SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
De Tweede Kamer kan ook met elkaar gaan zoomen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vertel mij wat, doe niet anders. Maar in dit geval is dat niet handig.
Het zou me niet per se gaan om NK op natuurijs, maar dat alles altijd maar niet doorgaat, vanwege Corona, want alles is potentieel een gevaar voor de volksgezondheid. Op een gegeven moment word je immuun voor de boodschap dat alles altijd maar niet doorgaat.quote:
Volgens mij zijn er grondwettelijke regels waarom met elkaar zoomen niet echt een optie is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:00 schreef popje het volgende:
[..]
De Tweede Kamer kan ook met elkaar gaan zoomen.
Risico-aversie tot in het extreme.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:09 schreef popje het volgende:
[..]
Het zou me niet per se gaan om NK op natuurijs, maar dat alles altijd maar niet doorgaat, vanwege Corona, want alles is potentieel een gevaar voor de volksgezondheid. Op een gegeven moment word je immuun voor de boodschap dat alles altijd maar niet doorgaat.
Elk ander grondrecht is ook al van ons gestolen, waarom niet dat ook? In duitsland is in een deelstaat nu de hele avondklok door de rechter vernietigd, en we hebben allemaal dat advies van hun invloedrijke ethiekraad gelezen (anders hier in begin een recap: https://www.knack.be/nieu(...)ongread-1698307.html ) , dat kan later dit jaar ook nog door een rechter daar als munitie worden gebruikt als ze niet snel genoeg alles opengooien...quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er grondwettelijke regels waarom met elkaar zoomen niet echt een optie is.
Nu de cijfers relatief laag is zullen politici over elkaar heen buitelen om dit te zeggen. Als het straks weer tegen de 10k zit moeten jongeren 'solidair' zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:18 schreef popje het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)sneltesten~bca0c062/
Ik ben geen fan van Halsema, maar ze wil eerder evenementen ed en universiteiten weer openen voor jongeren, inclusief sporten, met de hulp van sneltesten.
Zucht...als de druk op de zorg afneemt hebben wij er ook wat aan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:23 schreef quirina het volgende:
Ik vind het zooooooo belachelijk dat obese mensen voorrang krijgen nu op het vaccin.
Mensen met een slechte levensstijl worden gewoon beloond met een vaccin terwijl anderen weer moeten wachten.
Geef leerkrachten aub voorrang want zij moeten onze kinderen redden met goed onderwijs!
Geef thuiswonende zestigplussers ook voorrang. NEDERLAND IS GEK!!!!
Bedankt Pepijn voor je offer!quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:18 schreef popje het volgende:
Ik ben geen fan van Halsema, maar ze wil eerder evenementen ed en universiteiten weer openen voor jongeren, inclusief sporten, met de hulp van sneltesten.
ze krijgen een dubbele dosis vanwege hun omvang.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:26 schreef quirina het volgende:
En was het niet zo dat het vaccin minder werkzaam is op dikke mensen? Meen dat Hugo dat een keer zei in een interview.
En nou krijgen ze voorrang! OMFG!
Ik zie dit niet als beloning, en zelfs al zien zij dat wel, dan lijkt me dat een vrij schrale troost. Een BMI hebben in de genoemde range lijkt me al erg genoeg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:23 schreef quirina het volgende:
Ik vind het zooooooo belachelijk dat obese mensen voorrang krijgen nu op het vaccin.
Mensen met een slechte levensstijl worden gewoon beloond met een vaccin terwijl anderen weer moeten wachten.
Geef leerkrachten aub voorrang want zij moeten onze kinderen redden met goed onderwijs!
Het gaat om een hele kleine groep van amper 100.000 mensen. Dat zijn er minder dan het aantal hoogbejaarden in verzorgingstehuizen. Het is niet alsof ze voorrang geven aan Ome Joop die wel een biertje bij z'n frikadel lust.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:23 schreef quirina het volgende:
Dat idd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zucht...als de druk op de zorg afneemt hebben wij er ook wat aan.
Nee. Bij een aantal leek het erop dat een te korte naald was gebruikt, maar ik las vanochtend dat er toch geen extra vaccinatie nodig is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze krijgen een dubbele dosis vanwege hun omvang.
Is toch een risicogroep. Zijn kunnen er aan overlijden. Leraren is net zo'n onzin als mensen van de IC. Daar zijn weinig besmettingen en die kunnen zichzelf al goed genoeg beschermen. Daar zijn ze voor opgeleid. Het beste is gewoon mensen van boven de 60, dan kun je de rest opengooien.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:23 schreef quirina het volgende:
Nou het vaccin als vergelijking met frikandellen en kroketten... die heb ik eerder gehoord.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat om een hele kleine groep van amper 100.000 mensen. Dat zijn er minder dan het aantal hoogbejaarden in verzorgingstehuizen. Het is niet alsof ze voorrang geven aan Ome Joop die wel een biertje bij z'n frikadel lust.
Gezonde mensen hebben het vaccin helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:28 schreef quirina het volgende:
https://www.smartvitaal.n(...)overgewicht-obesitas
Kijk het werkt minder. Geef het dan aan mensen die het echt nodig hebben en een gezonde levensstijl hebben.
Tegen zulke argumenten kan ik niet op.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:31 schreef quirina het volgende:
Ik vind het niet eerlijk. De een vreet zich vet, maar de onderwijzers op school mogen ziek worden waardoor de scholen weer dicht moeten.
Dit zijn de mensen die het echt nodig hebbenquote:Op donderdag 11 februari 2021 20:28 schreef quirina het volgende:
https://www.smartvitaal.n(...)overgewicht-obesitas
Kijk het werkt minder. Geef het dan aan mensen die het echt nodig hebben en een gezonde levensstijl hebben.
Ja. verschrikkelijk hoe slanke mensen altijd de sjaak zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:40 schreef halfway het volgende:
Als ik alles bij elkaar optel is de slanke gezonde werkende Nederlander wederom de sjaak, zowel nu en als later de rekening komt.
Fuck hem, maar om eerlijk te zijn, hij zegt niet dat we tot in de eeuwigheid maar met max 6 mensen samen moeten komen:quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:28 schreef popje het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)GE-expert-warns.html
@:eragon2980, ik weet dat jij vaak artikelen uit de Daily Mail leest, waar die SAGE experts roepen dat het zero covid beleid gehaald moet worden (max 1000 besmettingen per dag) en max 15000 besmettelijken (wat zelfs afgelopen zomer niet werd gehaald in de hele UK), voordat er maar iets versoepeld kan worden.
Deze SAGE experts kunnen niet meer serieus genomen worden als heel Europa gaat versoepelen, en er wordt nu al heel veel druk uitgeoefend om 22 februari met een routekaart te komen.
Maak je niet teveel zorgen als deze debielen roepen dat we tot in de eeuwigheid met max 6 mensen bijeen mogen komen in de UK en voor altijd mondkapjes moeten dragen...
Ik probeerde je gerust te stellen dat hij met zijn belachelijke zero covid beleid echt niet ver gaat komen, er is nu al heel veel politieke weerstand met de dalende cijfers in de UK...quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Fuck hem, maar om eerlijk te zijn, hij zegt niet dat we tot in de eeuwigheid maar met max 6 mensen samen moeten komen:
" It came after SAGE expert Professor John Edmunds warned most curbs on daily life — which may include the Rule of Six — are likely to be in force until the end of this year, while less restrictive curbs — like face mask wearing on public transport and indoors — could possibly be in place 'forever'. "
Hij zegt dus dat we volgend jaar weer gewoon met 3000 man in een theaterzaal mogen zitten op elkaar, maar dan volgens hem met mondkapjes. En dan alleen binnen, dus niet op een festival ofzo. Nogmaals, van mij kan hij branden in de hel voor het überhaupt uit z'n strot wringen, en ik zie het ook niet gebeuren (Johnson schold iemand bijna verrot live op tv tijdje terug die zoiets leek te gaan zeggen,waarop die héél snel uitlegde dat die bedoedle dat het misschien voor sommige mensen een gewoonte werd, en dat die absolúút geen verplichting bedoelde, ik denk dat die geen zin had een andere carriëre te moeten zoeken ROFL), maar hij zegt dus expliciiet niét dat die regel van 6 die ze daar hebben voor altijd zou blijven, en ook geen afstand ofzo. Alleen de kapjes.
Ik haat hem voor 99% ipv 100% daardoor. Maar goed, aan de andere kant, als ze niet meer me bril beslaan en transparent zijn zodat je ze nauwelijks ziet en comfy is het ook weer niet zo erg, als er geen afstands regel meer is... je ziet in alle landen waar ze veel gebruikt worden dat mensen voor de rest gewoon weer normaal sociaal gaan doen en dancefeestjes houden zoals in barcelona en knuffelen massaal enzo omdat ze zich door de kapjes veilig voelen... als dat het uiteindelijk wordt met die kapjes als ENIGE overblijfsel en je hebt ze ook nog transparent waardoor je er niets meer van merkt vind ik het prima XD
Ik ben blij als ikw eer gewoon naar een event kan en de overheid niet meer bepaald hoeveel mensen ik uitnodig en wie ik thuis knuffel en of ik met mensen mag dansen etc. Als we dan transparente nauwelijks merkbare kapjes dragen ... meh.
Maar liever niet natuurlijk, en als het niet letterlijk wettelijk verplicht is (wat ik niet denk), kan hij de corona genieten.
Maar goed, max 6 zei hij dus niet. Hij blijft gestoord, maar het leek me wel eerlijk dat even te zeggen
Dan wil ik tot 40, want dan kan ik ook nog meedoen hahaquote:Op donderdag 11 februari 2021 20:46 schreef eragon2890 het volgende:
Goed verhaal!
OPVOEREN DIE DRUK!!
WEl graag tot 30, ik ben 29 en wil ook meedoen
https://twitter.com/DeBalie/status/1359227055162933253quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is toch een risicogroep. Zijn kunnen er aan overlijden. Leraren is net zo'n onzin als mensen van de IC. Daar zijn weinig besmettingen en die kunnen zichzelf al goed genoeg beschermen. Daar zijn ze voor opgeleid. Het beste is gewoon mensen van boven de 60, dan kun je de rest opengooien.
Obese mensen en mensen van 60+ moeten gevaccineerd worden. Dan kan de rest open en dan kunnen we op ons gemakje doorgaan met iedereen vaccineren. En als je dat niet wil dan zonder je jezelf maar af. Zo simpel is het.
True, but tbh, dat gaat over de economie vooral. Als het alléén kapjes zijn. Hij zegt expliciet niét de rule of 6, dus een festival met 40.000 man of volle concertzaal met moshpit etc kan dan allemaal. Er is in zijn optiek zowieso geen afstandsregel of dat soort dingen meer volgend jaar, hooguit alléén mondkapjes binnen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:46 schreef popje het volgende:
[..]
Ik probeerde je gerust te stellen dat hij met zijn belachelijke zero covid beleid echt niet ver gaat komen, er is nu al heel veel politieke weerstand met de dalende cijfers in de UK...
Zou voor alle leeftijden moeten gelden; het stukje rondom sneltesten. Daar moet sowieso meer mee worden geëxperimenteerd. Dan zou er al meer mogelijk kunnen zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:46 schreef eragon2890 het volgende:
Goed verhaal!
OPVOEREN DIE DRUK!!
WEl graag tot 30, ik ben 29 en wil ook meedoen
Ik zeg precies wat Jaap Goudsmit denkt en wat Marli Huijer ook beaamd. Rosanne Herzberger vind wat anders, maar ik heb toch niet zo'n hoge pet van haar---bovendien vind ik haar vreselijk irritant.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://twitter.com/DeBalie/status/1359227055162933253
Als het aan dit soort figuren ligt niet.
Ja, maar dan zegt Hugo, 'dan zet je een sneltest in om lol te hebben, dat kan toch echt niet!' Lol hebben is niet noodzakelijk, dus daar gaan we testen natuurlijk niet voor gebruiken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou voor alle leeftijden moeten gelden; het stukje rondom sneltesten. Daar moet sowieso meer mee worden geëxperimenteerd. Dan zou er al meer mogelijk kunnen zijn.
Jawel, maar ze wordt uitgenodigd. Ze is dus ook een geluid aan het verkondigen wat hoe dan ook meegewogen wordt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zeg precies wat Jaap Goudsmit denkt en wat Marli Huijer ook beaamd. Rosanne Herzberger vind wat anders, maar ik heb toch niet zo'n hoge pet van haar---bovendien vind ik haar vreselijk irritant.
Het gaat dan ook niet om eerlijk. Het gaat erom hoe we hier zsm uit kunnen komen en zij zijn een deel vh probleem wat opgelost kan worden. Doen dus!quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:31 schreef quirina het volgende:
Ik vind het niet eerlijk. De een vreet zich vet, maar de onderwijzers op school mogen ziek worden waardoor de scholen weer dicht moeten.
Met als kanttekening dat het zelfs voor onze nationale veiligheid van belang is dat onze kamerleden niet allemaal tegelijk ziek worden, dus als er één plek is waar je al die maatregelen wil nemen is het daar wel. Ik volg hem ook niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:53 schreef DonDruiper het volgende:
Laat ik even de hypocrisie vermelden van de Tweede Kamer.
- ik zie nergens mondkapjes
- ik zie geen looplijnen
- ik zie geen desinfectiegel her en der staan
- ik zie geen schermen
- zoom meetings vind Arib niet zo leuk.
- de catering in de tweede kamer is gewoon al die tijd open gebleven.
Ze kunnen allemaal de tyfus krijgen daar.
Uhm, een keer googlen op Jaap Goudsmit geeft me dit citaat recht uit z'n boek (van gisteren):quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://twitter.com/DeBalie/status/1359227055162933253
Als het aan dit soort figuren ligt niet.
Zou de designated survivor al een jaar in eenzame quarantaine zitten?quote:Op donderdag 11 februari 2021 21:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat het zelfs voor onze nationale veiligheid van belang is dat onze kamerleden niet allemaal tegelijk ziek worden, dus als er één plek is waar je al die maatregelen wil nemen is het daar wel. Ik volg hem ook niet.
Ik ga verhuizen naar New York!quote:Op donderdag 11 februari 2021 21:04 schreef DonDruiper het volgende:
En dan lees ik dat in New York vanaf 23 februari concertzalen en stadions weer open mogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |