OV rijdt gewoon? Oh?quote:Op maandag 8 februari 2021 10:16 schreef daNpy het volgende:
Waarom kun je niet naar het werk dan?
OV rijdt gewoon, mocht je je auto niet aan hebben gepast voor dit weer en/of te bang zijn.
Hoe doen ze dit in Noorwegen? Leggen ze daar het hele land plat 300 dagen per jaar denk je?
Niet dan? Dan ging er vanmorgen iemand met een bus naar zijn werk en stopte toevallig bij de haltes om familie op te halen denk ik.quote:
Het OV rijd gewoon? Hm ik heb denk ik iets gemist.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:16 schreef daNpy het volgende:
Waarom kun je niet naar het werk dan?
OV rijdt gewoon, mocht je je auto niet aan hebben gepast voor dit weer en/of te bang zijn.
Hoe doen ze dit in Noorwegen? Leggen ze daar het hele land plat 300 dagen per jaar denk je?
Dat denk ik wel ja.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het OV rijd gewoon? Hm ik heb denk ik iets gemist.
N=1...quote:Op maandag 8 februari 2021 10:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet dan? Dan ging er vanmorgen iemand met een bus naar zijn werk en stopte toevallig bij de haltes om familie op te halen denk ik.
Die bus is geen OV want het is er maar 1?quote:
Hij mag verwachten dat je het probeert.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef LoaLoa het volgende:
En dan geen rekening houden met corona maatregelen. Dus de vraag is in het normale leven: Mag een leidinggevende je dwingen om met dit weer naar het werk te komen?
Of je leest de OPquote:Op maandag 8 februari 2021 10:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Tip, plan eens een reisje in bij een routeplanner en vraag je dan af wat "gewoon" is.
quote:En dan geen rekening houden met corona maatregelen. Dus de vraag is in het normale leven:
O ja, omdat er één bus reed, rijdt het OV gewoon.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet dan? Dan ging er vanmorgen iemand met een bus naar zijn werk en stopte toevallig bij de haltes om familie op te halen denk ik.
Een bus is geen OV?quote:Op maandag 8 februari 2021 10:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O ja, omdat er één bus reed, rijdt het OV gewoon.
quote:
quote:Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef LoaLoa het volgende:
En dan geen rekening houden met corona maatregelen. Dus de vraag is in het normale leven: Mag een leidinggevende je dwingen om met dit weer naar het werk te komen?
Precies, dus gewijzigde dienstregeling vanwege Corona is geen argument.quote:
Ja, nou ben je aan het zeiken. Je hebt één bus zien rijden en daarom vind je dat je kunt stellen dat het OV gewoon rijdt.quote:
Of je leest de OP dat dat om corona regels gaat. Het gaat nu om het weer, verrassing, kijk eens in een reisplanner.quote:
Kan een prima argument zijn, hoor, als bijv. Arriva heeft gemeld dat de treinen niet rijden.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, dus gewijzigde dienstregeling vanwege Corona is geen argument.
Woonwerkverkeer is je eigen verantwoordelijkheid. Hij kan verlangen dat je komt, kan je niet kun je in overleg gaan en bijvoorbeeld een werkdag verschuiven of een verlofdagen nemen.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:25 schreef LoaLoa het volgende:
Nugaat het ov weer op starten. Als alles redelijk rijdt is het een ander verhaal.
Stel: ov rijdt niet of minimaal. Mag de werkgever dan dwingen.
Hoe wil hij je dan dwingen? Zegt hij dat je dan maar een taxi moet bellen?quote:Op maandag 8 februari 2021 10:25 schreef LoaLoa het volgende:
Nugaat het ov weer op starten. Als alles redelijk rijdt is het een ander verhaal.
Stel: ov rijdt niet of minimaal. Mag de werkgever dan dwingen.
Er rijden niet eens intercities door het weer slimpie. Heeft niets met corona te makenquote:Op maandag 8 februari 2021 10:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, dus gewijzigde dienstregeling vanwege Corona is geen argument.
Bijvoorbeeld. Of dat iemand je brengt, of je gaat lopen of fietsen. Het is niet de werkgever zijn probleem hoe jij op het werk komt.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe wil hij je dan dwingen? Zegt hij dat je dan maar een taxi moet bellen?
Kennelijk wel als je er niet kan komenquote:Op maandag 8 februari 2021 10:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of dat iemand je brengt, of je gaat lopen of fietsen. Het is niet de werkgever zijn probleem hoe jij op het werk komt.
Nee dan is het zijn probleem dat je niet komtquote:Op maandag 8 februari 2021 10:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Kennelijk wel als je er niet kan komen
Er zijn nog altijd onvoorziene omstandigheden. Vandaag zijn het onvoorziene omstandigheden. Voor morgen kan TS zoeken naar een andere oplossing.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of dat iemand je brengt, of je gaat lopen of fietsen. Het is niet de werkgever zijn probleem hoe jij op het werk komt.
Zeker, maar dat is niet hoe het qua werknemers rechten zit. Mijn werkgever is gelukkig ook wat flexibelerquote:Op maandag 8 februari 2021 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo staat mijn werkgever erin. Er bestaat gelukkig ook zoiets als goed werkgeverschap.
Mja, ik vind het niet heel uitzonderlijk dat er een paar cm sneeuw valt in de winter. Het is iedereen zijn keuze om bijvoorbeeld wel of geen winterbanden te nemen.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:42 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mensen die deze situatie vergelijken met landen als Noorwegen en Zweden hebben het ook niet helemaal begrepen.
Winterbanden zijn ook geen garantie.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:48 schreef exelletor het volgende:
[..]
Mja, ik vind het niet heel uitzonderlijk dat er een paar cm sneeuw valt in de winter. Het is iedereen zijn keuze om bijvoorbeeld wel of geen winterbanden te nemen.
Maar je kan dus wel naar je werk, en daar ging het om.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, nou ben je aan het zeiken. Je hebt één bus zien rijden en daarom vind je dat je kunt stellen dat het OV gewoon rijdt.
Dit weer wordt al meer dan 4 dagen aangekondigd. Hoe is het dan vandaag onvoorzien?quote:Op maandag 8 februari 2021 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd onvoorziene omstandigheden. Vandaag zijn het onvoorziene omstandigheden. Voor morgen kan TS zoeken naar een andere oplossing.
Omdat bijv. pas gisteren/vanochtend duidelijk was dat het OV niet overal rijdt.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit weer wordt al meer dan 4 dagen aangekondigd. Hoe is het dan vandaag onvoorzien?
Ja, wel als je ergens woont waar je bus wel rijdt. Niet als je ergens woont waar bussen/treinen niet rijden.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar je kan dus wel naar je werk, en daar ging het om.
True. Maar dat is helaas het nadeel van afhankelijk zijn van anderen om op je werk te komen.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, wel als je ergens woont waar je bus wel rijdt. Niet als je ergens woont waar bussen/treinen niet rijden.
Ja, dat kan een nadeel zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
True. Maar dat is helaas het nadeel van afhankelijk zijn van anderen om op je werk te komen.
Klopt, maar gaat niet alleen om winterbanden. De situatie hier is gewoonweg niet te vergelijken met de noordelijke landen. De stad waar ik in Zweden gewoond heb heeft bijvoorbeeld, naast de gemeentelijke diensten, alleen al een tiental commerciële bedrijven die zich bezighouden met sneeuwruimen. En dat bestaat dan nog naast de tientallen VvE’s die vrijwel allemaal hun eigen tractoren hebben om de boel sneeuwvrij te houden. En dan zijn er ook genoeg steden die belangrijke wegen en knooppunten vanuit de grond verwarmen hebben om de boel ijsvrij te houden. Om maar aan te geven dat “ In Zweden gaat alles ook gewoon doorbij een beetje sneeuw” als vergelijking met de sneeuw die hier valt nergens op slaat.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:48 schreef exelletor het volgende:
[..]
Mja, ik vind het niet heel uitzonderlijk dat er een paar cm sneeuw valt in de winter. Het is iedereen zijn keuze om bijvoorbeeld wel of geen winterbanden te nemen.
Hypothetisch of concreet? In dat laatste geval: zonder meer info lastig te beoordelen. In het eerste geval: zonder meer info lastig te beoordelen.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef LoaLoa het volgende:
Ja de werknemer is er voor aanspreekbaar maar werkgever zit eveneens met een probleem.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:34 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee dan is het zijn probleem dat je niet komt
In Nederland komt het nooit voor dat je er niet kunt komen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen enkele optie was.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Kennelijk wel als je er niet kan komen
Vandaag onvoorziene omstandigheden? We wisten dit niet al vrijdag? En gisteren had iemand ook geen tijd om iets te regelen? Wat een nonsens, er was tijd genoeg om een oplossing te vinden.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd onvoorziene omstandigheden. Vandaag zijn het onvoorziene omstandigheden. Voor morgen kan TS zoeken naar een andere oplossing.
Dat is te prijzen, maar het is geen regel of wet.quote:Zo staat mijn werkgever erin. Er bestaat gelukkig ook zoiets als goed werkgeverschap.
Mwoah, gisteren was mijn enige optie lopen. Slechts een voetreis van 34 uur. Tja, dat stond mij inderdaad niet helemaal aan.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In Nederland komt het nooit voor dat je er niet kunt komen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen enkele optie was.
Dat bepaalde opties iemand niet aanstaat, dat is zijn eigen probleem.
Ik moet morgen weer, en lopen is ook eigenlijk de enige optie. 1,5 uur.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mwoah, gisteren was mijn enige optie lopen. Slechts een voetreis van 34 uur. Tja, dat stond mij inderdaad niet helemaal aan.
Wow. Voor mijn gevoel draai je de verantwoordelijkheden nu om. Waarom moet een werkgever vervoer faciliteren? Jij kiest ervoor om bij die werkgever te gaan werken. En als dat één of twee plaatsen verderop is dan is dit iets waar je rekening mee te houden hebt. Ik kies er bewust voor om niet in dezelfde plaats te werken als waar ik woon. Dat zou ingehouden hebben dat ik vanochtend bewust een half uur eerder van huis zou zijn gegaan als mijn werkgever dat van mij verwacht had.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:33 schreef Chia het volgende:
Als je onder alle omstandigheden op pad moet is het mi ook de verantwoordelijkheid van de werkgever om te zorgen dat dat verantwoordelijk en zo veilig mogelijk kan. Bijv. door een auto met winterbanden te faciliteren. Als een werkgever te beroerd is om daarin te faciliteren dan staat veilig werken niet hoog genoeg in het vaandel of is je werk niet belangrijk genoeg.
want?quote:Op maandag 8 februari 2021 11:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mwoah, gisteren was mijn enige optie lopen. Slechts een voetreis van 34 uur. Tja, dat stond mij inderdaad niet helemaal aan.
fietsen.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik moet morgen weer, en lopen is ook eigenlijk de enige optie. 1,5 uur.
Nooit wil ik niet zeggen maar er is vaak wel wat mogelijk. Alleen zijn er ook situaties waarbij de overgebleven opties nergens op slaan. Bijvoorbeeld als je gisteren moest werken en afhankelijk was van de NS dan kon je misschien wel de fiets pakken of lopen om 4u te laat te komen maar wat helpt dat.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In Nederland komt het nooit voor dat je er niet kunt komen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen enkele optie was.
Ik heb het over mensen die op pad moeten faciliteren omdat ze telkens werkzaamheden op verschillende locaties moeten verrichten, dus dat gaat niet. Niet over iemand waarbij het slechts om één vaste route gaat.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:37 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wow. Voor mijn gevoel draai je de verantwoordelijkheden nu om. Waarom moet een werkgever vervoer faciliteren? Jij kiest ervoor om bij die werkgever te gaan werken. En als dat één of twee plaatsen verderop is dan is dit iets waar je rekening mee te houden hebt.
Ik had het niet over situaties waarin dat soort eenvoudige oplossingen uitkomst bieden.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:37 schreef Bartjebart het volgende:
. Dat zou ingehouden hebben dat ik vanochtend bewust een half uur eerder van huis zou zijn gegaan als mijn werkgever dat van mij verwacht had.
Had ik zelf niet kunnen rijden omdat ik bijvoorbeeld de straat niet uit kom, had ik iets moeten regelen; kan ik met iemand meerijden? Kan ik, om het diegene makkelijker te maken, ergens naar toe lopen om daar opgepikt te worden?
Aha, dus een uurtje later komen is wel OK. Gelukkig, dat laat al wat ruimte.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vandaag onvoorziene omstandigheden? We wisten dit niet al vrijdag? En gisteren had iemand ook geen tijd om iets te regelen? Wat een nonsens, er was tijd genoeg om een oplossing te vinden.
En desnoods kom je een uurtje later.
[..]
Dat is te prijzen, maar het is geen regel of wet.
Slecht gepland leven heb je dan.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wat?quote:Op maandag 8 februari 2021 11:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Slecht gepland leven heb je dan.
Als je er alles aan doet en je bijvoorbeeld moet wachten op een taxi, dan is dat overmacht en een uurtje is dan te billijken.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aha, dus een uurtje later komen is wel OK. Gelukkig, dat laat al wat ruimte.
Ik hoop dat dit sarcasme is.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aha, dus een uurtje later komen is wel OK. Gelukkig, dat laat al wat ruimte.
Niet iedereen heeft een auto en niet iedereen heeft OV in de buurt. Dat jij iets nog nooit hebt meegemaakt, wilt niet zeggen dat het nooit zo zal zijnquote:Op maandag 8 februari 2021 11:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Verse sneeuw kun je prima door heen fietsen hoor. Het wordt pas iets lastiger als het al gedeeltelijk gesmolten en dan weer opgevroren is of dat er auto's overheen gereden hebben en het te compact is geworden.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:40 schreef mootie het volgende:
[..]
In het veld is echt niet gestrooid of geschoven. Daar kom je met je fiets niet doorheen.
Sneeuwvlokjes die kennelijk wel zulk belangrijk werk doen dat ze absoluut niet gemist kunnen worden. Maar goed, die rijden ook vast in een Tesla met winterbanden.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als je er alles aan doet en je bijvoorbeeld moet wachten op een taxi, dan is dat overmacht en een uurtje is dan te billijken.
Werkschuwe sneeuwvlokjes (pun intended) van tegenwoordig zijn een nagel aan de doodskist van de staat der Nederlanden.
Gisteren kon je nog enigszins van overmacht spreken.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nooit wil ik niet zeggen maar er is vaak wel wat mogelijk. Alleen zijn er ook situaties waarbij de overgebleven opties nergens op slaan. Bijvoorbeeld als je gisteren moest werken en afhankelijk was van de NS dan kon je misschien wel de fiets pakken of lopen om 4u te laat te komen maar wat helpt dat.
Ze kunnen prima gemist worden. Want ze zijn, volgens jouw redenering dat ze absoluut niet kunnen komen, niet op het werk en Nederland draait gewoon door.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sneeuwvlokjes die kennelijk wel zulk belangrijk werk doen dat ze absoluut niet gemist kunnen worden. Maar goed, die rijden ook vast in een Tesla met winterbanden.
Als je zo achteraf woont dat er geen OV is, dan heb je per definitie een auto als je naar je werk moet. Of je werkt in je eigen huis/boerderij.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:50 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een auto en niet iedereen heeft OV in de buurt. Dat jij iets nog nooit hebt meegemaakt, wilt niet zeggen dat het nooit zo zal zijn
Of je strijkt een paar dagen over je hart. Daar gaat Nederland ook niet dood van,.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als je zo achteraf woont dat er geen OV is, dan heb je per definitie een auto als je naar je werk moet. Of je werkt in je eigen huis/boerderij.
Maar dan nog, taxi bestaat ook nog. Of een buurman of familielid.
Maar Nederland denkt maar wat graag in problemen en niet in oplossingen. Dat zie je ook terug in het hele Coronabeleid bijvoorbeeld, er wordt enkel gedacht in problemen.
Dat kan en siert een werkgever. Maar in de basis is het niet het probleem van de werkgever en moet men zich niet zo aanstellen.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Of je strijkt een paar dagen over je hart. Daar gaat Nederland ook niet dood van,.
Vreemd. Ik ben al lopend plaatselijk wel degelijk opgevroren stukjes tegengekomen. De eerste sneeuw die viel is hier namelijk wel opgevroren, maar op de meeste delen ligt daar poedersneeuw overheen. Maar een paar schuine stukjes waar dat niet het geval is waren wel degelijk glad.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Verse sneeuw kun je prima door heen fietsen hoor. Het wordt pas iets lastiger als het al weer gedeeltelijk gesmolten en dan weer opgevroren is (nu niet het geval) of dat er auto's overheen gereden hebben en het te compact is geworden.
Ho, wacht even. Jij zegt dat ze een nagel aan de doodskist van de staat der Nederlanden zijn. Dan heb jij het kennelijk over op de werkplek onmisbare mensen.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ze kunnen prima gemist worden. Want ze zijn, volgens jouw redenering dat ze absoluut niet kunnen komen, niet op het werk en Nederland draait gewoon door.
Ook nog eens zinloze banen dus.
Dit is één topic van iemand die vraagt of de werkgever haar kan dwingen op het werk te komen.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als je zo achteraf woont dat er geen OV is, dan heb je per definitie een auto als je naar je werk moet. Of je werkt in je eigen huis/boerderij.
Maar dan nog, taxi bestaat ook nog. Of een buurman of familielid.
Maar Nederland denkt maar wat graag in problemen en niet in oplossingen. Dat zie je ook terug in het hele Coronabeleid bijvoorbeeld, er wordt enkel gedacht in problemen.
Ik heb nergens gezegd dat ze onmisbaar zijn, dat is iets wat jij bedacht hebt.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ho, wacht even. Jij zegt dat ze een nagel aan de doodskist van de staat der Nederlanden zijn. Dan heb jij het kennelijk over op de werkplek onmisbare mensen.
Als je nu zegt dat ze prima gemist kunnen worden, dan zijn ze ook geen nagel aan een doodskist.
Had het al weer weggehaald omdat het wel weer kan zijn opgevroren als er gestrooid is geweest. En ook als het niet koud genoeg was en de sneeuw direct gesmolten is toen het viel, maar dan is er geen sprake van alleen maar sneeuw uiteraard.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:59 schreef Chia het volgende:
[..]
Vreemd. Ik ben al lopend plaatselijk wel degelijk opgevroren stukjes tegengekomen. De eerste sneeuw die viel is hier namelijk wel opgevroren, maar op de meeste delen ligt daar poedersneeuw overheen. Maar een paar schuine stukjes waar dat niet het geval is waren wel degelijk glad.
Ik had het dan ook over verse ongerepte sneeuw, waar dus niet gestrooid is en geen auto's zijn overheen gereden. Uiteraard is het alsnog makkelijker fietsen over een weg die zo goed gestrooid is dat er alleen nog wat smeltende pulp ligt. Als zo'n rijbaan niet gestrooid zou zijn, wil je daar echt niet fietsen, geloof me. Dan rij je over een laag sneeuw in plaats van dat je er doorheen rijdt.quote:De beste fietsroutes zijn hier momenteel ook juist de wegen waar je de rijbaan met auto's deelt en waar je door laagje van een slap sneeuwmengsel rijdt.
Waarom maak jij je dan zo druk om die ‘sneeuwvlokjes’ en of ze al dan niet op hun werk verschijnen?quote:Op maandag 8 februari 2021 12:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ze onmisbaar zijn, dat is iets wat jij bedacht hebt.
Jawel, maar niet hét OV.quote:
Ik maak mij enkel druk over sneeuwvlokjes die het allemaal zoveel moeite lijkt te kosten om op het werk te komen. Of ze op het werk komen heb ik niets over gezegd en was ook niet de vraag van TS.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom maak jij je dan zo druk om die ‘sneeuwvlokjes’ en of ze al dan niet op hun werk verschijnen?
Oh, OK. Ik nam aan dat het on topic was.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik maak mij enkel druk over sneeuwvlokjes die het allemaal zoveel moeite lijkt te kosten om op het werk te komen. Of ze op het werk komen heb ik niets over gezegd en was ook niet de vraag van TS.
Je weet dat het sneeuwt, je weet dat je reis hoogstwaarschijnlijk langer duurt.quote:
Dat moet ook maar kunnen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je weet dat het sneeuwt, je weet dat je reis hoogstwaarschijnlijk langer duurt.
Dan kom je niet een uurtje later, maar ga je een uurtje eerder van huis.
Mooi thuis blijven dan.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:16 schreef mootie het volgende:
Ik vind het overigens gewoon eng om nu in de auto te stappen.
Moet je ook niet willen weer dezelfde discussie beginnen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat moet ook maar kunnen.
Ik ga de discussie trouwens niet herhalen die hierboven al gevoerd is.
Uiteraard is dit het uitgangspunt. Maar er zijm uitzonderlijke situaties waarin dit redelijkerwijs niet lukt. Overmacht. Kan mij niet voorstellen dat hier ontslag op volgtquote:Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Twintig het volgende:
Je hoort gewoon op tijd op je werk te verschijnen. Je werkgever gaat uit van je en rekent op je en bouwt op je. Hoe je daar komt, dat is privé en aan jou. Hij kan je niet dwingen, maar hij kan je wel ontslaan. Je bent namelijk je afspraken niet nagekomen en niet op tijd aanwezig. Dus je bent je contract niet nagekomen.
je zou een goede micromanager zijn. gebrek aan empatisch vermogen heb je in ieder geval.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Twintig het volgende:
Je hoort gewoon op tijd op je werk te verschijnen. Je werkgever gaat uit van je en rekent op je en bouwt op je. Hoe je daar komt, dat is privé en aan jou. Hij kan je niet dwingen, maar hij kan je wel ontslaan. Je bent namelijk je afspraken niet nagekomen en niet op tijd aanwezig. Dus je bent je contract niet nagekomen.
De vraag is of dat voor de rechter stand houdt of dat de werknemer zich op overmacht kan beroepen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:49 schreef Twintig het volgende:
Je zorgt er maar voor dat dat kan.quote:
Zo interpreteer ik die vraag eerlijk gezegd niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:56 schreef Jordy-B het volgende:
Je moet niet, zoals de TS doet, de vraag stellen of je wel verplichtingen hebt.
Je hebt gelijk dan volgt er ook zeker geen ontslag. Maar TS vroegquote:Op maandag 8 februari 2021 13:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Uiteraard is dit het uitgangspunt. Maar er zijm uitzonderlijke situaties waarin dit redelijkerwijs niet lukt. Overmacht. Kan mij niet voorstellen dat hier ontslag op volgt
Dus nu onder deze omstandigheden, lijkt het me heel logisch dat er geen ontslag komt.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef LoaLoa het volgende:
Waarom niet?quote:Op maandag 8 februari 2021 16:13 schreef Chia het volgende:
[..]
Zo interpreteer ik die vraag eerlijk gezegd niet.
Goh, 54 kilometer gaan lopen was dus niet de juiste oplossing.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:25 schreef Chia het volgende:
https://nos.nl/regio/noor(...)rkoeld-gevonden.html
Bijna gehaald nog zelfs.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:16 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Goh, 54 kilometer gaan lopen was dus niet de juiste oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |