SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Dat klopt aangezien de klok een uur vooruit gaatquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze zullen wel vervroegen als de zomertijd ingaat
We begrijpen niet waar die 16% vandaan komt, dat zou ik niet meteen karakteriseren als "het beter weten".quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:53 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nee, een paar users van FOK! zullen het vast beter weten dan experts in België
* Tijger_m weerstaat de verleiding een slechte belgenmop te maken over experts.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
We begrijpen niet waar die 16% vandaan komt, dat zou ik niet meteen karakteriseren als "het beter weten".
Uit verschillende peer-reviewede onderzoeken:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
@:Momo heeft meermaals een tabel hier gepost waarin de effectiviteit van maatregelen op basis van wetenschappelijk onderzoek gegeven wordt.
Inderdaad, meteen weer die panische reacties. Overigens zijn de onoverdekte ijsbanen in Nederland al de hele tijd open.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:18 schreef popje het volgende:
Met dat schaatsen... het lijkt wel of plezier verboden is in deze tijd!
Staat er ook een strekking van een oplossing in?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-perspectief-geboden
Uit-stekend stuk in de T, strekking: solidariteit kent een grens en die grens is bereikt.
Ja.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Staat er ook een strekking van een oplossing in?
Nice. Welke?quote:
Paywallquote:
Kinderen mogen niet de dupe worden van de crisis. Dus laten we ze gewoon een schooljaar opnieuw doen.quote:Leerlingen moeten er rekening mee houden dat ze door de coronacrisis dit schooljaar blijven zitten. In het NOS Radio 1 Journaal zei onderwijsminister Slob dat er op alle niveaus vertraging is in de studievoortgang.
"We hebben een tijdlang het idee gehad dat we de achterstand in dit cursusjaar zouden oplossen. Maar ik denk dat dat niet meer reëel is." Daarom moet er volgens de minister gekeken worden hoe die achterstanden weggewerkt kunnen worden. Desnoods over meerdere jaren.
Slob zei dat kinderen niet de dupe mogen worden van de crisis. "Want er is heel veel stress bij kinderen op dit moment. Als je het idee hebt dat alles nog voor de zomer af moet, dan is dat in sommige situaties niet reëel. Dat is een druk die je niet bij kinderen moet leggen", zei Slob.
Ik had dit ook gelezen maar blijkbaar niet zo zorgvuldig... wat een walgelijk idee zeg.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
Onze Arie pleit ervoor om de ongelijkheid tussen leerlingen nog maar wat verder te vergroten, aangezien ouders die de mogelijkheden hebben natuurlijk echt wel gaan zorgen dat hun eigen kroost niet blijft zitten:
[..]
Kinderen mogen niet de dupe worden van de crisis. Dus laten we ze gewoon een schooljaar opnieuw doen.
Het haalt mooi de verantwoordelijkheid bij zijn eigen ministerie weg om mogelijkheden te scheppen om de leerlingen de komende jaar weer naar het juiste niveau te trekken. Op deze manier flikkert hij het over de schutting van de scholen, de kinderen en de ouders heen. En doet hij private bijlesaanbieders een groot plezier.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik had dit ook gelezen maar blijkbaar niet zo zorgvuldig... wat een walgelijk idee zeg.
Wel makkelijk, hoef je ook niks te bedenken, of geld uit te trekken om de achterstand te compenseren de komende jaren. Is hij alvast met pensioen aan het gaan of zo?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
Onze Arie pleit ervoor om de ongelijkheid tussen leerlingen nog maar wat verder te vergroten, aangezien ouders die de mogelijkheden hebben natuurlijk echt wel gaan zorgen dat hun eigen kroost niet blijft zitten:
[..]
Kinderen mogen niet de dupe worden van de crisis. Dus laten we ze gewoon een schooljaar opnieuw doen.
En al helemaal het middelbaar onderwijs dat voor de zomer niet meer open gaat op deze manier.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het haalt mooi de verantwoordelijkheid bij zijn eigen ministerie weg om mogelijkheden te scheppen om de leerlingen de komende jaar weer naar het juiste niveau te trekken. Op deze manier flikkert hij het over de schutting van de scholen, de kinderen en de ouders heen. En doet hij private bijlesaanbieders een groot plezier.
En is het een absurd demotiverende uitspraak voor leerlingen die zich achter hun laptop zitten te verbijten en heel hard hun best doen - maar het niet redden. Ja hoi, we gaan je straffen voor iets waar je niks aan kan doen. Succes volgend schooljaar.
Maakt ook niet meer uit om die open te doen als je al besloten hebt dat iedereen wel kan blijven zitten. Klapjostiquote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En al helemaal het middelbaar onderwijs dat voor de zomer niet meer open gaat op deze manier.
"De kinderen mogen niet de dupe worden maar we gaan niets doen om ze te helpen dus worden ze de dupe".
Ja joh een dagklok en voor eeuwig opsluiting! Dan gaat er niemand meer dood aan Corona!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:11 schreef Draak31 het volgende:
Ik hoop op nog strengere maatregelen. Gaat weer de foute kant op.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:12 schreef popje het volgende:
[..]
Ja joh een dagklok en voor eeuwig opsluiting! Dan gaat er niemand meer dood aan Corona!
Ondanks dat je op een vermoedelijke troll reageert: naast een fabeltjesfuik lijkt er imo ook sprake van een maatregeltjesfuik, waarbij het nooit voldoende is om "ja, we zijn nu wel streng genoeg" te zeggen en waardoor er bij elke stijging, angst voor stijging, of niet voldoende daling, druk is om er toch weer een schepje bovenop te doen. Geldt niet alleen voor de coronasituatie trouwens.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:12 schreef popje het volgende:
[..]
Ja joh een dagklok en voor eeuwig opsluiting! Dan gaat er niemand meer dood aan Corona!
Ik geloof dat we met de avondklok het kantelpunt hebben bereikt waarbij maatregelen contra-productief gaan worden. Wat er nu nog bij komt zou eerder leiden tot slechtere opvolging. Misschien nog een kleine uitzondering op een quarantaineplicht bij een positieve test.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ondanks dat je op een vermoedelijke troll reageert: naast een fabeltjesfuik lijkt er imo ook sprake van een maatregeltjesfuik, waarbij het nooit voldoende is om "ja, we zijn nu wel streng genoeg" te zeggen en waardoor er bij elke stijging, angst voor stijging, of niet voldoende daling, druk is om er toch weer een schepje bovenop te doen. Geldt niet alleen voor de coronasituatie trouwens.
Het is jammer genoeg beetje de tendens aan het worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ondanks dat je op een vermoedelijke troll reageert: naast een fabeltjesfuik lijkt er imo ook sprake van een maatregeltjesfuik, waarbij het nooit voldoende is om "ja, we zijn nu wel streng genoeg" te zeggen en waardoor er bij elke stijging, angst voor stijging, of niet voldoende daling, druk is om er toch weer een schepje bovenop te doen. Geldt niet alleen voor de coronasituatie trouwens.
Ik vond de mondkapjes al wat contra-productief, de afstandregel was zinvoller en sinds het invoeren van de mondkapjesplicht is het mijn indruk dat die (in ieder geval in winkels) deels in de verdrukking is geraakt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik geloof dat we met de avondklok het kantelpunt hebben bereikt waarbij maatregelen contra-productief gaan worden. Wat er nu nog bij komt zou eerder leiden tot slechtere opvolging. Misschien nog een kleine uitzondering op een quarantaineplicht bij een positieve test.
Oh dat zeker, het gebeurt regelmatig, vooral in de supermarkt, dat men totaal geen afstand houdt door de mondkapjes. Waar voor de maatregel iedereen zich keurig gedroeg.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vond de mondkapjes al wat contra-productief, de afstandregel was zinvoller en sinds het invoeren van de mondkapjesplicht is het mijn indruk dat die (in ieder geval in winkels) deels in de verdrukking is geraakt.
het enige voordeel wat het had was dat er eindelijk niet 24/7 over werd doorgezeurd.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vond de mondkapjes al wat contra-productief, de afstandregel was zinvoller en sinds het invoeren van de mondkapjesplicht is het mijn indruk dat die (in ieder geval in winkels) deels in de verdrukking is geraakt.
Dat is een voordeel ja.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
het enige voordeel wat het had was dat er eindelijk niet 24/7 over werd doorgezeurd.
Het aardige aan politicus zijn is dat je dingen voor je uit kunt schuiven, waardoor je er zelf hopelijk nooit verantwoording voor hoeft af te leggen. Een jaar overdoen klinkt an sich als niet echt erg (en in een normale situatie, waarbij het vanwege het kind is en niet de wereld om hem heen, ben ik er ook niet perse op tegen) maar in dit geval gaat het dus om kinderen die buiten hun "schuld" een jaar overdoen, een jaar later naar de middelbare school gaan, een jaar later aan hun studie kunnen beginnen, een jaar later de arbeidsmarkt betreden, etc. Dat zijn allemaal vrij serieuze gevolgen, nog los van hoe onrechtvaardig het voor het kind kan voelen. Maar ja, wie het land dan bestuurt wie dan zorgt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is dan ook op handige wijze druk uitgeoefend op de oppositie door al een week van tevoren te doen alsof hij er zeker zou komen en specifiek te vragen hem niet af te schieten, hem dan toch wegstemmen en mogelijk medeverantwoordelijk gehouden worden in het geval slechte besmettingscijfers durven niet veel partijen aan. Bij de mondkapjes en de oorspronkelijke scholensluiting kwam de druk vooral van buitenaf (de media) en wilde het kabinet er naar mijn indruk van oorsprong niet echt aan. De avondklok leek meer uit eigen initiatief en overtuiging ontsproten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is een voordeel ja.
Verbaasde mij wel dat er makkelijker over de avondklok besloten werd dan de mondkapjes. Dat was bijna een debat van een dag.
Nu spelen de verkiezingen ook enorm mee natuurlijk. Dat merk je aan alles.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er is dan ook op handige wijze druk uitgeoefend op de oppositie door al een week van tevoren te doen alsof hij er zeker zou komen en specifiek te vragen hem niet af te schieten, hem dan toch wegstemmen en mogelijk medeverantwoordelijk gehouden worden in het geval slechte besmettingscijfers durven niet veel partijen aan. Bij de mondkapjes en de oorspronkelijke scholensluiting kwam de druk vooral van buitenaf (de media) en wilde het kabinet er naar mijn indruk van oorsprong niet echt aan. De avondklok leek meer uit eigen initiatief en overtuiging ontsproten.
Maar wat mij betreft zijn speciale privileges niet bespreekbaar tot iedereen tenminste 1 kans tot vaccinatie heeft gehad. Solidariteit werkt wat mij betreft 2 kanten op.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:42 schreef RipCity het volgende:
https://thepointsguy.com/(...)6HxTDXnKW_RZfwlf1KRE
Tijd voor nl overheid om maar aan vaccinatiebewijzen te gaan werken want zal binnenkort wel overal nodig zijn.
Maar wat te doen voor mensen die vanwege gezondheidsreden geen vaccinatie kunnen hebben? Die staan de rest van hun leven buitenspel?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar wat mij betreft zijn speciale privileges niet bespreekbaar tot iedereen tenminste 1 kans tot vaccinatie heeft gehad. Solidariteit werkt wat mij betreft 2 kanten op.
Dat hoor je mij niet zeggen. Daar moet ook wat voor geregeld worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar wat te doen voor mensen die vanwege gezondheidsreden geen vaccinatie kunnen hebben? Die staan de rest van hun leven buitenspel?
Zou je eens uit kunnen leggen wat de gevolgen zijn van een jaar overdoen? In een normale situatie kan ik me die gevolgen nog voorstellen maar er groeit jubelen generatie op waar meerdere kinderen per klas een achterstand op lopen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het aardige aan politicus zijn is dat je dingen voor je uit kunt schuiven, waardoor je er zelf hopelijk nooit verantwoording voor hoeft af te leggen. Een jaar overdoen klinkt an sich als niet echt erg (en in een normale situatie, waarbij het vanwege het kind is en niet de wereld om hem heen, ben ik er ook niet perse op tegen) maar in dit geval gaat het dus om kinderen die buiten hun "schuld" een jaar overdoen, een jaar later naar de middelbare school gaan, een jaar later aan hun studie kunnen beginnen, een jaar later de arbeidsmarkt betreden, etc. Dat zijn allemaal vrij serieuze gevolgen, nog los van hoe onrechtvaardig het voor het kind kan voelen. Maar ja, wie het land dan bestuurt wie dan zorgt.
Gewoon niet beginnen aan de vaccinatie bewijzen. Mensen die voor zijn zullen ze gewoon nemen, mensen die tegen zijn zullen ze vooral niet nemen. Mensen die twijfelen moet je gewoon goed voorlichten dwang of lichte dwang werkt meestal gewoon averechts.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. Daar moet ook wat voor geregeld worden.
Het is hier ook al vaker gezegd maar wie gevaccineerd is, is nog niet per definitie niet besmettelijk. Daarom lijkt het me ook verstandig als het kabinet hier een stokje voor weet te steken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar wat mij betreft zijn speciale privileges niet bespreekbaar tot iedereen tenminste 1 kans tot vaccinatie heeft gehad. Solidariteit werkt wat mij betreft 2 kanten op.
Eens maar het gaat er toch komen. Er is al een vaccinatiepaspoort (en daar is an sich niets mis mee) dus de sprong maken om daar rechten op te baseren is heel klein.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gewoon niet beginnen aan de vaccinatie bewijzen. Mensen die voor zijn zullen ze gewoon nemen, mensen die tegen zijn zullen ze vooral niet nemen. Mensen die twijfelen moet je gewoon goed voorlichten dwang of lichte dwang werkt meestal gewoon averechts.
Een vaccinatiepaspoort dat ik als volwassene nog nooit nodig heb gehad. Sterker nog, ik heb dat boekje niet eens (meer).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Eens maar het gaat er toch komen. Er is al een vaccinatiepaspoort (en daar is an sich niets mis mee) dus de sprong maken om daar rechten op te baseren is heel klein.
Dat gaat mij gewoon een stap te ver. Ik ben pro vaccinatie maar het blijft een medische ingreep en daar zijn gelukkig ook rechten aan verbonden. Daarom vind ik dat je gewoon goed moet voorlichten als je dat niet bereikt door voorlichting dan moet je de fout toch echt bij je zelf zoeken en niet bij anderen. De groep die anti vaccinatie is zal je er toch nooit mee bereiken. Wat je ook doet die zijn te ver heen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Eens maar het gaat er toch komen. Er is al een vaccinatiepaspoort (en daar is an sich niets mis mee) dus de sprong maken om daar rechten op te baseren is heel klein.
Ik help het je hopen aangezien de ZeroCovid groep steeds meer voet aan de grond krijgt, en hun totaal nog niet snappen wat endemisch is zal het nog wel is een lange weg kunnen zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een vaccinatiepaspoort dat ik als volwassene nog nooit nodig heb gehad. Sterker nog, ik heb dat boekje niet eens (meer).
Met wat mazzel is corona straks na de massale vaccinaties totaal niet relevant meer, geen enkele reden om een hele samenleving op te hangen aan een virusje dat voor de meeste mensen sowieso geen enkel probleem is.
Domheid is, helaas, niet te genezenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik help het je hopen aangezien de ZeroCovid groep steeds meer voet aan de grond krijgt, en hun totaal nog niet snappen wat endemisch is zal het nog wel is een lange weg kunnen zijn.
Lijkt mij helemaal niet lastig. Gebruik sneltesten, gebruik onderzoek. Je weet dat het risico zit in groepen mensen binnen. Maar het vereist wel enig lef.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:56 schreef zalkc het volgende:
Het lijkt me ook best lastig om op een veilige manier een wat positievere draai aan het geheel te geven. Het enige wat ik nu kan bedenken zijn kleine kruimels. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de cijfers er meer op wijzen dat die variant zwaar overschat is. En dat er dus wel weer wat meer kan, en dan ook per direct en geen seconde later die avondklok eraf gooien.
Maar als er volgende week geen dagcijfers boven de 5k komen moet je toch echt met een heel goed verhaal gaan komen waarom de killer golf des doods nog even wat tijd nodig blijkt te hebben. Je kunt niet blijven wachten op een storm die nooit lijkt te komen.
Als er genoeg vaccins zijn dan is dat inderdaad waar je volledig op moet richten.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:01 schreef _serial_ het volgende:
Ik hoop gewoon dat de druk flink opgevoerd wordt het vaccineren enorm te versnellen.
Want met 200K per week gaan we de oorlog zeker niet winnen.
De experts zeggen niets anders dan ik, namelijk dat de stijging minder snel gaat. Dat de media (NOS) er vervolgens mee aan de haal gaat en er van maakt dat het afneemt staat daar los van.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:53 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nee, een paar users van FOK! zullen het vast beter weten dan experts in België
Ik kan het niet lezen, maar ik ben iedere solidariteit voor de ouderen kwijt. Die bejaarden kosten ons tientallen miljarden per jaar, ze zijn irritant en eisen alleen maar dat iedereen voor hen aan de kant gaat. Ik haat ouderen, echt! En nee, ik heb geen hoge levensverwachtingquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-perspectief-geboden
Uit-stekend stuk in de T, strekking: solidariteit kent een grens en die grens is bereikt.
Dat is denk ik het hele punt, corona wordt nu ook een voetstuk geplaatst alsof het voor altijd ons leven zou moeten beïnvloeden. Dit is natuurlijk grote flauwekul. Er is geen enkele ziekte of aandoening waarvoor we continu met een vaccinatie- of ander bewijs op zak moeten lopen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik help het je hopen aangezien de ZeroCovid groep steeds meer voet aan de grond krijgt, en hun totaal nog niet snappen wat endemisch is zal het nog wel is een lange weg kunnen zijn.
Ik heb hem wel, je krijgt em als je vaccineert voor bijvoorbeeld een verre reis. Verder voor mij ook irrelevant, ik krijg toch pas een vaccin eind dit jaar ofzoquote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een vaccinatiepaspoort dat ik als volwassene nog nooit nodig heb gehad. Sterker nog, ik heb dat boekje niet eens (meer).
Met wat mazzel is corona straks na de massale vaccinaties totaal niet relevant meer, geen enkele reden om een hele samenleving op te hangen aan een virusje dat voor de meeste mensen sowieso geen enkel probleem is.
Dit plaatje laat zien hoelang sommige griepvirussen nog actief zijn na een pandemie. Als je dan voor ZeroCovid gaat dan zijn we nog wel een jaartje of 30/40 bezig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Domheid is, helaas, niet te genezen
Dit gaat mij allemaal wat te ver. Maar ik ben wel heel erg blij dat de laatste dagen die eenzijdige blik wat lijkt te veranderen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik kan het niet lezen, maar ik ben iedere solidariteit voor de ouderen kwijt. Die bejaarden kosten ons tientallen miljarden per jaar, ze zijn irritant en eisen alleen maar dat iedereen voor hen aan de kant gaat. Ik haat ouderen, echt! En nee, ik heb geen hoge levensverwachting
Laat jij je dan nog testen?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik geloof dat we met de avondklok het kantelpunt hebben bereikt waarbij maatregelen contra-productief gaan worden. Wat er nu nog bij komt zou eerder leiden tot slechtere opvolging. Misschien nog een kleine uitzondering op een quarantaineplicht bij een positieve test.
Die mondkapjes zijn exemplarisch voor de hele crisisaanpak. Z zijn uiteindelijk niet ingevoerd omdat ze werken maar om van het gezeur af te zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik verwacht ergens in augustus of zo voor mijzelf.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb hem wel, je krijgt em als je vaccineert voor bijvoorbeeld een verre reis. Verder voor mij ook irrelevant, ik krijg toch pas een vaccin eind dit jaar ofzo
Voor de zomer al, met een beetje geluk. Alsnog, zodra ik een oproep krijg neem ik het vaccin gewoon.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht ergens in augustus of zo voor mijzelf.
Maar voor die tijd zijn de ziekenhuizen al lang leeg en zijn er al zoveel (kwetsbare) mensen geprikt dat ze ook leeg blijven, geloof me nou maar.
Als het zo ver komt hoop ik echt dat de jongeren de spreekwoordelijke barricades op gaan. Op een nette manier uiteraard, en dus geen rellen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kon het niet vinden dus zelf maar gaan overtypen..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Weet je of er ook ergens een grafiek of tabel is met die bronnen van besmetting over de weken heen?
Ergens in Q3 zal ik misschien wel aan de beurt zijn als het niet uitgesteld wordt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht ergens in augustus of zo voor mijzelf.
Maar voor die tijd zijn de ziekenhuizen al lang leeg en zijn er al zoveel (kwetsbare) mensen geprikt dat ze ook leeg blijven, geloof me nou maar.
Die lijn van verpleeghuizen is echt zo triest... daar zijn heel veel onnodige doden gevallen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Kon het niet vinden dus zelf maar gaan overtypen..![]()
[ afbeelding ]
Voor week 45 veranderen de categorieën nogal, dus daar ben ik gestopt.
Eens. Heel triest.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die lijn van verpleeghuizen is echt zo triest... daar zijn heel veel onnodige doden gevallen.
Over onmogelijke dilemma’s gesproken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens. Heel triest.
We hadden daar natuurlijk ook wel vergaande maatregelen kunnen nemen, maar dat is ook geen ideale situatie
Ik zou het enorm oneerlijk vinden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het zo ver komt hoop ik echt dat de jongeren de spreekwoordelijke barricades op gaan. Op een nette manier uiteraard, en dus geen rellen.
Maar dat zou toch wel de bloody limit zijn zeg.
Dat mondkapjes verhaal speelde (heel triest) vooral in de 1e golf natuurlijk. In de 2e golf (en nog) zijn er ook heel (veel te) veel slachtoffers te betreuren door de vele Corona uitbraken in de woonzorgcentra. En die oorzaak is natuurlijk niet alleen de mondkapjes.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Over onmogelijke dilemma’s gesproken.
Maar goed, de grote fout is natuurlijk gemaakt met de mondkapjes in de verpleeghuizen.
Dat dus. Mijn vader wordt dit jaar 75 en kan niet wachten tot hij weer elke week uit eten kan als hij ergens Q1 is gevaccineerd. Woont zelfs boven een restaurant ook. Prima natuurlijk, maar ik heb gisteren op mijn trouwdag drie dure en lauwe pizza's laten bezorgen omdat ons favoriete restaurant verplicht is gesloten. Ben wel klaar met die fossielenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het enorm oneerlijk vinden.
De solidariteit mag nu wel weer een keer naar de gehele bevolking. Vaccineer de risico groepen en ouderen en gooi daarna gewoon het land in stappen open voor iedereen. Geen enkele reden om te gaan discrimineren aan de hand van een vaccinatie bewijs. Er zijn ook teveel argumenten te bedenken tegen zo’n ding.
Maar het zal wel gebeuren. Mag de jongere generatie nog meer opofferen terwijl de groepen die we hebben proberen te beschermen alvast weer dingen mogen.
Dan is het draagvlak compleet weg; verwacht niet dat jongeren zich dan nog aan de regels gaan houden.
Stel je voor dat je ondernemer bent en je bedrijf failliet ziet gaan door de maatregelen. Je krijgt te horen dat je het doet om de zorg te ontzien en de ouderen te beschermen. Vervolgens worden die ouderen gevaccineerd, mogen ze weer meer en die ondernemer zelf mag nog niks en ziet z’n bedrijf helemaal failliet gaan.
Solidariteit![]()
End rant.
Ik vind het een onmogelijk dilemma. Ik vind de keuze “ik heb een mooi leven gehad en we maken er iets moois van zo lang het nog duurt ik ga mezelf niet opsluiten” namelijk net zo legitiem als de keuze om wel extreem voorzichtig te zijn. Maar het probleem is dat 1 iemand die die keuze maakt dat de facto voor het hele huis of iig de afdeling doet. Onmogelijk dilemma wat mij betreft.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat mondkapjes verhaal speelde (heel triest) vooral in de 1e golf natuurlijk. In de 2e golf (en nog) zijn er ook heel (veel te) veel slachtoffers te betreuren door de vele Corona uitbraken in de woonzorgcentra. En die oorzaak is natuurlijk niet alleen de mondkapjes.
Ja, ik zou eerder voorstander zijn van een samenleving waar iedereen gewoon vanaf rond de zomer weer dingen mogen. Geen enkele reden om te gaan rekken nadat de grootste risico groepen gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Mijn vader wordt dit jaar 75 en kan niet wachten tot hij weer elke week uit eten kan als hij ergens Q1 is gevaccineerd. Woont zelfs boven een restaurant ook. Prima natuurlijk, maar ik heb gisteren op mijn trouwdag drie dure en lauwe pizza's laten bezorgen omdat ons favoriete restaurant verplicht is gesloten. Ben wel klaar met die fossielen
Helemaal geen onmogelijk dilemma. Het hele land wordt nu geforceerd opgesloten. En dat is prima, zo lang het nodig is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het een onmogelijk dilemma. Ik vind de keuze “ik heb een mooi leven gehad en we maken er iets moois van zo lang het nog duurt ik ga mezelf niet opsluiten” namelijk net zo legitiem als de keuze om wel extreem voorzichtig te zijn. Maar het probleem is dat 1 iemand die die keuze maakt dat de facto voor het hele huis of iig de afdeling doet. Onmogelijk dilemma wat mij betreft.
Zo’n ondernemer heeft er toch ook nul belang bij om dat te gaan handhaven. Dan moet je er echt keihard met de staatsmacht in gaan. Ik zie dat niet werken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het enorm oneerlijk vinden.
De solidariteit mag nu wel weer een keer naar de gehele bevolking. Vaccineer de risico groepen en ouderen en gooi daarna gewoon het land in stappen open voor iedereen. Geen enkele reden om te gaan discrimineren aan de hand van een vaccinatie bewijs. Er zijn ook teveel argumenten te bedenken tegen zo’n ding.
Maar het zal wel gebeuren. Mag de jongere generatie nog meer opofferen terwijl de groepen die we hebben proberen te beschermen alvast weer dingen mogen.
Dan is het draagvlak compleet weg; verwacht niet dat jongeren zich dan nog aan de regels gaan houden.
Stel je voor dat je ondernemer bent en je bedrijf failliet ziet gaan door de maatregelen. Je krijgt te horen dat je het doet om de zorg te ontzien en de ouderen te beschermen. Vervolgens worden die ouderen gevaccineerd, mogen ze weer meer en die ondernemer zelf mag nog niks en ziet z’n bedrijf helemaal failliet gaan.
Solidariteit![]()
End rant.
Ik help het je hopen. Maar solidariteit werkt altijd maar een kant op. Als de bejaarden het maar goed hebben in dit land, de rest mag hun AOW en zorg ophoestenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik zou eerder voorstander zijn van een samenleving waar iedereen gewoon vanaf rond de zomer weer dingen mogen. Geen enkele reden om te gaan rekken nadat de grootste risico groepen gevaccineerd zijn.
Het is een ijdele hoop, maar ik hoop dat er echt een hele forse (vreedzame) opstand komt als ze hier echt gebruik van gaan maken. Helemaal voor zoiets simpels als uit eten gaan of een vakantie binnen Europa bv.
Ik kan tussen 4:30 en 21 uur gewoon mijn huis uit. Ik mag hier ontvangen wie ik wil en de anderhalve meter geldt hier in huis niet. Dat is geen opsluiten en al helemaal niet vergelijkbaar met een totaal bezoekverbod (wat overigens helemaal niet kan, is bij wet verboden).quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal geen onmogelijk dilemma. Het hele land wordt nu geforceerd opgesloten. En dat is prima, zo lang het nodig is.
Precies. Helemaal als slechts 5% gevaccineerd is of zo. Dat gaat niet je bedrijf redden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo’n ondernemer heeft er toch ook nul belang bij om dat te gaan handhaven. Dan moet je er echt keihard met de staatsmacht in gaan. Ik zie dat niet werken.
Ik ben überhaupt tegen vaccinatiebewijzen. Maar zeker in de fase waarin nog niet iedereen een kans heeft gehad.
Absoluut vergelijkbaar. Het is ook helemaal niet het punt wat jij wel mag en iemand anders niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan tussen 4:30 en 21 uur gewoon mijn huis uit. Ik mag hier ontvangen wie ik wil en de anderhalve meter geldt hier in huis niet. Dat is geen opsluiten en al helemaal niet vergelijkbaar met een totaal bezoekverbod (wat overigens helemaal niet kan, is bij wet verboden).
Niet waar. Totale isolatie neigt naar een onmenselijke behandeling. Dat is een avondklok met alle respect niet.quote:
Jij stelt dat het hele land zit opgesloten. Dat is niet zo.quote:Het is ook helemaal niet het punt wat jij wel mag en iemand anders niet.
deze vat ik even niet?quote:Je kunt op exact dezelfde manier jongeren verdedigen die een feestje houden.
Ja. En daarna is de wet gewijzigd.quote:En een totaal bezoekverbod werd ingesteld bij de eerste golf.
Het is met de problemen in al die wooncentra het afgelopen jaar nou ook niet zo geweldig gegaan ondanks dat ze bijna het hele jaar gesloten zijn geweest.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het een onmogelijk dilemma. Ik vind de keuze “ik heb een mooi leven gehad en we maken er iets moois van zo lang het nog duurt ik ga mezelf niet opsluiten” namelijk net zo legitiem als de keuze om wel extreem voorzichtig te zijn. Maar het probleem is dat 1 iemand die die keuze maakt dat de facto voor het hele huis of iig de afdeling doet. Onmogelijk dilemma wat mij betreft.
Dat zal niet gebeuren. Niemand heeft er belang bij om nu alsnog alles op de fles te laten gaan. Steun zul je sowieso moeten afbouwen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies. Helemaal als slechts 5% gevaccineerd is of zo. Dat gaat niet je bedrijf redden.
Kabinet zal het er dan wel op gooien dat ze weer open mogen en dat daardoor de steun verdwijnt. Want ze mogen open. Wel enkel voor gevaccineerden, maar toch. Zie het gebeuren dat er nog enorm veel bedrijven omvallen zodra ze weer open mogen met vaccinatiebewijzen, maar dat de potjes vanuit kabinet dus stoppen.
Plus dat je personeel van bv restaurants dan ook voorrang moet gaan geven. Want die vallen vaak niet binnen de risico groepen.
Lees nog maar een keer dan.quote:
Dat had al veel eerder teruggedraaid moeten worden.quote:Ja. En daarna is de wet gewijzigd.
Dat is volgens mij nog vrijwel nooit gebeurd, als er sprake van barricades is dan is de nette manier allang geen optie meer.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het zo ver komt hoop ik echt dat de jongeren de spreekwoordelijke barricades op gaan. Op een nette manier uiteraard, en dus geen rellen.
Maar dat zou toch wel de bloody limit zijn zeg.
De overheid gaat dat gewoon eisen hoor, net zoals 16-jarige kassameisjes tegenwoordig de wet moeten handhaven en leeftijdsgenootjes alcohol en sigaretten moeten afnemen wanneer die dat op de kassaband leggen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo’n ondernemer heeft er toch ook nul belang bij om dat te gaan handhaven. Dan moet je er echt keihard met de staatsmacht in gaan. Ik zie dat niet werken.
Ik ben überhaupt tegen vaccinatiebewijzen. Maar zeker in de fase waarin nog niet iedereen een kans heeft gehad.
Ik bedoelde het dan ook niet letterlijkquote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nog vrijwel nooit gebeurd, als er sprake van barricades is dan is de nette manier allang geen optie meer.
Ja de overheid eiste ook dat de 1,5 meter gehandhaafd werd op de terrassen. Of een gezondheidscheck. Jij daar iets van gemerkt? Ik niet in ieder geval.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De overheid gaat dat gewoon eisen hoor, net zoals 16-jarige kassameisjes tegenwoordig de wet moeten handhaven en leeftijdsgenootjes alcohol en sigaretten moeten afnemen wanneer die dat op de kassaband leggen.
De politie is kapot bezuinigd, dus laten we de wet nu door minderjarigen handhaven. Dit land heeft meer vvd nodig!
Leuk bedacht maar je weet zelf ook wel dat er geen niet letterlijke barricades bestaan. Want wil je dan doen als jongere? Ja, je zou kunnen gaan stemmen (gek idee!) maar waarop dan? De enigen die tegen de maatregelen zijn (en dat alleen als het uitkomt, ineens hoorde je Wilders niet over de avondklok) zijn PVV en FvD. Nou...leuke barricades zijn dat...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het dan ook niet letterlijk
Ik merk sowieso nog maar weinig van de horeca, zou die eigenlijk nog bestaan?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja de overheid eiste ook dat de 1,5 meter gehandhaafd werd op de terrassen. Of een gezondheidscheck. Jij daar iets van gemerkt? Ik niet in ieder geval.
Van die alcoholleeftijd merk je hier in de horeca overigens ook weinig...
quote:
Niet mee eens. Zelfs gevangenen hebben recht op bezoek. Dat is niet voor niets.quote:[..]
Dat had al veel eerder teruggedraaid moeten worden.
Zet een internetactie op. Sla een tentenkamp op bij de beurs van Berlage. Verzin wat.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leuk bedacht maar je weet zelf ook wel dat er geen niet letterlijke barricades bestaan. Want wil je dan doen als jongere? Ja, je zou kunnen gaan stemmen (gek idee!) maar waarop dan? De enigen die tegen de maatregelen zijn (en dat alleen als het uitkomt, ineens hoorde je Wilders niet over de avondklok) zijn PVV en FvD. Nou...leuke barricades zijn dat...
Leef je uit?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zet een internetactie op. Sla een tentenkamp op bij de beurs van Berlage. Verzin wat.
Bezoek is met de Corona ook behoorlijk ingeperkt op veel plekken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]_!
[..]
Niet mee eens. Zelfs gevangenen hebben recht op bezoek. Dat is niet voor niets.
Maar wel toegestaan. Ik heb het net gecheckt. En inperken vind ik echt iets anders dan een totaalverbod;)quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bezoek is met de Corona ook behoorlijk ingeperkt op veel plekken.
Zelfs in de Ebi moesten ze in quarantine
Nu is het daar wat makkelijker omdat die in groepjes van 4 zitten
Het is dus prima dat er veel meer doden vallen, meer mensen besmet raken en weer andere besmetten etcetera. Ok, weten we dat ook.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 00:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Zelfs gevangenen hebben recht op bezoek. Dat is niet voor niets.
Ik ben niet van de ZeroCovid nee. Ik ben van de individuele keuzevrijheid.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is dus prima dat er veel meer doden vallen, meer mensen besmet raken en weer andere besmetten etcetera. Ok, weten we dat ook.
Bij sommige gevangenissen was er wel een bezoekverbod, nog behoorlijk lang ook.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wel toegestaan. Ik heb het net gecheckt. En inperken vind ik echt iets anders dan een totaalverbod;)
Spoiler: wat jij nu omschrijft vindt al op de aarde plaats sinds de eerste eencelligequote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is dus prima dat er veel meer doden vallen, meer mensen besmet raken en weer andere besmetten etcetera. Ok, weten we dat ook.
Je vindt dit serieus? Dat er een totaalverbod moet komen op het hebben van bezoek? Maar je vindt ook dat de scholen open moeten?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De vrijheid om anderen mensen te besmetten en mogelijk te doden ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben niet van de ZeroCovid nee. Ik ben van de individuele keuzevrijheid.
Ja, dat noemden wij vroeger een combo breaker, volgens mij.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je vindt dit serieus? Dat er een totaalverbod moet komen op het hebben van bezoek? Maar je vindt ook dat de scholen open moeten?
Ik vind het een bijzondere combinatie, maar goed, ieder z'n mening natuurlijk.
Op hetzelfde moment dat de scholen dichtgingen had dat moeten gebeuren. Vergeet niet dat die mensen nu als een van de eersten een vaccin krijgen en dat er dan geen enkele reden meer is om bezoek niet meer toe te staan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 01:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je vindt dit serieus? Dat er een totaalverbod moet komen op het hebben van bezoek? Maar je vindt ook dat de scholen open moeten?
Ik vind het een bijzondere combinatie, maar goed, ieder z'n mening natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |