SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Koud? IJskoudquote:
Nice, die Coupé.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:17 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[ afbeelding ] mijne stond vol in de wind, heb alleen een sneeuwduin op het raam
Tnx, 20 jaar jong,roestvrij,en nog geen 180.000 op de tellerquote:Op zondag 7 februari 2021 21:19 schreef Snowsquall het volgende: [..] Sowww, das nog een nette Astra
![]()
Dat is idd netjes. Dan rij je niet heel veelquote:Op zondag 7 februari 2021 21:23 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Tnx, 20 jaar jong,roestvrij,en nog geen 180.000 op de teller
Wat is dat?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:26 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
@:aloa help, wat zien we hier?
Geen idee. Ik ken die kaarten ook niet echt.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:26 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Lijkt wel een soort dwarsdoorsnede van de luchtlaag vanaf de evenaar tot aan de pool.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:26 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Hier valt het ook meequote:Op zondag 7 februari 2021 21:17 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[ afbeelding ] mijne stond vol in de wind, heb alleen een sneeuwduin op het raam
quote:Op zondag 7 februari 2021 21:26 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
quote:In de atmosferische stromingen maken we onderscheid tussen 3 verschillende fasen. Te weten zonaal, meridionaal en een blokkade. Het eerste type stroming is de zonale variant die dus netjes van west naar oost loopt. Zodra de straalstroom gaan meanderen, spreken we van een meridionale stroming waarbij lucht of van noord naar zuid of van zuid naar noord stroomt.
Een blokkade is feitelijk een totale omkering van de zonale stroming. In de winter levert dit bij ons een koude periode met vorst en sneeuw op. De wind komt dan uit het oosten en voert koude lucht aan vanaf het continent. In de zomer levert een blokkade een warm en meest droog weertype op.
https://www.alpenweerman.nl/stromings-patronen/
Reinier van de Berg en Piet Paulusma toch?quote:Op zondag 7 februari 2021 22:02 schreef Starhopper het volgende:
Ik lig in mn warme bedjeStraks Op1 kijken over de elfstedentocht
Parkeer je auto er maar niet onder:quote:Op zondag 7 februari 2021 21:53 schreef E.T. het volgende:
[ afbeelding ]
Elke keer angstig omhoog kijken als ik er onderdoor moet
En weddenschappen hier in huis wanneer de Blob gaat vallen![]()
Erben,. Tuitert, Lenie vd Hoorn en Wopke Hoekstraquote:Op zondag 7 februari 2021 22:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Reinier van de Berg en Piet Paulusma toch?
Die ookquote:Op zondag 7 februari 2021 22:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Reinier van de Berg en Piet Paulusma toch?
Een polaire vortex, oftewel een een lage druk gebied in de buurt van de polen dat lang blijft hangen en een zo genaamde blokkade veroorzaakt zie de drukhoogtes 200-700 hPa . De stroomstroom(jetstream) zit daar net aan de bovenkant 250-300 hPa. Dat is eventueel goed voor het winterweer hier een blokkade van het weer, dan blijven we lang dit weertype houden.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:26 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Ja, leuke fantasie, maar zo werkt dat nietquote:Op zondag 7 februari 2021 22:14 schreef archito het volgende:
Zou toch mooi zijn als de elfstedentocht wel gereden zou mogen worden door een selecte groep wedstrijdrijders. Alles mooi in beeld gebracht met drones zodat 7 miljoen mensen voor de buis kunnen genieten.
Wat GFS nu laat zien dusquote:Op zondag 7 februari 2021 22:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Een polaire vortex, oftewel een een lage druk gebied in de buurt van de polen dat lang blijft hangen en een zo genaamde blokkade veroorzaakt zie de drukhoogtes 200-700 hPa . De stroomstroom(jetstream) zit daar net aan de bovenkant 250-300 hPa. Dat is eventueel goed voor het winterweer hier een blokkade van het weer, dan blijven we lang dit weertype houden.
Dat gaat niet gebeuren Mani. Jij gooit eerder een negendarter dan dat de Noordzee dichtvriestquote:Op zondag 7 februari 2021 22:16 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben benieuwd of straks de hele Noordzee is bevroren, zou wel gaaf zijn.
Weet ik, helaas.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:15 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ja, leuke fantasie, maar zo werkt dat niet
Hoezo kan dit niet? De Noordzee is toch ook maar gewoon water?quote:Op zondag 7 februari 2021 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren Mani. Jij gooit eerder een negendarter dan dat de Noordzee dichtvriest
Zou waanzinnig sneu zijn jaquote:Op zondag 7 februari 2021 22:17 schreef archito het volgende:
[..]
Weet ik, helaas.
Behoorlijk cru dat na 24 jaar het nu sowieso niet kan door corona.
Die zee is wat groter dan je lijkt te denken...quote:Op zondag 7 februari 2021 22:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoezo kan dit niet? De Noordzee is toch ook maar gewoon water?
Zout water, stroming en zoquote:Op zondag 7 februari 2021 22:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zit wel beetje zout in dat water.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zout water en de Noordzee zit ook veel meer stroming in. Maar in 1963 is het voor een gedeelte wel bevroren geweest. Zou kunnen dat er wel wat gaat dichtvriezen met dit soort temperaturen.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
1:10 WTFquote:Op zondag 7 februari 2021 22:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Parkeer je auto er maar niet onder:
Hij kan niet lagerquote:
Ik denk dat de kans ongeveer 80% is momenteel. Stel je voor dat je van Nederland naar Engeland zou kunnen schaatsen. Lijkt me echt gaaf.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Zout water en de Noordzee zit ook veel meer stroming in. Maar in 1963 is het voor een gedeelte wel bevroren geweest. Zou kunnen dat er wel wat gaat dichtvriezen met dit soort temperaturen.
Dan moet het nog wel wat kouder worden. En wat langer ookquote:Op zondag 7 februari 2021 22:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans ongeveer 80% is momenteel. Stel je voor dat je van Nederland naar Engeland zou kunnen schaatsen. Lijkt me echt gaaf.
Nog even los van het heel theoretische idee van een bevroren Noordzee is zee-ijs volgens mij niet erg geschikt voor schaatsen.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans ongeveer 80% is momenteel. Stel je voor dat je van Nederland naar Engeland zou kunnen schaatsen. Lijkt me echt gaaf.
Voorlopig zegt GFS dat het tot eind Februari bijna elke nacht -15 wordt ofzo, daar kan zelfs een Noordzee niet tegenop.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan moet het nog wel wat kouder worden. En wat langer ook
Ja.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:27 schreef R-woud93 het volgende:
Nog steeds sneeuw hier allen
@:zipportal
Zinloos idd. Gaat niet gebeuren ookquote:Op zondag 7 februari 2021 22:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nog even los van het heel theoretische idee van een bevroren Noordzee is zee-ijs volgens mij niet erg geschikt voor schaatsen.
Op naar de afsluitdijkquote:Op zondag 7 februari 2021 22:28 schreef Tinos85 het volgende:
Eerst maar eens het IJsselmeer oversteken dan
Die gaat sowieso dichtquote:Op zondag 7 februari 2021 22:28 schreef Tinos85 het volgende:
Volgens mij is er veel te veel stroming in de Noordzee om het compleet tot Engeland te laten dichtvriezen. Niet zonder echte klimaatsverandering dan. Los daarvan is het een van de drukste scheepsroutes ter wereld dus zal dat scheepvaartverkeer de boel ook wel open houden.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:27 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Voorlopig zegt GFS dat het tot eind Februari bijna elke nacht -15 wordt ofzo, daar kan zelfs een Noordzee niet tegenop.
1996quote:Op zondag 7 februari 2021 22:28 schreef Tinos85 het volgende:
Wie is Ron Brussen?quote:Op zondag 7 februari 2021 23:03 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
(lol)
Noodweer verzint hun eigen codes.
Ik zie het. Nietszeggend figuur dusquote:Op zondag 7 februari 2021 23:10 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Iemand dier eruit springt tussen de reacties.
Heerlijk. Toch mooi dat mensen deze verantwoordelijkheid voelen.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:03 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
(lol)
Is helemaal niet waar. Waar komt deze nonsens vandaan?quote:Op zondag 7 februari 2021 23:03 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
(lol)
quote:Op zondag 7 februari 2021 22:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij is er veel te veel stroming in de Noordzee om het compleet tot Engeland te laten dichtvriezen. Niet zonder echte klimaatsverandering dan. Los daarvan is het een van de drukste scheepsroutes ter wereld dus zal dat scheepvaartverkeer de boel ook wel open houden.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)oit-schaatsen-op-de/quote:Voor wie sprookjesachtige dromen koestert. De kans dat de Schelde ter hoogte van Antwerpen de komende decennia nog zal bevriezen, is zeer gering. Daar is zelfs geen klimaatopwarming voor nodig. De Schelde is vandaag veel breder dan in de tijd van Lucas van Valckenborch. Door het rechttrekken van de Scheldekaden in de negentiende eeuw werd de rivier dubbel zo breed. De industriële vervuiling van het rivierwater vertraagt het bevriezingsproces, net als de invloed van de getijden. Moest het toch nog zo ver komen, dan heeft het waterwegbeheer vandaag veel krachtigere ijsbrekers om de rivier bevaarbaar te houden. Bovendien zijn er toekijkende overheden die juridische verantwoordelijkheid moeten nemen en daar nu veel strikter in zijn dan vroeger. Dus neen, er zal niet meer geschaatst worden op de Schelde bij de Scheldestad.
Tja, Noodweerbenelux moet het wel van dit soort dagen hebben, logisch dat ze het uitmelken. Anders hadden ze net zo goed NietsaandehandweerBenelux kunnen heten.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:27 schreef Pvt.Webster het volgende:
Maandag overdag blijft het bewolkt met vooral in het midden en zuiden van het land nog af en toe sneeuw, er kan nog 1-2 cm sneeuw bij vallen, in het zuidoosten mogelijk 2-4 cm. Code oranje blijft gelden tot 12:00.
Ik vertrouw het KNMI meer dan Noodweer
Je moet de buienradar dan ook nooit op +24 uur zetten.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:49 schreef SoldMayor het volgende:
Als je zo de buienradar op +24 zet dan zou het vannacht op veel plekken weer moeten sneeuwen plus zowat heel de maandag maar lijkt me sterk.
Bij ons in Zeist/ De Bilt is er een vers laagje vannacht bijgevallen ..zo de auto uitgraven .. waait nog snoeihard brrr nu.quote:
En de ijsberen? Wat doen die?quote:Op maandag 8 februari 2021 06:30 schreef TLC het volgende:
Hier is t zo koud dat de walvissen klappertandend over straat lopen.
die denken 'fuck deze shit' en blijven lekker warm binnenquote:
Altijd tegen RayBarquote:Op maandag 8 februari 2021 07:29 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
@:zipportal 1800000000000!!!!!
Hier begint het straks ook weer te sneeuwenquote:Op maandag 8 februari 2021 08:40 schreef Arizona het volgende:
Het sneeuwt vrolijk door![]()
Ik vind het het eigenlijk wel weer mooi geweest, mag wel lente worden van mij @
Opbokken met die diepvriesluchten
Dat is wel heerlijk wandel weer: ijskoud, kraakhelder en zonnigquote:Op maandag 8 februari 2021 08:45 schreef Starhopper het volgende:
Vanaf morgen krijgen we het zonnetje erbij![]()
[ afbeelding ]
Zolang de gevoelstemperatuur niet -10 is ofzoquote:Op maandag 8 februari 2021 08:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is wel heerlijk wandel weer: ijskoud, kraakhelder en zonnig
Control for president!quote:Op maandag 8 februari 2021 08:39 schreef Starhopper het volgende:
De GFS control heeft er geen zin meer in
[ afbeelding ]
Als er geen wind staat kun je er ook prima op kledenquote:Op maandag 8 februari 2021 08:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zolang de gevoelstemperatuur niet -10 is ofzo
Zelfde poedermeuk als gister wat valt idd. Is hier al bezig (Winterswijk)quote:Op maandag 8 februari 2021 09:04 schreef KNAK het volgende:
In het oosten opkomend geel wolkje op de radar. Dus wederom nog wat uurtjes spul dat uit de lucht komt dwarrelen. Is dit hetzelfde spul als gisteren; poedersneeuw? Of wat zwaardere vlokjes? Iemand?
Hier in Twente ook dezelfde poedersneeuw als gisteren wat naar beneden komt.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:05 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Zelfde poedermeuk als gister wat valt idd. Is hier al bezig (Winterswijk)
Dat wordt weer janken voor de camera natuurlijk. Heeft ie wel mooi een excuus voor zijn aanstaande afgang.quote:Op maandag 8 februari 2021 07:29 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
@:zipportal 1800000000000!!!!!
Z'n snackmuur is een tijdje geleden ook al omgevallen.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat wordt weer janken voor de camera natuurlijk. Heeft ie wel mooi een excuus voor zijn aanstaande afgang.
Moet me trouwens wel een teringherrie geven zeg, lijken me zo een soort betonplaten als gevelbedekking?
Kan ook echt alleen als je je hut gruwelijk hebt verwaarloosd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |