Dit + het dekjequote:Op donderdag 4 februari 2021 20:41 schreef Lonaa het volgende:
@:fietsie ik moest 3 x lezen maar ik begrijp wat je bedoeldDenk dat dekje dan uh, beter werkt.
@:gcjoel ja, soort teckel. Poten te lang. Rug net iets te kort. Denk ik. Voor eckte teckel. Het lijkt wel ook een mollenjager net als een teckel
Hehehehehehhe.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit + het dekje
Dus fleece aan de onderkant, dekje aan de bovenkant, met alle dubbelgeslagen fleecestukjes eronder geklemd.
Soort hondenworstje van deken
Hmm ik keek op amazon of er leuke hondenjasjes waren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit + het dekje
Dus fleece aan de onderkant, dekje aan de bovenkant, met alle dubbelgeslagen fleecestukjes eronder geklemd.
Soort hondenworstje van deken
Kinderen laten werken als noodoplossing. Ik ben voor.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou er dan wel 4 gaten in maken en dan twee linten doorheen rijgen ofzo, een lint meer naar de kop en een meer naar de kont gelegen . (Voor dit soort dingen zijn termen als craniaal en caudaal wel makkelijker en korter/even tussendoor) Dan valt het niet los.
Verder zou het best aardig kinderen werken als noodoplossing
Ik vraag me altijd af of de baasjes dat nou leuk vind of het beest zelf ookquote:
Ik wil ze wel even op het balkon laten als daar sneeuw ligt, even zien hoe ze reagerenquote:Op donderdag 4 februari 2021 20:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Met katten heb je dit soort dilemma’s gelukkig niet. Die doen gewoon niet aan Wit Buiten
Zie mijn kater hier boven... die komt vanzelf melden als ie weer uit moet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of de baasjes dat nou leuk vind of het beest zelf ook
Dat sowieso, waar heb je ze anders voor?quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Kinderen laten werken als noodoplossing. Ik ben voor.
Honden zijn echt soms wel gebaat bij een extra laag/ meer warmte.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of de baasjes dat nou leuk vind of het beest zelf ook
Ik doe altijd aan voetstapjes tracking in de tuinquote:Op donderdag 4 februari 2021 20:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wil ze wel even op het balkon laten als daar sneeuw ligt, even zien hoe ze reageren
Aha.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Honden zijn echt soms wel gebaat bij een extra laag/ meer warmte.
Er bestaat ook zoiets als een 'thundershirt', dat is voor angstige honden. Die voelen zich minder angstig/beter als ze omhuld worden door iets straks/warms.
Net als ik, trouwens.
Dus ja, ik denk dat er zeker situaties zijn waarbij honden baat hebben bij kleding.
Degene die dit op de markt gebracht heeft had/heeft een hond die enorm bang was voor bijvoorbeeld onweerquote:Op donderdag 4 februari 2021 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha.
Thundershirt... Dat klinkt als een verwarmde jas met kortsluiting
En lekker!quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:34 schreef fietsie het volgende:
Bastogne koek bij de koffie.
Dat was lang geleden.
Beetje zelfde idee als verzwaarde kleding/dekens voor mensen denk ik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Honden zijn echt soms wel gebaat bij een extra laag/ meer warmte.
Er bestaat ook zoiets als een 'thundershirt', dat is voor angstige honden. Die voelen zich minder angstig/beter als ze omhuld worden door iets straks/warms.
Net als ik, trouwens.
Dus ja, ik denk dat er zeker situaties zijn waarbij honden baat hebben bij kleding.
Deed de dierenarts bij onze kat ook, maar dat was meer ter bescherming van zichzelfquote:Op donderdag 4 februari 2021 22:33 schreef Candaasje het volgende:
Bij sommige katten werkt het ook heel goed om ze op te rollen in een dekentje (gebruikte ik voor bloedprikken). Gelijk veel rustiger. Maar niet elke kat vindt het prettig.
van de diva’s zet de da op de hoek van de behandeltafel, pakt de tondeuse en daarna despuit om bloed te prikken, ze blijft zo zitten. Ander moet een roesjequote:Op donderdag 4 februari 2021 22:33 schreef Candaasje het volgende:
Bij sommige katten werkt het ook heel goed om ze op te rollen in een dekentje (gebruikte ik voor bloedprikken). Gelijk veel rustiger. Maar niet elke kat vindt het prettig.
Hier stappen ze er wel zelf in. Zo makkelijkquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:25 schreef Lonaa het volgende:
Ziva is een bengaal dus dat is altijd kut, want nee = nee en anders ga je bloeden.
Abby is een beetje zoals Piep. 'Mja oke moet dan maar'.
Ze komen wel allebei altijd zelf het mandje uit wandelen enzo want wel debiel nieuwsgierig.
Oh ja, dat ook.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier stappen ze er wel zelf in. Zo makkelijk
Ik had in mei/juni geen vervoer en een zieke Elin. Die dus in de dierenrugzak. Gelukkig was ze dus wat ziekig en rustig maar de medicatie werkte snel. Op de terugweg was het heel klote, zo’n bewegende kermende rugzakquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh ja, dat ook.
Als ik m thuis op tafel zet zit er binnen no time 1 kat in en 1 er boven op. Abby gaat altijd keihard mauwen zo gauw je buiten bent en het is over wanneer je weer naar binnen gaat (de auto kwalificeert als buiten). Ziva krijst gewoon de hele boel bij elkaar want 'ONEERLIJK LAAT ME ERUIT'
Bij de DA lopen ze allebei zo, hoppaa, het mandje uit over de behandeltafel en uiteindelijk door heel de ruimte. Abby is wat trager daarin dan Ziva.
Als ik dan weer naar huis wil zet ik ze gewoon voor het mandje en wandelen ze zo weer naar binnen. En dan begint het gekrijs weer. Sukkels.
Een van de kittens van vorig jaar pikte dat inderdaad echt niet. Overal poten en nagels en piepjesquote:Op donderdag 4 februari 2021 22:33 schreef Candaasje het volgende:
Donker inderdaad. Droog, grijs, beetje wind. Thermometer zegt dat het 2 graden is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 06:21 schreef minilot het volgende:
Het is in elk geval nu zes graden en droog op het industrieterrein tussen het idyllische Alblasserdam en het saaie Papendrecht![]()
Hoe is het bij jou tussen de schaapies?
Ik werd wakker en zag inderdaad een bestellingquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:06 schreef sigme het volgende:
Zo, de dag is begonnen, ik heb bier besteld.
Ben je al uitverkocht?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik werd wakker en zag inderdaad een bestelling![]()
Als we de oude oplage zoals bij de Rocketmango hadden dan welquote:
Oeh, en ze mogen wel buiten blijven?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, die materialen zijn dus 12 pallets. Dus dat is best wat ruimte die ik moet maken
Gelukkig welquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oeh, en ze mogen wel buiten blijven?
Das niet niks....quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, die materialen zijn dus 12 pallets. Dus dat is best wat ruimte die ik moet maken
Ik denk dat ik aan die 6 wel genoeg hebquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als we de oude oplage zoals bij de Rocketmango hadden dan welnu hebben we gelukkig wat voorraad. Dus je kan nog extra bestellen
voor vrienden en collega's.
Sterktequote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Niet elke eigenaar kan z'n kat goed inschatten kan ik je vertellen. Zeker niet als er soms onverwachte situaties ontstaan in de wachtkamer. Dus het is vaak slechte ervaring waardoor DA's het niet zo prettig vindenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:35 schreef Uhmmpie het volgende:
hier vorige keer een kater die de hele boel bij elkaar krijste in de auto..
en ik heb zo'n vreselijke rugzak met kijkraam
Raampje op raamhoogte van de auto gezet... stil.
weer wat geleerd dus
mijn oude poes.. ging gewoon op schoot in de auto.
(of in mn jas.. op de fiets... kopje eruit en doortrappen maar. gelukkig een dierenarts die gek was op abbessijnen.. want meeste dierenartsen trekken dat toch heel slecht heb ik gemerkt)
We kunnen onderhand een pallethandel beginnenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
SterkteDaarna kun je de pallets wel gebruiken om coole meubels van te maken
Fietsie schijnt ervaring te hebben met houtbewerking
Op de fiets ook een tuigje hoor... abbessijnen zijn spekgladquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niet elke eigenaar kan z'n kat goed inschatten kan ik je vertellen. Zeker niet als er soms onverwachte situaties ontstaan in de wachtkamer. Dus het is vaak slechte ervaring waardoor DA's het niet zo prettig vinden![]()
En er waren ook wel mensen die (ernstig) gewonde dieren zo vervoerden; begrijpelijk enerzijds, maar een mandje is vaak wat stabieler en bij o.a. breuken daarom beter geschikt. (Tenzij je het dier er echt met geweld moet in proppen dan hè). Een tuigje heb ik ooit wel gebruikt voor onze kat thuis, dat kan ook wel een hoop ellende voorkomen qua wegvluchten (of onder het gaspedaal terechtkomen).
Dit doet me er aan herinneren dat ik nog even ene pot vogelpindakaas moet halen of maken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:38 schreef z80 het volgende:
In verband met de naderende sneeuwstorm met een sneeuw dek met fok hoogte mijn gevederde vrienden een beetje aan het bijvoeren. Waar ze in een echte winter het eten ongeveer uit de hand kwamen halen doen ze nu 24 uur over een mezenbol. Blijkbaar nog ruim voldoende voer te vinden wat beter smaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh lekker ja, dat verplaatsende gewicht. Cas kan daar ook wat van.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Op de fiets ook een tuigje hoor... abbessijnen zijn spekglad
en mijn heren net als de oude dame.. zijn gewend los vervoerd te worden.
ik doe ze eigenlijk vooral in die rugzak omdat zowel mijn lief als de meeste dierenartsen dat op prijs stellen
maar mijn oude dame ging rondjes rennen in de mand.. en dat is op de fiets een heel stuk gevaarlijker dan in mn jas of op mn rug.
Niet alleen abbesijnen kan ik je vertellen. Ik had een HTK die echt alles bij elkaar schreeuwde. De rugzak op de fiets was de eerste 100 meter imponerend genoeg om stil te zijn, ik blij. Maar toen begon het! 2 km fietsen met een kat die schreeuwde alsof ze levend gevild werd. En niemand op straat die doorhad dat het beest in mijn rugzak zatquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:49 schreef Uhmmpie het volgende:
Overigens in het kader van tuigjes...
die vind ik wel superhandig... en die hebben ze allebei.
en mijn oude dame had die ook
houdt toch net even makkelijker vast soms
en dochterlief heeft ze geleerd om op commando ergens p te springen en/of te gaan liggen.
en is nu druk bezig met "volg"
dat laatste kost wat meer moeite.. maar gezien OP en LIG ook gelukt zijn.. houdt ze gewoon dapper vol.
dat is pas handig bij de dierenarts
maar goed.. beide mannen zijn meestal veel te druk met de dierenarts kroelen om dingen een probleem te vinden.
onderzoek is hooguit lastig omdat ze het liefst in zn nek kruipen.
maar het vervoer in mand of speciale kattenrugzak.. is niet ideaal.
dan blijkt al snel dat abbesijnen misschien niet enorm veel praten.. maar dat ze wel een behoorlijk stemvolume hebben als ze wel dat snuitje open doen
Wat super dat ze ook echt vrij nemen om te helpenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik denk dat ik aan die 6 wel genoeg hebIk hou er zelf eentje om te proberen of misschien neem ik een slokje bij vrienden
Geen bierfan tenslotte. En dit is een mooi bedankje voor vrienden voor het helpen klussen over een paar weken. Ze hebben drie dagen vrij genomen voor ons
Stuekem moest ik hier heel hard om lachen... zie het al helemaal voor mequote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet alleen abbesijnen kan ik je vertellen. Ik had een HTK die echt alles bij elkaar schreeuwde. De rugzak op de fiets was de eerste 100 meter imponerend genoeg om stil te zijn, ik blij. Maar toen begon het! 2 km fietsen met een kat die schreeuwde alsof ze levend gevild werd. En niemand op straat die doorhad dat het beest in mijn rugzak zat
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat super dat ze ook echt vrij nemen om te helpen
Het komt in de buurt P!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:26 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, nog precies 4 weken tot sleuteloverdracht
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:26 schreef PdeHoog het volgende:
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:26 schreef PdeHoog het volgende:
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]yeah. wat moet er allemaal gebeuren?
Als we geen gekke dingen tegenkomen, is het een weekje verven en een paar dagen IKEA meubels in elkaar schroevenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Super dat je vrienden komen helpen, weer een zorg minder. Moet je verder nog veel doen of voorbereiden?
Zakelijk wel, maar geen idee of het duur is. Ze zijn wel goed. De Communicatieregiseurs heten ze tegenwoordigquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:39 schreef Sarabi het volgende:
We willen flyers laten drukken, heeft iemand hier misschien tips of goede ervaringen met een bedrijf dat dat doet?
Thanksquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zakelijk wel, maar geen idee of het duur is. Ze zijn wel goed. De Communicatieregiseurs heten ze tegenwoordig
Dat komt omdat de materialen hier in de straat bezorgd zijn:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een medewerker van de hovenier is er. En doet iets anders dan afgesproken. Ik heb geloof ik voor niets ruimte gemaakt. Het zal wel. Ik ga aan mijn normale dag beginnen. Ik geloof het wel verder met die lui.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ik bedoel eigenlijk of je thuis nog iets moet doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
Als we geen gekke dingen tegenkomen, is het een weekje verven en een paar dagen IKEA meubels in elkaar schroevenEn schoonmaken
Edit: en de BBQ bestellen natuurlijk
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dat komt omdat de materialen hier in de straat bezorgd zijn:Wat doen jullie met onze stapelblokken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Weet je wel dat je goed geadministreerd staat overal.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:56 schreef Lonaa het volgende:
30 geworden, binnen 3 maand uitnodiging gekregen voor bevolkingsonderzoek.
Aaaaaaah. Ja. Het huis moet verder worden ingepaktquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk of je thuis nog iets moet doen.
[..]
Alles onder controle dus.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Aaaaaaah. Ja. Het huis moet verder worden ingepaktEn een berg zooi op marktplaats gezet
Maar internet is al aangevraagd
Een nette 100/100 verbinding. Moet genoeg zijn
Energie verhuizen we mee en bepalen we later wel of dat aangepast moet worden.
En de komende tijd goed de gamma in de gaten houden voor de aanbiedingen zodat ik niet zonder verf zit in die wekenLeuk zo'n lockdown, maar even naar de Gamma zit er natuurlijk niet in
Dat vergt ook enige planning.
Wellicht gaat ie er van uit dat ie zijn personeel volgende week bij de voorspelde temperaturen niet (veilig) kan / mag / wil laten werken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Alles onder controle dus.
Ik zag een eekhoorn! Die heb ik hier nooit eerder gezien. GezelligIk voel me nu nog schuldiger dat we volgende week weer meer bomen weg gaan halen
![]()
De hovenier was er weer en heeft nu wel volgens plan gewerkt. De pallets staan netjes op zijn plaats. Alles ligt op schema.
We zullen zien. Als het lekker vriest is de grond ook niet zo zompig als ze gaan graven, dat heeft ook weer voordelen. We kijken er in elk geval naar uit om weer 3000 euro uit te geven aan iets dat we nooit zullen zienquote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wellicht gaat ie er van uit dat ie zijn personeel volgende week bij de voorspelde temperaturen niet (veilig) kan / mag / wil laten werken.
Au...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We zullen zien. Als het lekker vriest is de grond ook niet zo zompig als ze gaan graven, dat heeft ook weer voordelen. We kijken er in elk geval naar uit om weer 3000 euro uit te geven aan iets dat we nooit zullen zien![]()
Ik hoop dat ze het af krijgen volgende week. Dan kunnen we mannen inschakelen voor het zichtwerk. Daar heb ik enorm veel zin in.
Ik ken het, ik was ook groot "fan" van het beschoeiing project hier..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We zullen zien. Als het lekker vriest is de grond ook niet zo zompig als ze gaan graven, dat heeft ook weer voordelen. We kijken er in elk geval naar uit om weer 3000 euro uit te geven aan iets dat we nooit zullen zien![]()
Ik hoop dat ze het af krijgen volgende week. Dan kunnen we mannen inschakelen voor het zichtwerk. Daar heb ik enorm veel zin in.
Dat zijn kosten die echt moeilijk te begroten zijn. Ik zal blij zijn als dit hier over is, dan kan ik ook stoppen met zeuren er over.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd, we vragen met onze directe buren een offerte aan voor het plaatsen van een hekwerk om de tuin, en afvoeren van bouwgrond en aanbrengen van teelaarde. Ben benieuwd wat dat gaat kosten...
Wat doet dit nou met je?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:05 schreef Vanyel het volgende:
God.Ver.Domme
Wat kan therapie therapieïg zijn
Zo'n therapeut heb ik nietquote:
Voorlopig nog wel. De stress zal wel komenquote:
Ze zijn vooral jong. Wel heel enthousiast, zeker in de whatsappgroep van de buurt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zijn kosten die echt moeilijk te begroten zijn. Ik zal blij zijn als dit hier over is, dan kan ik ook stoppen met zeuren er over.
Heb je leuke buren?
Ik moest gnorken.quote:
Ik zie jou ook nog steeds als 'heel jong'quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ze zijn vooral jong. Wel heel enthousiast, zeker in de whatsappgroep van de buurt...Maar voor de rest nog weinig contact met de buurt. Wie we gesproken hebben lijkt vriendelijk...
Kan vriendin met startend bedrijfje wel vragen..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:39 schreef Sarabi het volgende:
We willen flyers laten drukken, heeft iemand hier misschien tips of goede ervaringen met een bedrijf dat dat doet?
Dat dusquote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie jou ook nog steeds als 'heel jong'
De flyers zelf willen we zelf ontwerpenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Kan vriendin met startend bedrijfje wel vragen..
Ze is tekstschrijver dus wie weet kunnen jullie elkaar helpen.
Ben ik ook!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie jou ook nog steeds als 'heel jong'
foto maken en opsturen naar decathlon?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:43 schreef fietsie het volgende:
Ik zit ondertussen marktplaatsjes in de regio af te snorren naar langlaufski's.
Maar ik heb ff geen goed beeld / typebeschrijving van de bindingen die mijn schoenen hebben..
foto maken en even google lens inschakelen?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:43 schreef fietsie het volgende:
Ik zit ondertussen marktplaatsjes in de regio af te snorren naar langlaufski's.
Maar ik heb ff geen goed beeld / typebeschrijving van de bindingen die mijn schoenen hebben..
Neuh centimeter of 20 hier, maar t is meer dan mn oude setje 1 gescheurde ski had, en ik dus wel een setje wilde hebben staan. Maar mensen denken "sneeuw! prijs omhoog!" ofzo.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:50 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
foto maken en even google lens inschakelen?
maar zo hard gaat het als het goed is niet sneeuwen hoor..
mja.. ik zou even wachten nog...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Neuh centimeter of 20 hier, maar t is meer dan mn oude setje 1 gescheurde ski had, en ik dus wel een setje wilde hebben staan. Maar mensen denken "sneeuw! prijs omhoog!" ofzo.
En nul crosscountry latten te vinden nu
Ik heb een oud collega die nu aan het juichen is. Zij komt uit Finland en heeft bijna vanaf haar geboorte op langlaufski's gestaan. Die ging ook, wanneer er maar een beetje sneeuw lag, langlaufend naar het werkquote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja.. ik zou even wachten nog...
nu rond shoppen of iemand per ongeluk geïrriteerd door corona zn ski's in de wilgen hangt
en verder.. het nog even uitstellen
voordeel is dat niemand nu gaat langlaufen.. dus wellicht valt HET moment om ze te kopen dit jaar wel wat vroeger.
Het is ook een ideale manier van je verplaatsen als er meer dan 10cm ligt, cc-ski's zijn ook iets breder waardoor je makkelijker -op- de sneeuw blijft.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een oud collega die nu aan het juichen is. Zij komt uit Finland en heeft bijna vanaf haar geboorte op langlaufski's gestaan. Die ging ook, wanneer er maar een beetje sneeuw lag, langlaufend naar het werk
wat ik in Finland altijd echt geniaal vond om te zien..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een oud collega die nu aan het juichen is. Zij komt uit Finland en heeft bijna vanaf haar geboorte op langlaufski's gestaan. Die ging ook, wanneer er maar een beetje sneeuw lag, langlaufend naar het werk
Oh dat lijkt met leuk om zien ja. Deze dame moest ook echt wel de meeste heuvels op (en af) hier in de omgeving. maar ze vond het heerlijkquote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:00 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
wat ik in Finland altijd echt geniaal vond om te zien..
rollators met skies
die oudjes gingen als een speer.. zowel berg op als af
Wij zijn voorzichtig een 2022 vakantieplan aan het maken... voor een late zomervakantie daarheen, in 1 ruk naar Falun, en dan van daaraf een aantal stops..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, dat was in Zweden in de zomer ook, de roller ski's, en in de winter de echte ski's. Ik zou zo graag weer de Zweedse winters willen. Ik mis het land sowieso wel...
Ergens tussen Malung en Stollet ofzo een plek zoeken; ben je zo in Noorwegen (Lillehammer e.o.)quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:17 schreef Uhmmpie het volgende:
hier Schotland en Scandinavie boven aan het verlanglijstje
mijn J liet vandeweek in de auto heel subtiel vallen dat we best naar zweden konden verhuizen
precies dat ENE land waar ik nu 3x korte tijd ben geweest en eigenlijk niks mee had.
maar goed.. ik snap zijn gedachten wel
kennelijk had een goede vriendin geopperd dat we daar best OOK naar toe konden verhuizen
Dan had ze wat meer aanspraak
maar goed.. meer fan van noorwegen/finland
en ik denk dat als je in zweden woont.. het vanzelf ook leuker word als je mensen leert kennen en dergelijke.
Dat is toch anders dan vakantie
maar voorlopig.. blijf ik nog even in NL denk ik
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo'n therapeut heb ik nietIk bedoelde niet karikaturaal, maar meer
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In 1 ruk naar Falun? Pfff, dat is een heel eind. Wij hebben een aantal keer in 1x naar Uppsala gedaan, maar dat vond ik al niet echt leuk...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wij zijn voorzichtig een 2022 vakantieplan aan het maken... voor een late zomervakantie daarheen, in 1 ruk naar Falun, en dan van daaraf een aantal stops..
Wij hebben familie wonen in de buurt van Orebro, en in voorgaande bezoeken ben ik toen hier laat in de avond vertrokken, en dan met alleen plas-en-tank stops zo in 1x daarheen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
In 1 ruk naar Falun? Pfff, dat is een heel eind. Wij hebben een aantal keer in 1x naar Uppsala gedaan, maar dat vond ik al niet echt leuk...
vriendin in kwestie wil graag terug naar Stockholm...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ergens tussen Malung en Stollet ofzo een plek zoeken; ben je zo in Noorwegen (Lillehammer e.o.)
Zitten kleine enclaves nederlandse vrachtrijders daar die het aan allerlei regeltjes onderhavige vrachtverkeer oost-west doen daar.
Ja dat snap ik wel; de Groenlinks-juppy achtige manier van leven met winterzwembaden-in-een-boot enzo is wel geinig, de weekens rondsneupend over de bergen eilandjes ook, maar net buiten het centrum beginnen toch aardig betonnen flat-vlaktes..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:35 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
vriendin in kwestie wil graag terug naar Stockholm...
en precies Stockholm vond ik dus niet heel bijzonder
als je in het centrum bent is het ook behoorlijk betonnig vond ikquote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel; de Groenlinks-juppy achtige manier van leven met winterzwembaden-in-een-boot enzo is wel geinig, de weekens rondsneupend over de bergen eilandjes ook, maar net buiten het centrum beginnen toch aardig betonnen flat-vlaktes..
Ja het is lang niet allemaal zo idyllisch als rond het SintJorisEnDeDraak-beeld; daar waan je je wel even in andere tijden, en zo langs het paleis naar het water met springende zalmen is ook wel even spectaculair. Maar sleet wel snelquote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:40 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
als je in het centrum bent is het ook behoorlijk betonnig vond ik
je moet echt specifiek precies het oude centrum inlopen.. dat was wel echt heel leuk
maar de rest van stad, ook het centrum, is vooral heel erg beton en hoogbouw.
althans zo ver als ik ben geweest dus
Denk dat het aardig uitmaakt welke kant van de stad je bezoekt; wij waren toen gehuisvest in Hagersten - Liljeholmen en dat vond ik toch... OK, het is niet de binnenstad van Rotterdam, maar zeker niet het idyllische Zweden-plaatje..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Stockholm is juist geweldig en helemaal niet betonnig! Zoveel water, zoveel ruimte, zoveel karakter.
Wel een hoog juppengehalte, trouwens...
Ja ff voor de helderheid, dat heeft mijne nog nooit tegen me gezegd. Gelukkig.quote:
Ja, maar daar kom je niet als gemiddelde toerist. De binnenstad is zo heerlijk open tussen de verschillende wijken, met zoveel water.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Denk dat het aardig uitmaakt welke kant van de stad je bezoekt; wij waren toen gehuisvest in Hagersten - Liljeholmen en dat vond ik toch... OK, het is niet de binnenstad van Rotterdam, maar zeker niet het idyllische Zweden-plaatje..
Mandjesfan hier, ook als er gepropt moet worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niet elke eigenaar kan z'n kat goed inschatten kan ik je vertellen. Zeker niet als er soms onverwachte situaties ontstaan in de wachtkamer. Dus het is vaak slechte ervaring waardoor DA's het niet zo prettig vinden![]()
En er waren ook wel mensen die (ernstig) gewonde dieren zo vervoerden; begrijpelijk enerzijds, maar een mandje is vaak wat stabieler en bij o.a. breuken daarom beter geschikt. (Tenzij je het dier er echt met geweld moet in proppen dan hè). Een tuigje heb ik ooit wel gebruikt voor onze kat thuis, dat kan ook wel een hoop ellende voorkomen qua wegvluchten (of onder het gaspedaal terechtkomen).
Op google zoeken?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:48 schreef gcjoel het volgende:
Net maar weer die heerlijke chai gemaakt![]()
Echt alleen dat al was die hele workshop waard![]()
En nu moet ik ragu voor de workshop morgen voorbereiden maar er moet rode wijn in en vriendje heeft hele middag meeting.![]()
We hebben dus zat wijn maar ik wil niet per ongeluk een dure pakken voor zoiets
Whatsapp hem een foto.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:48 schreef gcjoel het volgende:
Net maar weer die heerlijke chai gemaakt![]()
Echt alleen dat al was die hele workshop waard![]()
En nu moet ik ragu voor de workshop morgen voorbereiden maar er moet rode wijn in en vriendje heeft hele middag meeting.![]()
We hebben dus zat wijn maar ik wil niet per ongeluk een dure pakken voor zoiets
Dat is nog wel een goed idee jaquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Whatsapp hem een foto.Whatsappen kan prima tijdens overleg.
Moet je niet mijn vriend hebben, die kijkt nooit op zijn mobielquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Whatsapp hem een foto.Whatsappen kan prima tijdens overleg.
Doe mij.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:19 schreef Myraela het volgende:
Ik raak vandaag echt van alles gefrustreerd.Echt zin om even wat mensen uit te schelden ofzo.
Kom dannnnnquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:19 schreef Myraela het volgende:
Ik raak vandaag echt van alles gefrustreerd.Echt zin om even wat mensen uit te schelden ofzo.
Ideaal wel, handig.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kom dannnnn![]()
![]()
![]()
Mijn frustratie: deze week is een nieuwe collega gestart... zelfde voor- en achternaam. En dan krijg je een mailadres met voornaam.achternaam.cijfer@organisatie
Ik had al een mailadres met cijfer en word dus alsnog ongewenst aan groepen toegevoegd en krijg ongewenste mailtjesMet cliënt info die niet voor mij is
Terwijl mijn nieuwe (mij onbekende) collega ze allemaal mist
![]()
Ook wel fijn dat ons interne communicatiesysteem (soort messenger) alleen werkt op voor- en achternaam. Geen cijfer of ander onderscheid mogelijk. Bij een eerste bericht moet een collega dus maar gokken welke van de drie (of inmiddels vier?) identieke namen de gewenste ontvanger is![]()
Soms zou ik willen dat mijn ouders iets meer fantasie hadden gehad
Nou schrijf even een paar pittige PMmetjesquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:19 schreef Myraela het volgende:
Kutjequote:
"Klootzak!!! Moest je me zo nodig een Appeltje geven he, moest je dat zo nodig!!!"quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:03 schreef Myraela het volgende:
Schrijven werkt niet. Ik ga zo wel even tegen m'n vriend schreeuwen. Dat is dan al de tweede keer vandaag.
Trutquote:
Nee, ik schreeuw wel over m'n werk. Die jongen kan ook maar niets fout doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:05 schreef fietsie het volgende:
"Klootzak!!! Moest je me zo nodig een Appeltje geven he, moest je dat zo nodig!!!"
Zoiets?
Is er geen actueel reltopic op FOK! ? Dat is altijd zo fijnquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:03 schreef Myraela het volgende:
Schrijven werkt niet. Ik ga zo wel even tegen m'n vriend schreeuwen. Dat is dan al de tweede keer vandaag.
Heetgebakerde Hittepetitquote:
Zit er wat siamees in?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:22 schreef Myraela het volgende:
No spang, ik heb zelf een kat die zijn dagelijkse 'janken in de tuin' momentje heeft.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:22 schreef Myraela het volgende:
No spang, ik heb zelf een kat die zijn dagelijkse 'janken in de tuin' momentje heeft.
Het klinkt echt heel ergquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Allememaggies Myra, ik ken nog wel een liedje waar je nog chagrijniger van wordt als je dat al bent
Ik ga vanavond zoiets slechts eten en heb er zoveel zin in. Snackbar maakt een bak twister friet met soort gehaktprutje met verdwaalde slingertjes prei, gebakken champignons, kaas en knoflooksaus. Met een laagje twister friet erbovenop.
Vriend heeft een grote variant besteld en de mijne wordt waarschijnlijk al flink (ze zijn heel gul).
Kan niet wachten
Werk sinds gisteren 8 jaar bij bedrijf en krijg er niks voor, dus moet ik mezelf maar trakteren.
Wanneer je bij ons 5 of 10 etc werkt krijg je per jaar 10 euro cadeaubonnen, bloemen en gebak met de afdeling . De leidinggevende had dat mailtje genegeerd want “bij ons is dat niet zo” (ze was toen 1,5 maand in. Nederland).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het klinkt echt heel erg![]()
![]()
Ik werk ruim 11 jaar bij twee werkgevers, nooit iets gehad en inmiddels verwacht ik het ook niet meer. Nu zou ik er met 8 jaar eigenlijk ook niet op rekenenMaar een aardigheidje bij een 10 jarig dienstjubileum had lollig gewezen.
Nee hoor, reken er ook niet op. Moet een reden verzinnen om dit te eten. Of nou ja, eigenlijk nietquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het klinkt echt heel erg![]()
![]()
Ik werk ruim 11 jaar bij twee werkgevers, nooit iets gehad en inmiddels verwacht ik het ook niet meer. Nu zou ik er met 8 jaar eigenlijk ook niet op rekenenMaar een aardigheidje bij een 10 jarig dienstjubileum had lollig gewezen.
Ik voel jequote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:39 schreef Myraela het volgende:
Ik had ook geen boodschappen moeten bestellen toen ik nog een goed humeur had vol met energie. Nu heb ik alles avonden achter elkaar Ottolenghi te eten, terwijl ik gewoon een bak kant en klare lasagne wil. Of een kapsalon.
Ik zie niks maar ben benieuwd!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:45 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm even zo tussendoor...
ik viste net dit uit de amazing oriental doos
dat is me toch stiekem verrassend eetbaar![]()
yumyum
en helaas voor mijn lief... bestelde ik per ongeluk de enige variant waar chili in zit..
dus helaaaaaaaas moet ik alles alleen op eten
Ja nee, dat snapte ik wel, ik kan alleen niet garanderen dat ik zelf nooit zoiets zegquote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ff voor de helderheid, dat heeft mijne nog nooit tegen me gezegd. Gelukkig.
Woops... linkfail!!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nee hoor, reken er ook niet op. Moet een reden verzinnen om dit te eten. Of nou ja, eigenlijk niet
Ben zo benieuwd. Ik moet aan de lieve dame laten weten hoe het smaakt want heb zelf om kaas en champignons gevraagd. Ben bang dat dit een wekelijks item gaat worden.
[..]
Ik voel jeNa het avondeten dan maar wat troostchocola, koek of chips.
[..]
Ik zie niks maar ben benieuwd!
Ik was er al bang voor. Leer het snel af! Zoek andere woorden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja nee, dat snapte ik wel, ik kan alleen niet garanderen dat ik zelf nooit zoiets zeg
Goed gedaanquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer je bij ons 5 of 10 etc werkt krijg je per jaar 10 euro cadeaubonnen, bloemen en gebak met de afdeling . De leidinggevende had dat mailtje genegeerd want “bij ons is dat niet zo” (ze was toen 1,5 maand in. Nederland).
Die bloemen en gebak had ik geen interesse in, maar 100 euro bonnen wilde ik wel hebben, dus voorzichtig bij collega gedropt, en eind mei “surprise party “ Bij de speech (die ook niet nodig was) kwam er nog wel “bij ons doen we dat niet.
Dank voor het vertrouwenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik was er al bang voor. Leer het snel af! Zoek andere woorden.
Ik zie jou helemaal niet voor me als iemand die dat zegtquote:
Nu is zij de zoveelste?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kom dannnnn![]()
![]()
![]()
Mijn frustratie: deze week is een nieuwe collega gestart... zelfde voor- en achternaam. En dan krijg je een mailadres met voornaam.achternaam.cijfer@organisatie
Ik had al een mailadres met cijfer en word dus alsnog ongewenst aan groepen toegevoegd en krijg ongewenste mailtjesMet cliënt info die niet voor mij is
Terwijl mijn nieuwe (mij onbekende) collega ze allemaal mist
![]()
Ook wel fijn dat ons interne communicatiesysteem (soort messenger) alleen werkt op voor- en achternaam. Geen cijfer of ander onderscheid mogelijk. Bij een eerste bericht moet een collega dus maar gokken welke van de drie (of inmiddels vier?) identieke namen de gewenste ontvanger is![]()
Soms zou ik willen dat mijn ouders iets meer fantasie hadden gehad
Binnen de overheid is het pas bij 12.5 jaar in overheidsdienst. Daarvoor hoor of zie je niets als je zoveel jaar in dienst bent.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Allememaggies Myra, ik ken nog wel een liedje waar je nog chagrijniger van wordt als je dat al bent
Ik ga vanavond zoiets slechts eten en heb er zoveel zin in. Snackbar maakt een bak twister friet met soort gehaktprutje met verdwaalde slingertjes prei, gebakken champignons, kaas en knoflooksaus. Met een laagje twister friet erbovenop.
Vriend heeft een grote variant besteld en de mijne wordt waarschijnlijk al flink (ze zijn heel gul).
Kan niet wachten
Werk sinds gisteren 8 jaar bij bedrijf en krijg er niks voor, dus moet ik mezelf maar trakteren.
Wa zitte gij?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:52 schreef Molo het volgende:
Wat zijn Brabantse dorpjes toch tof
Kneuterig en gezellig, zo lekker aan de borrel in onze boshut
Bij Tilburg in de buurtquote:
Ik heb ooit ergens gewerkt met mijn beste vriend samen, waar je bij vijf jaar een verzilverde theelepel kreegquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Binnen de overheid is het pas bij 12.5 jaar in overheidsdienst. Daarvoor hoor of zie je niets als je zoveel jaar in dienst bent.
Mja, ik vind gesprekken soms best moeilijk en dan ben ik al blij als ik kan luisteren en de hoofdlijn kan bewaken en een nuttig(e) vraag of antwoord kan bedenken, dat de exacte formulering wel eens te wensen overlaat, vermoed ik.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie jou helemaal niet voor me als iemand die dat zegt
Alsof ik toe ben aan relaxipants, dom bankhangen, vega kapsalon en bierquote:
mja dan heeft de grote stad wel voordelen... bezorgvoeder is snel geregeld.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:16 schreef fietsie het volgende:
Wij zitten elkaar hier alledrie aan te kijken: "kook jij?"
Daar wel.quote:
Borrel maakt alles beter. Zelfs Brabantquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:52 schreef Molo het volgende:
Wat zijn Brabantse dorpjes toch tof
Kneuterig en gezellig, zo lekker aan de borrel in onze boshut
Ah dat at ik ook gisterenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:24 schreef AnneX het volgende:
Nog de helft over van butterchicken gister - die jumbo pakken zijn voor 4 eters - nu met rijst erbij.
MnX belt als hij naar huis komt van de studio, dan eten op tafel en daarna klaar voor de
Disco Bingo avond met de lokale omroep. Bingo
Heyquote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Borrel maakt alles beter. Zelfs Brabant
Ik ben wel benieuwd naar je recept!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ah dat at ik ook gisteren
en als lunch
Alleen niet van de jumbo.. het is zelf makkelijk gemaakt bleek ooit uit een zekere mailinglist
sinds die tijd maak ik het eigenlijk altijd zelf
(alleen de yoghurt/kookroom heb ik doorgaans niet in huis.. de rest is standaard aanwezig hier.)
Zelf jij komt naar Limburg voor je borrelquote:
Hier komt er pizza.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:16 schreef fietsie het volgende:
Wij zitten elkaar hier alledrie aan te kijken: "kook jij?"
https://www.chilipeppermadness.com/recipes/butter-chicken/quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar je recept!
Het recept van Kayotic heb ik geprint en maak ik 1/2 x per jaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ah dat at ik ook gisteren
en als lunch
Alleen niet van de jumbo.. het is zelf makkelijk gemaakt bleek ooit uit een zekere mailinglist
sinds die tijd maak ik het eigenlijk altijd zelf
(alleen de yoghurt/kookroom heb ik doorgaans niet in huis.. de rest is standaard aanwezig hier.)
Als de intentie prima en oprecht/echt is is de vorm ook minder bepalend denk ikquote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mja, ik vind gesprekken soms best moeilijk en dan ben ik al blij als ik kan luisteren en de hoofdlijn kan bewaken en een nuttig(e) vraag of antwoord kan bedenken, dat de exacte formulering wel eens te wensen overlaat, vermoed ik.
Ik doe trouwens ook 1 therapie in het Duits. Dát is buffelen. En dan stamel ik helemaal een boel onplezierige formuleringen.
Ha, deed Steer ook...35% einde van de dag.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:29 schreef z80 het volgende:
Hier waren het pannenkoeken met 50% korting. Morgen pizza met 50% korting (Azië stijl uit de reclame van vorige week) En in de loop van de week zuurkoolstamppot met ree, ook dit vlees met 50% korting.
Ik moet blijkbaar vaker op vrijdag in de middag boodschappen doen. Veel korting en eten moet ik toch.
Brabant is heerlijk johquote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Borrel maakt alles beter. Zelfs Brabant
Als de oven en koelkast schoon zijn kun je weer met de kastjes beginnen?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gaap. Ik moet nog 1 keukenkastje en dan zijn alle binnenkanten (behalve ovens en koelkasten) schoon. Daar heb ik dan 7 weken over gedaan.
Hahaha das waarquote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zelf jij komt naar Limburg voor je borrel
hoe smaakte het?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het recept van Kayotic heb ik geprint en maak ik 1/2 x per jaar.
Gister kwam ik dit pak tegen.
Ik doe mijn bestquote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Als de intentie prima en oprecht/echt is is de vorm ook minder bepalend denk ik
Duits, damn! Ik werkte een tijd met expats en vond Engels al zo ingewikkeld
quote:
Heb ik dan meer mensenkennis?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie jou helemaal niet voor me als iemand die dat zegt
Hell no! Op zijn vroegst over een jaar als het echt nodig is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als de oven en koelkast schoon zijn kun je weer met de kastjes beginnen?
Staat het genoteerd in de agenda? Of in de excel sheet?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hell no! Op zijn vroegst over een jaar als het echt nodig is.
Ergens een KvK nummer geleend. Daarmee naar een professioneel bouwcenter. Die zijn namelijk wel open. Daar een paar S3 stappers gehaald.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:33 schreef AnneX het volgende:
De radio uitzending ging over ‘schoenen’.
En doet mij denken aan het schoen probleem van Zet.
Hoe is het daarmee?
Ware struggels!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb Langres, Epoisse en een chocolade-stroopwafel-brownie.
Die eerste twee kocht ik doelbewust, de laatste zat ineens in m'n tas nadat ik die bij de kassa nog tegen kwam![]()
![]()
Ik twijfelde wat te eten, kaas of brownie.
Toen at ik het maar allebei. Wel na elkaar, niet tegelijkertijd.
Nu ben ik een beetje misselijk.
En ik heb zin in meer kaas.
Tot zover mijn vrijdagavond struggles.
Was je gister nog op tijd thuis?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ware struggels!
Ik kreeg juist een compliment over mijn uitstekende kaaskado keuze
Tulpenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was je gister nog op tijd thuis?
Vanmiddag bij t wandelen 2 bosjes tulpen gekocht, beetje kleur in huis. 9 euro !!
En voor weekend lekkers, morgen een syrische maaltijd van Moushmoush enik zag bij het bestellen bij AH dat ze ook vocking leverworst hadden endaar is @:Blues helemaal lyrisch over, dus die maar eens proberen
Denk dat jullie Chitato mi goreng chips heel lekker zullen vindenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:32 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Woops... linkfail!!
https://www.orientalwebsh(...)hi-flav-300g-300g-20
net chips maar dan van kleine stukjes noodles
lief was enthousiast want geen aardappel... maar eh.. wel peper bleek
volgende keer ander smaakje bestellen.
Haha nee. Dit zijn gewoon klussen voor buiten het tuinseizoen. Ik moet deze winter alleen het hele huis doen omdat ik het drie jaar heb laten versloffen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Staat het genoteerd in de agenda? Of in de excel sheet?
Haha, heerlijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tulpen![]()
Kleur in huis![]()
Laten de diva’s die met rust?
Ik was rond 20.00 uur al thuis. Werd vanaf de trap uitgescholden door poes. Die vond het blijkbaar maar niks dat ik in de avond weg was. Is ze niet meer gewend
Is dat een minitompouce?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik eet nu een... vingernagel tompouce
Jij vieze vuile verraaierquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, heerlijk.
Die van mij doen ook zo dramatisch als ik even weg ben. Ga ik even in de tuin een vuilniszak in de kliko gooien, staan ze miauwend tegen de achterdeur tot ik weer binnen ben en dan volgen ze me op de voet naar de kapstok als ik m'n schoenen daar weer neer zet en weer terug naar de bank![]()
Nee, was het maar zo’n feest(je) Xquote:
Iew! Onsmakelijkquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee, was het maar zo’n feest(je) X
Kijk dannnn!!!
[ afbeelding ]
Natuurlijk is hij wel lekker dus ik kijk er maar niet teveel naar en eet me er doorheen.
Oh heerlijk. Ik heb hier 2 inspecteurs van de arbeidsinspectie, de een zit achter de laptop te kijken de ander zit naast het grote scherm naar me te kijken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, heerlijk.
Die van mij doen ook zo dramatisch als ik even weg ben. Ga ik even in de tuin een vuilniszak in de kliko gooien, staan ze miauwend tegen de achterdeur tot ik weer binnen ben en dan volgen ze me op de voet naar de kapstok als ik m'n schoenen daar weer neer zet en weer terug naar de bank![]()
En ik had woensdag een symposium waar ik moest presenteren, dus was even in m'n werkkamer gaan zitten met de deur dicht. Hoor ik ze door m'n oortjes heen voor de deur staan miauwen, want HALLO ZE PRAAT EN WIJ MOGEN NIET VOOR HET SCHERM LANGSLOPEN EN KOPJES IN HAAR GEZICHT GEVEN...
opgeschreven voor de volgende keer.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Denk dat jullie Chitato mi goreng chips heel lekker zullen vinden
oh my....quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kijk dannnn!!!
[ afbeelding ]
Natuurlijk is hij wel lekker dus ik kijk er maar niet teveel naar en eet me er doorheen.
Het zijn ALAAF gekleurde nagelrestjesquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:00 schreef Candaasje het volgende:
Oh bah, die tompouche![]()
Het zijn wel vrolijk gekleurde nagelrestjes!
Ik heb bij roed geel en greun toch iets heftiger kleuren in gedachten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het zijn ALAAF gekleurde nagelrestjes
Lijkt ook een beetje op ongekookte gekleurde pastquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Echt zo slecht heZe konden geen hageltjes maken of zo
Jumbo heeft altijd leuke tulpen aanbieding in dit seizoen en die staan echt wel 2 weken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:36 schreef Lot_1 het volgende:
Ja tulpen zijn duur these days. Maar wel fijn om in huis te hebben.
Jij hebt het mondgevoel niet meegemaakt. O... het mondgevoelquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lijkt ook een beetje op ongekookte gekleurde past
De gekke 5 seconden, hebben de katten hier ook welquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:26 schreef Candaasje het volgende:
Ik ging vandaag spreeuwen kijken. Zal even een filmpje uploaden, want echt heel indrukwekkend. (Ik heb het al eens eerder gezien vanuit de auto hoor, maar ze verzamelen zich nu al een week rond 17 uur en het is echt massaal. Er was vandaag ook een roofvogel, dan is het helemaal gaaf te zien hoe zo'n zwerm samenwerkt, uitelkaar valt, kolkt en draait.... en ondertussen regent het wel vogelpoep)
In de tussentijd nog meer dierennieuws; Cas en Nox geven dus 's ochtends vroeg als ik nog slaap (en het huis nog gestofzuigd moet worden) graag ook een showtje weg
![]()
https://vimeo.com/508999843
(Ze komt op 30 sec. los)
Cas kan het ook, hetzij ietwat iets rustiger (hij is dan ook A) bejaard en B) heeft een niet helemaal 100% functionerende achterpoot)
https://vimeo.com/509001128
Poingpoingpoingquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:26 schreef Candaasje het volgende:
Ik ging vandaag spreeuwen kijken. Zal even een filmpje uploaden, want echt heel indrukwekkend. (Ik heb het al eens eerder gezien vanuit de auto hoor, maar ze verzamelen zich nu al een week rond 17 uur en het is echt massaal. Er was vandaag ook een roofvogel, dan is het helemaal gaaf te zien hoe zo'n zwerm samenwerkt, uitelkaar valt, kolkt en draait.... en ondertussen regent het wel vogelpoep)
In de tussentijd nog meer dierennieuws; Cas en Nox geven dus 's ochtends vroeg als ik nog slaap (en het huis nog gestofzuigd moet worden) graag ook een showtje weg
![]()
https://vimeo.com/508999843
(Ze komt op 30 sec. los)
Cas kan het ook, hetzij ietwat iets rustiger (hij is dan ook A) bejaard en B) heeft een niet helemaal 100% functionerende achterpoot)
https://vimeo.com/509001128
Opgelost.👍🏼quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Ergens een KvK nummer geleend. Daarmee naar een professioneel bouwcenter. Die zijn namelijk wel open. Daar een paar S3 stappers gehaald.
gekkie...twee bossen tulpen - wèl 9 stuks per bos - voor ¤ 5,- bij de jumbo hier.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was je gister nog op tijd thuis?
Vanmiddag bij t wandelen 2 bosjes tulpen gekocht, beetje kleur in huis. 9 euro !!
En voor weekend lekkers, morgen een syrische maaltijd van Moushmoush enik zag bij het bestellen bij AH dat ze ook vocking leverworst hadden endaar is @:Blues helemaal lyrisch over, dus die maar eens proberen
De jumbo is, voor mij, niet op wandelafstand.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
gekkie...twee bossen tulpen - wèl 9 stuks per bos - voor ¤ 5,- bij de jumbo hier.
Bij Blues speelt ook nostalgie een rol, vermoed ik. Let op de datum!
Disco Bingo was hilarisch en wij wonnen ook nog een prijsje.
Wij wonnen een mondkapje 😷 met logo van de omroep.😅quote:
Gelukkig zijn die nageltjes kleurrijk. Die schoteltjes hebben m'n ouders ook, jarenlang van gegeten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kijk dannnn!!!
[ afbeelding ]
Leuk dat je zoveel probeertquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
opgeschreven voor de volgende keer.
Oh en deze liggen op tafel: https://www.orientalwebsh(...)spicy-flavour-60g-60
De fruit mochi zijn niet geleverd.
Matcha mochi... geen aanrader.
Rode bonen pasta matcha.. yum
Al voelen ze wel echt een beetje raar.
En de cheesecake kitkats ook niet... heb ik daar 2 uur over zit twijfelen ivm wel genoeg snaai....
Lol! Ik heb ze ooit van mijn vader (nieuw) kado gekregen. Met surprise of zo. Blijkbaar een generatiedingetje.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die nageltjes kleurrijk. Die schoteltjes hebben m'n ouders ook, jarenlang van gegeten.
Mijn broer en schoonzus heeft het ook, een blokker serviesquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lol! Ik heb ze ooit van mijn vader (nieuw) kado gekregen. Met surprise of zo. Blijkbaar een generatiedingetje.
Gelukkig vond en vind ik ze leuk.
En ze kleuren mooi bij de nageltompoucen
Klinkt wel als een winkel die mijn vader zou bezoeken op serviesmissiequote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn broer en schoonzus heeft het ook, een blokker servies
Pepertjes en cacao nibs aan het eind mee kokenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof niet eens dat ik de associatie met geknipte nageltjes zou hebben bij die tompoucegewoon een apart vormpje sprinkles.
Ik heb spicy chocolate stout. Best lekkerIk heb totaal geen idee hoe je smaakjes in bier kan stoppen, dus ik vind het reuze knap @:sarabi
Sowieso geen enorme fan van kitkat... wel van cheesecake.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuk dat je zoveel probeert![]()
Matcha is bitter. Ok maar niet mijn favo. Kitkats veels te duur en niet bijzonder de smaken van de toko.
Ik ga wel wat doen, natuurlijk, beetje prutsen, waarschijnlijk tomaat zaaien, misschien nog wat moestuinspul bestellen, hond uitlaten, misschien loop ik wel naar de markt, misschien wat kleding kopen on the interwebz.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:18 schreef Tuindier het volgende:
Jaloers! Ik moet voor 12 uur mijn boodschappen bestelling afmaken, en heb nog een lijstje met werk-dingen. Daarna doe ik niks meer.
Mooie routequote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:28 schreef borisz het volgende:
Op weg naar Kortenhoef voor een wandeling naar Breukelen via de Loosdrechtse Plassen en Loenen vd Vecht.
Voor de sneeuw weer thuis.
Ik zou daar niet eens over nadenken maar gewoon verzetten. Kreeg vanochtend al mailtjes van een 1 winkel in de binnenstad dat ze morgen niet opgegaanquote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:27 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgeneerste bezorgdag.
En ondertussen aan het nadenken of we de bezorgdag morgen misschien moeten verzetten.
Ja he.....quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou daar niet eens over nadenken maar gewoon verzetten. Kreeg vanochtend al mailtjes van een 1 winkel in de binnenstad dat ze morgen niet opgegaan
Oh, dat zou ik wel willenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:37 schreef sigme het volgende:
Na het eerste ochtendprogramma (rondje lopen, honden & schapen voeren) gelijk maar de vervelendste klus van de dag gedaan: de slager gebeld.
Ik kom binnenkort informeren wie er lamsvlees wil. Vanaf begin maart & begin april heeft de slager de porties klaar.
Oh ja ik wil ook sigmelamsvleesquote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:37 schreef sigme het volgende:
Na het eerste ochtendprogramma (rondje lopen, honden & schapen voeren) gelijk maar de vervelendste klus van de dag gedaan: de slager gebeld.
Ik kom binnenkort informeren wie er lamsvlees wil. Vanaf begin maart & begin april heeft de slager de porties klaar.
Jowquote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:37 schreef sigme het volgende:
We moeten nog het 1e stuk opeten maar sowieso wel interesse in meer.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:37 schreef sigme het volgende:
Oh ja, er zit hier ook nog wat pastinaak in de grond maar ik heb er nog geen doel voor. En al wel een weekplanning-ish.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben weinig verplichtingen vandaag. Ik oogst nog even een pastinaak en knolselderij, de vogels krijgen wat voer. Misschien beginnen we aan alles rond het nieuwe Ziggo-kastje. Of aan de buitenlamp. Project bijgebouwen opruimen is altijd een optie.
En natuurlijk willen we vlees. Maar dat zeggen we bij de inventarisatie nog wel een keer.
Je doet het beter dan ik in ieder gevalquote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zou gaan wandelen met nicht vandaag, maar werd vanochtend wakker met keelpijn en spierpijn in m'n nek dus net maar even een bezoekje aan de teststraat gebracht. Hopelijk de uitslag op tijd binnen om alsnog te gaan wandelen..
Was test nr 6 in 11 weken tijd. Er kan niet gezegd worden dat ik niet m'n best doe om het percentage positieve testen naar beneden te brengen..
Nou dat dus, liever nat van regen dan nat van zweet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik kocht een regenjas met uitneembare bodywarmer. Dus ik denk dat ook een winterjas kan zijn? En misschien een tussenjas?
In mijn hoofd zijn regenjassen altijd plakkerig en dat is vet kut. Dan word ik liever nat.
Oeh leuk! Ik heb inmiddels de ragu klaar en zit te wachten tot het half 3 isquote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:30 schreef Myraela het volgende:
En de gnocchi gaat morgen toch nog door.
Enig idee hoe het komt dat je zo vaak niet lekker bent? Lijkt me echt kut, en al helemaal als je dan steeds een test moet ook.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zou gaan wandelen met nicht vandaag, maar werd vanochtend wakker met keelpijn en spierpijn in m'n nek dus net maar even een bezoekje aan de teststraat gebracht. Hopelijk de uitslag op tijd binnen om alsnog te gaan wandelen..
Was test nr 6 in 11 weken tijd. Er kan niet gezegd worden dat ik niet m'n best doe om het percentage positieve testen naar beneden te brengen..
Ben je normaal gesproken 's winters ook zo vaak ziek/verkouden?quote:
Mooi om te wandelen daar.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:28 schreef borisz het volgende:
Op weg naar Kortenhoef voor een wandeling naar Breukelen via de Loosdrechtse Plassen en Loenen vd Vecht.
Voor de sneeuw weer thuis.
Bezorgse!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:27 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgeneerste bezorgdag.
En ondertussen aan het nadenken of we de bezorgdag morgen misschien moeten verzetten.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:49 schreef fietsie het volgende:
Klinkt als zo'n jas als die ik vanmorgen aan had: van binnen natter dan buitenom.
Hij komt volgende week. Ben benieuwd. Het schijnt dat er tegenwoordig wel minder kutte regenjassen gemaakt worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou dat dus, liever nat van regen dan nat van zweet.
Vind dat je het heel goed doet. Hoop dat de (negatieve) uitslag op tijd binnen is voor je wandeling.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:03 schreef vlindertje89 het volgende:
@:gcjoel @:DerLudolf ik ben altijd een groot deel van het jaar neusverkouden, ja. Ik ben zelfs sinds eind september extra allergiepillen gaan slikken naast de allergieneusspray die ik altijd al gebruik om minder vaak verkouden te zijn, en toen heb ik twee hele maanden niet hoeven testenmaar toen werd het herfst/winter en helpt dat niet meer afdoende. En ik heb ook al jaren dat ik zo'n beetje elk virus mee pak wat er rondgaat. Ik heb vanaf eind september ook een tijdje weer astma medicatie gebruikt, normaal gebruik ik dat een weekje per jaar of zo als ik een keer echt stevig verkouden ben en last van m'n longen heb. Misschien moet ik daar ook weer eens mee beginnen. Maar ik wil ook wel een keer weer eens met m'n huisarts overleggen, want lijkt me ook niet echt normaal dat ik met allergieneusspray én allergiepil nog steeds zo vaak neusverkouden ben.
En ik ben ook gewoon voorzichtig. Ik laat me ook testen als ik twee keer op een dag een keer moet hoesten, of als ik negatief heb getest maar anderhalve week later nog steeds verkouden ben en ik ga een paar dagen later naar m'n ouders. Anderen zouden misschien denken 'zelfde verkoudheid als waar ik negatief voor was getest', ik denk 'genoeg plekken waar ik in die anderhalve week alsnog corona opgepikt kan hebben' en mijn vader is 71 dus dat risico wil ik gewoon echt niet lopen.
Hongerwinter!!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:04 schreef fietsie het volgende:
Ik was dus (voor mijn doen op zaterdag) heel vroeg bij de Lidl; vrijwel alle Aziatische producten op, wcpapier e.d. compleet uitgewiped, groot deel van de frisdranksectie zo goed als leeg.
Daarna bij de AH: daar leek de hongerwinter ook toegeslagen te hebben; nog maar 1 maat eieren, melk op, bakkerij was al heel gat in de voorraad geslagen.
Sowieso goed dat je steeds test hoor. Zouden veel mensen zeker niet doen inderdaad!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:03 schreef vlindertje89 het volgende:
@:gcjoel @:DerLudolf ik ben altijd een groot deel van het jaar neusverkouden, ja. Ik ben zelfs sinds eind september extra allergiepillen gaan slikken naast de allergieneusspray die ik altijd al gebruik om minder vaak verkouden te zijn, en toen heb ik twee hele maanden niet hoeven testenmaar toen werd het herfst/winter en helpt dat niet meer afdoende. En ik heb ook al jaren dat ik zo'n beetje elk virus mee pak wat er rondgaat. Ik heb vanaf eind september ook een tijdje weer astma medicatie gebruikt, normaal gebruik ik dat een weekje per jaar of zo als ik een keer echt stevig verkouden ben en last van m'n longen heb. Misschien moet ik daar ook weer eens mee beginnen. Maar ik wil ook wel een keer weer eens met m'n huisarts overleggen, want lijkt me ook niet echt normaal dat ik met allergieneusspray én allergiepil nog steeds zo vaak neusverkouden ben.
En ik ben ook gewoon voorzichtig. Ik laat me ook testen als ik twee keer op een dag een keer moet hoesten, of als ik negatief heb getest maar anderhalve week later nog steeds verkouden ben en ik ga een paar dagen later naar m'n ouders. Anderen zouden misschien denken 'zelfde verkoudheid als waar ik negatief voor was getest', ik denk 'genoeg plekken waar ik in die anderhalve week alsnog corona opgepikt kan hebben' en mijn vader is 71 dus dat risico wil ik gewoon echt niet lopen.
Ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja jaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:37 schreef sigme het volgende:
quote:Lieve mensen, niet schrikken. Maar het sneeuwt. Het sneeuwde natuurlijk al eerder dit jaar, maar dat was gewoon een beetje witte neerslag. De sneeuw die nu valt is onderdeel van de SNEEUW DES DOODS dus het voelt opeens een stuk sneeuweriger allemaal. Mocht u nu uit het raam kijken en denken 'hee maar het sneeuwt hier nog helemaal niet' dan kan dat kloppen want voorlopig sneeuwt het alleen nog op Ameland (en volgens Buienhatertje een klein beetje in Oost-Groningen en in de kop van Overijssel). Maar zoals u weet, alles wat op Ameland gebeurt, gebeurt vroeg of laat ook in de rest van Nederland. Zo had je op Ameland al in de jaren '70 al mobiele telefoons, werd het eerste homohuwelijk van Nederland in 1992 op Ameland gesloten en was de eerste keer dat iemand zijn petje verkeerd om op deed in 1892 bij een strandkeet op Ameland. Okee dat is allemaal niet waar, maar het gaat echt nog wel sneeuwen bij u in de buurt. Let maar op.
Sneeuwstorm des doods op komstquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:04 schreef fietsie het volgende:
Ik was dus (voor mijn doen op zaterdag) heel vroeg bij de Lidl; vrijwel alle Aziatische producten op, wcpapier e.d. compleet uitgewiped, groot deel van de frisdranksectie zo goed als leeg.
Daarna bij de AH: daar leek de hongerwinter ook toegeslagen te hebben; nog maar 1 maat eieren, melk op, bakkerij was al heel gat in de voorraad geslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |