abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197928466
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:58 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Dat is het streven. ik moet het nog zien.
Gezien er een vrijwilliger is die speciaal belast is met het toezien op veiligheid zal dat wel aardig lukken. Uiteindelijk is dit niet spannender dan in de rij staan bij de supermarkt. Boodschappen verzamelen heeft zelfs meer risico dan het netjes in de rij staan en dat doet ook ongeveer iedereen zonder al te druk om te maken.

Vrijwilligers behoren natuurlijk wel vaker tot de risicogroep dan kassapubers. Echter zijn ze waarschijnlijk ook iets meer alert op de regels verwacht ik. De regels zijn in ieder geval duidelijk en ze gaan verder dan bij de kassa van de supermarkt.

Zolang supermarkten open kunnen blijven zie ik geen bezwaar voor verkiezingen.
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:34:14 #102
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
  donderdag 11 februari 2021 @ 01:06:05 #103
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197937567
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De verkiezingen in de USA zijn eerlijk verlopen, er is amper tot geen fraude aangetoond, zeker niet grootschalig.

De enige reden dat de democraten inliepen bij het tellen van de poststemmen is omdat Donald Trump maandenlang zijn achterban had wijsgemaakt dat stemmen per post onveilig zou zijn. Daardoor waren de poststemmen vooral voor de democratische kandidaat. En aangezien het tellen van poststemmen trager gaat (en in veel staten pas mocht beginnen als de stembussen dicht waren) werden die ook pas later geteld.
En waarom was dat alleen in het geval in die swingstates in de rust belt die de democraten nodig hadden om te winnen?

In een staat als Florida deden ze niet aan poststemmen na de verkiezingsavond en waren ze niet gestopt met tellen. Vooraf waren de democraten veel meer zeker van Florida dan van die rust belt.

Hier wonnen de Republiekeinen dan alsnog. Er kwamen geen poststemmen meer binnen na de verkiezingsavond en ze waren ook niet gestopt met tellen.

Opvallend is ook als je ziet hoe veel beter Hillary Clinton het heeft gedaan 4 jaar daarvoor in het grootste deel van de VS. Alleen op strategische punten is dan ook verkiezingsfraude toegepast om democraten te kunnen laten winnen. Nog toevalliger zijn dit steden waar democraten het voor her zeggen hebben en die een lange geschiedenis hebben met verkiezingsfraude.

In New York en California deed Hillary Clinton het echt beter 4 jaar geleden.
pi_197937606
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar goed, als grootschalige fraude wel een issue zou zijn, dan moet je het natuurlijk niet willen, ook voor 70+'ers.

Als fraude een relatief non-issue is, waarom wordt het per post stemmen dan niet voor iedereen toegestaan?
Zo sta ik er ook wel een beetje in.

Maar laten we ook niet vergeten dat de grootste waarborg van de Nederlands verkiezingen hem zit in de grote aantallen. De verkiezingen zijn sterk decentraal georganiseerd. Dat wil zeggen dat je om te frauderen heel veel stemmen op heel veel plekken bij elkaar moet zien te frauderen om enige impact te sorteren. Dat vergt zo’n operatie dat het haast wel moet opvallen.
zie email 27 oktober
  donderdag 11 februari 2021 @ 01:24:59 #105
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197937630
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:22 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat klopt, maar je ontvangt pas een postbiljet als je staat geregistreerd (om te voorkomen dat je ook een stembiljet ontvangt) en je moet verplicht legitimeren.
Dus wat gebeurt er.

Er "verschijnen" allemaal stembiljetten, anoniem uiteraard, afkomstig van oudere mensen die deze aangevraagd zouden hebben.

Niemand die kan controleren of deze afkomstig zijn van deze oudere mensen.

Je zult ook zien hoe weinig van deze "verschenen" biljetten stemmen zijn op PVV of FVD.
  donderdag 11 februari 2021 @ 01:28:02 #106
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197937640
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Welke bronnen gebruik jij? Er is in de VS geen enkel bewijs gevonden voor verkiezingsfraude bij de laatste presidentsverkiezing.
Als het niet voldoende bewezen is volgens een rechter wil dat niet zeggen dat het niet gebeurd is.
  donderdag 11 februari 2021 @ 01:31:39 #107
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197937657
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Iemand die dat allemaal kan organiseren en het vervolgens in ruim 60 rechtszaken niet door de mand valt heeft het gewon verdient president van de VS te worden.

Als je dit werkelijk nog geloofd ben je echt wel aan een psychiater toe.
Iemand die heel goed kan frauderen en dit soort praktijken nodig heeft om te winnen verdient de gevangenis en niet het presidentschap.

Ps. Dat er geen fraude bewezen is volgens de rechter wil niet zeggen dat er niet gefraudeerd is.
pi_197937757
Je bent niet goed bij je hoofd.

P.s. dat er niet bewezen is dat je niet goed hoofd bent, wil niet zeggen dat je het wel bent.
pi_197938121
Pro-Post stemmen.

Zie de Amerikaanse verkiezingen. Zoveel rechtszaken tegen het poststemmen, allemaal verloren. Duidelijk dat er niet of nauwelijks gefraudeerd wordt met poststemmen.

Lijkt me dus een uitstekende oplossing van de kwetsbaren en ouderen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197938440
Ik snap niet dat niet gewoon iedereen per post kan stemmen. Buitenste envelop voorzien van een uniek id dat gekoppeld kan worden aan het brp. Zodra je dat id scant weet je of de persoon mag stemmen.

Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_197938500
Ze hebben gewoon gelijk dat als je 70+ per brief laat stemmen omdat dit kwetsbaren zijn, de overige groep kwetsbaren ook gewoon het recht moet hebben.

Ik ben overigens pertinent tegen briefstemmen, om het simpele feit dat de druk waaronder sommige mensen binnen families kunnen staan enorm is, en enkel in het stemhokje veilig is om je echte mening uit te brengen.

Daarnaast is het veel makkelijker om als diehard politiek fan van partij X ff je oma ff een formulier in te laten vullen, terwijl ze zelf geen enkele intentie heeft om te stemmen.
pi_197938879
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 01:31 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Iemand die heel goed kan frauderen en dit soort praktijken nodig heeft om te winnen verdient de gevangenis en niet het presidentschap.

Ps. Dat er geen fraude bewezen is volgens de rechter wil niet zeggen dat er niet gefraudeerd is.
Zoek hulp!
pi_197938937
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:09 schreef Platinumgoat het volgende:
Ze hebben gewoon gelijk dat als je 70+ per brief laat stemmen omdat dit kwetsbaren zijn, de overige groep kwetsbaren ook gewoon het recht moet hebben.

Ik ben overigens pertinent tegen briefstemmen, om het simpele feit dat de druk waaronder sommige mensen binnen families kunnen staan enorm is, en enkel in het stemhokje veilig is om je echte mening uit te brengen.

Daarnaast is het veel makkelijker om als diehard politiek fan van partij X ff je oma ff een formulier in te laten vullen, terwijl ze zelf geen enkele intentie heeft om te stemmen.
Het grootste bezwaar van poststemmen vind ik het vele extra werk en kosten. Voor buitlandbewoners moet het wel blijven en voor deze speciale omstandigheden vind ik het voor 70+ ook niet een probleem.

Het door jou geschetste probleem heb je natuurlijk net zo hard met machtigingen afgeven. Dan geeft poststemmen nog net iets beter keuzevrijheid.
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:48:29 #114
65846 Bocaj
47th President.
pi_197938951
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:06 schreef Herkauwer het volgende:
Mensen pfff, hebben jullie enig idee hoeveel fraude je moet plegen om tot een resultaat te komen? Voor iedere zetel heb je circa 70000 stemmen nodig.

Nou in de VS zagen ze er wel brood in! ;(
pi_197938965
quote:
15s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:48 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ook voor jou: Zoek hulp.

Je ziet spoken.
pi_197938972
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 01:24 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dus wat gebeurt er.

Er "verschijnen" allemaal stembiljetten, anoniem uiteraard, afkomstig van oudere mensen die deze aangevraagd zouden hebben.

Niemand die kan controleren of deze afkomstig zijn van deze oudere mensen.

Je zult ook zien hoe weinig van deze "verschenen" biljetten stemmen zijn op PVV of FVD.
Deze oudere mensen kunnen zien dat ze gestemd hebben. Bovendien zouden hun stemkaarten dan gejat moeten worden, op grote schaal.

Dus nee, dan zou je heel snel door de mand vallen als kwaadwillende en dat voor een paar stemmen. Risico vs beloning oerdom dus.
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:50:54 #117
65846 Bocaj
47th President.
pi_197938986
Waarom hangen ze de boel niet aan je DigiD?
Ja, maar geen kompjoeter... laat dan je belastingaangifte persoon/accountant/familielid voor je stemmen!
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:52:12 #118
65846 Bocaj
47th President.
pi_197939007
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ook voor jou: Zoek hulp.

Je ziet spoken.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:00:44 #119
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197939104
quote:
15s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:48 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Complete onzin.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197939105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:50 schreef Bocaj het volgende:
Ja, maar geen kompjoeter... laat dan je belastingaangifte persoon/accountant/familielid voor je stemmen!
Wat een geweldig idee. Laten we iets verzinnen dat een ander voor jou mag stemmen, bijvoorbeeld door een handtekening op de stempas te zetten dat je het goed vind dat die ander stemt voor jou. Onmiddellijk invoeren zou ik zeggen. Wel even afspreken dat iemand van maximaal twee of drie anderen zo'n machtiging mag krijgen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:02:21 #121
65846 Bocaj
47th President.
pi_197939126
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat een geweldig idee. Laten we iets verzinnen dat een ander voor jou mag stemmen, bijvoorbeeld door een handtekening op de stempas te zetten dat je het goed vind dat die ander stemt voor jou. Onmiddellijk invoeren zou ik zeggen. Wel even afspreken dat iemand van maximaal twee of drie anderen zo'n machtiging mag krijgen.
^O^
Zie je wel? Ik heb wel eens goede ideeën! :Y
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:02:29 #122
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197939129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:50 schreef Bocaj het volgende:
DigiD is ook niet anoniem. En dat tweede kan al met een machtiging.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:44:20 #123
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197939849
Als je bang bent blijf je lekker binnen en stem je maar niet. Vind ik een veel beter idee. :Y
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:54:24 #124
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197940023
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Zoek hulp!
Ik reageerde op iemand die vond dat goed uitgevoerde fraude beloond moet worden met presidentschap. Ik keurde dat standpunt af. Waarom moet ik daarvoor hulp zoeken?
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:58:08 #125
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197940086
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Deze oudere mensen kunnen zien dat ze gestemd hebben. Bovendien zouden hun stemkaarten dan gejat moeten worden, op grote schaal.

Dus nee, dan zou je heel snel door de mand vallen als kwaadwillende en dat voor een paar stemmen. Risico vs beloning oerdom dus.
Die stemkaarten zijn beschikbaar natuurlijk en hoeven niet gejat te worden. De organisatie van de verkiezingen is onderdeel van het kartel.
pi_197940099
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:54 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik reageerde op iemand die vond dat goed uitgevoerde fraude beloond moet worden met presidentschap. Ik keurde dat standpunt af. Waarom moet ik daarvoor hulp zoeken?
Je zit in de BNW hoek met je nieuws.
Er is geen fraude van enig formaat aangetoond.
pi_197940147
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:58 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Die stemkaarten zijn beschikbaar natuurlijk en hoeven niet gejat te worden. De organisatie van de verkiezingen is onderdeel van het kartel.
Nee, die zijn niet zomaar beschikbaar. Daar staat een code op die je als kwaadwillende niet zomaar kunt vervalsen.
pi_197940153
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik weet niet welke bronnen jij gebruikt. Maar in november zijn nog verkiezingen in de VS geweest.

Feiten:
- Op de verkiezingsavond stond de favoriet ruimschoots voor.
- Toen zijn ze in een aantal staten gestopt met tellen.
- De staten waar ze gestopt zijn met tellen waren uitgerekend de staten die de coup plegers nodig hadden om nog te kunnen weten.
- Nog toevalliger was dat ze daar overal achterstanden en ze allemaal (behalve Alaska) nog gewonnen hadden nadat er tot dagen na de verkiezingen nog nieuwe stembiljetten "gevonden" werden.
- En overal waren de verschillen zeer klein maar ze zijn allemaal naar de coup plegers gegaan.

Nu wordt de winnaar door de media neergezet als een slechte verliezer die zijn verlies niet wil accepteren. Bij alle verdachte omstandigheden wordt weggekeken.

Wat het nog smeriger maakt is dat er zeer vreedzame en rustige protesten bij het capitool zijn geweest na deze verkiezingsfraude. Maanden daarvoor waren nog door heel de VS rellen vanwege Black Lives Matter, vooral door aanhangers van de tegenstanders die door verkiezingsfraude de overwinning hebben kunnen bemachtigen. Zij stonden natuurlijk ongelooflijk voor schut dat de andere partij wel rustig en geweldloos kon protesteren. Daar hadden ze een oplossing voor. Gooi er een handjevol idioten tussen. Laat hun rellen en dingen vernielen zodat de aanhangers van de rechtmatige winnaar van de verkiezingen door de hele wereld gezien worden als gewelddadige idioten. Zo kun je ook frauderen.
_O- :') Prachtig :D
pi_197940236
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:01 schreef Drxx het volgende:

[..]

_O- :') Prachtig :D
Verwerking van verlies uit zich bij iedereen anders ;)
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:24:47 #130
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197940511
quote:
89s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:57 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

In andere landen gaat dat prima, zie de VS.

Verder ondemocratisch om een groep mensen het stemrecht te ontzeggen puur omdat ze bestaan.
Poststemmen zonder specifieke reden is ongrondwettelijk in de VS, maar diverse staten hebben op het laatste moment hun eigen wetten aangepast zodat men op grote schaal frauduleus stembiljetten kon printen en zo de verkiezingen kon stelen.

Mark Rutte zal hebben gedacht; wat men de in de VS kan flikken, doen wij hier ook.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_197940549
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:54 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Omdat je kennelijk niet kan verwerken dat Trump de verkiezingen heeft verloren. Je snapte kennelijk ook niet de diepgang van die opmerking war je op reageerde.

Of te wel je spoort niet en daar zou ik eens hulp voor gaan zoeken. Het blijven ontkennen van je verlies/verdriet gaat je leven zo verzuren.
pi_197940593
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Poststemmen zonder specifieke reden is ongrondwettelijk in de VS, maar diverse staten hebben op het laatste moment hun eigen wetten aangepast zodat men op grote schaal frauduleus stembiljetten kon printen en zo de verkiezingen kon stelen.

Mark Rutte zal hebben gedacht; wat men de in de VS kan flikken, doen wij hier ook.
Ga terug naar school en blijf van de drugs af.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:32:04 #133
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197940664
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ga terug naar school en blijf van de drugs af.
Blijf jij maar braaf de gevestigde media volgen en hun establishmentpropaganda.

Iedere dag gewoon weer je blauwe pilletje slikken en je oogkleppen op, zoals de meerderheid van de schaapjes.
pi_197940853
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:32 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Blijf jij maar braaf de gevestigde media volgen en hun establishmentpropaganda.

Iedere dag gewoon weer je blauwe pilletje slikken en je oogkleppen op, zoals de meerderheid van de schaapjes.
Ooit afgevraagd waarom zoveel mensen de gevestigde media grotendeels geloven?

Regelmatig komt er dan iemand die denkt dat ie vergelijkbaar is met Jezus of Napoleon. Heel misschien komt er ooit weer iemand van dat kaliber maar meestal zijn het mentaal gestoorden. Mensen die zo iemand dan toch gaan aanbidden hebben vaak niet zoveel in het leven en grijpen dat als strohalm vast om misschien toch nog iets voor te stellen.
pi_197940860
De potentiele onrust ligt nu nog aan overheidsinfuus.

Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:01:25 #136
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197941184
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Omdat je kennelijk niet kan verwerken dat Trump de verkiezingen heeft verloren. Je snapte kennelijk ook niet de diepgang van die opmerking war je op reageerde.

Of te wel je spoort niet en daar zou ik eens hulp voor gaan zoeken. Het blijven ontkennen van je verlies/verdriet gaat je leven zo verzuren.
Trump heeft gewonnen. Ik ga geen verlies verwerken.
pi_197941235
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Trump heeft gewonnen. Ik ga geen verlies verwerken.
Ojee, ontkenning is een fase van verwerking. Wat moet je nou?
pi_197941324
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn ettelijke staten die al lang alleen via post stemmen en het hooggerechtshof heeft zich daar nooit tegen uit gesproken.

Hoe ziet zo'n argument eruit dat per post stemmen 'zonder reden' niet grondwettig zou zijn, wat al eeuwen bestaat daar?!

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 11-02-2021 11:14:14 ]
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:13:17 #139
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197941405
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ooit afgevraagd waarom zoveel mensen de gevestigde media grotendeels geloven?

Regelmatig komt er dan iemand die denkt dat ie vergelijkbaar is met Jezus of Napoleon. Heel misschien komt er ooit weer iemand van dat kaliber maar meestal zijn het mentaal gestoorden. Mensen die zo iemand dan toch gaan aanbidden hebben vaak niet zoveel in het leven en grijpen dat als strohalm vast om misschien toch nog iets voor te stellen.
Zet je arrogante betweterigheid even een tandje lager.

Even voor jouw info; de VS wordt gedomineerd door het kapitaal. Het grootkapitaal heeft de overheid, de banken, gevestigde politiek en de media gekocht. Zo wordt al decennialang de burger een schijndemocratie voorgehouden; de twee grote partijen zijn eigendom van het kapitaal en in feite 1 grote kliek die zichzelf in stand houden. Het maakt eigenlijk weinig uit voor wie je stemt, je krijgt ongeveer hetzelfde met wat nuances. Maar je krijgt wel een overheid die de onder- en middenklasse laat bloeden en de grote bedrijven en hun eigenaars de belasting laat omzeilen.

Al vrij lang doorzien veel Amerikanen dit en daardoor is er een grote ontevredenheid die zich onder andere geuit heeft in Occupy Wall Street, de Tea Party en de opkomst van mensen als Bernie Sanders. En toen was er opeens Donald Trump, een ongeleid projectiel die onverwacht het kandidaatschap bij de GOP wist te veroveren en president wist te worden, allerlei besluiten nam die wel in het voordeel van de burger waren en tot een de economie en werkgelegenheid tot een recordhoogte wist te brengen. Daarmee reed hij continue de gevestigde machten in de wielen en die probeerden hem keer op keer ten val te brengen nog tijdens zijn presidentschap. Dat is ze dan wel gelukt met de laatste verkiezingen dmv verkiezingsfraude in de swing states. Maar de geest is uit de fles. De GOP heeft door Trump een nieuwe aanhang vergaard, waaronder ook veel minderheden. Zonder Trump is de GOP niets meer. De mensen moeten niks meer hebben van die moraalloze zakkenvullerskliek van de Bushes, McConnels, McCains, Cheneys en Romneys.

George Carlin vertelt het misschien wat duidelijker voor je. Ga er even voor zitten en misschien wordt je wat kritischer.

[ Bericht 6% gewijzigd door EdvandeBerg op 11-02-2021 11:28:15 (betere clip) ]
pi_197941455
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Trump heeft gewonnen.
Wie?
pi_197941875
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:13 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat geld meer en meer invloed krijgt ten opzichte van de stemmende burger ga ik niet tegenspreken. Trump heeft dat alleen maar bevestigd en verder versterkt. Maar het ging hier over stemmen per post in Nederland en dat staat er wel erg los van.

Ook in de VS is talloze keren aangetoond dat stemmen per post wel degelijk zonder (grootschalige) fraude mogelijk is. Ook in NL wordt al sinds mensenheugenis per post gestemd door mensen die in het buitenland wonen. Nog nooit is daar bezwaar tegen geweest. Ook nu is niet de inzet van de rechtszaak dat stemmen per post niet zou moeten mogen maar wie dat wel en niet mag.

Om praktische redenen is dat alleen voor 70+ toegestaan. Er valt wat voor te zeggen dat dan iedereen dat moet kunnen maar dat is praktisch niet haalbaar. Heel veel extra werk en te veel drukte bij de brievenbus bijvoorbeeld. Bovendien zijn er voor iedereen wel bruikbare alternatieven in de zin van machtigingen.

Ik heb er geen direct belang bij en vind voor beide standpunten wel wat te zeggen. Omdat iedereen per post te laten stemmen naar mijn mening niet reëel is zou dus bij bij het in het gelijkstellen van de eiser het hele poststemmen door 70+ weer moeten verdwijnen en dat is ook niet wenselijk. Ben wel benieuwd hoe de rechter gaat oordelen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:59:02 #142
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197942152
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wie?
Donald J. Trump. De 45e president van de Verenigde Staten die tweemaal de verkiezingen won.
pi_197942242
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Donald J. Trump. De 45e president van de Verenigde Staten die tweemaal de verkiezingen won.
Misschien moet ie even een rechtszaak aanspannen om te bewijzen dat ie heeft gewonnen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:06:09 #144
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197942272
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:04 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Misschien moet ie even een rechtszaak aanspannen om te bewijzen dat ie heeft gewonnen.
Hij heeft gewonnen. Daar heb ik geen rechtszaak voor nodig. Hij ook niet.

Hij heeft verloren van grootschalige corruptie. Niet van Biden.
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:09:39 #145
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197942336
Ik ben het wel eens met pvdd eigenlijk. Maar denk niet dat er iets gaat veranderen verder.
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:11:57 #146
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197942368
Wat was trouwens de uitkomst? Ik zie dat het topic van gisteren is en het staat voornamelijk vol met gejank over de VS verkiezingen.
pi_197942378
quote:
81s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:11 schreef herverwijderd het volgende:
Wat was trouwens de uitkomst? Ik zie dat het topic van gisteren is en het staat voornamelijk vol met gejank over de VS verkiezingen.
de 19e uitspraak
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:13:54 #148
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197942403
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:12 schreef qajariaq het volgende:

[..]

de 19e uitspraak
Thanks.
pi_197942757
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:47 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het grootste bezwaar van poststemmen vind ik het vele extra werk en kosten. Voor buitlandbewoners moet het wel blijven en voor deze speciale omstandigheden vind ik het voor 70+ ook niet een probleem.

Het door jou geschetste probleem heb je natuurlijk net zo hard met machtigingen afgeven. Dan geeft poststemmen nog net iets beter keuzevrijheid.
Ik ben ook geen fan van het verhogen van het aantal volmachten, maar in dat opzicht zit er iig nog een beveiliging bij in de zin van dat je een kopie van je ID moet geven aan de gevolmachtigde, diegene in de zelfde gemeente moet wonen en voor schriftelijke volmacht zelfs nog strenger eisen met vooraf aanmelden.

Op briefstemmen zit letterlijk geen beveiliging. Zodra die brief met stempas verzonden wordt, kan iedereen bij wie de brief in handen komt hem terugsturen.
pi_197942821
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:33 schreef Platinumgoat het volgende:
Op briefstemmen zit letterlijk geen beveiliging. Zodra die brief met stempas verzonden wordt, kan iedereen bij wie de brief in handen komt hem terugsturen.
Iets genuanceerder.

Je zal twee keer post moeten onderscheppen en er moet ook een kopie van een id meegestuurd worden. Incidenteel kan dat nog wel een keer mis gaan maar op grotere schaal gaat dat echt niet lukken.

Ideaal is het niet maar het zijn dan ook geen ideale tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')