Gezien er een vrijwilliger is die speciaal belast is met het toezien op veiligheid zal dat wel aardig lukken. Uiteindelijk is dit niet spannender dan in de rij staan bij de supermarkt. Boodschappen verzamelen heeft zelfs meer risico dan het netjes in de rij staan en dat doet ook ongeveer iedereen zonder al te druk om te maken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat is het streven. ik moet het nog zien.
En waarom was dat alleen in het geval in die swingstates in de rust belt die de democraten nodig hadden om te winnen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De verkiezingen in de USA zijn eerlijk verlopen, er is amper tot geen fraude aangetoond, zeker niet grootschalig.
De enige reden dat de democraten inliepen bij het tellen van de poststemmen is omdat Donald Trump maandenlang zijn achterban had wijsgemaakt dat stemmen per post onveilig zou zijn. Daardoor waren de poststemmen vooral voor de democratische kandidaat. En aangezien het tellen van poststemmen trager gaat (en in veel staten pas mocht beginnen als de stembussen dicht waren) werden die ook pas later geteld.
Zo sta ik er ook wel een beetje in.quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar goed, als grootschalige fraude wel een issue zou zijn, dan moet je het natuurlijk niet willen, ook voor 70+'ers.
Als fraude een relatief non-issue is, waarom wordt het per post stemmen dan niet voor iedereen toegestaan?
Dus wat gebeurt er.quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:22 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je ontvangt pas een postbiljet als je staat geregistreerd (om te voorkomen dat je ook een stembiljet ontvangt) en je moet verplicht legitimeren.
Als het niet voldoende bewezen is volgens een rechter wil dat niet zeggen dat het niet gebeurd is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Welke bronnen gebruik jij? Er is in de VS geen enkel bewijs gevonden voor verkiezingsfraude bij de laatste presidentsverkiezing.
Iemand die heel goed kan frauderen en dit soort praktijken nodig heeft om te winnen verdient de gevangenis en niet het presidentschap.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:59 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Iemand die dat allemaal kan organiseren en het vervolgens in ruim 60 rechtszaken niet door de mand valt heeft het gewon verdient president van de VS te worden.
Als je dit werkelijk nog geloofd ben je echt wel aan een psychiater toe.
Zoek hulp!quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:31 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Iemand die heel goed kan frauderen en dit soort praktijken nodig heeft om te winnen verdient de gevangenis en niet het presidentschap.
Ps. Dat er geen fraude bewezen is volgens de rechter wil niet zeggen dat er niet gefraudeerd is.
Het grootste bezwaar van poststemmen vind ik het vele extra werk en kosten. Voor buitlandbewoners moet het wel blijven en voor deze speciale omstandigheden vind ik het voor 70+ ook niet een probleem.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:09 schreef Platinumgoat het volgende:
Ze hebben gewoon gelijk dat als je 70+ per brief laat stemmen omdat dit kwetsbaren zijn, de overige groep kwetsbaren ook gewoon het recht moet hebben.
Ik ben overigens pertinent tegen briefstemmen, om het simpele feit dat de druk waaronder sommige mensen binnen families kunnen staan enorm is, en enkel in het stemhokje veilig is om je echte mening uit te brengen.
Daarnaast is het veel makkelijker om als diehard politiek fan van partij X ff je oma ff een formulier in te laten vullen, terwijl ze zelf geen enkele intentie heeft om te stemmen.
Nou in de VS zagen ze er wel brood in!quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:06 schreef Herkauwer het volgende:
Mensen pfff, hebben jullie enig idee hoeveel fraude je moet plegen om tot een resultaat te komen? Voor iedere zetel heb je circa 70000 stemmen nodig.
Ook voor jou: Zoek hulp.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:48 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou in de VS zagen ze er wel brood in!
Deze oudere mensen kunnen zien dat ze gestemd hebben. Bovendien zouden hun stemkaarten dan gejat moeten worden, op grote schaal.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:24 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dus wat gebeurt er.
Er "verschijnen" allemaal stembiljetten, anoniem uiteraard, afkomstig van oudere mensen die deze aangevraagd zouden hebben.
Niemand die kan controleren of deze afkomstig zijn van deze oudere mensen.
Je zult ook zien hoe weinig van deze "verschenen" biljetten stemmen zijn op PVV of FVD.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ook voor jou: Zoek hulp.
Je ziet spoken.
Complete onzin.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:48 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou in de VS zagen ze er wel brood in!
Wat een geweldig idee. Laten we iets verzinnen dat een ander voor jou mag stemmen, bijvoorbeeld door een handtekening op de stempas te zetten dat je het goed vind dat die ander stemt voor jou. Onmiddellijk invoeren zou ik zeggen. Wel even afspreken dat iemand van maximaal twee of drie anderen zo'n machtiging mag krijgen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:50 schreef Bocaj het volgende:
Waarom hangen ze de boel niet aan je DigiD?
Ja, maar geen kompjoeter... laat dan je belastingaangifte persoon/accountant/familielid voor je stemmen!
quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat een geweldig idee. Laten we iets verzinnen dat een ander voor jou mag stemmen, bijvoorbeeld door een handtekening op de stempas te zetten dat je het goed vind dat die ander stemt voor jou. Onmiddellijk invoeren zou ik zeggen. Wel even afspreken dat iemand van maximaal twee of drie anderen zo'n machtiging mag krijgen.
DigiD is ook niet anoniem. En dat tweede kan al met een machtiging.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:50 schreef Bocaj het volgende:
Waarom hangen ze de boel niet aan je DigiD?
Ja, maar geen kompjoeter... laat dan je belastingaangifte persoon/accountant/familielid voor je stemmen!
Ik reageerde op iemand die vond dat goed uitgevoerde fraude beloond moet worden met presidentschap. Ik keurde dat standpunt af. Waarom moet ik daarvoor hulp zoeken?quote:
Die stemkaarten zijn beschikbaar natuurlijk en hoeven niet gejat te worden. De organisatie van de verkiezingen is onderdeel van het kartel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Deze oudere mensen kunnen zien dat ze gestemd hebben. Bovendien zouden hun stemkaarten dan gejat moeten worden, op grote schaal.
Dus nee, dan zou je heel snel door de mand vallen als kwaadwillende en dat voor een paar stemmen. Risico vs beloning oerdom dus.
Je zit in de BNW hoek met je nieuws.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die vond dat goed uitgevoerde fraude beloond moet worden met presidentschap. Ik keurde dat standpunt af. Waarom moet ik daarvoor hulp zoeken?
Nee, die zijn niet zomaar beschikbaar. Daar staat een code op die je als kwaadwillende niet zomaar kunt vervalsen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:58 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Die stemkaarten zijn beschikbaar natuurlijk en hoeven niet gejat te worden. De organisatie van de verkiezingen is onderdeel van het kartel.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik weet niet welke bronnen jij gebruikt. Maar in november zijn nog verkiezingen in de VS geweest.
Feiten:
- Op de verkiezingsavond stond de favoriet ruimschoots voor.
- Toen zijn ze in een aantal staten gestopt met tellen.
- De staten waar ze gestopt zijn met tellen waren uitgerekend de staten die de coup plegers nodig hadden om nog te kunnen weten.
- Nog toevalliger was dat ze daar overal achterstanden en ze allemaal (behalve Alaska) nog gewonnen hadden nadat er tot dagen na de verkiezingen nog nieuwe stembiljetten "gevonden" werden.
- En overal waren de verschillen zeer klein maar ze zijn allemaal naar de coup plegers gegaan.
Nu wordt de winnaar door de media neergezet als een slechte verliezer die zijn verlies niet wil accepteren. Bij alle verdachte omstandigheden wordt weggekeken.
Wat het nog smeriger maakt is dat er zeer vreedzame en rustige protesten bij het capitool zijn geweest na deze verkiezingsfraude. Maanden daarvoor waren nog door heel de VS rellen vanwege Black Lives Matter, vooral door aanhangers van de tegenstanders die door verkiezingsfraude de overwinning hebben kunnen bemachtigen. Zij stonden natuurlijk ongelooflijk voor schut dat de andere partij wel rustig en geweldloos kon protesteren. Daar hadden ze een oplossing voor. Gooi er een handjevol idioten tussen. Laat hun rellen en dingen vernielen zodat de aanhangers van de rechtmatige winnaar van de verkiezingen door de hele wereld gezien worden als gewelddadige idioten. Zo kun je ook frauderen.
Poststemmen zonder specifieke reden is ongrondwettelijk in de VS, maar diverse staten hebben op het laatste moment hun eigen wetten aangepast zodat men op grote schaal frauduleus stembiljetten kon printen en zo de verkiezingen kon stelen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In andere landen gaat dat prima, zie de VS.
Verder ondemocratisch om een groep mensen het stemrecht te ontzeggen puur omdat ze bestaan.
Omdat je kennelijk niet kan verwerken dat Trump de verkiezingen heeft verloren. Je snapte kennelijk ook niet de diepgang van die opmerking war je op reageerde.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die vond dat goed uitgevoerde fraude beloond moet worden met presidentschap. Ik keurde dat standpunt af. Waarom moet ik daarvoor hulp zoeken?
Ga terug naar school en blijf van de drugs af.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Poststemmen zonder specifieke reden is ongrondwettelijk in de VS, maar diverse staten hebben op het laatste moment hun eigen wetten aangepast zodat men op grote schaal frauduleus stembiljetten kon printen en zo de verkiezingen kon stelen.
Mark Rutte zal hebben gedacht; wat men de in de VS kan flikken, doen wij hier ook.
Blijf jij maar braaf de gevestigde media volgen en hun establishmentpropaganda.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ga terug naar school en blijf van de drugs af.
Ooit afgevraagd waarom zoveel mensen de gevestigde media grotendeels geloven?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Blijf jij maar braaf de gevestigde media volgen en hun establishmentpropaganda.
Iedere dag gewoon weer je blauwe pilletje slikken en je oogkleppen op, zoals de meerderheid van de schaapjes.
Trump heeft gewonnen. Ik ga geen verlies verwerken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:27 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Omdat je kennelijk niet kan verwerken dat Trump de verkiezingen heeft verloren. Je snapte kennelijk ook niet de diepgang van die opmerking war je op reageerde.
Of te wel je spoort niet en daar zou ik eens hulp voor gaan zoeken. Het blijven ontkennen van je verlies/verdriet gaat je leven zo verzuren.
Ojee, ontkenning is een fase van verwerking. Wat moet je nou?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Trump heeft gewonnen. Ik ga geen verlies verwerken.
Onzin. Er zijn ettelijke staten die al lang alleen via post stemmen en het hooggerechtshof heeft zich daar nooit tegen uit gesproken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Poststemmen zonder specifieke reden is ongrondwettelijk in de VS, maar diverse staten hebben op het laatste moment hun eigen wetten aangepast zodat men op grote schaal frauduleus stembiljetten kon printen en zo de verkiezingen kon stelen.
Mark Rutte zal hebben gedacht; wat men de in de VS kan flikken, doen wij hier ook.
Zet je arrogante betweterigheid even een tandje lager.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ooit afgevraagd waarom zoveel mensen de gevestigde media grotendeels geloven?
Regelmatig komt er dan iemand die denkt dat ie vergelijkbaar is met Jezus of Napoleon. Heel misschien komt er ooit weer iemand van dat kaliber maar meestal zijn het mentaal gestoorden. Mensen die zo iemand dan toch gaan aanbidden hebben vaak niet zoveel in het leven en grijpen dat als strohalm vast om misschien toch nog iets voor te stellen.
Dat geld meer en meer invloed krijgt ten opzichte van de stemmende burger ga ik niet tegenspreken. Trump heeft dat alleen maar bevestigd en verder versterkt. Maar het ging hier over stemmen per post in Nederland en dat staat er wel erg los van.quote:
Misschien moet ie even een rechtszaak aanspannen om te bewijzen dat ie heeft gewonnen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Donald J. Trump. De 45e president van de Verenigde Staten die tweemaal de verkiezingen won.
Hij heeft gewonnen. Daar heb ik geen rechtszaak voor nodig. Hij ook niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Misschien moet ie even een rechtszaak aanspannen om te bewijzen dat ie heeft gewonnen.
de 19e uitspraakquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:11 schreef herverwijderd het volgende:
Wat was trouwens de uitkomst? Ik zie dat het topic van gisteren is en het staat voornamelijk vol met gejank over de VS verkiezingen.
Ik ben ook geen fan van het verhogen van het aantal volmachten, maar in dat opzicht zit er iig nog een beveiliging bij in de zin van dat je een kopie van je ID moet geven aan de gevolmachtigde, diegene in de zelfde gemeente moet wonen en voor schriftelijke volmacht zelfs nog strenger eisen met vooraf aanmelden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:47 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het grootste bezwaar van poststemmen vind ik het vele extra werk en kosten. Voor buitlandbewoners moet het wel blijven en voor deze speciale omstandigheden vind ik het voor 70+ ook niet een probleem.
Het door jou geschetste probleem heb je natuurlijk net zo hard met machtigingen afgeven. Dan geeft poststemmen nog net iets beter keuzevrijheid.
Iets genuanceerder.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:33 schreef Platinumgoat het volgende:
Op briefstemmen zit letterlijk geen beveiliging. Zodra die brief met stempas verzonden wordt, kan iedereen bij wie de brief in handen komt hem terugsturen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |