abonnement Unibet Coolblue
pi_197953541
Hier weer verder over schaatsen, brandgangen, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!

En vergeet niet op te sommen!
pi_197953711
Hmm, ik denk dat ik nog op zolder schaatsen heb liggen. :o
Zou ik? De grote vijver om de hoek was vanavond al druk bezet. Ik heb al 20 jaar ofzo niet meer geschaatst. De laatste keer dat het zodanig vroor (denk ik) was ik zwanger van A.
Deed het als kind wel graag. O+
  donderdag 11 februari 2021 @ 21:16:50 #3
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197953844
ik heb pasgeleden rolschaatsen gekocht en ben daar weer mee begonnen *O* maar ijsschaatsen trekt mij totaal niet. (ik vind het heel eng en ben echt bang om door het ijs te zakken)
pi_197953879
Ik heb al onze schaatsen vanavond alvast geslepen. De kinderen kunnen ook niet wachten om het ijs op te gaan. Ik hoop dat het morgen al kan, anders zaterdag. Ik heb nu al zin in het weekend. O+
pi_197954518
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:11 schreef vencodark het volgende:
Hmm, ik denk dat ik nog op zolder schaatsen heb liggen. :o
Zou ik? De grote vijver om de hoek was vanavond al druk bezet. Ik heb al 20 jaar ofzo niet meer geschaatst. De laatste keer dat het zodanig vroor (denk ik) was ik zwanger van A.
Deed het als kind wel graag. O+
Schaatsen is als fietsen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197954762
Het ijs van de vijver hier in de buurt is nog niet dik genoeg helaas. Ik ben het wel even gaan checken vanmiddag.
Het ven waar ik vroeger altijd ging schaatsen kan al wel, jammer dat dat te ver weg is voor nu.

Kind viert morgen carnaval op school, in de eigen klas. Ik ben benieuwd of daar iets leuks van te maken valt, meer dan kom-verkleed-naar-school. (Ik hou niet van carnaval, maar hij heeft vorig jaar genoten en zijn ogen uitgekeken)
pi_197954965
Ik ga voor de jongste morgen nog maar een paar schaatsen halen via marktplaats. Hij is de enige die zin heeft om het te proberen :D
Voor een tientje kan hij morgen op de schaats. En anders zet ik ze morgenavond weer op marktplaats :P
pi_197955238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 22:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga voor de jongste morgen nog maar een paar schaatsen halen via marktplaats. Hij is de enige die zin heeft om het te proberen :D
Voor een tientje kan hij morgen op de schaats. En anders zet ik ze morgenavond weer op marktplaats :P
Voor ¤25? :+
pi_197955246
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Schaatsen is als fietsen.
Ja, dat geloof ik wel. :)
  donderdag 11 februari 2021 @ 22:23:17 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197955381
Mijn beste vrienden wonen in 015 midden in de oude binnenstad, ik was daar tot kerona minstens 1x per maand of zo. Dat mis ik wel!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197955424
Ik moet nog maar even zien of ik ga schaatsen. Jaren geleden schaatste ik als het even kon toertochten, geen idee of dat nog lukt en ik vind het nu niet het moment om dat in mijn eentje uit te testen.
Wel heeft mijn vader de houtjes opgezocht dus zal dit weekend eens een krabbelbaantje opzoeken en een nieuwe generatie op de ijzers zetten O+
pi_197956691
Ik ga niet schaatsen, S wel.
Morgenmiddag op de ondergelopen skeelerbaan
En als het goed is heeft ze zaterdagmiddag voor het eerst les op natuurijs O+
pi_197956935
Ik ben echt zooo slecht in schaatsen maar zou het wel aan m'n kinderen mee willen geven. Heb dus alleen geen idee hoe :D
pi_197957192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 23:41 schreef Amsel het volgende:
Ik ben echt zooo slecht in schaatsen maar zou het wel aan m'n kinderen mee willen geven. Heb dus alleen geen idee hoe :D
Doe ze op schaatsles :P
  vrijdag 12 februari 2021 @ 07:35:55 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197959143
Ik schaatste veel vroeger, toertochten ook wel met mijn vader. :Y
Maar na mijn zwangerschappen paste ik mijn schaatsten sws niet meer, dus die hebben we niet meer.

En nu ben ik huiverig. Al zo lang niet meer geschaatst, ik pas even. Moet er ook echt niet aan denken dat ik iets breek. :N
***
pi_197959148
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 00:02 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Doe ze op schaatsles :P
Nou ik heb dus zelf schaatsles gehad, omdat ik er zo slecht in was maar het wel echt wilde leren. De conclusie van de schaatsinstructeur was ook dat ik er inderdaad heel slecht in ben, ik heb het na 10 lessen maar opgegeven want het werd echt niks _O-
pi_197959431
Waarom sneeuwt het weer :o
pi_197959440
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 07:36 schreef Amsel het volgende:

[..]

Nou ik heb dus zelf schaatsles gehad, omdat ik er zo slecht in was maar het wel echt wilde leren. De conclusie van de schaatsinstructeur was ook dat ik er inderdaad heel slecht in ben, ik heb het na 10 lessen maar opgegeven want het werd echt niks _O-
Oh, wat erg :D
pi_197959502
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:16 schreef douche-eendje het volgende:
Waarom sneeuwt het weer :o
Hoera schijnt het zonnetje
pi_197959588
Schaatsen O+. Het is vooral jeugdsentiment hoor. Gezelligheid en saamhorigheid, de hele buurt op de sloot achter ons huis. Dan speelde iedereen met elkaar en waren er geen 'groepjes' meer. Een buurman met de achtertuin aan de sloot zette altijd een bouwlamp neer, zodat we ook nog 's avonds konden schaatsen. We hadden ook allemaal ijshockeysticks.

Het is nu toch anders. Mijn oudste heeft nog nooit op andere schaatsen geschaatst dan dubbele onderbindijzers, sowieso nog maar 2x eerder op het ijs gestaan. En nu ben ik uiteraard te laat om nog iets anders te bestellen :'). Wij hadden vroeger wel zo'n beetje elk jaar een behoorlijke tijd om te oefenen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197959727
@Phaidra als je echt schaatsen zoekt... Marktplaats staat er vol mee. Ik heb ook vorige week een paar opgehaald in ons dorp. :)

Twee van mijn kinderen hebben respectievelijk 1 en 3 jaar op schaatsles gezeten. Die schaatsen dus prima. Nu nog kijken of ik het derde exemplaar kan leren schaatsen. Ik ben twee jaar schaatsjuf geweest, dus ik zou moeten weten hoe ik het hem kan leren. ;)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 08:49:07 #22
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197959741
Ik vind echt niks aan schaatsen. Mijn vader is toen ik een jaar of 9 was eens heel heldhaftig onze pup achterna moeten gaan, die rende over het ijs en schoof zo in een wak. Hij rende er achteraan en is op zijn buik terug geschoven met een krijsende pup en over scheurend ijs. En die arme man heeft al niks met kou, en eigenlijk ook niet met honden. Mijn zusje en ik stonden te gillen en te janken. We gaan allemaal niet meer op ijs. :'). Maar het geluid van kruiend ijs en schaatsen op het ijs vind ik wel tof.
Sneeuw vind ik echt geweldig,
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197959773
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
@Phaidra als je echt schaatsen zoekt... Marktplaats staat er vol mee. Ik heb ook vorige week een paar opgehaald in ons dorp.
Wordt daar niet de hoofdprijs voor gevraagd? Hier wel net als vorige week met de sleeën.
De kringloop heeft wel schaatsen online gezet, daar mag ook weer worden afgehaald.
pi_197959834
Het ging weer lekker vannacht. :')

Een paar weken terug heb ik het portier van de bijrijder laten maken. Die ging van binnen -en van buiten niet altijd open.
Iets van ¤45 aan kwijt. :{

Stond ik vannacht wederom met een portier dat niet open wilde. En mijn anti-vries deken zat er natuurlijk tussen gestoken.
En zo kan ik natuurlijk niet naar huis.

Resultaat: RIP Deken. }:|
pi_197959847
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Phaidra als je echt schaatsen zoekt... Marktplaats staat er vol mee. Ik heb ook vorige week een paar opgehaald in ons dorp. :)

Twee van mijn kinderen hebben respectievelijk 1 en 3 jaar op schaatsles gezeten. Die schaatsen dus prima. Nu nog kijken of ik het derde exemplaar kan leren schaatsen. Ik ben twee jaar schaatsjuf geweest, dus ik zou moeten weten hoe ik het hem kan leren. ;)
Ja ik heb wel even op marktplaats gekeken. Maar het aanbod vind ik tegenvallen. Sowieso vind ik het lastig om voor hem te besluiten of hij noren wil of ijshockeyschaatsen. Noren is meer aanbod van voor een redelijke prijs, maar dat is nogal een overgang. Of misschien juist goed om het meteen op noren te leren (maar wil hem ook niet afschrikken). Zelf heb ik op van alles en nog wat geschaatst (ik kreeg altijd zesdehands via via, in de groei gingen mijn ouders echt geen goede nieuwe kopen :') ), maar nog nooit op noren. Dus geen idee wat verstandig is. En de prijzen zijn nu ook aardig hoog (hallo marktwerking).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197959861
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:56 schreef vencodark het volgende:
Het ging weer lekker vannacht. :')

Een paar weken terug heb ik het portier van de bijrijder laten maken. Die ging van binnen -en van buiten niet altijd open.
Iets van ¤45 aan kwijt. :{

Stond ik vannacht wederom met een portier dat niet open wilde. En mijn anti-vries deken zat er natuurlijk tussen gestoken.
En zo kan ik natuurlijk niet naar huis.

Resultaat: RIP Deken. }:|
Ik moest lachen. Sorry.
Ik zit jou al helemaal rijden met een wapperende deken.
pi_197959888
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik moest lachen. Sorry.
Ik zit jou al helemaal rijden met een wapperende deken.
Geeft niets. ;)
Ik was echt schijt chagrijnig, hallo 4:10 uur. :')
Eenmaal thuis probeerde ik nog of ik de deken kon gebruiken maar vanwege de wind (en natuurlijk een redelijk belangrijk stuk afgescheurd) ging dat voor geen meter. Stiekem glimlachte ik toen ook wel. Als mijn ouders mij bezig zouden zien. :')
pi_197959984
Schaatsen gaat er dit jaar niet inzitten. Ik heb ook geen schaatsen.
R heeft alleen maar op kunstijs geschaatst nog. En ze kan het aardig.
Ik houd zelf ook van schaatsen. Maar als kind heb ik een keer keihard mijn hoofd gestoten tegen een balk onder een brug. Ik hoorde mijn familie niet roepen dat er een balk was. :D
pi_197960032
Ik heb kunstschaatsen die al in jaaaaaren niet geslepen zijn. :@ Man heeft geen schaatsen, dus ik weet niet of ik dan in mijn eentje wel ga. Denk dus elke keer als er ijs is "shit ik moet echt die schaatsen een keer laten slijpen" maar doe dat vervolgens nooit. :')
pi_197960067
Ik kan absoluut niet schaatsen, nooit gekund ook. In mijn geboortedorp heb je een typisch Hollandse schaatsbaan. Een weiland van de schietvereniging die ze bij vorst onder water zetten. Houten koek en zopie tentje, naast de schans en onder de molen. Om je heen alleen maar polder. Ik kwam daar altijd graag, maar schaatsen gaf ik al snel op.

Nu woon ik dus in een waterrijk gebied waar al dagen veel wordt geschaatst. En het trekt me totaal niet, ja het gezellige plaatje, zolang ik maar geen schaatsen aan hoef te doen.
pi_197960102
Schaatsles? Op een kunstijsbaan of op natuurijs? Nooit over nagedacht :@

Vroeger had ik ook altijd tweedehands schaatsen, toen mijn voeten uitgegroeid waren kreeg ik een nieuw paar van mijn ouders. Die heb ik nog steeds. Maar de laatste jaren heb ik ze niet laten slijpen, bedenk ik me nu.
pi_197960127
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:18 schreef Hupje het volgende:
Schaatsles? Op een kunstijsbaan of op natuurijs? Nooit over nagedacht :@

Vroeger had ik ook altijd tweedehands schaatsen, toen mijn voeten uitgegroeid waren kreeg ik een nieuw paar van mijn ouders. Die heb ik nog steeds. Maar de laatste jaren heb ik ze niet laten slijpen, bedenk ik me nu.
Waar laat je zoiets doen eigenlijk? Schoenmaker? Of sleutelmannetje? :?
pi_197960139
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waar laat je zoiets doen eigenlijk? Schoenmaker? Of sleutelmannetje? :?
De meeste schoenmakers doen dat wel ja. En sommige ijsverenigingen enzo ook.
pi_197960145
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waar laat je zoiets doen eigenlijk? Schoenmaker? Of sleutelmannetje? :?
Of fietsenwinkel. Die verkopen ook vaak schaatsen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:18 schreef Hupje het volgende:
Schaatsles? Op een kunstijsbaan of op natuurijs? Nooit over nagedacht :@

Vroeger had ik ook altijd tweedehands schaatsen, toen mijn voeten uitgegroeid waren kreeg ik een nieuw paar van mijn ouders. Die heb ik nog steeds. Maar de laatste jaren heb ik ze niet laten slijpen, bedenk ik me nu.
Kunstijsbaan ja. :) En bij vorst krijgen ze hier op de echte ijsbaan les. O+
pi_197960181
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:21 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Of fietsenwinkel. Die verkopen ook vaak schaatsen.
Oh, dat is een goeie. :)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:49:18 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197960518
oh-oh wat een eng verhaal zeg. Ik ken ook een verhaal van nabij waarbij iemand haar hond wilde redden die door het ijs gezakt was, toen zijn ze beiden verdronken. Echt vreselijk.

Onze zoon heeft ook een paar jaar op schaatsles gezeten, best leuk! Dan leer je het toch wat beter dan die paar keer dat je op natuurijs kunt. Alleen was hij ook niet echt een supertalent, en hij begon er relatief laat mee, dus hij vond 't best frustrerend om tussen wat jongere kinderen te moeten starten en dan ook nog eens niet zo hard vooruit te gaan als sommigen anderen uit zijn groepje. Tip is dus: start op tijd! :)
in de haak.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:03:08 #37
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197960744
Het was ons eerste hondje ( nou ja het beestje werd 17 dus mijn enige hond die ik bij mijn ouders had) en we hadden onze eerste oude opel kadet zonder verwarming, het was voor mijn vader een hele koude rit naar huis en hij heeft die hond 17 jaar vervloekt, wij vinden hem nog steeds een held want hij deed het toch wel maar ff.
Maar je hoort echt zo vaak dat het mis gaat, het was niet echt verstandig. Ik denk wel dat ons trauma groter was geweest als niemand de hond eruit gehaald had :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:17:44 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197960985
ja maar nog vele malen groter als 't voor beiden slecht was afgelopen.... Gelukkig is dat niet gebeurd. Maar ik kan me je vaders gevloek goed voorstellen. ;)

Wij hebben weer eens pech hier in de wijk hoor. Storing in 't gemaal, waardoor het ijs levensgevaarlijk is. :{
in de haak.
pi_197961021
Oja, hond &ijs. Ook gedaan in mijn tienerjaren. De IJsselmeerkust lag vol met schotsen, echt heel gaaf. Maar onze hond kwam net op een zwakke plek terecht. Gelukkig wist ik dat het water er maar tot heuphoogte zat. Dus hond eruit. Die in paniek weg rende naar huis. En ik snel naar huis en de douche in. Brr..

Mijn enkels zijn niet geschikt voor schaatsen. En motorisch niet zo handig. Dus laat maar :P
pi_197961208
Voor de ijsbellenblazers: ik denk dat het spul echt koud moet zijn. Ik had het vanmorgen vanuit de koude garage geprobeerd en dat was blijkbaar nog niet koud genoeg. Na een half uur buiten leken ze iets te gaan bevriezen, maar ze waaiden snel weg dus ik kon het niet zien.
Ik ga het zo nog eens proberen, het is hier nog -10 dus op zich zou dat koud genoeg moeten zijn lijkt me...

Schaatsen, volgens mij moeten ze geslepen, 1 schaats glijdt een beetje weg steeds, maar misschien is het mijn gebrekkige schaatskunst (alleen dochter had het ook op mijn schaatsen dus ik schuif het op de schaatsen en niet op mijn skills ;) ).
Ik ga zometeen even, je kan hier helemaal de plas op, zeggen ze.
Ik durf niet zo goed, ik ben schijtbenauwd voor krakend ijs. Hier in de sloot is het niet zo diep, daar zijn we gisteren even geweest.
Oudste voor het eerst op mijn noren, kunstschaatsen zijn hopelijk onderweg... maar ze schaatste er toch redelijk op. Had ze zelf ook niet verwacht, maar ze wil liever weer kunstschaatsen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197961224
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:17 schreef trui het volgende:
ja maar nog vele malen groter als 't voor beiden slecht was afgelopen.... Gelukkig is dat niet gebeurd. Maar ik kan me je vaders gevloek goed voorstellen. ;)

Wij hebben weer eens pech hier in de wijk hoor. Storing in 't gemaal, waardoor het ijs levensgevaarlijk is. :{
Dat is geen pech want het gebeurt elk jaar. Er wordt aan jouw kant van het kanaal volgens mij ook amper gestrooid. De gemeente vergeet jullie kern steeds lijkt het wel.
pi_197961521
Schaatsen: ik heb geen talent. We schaatsten vroeger iedere winter (natuurijs en schaatsbaan).
Mijn kinderen hebben geen schaatsen en hebben nog nooit met schaatsen op het ijs gestaan. We gaan dit weekend ook het ijs niet op. Ik durf nu niet met die hernia.
We vermaken ons wel prima in de sneeuw, vooral de oudste is al vanaf zondag het liefst non-stop buiten.
pi_197962023
Oeps. :@
Ik had vanochtend een was aangezet. Man haalt altijd het wasmiddelbakje uit de wasmachine zodat het vakje daarachter ook goed kan drogen (wasmiddel doen we met een bolletje in de wasmachine, dus sop zit er nooit in). Ben ik dus vergeten dat bakje er in terug te doen. :')

Nu is de vloerbedekking een beetje nat, maar het lijkt allemaal redelijk mee te vallen omdat er geen liters water door dat bakje heengepompt worden. Hoop ik. _O-
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:27:34 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197962052
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:32 schreef exode het volgende:

[..]

Dat is geen pech want het gebeurt elk jaar. Er wordt aan jouw kant van het kanaal volgens mij ook amper gestrooid. De gemeente vergeet jullie kern steeds lijkt het wel.
ja het is al eens eerder gebeurd, dus ik vind het ook wel echt nalatig dat het niet beter in de gaten gehouden wordt hoor. Dat weinig strooien vind ik zelf niet zo'n ramp, maar er wordt wel enorm over geklaagd inderdaad.
in de haak.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:28:38 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197962064
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:25 schreef Vaiana het volgende:
Oeps. :@
Ik had vanochtend een was aangezet. Man haalt altijd het wasmiddelbakje uit de wasmachine zodat het vakje daarachter ook goed kan drogen (wasmiddel doen we met een bolletje in de wasmachine, dus sop zit er nooit in). Ben ik dus vergeten dat bakje er in terug te doen. :')

Nu is de vloerbedekking een beetje nat, maar het lijkt allemaal redelijk mee te vallen omdat er geen liters water door dat bakje heengepompt worden. Hoop ik. _O-
oei! En gelukkig maar dat het mee lijkt te vallen, ik dacht inderdaad dat er wel heel veel water doorheen kwam, maar het is eigenlijk wel logisch dat niet alle water daardoorheen gaat.
in de haak.
pi_197962132
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:28 schreef trui het volgende:

[..]

oei! En gelukkig maar dat het mee lijkt te vallen, ik dacht inderdaad dat er wel heel veel water doorheen kwam, maar het is eigenlijk wel logisch dat niet alle water daardoorheen gaat.
Ja ik verwacht dat het alleen het 'ophalen' van het wasmiddel/de wasverzachter is. De natte plek op de vloerbedekking viel qua omvang echt wel mee, dus ik heb goede hoop. :')
pi_197962755
Ik checkte net zoon zijn temperatuur met een infrarood pistool. De temperatuur was aan de hoge kant dus ik wilde het dubbelchecken. Dus even een “ouderwetse” thermometer gepakt voor onder zijn tong. (die gaf overigens wel een normale temperatuur aan)

Zegt zoon: maar mama, is dit ding niet bedoelt om te kijken of je zwanger bent?
pi_197962768
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:33 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja ik verwacht dat het alleen het 'ophalen' van het wasmiddel/de wasverzachter is. De natte plek op de vloerbedekking viel qua omvang echt wel mee, dus ik heb goede hoop. :')
Dat droogt wel goed op lijkt mij
pi_197962900
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:16 schreef amaranta het volgende:
Ik checkte net zoon zijn temperatuur met een infrarood pistool. De temperatuur was aan de hoge kant dus ik wilde het dubbelchecken. Dus even een “ouderwetse” thermometer gepakt voor onder zijn tong. (die gaf overigens wel een normale temperatuur aan)

Zegt zoon: maar mama, is dit ding niet bedoelt om te kijken of je zwanger bent?
Hij is overigens niet zwanger.
pi_197963238
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:16 schreef amaranta het volgende:
Ik checkte net zoon zijn temperatuur met een infrarood pistool. De temperatuur was aan de hoge kant dus ik wilde het dubbelchecken. Dus even een “ouderwetse” thermometer gepakt voor onder zijn tong. (die gaf overigens wel een normale temperatuur aan)

Zegt zoon: maar mama, is dit ding niet bedoelt om te kijken of je zwanger bent?
_O-
IJsbellen blazen update: de mix was ongeveer slush geworden, bijna bevroren dus en nog steeds zie ik ze niet echt overtuigend in ijsbellen veranderen helaas.
En ze opvangen en wachten wil ook niet want ze spatten uit elkaar :{ het leek me zo leuk en nu vind ik het stom }:|
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:07:10 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197963505
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:31 schreef Nijna het volgende:
Voor de ijsbellenblazers: ik denk dat het spul echt koud moet zijn. Ik had het vanmorgen vanuit de koude garage geprobeerd en dat was blijkbaar nog niet koud genoeg. Na een half uur buiten leken ze iets te gaan bevriezen, maar ze waaiden snel weg dus ik kon het niet zien.
Ik ga het zo nog eens proberen, het is hier nog -10 dus op zich zou dat koud genoeg moeten zijn lijkt me...
De bellenblaas hier is bevroren, het is een soort dikke smurrie geworden waar je niks mee kan :').
KuikenGuppy
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:08:37 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197963525
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef Nijna het volgende:

[..]

_O-
IJsbellen blazen update: de mix was ongeveer slush geworden, bijna bevroren dus en nog steeds zie ik ze niet echt overtuigend in ijsbellen veranderen helaas.
En ze opvangen en wachten wil ook niet want ze spatten uit elkaar :{ het leek me zo leuk en nu vind ik het stom }:|
Oh ja, dit dus :+.
KuikenGuppy
pi_197964419
Mijn sopje wilde niet eens bellen maken.. te goedkopie afwasmiddel waarschijnlijk :D
pi_197964594
Hier is het ook geen succes...
Protège moi de mes désirs.
pi_197966527
Ik heb wel echt pech deze week. :')
Ik ging even onschuldig de woonkamer poetsen en nu stopt de tv er elke 20 seconde mee.
Hoe dan!? Ik ging er alleen met een doekje langs. :{w
pi_197966910
Wij hebben de eerste ronde schaatsen op natuurijs erop zitten. Wat is dit genieten zeg! O+
pi_197967168
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben de eerste ronde schaatsen op natuurijs erop zitten. Wat is dit genieten zeg! O+
Wij ook, uurtje op een vijvertje hier in de wijk. Heerlijk O+
Baal stiekem wel dat ik zelf geen schaatsen heb nu .
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197967997
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:38 schreef vencodark het volgende:
Ik heb wel echt pech deze week. :')
Ik ging even onschuldig de woonkamer poetsen en nu stopt de tv er elke 20 seconde mee.
Hoe dan!? Ik ging er alleen met een doekje langs. :{w
Niet meer schoonmaken dus. Problem solved :Y).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197968399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Schaatsen is als fietsen.
Dat ontdekte ik vorig jaar, na 23 jaar niet schaatsen. Niet nadenken en gaan!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_197968761
Ik raak al in lichte paniek als ik in de tuin uitglij over een cm ijs wat er ligt. Net nog toen ik naar de papier container liep.
pi_197969255
Ik stond vanmiddag heel even in mijn winterlaarzen op het ijs met de kinderen en had toch even spijt dat ik geen schaatsen geregeld had. Hoewel ik met een kleuter en peuter erbij natuurlijk nooit ver gekomen was.
pi_197969622
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 18:21 schreef lunapuella het volgende:
Ik stond vanmiddag heel even in mijn winterlaarzen op het ijs met de kinderen en had toch even spijt dat ik geen schaatsen geregeld had. Hoewel ik met een kleuter en peuter erbij natuurlijk nooit ver gekomen was.
Dit. Bij mij begon het ook weer te kriebelen, maar nergens nog fatsoenlijke schaatsen te krijgen ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 12 februari 2021 @ 18:59:11 #63
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197969917
Onze voeten groeien niet meer toch? Ik heb al 15 jaar dezelfde schaatsen. En ze doen het nog *) *O* *; .

Inderdaad: als fietsen. Mits je als kind een beetje geleerd hebt om te fietsen, natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197969978
Ik kon vroeger wel gewoon prima schaatsen. Skaten vond ik ook zo leuk. Wanneer Z. naar school gaat, ga ik echt skates kopen. *O*
  vrijdag 12 februari 2021 @ 19:43:24 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197970799
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 18:59 schreef Lemijn het volgende:
Onze voeten groeien niet meer toch? Ik heb al 15 jaar dezelfde schaatsen. En ze doen het nog *) *O* *; .

Inderdaad: als fietsen. Mits je als kind een beetje geleerd hebt om te fietsen, natuurlijk.
Echt wel... twee maten dankzij twee kinderen. -O-

(En ergens kriebelt het ook, en ik kon altijd heel goed schaatsen, maar aan de andere kant... ik wil gewoon echt niet iets breken, dan heb ik een groot probleem. )
***
pi_197971111
Oja, @BE nou denk ik eraan : ik zal mijn polsbeschermers alvast opzoeken. Ik hoop dat ik morgen durf te schaatsen op de vijver hier.
pi_197971208
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:43 schreef BE het volgende:

[..]

Echt wel... twee maten dankzij twee kinderen. -O-

(En ergens kriebelt het ook, en ik kon altijd heel goed schaatsen, maar aan de andere kant... ik wil gewoon echt niet iets breken, dan heb ik een groot probleem. )
Wauw, 2 maten verschil? :o
Toen moest je wel nieuwe schoenen kopen hè. ;( O+
pi_197971324
Ik kan echt niet wachten om morgen te gaan schaatsen met z’n 4. Mijn zusje heeft vanmiddag de oude schaatsen van mijn moeder gehad en ze net hier gebracht. Ik ga in het voorjaar echt echt schaatsen voor mezelf en vriend aanschaffen. Ik vind het zo leuk O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197971416
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:43 schreef BE het volgende:

[..]

Echt wel... twee maten dankzij twee kinderen. -O-

(En ergens kriebelt het ook, en ik kon altijd heel goed schaatsen, maar aan de andere kant... ik wil gewoon echt niet iets breken, dan heb ik een groot probleem. )
Dat hoor je wel vaker maar dan 1 maat ofzo komt door het extra gewicht. Ik ben blij dat mij dat bespaard gebleven is ik heb al maat slagschip en vrij platte voeten helaas.
pi_197971638
Wij hebben net even geschaatst.. Nou ja, de kinderen.. L voor het eerst echte schaatsen en die was nog dusdanig instabiel dat ik moest helpen oprapen steeds.. Maar morgen gaat man mee, dan kan ik ook!
W ging lekker, een stuk beter dan ik had gedacht..
  vrijdag 12 februari 2021 @ 20:20:06 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197971686
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 20:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wauw, 2 maten verschil? :o
Toen moest je wel nieuwe schoenen kopen hè. ;( O+
Ik heb achteraf zo'n spijt van 9 maanden Birckenstocks... Ik heb me altijd afgevraagd of ik ze niet wat in toom had kunnen houden als ik schoenen aan had gedaan. :? Maar ik had het zo onwijs warm... ook in december nog. :D

Ja, nieuwe schoenen etc. Maar ja... met maat 42/43 is dat helemaal niet zo heel leuk. -O-
***
pi_197971766
Ik had al maat 43 en ben héél blij dat mijn voeten niet gegroeid zijn tijdens mijn zwangerschappen. Want zoals @BE zegt, schoenen kopen met deze maat is al niet leuk. Met 44/45 was ik helemaal gaan huilen denk ik.
pi_197971835
Hier maat 42 en ook nog smalle voeten wat een drama. Ik denk niet dat schoenen ze in toom gehouden hadden. Waarschijnlijk zijn je voeten wat platter geworden/
pi_197971907
Hier ook een maat groter sinds de kinderen er zijn, maar gelukkig had ik schaatsen voor mezelf (40) en m’n man (41) gekocht een paar jaar geleden. Man heeft een hekel aan schaatsen, dus ik kan gewoon zijn schaatsen pakken als de mijne niet lekker zitten (ik had 39,5 en heb nu 40,5 dus het wisselt enorm per schoen welke maat goed past).

Wij hebben 1 set glij ijzers gerouleerd over drie kinderen. Ze vonden het alle drie geweldig op het ijs, alleen Em vond het op schoenen fijner dan op de schaatsen. Morgen weer, en dan zelf ook op schaatsen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197972165
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 20:25 schreef lunapuella het volgende:
Ik had al maat 43 en ben héél blij dat mijn voeten niet gegroeid zijn tijdens mijn zwangerschappen. Want zoals @:BE zegt, schoenen kopen met deze maat is al niet leuk. Met 44/45 was ik helemaal gaan huilen denk ik.
ik heb maat 44 en ben ook heel blij dat m'n voeten niet gegroeid zijn...
pi_197972472
Jeetje, ik weet wel dat voeten na een zwangerschap kunnen groeien maar dat er hier al gelijk een paar vrouwen dat hebben gehad.
Wist niet dat het zo frequent was. :o
pi_197972510
Wat leven jullie allemaal op grote voet! :o
Maat 38 hier
Maar ik ben dan ook maar 1 meter 10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197972655
Mijn voeten zijn ook gegroeid na kind 1, maar van maat 39 naar 39,5 ofzo.. Sommige schoenen waren nog ok, anderen nét te klein die voorheen goed waren..
en qua lengte opsom..180 cm hier..
pi_197972714
Ik ging van 41 naar een brede 42 -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197972728
Ik ben ook niet zo groot heb helaas alleen grote voeten. 1.75m
  vrijdag 12 februari 2021 @ 21:33:26 #81
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197972980
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:05 schreef amaranta het volgende:
Wat leven jullie allemaal op grote voet! :o
Maat 38 hier
Maar ik ben dan ook maar 1 meter 10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maat 37
en 1.05

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197972991
Ik ging van een al niet smalle 39, naar nog iets breder 39. En ik vind het een drama om iets leuks te vinden wat lekker zit. Leuks is er genoeg, maar het zit vaak niet lekker.
Het modelletje van Wolky wat ik nog wel vlot vond dat past niet met mn steunzolen :') en nu heb ik wel een hippe kleur, maar eigenlijk een niet zo hip model. Ze lopen wel lekker en dat heb ik toch maar de doorslag laten geven. Maar daar het zomerse lage model van vond ik zo oubollig dat ik nog maar op mn oude schoenen door ben gelopen die het eigenlijk ook net niet zijn.
Ik had wel sneakers gevonden die lekker zaten, maar daar hing een prijskaartje aan waar ik nog niet aan kon wennen :{

Oh ja en 1.72m.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197973070
Ik draag maat 39, vroeger 40. :?
En ben 1.65.
pi_197973126
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 20:25 schreef lunapuella het volgende:
Ik had al maat 43 en ben héél blij dat mijn voeten niet gegroeid zijn tijdens mijn zwangerschappen. Want zoals @:BE zegt, schoenen kopen met deze maat is al niet leuk. Met 44/45 was ik helemaal gaan huilen denk ik.
Hier ook 43, supersaai -O- tegenwoordig wel een stuk beter te doen dan vroegah. Maar echt mooie dingen zijn vaak absurd duur ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197973174
En vaak te breed.
pi_197973414
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:40 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier ook 43, supersaai -O- tegenwoordig wel een stuk beter te doen dan vroegah. Maar echt mooie dingen zijn vaak absurd duur ;(
Ja, ik heb deze maat al zo'n 20 jaar en het is er absoluut beter op geworden. Maar ook nog vaak oubollig, en sowieso duur. Ik ben als tiener zo vaak huilend schoenenwinkels uitgelopen...
pi_197973480
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:54 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja, ik heb deze maat al zo'n 20 jaar en het is er absoluut beter op geworden. Maar ook nog vaak oubollig, en sowieso duur. Ik ben als tiener zo vaak huilend schoenenwinkels uitgelopen...
Ja, of van die dragqueen schoenen :') met grote plateauzolen en opzichtige gespen ect.


Ik liep (en loop vaak nog steeds) op sneakers met felle kleurtjes :Y als je goed kiest zijn die nog best redelijk girly. Nu heb ik bijv o.a. deze

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197973528
Ik loop sinds een jaar op barefoot schoenen en vind het zo ontzettend fijn! Zijn er hier meer mensen die barefoot schoenen dragen?
pi_197973868
Aan mijn voeten is niks veranderd na mijn zwangerschap, ik wist niet dat dat een dingetje was. Maat 39, smal en steunzolen. Oftewel: vrijwel altijd kinderschoenen. En duur.
Ik heb wel eens leerlingen met dezelfde schoenen aan :D :')
pi_197974058
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:54 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja, ik heb deze maat al zo'n 20 jaar en het is er absoluut beter op geworden. Maar ook nog vaak oubollig, en sowieso duur. Ik ben als tiener zo vaak huilend schoenenwinkels uitgelopen...
Oh, ik heb dat ook zo vaak gehad. Niet qua maat, bescheiden 38/39. Maar ik kreeg steunzolen. En waar tegenwoordig heel veel schoenen daar een uitneembare zool voor hebben was dit zo’n 17 jaar geleden nog niet.
Huilend dat ik niets tofs kon vinden.
Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder uiteindelijk de enige passende laarzen van het hele dorp van ellende maar met haar ogen dicht betaalde: ¤200,-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197977413
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik loop sinds een jaar op barefoot schoenen en vind het zo ontzettend fijn! Zijn er hier meer mensen die barefoot schoenen dragen?
Met voorgevormde tenen bedoel je?
Nog nooit gedragen
pi_197977444
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 07:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

Met voorgevormde tenen bedoel je?
Nog nooit gedragen
Nee, niet die. Nu draag ik deze: https://www.wildling.shoes/en/collections/shop/products/reiher-rw
  zaterdag 13 februari 2021 @ 07:50:05 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197977536
quote:
Oh, die zijn mooi O+
Maar ook echt geschikt voor buiten met dit weer?
En dan vooral de sneeuw, de kou geloof ik wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197977542
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 07:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, die zijn mooi O+
Maar ook echt geschikt voor buiten met dit weer?
En dan vooral de sneeuw, de kou geloof ik wel.
Ja! Ik draag deze dagen niets anders. De sneeuw blijft op de buitenkant liggen en smelt, maar er gaat niets door de wol heen. Het is echt heerlijk O+

[ Bericht 0% gewijzigd door MevrouwCactus op 13-02-2021 09:32:20 ]
  zaterdag 13 februari 2021 @ 07:54:03 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197977553
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 07:51 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja! Ik draag deze dagen niets anders. De sneeuw blijft op de buitenkant liggen en stelt, maar er gaat niets door de wol heen. Het is echt heerlijk O+
Oh super, daar ga ik dan eens over nadenken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197977614
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:31 schreef LeSage het volgende:

[..]

Oh, ik heb dat ook zo vaak gehad. Niet qua maat, bescheiden 38/39. Maar ik kreeg steunzolen. En waar tegenwoordig heel veel schoenen daar een uitneembare zool voor hebben was dit zo’n 17 jaar geleden nog niet.
Huilend dat ik niets tofs kon vinden.
Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder uiteindelijk de enige passende laarzen van het hele dorp van ellende maar met haar ogen dicht betaalde: ¤200,-
:Y En ik wilde ook altijd laarzen, maar ik heb blijkbaar naast platvoeten ook nog eens hele dunne kuiten ;( Bij de meeste laarzen kan ik gewoon nog mijn arm erin steken als ik ze aan heb, zo breed zijn die schachten allemaal :') Net kaplaarzen, geen porum. Ik heb in mijn hele leven maar een paar passende (Italiaanse ;) ) laarzen gevonden. Nu heb ik het maar opgegeven maar als puber vond ik het een drama.

Met dit weer loop ik trouwens alleen op mijn Sorel laarzen, zo lekker warm en heel veel grip O+

I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197977660
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:Y En ik wilde ook altijd laarzen, maar ik heb blijkbaar naast platvoeten ook nog eens hele dunne kuiten ;( Bij de meeste laarzen kan ik gewoon nog mijn arm erin steken als ik ze aan heb, zo breed zijn die schachten allemaal :') Net kaplaarzen, geen porum. Ik heb in mijn hele leven maar een paar passende (Italiaanse ;) ) laarzen gevonden. Nu heb ik het maar opgegeven maar als puber vond ik het een drama.

Met dit weer loop ik trouwens alleen op mijn Sorel laarzen, zo lekker warm en heel veel grip O+

[ afbeelding ]
Super herkenbaar ja.
Ik draag tegenwoordig gewoon enkellaarsjes of boots met veters.
En nu draag ik eigenlijk constant mijn snowboots. Gewoon van decathlon. Maar wel helemaal gevoerd en met super goede grip. Ik voelde pas hoe glad het is toen ik van de week even op mijn leren laarzen naar buiten ging :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197977689
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:21 schreef LeSage het volgende:

[..]

Super herkenbaar ja.
Ik draag tegenwoordig gewoon enkellaarsjes of boots met veters.
En nu draag ik eigenlijk constant mijn snowboots. Gewoon van decathlon. Maar wel helemaal gevoerd en met super goede grip. Ik voelde pas hoe glad het is toen ik van de week even op mijn leren laarzen naar buiten ging :D
Ha, +1 op alles :D Leve de enkellaarsjes ja *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197977710
Hier van 40 naar 41 in de zwangerschap. Iets met verwekende banden door de hormonen zei de verloskundige destijds. Dan krijg je platvoeten..
Ik heb nu lage wandelschoenen van de Lidl, en die passen zo lekker. Nu anderhalf jaar bijna dagelijks aan, en ze gaan ook niet stuk. Voor ¤19,99 :P

Hier heeft de jongste gisteren op schaatsen gestaan. Van die easygliders onder zijn schoenen, met zij-ijzertjes. En dat kind schaatste na 5 minuten wennen zo heen en weer. Ook af en toe stukjes met mooie slagen. Hij heeft ergens motorische genen vandaan, die niet bij mij tot uiting zijn gekomen :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 13 februari 2021 @ 08:46:37 #100
269689 crew  Viv
pi_197977817
Even tussendoor: hadden jullie dit topic al gezien? O-)

OUD / [recensie kinderboek] Zullen we vriendjes zijn? - McBratney & Jeram

We hebben geregeld dat uitgeverij Lemniscaat bij het verschijnen van toffe nieuwe kinderboeken een recensie-exemplaar naar @MevrouwCactus stuurt, die vervolgens een recensie schrijft voor OUD. O+

Dit voorjaar krijgt ze 6 nieuwe boeken toegestuurd, het topic hierboven is dus pas het begin! Er zitten ook boeken voor oudere kinderen tussen.
*O*
pi_197977985
Ik had in 2015 nog zo'n zestig paar schoenen/laarzen dus was blij dat ik na mijn zwangerschap dezelfde maat had behouden :')

Ben gisteravond tijdens het uitlaten van de hond uitgegleden op een stoep waar een onzichtbare laag ijs op lag. Nu doet alles pijn ;( De hond schrok zo dat ze even kwam checken hoe het met me ging en niet meer van mijn zijde week. Dat was wel lief O+ :D
pi_197977991
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:21 schreef LeSage het volgende:

[..]

Super herkenbaar ja.
Ik draag tegenwoordig gewoon enkellaarsjes of boots met veters.
En nu draag ik eigenlijk constant mijn snowboots. Gewoon van decathlon. Maar wel helemaal gevoerd en met super goede grip. Ik voelde pas hoe glad het is toen ik van de week even op mijn leren laarzen naar buiten ging :D
Ik ben ook super blij met mijn decathlon schoenen, geen echte snowboots maar winter wandelschoen. Goede grip en loopt heerlijk. Had ik niet verwacht want ik in de winkel pas ik vaak tig schoenen voordat ik iets heb gevonden dat genoeg steun geeft, lekker zit en er niet oudbollig uit ziet. Nu gewoon op de gok wat besteld.
Mijn zomerschoenen zijn ook af, eigenlijk vorig zomer al maar toen was het een drama met winkels vol super lichtgewichte schoenen. Daarvoor ook maar eens bij de Decathlon kijken.

quote:
Of naar zoiets, dit ziet er veel beter uit dan de barefoot schoenen die ik voorbij heb zien komen <3

Zijn deze schoenen ook ergens in nederland te passen?
Ben wel benieuwd of Barefoot voor mij iets is, heb met schoenen vaak dat mijn voeten te ver naar binnen kantelen waardoor ik schoenen nodig heb met wat meer steun maar op blote voeten kan ik het zelf corrigeren dus barefoot klinkt logisch maar 100-200euro om dat in de praktijk uit te proberen is een duur grapje.
pi_197978065
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:07 schreef Elleska het volgende:
[..]

Of naar zoiets, dit ziet er veel beter uit dan de barefoot schoenen die ik voorbij heb zien komen <3

Zijn deze schoenen ook ergens in nederland te passen?
Ben wel benieuwd of Barefoot voor mij iets is, heb met schoenen vaak dat mijn voeten te ver naar binnen kantelen waardoor ik schoenen nodig heb met wat meer steun maar op blote voeten kan ik het zelf corrigeren dus barefoot klinkt logisch maar 100-200euro om dat in de praktijk uit te proberen is een duur grapje.
In Arnhem en Tilburg zitten bekende winkels, maar volgens mij zijn er meer. Ik heb op een gegeven moment de gok genomen met deze: https://www.merrell.com/NL/nl_NL/vapor-glove-3/29194W.html
Voor ¤60,- durfde ik dat wel aan. En nu wil ik nooit meer wat anders :) gewone schoenen voelen echt aan als klompen.

En als je maat 39/40 hebt, mag je altijd komen passen hoor :)
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:07:25 #104
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197978644
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:06 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik had in 2015 nog zo'n zestig paar schoenen/laarzen dus was blij dat ik na mijn zwangerschap dezelfde maat had behouden :')

Ben gisteravond tijdens het uitlaten van de hond uitgegleden op een stoep waar een onzichtbare laag ijs op lag. Nu doet alles pijn ;( De hond schrok zo dat ze even kwam checken hoe het met me ging en niet meer van mijn zijde week. Dat was wel lief O+ :D
Ouch! Ga je niet schaatsen om heel te blijven ga je nog op je plaat. Hopelijk valt de schade mee.

Ik zou bijna die barefoot shoppen, ik kende echt alleen die vreselijke tenendingen, van het idee alleen al krijg ik rillingen. Maar ik ga echt altijd door de blubber en zo door de velden met de honden. Kocht vorig jaar 1 paar nette adidasjes ( van Ivy Park O+ ) , ben er 1x boodschappen mee gaan doen omdat ik ze zo graag aan wilde, verder blijven mn witte patta's in de kast staan nu. Treurig.
Ik heb afgelopen jaar echt of op teenslippers gelopen, of op regenlaarzen of mijn wandelschoenen en nu op snowboots, binnen draag ik geen schoenen, en buiten was ik echt alleen met de honden op pad of even naar de winkel.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197978879
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

In Arnhem en Tilburg zitten bekende winkels, maar volgens mij zijn er meer. Ik heb op een gegeven moment de gok genomen met deze: https://www.merrell.com/NL/nl_NL/vapor-glove-3/29194W.html
Voor ¤60,- durfde ik dat wel aan. En nu wil ik nooit meer wat anders :) gewone schoenen voelen echt aan als klompen.

En als je maat 39/40 hebt, mag je altijd komen passen hoor :)
38/39 (sinds de zwangerschap meer 38 dan 39 )
Ik zal eens rondkijken, het is nu toch nog geen zomerweer dus ik heb nog even de tijd.
pi_197978952
@Nikki, ik zou toch niet hier komen parkeren. Het is 1 grote chaos in onze wijk. Bomvol auto's en mensen die vervolgens op de fiets naar de Loosdrechtse Plassen of de Molenpolder gaan om te schaatsen. Alles is in die gebieden afgesloten voor auto's.
Veel klachten omdat mensen gewoon op een oprit of in een weiland gaan staan. Echt bizar.

Wij hoeven gelukkig nergens heen vandaag, sterker nog ik ben net naar de bakker geweest en kom de rest van de dag het huis niet meer uit. We hebben een cocoon dag met zijn 4en O+
Vanavond virtuele Carnavalsborrel met vrienden, de flugels en bier liggen koud. Normaal zou ik al in Brabant zijn en over 1,5 uur mijn eerste biertje drinken.
pi_197979346
stats:
maat 36 en heel smalle voeten. Lage wreef en smalle enkels en kuiten.
Winterschoenen passen vaak enkel met wandelsokken of 2 paar om in de breedte te compenseren.
En nog zit mijn voorvoet vaak los in schoenen (als mijn enkel maar vast zit).
Zomerschoenen vallen dan weer mee, al woon ik ongeveer in sandalen in de zomer.
Kinderschoenen zijn voor mijn gevoel in mijn maat juist heel breed.

Lang leve in België wonen, al wordt de collectie maat 36 ook steeds kleiner.

Ik ben ook 1,5 turf hoog, met maat 40 zou ik over mijn eigen voeten struikelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197979806
Roosgeluk, ik heb ook maat 36 van schoen. Tot voor R had ik ook maat 36 qua kleding. Maar nu is dat ondertussen maat 38 geworden.
En ik ben 1.55.

Die barefoot schoenen. Ik moest meteen denken aan die schoenen met tenen. Die zijn niet mijn smaak. Maar ik zie nu dat ze leuke modellen hebben.
Maar hoe loopt dat? Voel je niet elke steen die op de grond ligt?
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:02:06 #109
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197980469
Ik wil ook graag wildling schoenen al heel lang maar ik vind ze heel duur.

(ik heb niet veel schoenen en koop meestal 1 paar per 5 jaar ofzo)
1 paar zomerschoenen, 1 paar sportschoenen 1 paar sandalen
En ik heb nogsteeds schoenen die al 17 jaar oud zijn die ik nog gebruik.
pi_197980659
Ik heb ook niet veel schoenen. Pumps die ik nooit draag, enkellaarsjes...draag ze nooit.
Winterlaarzen, sneakers 2x, 1 x Birkenstock’s, 1 x ballerina’s en 1 x werkschoenen.

Zou best een hele collectie willen maar ik probeer een beetje te minimaliseren, zeg maar.
Ruimtegebrek dus. :')
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:17:31 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197980686
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:Y En ik wilde ook altijd laarzen, maar ik heb blijkbaar naast platvoeten ook nog eens hele dunne kuiten ;( Bij de meeste laarzen kan ik gewoon nog mijn arm erin steken als ik ze aan heb, zo breed zijn die schachten allemaal :') Net kaplaarzen, geen porum. Ik heb in mijn hele leven maar een paar passende (Italiaanse ;) ) laarzen gevonden. Nu heb ik het maar opgegeven maar als puber vond ik het een drama.

Met dit weer loop ik trouwens alleen op mijn Sorel laarzen, zo lekker warm en heel veel grip O+

[ afbeelding ]
Een goeie schoenmaker kan dat voor he aanpassen. :Y

Net als dat ik de mijne breder laat maken. ;)

En ik heb ook zulke Sorels, maar die draagt O nu dus! :D Kind is 11 en heeft al maat 42! :o
***
pi_197980998
Ik hád zulke Sorels, prachtig, en warm inderdaad, maar: zaten voor geen meter ;( Pijn bij de hielen, tot blaren toe, ondanks goed veteren en inlopen. Ik heb ze weggedaan. Nu gevoerde Dunlop regenlaarzen, niet mooi, maar dragen dus wel heerlijk!!
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:47:21 #113
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197981050
Ik had doggo laarzen, duur, hard, zwaar, striemen in mn bovenbeen ondanks dat ze niet strak zaten maar echt van die rand met lopen. En lek binnen een jaar. Nu goedkope decathlon gevoerde regenlaarzen, ben heel benieuwd hoe lang ik daar op ga lopen, ze lopen in elk geval fijner dan die doggo's.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197981099
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:17 schreef BE het volgende:

[..]

Een goeie schoenmaker kan dat voor he aanpassen. :Y

Net als dat ik de mijne breder laat maken. ;)

En ik heb ook zulke Sorels, maar die draagt O nu dus! :D Kind is 11 en heeft al maat 42! :o
Mja, ik heb ooit wel eens van die Duo-laarzen op maat besteld maar helaas ziet het er vrij dommig uit, van die flapvoeten met stokjes er boven :') Laarzen accentueren dat enorm. Vooral omdat ik verder helemaal niet mager ben. Dus toch maar de enkellaarsjes. Ik ben wel heel jaloers op mensen met goedgevormde kuiten :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197981110
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:42 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik hád zulke Sorels, prachtig, en warm inderdaad, maar: zaten voor geen meter ;( Pijn bij de hielen, tot blaren toe, ondanks goed veteren en inlopen. Ik heb ze weggedaan. Nu gevoerde Dunlop regenlaarzen, niet mooi, maar dragen dus wel heerlijk!!
Ik krijg echt van bijna alle schoenen blaren (ik ben een schoenenkneus :') ) maar in deze dan weer net niet :o Ze zijn wel vrij groot en ik draag ze standaaard met skisokken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 13:35:00 #116
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197981577
Ik ben gezegend met maat 39, maar wel enorme klapkuiten. Laarzen passen hier dus ook nooit, ik kom er gewoon niet in. Enkellaarsjes kunnen wel, maar zien er vaak ook vreemd uit, krijg er optisch nog dikkere dikke benen door... Als er een hak onder zit gaat t nog wel, maar dat doe ik dus alleen op t werk (en daar kom ik nu dus nooit meer want werk al een jaar thuis).

Nu in de winter loop ik dus toch maar op m'n gevoerde platte enkellaarsjes (foeilelijk, maar warm), in de zomer draag ik haast alleen maar Toms, heb intussen zo'n 10 paar verzameld in allerlei modellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 13-02-2021 13:47:32 ]
  zaterdag 13 februari 2021 @ 14:02:16 #117
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_197981949
Hier 168cm lang en schoenmaat 39. Ook een maatje gekrompen na de zwangerschap. Ik draag graag schoenen van Steve Madden. (Black patent). Dure schoenen, maar zitten zo lekker.

@mousemicky, mijn moeder heeft ook klapkuiten. Zij heeft ooit een heel fijn paar laarzen van Clarks gekocht. Die dingen gewoon in 1 keer dicht. :s) misschien ook het overwegen waard als je daar nog iets van zoekt?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_197982263
@Roosgeluk Ik pas ook alleen in kinderschoenen waarvan de merken meerdere breedtematen hebben.

Wij zijn vanochtend gaan schaatsen op een vennetje in de buurt. Voor J de eerste keer. Eerst vond hij het eng en wilde alleen op de slee zitten. Maar toen we gingen kon hij al stukken zelf krabbelen O+
pi_197982377
Vanmorgen stukje geschaatst, ik vond het niks op de grote plas. Dus toch maar weer terug gegaan, mijn man heeft een heel rondje geschaatst, iets meer held dan ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197982490
Huh? Ik heb maat 38 en kan prima bij de mevrouwen afdeling slagen.
Ik verkies mooie schoenen boven functioneel. Wel let ik op het materiaal. Bij voorkeur leer/ademend en niet synthetisch. Dus bv geen 5 euro troep van de primark.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 15:04:43 #121
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197982664
Ik heb ook maat 38 of 38.5 en koop mn sneakers wel vaak op de kinderafdeling want goedkoper :)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197982860
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:51 schreef amaranta het volgende:
Huh? Ik heb maat 38 en kan prima bij de mevrouwen afdeling slagen.
Ik weet niet of dit een reactie op mij was, maar ik ken meer kindermerken waar ik kan slagen voor een smalle maat 39 met uitneembare zool dan damesmaten. Vandaar.
pi_197983408
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:15 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit een reactie op mij was, maar ik ken meer kindermerken waar ik kan slagen voor een smalle maat 39 met uitneembare zool dan damesmaten. Vandaar.
Meer algemeen. Er was nog iemand die zei dat ze alleen bij de kinderafdeling kon slagen
pi_197985011
Ik heb ook geschaatst! *O* Had wel al direct pijnlijke kuiten/voeten. Misschien door de spanning en omdat de schaats iets te ruim was en strakker moet. Toch in totaal een klein uurtje daar geweest.
En wat iemand al zei: het is net als fietsen. Je bent het zo weer gewend (zij het voorzichtig). :) Was echt leuk om te doen. Zeker de gladdere stukken.

Misschien eens kijken voor goeie/betere maat schaatsen. Dan kan ik de volgende keer iets beter gaan.

[ Bericht 25% gewijzigd door vencodark op 13-02-2021 17:20:50 ]
pi_197986955
Leuk hè dat schaatsen! Hier ook even op de sloot gedaan maar ik vind heen en weer schaatsen dan toch een beetje te kort en de bobbels op het ijs toch wat linke soep. Kreeg wel zin in schaatsen, op de ijsbaan ook enzo. Dat glijdt zo ontspannen zonder te letten op scheuren en hobbels
R van 6 heeft nog alleen van die dubbele glijders. Gedoe van niks. Volgend jaar in de ijshal maar eens schaatsen huren van die harde schoenen met ijzer en dan kijken of hij daar wat mee kan.
pi_197987098
Hier kan de 6 jarige inmiddels goed overweg met zijn ijshockeyschaatsjes.. Gister nog niet, toen viel ie alleen maar en schuifelde verder maar wat... Wij hebben hier het geluk dat we heel fijn schaatswater hebben binnen 10 min lopen, 1 vijver waar je steeds rondjes kan en dan via sloten zo n km ver. En dan íets verderop 2 grote plassen waar het ijs heerlijk glad is en je best ver kunt.. (wel 1 stukje brede sloot waar je prima kon schaatsen maar je aan de oever een flinke strook wak had.. Het is allemaal dan weer niet groot genoeg voor échte tochten, maar daardoor komen er ook alleen maar mensen uit t dorp en wordt t niet té druk..
pi_197988703
Nou, mijn 7 jarige is gelijk genezen van ijs en schaatsen, denk ik. :')

Ik droeg dus maar 41, al wat ruim voor mij maar ging wel. Mijn zoon heeft maximaal 36 en wilde perse even met mijn schaatsen proberen.
Voor hem had ik er geen.
Ging eerst al huilen toen ik daar over twijfelde.
Dus ach, hij deed ze aan.
Is 5 minuten op het ijs geweest maar dat ging natuurlijk voor geen meter. Hij heeft ook totaal geen doorzettingsvermogen dus boos, verdrietig en gefrustreerd is hij snel het ijs weer afgegaan.
“Rotschaatsen”, “Ik ga het nooit meer doen”! :(

Even later loopt hij gewoon op het ijs maar ik waarschuw hem steeds bij de dunne stukken aan de rand weg te blijven. Niet luisteren natuurlijk.
Dus ik schaats nog even verder en zeg op den duur dat we naar huis gaan. Hij komt niet dus ik besluit alvast naar huis te gaan om mijn schaatsen uit te doen en hem dan op te halen op mijn schoenen.
De vijver is letterlijk achter ons parkeerterreintje dus ben hoogstens 5 minuten weg.
Ik heb mijn schoenen aan en toen kwam hij zelf al: door het ijs gezakt. }:|
Tot aan zijn navel zeiknat. :{w
Gelukkig was het aan de rand gebeurt maar zo zie je: een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Ook na 10 x waarschuwen. :{w
pi_197989390
Ook geschaatst O+
Mijn schaatsen waren botter dan ik had verwacht :( maar toch een paar rondjes kunnen maken op de grote plas en L voor het eerst op de ijzers gezet. Hij was boos toen de schaatsen weer uit moesten dus nu moeten we morgen het ijs nog maar een keer opzoeken.
pi_197989663
o
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:17 schreef vencodark het volgende:
Nou, mijn 7 jarige is gelijk genezen van ijs en schaatsen, denk ik. :')

Ik droeg dus maar 41, al wat ruim voor mij maar ging wel. Mijn zoon heeft maximaal 36 en wilde perse even met mijn schaatsen proberen.
Voor hem had ik er geen.
Ging eerst al huilen toen ik daar over twijfelde.
Dus ach, hij deed ze aan.
Is 5 minuten op het ijs geweest maar dat ging natuurlijk voor geen meter. Hij heeft ook totaal geen doorzettingsvermogen dus boos, verdrietig en gefrustreerd is hij snel het ijs weer afgegaan.
“Rotschaatsen”, “Ik ga het nooit meer doen”! :(

Even later loopt hij gewoon op het ijs maar ik waarschuw hem steeds bij de dunne stukken aan de rand weg te blijven. Niet luisteren natuurlijk.
Dus ik schaats nog even verder en zeg op den duur dat we naar huis gaan. Hij komt niet dus ik besluit alvast naar huis te gaan om mijn schaatsen uit te doen en hem dan op te halen op mijn schoenen.
De vijver is letterlijk achter ons parkeerterreintje dus ben hoogstens 5 minuten weg.
Ik heb mijn schoenen aan en toen kwam hij zelf al: door het ijs gezakt. }:|
Tot aan zijn navel zeiknat. :{w
Gelukkig was het aan de rand gebeurt maar zo zie je: een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Ook na 10 x waarschuwen. :{w
oe, door het ijs zakken van een kind lijkt me zo eng..
pi_197989709
Het schaatsen was heerlijk en idyllisch.
Ik had de kunstschaatsen aan die ooit van mijn moeder waren, dus misschien al wel 40-50 jaar oud. Maar nog heel prima.
Kinderen op de ijzertjes. Vooral S. vond het heel leuk en gleed echt al wel.
Het ven was niet te druk, maar wel gezellig. We dronken chocomel met slagroom, oma kwam even langs en nam Mijm vast mee naar huis. Daarna nog in het namiddagzonnetje zelf wat rondjes kunnen schaatsen, afwisselend met vriend. En samen met S. wat metertjes proberen te maken O+

Nederland op zijn mooist, morgen weer *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197989986
Mijn ene kind dat niet op schaatsles heeft gezeten trok ik gisteren een paar combinoren aan en hij schaatste zo weg. :o Het gaat niet zo snel als bij de andere twee, maar hij komt vooruit en het belangrijkste, hij blijft staan en ligt niet om de haverklap over het ijs te dweilen. *O*
Vandaag zijn we op de sloot in de buurt gaan schaatsen, maar morgen gaan we toch even kijken of we niet ook iets verder weg (dorp hiernaast) kunnen zodat we een klein toertje kunnen doen. O+ Ik heb net de schaatsen van de kinderen weer even geslepen na 2 dagen 24/7 schaatsen, dus die kunnen er morgen weer tegenaan. :)
pi_197990098
Ik heb al hockeyschaatsen voor ons beide op mijn verlanglijstje gezet O+ Missen we de volgende keer de boot niet ;) Kind komt aardig vooruit op z'n dubbele ijzers, maar het kriebelt bij mij ook zo!
Hopelijk hoeven we niet weer 3 jaar te wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door PoesInDoos op 13-02-2021 21:28:56 ]
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 13 februari 2021 @ 21:51:12 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197990804
Ik vind natuurijs zo eng, dat zou ik echt niet durven. Tenzij echt ijs tot de bodem ofzo. Maar ik kan ook niet heel goed schaatsen, heb het misschien 20 keer in m'n leven gedaan en dan op gehuurde schaatsen. Ik voel me dan klunzig en ben bang dat ik iets breek of in de weg schaats of iemand anders verwond.

Ik ben geen schijterd btw, ga dan wel weer wildwaterkajakken en paardrijden en klimmen enzo. Maar onder het ijs terechtkomen lijkt me zo akelig, brrt.

Oh en opsom: maat 39,5, altijd veel gedanst en daardoor sterke voeten. Hoge wreef, smalle maar gespierde kuit, smalle enkels. Laarzen zijn fantastisch, maar net zo lief enkellaarsjes, sneakers of boots. Nooit, nooit, nooit open tenen of slippers, want gadverdamme en niet comfi.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 13 februari 2021 @ 21:57:49 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197990969
Ik baal vooral dat ze vanwege Corona geen water op de ijsbanen hebben laten lopen..... het open water hier in de buurt vertrouw ik niet voldoende, staan ook bordjes "gevaarlijk ijs" en we zagen bij een wandeling gisteren nog gewoon open stukken tussen het riet, plus dat er nog heel veel stukken open zijn waar watervogels zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197991018
Maar op de binnenijsbaan is het meestal veel drukker, zijn er veel meer mensen die echt hard gaan en is het wat mij betreft lastiger schaatsen omdat het ijs harder is..
Beide is leuk, maar natuurijs toch wel het allerleukst!
Ach en living on the edge gewoon lekker vaart maken langs het wak met eendjes, als je sneller gaat zak je er minder snel door..niet stil gaan staan twijfelen..
  zaterdag 13 februari 2021 @ 22:02:52 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197991080
Nee, ik bedoelde gewoon buiten.... daar waar ze normaal een weiland onder laten lopen is dat dit jaar dus niet gebeurd vanwege Corona.

En neuh.... als er niemand schaatst dan ga ik er zeker niet op, wij maakten gisteren een wandeling om het meer en bij een van de strandjes waren twee kinderen aan het spelen op het ijs, maar toen wij aan de andere kant liepen zag ik een van die kinderen wel maar vanaf z'n knieën boven het ijs uitkomen.
Er was dus verder niemand op de hele plas.

Alleen aan de andere kant een jong stel, Audi vlakbij illegaal geparkeerd, het type dat denkt dat regels en waarschuwingen er voor anderen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197991149
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:02 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik bedoelde gewoon buiten.... daar waar ze normaal een weiland onder laten lopen is dat dit jaar dus niet gebeurd vanwege Corona.
haha snap ik.. het was eigenlijk een trage reactie op tink..
Maar ik vind t eigenlijk ook echt heel jammer dat veel niet kan idd.. Hier was het enige stuk water waar je níet kon schaatsen de officiele ijsbaan (ok, er zal vast nog wel ergens wat onschaatsbaar water zijn)
pi_197991153
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:02 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik bedoelde gewoon buiten.... daar waar ze normaal een weiland onder laten lopen is dat dit jaar dus niet gebeurd vanwege Corona.
Dat is hier inderdaad ook niet nu. Wij hebben een park in het dorp met de slechtste afwatering ter wereld, waardoor er in de herfst altijd een soort permanente vijver ontstaat. In de winter spoot de brandweer dat vroeger vol en dan hadden we daar een ijsbaan. Schitterend O+
Natuurijs (ook al is het kunstmatig gemaakt op die plek) blijft toch het mooist.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197991154
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:57 schreef Leandra het volgende:
Ik baal vooral dat ze vanwege Corona geen water op de ijsbanen hebben laten lopen..... het open water hier in de buurt vertrouw ik niet voldoende, staan ook bordjes "gevaarlijk ijs" en we zagen bij een wandeling gisteren nog gewoon open stukken tussen het riet, plus dat er nog heel veel stukken open zijn waar watervogels zitten.
Ja idd, hier in het dorp is ook een ijsvereniging met zon stuk grond wat onder water gezet worden, mocht dit jaar niet open, stuk dichtgevroren kanaal en pal naast, ramvol mensen :%
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197991180
Haha, Tink. Ik sprak toevallig net een vriendinnetje op de app en die maakte zich zorgen dat ik morgenmiddag wil gaan schaatsen ‘want het gaat dan dooien!’
Het is morgenmiddag misschien 2 graden boven nul, dat ijs smelt echt niet in een uurtje :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197991680
Ik heb wel geschaatst op kanalen enzo, maar met kind vond ik het wel een fijn idee dat de plas niet dieper is dan een meter. (Niet dat ik nu een kanaal in de buurt heb)
We zagen gisteren al wat schaats-sporen, maar toen kraakte het me nog wat te veel. Vanochtend waren we als tweede op het ijs. Perfect, even de check dat een ander ook denkt dat het kan, én niet druk.
pi_197991814
Hier kunnen we de deur uit, straat oversteken, een zo de sloot op..
De jongste heeft een uurtje op ijzers gestaan. Morgen wilde hij wel weer. Het is max 200 meter schaatsbaar tussen de bruggen, dus vooral gezinnen uit de buurt.

De aangewezen vijvers zijn dan weer niet goed gekeurd door de gemeente. Maar daar staan ook genoeg mensen op. :P
pi_197993138
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier kunnen we de deur uit, straat oversteken, een zo de sloot op..
De jongste heeft een uurtje op ijzers gestaan. Morgen wilde hij wel weer. Het is max 200 meter schaatsbaar tussen de bruggen, dus vooral gezinnen uit de buurt.

De aangewezen vijvers zijn dan weer niet goed gekeurd door de gemeente. Maar daar staan ook genoeg mensen op. :P
Keurt de gemeente dan ijs bij jullie? Hier is volgens mij alles op eigen risico en is alleen de officiële ijsbaan aangewezen als geschikt (hier is hij wel open, maar alleen voor leden).

Donderdag was ik bij de grote vijver bij ons om de hoek en was er nog niemand (ik liep er langs met de slee, niet om te schaatsen) Gisteren eind van de dag was het alsof er een feestje was. Muziek en allerlei gezelligheid maar wel met afstand. En vanmiddag hetzelfde met daarbij nog de bowlingbaan die een afhaalloket voor warme drankjes had geopend voor iedereen die over het ijs naar hen toe durfde te gaan. Maar heel vreemd was gisteren ook de sloot vóór de vijver erg druk, en daar heb ik vandaag helemaal niemand op gezien.

Overigens kun je in de woonwijken hier nu ook heel goed schaatsen. Spekglad is het overal. Ik hoop dat dat morgen even goed gaat dooien.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_197995107
Wij kunnen vlak bij huis de sloot op stappen en dan naar de recreatieplas(sen) doorschaatsen. Je kan onder de bruggetjes door al is het ijs daar wel wat slechter.
Maar ik vond het op de plas niet zo tof, toch bang dat ik er doorheen ga ofzo, terwijl er echt al wel een paar dagen mensen schaatsen steeds.
Ik blijf schrikken als het kraakt enzo.

Vandaag nog maar even en dan is het weer voorbij.

Ik zag voor morgenochtend ijzel voorspeld, mijn auto moet voor de keuring (3e poging, al 1x afgezegd door ijzel, 1x door de sneeuw dus ik ben benieuwd of ik het morgenochtend wel aandurf... en anders verzet ik het nog wel een keer :') ) .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197995112
Hier in de regio is laatst hoog water geweest dus er zijn wel weilanden te vinden die nog onder water stonden en nu een waar speelparadijs zijn (veel te druk).

Wij hebben vlak bij huis een ven opgezocht (Max 0,5m diep). Het ene stuk kraakte wat maar verder door niet meer. Toen we kwamen waren er 2 anderen, toen we gingen een stuk of 15. Was erg tof om weer eens te schaatsen en peuter op de slee achter ons aan heeft ook genoten.
Die 2 die er al waren hadden carnavalsmuziek uit een speaker wat het direct gezellig maakte. Toch nog wat carnaval gehad haha. De filmpjes zijn ook komisch geworden daardoor. :D
pi_197995238
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:49 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Keurt de gemeente dan ijs bij jullie? Hier is volgens mij alles op eigen risico en is alleen de officiële ijsbaan aangewezen als geschikt (hier is hij wel open, maar alleen voor leden).

We hebben hier wat vijvers (stuk of 7) in de stad, die worden ingezet als officiele ijsbaan in de winter.
  zondag 14 februari 2021 @ 10:04:54 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197995964
Hier niet geschaatst. Mijn kunstschaatsen liggen ergens bij mijn moeder op zolder te verstoffen (en volgens mijn inmiddels ook te klein, want ook hier een extra maat na zwangerschappen). Ook geen schaatsen voor de kinderen. We gaan zo wel even naar een vijver met ijs. Gewoon even erop staan en aanvoelen. Toch de eerste keer op natuurijs. O+
  zondag 14 februari 2021 @ 10:23:56 #148
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197996193
Ik ben zo benieuwd wat ze hier vandaag gaan doen, de achterburen waren gisteren op het nationale journaal met hun sneue carnavalsgedoetje, en ze gaan zo een kanon afschieten en weet ik wat meer. Echt volslagen kansloos, hele gebouw stonk gisteren naar bier en er waren flessen wijn gesneuveld tot in de liften.
:X
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197999903
Ik had gisteren een hilarische virtuele Carnavalsborrel. Het werd steeds meer lachen en onzin, heerlijk dat het ook online kan. Maar oh wat heb ik nu al zin in volgend jaar dat het hopelijk echt kan.

Hier dooit het al, maar stoep etc is spekglad (behalve ons schoongemaakte deel). Vriendin moet morgenochtend dus uitkijken met naar haar werk rijden.
pi_198000110
Wij hebben vanochtend weer geschaatst O+ Kleuter kan het na die 4 uurtjes best aardig, als je bedenkt dat hij nog nooit op schaatsen (of skeelers) had gestaan. Hij heeft er van genoten.
pi_198002084
Hier sliep R bij mijn zus. En via via kwam mijn zus aan schaatsen voor R.
Onze eigen schaatsen waren ook nog scherp, dus vandaag lekker geschaatst. Was erg tof.
pi_198002264
Jaloers op jullie schaatsverhalen (behalve op die van venco...je kind dat door het ijs zakt is wel een beetje eng :o )

Hier zijn we niet het ijs op gegaan, want ik loop na mijn val als een houten klaas :') . Lekker binnen gebleven en spelletjes gedaan op de switch lite (met extra joycons kan je er ook Mario Party op spelen, dat vond de vijfjarige hier superleuk natuurlijk).

Ga wel kijken of ik A warm kan maken voor kunstschaatsen. Vroeger een paar jaar gedaan en vond het geweldig...elke week op de baan. Lekker bezig zijn, rode wangen en warme chocolademelk erna... c_/
pi_198005945
Morgen ijs ijzel-vrij -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 14 februari 2021 @ 19:02:36 #154
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198006080
quote:
81s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Morgen ijs ijzel-vrij -O-
Je kinderen van school?
pi_198006109
quote:
81s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Morgen ijs ijzel-vrij -O-
Echt vrij, thuis?

Hier waren ze vorige week maandag niet eens vrij. Dan nu zeker niet :P
  zondag 14 februari 2021 @ 19:07:38 #156
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198006198
Ik zou het echt bizar vinden om met wat ijzel vrij te krijgen.
Kan je voor elke puf en scheet wel iets bedenken.

Ze krijgen toch ook geen vrij als het 30 graden is en de mussen dood van het dak vallen :{w
pi_198006285
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:02 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Je kinderen van school?
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:03 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Echt vrij, thuis?

Hier waren ze vorige week maandag niet eens vrij. Dan nu zeker niet :P
Yup, want ''code rood''. :N
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 14 februari 2021 @ 19:20:46 #158
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198006457
quote:
81s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:12 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

[..]

Yup, want ''code rood''. :N
Had code rood even gemist :') alleen maar friends vanuit mn nest gekeken en chinees gegeten.

Beter valt het mee. Normaal is zondag boodschappendag (zo ging ik ook met die stomme snilstorm boodschappen doen), maar nu dacht ik vandaag natuurlijk :') nah ik ga wel morgen.
pi_198006476
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:20 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Had code rood even gemist :') alleen maar friends vanuit mn nest gekeken en chinees gegeten.

Beter valt het mee. Normaal is zondag boodschappendag (zo ging ik ook met die stomme snilstorm boodschappen doen), maar nu dacht ik vandaag natuurlijk :') nah ik ga wel morgen.
Het gaat regenen en de grond is nog bevroren.. dus de kans op ijzel is enorm groot. Snap het allemaal wel, maar ik ben dat thuiszitten zó zat :') Sorry kind, ben jou ook zat :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198006643
School vriendin start morgen bijna 2 uur later. School van B is leerkracht afhankelijk, leerkracht bericht zelf wanneer hij/zij op school arriveert.
Kdv heeft nog niets laten weten.

Mijn eerste dag alleen thuis in 9 weken tijd waarin ik ook nog eens geen meetings heb. Ik moet wel gewoon werken maar in stilte....oh wat verlang ik daarnaar.

Het is wel echt spekglad buiten, onze brandgang is een schaatsbaan.
  zondag 14 februari 2021 @ 19:47:53 #161
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198006911
Gelukkig vakantie hier :*
pi_198007006
Oh joh, wat vervelend weer van school allemaal :{

Hier inderdaad vakantie, jongste gaat wel naar het kdv, maar dat doe ik dan maar heel rustig aan morgenvroeg. En oudste is lekker een dagje bij mij thuis O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198007347
quote:
81s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:12 schreef Declan-Harp het volgende:

Yup, want ''code rood''. :N
Oke, net mail. Morgen dagje vrij. Vraag me af waarom vorige week dan niet :D
pi_198007445
School van T morgen ook dicht. Wel thuisonderwijs
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 14 februari 2021 @ 20:26:44 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198007587
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 20:12 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Oke, net mail. Morgen dagje vrij. Vraag me af waarom vorige week dan niet :D
Toen was het code oranje. En das nie rood. :P
  zondag 14 februari 2021 @ 20:29:53 #166
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198007654
Oh wij krijgen het ook net door, school dicht.
pi_198007701
Onze school blijft ook dicht. -O-
pi_198007724
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 20:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Toen was het code oranje. En das nie rood. :P
Toen was het ook wel een puinhoop op de weg :D

Ze hadden de geplande studiedag van komende vrijdag eerder al ingetrokken. Blijkbaar willen ze graag lesgeven daar.
  zondag 14 februari 2021 @ 20:39:08 #169
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198007858
Hier hebben ze dinsdag ook nog eens een studiedag.
Nou ja, ik vind het best :') ben al blij als het morgen online allemaal vlekkeloos gaat.

wat vast niet zo is.
pi_198008269
Hier beginnen ze om 11 uur. Dat is nog enigszins te overzien. En ook wel logisch, want de code rood geldt maar tot het begin van de middag.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 14 februari 2021 @ 21:10:03 #171
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_198008460
Hier ook de scholen dicht. De hele week zelfs!
(regio Zuid heeft nu vakantie) :P
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 14 februari 2021 @ 21:19:46 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198008719
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 21:00 schreef Clubsoda het volgende:
Hier beginnen ze om 11 uur. Dat is nog enigszins te overzien. En ook wel logisch, want de code rood geldt maar tot het begin van de middag.
Wij idd ook na 11 uur aanwezig.

Alleen heeft de oudste toetsweek en moet de jongste zich dus wel echt even op zijn kamer verschansen want het gaat allemaal heel erg streng.
***
pi_198009062
Hier inderdaad ook om 11.00 uur starten (omgeving Rotterdam). We gaan het wel weer zien. Ik ga gewoon lekker geen wekker zetten morgen en rond half 10/10 uur richting mijn werk lopen/fietsen..

Verder hier niet geschaatst, maar wel veel op het ijs geweest. Ik woon aan het water, dus zo vanaf de stijger op het ijs gespeeld..

En stiekem bij de nieuwe buren naar binnen gegluurd.. ze wonen er sinds januari, maar nu is alles al 2 weken potdicht en de auto’s staan gewoon voor de deur. Maar ze hebben schoolgaande kinderen dus je zou ook geen vakantie verwachten... Onze straatapp is nogal bezorgd, maarja...
pi_198009094
Herkansingen bij A zijn er voor morgen ook af.
Ben blij dat ik morgen thuis werk. P
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198009669
Morgen het KDV dicht ivm carnaval :{ :'( :?


:|W :|W :|W
  zondag 14 februari 2021 @ 22:33:05 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198010111
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:12 schreef Adrian4 het volgende:
Morgen het KDV dicht ivm carnaval :{ :'( :?


:|W :|W :|W
:D
Iemand vergeten de kalender aan te passen?
***
pi_198010253
Hier is zowel de basisschool als het kdv ijzelvrij morgen.

Ik vind het langzamerhand een beetje gênant om weer een aangepast rooster aan te vragen bij mijn werkgever. Ze hebben dat al 7 weken gedaan toen het kdv dicht was.

Vorige week maandag weer erom moeten vragen ivm sneeuwvrij en om er nou morgen weer om te vragen..

Ik kan alleen niet anders, omdat mijn werk niet te combineren valt met een dreumes thuis. Ik krijg steeds meer het gevoel dat het onmogelijk wordt gemaakt voor werkende ouders.
pi_198010295
Hier geldt code rood tot 14.00 uur. Beide kinderen dus thuis. Kind 1 heeft online les, school geeft al online les voor klas 1 en 2, kunnen groep 7 en 8 dr ook wel weer bij. Kind 2 is vrij.
Afgelopen weken veel gewerkt, vind het stiekem wel lekker eigenlijk. Rustig aan doen in de ochtend, en de kinderen zien. Was het weekend ook veel weg door werk.
*poef* nu is het weg
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 00:04:19 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198011191
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:20 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Had code rood even gemist :') alleen maar friends vanuit mn nest gekeken en chinees gegeten.

Beter valt het mee. Normaal is zondag boodschappendag (zo ging ik ook met die stomme snilstorm boodschappen doen), maar nu dacht ik vandaag natuurlijk :') nah ik ga wel morgen.
Dit is al de tweede keer dat ik je snil zie typen, heeft dat te maken met de uitspraak van Rotterdammers? Ik moet er altijd om lachen dat het als sneel uitgesproken wordt dus ik moest giebelen om je bericht :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 15 februari 2021 @ 00:10:12 #180
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198011234
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 00:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit is al de tweede keer dat ik je snil zie typen, heeft dat te maken met de uitspraak van Rotterdammers? Ik moet er altijd om lachen dat het als sneel uitgesproken wordt dus ik moest giebelen om je bericht :D
Ik heb echt nog nooit iemand sneel horen zeggen, ken alleen snil :P
En ik ben geen Rotterdammer.
  maandag 15 februari 2021 @ 08:18:24 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198012327
Ik dacht de eerste keer dat het een typo was eigenlijk. Ken het niet...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198012341
Snil en sneel ken ik beide niet
  maandag 15 februari 2021 @ 08:23:58 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198012360
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 21:36 schreef Loj het volgende:
Hier inderdaad ook om 11.00 uur starten (omgeving Rotterdam). We gaan het wel weer zien. Ik ga gewoon lekker geen wekker zetten morgen en rond half 10/10 uur richting mijn werk lopen/fietsen..

Verder hier niet geschaatst, maar wel veel op het ijs geweest. Ik woon aan het water, dus zo vanaf de stijger op het ijs gespeeld..

En stiekem bij de nieuwe buren naar binnen gegluurd.. ze wonen er sinds januari, maar nu is alles al 2 weken potdicht en de auto’s staan gewoon voor de deur. Maar ze hebben schoolgaande kinderen dus je zou ook geen vakantie verwachten... Onze straatapp is nogal bezorgd, maarja...
En zijzelf zitten niet in die buurtapp?
Wel ook aangebeld of alleen gespiekt?
  maandag 15 februari 2021 @ 08:32:06 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198012426
Ik moet Soneal om 10.30 uur op school hebben, ik verwacht dat dat wel zal lukken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198012428
Ik voel een beer/bir/reet-discussie aankomen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198012456
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:32 schreef Leandra het volgende:
Ik moet Soneal om 10.30 uur op school hebben, ik verwacht dat dat wel zal lukken.
Ik heb net 5 kilometer op de fiets gezeten, toen ik eenmaal onze ongestrooide straat uit was, was er nog geen centimeter glad onderweg.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198012457
Het is echt spiegelglad buiten....juf B heeft al een bericht gestuurd dat ze nog niet onderweg is dus we zien wel hoe laat wij naar school mogen.
Vriendin is net vertrokken, die moest zich overal aan vasthouden om bij de auto te komen. Onze straat is echt een schaatsbaan, gelukkig is het grootste deel van haar route gestrooid.

Wel enorm veel boze ouders gisterenavond, dat ze dus om 10:15 pas opengaan. Andere scholen in de omgeving zijn helemaal dicht. Ouders zijn boos omdat ze later beginnen overigens, niet omdat ze niet dicht zijn.
Kreeg ze net bericht van directeur dat radiatoren niet aangaan in school, monteur probeert zo snel mogelijk te komen. Dus wellicht is ze snel weer thuis.....

Zo fijn Valentijnsdiner gisteren gehad, allemaal kleine gerechtjes, 3 met de kinderen samen gegeten en de rest toen de kinderen op bed lagen. Echt een aanrader, voor wie in omgeving Utrecht of Breda woont: Street Food Club. Ik was er al vaker geweest toen ze nog open waren, maar deze service is ook perfect. Echt leuke gerechten en sommige even opwarmen.
  maandag 15 februari 2021 @ 08:39:18 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198012496
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:32 schreef Clubsoda het volgende:
Ik voel een beer/bir/reet-discussie aankomen :+
Soneal schreef "Veerle" een paar jaar geleden als "Virle", terwijl ik dat echt niet zo hoor en uitspreek.
Hij deed dat kennelijk wel.

Overigens vindt hij "veel" en "sneeuw" bijvoorbeeld ook rijmen.
En dat met zijn meer dan uitstekende taalgevoel :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 08:40:03 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198012502
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 00:10 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb echt nog nooit iemand sneel horen zeggen, ken alleen snil :P
En ik ben geen Rotterdammer.
Nu snap ik het even niet meer, wat bedoel je dan met snil :?

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:20 schreef F_r het volgende:
Snil en sneel ken ik beide niet
Het gaat om de uitspraak van rotterdammers, zij kunnen de w niet goed uitspreken. Zo spreken ze “nieuws” ook uit als “niels” en “sneeuw” dus als “sneel”. Het grappige is dat een Rotterdammer dit niet zal erkennen, die hoort echt niet het verschil in zijn uitspraak _O- Wij hebben vrienden uit het Westland en daar hebben we flink mee gelachen omdat zij dus dingen zo uitspreken en dat zelf echt niet horen. Zeiden ze respectievelijk nieuws en Niels maar het klonk exact hetzelfde :D :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 08:40:55 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198012508
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:32 schreef Clubsoda het volgende:
Ik voel een beer/bir/reet-discussie aankomen :+
Is dat een beetje net als de uitspraak van Paul? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198012522
Ik kom zelf uit Brabant, vriendin omgeving 030 en meerdere vrienden van mij uit Rotterdam.
Als we allemaal plat praten, verstaan we elkaar amper ;)

Mijn schoonfamilie vindt mijn 'g' erg grappig en ik lach ze uit om de 'r'.

Overigens wonen we dus in de omgeving van Utrecht maar heeft B een Brabants accent. Dat vind ik dan weer erg grappig. Dat pikt ie toch van mij en mijn familie op. Alleen Houdoe kan hij echt niet uitspraken, dat klinkt voor geen meter.
pi_198012523
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is dat een beetje net als de uitspraak van Paul? :D
:Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198012558
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:42 schreef exode het volgende:
Ik kom zelf uit Brabant, vriendin omgeving 030 en meerdere vrienden van mij uit Rotterdam.
Als we allemaal plat praten, verstaan we elkaar amper ;)

Mijn schoonfamilie vindt mijn 'g' erg grappig en ik lach ze uit om de 'r'.

Overigens wonen we dus in de omgeving van Utrecht maar heeft B een Brabants accent. Dat vind ik dan weer erg grappig. Dat pikt ie toch van mij en mijn familie op. Alleen Houdoe kan hij echt niet uitspraken, dat klinkt voor geen meter.
Mijn zoon speelde laat verstoppertje met een Brabants jongetje, die elke keer als hij mijn zoon gevonden had vrolijk 'daar!' riep. Op z'n Brabants dus. Mijn lief vroeg na afloop waarom het kind steeds 'daggg! :W ' had gezegd :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 15-02-2021 08:58:16 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198012580
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:12 schreef Adrian4 het volgende:
Morgen het KDV dicht ivm carnaval :{ :'( :?


:|W :|W :|W
Huh? Hier is het kdv juist altijd open. Dat weet ik zo stellig omdat ik vorig jaar de kroegentocht liep terwijl mijn kinderen op de opvang waren :@ :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198012583
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn zoon speelde laat kiekeboe met een Brabants jongetje, die elke keer als hij mijn zoon gevonden had vrolijk 'daar!' riep. Op z'n Brabants dus. Mijn lief vroeg na afloop waarom het kind steeds 'daggg! :W ' had gezegd :')
Hahahaha!

Mijn familie kan ook echt enorm plat Brabants praten met name mijn broer. Dan verstaat mijn vriendin er echt geen zak van.
pi_198012690
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn zoon speelde laat kiekeboe met een Brabants jongetje, die elke keer als hij mijn zoon gevonden had vrolijk 'daar!' riep. Op z'n Brabants dus. Mijn lief vroeg na afloop waarom het kind steeds 'daggg! :W ' had gezegd :')
:D

Mijn kinderen zeggen ook ‘een bietje’ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198012968
Kevin kan zo op de Helmondse weekmarkt gaan staan :@
pi_198012974
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:47 schreef LeSage het volgende:

[..]

Huh? Hier is het kdv juist altijd open. Dat weet ik zo stellig omdat ik vorig jaar de kroegentocht liep terwijl mijn kinderen op de opvang waren :@ :+
Ik ben niet anders gewend dan dat de opvang (kdv én BSO, als die nu open hadden mogen zijn voor vakantie opvang) dicht zijn op carnavalsmaandag.
pi_198013119
Ik ben niet anders gewend dat op Carnavalsmaandag alles dicht is, ik heb in mijn Brabantse leven 0 carnavalsmaandagen gewerkt.

Zo eerste valpartij al achter de rug, onze straat is echt niet normaal. Je ziet mensen voorbij schuifelen, vasthoudend aan auto's. Daarna meer dan prima te doen, ben over de weg naar school gelopen, perfect.
Ik ging dus op mijn snufferd recht voor onze voordeur. Ik viel netjes op mijn buik en die vangt genoeg op :P Kortom ik leef nog hoor.
pi_198013256
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nu snap ik het even niet meer, wat bedoel je dan met snil :?
[..]

Het gaat om de uitspraak van rotterdammers, zij kunnen de w niet goed uitspreken. Zo spreken ze “nieuws” ook uit als “niels” en “sneeuw” dus als “sneel”. Het grappige is dat een Rotterdammer dit niet zal erkennen, die hoort echt niet het verschil in zijn uitspraak _O- Wij hebben vrienden uit het Westland en daar hebben we flink mee gelachen omdat zij dus dingen zo uitspreken en dat zelf echt niet horen. Zeiden ze respectievelijk nieuws en Niels maar het klonk exact hetzelfde :D :')
Ik kom wel van boven de rivieren maar kan sneeuw wel uitspreken.
pi_198013264
Hier ook heel erg glad de bergingsauto was zelf tegen een andere auto aan gegleden.
pi_198013340
Hier zijn vooral de straten waar niet gestrooid is inmiddels spekglad door opgevoren slush. Ik heb vanochtend de jongste lopend naar de gastouder gebracht en hem een aantal keer gedragen omdat het te glad was voor hem om te lopen.

De school van mijn man is dicht, hij geeft vanuit huis les. Dat kwam wel goed uit, nu kon hij de oudste naar school brengen. Anders had ik het allebei lopend moeten doen en had het veel tijd en frustratie gekost, vrees ik.

Laat alles nu maar snel wegsmelten. Sneeuw is best leuk maar deze ijsbanen vind ik niks. :P
pi_198013371
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:44 schreef F_r het volgende:

[..]

Ik kom wel van boven de rivieren maar kan sneeuw wel uitspreken.
Ja, ik ook :P
Het zal wel iets echt aangeleerd Rotterdams zijn. In 015 (vlak naast 010) zegt niemand snil of sneel.
In het Westland hebben ze vaak ook een accent.

Ik lach juist om de Brabanders en Limburgers die een compleet andere manier hebben om de W uit te spreken. Vooral aan het begin van een woord. Ik moet nl. liplezen en dat ziet er echt gek uit. :D Op mijn werk heb je een aantal Limburgers en als ik met hen praat moet ik altijd even schakelen.

Overigens: niet glad in 015! *O*
pi_198013430
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:53 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Brabanders en Limburgers die een compleet andere manier hebben om de W uit te spreken. Vooral aan het begin van een woord.
Nou ben ik heel benieuwd hoe dat dan is :D (en of ik dat heb, haha)

Hier is het nat, maar boven nul en niet glad. Tenminste niet de stukken stoep die gisteren goed te lopen waren.
pi_198013487
Ik zag de weersvoorspellingen van komend weekend en de week erna en sorry schaatsliefhebbers maar ik werd er blij van! 12 graden gewoon en droog _O_
Perfect ook voor kinderfeestje van B aangezien die voor 99% buiten zal plaatsvinden.

Ik ben alleeeeeeen thuis, echt wat een rust. Nu maar eens wat werk verzetten. Laatste 2 weken van normale workload, vanaf 1 maart wordt het weer behoorlijk druk voor mij. 2 maanden bikkelen en dan weer normale werkdruk, hoop ik.
En nee, ik kan dat niet nu alvast wat verlichten door meer te doen.

Zit wel middenin de onderhandelingen over de autoverzekering, dan is deze gladheid echt heel naar getimed. Hopelijk niet al te veel ongelukken....
  maandag 15 februari 2021 @ 10:07:16 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198013555
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:53 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik lach juist om de Brabanders en Limburgers die een compleet andere manier hebben om de W uit te spreken. Vooral aan het begin van een woord. Ik moet nl. liplezen en dat ziet er echt gek uit. :D Op mijn werk heb je een aantal Limburgers en als ik met hen praat moet ik altijd even schakelen.

Overigens: niet glad in 015! *O*
Ze zeggen hier (Brabant) de "w" als "oe" :?.

En van de g maken ze een r.
Mijn ouders hebben altijd gehamerd op accentloos kunnen spreken, ik probeer dat ook met de kinderen, maar de jongste kan helaas alleen maar de Brabantse "r" en "g" ;( :').
KuikenGuppy
  maandag 15 februari 2021 @ 10:08:33 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198013570
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:57 schreef Hupje het volgende:

[..]

Nou ben ik heel benieuwd hoe dat dan is :D (en of ik dat heb, haha)
"Wak" wordt "oe-ak". Tenminste, bij ons.
KuikenGuppy
  maandag 15 februari 2021 @ 10:11:00 #208
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198013602
Hier een puber met koorts, keelpijn, verkoudheid, en spierpijn. ;(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 februari 2021 @ 10:11:29 #209
269689 crew  Viv
pi_198013607
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Wak" wordt "oe-ak". Tenminste, bij ons.
Nog nooit van gehoord. :D (Geboren en getogen in 040.)
  maandag 15 februari 2021 @ 10:11:35 #210
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198013608
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nu snap ik het even niet meer, wat bedoel je dan met snil :?
[..]

Het gaat om de uitspraak van rotterdammers, zij kunnen de w niet goed uitspreken. Zo spreken ze “nieuws” ook uit als “niels” en “sneeuw” dus als “sneel”. Het grappige is dat een Rotterdammer dit niet zal erkennen, die hoort echt niet het verschil in zijn uitspraak _O- Wij hebben vrienden uit het Westland en daar hebben we flink mee gelachen omdat zij dus dingen zo uitspreken en dat zelf echt niet horen. Zeiden ze respectievelijk nieuws en Niels maar het klonk exact hetzelfde :D :')
Snil = Sneeuw.

Omdat ik het zo schrijf betekent niet dat ik ook zo plat praat ;)

iig dat vind ik, ik kom wel uit een plaatsje naast Rotterdam :') dus ik begin wel te twijfelen.
pi_198013647
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ze zeggen hier (Brabant) de "w" als "oe" :?.

Precies dat. Of het ook zo klinkt, weet ik niet. Maar het ziet eruit alsof ze met "oe" beginnen bij W-woorden.

"Goed oe-eekend gehad?" :D

In ABN ziet de W er heel anders uit (met voortanden tegen onderlip beginnend) :)
  maandag 15 februari 2021 @ 10:16:01 #212
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198013665
Waar ik nu woon kan ik regelmatig mensen niet verstaan :') vooral aan de telefoon.
Lekker op de trekker accent hier.
pi_198013714
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ze zeggen hier (Brabant) de "w" als "oe" :?.

En van de g maken ze een r.
Mijn ouders hebben altijd gehamerd op accentloos kunnen spreken, ik probeer dat ook met de kinderen, maar de jongste kan helaas alleen maar de Brabantse "r" en "g" ;( :').
Even benieuwd, wat is accentloos? Is er überhaupt een taal die ergens accentloos wordt uitgesproken en wie bepaalt dan dat precies die uitspraak accentloos is?
Geen kritiek, maar oprecht een vraag.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198013784
Accentloos bestaat niet.
pi_198013812
Ik leer echt allemaal nieuwe dingen hier, als Brabander die in Rotterdam werkt :D
Ik let duidelijk niet goed op ofzo, want zowel de Rotterdamse snil als de Brabantse w zijn me echt nog nooit opgevallen _O-

Maar vermoed dat ik de W dan ook anders uitspreek, want daar komen geen tanden tegen m'n lip aan te pas nee :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 15 februari 2021 @ 10:25:39 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198013822
Ik moet O zo naar school brengen, over een dijk. Geen idee of het glad is of niet...
Mmmm, eigenlijk heb ik helemaal geen zin! :D :o :@
***
pi_198013833
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:25 schreef twist02 het volgende:
Ik leer echt allemaal nieuwe dingen hier, als Brabander die in Rotterdam werkt :D
Ik let duidelijk niet goed op ofzo, want zowel de Rotterdamse snil als de Brabantse w zijn me echt nog nooit opgevallen _O-

Maar vermoed dat ik de W dan ook anders uitspreek, want daar komen geen tanden tegen m'n lip aan te pas nee :D
Tanden tegen de lip is bij mij een ‘v’ :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198013864
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:26 schreef LeSage het volgende:

[..]

Tanden tegen de lip is bij mij een ‘v’ :D
Ja bij mij ook :D

Man, kleuter en ik zijn het met z'n drieën aan het uitproberen hier :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_198013868
Ik vind het wel mooi dat je kan horen waar iemand vandaan komt. Ik ben er in ieder geval trots op dat ik nog een klein hintje van Brabants accent heb.

Ik heb een blauwe maandag journalistiek gestudeerd, dan proberen ze elk accent er meteen uit te rammen. Dat is dus matig gelukt.
pi_198013889
Wat grappig dat je de verschillen liplezend kan zien Morgan!

Wij hebben hier op het werk als onderdeel van 'gewoon inschrijven als je er zin in hebt' allerlei webinars. Onder andere 1 waarin je de basis van gebarentaal leert. Lijkt me interessant om te kunnen.
pi_198013894
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:23 schreef lunapuella het volgende:
Accentloos bestaat niet.
Jawel, ik praat accentloos. Voordeel van niet kunnen horen en dus ook niks kunnen aanleren :P

Spreek alles letterlijk zo uit zoals het geschreven staat (tenzij bepaalde lettergroepen ook altijd een bepaalde klank hebben, wat ik gaandeweg geleerd heb...zoals de "ph" die je als "f" uitspreekt. Vroeger zei ik bv Sop-hie ipv Sofie... :) ). Het enige wat er wel eens gebeurt is dat iemand mij niet verstaat omdat ik iets compleet anders uitspreek dan iedereen. Dat is geen accent, maar meer mijn gebrek aan kennis/ervaring met het uitspreken van dat ene woord.
pi_198013906
Ik lees sowieso altijd met verbazing over 'Brabants', omdat daar echt nog zoveel verschil in zit.
Ik woon in het uiterste westen en herken me vaak echt niet in omschrijvingen :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_198013957
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:31 schreef twist02 het volgende:
Ik lees sowieso altijd met verbazing over 'Brabants', omdat daar echt nog zoveel verschil in zit.
Ik woon in het uiterste westen en herken me vaak echt niet in omschrijvingen :D
Wordt ook tijd dat ze die provincie opsplitsen in West-Brabant en Oost-Brabant :P

Maar klopt...de mensen uit Breda spreken de W "normaal" uit (visueel he). Ik ken ook mensen uit Sint-Michielsgestel en bij hun zie ik een duidelijke "Oe"
  maandag 15 februari 2021 @ 10:38:12 #224
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198013999
Nou ja kijk naar Limburg, mensen uit Heerlen /Hoensbroek/ Landgraaf versta ik vaak al slecht en dan kom ik uit Sittard. Mensen denken vaak dat ik import Limbo ben omdat ik redelijk accentloos spreek. Mijn moeder en broertje die spreken echt met een zwaar accent :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198014002
Terug naar het weer; ik heb enorm genoten afgelopen week O+ Maar nu met die regen en smotssneeuw kijk ik ook wel weer uit naar de lente. Lammetjes, narcissen, warme zon O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 15 februari 2021 @ 10:39:03 #226
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198014020
Voordeel van geen sneeuw, nu ook niks aan de hand hier, ik heb net twee uur gelopen, het is droog en lekker.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 15 februari 2021 @ 10:39:09 #227
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198014021
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:30 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Jawel, ik praat accentloos. Voordeel van niet kunnen horen en dus ook niks kunnen aanleren :P

Spreek alles letterlijk zo uit zoals het geschreven staat (tenzij bepaalde lettergroepen ook altijd een bepaalde klank hebben, wat ik gaandeweg geleerd heb...zoals de "ph" die je als "f" uitspreekt. Vroeger zei ik bv Sop-hie ipv Sofie... :) ). Het enige wat er wel eens gebeurt is dat iemand mij niet verstaat omdat ik iets compleet anders uitspreek dan iedereen. Dat is geen accent, maar meer mijn gebrek aan kennis/ervaring met het uitspreken van dat ene woord.
Dit herken ik van mijn (slechthorende) echtgenoot. Hij vindt vreemde talen leren ook extra moeilijk, omdat hij dan ook woorden uitspreekt zoals ze geschreven worden (en vaak is dat niet de bedoeling).
pi_198014046
Hier nog code rood tot 2 uur. Het regent nu ook, maar de strooiwagen kwam ook net langs. Ik ga vanmiddag de boodschappen wel doen. Als het weer droog is :P
pi_198014111
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:38 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja kijk naar Limburg, mensen uit Heerlen /Hoensbroek/ Landgraaf versta ik vaak al slecht en dan kom ik uit Sittard. Mensen denken vaak dat ik import Limbo ben omdat ik redelijk accentloos spreek. Mijn moeder en broertje die spreken echt met een zwaar accent :D
Landgraaf ja! :D Was als puber ooit op vakantie met vriendinnen en we leerden daar jongeren kennen uit omgeving Amsterdam, en een groep uit Landgraaf. Daar moesten wij als (West-)Brabanders dus serieus tussen gaan tolken! _O- :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_198014124
Ik ben in Zeeland geboren en getogen maar praat totaal niet (plat) Zeeuws. Ik heb regelmatig gehoord dat ik zo ‘keurig’ Nederlands praat dat men afvroeg waar ik oorspronkelijk vandaan kom. :P
pi_198014141
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:30 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Jawel, ik praat accentloos. Voordeel van niet kunnen horen en dus ook niks kunnen aanleren :P
Ik zou zeggen dat ook een fonetisch accent een accent is. Een accent is niet per se gebonden aan een regio of klasse.
  maandag 15 februari 2021 @ 10:47:12 #232
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198014162
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:44 schreef twist02 het volgende:

[..]

Landgraaf ja! :D Was als puber ooit op vakantie met vriendinnen en we leerden daar jongeren kennen uit omgeving Amsterdam, en een groep uit Landgraaf. Daar moesten wij als (West-)Brabanders dus serieus tussen gaan tolken! _O- :+
Bij mijn werk een paar jaar geleden leerde ik tijdens het werken Syriërs Nederlands, ging een collega uit Landgraaf zich ermee bemoeien, was echt drama :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198014181
Ik kom oorspronkelijk uit het noordoosten van Brabant maar woon inmiddels al jaren in Helmond. Dat is en blijft een raar dialect, ook na jaren nog. Wel efficiënt, want het is 1 heund en 2 heueund (honden). Ze maken gewoon de klank langer. Mijn jongens hebben een zachte g, onmiskenbaar, maar dat is het wel zo'n beetje (en niet bietje).

Nog even over schoenen: ik heb maat 42 en dan smal. Niet de beste combinatie. Er staan schoenen in allerlei maten in de kast van 41 (van voor de jongens, die pas ik dan nog net) tot 44 (Nike gympen). Ondanks mijn lengte houd ik van hakken, maar dan wel goede stevige hakken, ik kan niks met pumps. En ik houd van kleur. De laatste paar jaar koop ik vaak schoenen van Art. Nu ik de modellen ken weet ik wel ik zo pas als ik ze in 42 bestel, dus ik laat ze gerust uit Spanje komen. En ze lopen allemaal heerlijk, juist ook die met hoge hakken.
Bij die smalle voeten heb ik ook smalle kuiten en er passen dus maar weinig laarzen. Ik heb laarzen van meer dan 20 jaar oud, echt leer, die ik nu nog soms draag en ik heb inmiddels behoorlijk wat enkellaarzen waar ik dan maar een soort beenwarmers boven doe (want lange benen, hekel aan pantys, dus leggings en die zijn vaak ook maar net lang genoeg).

De dooi heeft hier nu goed ingezet, komt de sneeuw dus van het dak zetten, wat een akelig geluid!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_198014276
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:48 schreef mefke79 het volgende:
Ik kom oorspronkelijk uit het noordoosten van Brabant maar woon inmiddels al jaren in Helmond. Dat is en blijft een raar dialect, ook na jaren nog. Wel efficiënt, want het is 1 heund en 2 heueund (honden). Ze maken gewoon de klank langer. Mijn jongens hebben een zachte g, onmiskenbaar, maar dat is het wel zo'n beetje (en niet bietje).

Nog even over schoenen: ik heb maat 42 en dan smal. Niet de beste combinatie. Er staan schoenen in allerlei maten in de kast van 41 (van voor de jongens, die pas ik dan nog net) tot 44 (Nike gympen). Ondanks mijn lengte houd ik van hakken, maar dan wel goede stevige hakken, ik kan niks met pumps. En ik houd van kleur. De laatste paar jaar koop ik vaak schoenen van Art. Nu ik de modellen ken weet ik wel ik zo pas als ik ze in 42 bestel, dus ik laat ze gerust uit Spanje komen. En ze lopen allemaal heerlijk, juist ook die met hoge hakken.
Bij die smalle voeten heb ik ook smalle kuiten en er passen dus maar weinig laarzen. Ik heb laarzen van meer dan 20 jaar oud, echt leer, die ik nu nog soms draag en ik heb inmiddels behoorlijk wat enkellaarzen waar ik dan maar een soort beenwarmers boven doe (want lange benen, hekel aan pantys, dus leggings en die zijn vaak ook maar net lang genoeg).

De dooi heeft hier nu goed ingezet, komt de sneeuw dus van het dak zetten, wat een akelig geluid!
Ik vind Helmonds echt geweldig. Je hoort ze altijd van ver aankomen. En ik lig altijd helemaal dubbel als twee Helmonders elkaar onverwacht tegen komen.
pi_198014344
We hebben jaren naast echte Helmonders gewoond en dan kregen die bezoek van hun kinderen en dan ging er wat alcohol in, om je te bescheuren inderdaad. Mijn man (geboren en getogen) kan het wel, maar hij woonde in de Oranjebuurt en daar werd het eigenlijk amper gesproken, dus hij spreekt het nu eigenlijk nooit meer. Maar hij heeft af en toe van die namen of zinnen dat je denkt :? . Ik dacht altijd dat het aan zijn moeder lag (die doet wel vaker raar) maar dan blijkt het weer iets Helmonds te zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_198014532
Vriend keek gisteren een filmpje en ik gokte waar die (Brabantse) persoon vandaan kwam. Ik gokte meteen de juiste regio.
Ik ben qua regio ongeveer het omgekeerde van @mefke79 Familie in west-Brabant praat echt anders.

Ooit een poos in Arnhem gewoond, krom gelegen om de platte praatjes van sommige buren _O-

Ik heb het trouwens even geprobeerd, volgens mij spreek ik een w wel als w uit, maar de mondbeweging daarbij zit tussen een oe en een v in, wel een soort rondje, maar lager gericht dan bij de oe? :+

[ Bericht 22% gewijzigd door Hupje op 15-02-2021 11:20:00 ]
pi_198014555
Maar goed hier de school dus ook weer dicht! Vorige week ook al, beide precies op mijn vrije dag helaas. Echt balen. Had zin in rustig dagje en lekker wat voor mezelf doen en huishouden maar goed. Problemen voor veel mensen natuurlijk ook met het werk en dit was voorheen nooit zo voelt het. Alsof elk weer wordt opgepakt om de school te sluiten ofzo. Nou ja morgen weer heen hopelijk en ik hoor volgende week 15 graden ofzo. Alle skibroeken uitwassen nu, en na de winter eens nieuwe skibroeken kopen voor de oudste
pi_198014615
Code rood (zo leerde ik vorige week) is iets dat niet het KNMI bepaalt, maar die wordt afgegeven als het KNMI voorspelt dat er 'maatschappij ontwrichtende' omstandigheden zijn. Vervolgens gaat er dan een proces lopen waarin oa gezegd wordt dat je de weg niet op mag. En dan volgen bijvoorbeeld scholen omdat afgeraden wordt de weg op te gaan. Het is dus feitelijk niet aan de school zelf om het te bepalen, in feite hadden alle scholen code rood moeten volgen (net als kantoren, als de huisvuilophalers etc). Maar goed, het komt zo weinig landelijk voor die code rood, dat het proces niet helemaal lekker loopt zegt maar.

Vakantie hier, dus geen last van een schoolsluiting deze keer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_198014703
Ik had eigenlijk voor west-end moeten staan vandaag om te prijsbloaze ;(
  maandag 15 februari 2021 @ 11:30:18 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198014785
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:19 schreef LeSage het volgende:

[..]

Even benieuwd, wat is accentloos? Is er überhaupt een taal die ergens accentloos wordt uitgesproken en wie bepaalt dan dat precies die uitspraak accentloos is?
Geen kritiek, maar oprecht een vraag.
Wat ik bedoel is dat ze niet aan je uitspraak kunnen horen waar je vandaan komt.
KuikenGuppy
  maandag 15 februari 2021 @ 11:31:46 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198014804
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:31 schreef twist02 het volgende:
Ik lees sowieso altijd met verbazing over 'Brabants', omdat daar echt nog zoveel verschil in zit.
Ik woon in het uiterste westen en herken me vaak echt niet in omschrijvingen :D
Het verschilt zelfs per dorp, ik kan (inmiddels) wel horen of iemand uit regio Den Bosch komt, Tilburg, Eindhoven of Breda. En in onze eigen omgeving of ze uit Tilburg komen of een dorp ernaast.
KuikenGuppy
  maandag 15 februari 2021 @ 11:35:00 #242
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198014850
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:48 schreef mefke79 het volgende:
Ik kom oorspronkelijk uit het noordoosten van Brabant maar woon inmiddels al jaren in Helmond. Dat is en blijft een raar dialect, ook na jaren nog. Wel efficiënt, want het is 1 heund en 2 heueund (honden). Ze maken gewoon de klank langer. Mijn jongens hebben een zachte g, onmiskenbaar, maar dat is het wel zo'n beetje (en niet bietje).

Nog even over schoenen: ik heb maat 42 en dan smal. Niet de beste combinatie. Er staan schoenen in allerlei maten in de kast van 41 (van voor de jongens, die pas ik dan nog net) tot 44 (Nike gympen). Ondanks mijn lengte houd ik van hakken, maar dan wel goede stevige hakken, ik kan niks met pumps. En ik houd van kleur. De laatste paar jaar koop ik vaak schoenen van Art. Nu ik de modellen ken weet ik wel ik zo pas als ik ze in 42 bestel, dus ik laat ze gerust uit Spanje komen. En ze lopen allemaal heerlijk, juist ook die met hoge hakken.
Bij die smalle voeten heb ik ook smalle kuiten en er passen dus maar weinig laarzen. Ik heb laarzen van meer dan 20 jaar oud, echt leer, die ik nu nog soms draag en ik heb inmiddels behoorlijk wat enkellaarzen waar ik dan maar een soort beenwarmers boven doe (want lange benen, hekel aan pantys, dus leggings en die zijn vaak ook maar net lang genoeg).

De dooi heeft hier nu goed ingezet, komt de sneeuw dus van het dak zetten, wat een akelig geluid!
1 tand
Meer taaaand
  maandag 15 februari 2021 @ 11:36:52 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198014867
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:19 schreef mefke79 het volgende:
Code rood (zo leerde ik vorige week) is iets dat niet het KNMI bepaalt, maar die wordt afgegeven als het KNMI voorspelt dat er 'maatschappij ontwrichtende' omstandigheden zijn. Vervolgens gaat er dan een proces lopen waarin oa gezegd wordt dat je de weg niet op mag. En dan volgen bijvoorbeeld scholen omdat afgeraden wordt de weg op te gaan. Het is dus feitelijk niet aan de school zelf om het te bepalen, in feite hadden alle scholen code rood moeten volgen (net als kantoren, als de huisvuilophalers etc). Maar goed, het komt zo weinig landelijk voor die code rood, dat het proces niet helemaal lekker loopt zegt maar.

Vakantie hier, dus geen last van een schoolsluiting deze keer.
Gemeente hier Twittert dat er vandaag geen vuil (vuul?) wordt opgehaald in mijn woonplaats.
Maar vanmorgen om 8 uur waren ze al geweest.
  maandag 15 februari 2021 @ 12:27:55 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198015742
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:36 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gemeente hier Twittert dat er vandaag geen vuil (vuul?) wordt opgehaald in mijn woonplaats.
Maar vanmorgen om 8 uur waren ze al geweest.
Die hadden de memo gemist?
***
pi_198015845
Ik probeer even de w als een oe uit te spreken, maar dat lukt me toch niet hoor.
pi_198015880
Verwarming op school van vriendin is nog steeds kaduk, ze zitten daar dus kou te lijden. Ze doet lessen bewegend nu, anders is het echt te koud.
Zo ver gaan sommige scholen dus om open te blijven. Van de 27 paar ouders, kreeg mijn vriendin van 20 paar gezeik over zich heen gisterenavond. Het is echt goed dat ik niet in het onderwijs werk, ik zou alleen maar ruzie hebben met ouders denk ik.
  maandag 15 februari 2021 @ 12:39:27 #247
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_198015919
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik probeer even de w als een oe uit te spreken, maar dat lukt me toch niet hoor.
ik moet dan denken aan Surinaams Nederlands...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 15 februari 2021 @ 12:42:31 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198015966
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:27 schreef BE het volgende:

[..]

Die hadden de memo gemist?
Of de vuilophaaldienst heeft de memo niet gehad
  maandag 15 februari 2021 @ 12:50:50 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198016087
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Of de vuilophaaldienst heeft de memo niet gehad
Ja, dat bedoelde ik. Die waren vast al op pad toen die verspreid werd. ;)
***
pi_198016237
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:36 schreef exode het volgende:
Verwarming op school van vriendin is nog steeds kaduk, ze zitten daar dus kou te lijden. Ze doet lessen bewegend nu, anders is het echt te koud.
Zo ver gaan sommige scholen dus om open te blijven. Van de 27 paar ouders, kreeg mijn vriendin van 20 paar gezeik over zich heen gisterenavond. Het is echt goed dat ik niet in het onderwijs werk, ik zou alleen maar ruzie hebben met ouders denk ik.
Nou, ik was bijna ook boos geworden op de directeur.. Maar dat had meer te maken met het tijdstip (22.05) waarop we te horen kregen dat ze pas om 12 uur op school mochten zijn dan om het feit dat ze dicht gingen..Ik bedoel, de meeste scholen gaven t veeel eerder door...
  maandag 15 februari 2021 @ 13:04:30 #251
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198016317
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:36 schreef exode het volgende:
Verwarming op school van vriendin is nog steeds kaduk, ze zitten daar dus kou te lijden. Ze doet lessen bewegend nu, anders is het echt te koud.
Zo ver gaan sommige scholen dus om open te blijven. Van de 27 paar ouders, kreeg mijn vriendin van 20 paar gezeik over zich heen gisterenavond. Het is echt goed dat ik niet in het onderwijs werk, ik zou alleen maar ruzie hebben met ouders denk ik.
Ik las hier laatst ook iets over scholen waar het binnen -5 was omdat de ramen open moesten blijven. Ik geloof toch niet dat je als kind ook maar iets mee krijgt van een les op die manier.
pi_198016331
Wij hoorden rond 20:30 uur dat school dicht zou zijn vandaag. En om 8:26 uur vandaag dat school toch open zou gaan vanaf 11:15 uur vandaag. De moeite die het kostte om mijn kinderen die een pyjamadag hadden ingelast in beweging te krijgen. :{w

@exode ik zou ook boos zijn. Niet alleen als juf maar ook als ouder. Dan zitten die kinderen volgende week thuis omdat ze door de kou lage weerstand krijgen en verkouden worden. :')
  maandag 15 februari 2021 @ 13:07:15 #253
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198016371
Hier werden tot voor kort mails verstuurd, maar sinds 2 weken staat alles in Parro. Maar je krijgt maar 1 x per 24 uur (rond 22.00) een automatische mail dat er iets in Parro staat, dus je moet actief zelf naar de site gaan om de mededelingen te lezen. Dan mis je dus van alles.

De school was trouwens gewoon open, want het was niet glad, gelukkig.

Vandaag kreeg de hele school warme chocolademelk van de écht goede chocolatier O+ O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_198016400
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:07 schreef SaskiaR het volgende:
Hier werden tot voor kort mails verstuurd, maar sinds 2 weken staat alles in Parro. Maar je krijgt maar 1 x per 24 uur (rond 22.00) een automatische mail dat er iets in Parro staat, dus je moet actief zelf naar de site gaan om de mededelingen te lezen. Dan mis je dus van alles.

De school was trouwens gewoon open, want het was niet glad, gelukkig.

Vandaag kreeg de hele school warme chocolademelk van de écht goede chocolatier O+ O+
Kun je de pushmeldingen niet aanzetten?
pi_198016401
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:07 schreef SaskiaR het volgende:
Hier werden tot voor kort mails verstuurd, maar sinds 2 weken staat alles in Parro. Maar je krijgt maar 1 x per 24 uur (rond 22.00) een automatische mail dat er iets in Parro staat, dus je moet actief zelf naar de site gaan om de mededelingen te lezen. Dan mis je dus van alles.

De school was trouwens gewoon open, want het was niet glad, gelukkig.

Vandaag kreeg de hele school warme chocolademelk van de écht goede chocolatier O+ O+
Heb je geen Parro-app? Die geeft meldingen gelijk door.
Je kunt er ook voor kiezen om eens per uur een update te krijgen ipv eens per 24u.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 15 februari 2021 @ 13:10:45 #256
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198016425
Kijk, hier zitten de experts ;) ik heb en wil geen app, heb er al te veel :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:11:26 #257
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198016436
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hoorden rond 20:30 uur dat school dicht zou zijn vandaag. En om 8:26 uur vandaag dat school toch open zou gaan vanaf 11:15 uur vandaag. De moeite die het kostte om mijn kinderen die een pyjamadag hadden ingelast in beweging te krijgen. :{w

@:exode ik zou ook boos zijn. Niet alleen als juf maar ook als ouder. Dan zitten die kinderen volgende week thuis omdat ze door de kou lage weerstand krijgen en verkouden worden. :')
Oh my, dat zou ik er hier niet meer doorheen krijgen hoor :o Hoef je bij mij overigens ook niet te doen: me een vrije dag geven en dan enkele uren voor mijn dienst roepen dat ik toch moet komen. :')
  maandag 15 februari 2021 @ 13:26:45 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198016676
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:10 schreef SaskiaR het volgende:
Kijk, hier zitten de experts ;) ik heb en wil geen app, heb er al te veel :P
Mja, oke, maar als dat het comminucatiemiddel wat de school gebruikt dan is het natuurlijk niet hun probleem als jij pas om 22 uur je mail opent. Of weigert de app te gebruiken of eerder op de dag te checken....

Wij gebruiken een soortgelijk portaal om berichten mee te versturen. En ouders weten dat. En of zij het dan om 13 uur lezen of om 22 uur, das niet mijn probleem. Maargoed, veel ouders lezen slecht of niet, is mijn ervaring.
Ik weet dat het programma ook daar 1x per dag een samenvatting mailt, tenzij anders ingesteld.
OF, als de leerkracht het knopje spoedbericht aanvinkt, dan wordt er gelijk een mail naar het gekoppelde mailaccount gestuurd, met de mededeling dat er een mededeling klaar staat op het portaal.
Ik ga als test gewoon een keer het woord POEP in een bericht zetten, kijken hoeveel reacties ik dan krijg.

Overigens is het zo dat ouders ook via de app kunnen ziekmelden via een speciale knop. Maar heel veel ouders sturen dan gewoon een tekstberichtje. Ik blijf er op hameren dat ze de ziekmeldknop gebruiken. Want daar komt direct een melding van binnen bij mij. Ook via de mail. Terwijl dat bij een gewoon tekstbericht niet zo is en ik dat dus ook soms pas later op de ochtend lees.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:28:20 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198016700
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:30:27 #260
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198016734
Ik heb nu in Parro ingesteld dat berichten direct verstuurd worden, wist eerst niet dat die mogelijkheid er was. Het is nu vooral wennen aan de overgang van het ene naar het andere communicatiemiddel, denk ik.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_198016757
Hier werd t gewoon echt pas om 22.05 in parro gezet (22.07 de andere klas)..
Maar gelukkig stond er meteen in dat ze s middags weer naar school moesten.. Dit was al genoeg flexibiliteit, eerst denken dat je vrij bent en dan tóch moeten zou hier ook níet gewaardeerd worden..
  maandag 15 februari 2021 @ 13:32:14 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198016762
Verzekeringstechnisch vraagje (en ja ik heb de verzekeraar gebeld, maar het was te druk dus ik word terug gebeld)
Maar ik heb een arbeidsongeschiktheidsverzekering met een paar uitzonderingsclausules. Nu is het zo dat ik onlangs bij de betreffende arts ben geweest en die heeft mij 'gezond' verklaart omdat er al 10 jaar voorbij is sinds de operatie (die ik eerlijk heb opgegeven toen ik de verzekering afsloot).
Dan zou toch ook die clausule aangepast kunnen worden?
pi_198016766
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
_O-
  maandag 15 februari 2021 @ 13:33:39 #264
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198016784
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
:D
  maandag 15 februari 2021 @ 13:50:07 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_198017087
Bwaha Amaranta! :') :D
Maar waarom zou er 4u moeten zitten tussen click en collect dan? Ik snap die ook niet helemaal.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 15 februari 2021 @ 13:53:25 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198017140
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:50 schreef pinquit het volgende:
Bwaha Amaranta! :') :D
Maar waarom zou er 4u moeten zitten tussen click en collect dan? Ik snap die ook niet helemaal.
Tussen het plaatsen van de bestelling en het ophalen? geen idee? Zodat de winkel de tijd heeft om het klaar te maken?
Ik bestelde vanmorgen iets online bij de Hema, en ik wacht nu nog op de ontvangstbevestiging....
pi_198017163
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:50 schreef pinquit het volgende:
Bwaha Amaranta! :') :D
Maar waarom zou er 4u moeten zitten tussen click en collect dan? Ik snap die ook niet helemaal.
Om het zogenaamde funshoppen tegen te gaan. Dus dat je even nadenkt voordat je iets besteld. :)
pi_198017195
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
Arme dame van de Blokker. _O-
pi_198017214
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:50 schreef pinquit het volgende:
Bwaha Amaranta! :') :D
Maar waarom zou er 4u moeten zitten tussen click en collect dan? Ik snap die ook niet helemaal.
Is idd vanuit de overheid; minder funshoppen en minder drukte :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 15 februari 2021 @ 13:59:42 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_198017219
Oooh oké :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_198017230
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tussen het plaatsen van de bestelling en het ophalen? geen idee? Zodat de winkel de tijd heeft om het klaar te maken?
Ik bestelde vanmorgen iets online bij de Hema, en ik wacht nu nog op de ontvangstbevestiging....
Om funshoppen tegen te gaan.
  maandag 15 februari 2021 @ 14:19:54 #272
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198017605
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:50 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik. Die waren vast al op pad toen die verspreid werd. ;)
Anyway.. ik deel dat dus (dat de ophaaldag gewijzigd is) in de buurt(preventie)app. Krijg ik een sneer dat de app daar niet voor bedoeld is maar alleen voor buurtpreventie.
Uh oke, dus ik deel met mijn buurtgenoten (die misschien geen Twitter hebben) dat de container niet opgehaald wordt en dat mag niet.
Het is niet zo dat ik een of andere meme gedeeld heb.
  maandag 15 februari 2021 @ 14:22:08 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198017643
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Anyway.. ik deel dat dus (dat de ophaaldag gewijzigd is) in de buurt(preventie)app. Krijg ik een sneer dat de app daar niet voor bedoeld is maar alleen voor buurtpreventie.
Uh oke, dus ik deel met mijn buurtgenoten (die misschien geen Twitter hebben) dat de container niet opgehaald wordt en dat mag niet.
Het is niet zo dat ik een of andere meme gedeeld heb.
Ik kan daar zo slecht tegen. Van die dictator beheerders. Ook in van die facebookgroepen. Blergh.
pi_198017681
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:59 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Nou, ik was bijna ook boos geworden op de directeur.. Maar dat had meer te maken met het tijdstip (22.05) waarop we te horen kregen dat ze pas om 12 uur op school mochten zijn dan om het feit dat ze dicht gingen..Ik bedoel, de meeste scholen gaven t veeel eerder door...
Dan was hij/zij dus om 22:05 nog aan het werk.

Sorry, ik zie letterlijk de andere kant, mijn vriendin is behalve juf dus ook manager en heeft die overleggen op zondagavond met de directeur. Vaak gaat zo'n beslissing over meerdere schijven, het wordt voorgelegd aan de leerkrachten, aan de stichting, in het MT besproken en vaak ook nog naar de ouderraad. Dan ben je zo even wat uren verder, zeker op zondagavond.
In plaats van uitgebreid dineren, zat zij dus veel te bellen. En dan is een reactie als 'zo jullie melden het laat' soms best misplaatst.

Natuurlijk wil je het eerder weten, zo zal een school het ook veel eerder willen beslissen. Ze doen dat niet om ouders te pesten.
Maar je was gelukkig bijna boos ;) veel ouders lieten de bijna achterwege. Eerste reactie mag zuchten zijn en denken 'SHIT hoe ga ik dit nu weer regelen' dat is normaal. Maar daarna mag er wel begrip komen vind ik.
pi_198017703
Dat scheelt rotzooi in de straat dus lijkt me prima buurtpreventie.

Hier kwamen ze er vanmiddag pas mee dat het plastic vandaag niet wordt opgehaald. Die zakken moet voor 7uur aan de weg staan dus liggen er allemaal al, dat gaat echt een teringzooi worden.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mja, oke, maar als dat het comminucatiemiddel wat de school gebruikt dan is het natuurlijk niet hun probleem als jij pas om 22 uur je mail opent. Of weigert de app te gebruiken of eerder op de dag te checken....

Wij gebruiken een soortgelijk portaal om berichten mee te versturen. En ouders weten dat. En of zij het dan om 13 uur lezen of om 22 uur, das niet mijn probleem. Maargoed, veel ouders lezen slecht of niet, is mijn ervaring.
Ik weet dat het programma ook daar 1x per dag een samenvatting mailt, tenzij anders ingesteld.
OF, als de leerkracht het knopje spoedbericht aanvinkt, dan wordt er gelijk een mail naar het gekoppelde mailaccount gestuurd, met de mededeling dat er een mededeling klaar staat op het portaal.
Ik ga als test gewoon een keer het woord POEP in een bericht zetten, kijken hoeveel reacties ik dan krijg.

Overigens is het zo dat ouders ook via de app kunnen ziekmelden via een speciale knop. Maar heel veel ouders sturen dan gewoon een tekstberichtje. Ik blijf er op hameren dat ze de ziekmeldknop gebruiken. Want daar komt direct een melding van binnen bij mij. Ook via de mail. Terwijl dat bij een gewoon tekstbericht niet zo is en ik dat dus ook soms pas later op de ochtend lees.
Zo werkt de app van onze peuterspeelzaal ook, vind het juist ideaal dat ziekmelden met een paar klikken is geregeld.
Via de app kregen we gisteravond ook een berichtje dat de opvang en psz gewoon open zijn. Vorige week waren er maar 5 kindjes, vandaag niet veel meer.
  maandag 15 februari 2021 @ 14:26:21 #276
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_198017713
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:04 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik las hier laatst ook iets over scholen waar het binnen -5 was omdat de ramen open moesten blijven. Ik geloof toch niet dat je als kind ook maar iets mee krijgt van een les op die manier.
Dat is echt absurd. In de richtlijn staat dat ze extra moeten verwarmen als gevolg van het extra ventileren. Als het onder de 17 graden wordt, moeten ze uitwijken naar een ander lokaal, de bezettingsgraad verlagen zodat er minder geventileerd moet worden of ze moeten voor aanvullende verwarming moeten zorgen. Als dit echt allemaal niet lukt moet de school met de arbodienst of GGD contact opnemen. Het is absoluut niet de bedoeling dat kinderen in de vrieskou zitten vanwege extra ventilatie. :o
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 15 februari 2021 @ 14:27:01 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198017727
Ik ga even door over mn eigen sores...
2 can play that game.
Mag het niet in deze appgroep? Prima.
Ik heb nu een oproep gedaan (in die appgroep) om een andere appgroep te maken waarin wel mededelingen geplaatst mogen worden.
Van de zotte natuurlijk, want zo'n opmerking over een kliko kan makkelijk ook in de buurtpreventie app (waar nauwelijks berichten op gezet worden). Maargoed.
pi_198017749
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:26 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat is echt absurd. In de richtlijn staat dat ze extra moeten verwarmen als gevolg van het extra ventileren. Als het onder de 17 graden wordt, moeten ze uitwijken naar een ander lokaal, de bezettingsgraad verlagen zodat er minder geventileerd moet worden of ze moeten voor aanvullende verwarming moeten zorgen. Als dit echt allemaal niet lukt moet de school met de arbodienst of GGD contact opnemen. Het is absoluut niet de bedoeling dat kinderen in de vrieskou zitten vanwege extra ventilatie. :o
Richtlijn is toch ook, 2x15 minuten ramen open en verder is een bovenraampje ook voldoende? Tenminste dat vertelde mijn vriendin. Dan valt het als het goed is mee met de koud, als de verwarming het doet.
  maandag 15 februari 2021 @ 14:32:20 #279
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198017832
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:23 schreef exode het volgende:

[..]

Dan was hij/zij dus om 22:05 nog aan het werk.

Sorry, ik zie letterlijk de andere kant, mijn vriendin is behalve juf dus ook manager en heeft die overleggen op zondagavond met de directeur. Vaak gaat zo'n beslissing over meerdere schijven, het wordt voorgelegd aan de leerkrachten, aan de stichting, in het MT besproken en vaak ook nog naar de ouderraad. Dan ben je zo even wat uren verder, zeker op zondagavond.
In plaats van uitgebreid dineren, zat zij dus veel te bellen. En dan is een reactie als 'zo jullie melden het laat' soms best misplaatst.

Natuurlijk wil je het eerder weten, zo zal een school het ook veel eerder willen beslissen. Ze doen dat niet om ouders te pesten.
Maar je was gelukkig bijna boos ;) veel ouders lieten de bijna achterwege. Eerste reactie mag zuchten zijn en denken 'SHIT hoe ga ik dit nu weer regelen' dat is normaal. Maar daarna mag er wel begrip komen vind ik.
Ik zou ook echt not amused zijn als zoiets pas om 22:00 wordt gedeeld hoor. Dat het tijd kost om tot een besluit te komen snap ik allemaal best, maar dat maakt het voor ouders - die zich nu al een jaar in allerlei bochten moeten wringen om het geregeld te krijgen - niet minder vervelend. Zit je dan, zonder noodopvang en een werkgever die verwacht dat je op komt draven.
pi_198017868
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:32 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik zou ook echt not amused zijn als zoiets pas om 22:00 wordt gedeeld hoor. Dat het tijd kost om tot een besluit te komen snap ik allemaal best, maar dat maakt het voor ouders - die zich nu al een jaar in allerlei bochten moeten wringen om het geregeld te krijgen - niet minder vervelend. Zit je dan, zonder noodopvang en een werkgever die verwacht dat je op komt draven.
Je mag het zeker vervelend vinden, dat vind ik als ouder ook. Maar ik hoop wel dat iedereen zich kan bedenken dat een directeur dat niet voor zijn/haar lol pas om 22:00 uitstuurt, op een vrije zondagavond.
School sluiten is een extreme maatregel, al vinden we dat ondertussen bijna normaal. Daar moeten meerdere lagen mee eens zijn, bij sommige scholen zelf heel veel lagen.

Ik zeg dus zeker niet dat je er niet over mag klagen, zolang dat normaal gebeurt, vooral doen lijkt mij.
  maandag 15 februari 2021 @ 14:36:21 #281
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198017899
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:34 schreef exode het volgende:

[..]

Je mag het zeker vervelend vinden, dat vind ik als ouder ook. Maar ik hoop wel dat iedereen zich kan bedenken dat een directeur dat niet voor zijn/haar lol pas om 22:00 uitstuurt, op een vrije zondagavond.
School sluiten is een extreme maatregel, al vinden we dat ondertussen bijna normaal. Daar moeten meerdere lagen mee eens zijn, bij sommige scholen zelf heel veel lagen.

Ik zeg dus zeker niet dat je er niet over mag klagen, zolang dat normaal gebeurt, vooral doen lijkt mij.
Ik heb nog nooit het idee gehad dat er maar iemand is die er op die manier naar kijkt.
pi_198017952
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:36 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit het idee gehad dat er maar iemand is die er op die manier naar kijkt.
Hier niet, echt de reactie die ze krijgen zijn soms enorm heftig.

Maar je hebt gelijk, ik merk dat iedereen hier genuanceerd kijkt. Dus geen kritiek op jullie.
  maandag 15 februari 2021 @ 14:42:13 #283
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198017999
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:27 schreef amaranta het volgende:
Ik ga even door over mn eigen sores...
2 can play that game.
Mag het niet in deze appgroep? Prima.
Ik heb nu een oproep gedaan (in die appgroep) om een andere appgroep te maken waarin wel mededelingen geplaatst mogen worden.
Van de zotte natuurlijk, want zo'n opmerking over een kliko kan makkelijk ook in de buurtpreventie app (waar nauwelijks berichten op gezet worden). Maargoed.
Of, je haalt je schouders op en gaat verder met je leven, want het is maar een buurtapp. O+
pi_198018115
Maar eigenlijk hoort het dus ook geen schoolbesluit te zijn. Code rood en de melding dat iedereen thuis moet blijven waar mogelijk, zou genoeg moeten zijn om zelf al te bedenken dat alles wat dicht kan, dicht blijft of dicht gaat. En daar vallen scholen dus ook onder.
En natuurlijk, het komt bijna nooit voor en al helemaal niet twee keer in een week. Dus die tig lagen overleg hoeven dan niet eens, dan is het 'ah, code rood, even berichtje eruit, we zijn er niet'. Het siert scholen dat ze het dus juist wel proberen en dan misschien in overleg alsnog besluiten dat het niet gaat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 15 februari 2021 @ 14:50:09 #285
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_198018125
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:27 schreef exode het volgende:

[..]

Richtlijn is toch ook, 2x15 minuten ramen open en verder is een bovenraampje ook voldoende? Tenminste dat vertelde mijn vriendin. Dan valt het als het goed is mee met de koud, als de verwarming het doet.
Het heeft er mee te maken hoe goed de ventilatie in het lokaal is en wat de bezetting van doet lokaal is. Maar het lijkt me in elk geval heel sterk dat de ventilatie zo dramatisch is dat je alle ramen wagenwijd open moet zetten. Want alleen in dat geval valt daar niet tegenop te stoken.
Bij mijn zoon wordt er idd geventileerd zoals jij het beschrijft (oud gebouw, enkel glas ).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 15 februari 2021 @ 14:58:10 #286
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_198018256
Lang leve de vakantie, wij mochten zonder appberichten thuisblijven. Mijn vriend daarentegen was eigenwijs, en ging gewoon, zoals elke ochtend, om 7 uur een stukje wandelen. Komt ie thuis met de mededeling 'dat t toch wel erg glad was'. Joh, Einstein, daar was die code rood dus voor |:(

En omdat de sneeuw aan het smelten is, ben ik er dit jaar vroeg bij, en heb ik net een nieuwe (ovale O+ ) tuintafel en 6 hippe stoelen besteld. Al 2 jaar is dat t plan, en elk jaar bedenk ik t pas als de tafel die ik wil een levertijd van 3 maanden heeft. Nu dus hopelijk wel op tijd (verwachte levertijd medio maart). Deze zomer eindelijk een tafel die ons terras enigszins vult *O* . Ons huidige tafeltje van 80x1.40 verdwijnt echt op het terras (in onze oude tuin paste t net :o)
pi_198018294
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:36 schreef exode het volgende:
Verwarming op school van vriendin is nog steeds kaduk, ze zitten daar dus kou te lijden. Ze doet lessen bewegend nu, anders is het echt te koud.
Zo ver gaan sommige scholen dus om open te blijven. Van de 27 paar ouders, kreeg mijn vriendin van 20 paar gezeik over zich heen gisterenavond. Het is echt goed dat ik niet in het onderwijs werk, ik zou alleen maar ruzie hebben met ouders denk ik.
Je kan het als school toch nooit goed doen ofzo.
Besluit je A, dan wil iedereen B. Besluit je B, dan wil iedereen A.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:04 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik las hier laatst ook iets over scholen waar het binnen -5 was omdat de ramen open moesten blijven. Ik geloof toch niet dat je als kind ook maar iets mee krijgt van een les op die manier.
Mijn jongste heeft vorige week deels uit gemakzucht en deels omdat het wel lekker warm was, met haar skibroek aan in de klas gezeten ;). Ik denk niet dat het heel koud was binnen, want het vest wat ze extra mee had heeft ze niet aangetrokken. Maar -5 in de klas vind ik wel erg koud.

quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hoorden rond 20:30 uur dat school dicht zou zijn vandaag. En om 8:26 uur vandaag dat school toch open zou gaan vanaf 11:15 uur vandaag. De moeite die het kostte om mijn kinderen die een pyjamadag hadden ingelast in beweging te krijgen. :{w

Oh daar zouden die van mij ook erg veel moeite mee hebben gehad, zich eerst rijk rekenen met een vrije dag en dan alsnog moeten komen.

Had hier misschien wel gekund, ik heb de indruk dat het wel meeviel met de gladheid (maar ik ben niet buiten geweest en vanachter het raam misschien lastig te beoordelen, het regent al wel de hele dag. Vanmorgen klonk het als ijsregen/ijzel en nu meer als regen, het is 2 graden volgens google.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:26 schreef amaranta het volgende:

Ik ga als test gewoon een keer het woord POEP in een bericht zetten, kijken hoeveel reacties ik dan krijg.

_O- hahaha doe es ;). Ik zou er wel om kunnen lachen geloof ik :P.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
_O- die hebben dan een strakke planning, als ze van 8 tot 8 open zijn, kunnen ze er 4 per dag :+
Ik had iets besteld bij de Bruna hier in het winkelcentrum, die belden dat het er was, ik netjes vragen wanneer ik het dan op kon halen. Ik kon gewoon komen, ze deden niet aan tijdslots.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:27 schreef amaranta het volgende:
Ik ga even door over mn eigen sores...
2 can play that game.
Mag het niet in deze appgroep? Prima.
Ik heb nu een oproep gedaan (in die appgroep) om een andere appgroep te maken waarin wel mededelingen geplaatst mogen worden.
Van de zotte natuurlijk, want zo'n opmerking over een kliko kan makkelijk ook in de buurtpreventie app (waar nauwelijks berichten op gezet worden). Maargoed.
Ik zou er totaal geen moeite mee hebben als dat in de buurtpreventie app zou staan. Maar er is hier ook een extra app in het leven geroepen voor dat soort berichten. Ze doen maar.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:34 schreef exode het volgende:

[..]

Je mag het zeker vervelend vinden, dat vind ik als ouder ook. Maar ik hoop wel dat iedereen zich kan bedenken dat een directeur dat niet voor zijn/haar lol pas om 22:00 uitstuurt, op een vrije zondagavond.
School sluiten is een extreme maatregel, al vinden we dat ondertussen bijna normaal. Daar moeten meerdere lagen mee eens zijn, bij sommige scholen zelf heel veel lagen.

Ik zeg dus zeker niet dat je er niet over mag klagen, zolang dat normaal gebeurt, vooral doen lijkt mij.
Ik had code rood op de NOS app gelezen na het eten, toen dacht ik al dat wordt vast school dicht. Volgens mij kregen wij rond half 8 bericht. Netjes op tijd.
Ik las vanmorgen op facebook :') ook weer allemaal mensen die boos waren en belachelijk dat die scholen dat doen. Zorgpersoneel gaat toch ook gewoon werken en weet ik wat al niet meer.
Ik snap wel dat het onpraktisch is en schakelen, maar ik begrijp gewoon niet dat mensen niet verder kunnen denken dan: het is onhandig voor mij dus moet ik er maar boos om worden.

En om dan je frustratie af te gaan reageren op een bericht naar school/leerkracht...
Maar wij hebben zo'n buur, die vindt dat alles maar moet kunnen zoals het hem het beste uitkomt.
Dat is er zo een die lelijke mailtjes naar een leerkracht kan sturen en in staat is aan te kondigen, de kinderen 's morgens daar op de stoep te zetten met de mededeling dat ze het als school maar oplossen.

Volgens mij bereik je er weinig mee, of helemaal niks eigenlijk. En ik denk dat het op den duur tegen je gaat werken. Behandel anderen zoals je zelf behandelt wilt worden...

Ik heb spierpijn, of van het schaatsen (maar het zit bij mn ribben, volgens mij is dat niet echt van een schaatsbeweging) of van het puzzelen, ik heb denk ik in een rare houding gezeten gisteren :') .
Ik heb de ravensburger escape puzzel (eenhoorn) die we van Sint hadden gekregen aan de kant gegooid. Ik krijg de puzzel niet eens in elkaar, laat staan dat ik ook maar enige logica zie in de eventuele oplossing (ik heb maar eens online gekeken). Mijn ding is het niet.
Dus er ligt gewoon weer lekker een van Haasteren puzzel. Die blijf ik toch het leukst vinden.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198018382
Over de Parro app gesproken, hij blijft bij mij de melding geven dat er een ongelezen bericht is (zo’n irritant rood 1-tje in beeld). Geloof me, alles is gelezen, alles is bekeken, enz. Heb de app er al afgegooid en opnieuw gedownload, helpt niet. Mijn man heeft de melding niet, dus die lacht me uit.
  maandag 15 februari 2021 @ 15:10:37 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198018466
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:04 schreef Malteser het volgende:
Over de Parro app gesproken, hij blijft bij mij de melding geven dat er een ongelezen bericht is (zo’n irritant rood 1-tje in beeld). Geloof me, alles is gelezen, alles is bekeken, enz. Heb de app er al afgegooid en opnieuw gedownload, helpt niet. Mijn man heeft de melding niet, dus die lacht me uit.
Oh dat soort dingen storen me ook altijd mateloos :X . Kan je de app op de laatste pagina zetten, en dan alleen met een pushbericht erheen? Dat zou ik doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198018525
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:04 schreef Malteser het volgende:
Over de Parro app gesproken, hij blijft bij mij de melding geven dat er een ongelezen bericht is (zo’n irritant rood 1-tje in beeld). Geloof me, alles is gelezen, alles is bekeken, enz. Heb de app er al afgegooid en opnieuw gedownload, helpt niet. Mijn man heeft de melding niet, dus die lacht me uit.
Volgens mij kan je rechts bovenin onder de drie puntjes aangeven dat alles gelezen is?

Ik mis een zoekfunctie in Parro. Zit me elke keer wezenloos te scrollen als ik informatie uit een oud bericht zoek.

Hier gisteravond eerst bericht dat school dicht zou zijn. En een uurtje later bericht dat ze tóch open zouden gaan, maar later. Er hadden zelfs ouders aangeboden om de leerkrachten thuis op te halen met hun 4 wheel drives met winterbanden _O- Het werd gemeld alsof het een vriendelijk gebaar was, maar volgens mij was de achterliggende gedachte "al moet ik die juf zelf gaan halen, mijn kind moet en zal morgen naar school!" ~O>
pi_198018791
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:04 schreef Malteser het volgende:
Over de Parro app gesproken, hij blijft bij mij de melding geven dat er een ongelezen bericht is (zo’n irritant rood 1-tje in beeld). Geloof me, alles is gelezen, alles is bekeken, enz. Heb de app er al afgegooid en opnieuw gedownload, helpt niet. Mijn man heeft de melding niet, dus die lacht me uit.
Dat heb ik ook. Ik doe mijn best het te negeren. :')
  maandag 15 februari 2021 @ 15:29:38 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198018919
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:42 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Of, je haalt je schouders op en gaat verder met je leven, want het is maar een buurtapp. O+
Dat is natuurlijk ook zo.
Maar het is toch stom dat er dadelijk twee appgroepen zijn met waarschijnlijk dezelfde mensen. Omdat één iemand heeft besloten dat er in die buurtpreventie app niks gezegd mag worden over dingen die mogelijk belangrijk kunnen zijn voor de hele wijk. Maar alleen maar mededelingen over dieven enzo.
Een tijdje terug hebben wij de achtertuin laten bestraten en er stond een auto in de weg.( de vrachtwagen met bakstenen moest komen). Ik wist alleen niet van wie die auto is. (Want achter parkeren mensen uit de hele wijk). Dus ik vraag dan in die app van wie
de auto is. Maar dat mag dan dus niet. Dus wat moet ik dan? Bij alle huizen aan gaan bellen?

In mijn vorige wijk. En dat is maar een straat verderop. Maar dus wel een andere app groep. Was dat dus helemaal geen probleem en liepen die twee dingen door elkaar. Mededelingen en waarschuwingen voor boeven.
  maandag 15 februari 2021 @ 15:30:06 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198018934
Hier kwam het "Code rood, later starten" bericht ook om 22.10 uur, helemaal prima, fijn dat er nog zoveel mensen laat op de zondag aan het werk zijn om te zorgen dat iedereen veilig naar school kan komen.

En nu was mijn eerste gedachte "Uitslapen, wekker uit!" Maar dat laatste was ik dan weer vergeten :X
Liever om 22.10 uur dan om 07.30 uur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198019223
Ik vind het dus wél irritant, zulke meldingen in de noodgevallen appgroep. Daarvan heb ik het geluid altijd aanstaan, ook op mijn werk. En ik vind het dus erg irritant als er dan 6 berichtjes voorbijkomen over een gevonden konijn.
  maandag 15 februari 2021 @ 15:48:56 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198019349
Oh, bij mij staan alle groepen op stil, sowieso, of het nou de groep over de verjaardag van Piet van tante Riet is of van de klasse- of buurt-app maakt niet uit, alles op stil.

Voor de klas hebben we er 2 trouwens; een voor de belangrijke dingen waar een of 2 ouders al flippen als er een keer een grappige reactie gepost wordt en een informele, waar je gewoon normaal mag doen :P

Van de buurt hebben we er één, maar ik heb een extra groepje aangemaakt met directe buren, zodat ik die in één keer kan informeren als er bij ons op de bouw iets plaatsvindt waar zij last van (kunnen) hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198019399
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:13 schreef Amsel het volgende:

[..]

Volgens mij kan je rechts bovenin onder de drie puntjes aangeven dat alles gelezen is?

Ik mis een zoekfunctie in Parro. Zit me elke keer wezenloos te scrollen als ik informatie uit een oud bericht zoek.

Hier gisteravond eerst bericht dat school dicht zou zijn. En een uurtje later bericht dat ze tóch open zouden gaan, maar later. Er hadden zelfs ouders aangeboden om de leerkrachten thuis op te halen met hun 4 wheel drives met winterbanden _O- Het werd gemeld alsof het een vriendelijk gebaar was, maar volgens mij was de achterliggende gedachte "al moet ik die juf zelf gaan halen, mijn kind moet en zal morgen naar school!" ~O>
Jij bent de held van de dag. Bij de instellingen vond ik inderdaad die optie! Dank. _O_
pi_198019405
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:49 schreef mefke79 het volgende:
Maar eigenlijk hoort het dus ook geen schoolbesluit te zijn. Code rood en de melding dat iedereen thuis moet blijven waar mogelijk, zou genoeg moeten zijn om zelf al te bedenken dat alles wat dicht kan, dicht blijft of dicht gaat. En daar vallen scholen dus ook onder.
En natuurlijk, het komt bijna nooit voor en al helemaal niet twee keer in een week. Dus die tig lagen overleg hoeven dan niet eens, dan is het 'ah, code rood, even berichtje eruit, we zijn er niet'. Het siert scholen dat ze het dus juist wel proberen en dan misschien in overleg alsnog besluiten dat het niet gaat.
Maar volgens mij was het vorige week alleen op zondag code rood, en voor de maandag werd code oranje aangegeven.
*poef* nu is het weg
  maandag 15 februari 2021 @ 15:58:25 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198019525
Heb ik ergens een tosti/panini/grill-hype gemist?
F. sloopte onze grill vorige week dus ik wil een nieuwe bestellen en van de 17 die Coolblue er vindt zijn er 15!! tijdelijk niet leverbaar. :?

Nu hoef ik echt niet iets heel bijzonders hoor, maar ik dacht 'eens zien en vergelijken'. Maar weinig keus dus! :o
***
  maandag 15 februari 2021 @ 16:02:59 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198019601
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:42 schreef Hupje het volgende:
Ik vind het dus wél irritant, zulke meldingen in de noodgevallen appgroep. Daarvan heb ik het geluid altijd aanstaan, ook op mijn werk. En ik vind het dus erg irritant als er dan 6 berichtjes voorbijkomen over een gevonden konijn.
Mijn ervaring is dat er nauwelijks wat gezegd wordt in die appgroepen.
pi_198019614
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook zo.
Maar het is toch stom dat er dadelijk twee appgroepen zijn met waarschijnlijk dezelfde mensen. Omdat één iemand heeft besloten dat er in die buurtpreventie app niks gezegd mag worden over dingen die mogelijk belangrijk kunnen zijn voor de hele wijk. Maar alleen maar mededelingen over dieven enzo.
Een tijdje terug hebben wij de achtertuin laten bestraten en er stond een auto in de weg.( de vrachtwagen met bakstenen moest komen). Ik wist alleen niet van wie die auto is. (Want achter parkeren mensen uit de hele wijk). Dus ik vraag dan in die app van wie
de auto is. Maar dat mag dan dus niet. Dus wat moet ik dan? Bij alle huizen aan gaan bellen?

In mijn vorige wijk. En dat is maar een straat verderop. Maar dus wel een andere app groep. Was dat dus helemaal geen probleem en liepen die twee dingen door elkaar. Mededelingen en waarschuwingen voor boeven.
Dat is hier ook zo. Alleen maar reageren op dieven, die verkopers van pannensets ed. Vind ik ook wel flauw andere dingen zoals verkeerd geparkeerde auto's maar bijvoorbeeld ook een speciaal verzoek bijvoorbeeld inkoop of ziekte moet ook kunnen. Maar dat is mijn mening
pi_198019641
Klopt
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:52 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Maar volgens mij was het vorige week alleen op zondag code rood, en voor de maandag werd code oranje aangegeven.
Klopt ja. Nou kan je je afvragen of de code oranje van vorige week ook niet rood had moeten zijn op maandag. Al was het maar voor een deel van het land. Want door avondklok en beperkt verkeer op zondag (code rood) was er hier op maandag nog geen doorkomen aan. Bovendien heeft het de hele dag nog gesneeuwd. Eigenlijk is het hier pas sinds woensdag weer een beetje begaanbaar geweest buiten de snelwegen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')