quote:Op zondag 21 november 2021 18:13 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat heet een traanbuisje
Het is om te huilen, niet om door te ademen.
Zit een gaatje...extraquote:Op zondag 21 november 2021 18:28 schreef Isabeau het volgende:
Er zit een klepje in je traanbuis die voorkomt dat er lucht van je neus door de traanbuis gaat, maar misschien werkt je klepje niet zo goed. Is helemaal niet erg hoor, Geerd.
Knap dat jij door je traanbuisjes kan ademen....quote:Op zondag 21 november 2021 17:52 schreef Geerd het volgende:
Hebben meer mensen zo een "gaatje" net onder je oog bij je neus waar je kunt door "ademen"
Ik had een foto gepost maar ...iets te persoonlijk misschien..maar zit een gaatjequote:Op zondag 21 november 2021 19:02 schreef soapie het volgende:
[..]
Knap dat jij door je traanbuisjes kan ademen....
is dat niet gewoon je traanbuisje?quote:Op zondag 21 november 2021 19:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik had een foto gepost maar ...iets te persoonlijk misschien..maar zit een gaatje
Kan er niet door ademen maar wat je wel kunt doen is lichtjes op de rug van je neus duwen om beter adem te kunnen halen.quote:Op zondag 21 november 2021 17:52 schreef Geerd het volgende:
Hebben meer mensen zo een "gaatje" net onder je oog bij je neus waar je kunt door "ademen"
Joh oasis die de beatles parafraseert wie had dat ooit kunnen denken!quote:Op maandag 22 november 2021 13:31 schreef Bargehassus het volgende:
Dat het introotje van John Lennon's "Imagine" en Oasis' "Don't look back in anger" op elkaar lijken was me al jaren geleden opgevallen. Nu ik echter in een ander topic de beide youtube filmpjes had geplaatst, de overeenkomsten in het plaatje zag, de tekst ben gaan lezen van Oasis... Potdorie, dat is zo bedoeld...
Er bestaan ook auto's met twee vul openingen.quote:Op zondag 10 oktober 2021 14:54 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Als het pijltje er niet staat zit je tankdop aan de kant waar de slang op dat symbool zit.
Don’t Look Back in Anger is deels ook gebaseerd op Canon in D van Pachelbel, zoals heel veel popliedjes. M’n vriendin speelde Pachelbel een tijdje terug op de piano en ze zei dat ze maar wat deed.quote:Op maandag 22 november 2021 13:31 schreef Bargehassus het volgende:
Dat het introotje van John Lennon's "Imagine" en Oasis' "Don't look back in anger" op elkaar lijken was me al jaren geleden opgevallen. Nu ik echter in een ander topic de beide youtube filmpjes had geplaatst, de overeenkomsten in het plaatje zag, de tekst ben gaan lezen van Oasis... Potdorie, dat is zo bedoeld...
Niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is Barbapapa al langs gekomen? Baard van Papa, Suikerspin.
Bij Barbapapa heb ik sterk de indruk dat de makers drugs gebruikten. Verder vind ik het zo mooi dat er kinderlogica wordt gebruikt. In de eerste aflevering moet Barbapapa naar de dierentuin, daar is hij ongelukkig en ontsnapt. Voor straf wordt hij dan uit de dierentuin gegooid.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.
En ik wist het niet
Leuk!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Barbapapa
Die rechter is een stokschroef.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:22 schreef qajariaq het volgende:
(...)
Ik vraag me nu af wat dan de benaming van onderstaande drie is, puur nieuwsgierig.
Dat mijn (sport)maatje dit vertelde heb ik hem al hartelijk bedankt voor het feit dat ik nu nog meer als eigenwijs versleten ga worden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 19:59 schreef Treinhomo het volgende:
En ik hou stug vast aan de indeling naar schroefdraad.
En terecht - ik ga nergens 'cilinderkopschroeven' vinden omdat een fabrikant besloot om (inwendige) torx-koppen te gebruikenquote:Op donderdag 20 januari 2022 19:59 schreef Treinhomo het volgende:
En ik hou stug vast aan de indeling naar schroefdraad.
Vincent D'Onofrioquote:Op woensdag 9 februari 2022 18:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De acteur die Private Leonard ‘Gomer Pyle’ Lawrence speelt in Full Metal Jacket speelt is dezelfde die Detective Robert Goren speelt in Law & Order
Toch liep ik het alsnog op vorige week dat ik een doosje schroeven had besteld van de juiste lengte en dikte maar dat ze echt niet in hout gedraaid konden worden (op normale wijze dan).quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:53 schreef Dingest het volgende:
[..]
En terecht - ik ga nergens 'cilinderkopschroeven' vinden omdat een fabrikant besloot om (inwendige) torx-koppen te gebruiken
In het Duits is het verschil tussen een schroef en een bout dat een schroef zelfsnijdend is, en dus in hout of iets dergelijks gedraaid kan worden, en een bout is voor gaten waar al schroefdraad in zit. Dat is volgens mij de meest gebruikelijke onderverdeling, ook in het Nederlands.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Toch liep ik het alsnog op vorige week dat ik een doosje schroeven had besteld van de juiste lengte en dikte maar dat ze echt niet in hout gedraaid konden worden (op normale wijze dan).
Gezien de variatie in schroef en bout koppen vind ik de indeling ook niet erg handig maar het is wel prettig als iedereen weer de zelfde taal gaat spreken. Erg praktisch is het ook niet dat een boutje in een auto garage exact hetzelfde ding is als een schroef bij de windmolen fabrikant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |