Ik denk ook dat die aanname dat er helemaal geen data/videoanalyse werd gedaan volledig is gebaseerd op die woorden van Berghuis, terwijl ie dat niet letterlijk zo zei. Maar als spelers behoefte hebben aan meer videoanalyse dan lijkt me "niet zeuren" niet echt de wenselijke reactie.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Over het algemeen is dat inderdaad een taak die assistenten oppakken, waarbij ze de belangrijkste conclusies of beelden wel delen met de trainer. Net als dat de trainer zelf ook specifieke beelden kan opvragen wanneer nodig. Ik zou uiteindelijk niet te veel waarde meer hechten aan de uitspraak van Pierre.
Tja je weet toch zelf ook hoe het gaat als de resultaten wat tegenvallen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er kan ook een middenweg zitten, jezus
Advocaat zijn absolute kwaliteit is dan ook in een recordtempo een puinzooi opruimen, zelfs als het zijn eigen puinzooi is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:41 schreef Elan het volgende:
Toch knap hoe hij de neuzen (hihaho) zo snel weer dezelfde kant op gekregen heeft na het debacle in Heerenveen.
Er zijn ook trainers geweest bij wie de algehele malaise gerust 10 wedstrijden aan hield.
Ik zou de ontwikkeling van jongens als Malacia, Geertruida en ook Senesi toch niet willen scharen onder vrijwel geen enkele winst boeken, maargoed.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Advocaat zijn absolute kwaliteit is dan ook in een recordtempo een puinzooi opruimen, zelfs als het zijn eigen puinzooi is.
Maar ontwikkeling moet op alle facetten van de club gebeuren, dus ook bij de TS. Je kan niet aan de ene kant bij de hele scouting en jeugdopleiding puinruimen en tegelijkertijd een TS hebben die alleen denkt aan korte termijn resultaten. Anders blijf je het probleem houden waar we nu mee zitten qua aankoopbeleid (met Arnesen die spelers wil halen voor de lange termijn die kapitaal kunnen gaan opleveren en Advocaat die spelers wil voor de korte termijn maar die in waarde niet zullen stijgen). Aangezien de sportieve prestaties van Feyenoord op dit moment ook geen kapitaal opleveren gaan we op dit moment alleen maar achteruit, over dit seizoen boeken we vrijwel geen enkele winst tot dusver.
Wat Caland zegt dus maar ook onder Gio is al afscheid genomen aan hele busladingen jeugdspelers waarvan uiteindelijk nooit meer iets vernomen is. Denk dat Dick daar door al zijn ervaring juist wel heel goed kijk op heeft.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Advocaat zijn absolute kwaliteit is dan ook in een recordtempo een puinzooi opruimen, zelfs als het zijn eigen puinzooi is.
Maar ontwikkeling moet op alle facetten van de club gebeuren, dus ook bij de TS. Je kan niet aan de ene kant bij de hele scouting en jeugdopleiding puinruimen en tegelijkertijd een TS hebben die alleen denkt aan korte termijn resultaten. Anders blijf je het probleem houden waar we nu mee zitten qua aankoopbeleid (met Arnesen die spelers wil halen voor de lange termijn die kapitaal kunnen gaan opleveren en Advocaat die spelers wil voor de korte termijn maar die in waarde niet zullen stijgen). Aangezien de sportieve prestaties van Feyenoord op dit moment ook geen kapitaal opleveren gaan we op dit moment alleen maar achteruit, over dit seizoen boeken we vrijwel geen enkele winst tot dusver.
Zat er aan te denken om dat nog wel te noemenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou de ontwikkeling van jongens als Malacia, Geertruida en ook Senesi toch niet willen scharen onder vrijwel geen enkele winst boeken, maargoed.
Ik vind Dick vooral tactisch niet zo heel sterk, maar dat is ook hoe ik hem altijd heb gezien als trainer. Juist op het gebied van openstaan voor verandering/nieuwe werkwijzen, luisteren naar een performance-coach, data-analisten, medische staf maar ook mbt het inpassen van talenten heeft hij mij best verrast moet ik bekennen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zat er aan te denken om dat nog wel te noemen
Mwah, Dick kijkt nooit echt naar het potentieel van een speler maar meer wat hij direct kan opleveren. Dat is zowel een van zijn sterktes als een van zijn zwaktes.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat Caland zegt dus maar ook onder Gio is al afscheid genomen aan hele busladingen jeugdspelers waarvan uiteindelijk nooit meer iets vernomen is. Denk dat Dick daar door al zijn ervaring juist wel heel goed kijk op heeft.
Dat is waardevoller dan zo'n trainer die zichzelf wil bewijzen met een bepaald systeem en er dan allerlei middelmatige jonge spelers in gaat zetten.
Op zich wel eens dat het tijd is voor wat anders, ook qua trainen en speelstijl want het doet vaak pijn aan de ogen maar dan moeten er komende zomer wel een flink aantal versterkingen bij en dat is lastig zonder geld.
Zeker daar is ernstig tekort geschoten maar spelers als Malacia en Sini laat staan De Geert hebben echt een gigantisch ontwikkeling doorgemaakt onder Advocaat. De vraag is vooral hoe je eindelijk in die KKD terecht kunt komen want zolang daar geen team is heeft het gewoon heel weinig nut om veel geld in de ontwikkeling van jeugdspelers te pompen omdat er een gigantische kloof is tussen je jeugdelftallen en je eerste.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah, Dick kijkt nooit echt naar het potentieel van een speler maar meer wat hij direct kan opleveren. Dat is zowel een van zijn sterktes als een van zijn zwaktes.
Wel waar dat we onder Gio aan hele ladingen jeugdspelers afscheid hebben genomen die uiteindelijk niet goed genoeg waren. Valt achteraf moeilijk te zeggen waar het door komt, zeker op jonge leeftijd is de begeleiding van een speler vrijwel net zo belangrijk als zijn daadwerkelijke talent (een Schuurman was hoe dan ook één van de beste spelers in zijn lichting), aan de andere kant liep er waarschijnlijk ook niet bijster veel talent rond wat zelfs met de juiste begeleiding potentie had om te kunnen doorbreken. Wat Arnesen nu wel goed doet is de oudere lichtingen van de jeugd 'versterken' met nieuwe spelers zoals die Bande. Op die manier hoef je iets minder te wachten totdat de jeugdopleiding helemaal op orde is en kan iemand als Slot alvast werken aan de stap tussen de jeugd en de senioren verminderen (want dat dat jaren beroerd is geweest zal niemand ontkennen).
Het inpassen van talenten vind ik niet zo meevallen maar verder wel echt met je eens, dat is denk ik ook de reden dat Dickie al zo bijzonder lang mee gaat: hij kent ook zijn eigen zwaktes. Een echte baas is niet een controlfreak maar juist iemand die zich laat aanvullen door anderen (maar zelf het laatste woord heeft). Het is echt geweldig om hem een beetje te bestuderen niet als trainer maar als leidersfiguur.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind Dick vooral tactisch niet zo heel sterk, maar dat is ook hoe ik hem altijd heb gezien als trainer. Juist op het gebied van openstaan voor verandering/nieuwe werkwijzen, luisteren naar een performance-coach, data-analisten, medische staf maar ook mbt het inpassen van talenten heeft hij mij best verrast moet ik bekennen.
Meteen ook de reden waarom hij overal redelijk succesvol is geweest denk ik. Uiteraard is hij van de oude stempel maar hij staat echt wel open voor andere geluiden.
Kökcü vorig seizoen ook (dit seizoen niet maar goed). Ik vind het af en toe ook jammer dat Advocaat alleen maar op de korte termijn kijkt want hij heeft het absoluut in zich om spelers beter te maken, het lijkt bij hem alleen meer noodgedwongen te doen dan dat het zijn uitgangspunt is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker daar is ernstig tekort geschoten maar spelers als Malacia en Sini laat staan De Geert hebben echt een gigantisch ontwikkeling doorgemaakt onder Advocaat. De vraag is vooral hoe je eindelijk in die KKD terecht kunt komen want zolang daar geen team is heeft het gewoon heel weinig nut om veel geld in de ontwikkeling van jeugdspelers te pompen omdat er een gigantische kloof is tussen je jeugdelftallen en je eerste.
Op zich was zo'n tijdelijke samenwerking met Dordrecht dan nog wel een interessante optie, jammer dat die is opgeschort.
Met een conservatieve trainer ga je ook nooit een geweldige, waardevolle selectie krijgen, dus met jouw logica kom je in een vicieuze cirkel terechtquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja je weet toch zelf ook hoe het gaat als de resultaten wat tegenvallen.
Laat staan als dat langer dan een seizoen duurt.
Dat geduld is er gewoon niet we zijn geen AZ.
Denk dat Gio naderhand gezien wel voor een deel gelijk heeft gehad over de meeste van die spelers though. Op Tapia na (waar we allemaal wel het potentie van inzagen maar het er niet uitkwam) zijn alle spelers die Gio te licht had bevonden ook daarna nooit opgebloeid. Kijk naar Achahbar of De Witte Keniaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat Caland zegt dus maar ook onder Gio is al afscheid genomen aan hele busladingen jeugdspelers waarvan uiteindelijk nooit meer iets vernomen is. Denk dat Dick daar door al zijn ervaring juist wel heel goed kijk op heeft.
Dat is waardevoller dan zo'n trainer die zichzelf wil bewijzen met een bepaald systeem en er dan allerlei middelmatige jonge spelers in gaat zetten.
Op zich wel eens dat het tijd is voor wat anders, ook qua trainen en speelstijl want het doet vaak pijn aan de ogen maar dan moeten er komende zomer wel een flink aantal versterkingen bij en dat is lastig zonder geld.
Laten we even afwachten hoe we de komende wedstrijden presteren voordat we dit zeggen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:41 schreef Elan het volgende:
Toch knap hoe hij de neuzen (hihaho) zo snel weer dezelfde kant op gekregen heeft na het debacle in Heerenveen.
Er zijn ook trainers geweest bij wie de algehele malaise gerust 10 wedstrijden aan hield.
Dat moet de komende jaren nog blijken. Gustavo Hamer bijv schijnt het erg goed te doen in de Championship (inb4 dat stelt niets voor). En sowieso kan de ontwikkeling van een speler al worden gebroken als ie te lang geen speeltijd heeft op een uitdagend niveau, dus dat ze later niet opbloeien zegt niet altijd alles.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:45 schreef Keyos het volgende:
[..]
Denk dat Gio naderhand gezien wel voor een deel gelijk heeft gehad over de meeste van die spelers though. Op Tapia na (waar we allemaal wel het potentie van inzagen maar het er niet uitkwam) zijn alle spelers die Gio te licht had bevonden ook daarna nooit opgebloeid. Kijk naar Achahbar of De Witte Keniaan.
Is alleen wel een beetje jammer dat Boetius 2 geflopt is, daar was meer uit te halen dan we hebben gedaan. Overigens is dit niet ter verdediging van Gio, ben nooit de grootste fan van hem geweest.
Gaat nog niet eens zo zeer om opladen maar ook de ruimte die je krijgt, dat doet Groningen anders.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:47 schreef fetX het volgende:
[..]
Laten we even afwachten hoe we de komende wedstrijden presteren voordat we dit zeggen.
Tegen PSV opladen kan elk team wel. Niet eens een trainer voor nodig.
Mooi voor die gastenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:58 schreef Scrummie het volgende:
Nooit geluisterd maar de Kein Geloel podcast is zojuist podcast van het jaar 2020 geworden!![]()
![]()
We hebben Nouri ingeschreven als luie buitenspeler.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:01 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wie is er bij jullie eigenlijk ingeschreven voor de EL?
Er is wel zo'n videosysteem, ik kan me herinneren dat we een paar jaar terug mochten stemmen waar het geld van de Nationale clubloterij of iets dergelijks naar toe zou gaan. Er is toen gekozen voor een videosysteem, kan natuurlijk wel zijn dat De Wolf 'm verpatst heeft intussen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat die aanname dat er helemaal geen data/videoanalyse werd gedaan volledig is gebaseerd op die woorden van Berghuis, terwijl ie dat niet letterlijk zo zei. Maar als spelers behoefte hebben aan meer videoanalyse dan lijkt me "niet zeuren" niet echt de wenselijke reactie.
HEEE VJENNE HEB JE JE PIEMEL ALWEER IN KPD GEPOST??quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:01 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wie is er bij jullie eigenlijk ingeschreven voor de EL?
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
HEEE VJENNE HEB JE JE PIEMEL ALWEER IN KPD GEPOST??
JAAAAAAAAA
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
HEEE VJENNE HEB JE JE PIEMEL ALWEER IN KPD GEPOST??
JAAAAAAAAA
Sinds wanneer stelt de trainer de spelersgroep samen, en vooral wat heeft zijn spelopvatting daarmee te maken?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met een conservatieve trainer ga je ook nooit een geweldige, waardevolle selectie krijgen, dus met jouw logica kom je in een vicieuze cirkel terecht
Niet eens, Schaken debuteerde als international toen Pelle nog maar drie potjes bij ons had gespeeldquote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:49 schreef aTypisch het volgende:
die gozer heeft van ruben schaken een international gemaakt
Dat zou jammer zijn, maar goed dan moet er nog wel iets fatsoenlijks voor hem komen, is nog geen gesloten boek denk ik.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:17 schreef Elan het volgende:
Geen Svensson dus die gozer wil kennelijk alleen maar het buitenland.
Tsja, had je zonder Dickie echt iets beters dan Diemers en Linssen kunnen krijgen. Als dat je budget is dan zijn dat ook ongeveer de spelers waarvoor je in de markt bent.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Sinds wanneer stelt de trainer de spelersgroep samen, en vooral wat heeft zijn spelopvatting daarmee te maken?
Alhoewel bij Feyenoord dat gewoon kan zie Dickie met z'n Linssen en Diemersgoden
V Persie?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Niet eens, Schaken debuteerde als international toen Pelle nog maar drie potjes bij ons had gespeeld
Maar hij liet wel een gehandicapte speler als Immers renderen. Beste speler die ik eigenlijk ooit live bij Feyenoord heb zien spelen.
Klopt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, had je zonder Dickie echt iets beters dan Diemers en Linssen kunnen krijgen. Als dat je budget is dan zijn dat ook ongeveer de spelers waarvoor je in de markt bent.
Pelle had zijn topjaren bij ons en was ook echt op alle vlakken genieten. Hoe hij van zero naar hero ging in een paar maanden en echt een helemaal voor Feyenoordbegrippen onvoorstelbaar goede spits werd. En dan was het ook nog eens een typische mooiboy Italiaan die bij elke vrije halve dag het vliegtuig naar de zon pakte, lekker aan kwam rijden in zijn ferrari en gewoon de baas was op en buiten het veld. Als ik ooit een mancrush heb gehad dan was dat wel op Pelgodquote:
Hij heeft er op z'n minst invloed op en daarnaast bepaalt hij de basiself. Als iemand de jeugd niet uitgebreid de kans geeft breekt die ook niet snel door.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Sinds wanneer stelt de trainer de spelersgroep samen, en vooral wat heeft zijn spelopvatting daarmee te maken?
Alhoewel bij Feyenoord dat gewoon kan zie Dickie met z'n Linssen en Diemersgoden
Heel wat vrouwen aan een leuke zondag geholpen die Pelle.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Pelle had zijn topjaren bij ons en was ook echt op alle vlakken genieten. Hoe hij van zero naar hero ging in een paar maanden en echt een helemaal voor Feyenoordbegrippen onvoorstelbaar goede spits werd. En dan was het ook nog eens een typische mooiboy Italiaan die bij elke vrije halve dag het vliegtuig naar de zon pakte, lekker aan kwam rijden in zijn ferrari en gewoon de baas was op en buiten het veld. Als ik ooit een mancrush heb gehad dan was dat wel op Pelgod![]()
Al was Ono wel beter. Maar die was maar saai.
Dan moet je niemand halen of spelers die in ieder geval kans hebben om meer waard te worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, had je zonder Dickie echt iets beters dan Diemers en Linssen kunnen krijgen. Als dat je budget is dan zijn dat ook ongeveer de spelers waarvoor je in de markt bent.
Tsja als je ziet hoeveel minuten Diemers en Linssen hebben gemaakt en vooral wat de alternatieven waren geweest als we die niet erbij hadden gehad kan ik niet echt zeggen dat het een extreem verkeerde inschatting is geweest.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan moet je niemand halen of spelers die in ieder geval kans hebben om meer waard te worden.
Hoe jong wil je dan, onze selectie is qua gemiddelde leeftijd vergelijkbaar met Ajax. Lijkt me dat jonge onervaren spelers als Malacia en Geertruida ook weer leren van jongens als Fer en Berghuis.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij heeft er op z'n minst invloed op en daarnaast bepaalt hij de basiself. Als iemand de jeugd niet uitgebreid de kans geeft breekt die ook niet snel door.
Een conservatieve spelopvatting zorgt over het algemeen niet voor veel doelpunten of een bepaalde hype rondom het spel. Dat in combinatie met minder jonge spelers zorgt voor minder waardecreatie.
vPersie op zijn top was (een stuk) beter dan Pelle op zijn top maar wij hebben hem enkel aan het begin en einde van zijn carrière hier gezien.quote:
Ja waarschijnlijk heb je gelijk hij maakt Immers bijna tot NL elftal materiaal dan kan je echt wel wat.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
vPersie op zijn top was (een stuk) beter dan Pelle op zijn top maar wij hebben hem enkel aan het begin en einde van zijn carrière hier gezien.
Natuurlijk niet.quote:
Groot. Sterk. Black.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:02 schreef fetX het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Wat heeft hij eigenlijk laten zien dat hij zo wordt gehyped? Ken ‘m niet zo goed.
Pi Air was ook wel genieten tijdens Europa Cup winst. Dat was het echt een bizar mooi jaar omdat ik alle uit en thuis wedstrijden in Europa erbij was. Jammer dat een of andere debiel Pim moest doodschieten vlak voor de finale.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Pelle had zijn topjaren bij ons en was ook echt op alle vlakken genieten. Hoe hij van zero naar hero ging in een paar maanden en echt een helemaal voor Feyenoordbegrippen onvoorstelbaar goede spits werd. En dan was het ook nog eens een typische mooiboy Italiaan die bij elke vrije halve dag het vliegtuig naar de zon pakte, lekker aan kwam rijden in zijn ferrari en gewoon de baas was op en buiten het veld. Als ik ooit een mancrush heb gehad dan was dat wel op Pelgod![]()
Al was Ono wel beter. Maar die was maar saai.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |