Nee precies, de roep om het heropenen van het VO en ook hoger onderwijs wordt met de dag sterker. Hoog tijd voor een angst-offensief.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar met die formulering begonnen politici weer over versoepelingen te speculeren. Dat was niet de bedoeling.
Het blijft toch typisch dat Code Zwart alleen van toepassing mag zijn op de IC, maar niet op andere takken van welzijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:59 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Nee precies, de roep om het heropenen van het VO en ook hoger onderwijs wordt met de dag sterker. Hoog tijd voor een angst-offensief.
Laat de schaatspret-reportages maar komen. Dat het overal véél te druk was, en dat we verlenging v/d maatregelen toch echt aan ons zelf te danken hebbenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:59 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Nee precies, de roep om het heropenen van het VO en ook hoger onderwijs wordt met de dag sterker. Hoog tijd voor een angst-offensief.
bij velen is de emmer vol, dit zijn de laatste maanden maatregelen......op zeker.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook. Vorige week liep bij mij na 11 maanden ook even het emmertje echt over.
Gelukkig kon ik even bellen met een vriend, maar als het bij mij al begint te kraken en te piepen moet er wel heel wat aan vooraf gegaan zijn. Kan mij heel goed voorstellen dat bij anderen veel eerder is gebeurt.
De schaatspiek!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Laat de schaatspret-reportages maar komen. Dat het overal véél te druk was, en dat we verlenging v/d maatregelen toch echt aan ons zelf te danken hebben
Dat ligt wel in de lijn der verwachting, helaas kunnen we er nu nog niets van terug zien. De cijfers de komende twee weken worden daarbij cruciaalquote:
Alleen als we de avondklok met 4 weken verlengenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:04 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat ligt wel in de lijn der verwachting, helaas kunnen we er nu nog niets van terug zien. De cijfers de komende twee weken worden daarbij cruciaal
En scholen gesloten houden tot 1 januari 2023.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alleen als we de avondklok met 4 weken verlengen
We moeten komende week natuurlijk vast gemasseerd worden richting de volgende persco waarop alle maatregelen weer met 3 weken worden verlengd.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo, is het vandaag weder een dag waarop media en de modelletjes ons weer terug het paniekfuik in moeten lokken?
De avondklok brengt te weinig effect te weeg, mensen plannen er gewoon om heen!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is toch al de facto zo? Avondklok tot 2 maart (minimaal) dus alle andere maatregelen ook.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We moeten komende week natuurlijk vast gemasseerd worden richting de volgende persco waarop alle maatregelen weer met 3 weken worden verlengd.
Wat we willen voorkomen is funbezoekenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:13 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De avondklok brengt te weinig effect te weeg, mensen plannen er gewoon om heen!
Wat we nodig hebben is dat tussen 18:00 - 22:00 op een willekeurig moment het alarm af gaat en als je dan niet binnen 15 minuten thuis bent, moet je een 10 dagen in quarantaine.
Ander goed idee is dat je online een 'briefje' moet aanvragen, 4 uur van te voren, wanneer je bij iemand op bezoek wilt. Dan is het makkelijker om je aan de bezoekrichtlijnen te houden en het voorkomt spontaniteit.
Dat is nu eventjes niet mogelijk.
Ik bedoel na 2 maart. Nog weer een paar weken erbovenop en we zitten straks al 3 maanden (kwart jaar) in deze lockdown. En horeca en sportkantines zitten er dan al 5 maanden in, nog los van afgelopen voorjaar.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is toch al de facto zo? Avondklok tot 2 maart (minimaal) dus alle andere maatregelen ook.
Denk dat Rutte en Co dan wel balen dat de ziekenhuis en IC cijfers nog steeds aardig dalen. Denk dat wel het hele maatregelenpakket inc. avondklok een week langer wordt verlengd naar maandag 8 maart 2021.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We moeten komende week natuurlijk vast gemasseerd worden richting de volgende persco waarop alle maatregelen weer met 3 weken worden verlengd.
En scholen gesloten houden tot 1 januari 2023.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou ja, de hoop is natuurlijk dat er op de persco van 23 februari bekend wordt gemaakt dat er na 2 maart (iets) versoepeld kan worden. En dan niet vanaf 2 maart weer 3 weken verlengd wordt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is toch al de facto zo? Avondklok tot 2 maart (minimaal) dus alle andere maatregelen ook.
Ha, ja, goed idee. Ik kan vanuit huis zo naar de plassen lopen, maar ik hou niet zo van schaatsen. Nu kan ik een rondje lopen om er naar te gaan kijken, maar ik draag liever niet bij aan de drukte. Laat maar plaats aan hen die dat echt heel leuk vinden. Ik stel mij content met het recht om het wel te mogen doen als ik zou willenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:13 schreef Anton91 het volgende:
Vergeet allemaal niet om nog even te genieten van het ijs vandaag! Er is meer in het leven dan alleen corona
Oh ja, op die manier. Maar he, wees blij. Er worden deze maand honderdduizenden zorgmedewerkers en huisartsen ingeentquote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik bedoel na 2 maart. Nog weer een paar weken erbovenop en we zitten straks al 3 maanden (kwart jaar) in deze lockdown. En horeca en sportkantines zitten er dan al 5 maanden in, nog los van afgelopen voorjaar.
Het is alweer 'te druk'quote:De gemeente Stichtse Vecht roept mensen opnieuw op om vooral dicht bij huis te schaatsen. Het gebied rond de Loosdrechtseplassen, de Molenpolder en de Maarsseveense Plassen is al sinds donderdagochtend afgesloten voor auto's. Toch is het er nu te druk, zegt de gemeente. Ook de wegen rond het nabijgelegen natuurgebied Botshol, tussen Abcoude en Vinkeveen, zijn dit weekend niet toegankelijk voor gemotoriseerd verkeer.
Waarom hebben mensen geen enkele vorm van zelfbeheersing en zijn we niet in staat om regels op te volgen. Het ligt altijd aan de overheid omdat mensen geen aanwijzing op willen volgenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is alweer 'te druk'Waarom realiseren zo weinig lui bij die gemeentes hoe belachelijk dat klinkt?
Ik snap de logica hierachter niet. We verwachten drukte, dus we sluiten wegen en parkeerplaatsen af. He verrek, nu parkeren de mensen massaal hun auto's ergens anders met een hoop overlast voor buurtbewoners op de koop toe. Kandanou?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 11:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is alweer 'te druk'Waarom realiseren zo weinig lui bij die gemeentes hoe belachelijk dat klinkt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |