Het debat is ook pas morgen, ivm dat datalek.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zat er klaar voor, maar klaarblijkelijk vindt de briefing ineens op donderdag plaats.
Nee.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Deze wappies beginnen wel steeds meer gelijk te krijgen. Werkelijk bijna alles wat nu aan het gebeuren is hebben zij al in de zomer voorspeld.
Godskanonne, pure intimidatie.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:46 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Vanaf wanneer vallen dit soort tactieken onder terrorisme (of welke ander noemertje wat strafbaar is)? Wat mij betreft per direct in elk geval, ben dit soort kinderachtige idiote tactieken nogal zat, al helemaal in deze fase.
Oh ja, want als je de dingen goed voorspeld is het gerechtvaardigd om onschuldige mensen die geen invloed uitoefenen op het beleid min of meer te bedreigen of in ieder geval te intimideren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Deze wappies beginnen wel steeds meer gelijk te krijgen. Werkelijk bijna alles wat nu aan het gebeuren is hebben zij al in de zomer voorspeld.
Als wat we nu hebben de R maar met moeite onder de 1 krijgt, en dan te bedenken dat we dat al vanaf september hadden moeten blijven volhouden. Dacht het niet. Dan maar jojo-end uitzingen tot het vaccin.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We hadden er al maanden geleden vanaf kunnen zijn zo lijkt het uit een van de eerste presentatie's van Jaap V. Dissel.
Valt zoiets niet onder ondermijnen van de rechtstaat oid? Je moet hier toch iets tegen kunnen doen, of ben ik dan verkeerd op z'n China's bezig?quote:
Kap eens met mij woorden in de mond te leggen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:52 schreef Chia het volgende:
[..]
Oh ja, want als je de dingen goed voorspeld is het gerechtvaardigd om onschuldige mensen die geen invloed uitoefenen op het beleid min of meer te bedreigen of in ieder geval te intimideren.
Yup idd.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Snap ik.
Maar het is gewoon wat tegenstrijdig. Het gaat ze zogenaamd om de zorg en ze willen zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen perspectief bieden (a.k.a. versoepelingen)....ze weten dat de scholen hoogstwaarschijnlijk voor een derde golf gaan zorgen, en toch versoepelen ze.
Ik weet waarom ze het doen (levert weer stemmen op, druk uit de maatschappij, goed voor de kinderen), maar het is wel tegenstrijdig.
Kritiek uiten en protesteren mag altijd in dit land. Maar richt je dan aan de juiste instantie en ga geen individuele school lopen bedreigen. Wat mij betreft is dit strafbaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Valt zoiets niet onder ondermijnen van de rechtstaat oid? Je moet hier toch iets tegen kunnen doen, of ben ik dan verkeerd op z'n China's bezig?
Klaarblijkelijk. Als normale burger met een baan is het soms lastig bij te houden. Ik vind het gebrek aan cijfermatige onderbouwing bij de persconferenties kwalijk. Ik moet naar mijn smaak te veel moeite doen om die onderbouwing te vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het debat is ook pas morgen, ivm dat datalek.
Kap dan zelf lekker met whataboutisms en begin niet over voorspellingen in reactie op intimidaties.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kap eens met mij woorden in de mond te leggen.
Maar als zij slechts het beleid uit voeren dan is er toch geen sprake van een dreigement?quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:52 schreef Chia het volgende:
Oh ja, want als je de dingen goed voorspeld is het gerechtvaardigd om onschuldige mensen die geen invloed uitoefenen op het beleid min of meer te bedreigen of in ieder geval te intimideren.
Waarbij we dus af en toe moeten versoepelen. Maarja, dat zal er wel niet op termijn inzitten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Als wat we nu hebben de R maar met moeite onder de 1 krijgt, en dan te bedenken dat we dat al vanaf september hadden moeten blijven volhouden. Dacht het niet. Dan maar jojo-end uitzingen tot het vaccin.
Pertinente onzin.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik gok eerder een stijging, meer dan 4000, minder dan 4500quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:53 schreef Noordzijde het volgende:
Zou toch wat zijn als de cijfers vandaag rond de 3500-4000 blijven hangen. Zou geweldig zijn.
Er vallen ook doden door de maatregelen die ze instellen, en bedrijven en levenswerk gaat failliet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Juist als je alles los gooit duurt het langer en vallen er meer onnodige doden. Waarom zou je er sneller doorheen zijn als er meer besmettingen komen? Sneller dan dat die vaccinaties uitgerold worden gaat het echt niet worden hoor, daarvoor hebben er nog te weinig mensen natuurlijke immuniteit opgebouwd door besmetting/
Goed gedrag wordt beloond met nog meer beperkingen...quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:56 schreef Anton91 het volgende:
Waarbij we dus af en toe moeten versoepelen. Maarja, dat zal er wel niet op termijn inzitten.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef dick_laurent het volgende:
Wat waren de cijfers vorige week woensdag ook alweer?
Alles daar onder kan je basically als goed bestempelen imho.
Daarom is er ook steun vanuit de overheid voor getroffen bedrijven, he.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er vallen ook doden door de maatregelen die ze instellen, en bedrijven en levenswerk gaat failliet.
https://nos.nl/artikel/23(...)ge-coronacrisis.htmlquote:Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er vallen ook doden door de maatregelen die ze instellen, en bedrijven en levenswerk gaat failliet.
quote:Voor het eerst in dertig jaar hebben artsen minder kanker vastgesteld bij Nederlanders. Maar de cijfers zijn geen reden tot vreugde; de daling komt bijna volledig door de gevolgen van de coronacrisis. In 2019 werden er 119.000 kankerdiagnoses gesteld, vorig jaar waren dat er 115.000, blijkt uit cijfers van het Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL).
Gooi dan ook niet zelf steeds valse tegenstellingen in het debat.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Sigaar uit eigen doos, want vroeg of laat zullen we het toch terug moeten betalen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is er ook steun vanuit de overheid voor getroffen bedrijven, he.
Juist als je de maatregelen opheft volgt er een golf van faillissementen, want dan valt de steun weg terwijl ze ook niet de omzet van voor de pandemie binnenhalen.
Dus die magische grens van 3600 besmettingen heeft nooit bestaan?quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De huidige opnames kijken ze nog steeds naar hoor. Je doet alsof het ze nu enkel te doen is om de andere mutaties of cijfers in andere landen. De daling in de zorg gaat gewoon niet snel, dus je bent zo weer terug bij af als je te snel versoepelt.
Nouja veel voorspellingen waren ook van de aard 'komend jaar gaat het minimaal 1x regenen' of 'FC Emmen wordt komend jaar niet de kampioen van Nederland'. Dan heb je het nogal snel goed.quote:
Je mag iets ook heel kwalijk vinden en het toch niet strafbaar willen stellen. Ik weet niet hoe het juridisch zit met deze brief, maar da's meer mijn lijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Valt zoiets niet onder ondermijnen van de rechtstaat oid? Je moet hier toch iets tegen kunnen doen, of ben ik dan verkeerd op z'n China's bezig?
Maar dan nog, de "voorspellingen" vanuit Kamp Wappie zijn meer van de aard "DiT kOmT NoOiT mEeR gOeD!!1" en meer van dat soort waanzin.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja veel voorspellingen waren ook van de aard 'komend jaar gaat het minimaal 1x regenen' of 'FC Emmen wordt komend jaar niet de kampioen van Nederland'. Dan heb je het nogal snel goed.
Ik vind het voor mijn dochter heel fijn dat ze weer naar school kan. Dat vindt ze zelf ook.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:36 schreef Noek het volgende:
Je zit natuurlijk niet alleen met leraren die besmet kunnen raken maar ook ouders.
Willen die eigenlijk wel een positieve Sterre in huis hebben te kleien?
Voor mij zou het heel slecht uitkomen omdat ik bijv. voor mijn vader zorg. Maar je kunt als ouder ook kwetsbaar zijn of ook mantelzorger. Hoe staan de ouders er eigenlijk in?
Liever gewoon weer tussen de 700-1000 minder in vergelijking tot vorige weekquote:Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef dick_laurent het volgende:
Wat waren de cijfers vorige week woensdag ook alweer?
Alles daar onder kan je basically als goed bestempelen imho.
Ik kan het me inbeelden, maar ik heb het idee dat mn dochter het wel mist om naar de opvang te gaan, of beter gezegd andere kinderen te zien. Dat weegt voor mij wel heel zwaar mee.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het voor mijn dochter heel fijn dat ze weer naar school kan. Dat vindt ze zelf ook.
Ik ben voor mezelf niet zo bang, en ik ben ook geen mantelzorger of iets dergelijks. Het zal wel betekenen dat ik mijn ouders nog minder zie, want via mijn kind is zo'n beetje de enige manier waarop ik besmet zou kunnen raken en zou kunnen besmetten. Verder zien wij niemand, eigenlijk. So far zijn we nog niet besmet, dusik heb er op zich wel vertrouwen in dat dat nu ook niet gaat gebeuren, maar daar is natuurlijk geen garantie voor.
Ik zeg 3945.quote:
<Voor maar ¤ 10,95 had hier uw rant over Hugo kunnen staan>.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:08 schreef Da_Sandman het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)s-moeten-zeggen.html
En door.
We mochten geen "wappie" meer zeggen toch? Ik opteer voor "artikelbraker". Van die mensen die trots melden voor de camera dat ze wetsartikelen naar de politie geschreeuwd te hebben en dan denken dat ze iets snuggers hebben gepresteerd. Dit figuur denk ook mooi even de (virus)waarheid gezegd te hebben met zijn kromme zinnen en toch mooi maar weer een artikeltje uitgebraakt!quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou maar met zo'n ouder te maken hebben, brrrr
Het zou vooral fijn zijn als-ie eens de conclusie zou trekken om de volgende keer wat beter na te denken in plaats van gelijk weer raaskallen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
<Hier had uw rant over Hugo kunnen staan>.
Vorig jaar nog zelfs 0quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:10 schreef Oliver23 het volgende:
Vorige week woensdag hadden we 4.726 positieve tests.
Het begint op te tellen voor deze kneus. Door naar Rotterdam wat mij betreft.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:08 schreef Da_Sandman het volgende:
En door.
Dat is geen rant hè, die kan ik niet in mn post zettenquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou vooral fijn zijn als-ie eens de conclusie zou trekken om de volgende keer wat beter na te denken in plaats van gelijk weer raaskallen.
En om de Britse variant heel hard uit te lachen krijgen we een daling van 1011 ten opzichte van vorige week woensdag. Komen we uit op 3.715quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:10 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Vorige week woensdag hadden we 4.726 positieve tests.
Sinds in december bleek dat er niks was voorbereid voor de vaccinaties, zit-ie wat mij betreft al in de blessuretijd.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het begint op te tellen voor deze kneus. Door naar Rotterdam wat mij betreft.
Ben de zandzakken aan het vullen voor de >5kquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:12 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
En om de Britse variant heel hard uit te lachen krijgen we een daling van 1011 ten opzichte van vorige week woensdag. Komen we uit op 3.715
Van Dissel, Gommers, Kuipers, Osterhaus..... Allemaal mensen die ik totaal niet ga missen na deze crisisquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:11 schreef THEFXR het volgende:
nos liveblog
:
'Van Dissel waarschuwde voor code zwart in Catshuis'
Als de lockdown flink versoepeld zou worden, zouden de ziekenhuizen half maart in 'code zwart' terecht zijn gekomen. Die waarschuwing deed RIVM-topman Jaap van Dissel in het Catshuisoverleg afgelopen zondag, meldt het AD op basis van verslagen van de bijeenkomst. Als de maatregelen zouden worden gehandhaafd, zou de situatie in de zorg onder controle blijven.
Ik zit genoeg te zeiken op hem, maar het is goed om te zien dat hij nu in ieder geval het een en ander toe geeft. Zelfreflectie. Zo hoort het.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:08 schreef Da_Sandman het volgende:
En door.
Dat ze zitten ze nu sowieso toch? Ze zijn immers demissionairquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
Sinds in december bleek dat er niks was voorbereid voor de vaccinaties, zit-ie wat mij betreft al in de blessuretijd.
Ja, kneus ja?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het begint op te tellen voor deze kneus. Door naar Rotterdam wat mij betreft.
Ik speel misschien in de toekomst nog wel eens een potje Covid 21 Corona Manager op een luie zondagquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Van Dissel, Gommers, Kuipers, Osterhaus..... Allemaal mensen die ik totaal niet ga missen na deze crisis
Is Gommers van functie verwisseld met Kuipers?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Van Dissel, Gommers, Kuipers, Osterhaus..... Allemaal mensen die ik totaal niet ga missen na deze crisis
De echte vervanging komt na 17 maartquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat ze zitten ze nu sowieso toch? Ze zijn immers demissionair
Eens.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zit genoeg te zeiken op hem, maar het is goed om te zien dat hij nu in ieder geval het een en ander toe geeft. Zelfreflectie. Zo hoort het.
Kneus ja. Alles gaat mis, noem mij iets wat onder zijn verantwoordelijkheid wel goed gegaan is deze crisis. Ik weet het niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, kneus ja?
Zielige vertoning.
En is de Britse variant dan een DLC?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik speel misschien in de toekomst nog wel eens een potje Covid 21 Corona Manager op een luie zondag
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Is Gommers van functie verwisseld met Kuipers?
Gommers denkt dat het huidige kabinet Gommers 1 heetquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Is Gommers van functie verwisseld met Kuipers?
Leuk plaatje, alleen is FM niet van EA.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik speel misschien in de toekomst nog wel eens een potje Covid 21 Corona Manager op een luie zondag
[ afbeelding ]
Ik weet het wel. Zielige vertoning. En dan niet van de minister.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kneus ja. Alles gaat mis, noem mij iets wat onder zijn verantwoordelijkheid wel goed gegaan is deze crisis. Ik weet het niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
14 gemeentes met 1 besmettingen
74 gemeentes met 2-4 besmettingen
102 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Voor een woensdag helemaal niet slechtwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
700 eraf ten opzichte van vorige weekquote:
Je merkt in alles dat het aan het geheel van de coronacrisis aan het omslaan is. Van echt crisisbestuur naar een stukje normalisatie. Dit past in dat patroon.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eens.
Het meest frustrerende vond ik telkens dat iedereen constateerde 'er gaat iets niet goed' en dat het dan met een heel verhaal eromheen volgens kabinet wél goed ging. Daar is wel een omslag in te merken, men geeft fouten sneller toe. Heeft ook een keerzijde en direct de reden waarom ze het niet deden, het gaat vervolgens dan veel te lang over die fout ipv over de oplossing.
Betere dinsdag op woensdag verschil dan voorgaande weken en bijna 700 minder week op weekquote:
Was de bedoeling maar is per ongeluk gratis viral gegaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:15 schreef Questular het volgende:
[..]
En is de Britse variant dan een DLC?
The only way is the way downquote:
20 te weinig juist.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
15 teveel. Jammer
@:onlogisch @:caland
Het hangt aan elkaar van niet lopende zinnen en incorrecte interpunctie.quote:
Echt he. De stijging zet door en neemt ZELFS toe!quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:16 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
700 minder dan vorige week
En die Coronamelder maar negatief en negatief
Iemand dat gifje met die tank?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:18 schreef Caland het volgende:
Mooi, ik neem aan dat bepaalde establissementen ten behoeve van een zogenaamd natje en droogje nu weer geopend kunnen worden.
Wie moeten er dan aanschuiven bij al die nutteloze talkshows?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik vind het voor onze dochter ook echt heel belangrijk. Als enig kind heeft ze in de dagelijkse gang van zaken geen andere kinderen om zich heen, en dus vinden wij juist het contact op school en de sportclubs heel belangrijk. Voetbaltraining is deze week ook al twee keer afgelast wegens slechte velden door het weer. Als ze dan niet expliciet afspreekt met een vriendin, ziet ze zo een hele week geen andere kinderen. Dat vind ik echt niet gezond, en zelf mist ze dat ook heel erg.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan het me inbeelden, maar ik heb het idee dat mn dochter het wel mist om naar de opvang te gaan, of beter gezegd andere kinderen te zien. Dat weegt voor mij wel heel zwaar mee.
Voor mij zou het ook zo'n beetje de enige manier zijn om besmet te raken, maar tot nu toe is dat allemaal goed gegaan *knocks on wood*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |