abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197953541
Hier weer verder over schaatsen, brandgangen, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!

En vergeet niet op te sommen!
pi_197953711
Hmm, ik denk dat ik nog op zolder schaatsen heb liggen. :o
Zou ik? De grote vijver om de hoek was vanavond al druk bezet. Ik heb al 20 jaar ofzo niet meer geschaatst. De laatste keer dat het zodanig vroor (denk ik) was ik zwanger van A.
Deed het als kind wel graag. O+
  donderdag 11 februari 2021 @ 21:16:50 #3
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197953844
ik heb pasgeleden rolschaatsen gekocht en ben daar weer mee begonnen *O* maar ijsschaatsen trekt mij totaal niet. (ik vind het heel eng en ben echt bang om door het ijs te zakken)
pi_197953879
Ik heb al onze schaatsen vanavond alvast geslepen. De kinderen kunnen ook niet wachten om het ijs op te gaan. Ik hoop dat het morgen al kan, anders zaterdag. Ik heb nu al zin in het weekend. O+
pi_197954518
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:11 schreef vencodark het volgende:
Hmm, ik denk dat ik nog op zolder schaatsen heb liggen. :o
Zou ik? De grote vijver om de hoek was vanavond al druk bezet. Ik heb al 20 jaar ofzo niet meer geschaatst. De laatste keer dat het zodanig vroor (denk ik) was ik zwanger van A.
Deed het als kind wel graag. O+
Schaatsen is als fietsen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197954762
Het ijs van de vijver hier in de buurt is nog niet dik genoeg helaas. Ik ben het wel even gaan checken vanmiddag.
Het ven waar ik vroeger altijd ging schaatsen kan al wel, jammer dat dat te ver weg is voor nu.

Kind viert morgen carnaval op school, in de eigen klas. Ik ben benieuwd of daar iets leuks van te maken valt, meer dan kom-verkleed-naar-school. (Ik hou niet van carnaval, maar hij heeft vorig jaar genoten en zijn ogen uitgekeken)
pi_197954965
Ik ga voor de jongste morgen nog maar een paar schaatsen halen via marktplaats. Hij is de enige die zin heeft om het te proberen :D
Voor een tientje kan hij morgen op de schaats. En anders zet ik ze morgenavond weer op marktplaats :P
pi_197955238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 22:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga voor de jongste morgen nog maar een paar schaatsen halen via marktplaats. Hij is de enige die zin heeft om het te proberen :D
Voor een tientje kan hij morgen op de schaats. En anders zet ik ze morgenavond weer op marktplaats :P
Voor ¤25? :+
pi_197955246
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, dat geloof ik wel. :)
  donderdag 11 februari 2021 @ 22:23:17 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197955381
Mijn beste vrienden wonen in 015 midden in de oude binnenstad, ik was daar tot kerona minstens 1x per maand of zo. Dat mis ik wel!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197955424
Ik moet nog maar even zien of ik ga schaatsen. Jaren geleden schaatste ik als het even kon toertochten, geen idee of dat nog lukt en ik vind het nu niet het moment om dat in mijn eentje uit te testen.
Wel heeft mijn vader de houtjes opgezocht dus zal dit weekend eens een krabbelbaantje opzoeken en een nieuwe generatie op de ijzers zetten O+
pi_197956691
Ik ga niet schaatsen, S wel.
Morgenmiddag op de ondergelopen skeelerbaan
En als het goed is heeft ze zaterdagmiddag voor het eerst les op natuurijs O+
pi_197956935
Ik ben echt zooo slecht in schaatsen maar zou het wel aan m'n kinderen mee willen geven. Heb dus alleen geen idee hoe :D
pi_197957192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 23:41 schreef Amsel het volgende:
Ik ben echt zooo slecht in schaatsen maar zou het wel aan m'n kinderen mee willen geven. Heb dus alleen geen idee hoe :D
Doe ze op schaatsles :P
  vrijdag 12 februari 2021 @ 07:35:55 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197959143
Ik schaatste veel vroeger, toertochten ook wel met mijn vader. :Y
Maar na mijn zwangerschappen paste ik mijn schaatsten sws niet meer, dus die hebben we niet meer.

En nu ben ik huiverig. Al zo lang niet meer geschaatst, ik pas even. Moet er ook echt niet aan denken dat ik iets breek. :N
pi_197959148
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 00:02 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Doe ze op schaatsles :P
Nou ik heb dus zelf schaatsles gehad, omdat ik er zo slecht in was maar het wel echt wilde leren. De conclusie van de schaatsinstructeur was ook dat ik er inderdaad heel slecht in ben, ik heb het na 10 lessen maar opgegeven want het werd echt niks _O-
pi_197959431
Waarom sneeuwt het weer :o
pi_197959440
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 07:36 schreef Amsel het volgende:

[..]

Nou ik heb dus zelf schaatsles gehad, omdat ik er zo slecht in was maar het wel echt wilde leren. De conclusie van de schaatsinstructeur was ook dat ik er inderdaad heel slecht in ben, ik heb het na 10 lessen maar opgegeven want het werd echt niks _O-
Oh, wat erg :D
pi_197959502
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:16 schreef douche-eendje het volgende:
Waarom sneeuwt het weer :o
Hoera schijnt het zonnetje
pi_197959588
Schaatsen O+. Het is vooral jeugdsentiment hoor. Gezelligheid en saamhorigheid, de hele buurt op de sloot achter ons huis. Dan speelde iedereen met elkaar en waren er geen 'groepjes' meer. Een buurman met de achtertuin aan de sloot zette altijd een bouwlamp neer, zodat we ook nog 's avonds konden schaatsen. We hadden ook allemaal ijshockeysticks.

Het is nu toch anders. Mijn oudste heeft nog nooit op andere schaatsen geschaatst dan dubbele onderbindijzers, sowieso nog maar 2x eerder op het ijs gestaan. En nu ben ik uiteraard te laat om nog iets anders te bestellen :'). Wij hadden vroeger wel zo'n beetje elk jaar een behoorlijke tijd om te oefenen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197959727
@Phaidra als je echt schaatsen zoekt... Marktplaats staat er vol mee. Ik heb ook vorige week een paar opgehaald in ons dorp. :)

Twee van mijn kinderen hebben respectievelijk 1 en 3 jaar op schaatsles gezeten. Die schaatsen dus prima. Nu nog kijken of ik het derde exemplaar kan leren schaatsen. Ik ben twee jaar schaatsjuf geweest, dus ik zou moeten weten hoe ik het hem kan leren. ;)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 08:49:07 #22
176471 oh-oh
pi_197959741
Ik vind echt niks aan schaatsen. Mijn vader is toen ik een jaar of 9 was eens heel heldhaftig onze pup achterna moeten gaan, die rende over het ijs en schoof zo in een wak. Hij rende er achteraan en is op zijn buik terug geschoven met een krijsende pup en over scheurend ijs. En die arme man heeft al niks met kou, en eigenlijk ook niet met honden. Mijn zusje en ik stonden te gillen en te janken. We gaan allemaal niet meer op ijs. :'). Maar het geluid van kruiend ijs en schaatsen op het ijs vind ik wel tof.
Sneeuw vind ik echt geweldig,
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197959773
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
@Phaidra als je echt schaatsen zoekt... Marktplaats staat er vol mee. Ik heb ook vorige week een paar opgehaald in ons dorp.
Wordt daar niet de hoofdprijs voor gevraagd? Hier wel net als vorige week met de sleeën.
De kringloop heeft wel schaatsen online gezet, daar mag ook weer worden afgehaald.
pi_197959834
Het ging weer lekker vannacht. :')

Een paar weken terug heb ik het portier van de bijrijder laten maken. Die ging van binnen -en van buiten niet altijd open.
Iets van ¤45 aan kwijt. :{

Stond ik vannacht wederom met een portier dat niet open wilde. En mijn anti-vries deken zat er natuurlijk tussen gestoken.
En zo kan ik natuurlijk niet naar huis.

Resultaat: RIP Deken. }:|
pi_197959847
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Phaidra als je echt schaatsen zoekt... Marktplaats staat er vol mee. Ik heb ook vorige week een paar opgehaald in ons dorp. :)

Twee van mijn kinderen hebben respectievelijk 1 en 3 jaar op schaatsles gezeten. Die schaatsen dus prima. Nu nog kijken of ik het derde exemplaar kan leren schaatsen. Ik ben twee jaar schaatsjuf geweest, dus ik zou moeten weten hoe ik het hem kan leren. ;)
Ja ik heb wel even op marktplaats gekeken. Maar het aanbod vind ik tegenvallen. Sowieso vind ik het lastig om voor hem te besluiten of hij noren wil of ijshockeyschaatsen. Noren is meer aanbod van voor een redelijke prijs, maar dat is nogal een overgang. Of misschien juist goed om het meteen op noren te leren (maar wil hem ook niet afschrikken). Zelf heb ik op van alles en nog wat geschaatst (ik kreeg altijd zesdehands via via, in de groei gingen mijn ouders echt geen goede nieuwe kopen :') ), maar nog nooit op noren. Dus geen idee wat verstandig is. En de prijzen zijn nu ook aardig hoog (hallo marktwerking).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197959861
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:56 schreef vencodark het volgende:
Het ging weer lekker vannacht. :')

Een paar weken terug heb ik het portier van de bijrijder laten maken. Die ging van binnen -en van buiten niet altijd open.
Iets van ¤45 aan kwijt. :{

Stond ik vannacht wederom met een portier dat niet open wilde. En mijn anti-vries deken zat er natuurlijk tussen gestoken.
En zo kan ik natuurlijk niet naar huis.

Resultaat: RIP Deken. }:|
Ik moest lachen. Sorry.
Ik zit jou al helemaal rijden met een wapperende deken.
pi_197959888
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik moest lachen. Sorry.
Ik zit jou al helemaal rijden met een wapperende deken.
Geeft niets. ;)
Ik was echt schijt chagrijnig, hallo 4:10 uur. :')
Eenmaal thuis probeerde ik nog of ik de deken kon gebruiken maar vanwege de wind (en natuurlijk een redelijk belangrijk stuk afgescheurd) ging dat voor geen meter. Stiekem glimlachte ik toen ook wel. Als mijn ouders mij bezig zouden zien. :')
pi_197959984
Schaatsen gaat er dit jaar niet inzitten. Ik heb ook geen schaatsen.
R heeft alleen maar op kunstijs geschaatst nog. En ze kan het aardig.
Ik houd zelf ook van schaatsen. Maar als kind heb ik een keer keihard mijn hoofd gestoten tegen een balk onder een brug. Ik hoorde mijn familie niet roepen dat er een balk was. :D
pi_197960032
Ik heb kunstschaatsen die al in jaaaaaren niet geslepen zijn. :@ Man heeft geen schaatsen, dus ik weet niet of ik dan in mijn eentje wel ga. Denk dus elke keer als er ijs is "shit ik moet echt die schaatsen een keer laten slijpen" maar doe dat vervolgens nooit. :')
pi_197960067
Ik kan absoluut niet schaatsen, nooit gekund ook. In mijn geboortedorp heb je een typisch Hollandse schaatsbaan. Een weiland van de schietvereniging die ze bij vorst onder water zetten. Houten koek en zopie tentje, naast de schans en onder de molen. Om je heen alleen maar polder. Ik kwam daar altijd graag, maar schaatsen gaf ik al snel op.

Nu woon ik dus in een waterrijk gebied waar al dagen veel wordt geschaatst. En het trekt me totaal niet, ja het gezellige plaatje, zolang ik maar geen schaatsen aan hoef te doen.
pi_197960102
Schaatsles? Op een kunstijsbaan of op natuurijs? Nooit over nagedacht :@

Vroeger had ik ook altijd tweedehands schaatsen, toen mijn voeten uitgegroeid waren kreeg ik een nieuw paar van mijn ouders. Die heb ik nog steeds. Maar de laatste jaren heb ik ze niet laten slijpen, bedenk ik me nu.
pi_197960127
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:18 schreef Hupje het volgende:

Vroeger had ik ook altijd tweedehands schaatsen, toen mijn voeten uitgegroeid waren kreeg ik een nieuw paar van mijn ouders. Die heb ik nog steeds. Maar de laatste jaren heb ik ze niet laten slijpen, bedenk ik me nu.
Waar laat je zoiets doen eigenlijk? Schoenmaker? Of sleutelmannetje? :?
pi_197960139
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

De meeste schoenmakers doen dat wel ja. En sommige ijsverenigingen enzo ook.
pi_197960145
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Of fietsenwinkel. Die verkopen ook vaak schaatsen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:18 schreef Hupje het volgende:

Kunstijsbaan ja. :) En bij vorst krijgen ze hier op de echte ijsbaan les. O+
pi_197960181
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:21 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Of fietsenwinkel. Die verkopen ook vaak schaatsen.
Oh, dat is een goeie. :)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:49:18 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197960518
oh-oh wat een eng verhaal zeg. Ik ken ook een verhaal van nabij waarbij iemand haar hond wilde redden die door het ijs gezakt was, toen zijn ze beiden verdronken. Echt vreselijk.

Onze zoon heeft ook een paar jaar op schaatsles gezeten, best leuk! Dan leer je het toch wat beter dan die paar keer dat je op natuurijs kunt. Alleen was hij ook niet echt een supertalent, en hij begon er relatief laat mee, dus hij vond 't best frustrerend om tussen wat jongere kinderen te moeten starten en dan ook nog eens niet zo hard vooruit te gaan als sommigen anderen uit zijn groepje. Tip is dus: start op tijd! :)
in de haak.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:03:08 #37
176471 oh-oh
pi_197960744
Het was ons eerste hondje ( nou ja het beestje werd 17 dus mijn enige hond die ik bij mijn ouders had) en we hadden onze eerste oude opel kadet zonder verwarming, het was voor mijn vader een hele koude rit naar huis en hij heeft die hond 17 jaar vervloekt, wij vinden hem nog steeds een held want hij deed het toch wel maar ff.
Maar je hoort echt zo vaak dat het mis gaat, het was niet echt verstandig. Ik denk wel dat ons trauma groter was geweest als niemand de hond eruit gehaald had :')
( Groucho Marx )
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:17:44 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197960985
ja maar nog vele malen groter als 't voor beiden slecht was afgelopen.... Gelukkig is dat niet gebeurd. Maar ik kan me je vaders gevloek goed voorstellen. ;)

Wij hebben weer eens pech hier in de wijk hoor. Storing in 't gemaal, waardoor het ijs levensgevaarlijk is. :{
in de haak.
pi_197961021
Oja, hond &ijs. Ook gedaan in mijn tienerjaren. De IJsselmeerkust lag vol met schotsen, echt heel gaaf. Maar onze hond kwam net op een zwakke plek terecht. Gelukkig wist ik dat het water er maar tot heuphoogte zat. Dus hond eruit. Die in paniek weg rende naar huis. En ik snel naar huis en de douche in. Brr..

Mijn enkels zijn niet geschikt voor schaatsen. En motorisch niet zo handig. Dus laat maar :P
pi_197961208
Voor de ijsbellenblazers: ik denk dat het spul echt koud moet zijn. Ik had het vanmorgen vanuit de koude garage geprobeerd en dat was blijkbaar nog niet koud genoeg. Na een half uur buiten leken ze iets te gaan bevriezen, maar ze waaiden snel weg dus ik kon het niet zien.
Ik ga het zo nog eens proberen, het is hier nog -10 dus op zich zou dat koud genoeg moeten zijn lijkt me...

Schaatsen, volgens mij moeten ze geslepen, 1 schaats glijdt een beetje weg steeds, maar misschien is het mijn gebrekkige schaatskunst (alleen dochter had het ook op mijn schaatsen dus ik schuif het op de schaatsen en niet op mijn skills ;) ).
Ik ga zometeen even, je kan hier helemaal de plas op, zeggen ze.
Ik durf niet zo goed, ik ben schijtbenauwd voor krakend ijs. Hier in de sloot is het niet zo diep, daar zijn we gisteren even geweest.
Oudste voor het eerst op mijn noren, kunstschaatsen zijn hopelijk onderweg... maar ze schaatste er toch redelijk op. Had ze zelf ook niet verwacht, maar ze wil liever weer kunstschaatsen.
Fake it till you make it...
pi_197961224
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:17 schreef trui het volgende:
ja maar nog vele malen groter als 't voor beiden slecht was afgelopen.... Gelukkig is dat niet gebeurd. Maar ik kan me je vaders gevloek goed voorstellen. ;)

Wij hebben weer eens pech hier in de wijk hoor. Storing in 't gemaal, waardoor het ijs levensgevaarlijk is. :{
Dat is geen pech want het gebeurt elk jaar. Er wordt aan jouw kant van het kanaal volgens mij ook amper gestrooid. De gemeente vergeet jullie kern steeds lijkt het wel.
pi_197961521
Schaatsen: ik heb geen talent. We schaatsten vroeger iedere winter (natuurijs en schaatsbaan).
Mijn kinderen hebben geen schaatsen en hebben nog nooit met schaatsen op het ijs gestaan. We gaan dit weekend ook het ijs niet op. Ik durf nu niet met die hernia.
We vermaken ons wel prima in de sneeuw, vooral de oudste is al vanaf zondag het liefst non-stop buiten.
pi_197962023
Oeps. :@
Ik had vanochtend een was aangezet. Man haalt altijd het wasmiddelbakje uit de wasmachine zodat het vakje daarachter ook goed kan drogen (wasmiddel doen we met een bolletje in de wasmachine, dus sop zit er nooit in). Ben ik dus vergeten dat bakje er in terug te doen. :')

Nu is de vloerbedekking een beetje nat, maar het lijkt allemaal redelijk mee te vallen omdat er geen liters water door dat bakje heengepompt worden. Hoop ik. _O-
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:27:34 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197962052
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:32 schreef exode het volgende:

[..]

Dat is geen pech want het gebeurt elk jaar. Er wordt aan jouw kant van het kanaal volgens mij ook amper gestrooid. De gemeente vergeet jullie kern steeds lijkt het wel.
ja het is al eens eerder gebeurd, dus ik vind het ook wel echt nalatig dat het niet beter in de gaten gehouden wordt hoor. Dat weinig strooien vind ik zelf niet zo'n ramp, maar er wordt wel enorm over geklaagd inderdaad.
in de haak.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:28:38 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197962064
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:25 schreef Vaiana het volgende:
Oeps. :@
Ik had vanochtend een was aangezet. Man haalt altijd het wasmiddelbakje uit de wasmachine zodat het vakje daarachter ook goed kan drogen (wasmiddel doen we met een bolletje in de wasmachine, dus sop zit er nooit in). Ben ik dus vergeten dat bakje er in terug te doen. :')

Nu is de vloerbedekking een beetje nat, maar het lijkt allemaal redelijk mee te vallen omdat er geen liters water door dat bakje heengepompt worden. Hoop ik. _O-
oei! En gelukkig maar dat het mee lijkt te vallen, ik dacht inderdaad dat er wel heel veel water doorheen kwam, maar het is eigenlijk wel logisch dat niet alle water daardoorheen gaat.
in de haak.
pi_197962132
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:28 schreef trui het volgende:

[..]

oei! En gelukkig maar dat het mee lijkt te vallen, ik dacht inderdaad dat er wel heel veel water doorheen kwam, maar het is eigenlijk wel logisch dat niet alle water daardoorheen gaat.
Ja ik verwacht dat het alleen het 'ophalen' van het wasmiddel/de wasverzachter is. De natte plek op de vloerbedekking viel qua omvang echt wel mee, dus ik heb goede hoop. :')
pi_197962755
Ik checkte net zoon zijn temperatuur met een infrarood pistool. De temperatuur was aan de hoge kant dus ik wilde het dubbelchecken. Dus even een “ouderwetse” thermometer gepakt voor onder zijn tong. (die gaf overigens wel een normale temperatuur aan)

Zegt zoon: maar mama, is dit ding niet bedoelt om te kijken of je zwanger bent?
pi_197962768
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:33 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja ik verwacht dat het alleen het 'ophalen' van het wasmiddel/de wasverzachter is. De natte plek op de vloerbedekking viel qua omvang echt wel mee, dus ik heb goede hoop. :')
Dat droogt wel goed op lijkt mij
pi_197962900
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:16 schreef amaranta het volgende:
Ik checkte net zoon zijn temperatuur met een infrarood pistool. De temperatuur was aan de hoge kant dus ik wilde het dubbelchecken. Dus even een “ouderwetse” thermometer gepakt voor onder zijn tong. (die gaf overigens wel een normale temperatuur aan)

Hij is overigens niet zwanger.
pi_197963238
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:16 schreef amaranta het volgende:

_O-
IJsbellen blazen update: de mix was ongeveer slush geworden, bijna bevroren dus en nog steeds zie ik ze niet echt overtuigend in ijsbellen veranderen helaas.
En ze opvangen en wachten wil ook niet want ze spatten uit elkaar :{ het leek me zo leuk en nu vind ik het stom }:|
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:07:10 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197963505
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:31 schreef Nijna het volgende:
Voor de ijsbellenblazers: ik denk dat het spul echt koud moet zijn. Ik had het vanmorgen vanuit de koude garage geprobeerd en dat was blijkbaar nog niet koud genoeg. Na een half uur buiten leken ze iets te gaan bevriezen, maar ze waaiden snel weg dus ik kon het niet zien.
Ik ga het zo nog eens proberen, het is hier nog -10 dus op zich zou dat koud genoeg moeten zijn lijkt me...
De bellenblaas hier is bevroren, het is een soort dikke smurrie geworden waar je niks mee kan :').
KuikenGuppy
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:08:37 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197963525
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef Nijna het volgende:

[..]

_O-
IJsbellen blazen update: de mix was ongeveer slush geworden, bijna bevroren dus en nog steeds zie ik ze niet echt overtuigend in ijsbellen veranderen helaas.
En ze opvangen en wachten wil ook niet want ze spatten uit elkaar :{ het leek me zo leuk en nu vind ik het stom }:|
Oh ja, dit dus :+.
KuikenGuppy
pi_197964419
Mijn sopje wilde niet eens bellen maken.. te goedkopie afwasmiddel waarschijnlijk :D
pi_197964594
Hier is het ook geen succes...
Protège moi de mes désirs.
pi_197966527
Ik heb wel echt pech deze week. :')
Ik ging even onschuldig de woonkamer poetsen en nu stopt de tv er elke 20 seconde mee.
Hoe dan!? Ik ging er alleen met een doekje langs. :{w
pi_197966910
Wij hebben de eerste ronde schaatsen op natuurijs erop zitten. Wat is dit genieten zeg! O+
pi_197967168
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben de eerste ronde schaatsen op natuurijs erop zitten. Wat is dit genieten zeg! O+
Wij ook, uurtje op een vijvertje hier in de wijk. Heerlijk O+
Baal stiekem wel dat ik zelf geen schaatsen heb nu .
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197967997
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:38 schreef vencodark het volgende:
Ik heb wel echt pech deze week. :')
Ik ging even onschuldig de woonkamer poetsen en nu stopt de tv er elke 20 seconde mee.
Hoe dan!? Ik ging er alleen met een doekje langs. :{w
Niet meer schoonmaken dus. Problem solved :Y).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197968399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat ontdekte ik vorig jaar, na 23 jaar niet schaatsen. Niet nadenken en gaan!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_197968761
Ik raak al in lichte paniek als ik in de tuin uitglij over een cm ijs wat er ligt. Net nog toen ik naar de papier container liep.
pi_197969255
Ik stond vanmiddag heel even in mijn winterlaarzen op het ijs met de kinderen en had toch even spijt dat ik geen schaatsen geregeld had. Hoewel ik met een kleuter en peuter erbij natuurlijk nooit ver gekomen was.
pi_197969622
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 18:21 schreef lunapuella het volgende:
Ik stond vanmiddag heel even in mijn winterlaarzen op het ijs met de kinderen en had toch even spijt dat ik geen schaatsen geregeld had. Hoewel ik met een kleuter en peuter erbij natuurlijk nooit ver gekomen was.
Dit. Bij mij begon het ook weer te kriebelen, maar nergens nog fatsoenlijke schaatsen te krijgen ;(
  vrijdag 12 februari 2021 @ 18:59:11 #63
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197969917
Onze voeten groeien niet meer toch? Ik heb al 15 jaar dezelfde schaatsen. En ze doen het nog *) *O* *; .

Inderdaad: als fietsen. Mits je als kind een beetje geleerd hebt om te fietsen, natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197969978
Ik kon vroeger wel gewoon prima schaatsen. Skaten vond ik ook zo leuk. Wanneer Z. naar school gaat, ga ik echt skates kopen. *O*
  vrijdag 12 februari 2021 @ 19:43:24 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197970799
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 18:59 schreef Lemijn het volgende:
Onze voeten groeien niet meer toch? Ik heb al 15 jaar dezelfde schaatsen. En ze doen het nog *) *O* *; .

Inderdaad: als fietsen. Mits je als kind een beetje geleerd hebt om te fietsen, natuurlijk.
Echt wel... twee maten dankzij twee kinderen. -O-

(En ergens kriebelt het ook, en ik kon altijd heel goed schaatsen, maar aan de andere kant... ik wil gewoon echt niet iets breken, dan heb ik een groot probleem. )
pi_197971111
Oja, @BE nou denk ik eraan : ik zal mijn polsbeschermers alvast opzoeken. Ik hoop dat ik morgen durf te schaatsen op de vijver hier.
pi_197971208
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:43 schreef BE het volgende:

[..]

(En ergens kriebelt het ook, en ik kon altijd heel goed schaatsen, maar aan de andere kant... ik wil gewoon echt niet iets breken, dan heb ik een groot probleem. )
Wauw, 2 maten verschil? :o
Toen moest je wel nieuwe schoenen kopen hè. ;( O+
pi_197971324
Ik kan echt niet wachten om morgen te gaan schaatsen met z’n 4. Mijn zusje heeft vanmiddag de oude schaatsen van mijn moeder gehad en ze net hier gebracht. Ik ga in het voorjaar echt echt schaatsen voor mezelf en vriend aanschaffen. Ik vind het zo leuk O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197971416
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:43 schreef BE het volgende:

[..]

Dat hoor je wel vaker maar dan 1 maat ofzo komt door het extra gewicht. Ik ben blij dat mij dat bespaard gebleven is ik heb al maat slagschip en vrij platte voeten helaas.
pi_197971638
Wij hebben net even geschaatst.. Nou ja, de kinderen.. L voor het eerst echte schaatsen en die was nog dusdanig instabiel dat ik moest helpen oprapen steeds.. Maar morgen gaat man mee, dan kan ik ook!
W ging lekker, een stuk beter dan ik had gedacht..
  vrijdag 12 februari 2021 @ 20:20:06 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197971686
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 20:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wauw, 2 maten verschil? :o
Toen moest je wel nieuwe schoenen kopen hè. ;( O+
Ik heb achteraf zo'n spijt van 9 maanden Birckenstocks... Ik heb me altijd afgevraagd of ik ze niet wat in toom had kunnen houden als ik schoenen aan had gedaan. :? Maar ik had het zo onwijs warm... ook in december nog. :D

Ja, nieuwe schoenen etc. Maar ja... met maat 42/43 is dat helemaal niet zo heel leuk. -O-
pi_197971766
Ik had al maat 43 en ben héél blij dat mijn voeten niet gegroeid zijn tijdens mijn zwangerschappen. Want zoals @BE zegt, schoenen kopen met deze maat is al niet leuk. Met 44/45 was ik helemaal gaan huilen denk ik.
pi_197971835
Hier maat 42 en ook nog smalle voeten wat een drama. Ik denk niet dat schoenen ze in toom gehouden hadden. Waarschijnlijk zijn je voeten wat platter geworden/
pi_197971907
Hier ook een maat groter sinds de kinderen er zijn, maar gelukkig had ik schaatsen voor mezelf (40) en m’n man (41) gekocht een paar jaar geleden. Man heeft een hekel aan schaatsen, dus ik kan gewoon zijn schaatsen pakken als de mijne niet lekker zitten (ik had 39,5 en heb nu 40,5 dus het wisselt enorm per schoen welke maat goed past).

Wij hebben 1 set glij ijzers gerouleerd over drie kinderen. Ze vonden het alle drie geweldig op het ijs, alleen Em vond het op schoenen fijner dan op de schaatsen. Morgen weer, en dan zelf ook op schaatsen!
pi_197972165
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 20:25 schreef lunapuella het volgende:
Ik had al maat 43 en ben héél blij dat mijn voeten niet gegroeid zijn tijdens mijn zwangerschappen. Want zoals @:BE zegt, schoenen kopen met deze maat is al niet leuk. Met 44/45 was ik helemaal gaan huilen denk ik.
ik heb maat 44 en ben ook heel blij dat m'n voeten niet gegroeid zijn...
pi_197972472
Jeetje, ik weet wel dat voeten na een zwangerschap kunnen groeien maar dat er hier al gelijk een paar vrouwen dat hebben gehad.
Wist niet dat het zo frequent was. :o
pi_197972510
Wat leven jullie allemaal op grote voet! :o
Maat 38 hier
Maar ik ben dan ook maar 1 meter 10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197972655
Mijn voeten zijn ook gegroeid na kind 1, maar van maat 39 naar 39,5 ofzo.. Sommige schoenen waren nog ok, anderen nét te klein die voorheen goed waren..
en qua lengte opsom..180 cm hier..
pi_197972714
Ik ging van 41 naar een brede 42 -O-
pi_197972728
Ik ben ook niet zo groot heb helaas alleen grote voeten. 1.75m
  vrijdag 12 februari 2021 @ 21:33:26 #81
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197972980
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:05 schreef amaranta het volgende:
Wat leven jullie allemaal op grote voet! :o
Maat 38 hier
Maar ik ben dan ook maar 1 meter 10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maat 37
en 1.05

SPOILER
pi_197972991
Ik ging van een al niet smalle 39, naar nog iets breder 39. En ik vind het een drama om iets leuks te vinden wat lekker zit. Leuks is er genoeg, maar het zit vaak niet lekker.
Het modelletje van Wolky wat ik nog wel vlot vond dat past niet met mn steunzolen :') en nu heb ik wel een hippe kleur, maar eigenlijk een niet zo hip model. Ze lopen wel lekker en dat heb ik toch maar de doorslag laten geven. Maar daar het zomerse lage model van vond ik zo oubollig dat ik nog maar op mn oude schoenen door ben gelopen die het eigenlijk ook net niet zijn.
Ik had wel sneakers gevonden die lekker zaten, maar daar hing een prijskaartje aan waar ik nog niet aan kon wennen :{

Oh ja en 1.72m.
pi_197973070
Ik draag maat 39, vroeger 40. :?
En ben 1.65.
pi_197973126
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 20:25 schreef lunapuella het volgende:
Ik had al maat 43 en ben héél blij dat mijn voeten niet gegroeid zijn tijdens mijn zwangerschappen. Want zoals @:BE zegt, schoenen kopen met deze maat is al niet leuk. Met 44/45 was ik helemaal gaan huilen denk ik.
Hier ook 43, supersaai -O- tegenwoordig wel een stuk beter te doen dan vroegah. Maar echt mooie dingen zijn vaak absurd duur ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197973174
En vaak te breed.
pi_197973414
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:40 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier ook 43, supersaai -O- tegenwoordig wel een stuk beter te doen dan vroegah. Maar echt mooie dingen zijn vaak absurd duur ;(
Ja, ik heb deze maat al zo'n 20 jaar en het is er absoluut beter op geworden. Maar ook nog vaak oubollig, en sowieso duur. Ik ben als tiener zo vaak huilend schoenenwinkels uitgelopen...
pi_197973480
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:54 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja, ik heb deze maat al zo'n 20 jaar en het is er absoluut beter op geworden. Maar ook nog vaak oubollig, en sowieso duur. Ik ben als tiener zo vaak huilend schoenenwinkels uitgelopen...
Ja, of van die dragqueen schoenen :') met grote plateauzolen en opzichtige gespen ect.

Ik liep (en loop vaak nog steeds) op sneakers met felle kleurtjes :Y als je goed kiest zijn die nog best redelijk girly. Nu heb ik bijv o.a. deze

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197973528
Ik loop sinds een jaar op barefoot schoenen en vind het zo ontzettend fijn! Zijn er hier meer mensen die barefoot schoenen dragen?
pi_197973868
Aan mijn voeten is niks veranderd na mijn zwangerschap, ik wist niet dat dat een dingetje was. Maat 39, smal en steunzolen. Oftewel: vrijwel altijd kinderschoenen. En duur.
Ik heb wel eens leerlingen met dezelfde schoenen aan :D :')
pi_197974058
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:54 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Oh, ik heb dat ook zo vaak gehad. Niet qua maat, bescheiden 38/39. Maar ik kreeg steunzolen. En waar tegenwoordig heel veel schoenen daar een uitneembare zool voor hebben was dit zo’n 17 jaar geleden nog niet.
Huilend dat ik niets tofs kon vinden.
Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder uiteindelijk de enige passende laarzen van het hele dorp van ellende maar met haar ogen dicht betaalde: ¤200,-
pi_197977413
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik loop sinds een jaar op barefoot schoenen en vind het zo ontzettend fijn! Zijn er hier meer mensen die barefoot schoenen dragen?
Met voorgevormde tenen bedoel je?
Nog nooit gedragen
pi_197977444
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 07:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

Met voorgevormde tenen bedoel je?
Nog nooit gedragen
Nee, niet die. Nu draag ik deze: https://www.wildling.shoes/en/collections/shop/products/reiher-rw
  zaterdag 13 februari 2021 @ 07:50:05 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197977536
quote:
Oh, die zijn mooi O+
Maar ook echt geschikt voor buiten met dit weer?
En dan vooral de sneeuw, de kou geloof ik wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197977542
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 07:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, die zijn mooi O+
Maar ook echt geschikt voor buiten met dit weer?
En dan vooral de sneeuw, de kou geloof ik wel.
Ja! Ik draag deze dagen niets anders. De sneeuw blijft op de buitenkant liggen en smelt, maar er gaat niets door de wol heen. Het is echt heerlijk O+

[ Bericht 0% gewijzigd door MevrouwCactus op 13-02-2021 09:32:20 ]
  zaterdag 13 februari 2021 @ 07:54:03 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197977553
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 07:51 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja! Ik draag deze dagen niets anders. De sneeuw blijft op de buitenkant liggen en stelt, maar er gaat niets door de wol heen. Het is echt heerlijk O+
Oh super, daar ga ik dan eens over nadenken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197977614
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:31 schreef LeSage het volgende:

[..]

Oh, ik heb dat ook zo vaak gehad. Niet qua maat, bescheiden 38/39. Maar ik kreeg steunzolen. En waar tegenwoordig heel veel schoenen daar een uitneembare zool voor hebben was dit zo’n 17 jaar geleden nog niet.
Huilend dat ik niets tofs kon vinden.
Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder uiteindelijk de enige passende laarzen van het hele dorp van ellende maar met haar ogen dicht betaalde: ¤200,-
:Y En ik wilde ook altijd laarzen, maar ik heb blijkbaar naast platvoeten ook nog eens hele dunne kuiten ;( Bij de meeste laarzen kan ik gewoon nog mijn arm erin steken als ik ze aan heb, zo breed zijn die schachten allemaal :') Net kaplaarzen, geen porum. Ik heb in mijn hele leven maar een paar passende (Italiaanse ;) ) laarzen gevonden. Nu heb ik het maar opgegeven maar als puber vond ik het een drama.

Met dit weer loop ik trouwens alleen op mijn Sorel laarzen, zo lekker warm en heel veel grip O+

I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197977660
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:Y En ik wilde ook altijd laarzen, maar ik heb blijkbaar naast platvoeten ook nog eens hele dunne kuiten ;( Bij de meeste laarzen kan ik gewoon nog mijn arm erin steken als ik ze aan heb, zo breed zijn die schachten allemaal :') Net kaplaarzen, geen porum. Ik heb in mijn hele leven maar een paar passende (Italiaanse ;) ) laarzen gevonden. Nu heb ik het maar opgegeven maar als puber vond ik het een drama.

Met dit weer loop ik trouwens alleen op mijn Sorel laarzen, zo lekker warm en heel veel grip O+

[ afbeelding ]
Super herkenbaar ja.
Ik draag tegenwoordig gewoon enkellaarsjes of boots met veters.
En nu draag ik eigenlijk constant mijn snowboots. Gewoon van decathlon. Maar wel helemaal gevoerd en met super goede grip. Ik voelde pas hoe glad het is toen ik van de week even op mijn leren laarzen naar buiten ging :D
pi_197977689
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:21 schreef LeSage het volgende:

[..]

Super herkenbaar ja.
Ik draag tegenwoordig gewoon enkellaarsjes of boots met veters.
En nu draag ik eigenlijk constant mijn snowboots. Gewoon van decathlon. Maar wel helemaal gevoerd en met super goede grip. Ik voelde pas hoe glad het is toen ik van de week even op mijn leren laarzen naar buiten ging :D
Ha, +1 op alles :D Leve de enkellaarsjes ja *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197977710
Hier van 40 naar 41 in de zwangerschap. Iets met verwekende banden door de hormonen zei de verloskundige destijds. Dan krijg je platvoeten..
Ik heb nu lage wandelschoenen van de Lidl, en die passen zo lekker. Nu anderhalf jaar bijna dagelijks aan, en ze gaan ook niet stuk. Voor ¤19,99 :P

Hier heeft de jongste gisteren op schaatsen gestaan. Van die easygliders onder zijn schoenen, met zij-ijzertjes. En dat kind schaatste na 5 minuten wennen zo heen en weer. Ook af en toe stukjes met mooie slagen. Hij heeft ergens motorische genen vandaan, die niet bij mij tot uiting zijn gekomen :D
  Manager PR/Moderator zaterdag 13 februari 2021 @ 08:46:37 #100
269689 crew  Viv
pi_197977817
Even tussendoor: hadden jullie dit topic al gezien? O-)

OUD / [recensie kinderboek] Zullen we vriendjes zijn? - McBratney & Jeram

We hebben geregeld dat uitgeverij Lemniscaat bij het verschijnen van toffe nieuwe kinderboeken een recensie-exemplaar naar @MevrouwCactus stuurt, die vervolgens een recensie schrijft voor OUD. O+

Dit voorjaar krijgt ze 6 nieuwe boeken toegestuurd, het topic hierboven is dus pas het begin! Er zitten ook boeken voor oudere kinderen tussen.
*O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')