abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197920783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is ook waar ik me zorgen over maak. De 'witte jassen' hebben nu eigenlijk aangegeven dat verkiezingen houden onverantwoord is, dus is de discussie ineens niet meer: "Hoe kunnen we het verantwoord doen?" Maar is de discussie ineens: "Is het wel veilig?"

Ik hoop echt dat Ollongren en de anderen het dit keer zullen winnen van Rutte/de Jonge mocht het zover komen, maar ik hou mn hart vast.
Ik begrijp niet (misschien ergens ook weer wel trouwens) dat dit überhaupt ooit een discussie is geworden. De keren dat ik ben wezen stemmen heb ik nog nooit drukte meegemaakt. We hebben hier echt geen Zuid-Amerikaanse toestanden waar honderden meters aan mensenrijen staan voor een schamele hoeveelheid stembureau's. Als niemand hier een ding van had gemaakt dan was het ook nooit een ding geweest.
I'll give you something to do
pi_197920792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:57 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik begrijp niet (misschien ergens ook weer wel trouwens) dat dit überhaupt ooit een discussie is geworden. De keren dat ik ben wezen stemmen heb ik nog nooit drukte meegemaakt. We hebben hier echt geen Zuid-Amerikaanse toestanden waar honderden meters aan mensenrijen staan voor een schamele hoeveelheid stembureau's. Als niemand hier een ding van had gemaakt dan was het ook nooit een ding geweest.
Ik ook niet. Je bent daar ook hooguit een minuut binnen ofzo.
pi_197920797
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:49 schreef Noek het volgende:
Ben vd Burg (oud schaatser) geeft zn mening over Baudet bij WNL.
Ok, dit land is lost.
(Bekende) mensen met een mening zijn altijd interessant.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197920813
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Omtzigt gaat het niet redden binnen zijn eigen partij vrees ik
Leuk dat 'het volk' achter hem staat, maar de partij moet hij het mee doen.

En verder, eens ja, ik zit sinds gisteren weer met die domme term 'sheeple' in mijn hoofd.
Maar het is gewoon echt zo. Ik snap er ook niets meer van.
Het moge ondertussen duidelijk zijn dat mensen in tijden van crisis vasthouden aan een grotere macht omdat die geacht is de keuzes te maken die zij zelf niet hoeven en kunnen maken. Het maakt werkelijk niks uit wat die hogere macht beslist want het volk volgt toch wel zolang het maar bang genoeg is om niet in opstand te komen.
pi_197920819
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, vergelijk het met een supermarkt, waar er ook nog eens minder van zijn in NL: Daar brengen mensen gerust 10-15 minuten door. En oke, niet iedereen gaat dagelijks naar de supermarkt, maar toch wel een aantal miljoenen mensen vermoed ik.
I'll give you something to do
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:04:53 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197920860
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja, vergelijk het met een supermarkt, waar er ook nog eens minder van zijn in NL: Daar brengen mensen gerust 10-15 minuten door. En oke, niet iedereen gaat dagelijks naar de supermarkt, maar toch wel een aantal miljoenen mensen vermoed ik.
Even uit mijn hoofd: gemiddeld doet een huishouden tussen de 2 en 2,5 keer per week boodschappen, we hebben zo'n 10 miljoen huishoudens en 4800 supermarkten. Dus tel maar uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:05:12 #107
14505 OProg
A Life in Music
pi_197920863
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar als je hoort dat 90% achter de avondklok en dat soort dingen staat, en als het nodig is nog zwaardere maatregelen voorstaat dan is het naar mijn idee vrij logisch aan te nemen dat VVD gewoon weer de grootste wordt.

Ben wel benieuwd naar CDA, denk niet dat Omtzigt graag met VVD zal regeren na de toeslagenaffaire, hij heeft best hard uitgehaald naar ze.
Ik zat me gisteren te bedenken dat het ook zomaar kan zijn dat het verschuiven van verkiezingen negatief voor de VVD uit kan pakken. Als we dit in de zomer onder controle krijgen gaat dan ook het moment komen dat de pers er ineens massaal opduikt wat er allemaal mis ging. Een beetje wat ze nu veel te weinig doen. Zo'n artikel over politiek en pers in Duitsland dat hier dan ineens ook opduikt.

Nu is er, als ik ook lees hoe veel mensen achter die avondklok schijnen te staan, nog een collectief 'Het is oorlog en de VVD is er om ons te redden'-gevoel bij veel mensen. Dat kan als het voorbij is vrij snel draaien denk ik.

Probleem is vooral het gebrek aan een serieus alternatief dat met name verbaal sterk is op dit moment.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:05:35 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197920864
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Even uit mijn hoofd: gemiddeld doet een huishouden tussen de 2 en 2,5 keer per week boodschappen, we hebben zo'n 10 miljoen huishoudens en 4800 supermarkten. Dus tel maar uit.
Stemhokjes in de supermarkt zetten

Klaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197920885
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik kan me nog voorstellen dat een van de risico's niet zozeer de stemmers is, maar de bezetting van de stembureaus.

Maar ik ben ook van mening dat het zou moeten kunnen, overigens.
pi_197920905
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Stemhokjes in de supermarkt zetten

Klaar
En dan bij alle stemmers er gelijk een vaccin in jassen, dan is dat ook maar gebeurd.
pi_197920907
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me nog voorstellen dat een van de risico's niet zozeer de stemmers is, maar de bezetting van de stembureaus.

Paar plaatjes plexiglas en je eigen potlood mee. Ze zitten meestal in gymzalen etc., dus anderhalve meter moet geen probleem zijn.
pi_197920912
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook een beetje verbazend. Ik begrijp dat NRC de vraag gesteld heeft aan ze, dan kun je toch ook gewoon antwoorden met: "Wij gaan niet over de verkiezingen. Vanuit epidemiologisch standpunt moeten we dat onderzoeken, die vraag hebben wij op dit moment niet gekregen. Daarnaast moet gekeken worden of en hoeveel risicovolle bewegingen de verkiezingen zouden veroorzaken, dat weten we op dit moment niet"

Het uitgangspunt dat het OMT neergelegd heeft is nu al dat het erg risicovol is om de verkiezingen door te laten gaan, en dat er goed over nagedacht moet worden. Dit is dezelfde manier als hoe de discussies rondom de avondklok begonnen.
Ik zie echt niet wat stemmen gevaarlijk zou maken. Zeker nu een groot deel vd mensen nog thuis werkt is de spreiding prima. Ik heb werkelijk nog nooit tegelijk met iemand gestemd. Kan altijd kiezen uit alle hokjes. Supermarkt is drukker
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:10:58 #113
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197920915
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 00:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat valt mij kwalijk te nemen dan? Ik zeg helemaal niks negatiefs over Duitsland en ik heb ook geen schande gesproken van een verhaal wat vorig jaar al ruimschoots bekend was en waar hier toen ook over gesproken is. Ik word een beetje moe van die mensen die toendertijd Duitsland ophemelden en nu roepen "Kijk eens wat een schandaal!"
Je hoorde zelf ook bij die mensen die Duitsland beter beleid vond voeren dan Nederland.

quote:
Die laatste quote is compleet accuraat, natuurlijk. Maar ook van toepassing op andere landen.
Ik word een beetje moe van dat 'typisch Nederlands' geroep.
Maar goed om te weten dat jij een 'eigenwijze klootzak' bent, zoals je dat schrijft :)
pi_197920929
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

We sturen dagelijks duizenden mensen naar de frontlinie maar 1 dag een rondje stemmen wat het besmettingsgevaar echt minimaal is zou een stap te ver zijn? Nee, ik kan me niet voorstellen (maar ondertussen kijk ik nergens van op) dat de verkiezingen niet door kunnen gaan.
pi_197920936
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Paar plaatjes plexiglas en je eigen potlood mee. Ze zitten meestal in gymzalen etc., dus anderhalve meter moet geen probleem zijn.
Nee hoor, ze zitten niet meestal in gymzalen. Ik ben eigenlijk altijd geweest in kamertjes in verzorgingshuizen enzo. Ik meen wel dat ze nu meer aan het kijken waren naar dergelijke locaties; wat in deze tijd ook gemakkelijk kan, want die staan allemaal leeg.

Maar dan nog kun je ze met een grotere groep mensen die stembureaus bemannen en wat andere aanpassingen prima wat mij betreft prima door laten gaan.
pi_197920949
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

We sturen dagelijks duizenden mensen naar de frontlinie maar 1 dag een rondje stemmen wat het besmettingsgevaar echt minimaal is zou een stap te ver zijn? Nee, ik kan me niet voorstellen (maar ondertussen kijk ik nergens van op) dat de verkiezingen niet door kunnen gaan.
Welke duizenden mensen sturen we dagelijks naar welke frontlinie?
pi_197920953
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:51 schreef Noek het volgende:
Ik mag aannemen dat alles en iedereen paraat staat voor de shitstorm die komt over 2 weken en zeker aanhoudt tot half maart of april?
Ziekenhuizen, GGD’s, alles is opgeschaald?
Of gaan ze weken waarschuwen en wanneer het eenmaal daar is dan hebben ze geen kont gedaan om dit op te vangen?
twitter

Duitsland gaat al weer verlengen :') , dan zal Nederland wel volgen.
pi_197920956
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 00:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik denk het laatste, alleen doen we het beter dan de meeste landen.
Beide zou gewoon dramatisch zijn.
Of ze zijn niet te vertrouwen, of ze zijn te slecht voor de functie. -O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197920971
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:14 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[ twitter ]
Verwacht de sperzeit maar tot ergens in mei dus.

Leuk, die lange avonden dat je lekker op je fiets kan zitten, niemand tot last bent, mooi je hoofd leeg kan halen en lekker sportief kan ontspannen.
1947-2016
pi_197920987
quote:
15s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

(Bekende) mensen met een mening zijn altijd interessant.
Ja, was echt aan de buis gekluisterd. Het kwam niet veel verder dan:”Ja, dit kan echt niet!” Verlicht kon ik weer verder met mn leven.
Go hard or go home
pi_197920993
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 00:47 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Is allemaal gelul in de marge.

Volle discotheken en binnenevenementen zijn even niet handig, maar verder kun je rustig alles wel loslaten. We zijn alleen zo verschrikkelijk van het padje af dat we zelfs sneeuwbalgevecht protocollen gaan opstellen.

We zijn echt heel diep gezakt als land. Echt heel diep :'(
Volgens mij is dit het inderdaad. Geen enkele noodzaak om de maatschappij zo enorm strak te houden. Aan jouw rijtje stadions toevoegen en je bent er wel. Verder horeca met maatregelen openen en winkels met een maximum aantal bezoekers.

Gijzel je land gewoon verder niet. En stop met dat paternalistische.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 01:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Er is een groep wetenschappers die denken dat het klimaat en seizoen zeker een grote rol speelt. Die hadden tijdens deze winter ook een veel grotere golf verwacht dan de eerste golf. Dat is in heel veel landen behoorlijk uit gekomen. Of alle andere regels verschil maken zal de toekomst uit moeten wijzen want dat is nog niet duidelijk. Of lockdowns een verschil maken tot een zeker hoogte wel maar dan moet je wel eigenlijk je hele economie sluiten wat nu niet gebeurt. Dat kunnen/willen ook veel landen niet want dat gaat echt miljarden kosten en misschien komt het een maand later weer terug.
Want het is gewoon rommelen in de marge dus. Of je doet het 100% of niet. Half doen en continu tot in den einde de opening uitstellen is funest voor je maatschappij.
1947-2016
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:19:40 #122
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197921008
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verwacht de sperzeit maar tot ergens in mei dus.

Leuk, die lange avonden dat je lekker op je fiets kan zitten, niemand tot last bent, mooi je hoofd leeg kan halen en lekker sportief kan ontspannen.
Nu kun je mooi een tray Schultenbrau halen (wel vóór 20u!!) en je thuis finaal van de planeet zuipen.
pi_197921017
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nu kun je mooi een tray Schultenbrau halen (wel vóór 20u!!) en je thuis finaal van de planeet zuipen.
Iedere dag?
Meh.
1947-2016
pi_197921018
quote:

[..]

[ twitter ]
Willen mensen hun antwoord nog herzien:
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 08:55 schreef popje het volgende:
Wie denkt dat de avondklok na 2 maart nog een keer verlengd wordt?
pi_197921034
quote:

[..]

[ twitter ]
quote:
another month of germans brazenly defying all the rules and then wondering why the lockdown gets extended again
Ha, die "dit volkje houdt zich niet aan de regels, als ze dat wel zouden doen waren we er allang vanaf!"-roeptoeters zijn een internationaal fenomeen. Zouden ze op FokpunktDe ook een panikerende Heuballen hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')