abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197886949
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom maak jij je dan zo druk om die ‘sneeuwvlokjes’ en of ze al dan niet op hun werk verschijnen?
Ik maak mij enkel druk over sneeuwvlokjes die het allemaal zoveel moeite lijkt te kosten om op het werk te komen. Of ze op het werk komen heb ik niets over gezegd en was ook niet de vraag van TS.
  maandag 8 februari 2021 @ 12:12:37 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197886995
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:08 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik maak mij enkel druk over sneeuwvlokjes die het allemaal zoveel moeite lijkt te kosten om op het werk te komen. Of ze op het werk komen heb ik niets over gezegd en was ook niet de vraag van TS.
Oh, OK. Ik nam aan dat het on topic was.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197887021
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet.
Je weet dat het sneeuwt, je weet dat je reis hoogstwaarschijnlijk langer duurt.

Dan kom je niet een uurtje later, maar ga je een uurtje eerder van huis.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_197887046
Ik vind het overigens gewoon eng om nu in de auto te stappen.
  maandag 8 februari 2021 @ 12:17:14 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197887054
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je weet dat het sneeuwt, je weet dat je reis hoogstwaarschijnlijk langer duurt.

Dan kom je niet een uurtje later, maar ga je een uurtje eerder van huis.
Dat moet ook maar kunnen.

Ik ga de discussie trouwens niet herhalen die hierboven al gevoerd is.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 8 februari 2021 @ 12:24:54 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197887166
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:16 schreef mootie het volgende:
Ik vind het overigens gewoon eng om nu in de auto te stappen.
Mooi thuis blijven dan.

Kun je meteen zoeken naar een slipcursus of andere rijtraining :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197887315
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ga de discussie trouwens niet herhalen die hierboven al gevoerd is.
Moet je ook niet willen weer dezelfde discussie beginnen.

Mijn werkgever stelt: Het gaat veilig of het gaat niet, die reis naar het werk, een uurtje later binnen of een uurtje eerder de deur uit is allemaal goed, als het maar op een veilige manier gaat.

Ze missen me liever een dag, of anders twee, i.p.v. dat ik er een paar weken uit lig omdat je ergens onderuit gaat en wat breekt, of met je auto ondersteboven tegen de vangrail ligt en erger.

Het ligt ook een beetje aan je instelling, die vast wel bekend is bij je werkgever, en de aard van je werkzaamheden.

Het hele jaar al thuiswerken en nu opeens verwachten dat mensen op kantoor verschijnen lijkt me ook wel een beetje te ver gaan.

Gelukkig beginnen volwassen mensen onder elkaar niet opeens te schermen met termen als snowflake, of verzinnen dat het OV gewoon rijdt omdat ze één bus voorbij hebben zien rijden, het ligt dan vaker aan de persoonlijke situatie of iemand wel of niet kan komen.
pi_197887388
Doe eens niet.

[ Bericht 96% gewijzigd door Peejtur op 08-02-2021 12:48:45 ]
pi_197887519
Je hoort gewoon op tijd op je werk te verschijnen. Je werkgever gaat uit van je en rekent op je en bouwt op je. Hoe je daar komt, dat is privé en aan jou. Hij kan je niet dwingen, maar hij kan je wel ontslaan. Je bent namelijk je afspraken niet nagekomen en niet op tijd aanwezig. Dus je bent je contract niet nagekomen.
pi_197887888
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Twintig het volgende:
Je hoort gewoon op tijd op je werk te verschijnen. Je werkgever gaat uit van je en rekent op je en bouwt op je. Hoe je daar komt, dat is privé en aan jou. Hij kan je niet dwingen, maar hij kan je wel ontslaan. Je bent namelijk je afspraken niet nagekomen en niet op tijd aanwezig. Dus je bent je contract niet nagekomen.
Uiteraard is dit het uitgangspunt. Maar er zijm uitzonderlijke situaties waarin dit redelijkerwijs niet lukt. Overmacht. Kan mij niet voorstellen dat hier ontslag op volgt
  maandag 8 februari 2021 @ 13:13:30 #91
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197887909
quote:
je zou een goede micromanager zijn. gebrek aan empatisch vermogen heb je in ieder geval.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197887944
quote:
De vraag is of dat voor de rechter stand houdt of dat de werknemer zich op overmacht kan beroepen.

De overheid heeft immers een paar duidelijke adviezen gegeven:
-Werk thuis vanwege de coronamaatregelen.
-Ga niet de weg op vanwege de weersomstandigheden. (code rood)
Die laatste blijkt terecht want op de eerste dag sneeuw ondervinden het wegverkeer en het OV ernstige hinder.

Afhankelijk van wat voor werk TS doet kan het onredelijk zijn dat de werkgever van hem verwacht dat hij toch naar de werklocatie komt.
Heeft hij werk dat hij alleen op locatie kan doen?
Is het werk zo dringend dat het niet kan wachten?

[ Bericht 0% gewijzigd door jeroen25 op 08-02-2021 14:52:26 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_197890830
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zorgt er maar voor dat dat kan.

Uiteindelijk kan je natuurlijk altijd overleggen met je werkgever, maar de uitgangspositie moet zijn dat jij je verplichtingen probeert na te komen.

Je moet niet, zoals de TS doet, de vraag stellen of je wel verplichtingen hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_197891199
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:56 schreef Jordy-B het volgende:
Je moet niet, zoals de TS doet, de vraag stellen of je wel verplichtingen hebt.
Zo interpreteer ik die vraag eerlijk gezegd niet.
pi_197891222
Kan een werkgever je dwingen om wakker te blijven op je werk
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197891495
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Uiteraard is dit het uitgangspunt. Maar er zijm uitzonderlijke situaties waarin dit redelijkerwijs niet lukt. Overmacht. Kan mij niet voorstellen dat hier ontslag op volgt
Je hebt gelijk dan volgt er ook zeker geen ontslag. Maar TS vroeg

quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef LoaLoa het volgende:
En dan geen rekening houden met corona maatregelen. Dus de vraag is in het normale leven: Mag een leidinggevende je dwingen om met dit weer naar het werk te komen?
Dus nu onder deze omstandigheden, lijkt het me heel logisch dat er geen ontslag komt.
pi_197891597
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:13 schreef Chia het volgende:

[..]

Zo interpreteer ik die vraag eerlijk gezegd niet.
Waarom niet?

Je bent een verbintenis aangegaan dat jij een financiële vergoeding krijgt en in ruil daarvoor ga je verplichtingen aan. Zo'n verplichting is dat je gewoon op je werk aanwezig bent.

En natuurlijk kan je altijd overleggen, maar in het beginsel draag je zelf de verantwoordelijkheid om op het werk te verschijnen. Zolang het geen code rood is, ligt de verantwoordelijkheid bij jou en moet je gewoon komen (of bijvoorbeeld in overleg een verlofdag nemen).
Punt is dat het jouw probleem is, en je zelf de oplossing verzorgt/aandraagt. Dus vind ik het een rare vraag of je werkgever je kan dwingen.

De werkgever zou je niet moeten hoeven te dwingen, omdat jij als werkgever uit jezelf je best doet om gewoon aan je verplichtingen te voldoen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Jordy-B op 08-02-2021 16:51:19 ]
pi_197893546
quote:
Goh, 54 kilometer gaan lopen was dus niet de juiste oplossing.
pi_197893572
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Goh, 54 kilometer gaan lopen was dus niet de juiste oplossing.
Bijna gehaald nog zelfs.
pi_197893777
Volgens cao zou ik thuis mogen blijven, maar wordt wel uitgegaan dat we morgen weer in de vrachtauto stappen etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')