abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197824482
Dit is tenminste duidelijke taal.

ÉÉN UUR GELEDEN
Spanje versoepelt regels als 70 procent van de bevolking is gevaccineerd

Rop Zoutberg
@zoutberg
Goed, inmiddels hebben 1.764.778 Spanjaarden een prik gehad. Maar je moet naar 33 miljoen, omgerekend 70% van de bevolking. Pas dan worden in het land coronaregels versoepeld, hoor je vanavond Fernando Simón (zeg maar de Spaanse Jaap van Dissel) zeggen. #derdegolf
pi_197824485
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:12 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Oh, maar van mij mag ‘code zwart’ inmiddels op het allergieënlijstje hoor! Want ik denk dan wel dat er uiteindelijk weer een stijging aankomt, maar hoe groot die stijging precies gaat zijn en wat het effect op de zorg dan is etc etc daar hou ik me niet mee bezig.
Sowieso, de manier waarop het gepresenteerd wordt met die scenario’s vind ik helemaal niet interessant. De onzekerheid over de uitkomst is zo groot, het kan een stijging blijken van niks of ‘we gaan allemaal dood’ of alles ertussenin.
Oh, dus code zwart mogen we ook niet meer in een draadje duiden? >:)

Ik geloof ook direct dat er een stijging komt. Ik heb alleen een broertje dood aan de 'het gaat zo erg fout dat we allemaal dood gaan!' houding. Door het telkens op die manier te benadrukken kun je misschien ook wel een vervelender scenario bereiken, dat mensen denken: Wat heeft het voor nut, we redden het toch niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 23:16:07 ]
pi_197824504
Denken jullie uiteindelijk niet dat we, wanneer we pakweg een jaar de balans opmaken, er al met al nog helemaal niet zo slecht afgekomen zijn? Ik verwacht bv. dat Nederland misschien wel de hoogste vaccinatiegraad van Europa gaat krijgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197824525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat het daar vooral 'hip' is op dit moment. Een zwerver op straat laten ze ter plekke sterven, maar als hij 3 keer kucht moet hij geholpen worden. Ik vind het over 't algemeen nogal hypocriet.
De nationale sport is overal een politiek heikel punt van te maken. En dan de andere kant er van te beschuldigen dat te doen :P

Aan de andere kant denk ik dat President Biden het wel oplost door gewoon iedereen te vragen 100 dagen een mondkapje op te doen.
pi_197824531
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwah. Vind de PvdA niet echt extreem. En die staan ook datzelfde idee voor.
ZeroCovid.

Zo extreem is dat idee niet.
[..]

https://www.pvda.nl/corona-verkiezingsprogramma-2021-2025/
Wow. Prestatie. Het spreekt zichzelf tegen op de eerste pagina.

Hoe combineer ik dit:

"Zoveel zaken die vanzelfsprekend waren - handen schudden, mee de klas inlopen met je kind, een knuffel of een arm om je schouder - zijn dat ineens niet meer. Niemand weet op dit moment hoe de toekomst met corona eruitziet. Komt er snel een vaccin, kunnen we de ziekte beter behandelen of blijven veel van de huidige beperkingen en aanpassingen nog voor lange tijd?"

Met dit:

"
Wij leggen ons niet neer bij een nieuw normaal waarbij sectoren omvallen, de werkloosheid oploopt en we niet normaal van ons leven kunnen genieten. Perspectief naar een samenleving met alle vrijheden die we gewend zijn is nodig. Wij willen dat we in de zomer van 2021 weer naar festivals, musea, restaurants en cafés kunnen. Dat we elkaar mogen omhelzen, dat we onze opa’s en oma’s een knuffel kunnen geven, dat we mensen een arm om de schouder kunnen slaan. We doen wat nodig is om daar te komen, en zetten onder andere in op brede beschikbaarheid van snel-testen en het zo snel mogelijk breed beschikbaar stellen van een mogelijk vaccin."

?

Zomer van dit jaar is niet lang. Overigens prima dat ze hemel en aarde willen bewegen daarvoor, ik wil ook graag deze zomer linksom rechtsom of door het midden weer naar een festival kunnen met alle vrijheden die ik had weer ik gewoon iedereen mag omhelzen die ik wil... MAAR HOE COMBINEER IK DAT MET DE EERSTE DRIE ZINNEN?

Also, hoezo "komt er snel een vaccin" en "mogelijk vaccin"? er zijn er nu ACHT, wanneer is dit geschreven? :/
#WeesGeenWhales
pi_197824532
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Denken jullie uiteindelijk niet dat we, wanneer we pakweg een jaar de balans opmaken, er al met al nog helemaal niet zo slecht afgekomen zijn? Ik verwacht bv. dat Nederland misschien wel de hoogste vaccinatiegraad van Europa gaat krijgen.
_O-
pi_197824552
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:15 schreef mijntjexx het volgende:

ÉÉN UUR GELEDEN

Rop Zoutberg
@:zoutberg
Goed, inmiddels hebben 1.764.778 Spanjaarden een prik gehad. Maar je moet naar 33 miljoen, omgerekend 70% van de bevolking. Pas dan worden in het land coronaregels versoepeld, hoor je vanavond Fernando Simón (zeg maar de Spaanse Jaap van Dissel) zeggen. #derdegolf
Context: ze verwachten ook voor de zomer de hele bevolking gevaccineerd te hebben daar ;)
#WeesGeenWhales
pi_197824558
quote:
Dit zal ik niet heel vaak gaan herhalen... Ik geloof dat aan het eind van de pandemie Nederland het (met de moeite die we initieel hadden) als één van de betere landen zal hebben gedaan. Balans tussen volksgezondheid en economie is heel lang vrij goed gebleven.

Nederland heeft met bijna alle grote projecten opstartproblemen, maar als het eenmaal loopt gaat het erg goed. Als we over een jaar terugkijken denk ik dat veel landen met jaloezie kijken naar hoe Nederland weer opgestaan is.
pi_197824561
quote:
Ik denk dat de conclusie wordt dat er uiteindelijk zeer weinig verschil in uitkomst gaat zijn tussen alle Europese landen.
pi_197824578
quote:

ÉÉN UUR GELEDEN

Rop Zoutberg
Wel opvallend is dat ze daar geen nationale lockdown hebben, maar allerlei regionale overheden die verschillende maatregelen aanhouden. Dus verschillende regio's versoepelen al vanaf verschillende punten.

Ik geloof er trouwens niks van, als bepaalde toeristische hotspots in de zomer nog niet 70% hebben, gaan ze echt al wel iets versoepelen.
pi_197824582
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh, dus code zwart mogen we ook niet meer in een draadje duiden? >:)

Ik geloof ook direct dat er een stijging komt. Ik heb alleen een broertje dood aan de 'het gaat zo erg fout dat we allemaal dood gaan!' houding. Door het telkens op die manier te benadrukken kun je misschien ook wel een vervelender scenario bereiken, dat mensen denken: Wat heeft het voor nut, we redden het toch niet?
Eens, maar volgens mij is dat vooral een politiek en journalistiek ding.
Het helpt om geen tv te kijken kan ik je vertellen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 23:19:12 #37
14505 OProg
A Life in Music
pi_197824584
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

En die hebben net gezegd vandaag dat ze dus dat niet gaan doen.

Minister zegt dat lockdowns geen optie meer zijn, belangrijkste overheids ethiek-adviesraad zegt dat alle beperkingen/maatregelen alleen maar acceptabel tot het moment dat er genoeg kwetsbaren zijn gevaccineerd zodat het aantal coronapatiënten niet meer te veel kan zijn voor de ziekenhuizen, daarna absoluut niet meer.

Die gaan er dus ook niet voor.

Marc van Ranst, Pierre van Damme, van Gucht, etc, in België ook allemaal niet, die zeggen (net als de wereldwijde CEO van pfizer BTW bv. en Fauci en nog wel meer mensen!) dat het nooit helemaal weg zal gaan maar met vaccins goed te beheersen zal zijn en ons leven niet meer zal vernaggelen. De WHO zegt dat trouwens ook.

Dit is een fantasie vrees ik in Europa...
Soms is het probleem een beetje met virologen en wetenschappers dat ze onzekerheden en doelen nu niet helemaal goed over de bühne kunnen krijgen. Dus dan zeggen ze iets over wat we nu moeten doen of is er een onzekerheid waar ze juist nog niks over zeggen, of is het zelfs zo dat ze een zelfs ook nog 'mogelijk scenario' vertellen. En dan duikt er weer een journalist op die met zo'n situatie naar zijn laptop loopt voor het artikel '... zegt dat de kans bestaat dat het virus muteert tot horrorniveau en we tot 2022 in lockdown zitten :'( '.

En dan zullen er best een paar tussen zitten die het daadwerkelijk een goed idee vinden. Maar het overgrote deel is gewoon zelf die bullshit ook spuugzat. En daar mikken ze ook op. Alleen kan niemand een harde einddatum geven. Als je exact wil weten na hoe lang iets afgelopen is moet je naar een basketbalwedstrijd ofzo gaan.

En ergens snap ik ook wel het schetsen van het donkerste scenario wat ze hebben voor nu. Want als het goed gaat, naja, prima, zijn ze blij. Als het compleet mis gaat zijn ze verantwoordelijk en wil een groot deel van de figuren die nu ook boos zijn ze dan aan de schandpaal nagelen. Dat is een beetje de shit aan verantwoordelijkheid hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197824591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat het daar vooral 'hip' is op dit moment. Een zwerver op straat laten ze ter plekke sterven, maar als hij 3 keer kucht moet hij geholpen worden. Ik vind het over 't algemeen nogal hypocriet.
Ja precies.
Je ziet dat ze daar die hele discussie simpelweg niet hebben weten te scheiden tussen enerzijds individuele besmettingen (= eigen verantwoordelijkheid) en het maatschappelijke probleem van overbelasting van de zorg (= gedeelde verantwoordelijkheid).

Die morele chantage kun je namelijk heel gemakkelijk counteren door te zeggen waarom ze dan niet altijd al maskers droegen voor de griep want daar werden ook al grandma's door gekilld, om maar even in de juiste terminologie te blijven.
Als ze zich nou beriepen op het overstromen van de ICU's dan hadden ze heel ver weg misschien nog een punt, want dát is wat covid uniek maakt.
I'll give you something to do
pi_197824610
quote:
Gidsland Nederland bedoel je?
pi_197824617
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik denk dat de conclusie wordt dat er uiteindelijk zeer weinig verschil in uitkomst gaat zijn tussen alle Europese landen.
Denk je? De vaccinatiebereidheid in landen als Frankrijk en Hongarije is echt bedroevend laag. Ook in Duitsland heb je een vrij grote groep die geen vaccin wil: https://www.tns-nipo.com/(...)gelsen-wil-zich-late

De Britse variant vraagt waarschijnlijk iets van 80% vaccinatiegraad. Dat gaan ze in Duitsland bv niet redden met deze getallen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197824621
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:18 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Wel opvallend is dat ze daar geen nationale lockdown hebben, maar allerlei regionale overheden die verschillende maatregelen aanhouden. Dus verschillende regio's versoepelen al vanaf verschillende punten.

Ik geloof er trouwens niks van, als bepaalde toeristische hotspots in de zomer nog niet 70% hebben, gaan ze echt al wel iets versoepelen.
Ze gaan waarschijnlijk ook wel sturen dat de toeristische hotspots zo snel mogelijk gaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197824627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja precies.
Je ziet dat ze daar die hele discussie simpelweg niet hebben weten te scheiden tussen enerzijds individuele besmettingen (= eigen verantwoordelijkheid) en het maatschappelijke probleem van overbelasting van de zorg (= gedeelde verantwoordelijkheid).

Die morele chantage kun je namelijk heel gemakkelijk counteren door te zeggen waarom ze dan niet altijd al maskers droegen voor de griep want daar werden ook al grandma's door gekilld, om maar even in de juiste terminologie te blijven.
Als ze zich nou beriepen op het overstromen van de ICU's dan hadden ze heel ver weg misschien nog een punt, want dát is wat covid uniek maakt.
Wel, TBH, veel zeggen ook dat ze vanaf nu ALS ZE ZIEK zijn een mondkapje blijven dragen, ook met griep. Ga ik denk ik ook wel doen. ALLEEN als ik ziek ben.

Verschil met covid is de pre-symptomatische transmissie...
#WeesGeenWhales
pi_197824628
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:20 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Gidsland Nederland bedoel je?
Uiteindelijk zijn wij gewoon het gidsland. Aldus wijzelf.

Bij Op1 ging het ook alweer over de VOC. Over gidsland gesproken. _O_
pi_197824632
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Denk je? De vaccinatiebereidheid in landen als Frankrijk en Hongarije is echt bedroevend laag. Ook in Duitsland heb je een vrij grote groep die geen vaccin wil: https://www.tns-nipo.com/(...)gelsen-wil-zich-late

De Britse variant vraagt waarschijnlijk iets van 80% vaccinatiegraad. Dat gaan ze in Duitsland bv niet redden met deze getallen.
Maar Duitsland heeft testen en bco!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197824644
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat heeft de VOC er nou weer mee te maken?

Willen we het virus GEKOLONISEERD krijgen ofzo? (Hoewel dat aardig lukt, we krijgen het allemaal in dit tempo...)
#WeesGeenWhales
pi_197824668
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:21 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Maar Duitsland heeft testen en bco!
En FFP2-maskers.
pi_197824681
quote:

ÉÉN UUR GELEDEN

Rop Zoutberg
Dat is ook weer een extreem standpunt. In Duitsland heeft de ethiekraad een advies gegeven hoe om te gaan met het los laten van de maatregelen. De conclusie was ondermeer dat de maatregelen ingesteld waren op het moment dat de ziekenhuizen het niet meer aan konden. Dan zou het gek zijn als de kwetsbaren gevaccineerd zijn dan niet alle maatregelen te laten vervallen, aangezien de ziekenhuizen het dan gewoon weer aankunnen.
pi_197824682
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nederlanders staan normaliter zeer welwillend tegenover vaccinatie, alle aandacht voor wat schamele antivaxxers ten spijt.
I'll give you something to do
pi_197824687
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die VOC gaat er nooit uit hè. Zal er een reden zijn dat B117 Variant Of Concern heet?

Eerlijk is eerlijk, ik denk niet dat er veel landen zijn die vergelijkbaar zijn met Nederland qua oppervlakte en plek in de wereld. Zo'n klein landje wat een gigantische rol speelt op de wereldmarkt, in allerlei sectoren. Dat speelt allemaal mee in dit soort dingen, en kan je best wel bijten.
pi_197824708
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:23 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Dat is ook weer een extreem standpunt. In Duitsland heeft de ethiekraad een advies gegeven hoe om te gaan met het los laten van de maatregelen. De conclusie was ondermeer dat de maatregelen ingesteld waren op het moment dat de ziekenhuizen het niet meer aan konden. Dan zou het gek zijn als de kwetsbaren gevaccineerd zijn dan niet alle maatregelen te laten vervallen, aangezien de ziekenhuizen het dan gewoon weer aankunnen.
Ook voor jou, context: Spanje verwacht voor zomer iedereen gespoten te hebben. Ze gaan daar zo snel als het goed is dat het geen zin heeft om een maand eerder of later te versoepelen.

Het is nederland niet!
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')