Liefst in een gezin geeft ze toch aan. En opgroeien zonder vader hoeft echt geen probleem te zijn hoor. Zeker niet bij een goed vangnet/ netwerk.quote:
Natuurlijk, schuif het maar weer af op anderen,Atoontje heeft gewoon gelijk, als de basis niet goed is moet je er simpel weg niet aan beginnen. Leuk dat je je ouders (gaan die dit nog 15 jaar vol houden) als vangnet wil gebruiken of je kind 5 dagen per week in de opvang wil pleuren, basis is gewoon niet ged.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:35 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Liefst in een gezin geeft ze toch aan. En opgroeien zonder vader hoeft echt geen probleem te zijn hoor. Zeker niet bij een goed vangnet/ netwerk.
Sterkte met de keus vlindertje. Ik heb geen advies, helaas.
Elke kind dat wordt geboren naar aanleiding van iemands kinderwens wordt geboren uit eigen belang, maar dat is offtopic hier.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef Banaanvragen het volgende:
Leuk dat TS een kind wil, maar dat is vooral uit eigen belang, niet in het belang van het kind
Dat is niet wat ik bedoelde, maar je vroeg ook niet om verduidelijking van mijn kant. Jammer.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Natuurlijk, schuif het maar weer af op anderen,Atoontje heeft gewoon gelijk, als de basis niet goed is moet je er simpel weg niet aan beginnen. Leuk dat je je ouders (gaan die dit nog 15 jaar vol houden) als vangnet wil gebruiken of je kind 5 dagen per week in de opvang wil pleuren, basis is gewoon niet ged.
Leuk dat TS een kind wil, maar dat is vooral uit eigen belang, niet in het belang van het kind
Ik verwachtte zo'n reactie wel.quote:
Nu ja, dit dus.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:42 schreef Chia het volgende:
[..]
Elke kind dat wordt geboren naar aanleiding van iemands kinderwens wordt geboren uit eigen belang, maar dat is offtopic hier.
En wanneer is de basis goed?quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Natuurlijk, schuif het maar weer af op anderen,Atoontje heeft gewoon gelijk, als de basis niet goed is moet je er simpel weg niet aan beginnen. Leuk dat je je ouders (gaan die dit nog 15 jaar vol houden) als vangnet wil gebruiken of je kind 5 dagen per week in de opvang wil pleuren, basis is gewoon niet ged.
Mijn keuze dat als ik niet iemand tegen kom ik alleen moeder wil worden staat inderdaad al vast, en ik ben juist niet op zoek naar andermans goedkeuring, tevens ook niet naar andermans mening, maar naar ervaringen van anderen die ook in een vergelijkbare positie hebben gezeten of met de opties die ik noemde ervaring hebben. Staat volgens mij ook heel duidelijk in de tekst.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:47 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat ik je niet alle geluk verder toewens.
TS, het lijkt me in jouw situatie het meest handig om in ieder geval al wat eicellen in te laten vriezen. Prijzig máár je gaat wel voorkomen dat je jezelf over mogelijk een jaar of 10 iets nooit meer zal gaan vergeven. En heb je genoeg tijd om tegen een geschikte man aan te lopen.quote:
Ja, ik heb alles op orde.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef hoechst het volgende:
heb je wel alles op orde?
koophuis en een vaste baan??
Dank voor het delen van je ervaringquote:Op zondag 7 februari 2021 10:37 schreef Omentielvo het volgende:
Vlindertje, ik wist ook altijd dat ik kinderen wilde. Vanaf mijn 30e werd dat gevoel sterker. Voor mij was ook de grootste twijfel dat mijn kind dus geen vader zou hebben.
En het heeft bij mij echt een paar jaar geduurd voordat ik die knoop durfde door te hakken door er over te praten, en de voor en nadelen tegen elkaar af te wegen.
Op mijn 33e ben ik ervoor gegaan en een jaar later was ik moeder van mijn nu achtjarige dochter.
Wat betreft het gezin wat je voor ogen hebt. Dat is alleen maar het traditionele gezin. Er bestaan zoveel vormen van gezinnen. Elk bewust gekozen huishouden is een gezin.![]()
Succes met de afwegingen. Ik heb er nooit spijt van gehad. En mijn dochter doet het enorm goed en is een gelukkig en blij dame.
Of dat het er misschien nog niet inzt. Dat er eerst een aantal andere dingen geregeld /op orde moeten zijn voordat je dit kunt aangaan, als je heel eerlijk bent en diep in je hart kijkt. (en dan heb ik het niet eens per se over materiële zaken, al kan dat ook zeker).quote:Op zondag 7 februari 2021 11:29 schreef DW457 het volgende:
Misschien toch eens leren te accepteren dat het er misschien simpelweg niet in zit?
Definitie forum: Een forum is een online plaats waar mensen samenkomen om over een bepaald onderwerp te discussiëren.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb de bezem er door gehaald. TS vraagt niet om mening of goedkeuring, dus dan hoeven we die ook niet te geven.
Aangezien dit een forum is staat het jou ook volledig vrij om zelf een topic te openen over de stelling waarover jij wilt discussiëren. Of schrijf de mening die je zo graag wilt geven lekker zelf in je dagboek.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:58 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Definitie forum: Een forum is een online plaats waar mensen samenkomen om over een bepaald onderwerp te discussiëren.
Als TS niet om een mening vraagt, dan kan ze beter een dagboek gaan schrijven of naar een website voor lotgenoten gaan.
En dat doen we op een fatsoenlijke manierquote:Op zondag 7 februari 2021 12:58 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Definitie forum: Een forum is een online plaats waar mensen samenkomen om over een bepaald onderwerp te discussiëren.
Nogmaals: ik ben niet op zoek naar goedkeuring. Ook niet naar andermans mening over hoe ik mij voel, over of ik geschikt zou zijn als moeder, of over zwanger worden van een donor an sich.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:58 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Als TS niet om een mening vraagt, dan kan ze beter een dagboek gaan schrijven of naar een website voor lotgenoten gaan.
Haha! Ja, in mij zit er dus een beetje ook een, want het liefst heb ik ook gewoon een fantastische relatie met een man waar ik de rest van mijn leven samen mee wil zijn en maken we dan een kind als de bekroning op ons liefdesgelukquote:Op zondag 7 februari 2021 13:15 schreef Jentin het volgende:
@:vlindertje89 Heel eerlijk, in mijn hoofd woont ook zo’n bejaarde sgp’er die denkt: ‘Maar zo’n kind mot toch een vader en misschien moet je het leven laten komen zoals het komt.’ Dat vind ik heel stom van mezelf, maar hij zit er.
Toch zie ik om me heen heel veel voorbeelden die dat idee tegenspreken. Ik ken meerdere (meer of minder bewust) alleenstaande moeders en ik zie daar bepaald geen tobbende kinderen met daddy issues. Zullen die er zijn? Vast, maar ik ken ook meerdere gezinnen die op papier helemaal Centerparcs zijn (papa, mama, 2 kinderen, 1,4 labrador, in een koophuis met een familie-auto en een boodschappenkarretje voor mama), waar de kinderen op allerlei manieren beschadigd raken. Een goed gezin zijn zit niet in de aanwezigheid van een vader of überhaupt een tweede ouder. En zelfs als je zogenaamd alles voor elkaar hebt, kan dat in een oogwenk ingestort zijn.
Dus, mijn sgp’er en ikwensen je succes. Ik hoop dat je een weg vindt die bij je past.
Dank voor de tip! Ga die zeker lezen.quote:Op zondag 7 februari 2021 13:39 schreef Chia het volgende:
In het kader van dat traditionele gezin als ideaal en de SGP-er in jezelf is het boek 'Zo kan het dus ook, Een nieuw leven als single ouder' van Lykele Muus misschien nog wel interessant leesvoer.
Oh, wat fijn, dank je! Ik had al wel op allerlei ziekenhuis sites gezocht naar informatie avonden oid, maar hier nog niet gekeken. Ga ik me meteen voor aanmelden, precies waar ik naar op zoek ben!quote:Op zondag 7 februari 2021 14:13 schreef Bottoms_up het volgende:
@:vlindertje89 In de agenda van Freya (org voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen,maar is enorm ruim opgevat) zie ik dat er kinderwens café is speciaal voor single vrouwen met een kinderwens.
https://www.freya.nl/agenda/
quote:Op zondag 7 februari 2021 16:30 schreef hoechst het volgende:
Je kan toch gewoon een kindje adopteren?
Dat moet je maar willen/kunnen. Garanties heb je natuurlijk niet maar dan kan je beter beginnen met een baby die je nog alles moet leren en hopelijk geen medische problemen heeft.quote:De mogelijkheden voor alleenaanvragers om een buitenlands kind te adopteren, zijn beperkt. Veel landen geven de voorkeur aan gehuwde stellen. In de praktijk komen alleenaanvragers, als er al mogelijkheden zijn, meestal in aanmerking voor een zogenaamd moeilijk plaatsbaar kind. Dit zijn kinderen met een medisch probleem of kinderen ouder dan vier jaar.
Dank je wel!quote:Op maandag 8 februari 2021 11:10 schreef Viv het volgende:
@:vlindertje89 succes met alle afwegingen
En ken je dit topic al?
OUD / De weg naar... (bewust) alleenstaand ouderschap.
Ik heb je verhaal meegekregen, ik kan me goed voorstellen dat het dichtbij komt en zeker gezien nog zonder resultaat ook lastig is om erop te reageren. Dank dat je daar toch de moeite voor hebt genomenquote:Op maandag 8 februari 2021 14:38 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik zag je topic gisteren maar had nog geen fut om te reageren.
Ik zie dat ik al ruim 2,5jr zoet ben sinds de start van het topic. Helaas nog steeds zonder het oh zo gewenste resultaat...
De tijd is ook wel voorbij gevlogen als ik alles een beetje terug lees. Maar had het niet anders gedaan behalve jaren eerder gestart!
De enige tips die ik je mee wil geven voor nu is doe iig je onderzoek wat bewust alleenstaand moederschap precies inhoud qua te volgen proces en keuzes in het proces. Dan heb je dat al inzichtelijk voor jezelf. En kun je ook voelen/ervaren wat de verschillende opties en alleenstaand moederschap met je doet.
Misschien kan inschrijven bij kliniek/ziekenhuis niet eens kwaad gezien de wachttijden die door Corona ook nog eens zijn toegenomen.
Je kunt namelijk op ieder moment nog beslissen dat je een andere route volgt (totdat je een inseminatie oid hebt gehad).
Als je meer gedetailleerde vragen hebt mogen ze altijd in een pm/dm. Ik lees ook niet elke dag hier.
Veel succes met het hele proces. Dat kan best heftig zijn met vlagen. Zeker als het ook aan kan komen om het ideaal plaatje los te laten.
Wow, wat heftig.. En dapper om er toch zo voor te gaan, en met wat een resultaatquote:Op maandag 8 februari 2021 15:00 schreef MorganLeFay het volgende:
@:vlindertje89: ik voed mijn dochter alleen op. Had een relatie met een man die - eenmaal zwanger - toch geen kinderen wilde, omdat ze "duur" zijn![]()
Ik had altijd een sterke kinderwens en was dolgelukkig met de zwangerschap. Toen een snelle rekensom gemaakt: heb een koophuis, goede (vaste) baan met doorgroeimogelijkheden, spaargeld, liefdevolle grootouders. Dus ook al vond ik het erg jammer dat ik het alleen moest doen, ik wilde niets liever.
Nu mijn kind 5 is, kan ik zeggen dat het gewoon super gaat. Het is een slim en verstandig klein dametje. Een vader mist ze niet echt. Ze had haar opa en heeft haar oom ook in haar leventje. Heb geen seconde spijt gehad van mijn keuze. En "duur" is ze niet![]()
Ik zou dus zeggen: doe wat je hart je ingeeft. Als ik niet zwanger was geworden vanuit een relatie, zou ik t.z.t. ook voor een donor hebben gekozen denk ik. Er zullen altijd wel mensen zijn die dan roepen dat dit een egoïstische beslissing is, maar de wereld heeft per definitie altijd kinderen nodig die liefdevol zijn/worden opgevoed![]()
Ik heb een tante die nooit voor een kind is gegaan, omdat haar man dat niet wilde. Zij heeft er altijd moeite mee gehad, vooral toen haar man haar na 15 jaar verliet voor een vrouw met kinderen
Uiteraard mag dat. Dank je welquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:17 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ik kan helaas geen waardevolle bijdrage doen maar wil jou heel veel succes wensen als dat mag
In Noorwegen pleuren ouders hun kinderen ook 5 dagen op de opvang en ik krijg niet de indruk dat men daar ongelukkig is.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:39 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Tering, wat een lul ben je danquote:Op maandag 8 februari 2021 15:00 schreef MorganLeFay het volgende:
@:vlindertje89: ik voed mijn dochter alleen op. Had een relatie met een man die - eenmaal zwanger - toch geen kinderen wilde, omdat ze "duur" zijn![]()
Nou, niet 40 uur gaan werken bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:01 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Hoe denkt een alleen staande ouder het te gaan doen als ze ook nog 40 uur moet werken en een klein sociaal leven heeft
En waar dacht je kinderen van te gaan betalen dan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nou, niet 40 uur gaan werken bijvoorbeeld?
Dank je welquote:Op woensdag 10 februari 2021 19:47 schreef LeSage het volgende:
Ik heb geen ervaringen voor je, maar wil je sterkte wensen in je zoektocht naar de toekomst![]()
Toevallig heb ik afgelopen week wel een podcast geluisterd die precies over single-moederschap ging. Zij noemt het geen BAM, want ze is niet bewust alleenstaand moeder, maar de situatie is er ook niet om het samen met een man te doen.
Het gaat over haar gedachten vooraf, het proces er naartoe en hoe het traject daarna verliep. Ik vond het mooi en eerlijk.
Het is aflevering 39 van ‘Ik ken iemand die’.
Hetzelfde zoals de meeste mensen nu, maar dan zonder de extreme variant dat een kind pas na het avondeten wordt opgehaald. Ze geeft ook aan dat ze bijv 4 dagen kan gaan werken. Die van ons gaat ook drie dagen per week van 8.00-17.30 naar de kdv. Niks mis mee.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:01 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Hoe denkt een alleen staande ouder het te gaan doen als ze ook nog 40 uur moet werken en een klein sociaal leven heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |