abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197887658
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:56 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Nadat de crisis voorbij is ben ik ook ontzettend benieuwd naar de tegengestelde belangen van de OMT leden.
Vooral met betrekking tot het testen was het inmiddels duidelijk geworden dat sommige OMT leden baat hadden bij zoveel mogelijk testen afnemen.
En het compleet negeren van de journalistiek van dit soort zaken, allemaal deftig doen, maar ze zoeken niets uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197887667
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[..]

Kortom, de status van OMT als onafhankelijk adviesorgaan is nogal twijfelachtig momenteel.
Zeker, en dat is bevestigd d.m.v. onderstaand artikel.
Was het OMT maar zo onafhankelijk, dan waren wellicht wat wetenschappelijke inzichten wat eerder doorgekomen.

https://www.volkskrant.nl(...)ge-spanning~v420752/
pi_197887698
De hele rol van het OMT is kut, men had gewoon opdracht moeten geven om 2 wekelijks een duidelijke update te geven : zo staan we er voor, en diverse modellen duidelijk presenteren, nu gaan ze koehandel met de politiek drijven.
  maandag 8 februari 2021 @ 13:06:15 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197887771
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:
De hele rol van het OMT is kut, men had gewoon opdracht moeten geven om 2 wekelijks een duidelijke update te geven : zo staan we er voor, en diverse modellen duidelijk presenteren, nu gaan ze koehandel met de politiek drijven.
ja gooi alles maar in de groep dat werkt, we worden nu al overspoeld door de betweters aan de zijlijn
  maandag 8 februari 2021 @ 13:06:38 #80
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197887784
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:
Uhm, volgens mij is (of was) er wekelijks of tweewekelijks een ICCb en een MCCb waar het OMT (Jaap denk ik) ook aanschuift.
pi_197887786
Kan het Astrazenica vaccin de prullenbak in?

twitter
pi_197887795
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:06 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Uhm, volgens mij is (of was) er wekelijks of tweewekelijks een ICCb en een MCCb waar het OMT (Jaap denk ik) ook aanschuift.
Ik heb het idee dat dat elke keer koffie na de maaltijd is.
  maandag 8 februari 2021 @ 13:07:50 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197887805
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja gooi alles maar in de groep dat werkt, we worden nu al overspoeld door de betweters aan de zijlijn
Inderdaad, zie dit forum :P
pi_197887825
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is er wel
Blijkt toch echt anders te zijn gezien het maatschappelijk gestel van tegenwoordig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197887841
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is er wel
Waaruit blijkt dat?
pi_197887894
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als opdrachtgever voor een advies schakel je een partij in voor 1 advies en niet 30546743 adviezen.
Nogal eenzijdig.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 8 februari 2021 @ 13:13:30 #87
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197887910
De avondklok eraf na 2 maart zal vast wel gebeuren vanwege de verkiezingen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197887930
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:56 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Nadat de crisis voorbij is ben ik ook ontzettend benieuwd naar de tegengestelde belangen van de OMT leden.
Vooral met betrekking tot het testen was het inmiddels duidelijk geworden dat sommige OMT leden baat hadden bij zoveel mogelijk testen afnemen.
Vooral binnenlands houden toen de capaciteit onvoldoende was en geen grote labs in Duitsland er bij betrekken.
Juist omdat diegene voorzitter was van de brancheorganisatie achter kleine labs. 'jamaar de kwaliteit' terwijl DE er al vol mee werkte.

Die vond ik echt heel kwalijk. Eigen belang zetten voor landsbelang in zo'n situatie. Bijna landverraad.
1947-2016
pi_197887965
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vooral binnenlands houden toen de capaciteit onvoldoende was en geen grote labs in Duitsland er bij betrekken.
Juist omdat diegene voorzitter was van de brancheorganisatie achter kleine labs. 'jamaar de kwaliteit' terwijl DE er al vol mee werkte.

Die vond ik echt heel kwalijk.
Precies! Hetzelfde met de sneltesten, waaruit bleek dat Kluytmans daar een groot belang bij had.
https://www.ftm.nl/artikelen/kluytmans-belang-coronatesten

Het hebben van tegenstrijdig belangen is blijkbaar geen probleem als je de grootste crisis moet bestrijden sinds de tweede wereldoorlog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oidipous op 08-02-2021 13:24:17 (tegengestelde moet zijn tegenstrijdige) ]
  maandag 8 februari 2021 @ 13:17:38 #90
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197887973
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:06 schreef polderturk het volgende:
Kan het Astrazenica vaccin de prullenbak in?

[ twitter ]
Heeft op z'n minst een imagoprobleem. Straks zul je zien dat er tal van spotjes en berichten verschijnen die uitleggen waarom een sub-par <=50% beschermende vaccins alsnog essentieel zijn om corona te verslaan.
Wordt wel mooi als mensen straks alsnog worden buitengesloten omdat je een slecht werkend vaccin hebt gehad.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197887980
quote:

[..]

Die vond ik echt heel kwalijk. Eigen belang zetten voor landsbelang in zo'n situatie. Bijna landverraad.
Ook dat stukje toen Ab Osterhaus zat te juichen toen bekend werd dat de Mexicaanse griep een pandemie werd. Bizar.
pi_197888000
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:17 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Heeft op z'n minst een imagoprobleem. Straks zul je zien dat er tal van spotjes en berichten verschijnen die uitleggen waarom een sub-par <=50% beschermende vaccins alsnog essentieel zijn om corona te verslaan.
Wordt wel mooi als mensen straks alsnog worden buitengesloten omdat je een slecht werkend vaccin hebt gehad.
Het is niet noodzakelijk dat iedereen immuun is waarschijnlijk, het helpt stukjes mee aan de groepsimmuniteit.
  maandag 8 februari 2021 @ 13:20:06 #93
14505 OProg
A Life in Music
pi_197888008
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:17 schreef Oidipous het volgende:
Het hebben van tegengestelde belangen is blijkbaar geen probleem als je de grootste crisis moet bestrijden sinds de tweede wereldoorlog.
Dat hebben op het moment dat het begint is nog tot daar aan toe.

Alleen het niet aangeven terwijl er een verklaring over afgegeven moet worden en het vervolgens pas als FTM er achter komt het inderdaad 'herinneren en er dan iets aan doen' is wat kwalijk is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197888014
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:18 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ook dat stukje toen Ab Osterhaus zat te juichen toen bekend werd dat de Mexicaanse griep een pandemie werd. Bizar.
Zijn voorspelling kwam uit inderdaad. Dan een champagne fles opentrekken. Bizar.
1947-2016
pi_197888049
quote:

[..]

Eens hoor, maar ik denk dat dat ook te maken had met de compleet idiote lakse houding van regering op dat moment.

Uit die OMT verslagen die hier ook voorbij kwamen was men zelfs aan het nadenken om alle maatregelen los te laten afgelopen zomer, dus incl. die anderhalve meter. Totale onderschatting dus. Ik kan me voorstellen dat die dame van de testcentra exact hetzelfde dacht; 'oh komt wel goed, groter niet nodig'.
pi_197888171
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eens hoor, maar ik denk dat dat ook te maken had met de compleet idiote lakse houding van regering op dat moment.

Uit die OMT verslagen die hier ook voorbij kwamen was men zelfs aan het nadenken om alle maatregelen los te laten afgelopen zomer, dus incl. die anderhalve meter. Totale onderschatting dus. Ik kan me voorstellen dat die dame van de testcentra exact hetzelfde dacht; 'oh komt wel goed, groter niet nodig'.
Kan me herinneren dat dat iets eerder was toen de tests noodzakelijk waren gezien golf 1.
Toen er hoogzomer 40 dagelijks besmettingen waren, ga je inderdaad denken dat het allemaal wel mee valt.

Kan ook anders zijn dan ik me nu herinner hoor. Maar vooral die van de zomer kon ik snappen dat je dat overweegt. Dat je het niet moet doen terwijl er nog geen vaccin was, ja dat is wat anders.

Maar straks in de zomer hebben we dit weer. Alles wijst er namelijk op dat het een winterziekte is dat met het traditionele virusseizoen mee gaat.

Vaccinaties + lage aantal besmettingen + een maatschappij die het niet meer trekt. Denk dat je nu wel moet gaan nadenken hoe je gaat versoepelen.
1947-2016
pi_197888201
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:18 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Nou juichen...
Hij nam een borrel op de zware tijd die ze tegemoet gingen toen het eerste geval in Nederland bekend was.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197888217
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou juichen...
Hij nam een borrel op de zware tijd die ze tegemoet gingen toen het eerste geval in Nederland bekend was.
Haha ja joh ga het ff goedpraten. Je bent compleet debiel als je een champagnefles ontkurkt puur om het feit dat er een geval in NL bekend is. Dan ben je gewoon een egoïstische zak.
pi_197888224
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kan me herinneren dat dat iets eerder was toen de tests noodzakelijk waren gezien golf 1.
Toen er hoogzomer 40 dagelijks besmettingen waren, ga je inderdaad denken dat het allemaal wel mee valt.

Kan ook anders zijn dan ik me nu herinner hoor. Maar vooral die van de zomer kon ik snappen dat je dat overweegt. Dat je het niet moet doen terwijl er nog geen vaccin was, ja dat is wat anders.

Maar straks in de zomer hebben we dit weer. Alles wijst er namelijk op dat het een winterziekte is dat met het traditionele virusseizoen mee gaat.

Vaccinaties + lage aantal besmettingen + een maatschappij die het niet meer trekt. Denk dat je nu wel moet gaan nadenken hoe je gaat versoepelen.
Eens. Ik denk dat het kabinet ook dat maar eens moet gaan onderkennen. Het virus blijft onder ons en zal zich manifesteren als een normale griep de komende jaren. Daarvoor moeten de risicogroepen voor ingeënt worden, de rest van de bevolking zal daar heel weinig last van hebben.

Wat betreft het afbouwen van de maatregelen: ik ga er vanuit dat het aantal ziekenhuisopnames (maar mogelijk ook andere maatschappelijke belangen) de belangrijkste rol spelen, niet ZeroCovid of andere theoretische onhaalbare doelen.
pi_197888235
Gaan we vandaag onder de 500 gevallen komen? Of hebben ze nog een buffervoorraad niet getelde besmettingen achter de hand gehouden?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')