Ik maak mij enkel druk over sneeuwvlokjes die het allemaal zoveel moeite lijkt te kosten om op het werk te komen. Of ze op het werk komen heb ik niets over gezegd en was ook niet de vraag van TS.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom maak jij je dan zo druk om die ‘sneeuwvlokjes’ en of ze al dan niet op hun werk verschijnen?
Oh, OK. Ik nam aan dat het on topic was.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik maak mij enkel druk over sneeuwvlokjes die het allemaal zoveel moeite lijkt te kosten om op het werk te komen. Of ze op het werk komen heb ik niets over gezegd en was ook niet de vraag van TS.
Je weet dat het sneeuwt, je weet dat je reis hoogstwaarschijnlijk langer duurt.quote:
Dat moet ook maar kunnen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je weet dat het sneeuwt, je weet dat je reis hoogstwaarschijnlijk langer duurt.
Dan kom je niet een uurtje later, maar ga je een uurtje eerder van huis.
Mooi thuis blijven dan.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:16 schreef mootie het volgende:
Ik vind het overigens gewoon eng om nu in de auto te stappen.
Moet je ook niet willen weer dezelfde discussie beginnen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat moet ook maar kunnen.
Ik ga de discussie trouwens niet herhalen die hierboven al gevoerd is.
Uiteraard is dit het uitgangspunt. Maar er zijm uitzonderlijke situaties waarin dit redelijkerwijs niet lukt. Overmacht. Kan mij niet voorstellen dat hier ontslag op volgtquote:Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Twintig het volgende:
Je hoort gewoon op tijd op je werk te verschijnen. Je werkgever gaat uit van je en rekent op je en bouwt op je. Hoe je daar komt, dat is privé en aan jou. Hij kan je niet dwingen, maar hij kan je wel ontslaan. Je bent namelijk je afspraken niet nagekomen en niet op tijd aanwezig. Dus je bent je contract niet nagekomen.
je zou een goede micromanager zijn. gebrek aan empatisch vermogen heb je in ieder geval.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Twintig het volgende:
Je hoort gewoon op tijd op je werk te verschijnen. Je werkgever gaat uit van je en rekent op je en bouwt op je. Hoe je daar komt, dat is privé en aan jou. Hij kan je niet dwingen, maar hij kan je wel ontslaan. Je bent namelijk je afspraken niet nagekomen en niet op tijd aanwezig. Dus je bent je contract niet nagekomen.
De vraag is of dat voor de rechter stand houdt of dat de werknemer zich op overmacht kan beroepen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Twintig het volgende:
Je zorgt er maar voor dat dat kan.quote:
Zo interpreteer ik die vraag eerlijk gezegd niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:56 schreef Jordy-B het volgende:
Je moet niet, zoals de TS doet, de vraag stellen of je wel verplichtingen hebt.
Je hebt gelijk dan volgt er ook zeker geen ontslag. Maar TS vroegquote:Op maandag 8 februari 2021 13:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Uiteraard is dit het uitgangspunt. Maar er zijm uitzonderlijke situaties waarin dit redelijkerwijs niet lukt. Overmacht. Kan mij niet voorstellen dat hier ontslag op volgt
Dus nu onder deze omstandigheden, lijkt het me heel logisch dat er geen ontslag komt.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef LoaLoa het volgende:
En dan geen rekening houden met corona maatregelen. Dus de vraag is in het normale leven: Mag een leidinggevende je dwingen om met dit weer naar het werk te komen?
Waarom niet?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:13 schreef Chia het volgende:
[..]
Zo interpreteer ik die vraag eerlijk gezegd niet.
Goh, 54 kilometer gaan lopen was dus niet de juiste oplossing.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:25 schreef Chia het volgende:
https://nos.nl/regio/noor(...)rkoeld-gevonden.html
Bijna gehaald nog zelfs.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:16 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Goh, 54 kilometer gaan lopen was dus niet de juiste oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |