfers vrij weinig veranderen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet. Het gaat er op dat elke aanwijzing die gegeven wordt meteen als onzin afgedaan wordt. En zoals hier net al naar voren kwam kan het ook gaan om toegankelijkheid voor de nooddiensten of een andere goede reden hebben. Maar wij vinden het bij voorbaat allemaal belachelijk.....
Klap in het gezicht van de zorg.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:46 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag trouwens even geen dagelijkse updates van de grafiekjes, maar die krijgen jullie alsnog met terugwerkende kracht op zondagavond.
De dagelijkse cijfers van gemeentecijfers zijn om 15:16 te vinden op
https://rivm.useless.nl voor gemeentes met +10 besmettingen
en https://rivm.useless.nl/total.php voor alle gemeentes
Deze gast gaat vandaag ook even zijn leven wagen op de schaats. Dus als jullie mij niet meer terugzien, dan weten jullie waar het door komt.
We hebben JaapGOD allemaal verkeerd begrepen vorig jaar, het was geen algemeen statement maar een voorspelling voor 2021.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:58 schreef VacaLoca het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)in-het-kwadraat.html
Zie hier het bewijs dat Carnaval vooral thuis in kleine groepen wordt gevierd
Het gaat niet om het risico op een besmetting maar om het risico dat je in het ziekenhuis of op de IC terechtkomt. Iemand met overgewicht komt daar sneller dan een agent.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:59 schreef quirina het volgende:
Ik zelf vind dat agenten , leerkrachten , mantelzorgers , hulpverleners alles wat direct mensenwerk betreft voorrang moet krijgen op vaccinatie.
Ook vind ik dat kinderen onder de achttien met een chronische ziekte ook voorrang moeten krijgen op een vaccin.
Maar nee hoor dikke mensen met een ongezonde levensstijl moeten voor. Terwijl anderen meer risico’s lopen vanwege hun beroep. En dan al die kinderen onder de achttien met een ziekte zoals astma moeten ook wachten.
Niet eerlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |