Zodra iemand het “opwarming” noemt, weet je eigenlijk al dat ze minstens de afgelopen tien jaar er geen serieus artikel over hebben gelezen. Want alles wat je serieus kan nemen heeft het al sinds jaren inderdaad over klimaatverandering en niet opwarming.quote:Op maandag 5 april 2021 11:27 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dit dus. Waarmee dit steeds snellere afwisselen van weertypes precies past in de voorspellingen van klimaatverandering. Maar ja het is natuurlijk makkelijker om je blind te staren op opwarming, alsof dat het enige aspect van klimaatverandering is.
Alsof ze ook maar een model hebben wat ook maar een beetje nauwkeurig is.quote:Op maandag 5 april 2021 11:52 schreef Stepperoller het volgende:
Oh ja, want wetenschappers kunnen alleen rekening houden met factoren die zich voor hebben gedaan tijdens hun tijd op aarde.
Ja het is niet zo verwonderlijk dat TS niets meer hoort over global warmingquote:Op maandag 5 april 2021 19:30 schreef knoopie het volgende:
[..]
Zodra iemand het “opwarming” noemt, weet je eigenlijk al dat ze minstens de afgelopen tien jaar er geen serieus artikel over hebben gelezen. Want alles wat je serieus kan nemen heeft het al sinds jaren inderdaad over klimaatverandering en niet opwarming.
Dit kan je makkelijk omdraaien, hun vorige angstbeleid is mislukt, dus hebben ze een nieuwe klimaathoax bedachtquote:Op maandag 5 april 2021 19:30 schreef knoopie het volgende:
[..]
Zodra iemand het “opwarming” noemt, weet je eigenlijk al dat ze minstens de afgelopen tien jaar er geen serieus artikel over hebben gelezen. Want alles wat je serieus kan nemen heeft het al sinds jaren inderdaad over klimaatverandering en niet opwarming.
Of je noemt het gewoon voortschrijdend inzicht? Want zo werkt wetenschap.quote:Op maandag 5 april 2021 20:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit kan je makkelijk omdraaien, hun vorige angstbeleid is mislukt, dus hebben ze een nieuwe klimaathoax bedacht.
Ik ken de wetenschappelijke tijdlijn niet precies, maar die hadden die inzichten waarschijnlijk al langer aangezien het vrijwel onmogelijk is dat temperatuur de enige verandering is en dat verder alles stabiel blijft. Alleen in eerste instantie worden zulke boodschappen richting het grote publiek toch te simplistisch gebracht. Inderdaad ook in hypevorm.quote:Op maandag 5 april 2021 20:08 schreef knoopie het volgende:
[..]
Of je noemt het gewoon voortschrijdend inzicht? Want zo werkt wetenschap.
Er wordt zeker weten veel te veel gehyped in de media, en niet alleen op dit gebied. Maar als je daar een beetje doorheen prikt zie je toch telkens weer een solide wetenschappelijke basis voor klimaatverandering. Dat kunnen we van alle alternatieve theorieën met vulkanen e.d. niet zeggen.
Nee ook klimaatsceptici kennen voortschrijdend inzicht en zwakken hun kritiek telkens een beetje af, omdat het anders niet serieus te nemen is. De lobby die ze financiert snapt dat ook dondersgoed (kijktip: Zembla - de klimaatontkenners). Eerst was het:quote:Op maandag 5 april 2021 20:19 schreef Solid-Snake het volgende:
Mensen die nu nog roepen dat er geen klimaatverandering is
Dan baseer je je zeker op andere data over de temperatuur dan het KNMI, dus vertel maar eens waarop dan wel. Je hebt per dag de temperatuur bijgehouden in je eigen achtertuin?quote:Op maandag 5 april 2021 20:51 schreef Ixnay het volgende:
De aarde lijkt af te koelen in plaats van op te warmen. 2021 is tot nu toe een koud jaar.
Oja? Waar heeft er dan allemaal een gesloten sneeuwdek gelegen dat langer dan een halfuurtje standgehouden heeft?quote:Op maandag 5 april 2021 20:51 schreef Ixnay het volgende:
Witte Pasen over het grootse deel van Nederland aan het einde van paasmaandag.
Wat was vroeger (en wanneer was dat?) heel zeldzaam en is in 2021 heel normaal?quote:Iets wat vroeger vrij zeldzaam is blijkt in 2021 heel normaal te zijn.
Mogelijk ook niet.quote:Mogelijk in de toekomst vaker.
Waarom zeg je dat?quote:De aarde lijkt af te koelen in plaats van op te warmen.
Nee hoor. Of heb je het alleen over Nederland? Ook dan niet: ongeveer even warm/koud als het langjarige gemiddelde.quote:2021 is tot nu toe een koud jaar.
Volgens Marcel Crok is er een nobelprijswinnaar van de economie die probeerde te becijferen hoe we efficient 1.5 -2 -2.5 - 3...3.5....4.0 graden opwarming kunnen krijgen en dan stoppen, en wat de bijbehorende klimaatschade zou zijn en wat de kosten zijn om de opwarming op die temperatuur te stoppen.quote:Op maandag 5 april 2021 20:26 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Nee ook klimaatsceptici kennen voortschrijdend inzicht en zwakken hun kritiek telkens een beetje af, omdat het anders niet serieus te nemen is. De lobby die ze financiert snapt dat ook dondersgoed (kijktip: Zembla - de klimaatontkenners). Eerst was het:
- Klimaatverandering bestaat niet!
Toen was het:
- Klimaatverandering bestaat wel, maar niet door invloed van de mens!
Vervolgens:
- Oké de mens heeft een beetje invloed, maar het wordt enorm overdreven!
Dan:
- Het is te duur om er iets aan te doen!
Verder nog wat er tussen wat ik niet precies meer weet. En het eindigt met:
- Nu is het toch al te laat om nog iets te doen!
Enz. Ben al tijden op zoek naar de meme die dit beter weergeeft dan wat ik hierboven heb geschetst, maar die heb ik nog altijd niet kunnen vinden.
Omdat jij mijn liefde niet beantwoord.quote:
Echt wel.quote:Op maandag 5 april 2021 21:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat jij mijn liefde niet beantwoord.
Prima kerel die Marcel, nuchter genoeg.quote:
In 2020 was geen witte Pasen.quote:Op maandag 5 april 2021 21:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oja? Waar heeft er dan allemaal een gesloten sneeuwdek gelegen dat langer dan een halfuurtje standgehouden heeft?
[..]
Wat was vroeger (en wanneer was dat?) heel zeldzaam en is in 2021 heel normaal?
[..]
Mogelijk ook niet.
[..]
Waarom zeg je dat?
[..]
Nee hoor. Of heb je het alleen over Nederland? Ook dan niet: ongeveer even warm/koud als het langjarige gemiddelde.
Heb je liever dat ik jouw mening aan anderen opdring ofwa?quote:Op maandag 5 april 2021 21:57 schreef Fugue het volgende:
Haha kijk die Isdatzo weer zijn mening aan anderen opdringen
In 2020 won je de loterij niet.quote:Op maandag 5 april 2021 22:03 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In 2020 was geen witte Pasen.
In 2021 was wel witte Pasen.
Oké.quote:Conclusie de Aarde koelt af.
En iedereen die het ontkent noem ik: wappie.
Doet me niks, ben dat van je gewend.quote:Hoe vind je deze manier van beargumenteren nu?
Graag.quote:Op maandag 5 april 2021 22:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je liever dat ik jouw mening aan anderen opdring ofwa?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |