Ik denk dat het sowieso een chaos wordt en een slecht idee is maar dat terzijde.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar afwachten wat er in de praktijk van komt. Sommige dingen klinken nogal vrijblijvend. Bepaalde punten zijn moeilijk te handhaven. En het hangt allemaal samen met de verwachting dat kinderen zich dan wel moeten laten testen..
Die cijfers worden toch gewoon gepubliceerd?quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:44 schreef byah het volgende:
Het zou wellicht eens goed zijn om naast de maandelijkse persconferenties eens een informatieve sessie te houden over de cijfers waarop maatregelen worden gebaseerd, aangezien deze al 9 maanden zo ondoorzichtig als de pest zijn. Eerst waren het de opnames, toen de besmettingen en nu zijn het de cijfers in andere landen..
Er zijn regelmatig technische briefings van het RIVM aan de Tweede Kamer waarin ze alle relevante cijfers behandelen en duiden. Wordt live uitgezonden, kun je zo meekijken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:44 schreef byah het volgende:
Het zou wellicht eens goed zijn om naast de maandelijkse persconferenties eens een informatieve sessie te houden over de cijfers waarop maatregelen worden gebaseerd, aangezien deze al 9 maanden zo ondoorzichtig als de pest zijn. Eerst waren het de opnames, toen de besmettingen en nu zijn het de cijfers in andere landen..
Yup, zitten teveel afhankelijkheden en aannames in dit plan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar afwachten wat er in de praktijk van komt. Sommige dingen klinken nogal vrijblijvend. Bepaalde punten zijn moeilijk te handhaven. En het hangt allemaal samen met de verwachting dat kinderen zich dan wel moeten laten testen..
Zou het met elkaar te maken kunnen hebben, denk je?quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:44 schreef byah het volgende:
Juist als je alles los gooit duurt het langer en vallen er meer onnodige doden. Waarom zou je er sneller doorheen zijn als er meer besmettingen komen? Sneller dan dat die vaccinaties uitgerold worden gaat het echt niet worden hoor, daarvoor hebben er nog te weinig mensen natuurlijke immuniteit opgebouwd door besmetting/quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het scenario uitkomt, dan is er code zwart. Dan kun je beter alles losgooien en ben je er sneller doorheen, in plaats van maanden code zwart te hebben en hiermee te blijven worstelen.
De huidige opnames kijken ze nog steeds naar hoor. Je doet alsof het ze nu enkel te doen is om de andere mutaties of cijfers in andere landen. De daling in de zorg gaat gewoon niet snel, dus je bent zo weer terug bij af als je te snel versoepelt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:44 schreef byah het volgende:
Snap ik, maar een daling van 16% in 4 weken tijd (vanaf de piek op 5 januari) is best aardig. Helemaal als je bedenkt dat we IC-technisch gezien nog relatief kort op de startdatum van de lockdown zitten én op de dagen met de meeste besmettingen (nu 7 weken geleden).quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Niet te blind staren op 1 dag, maar kijk naar de trend. Die daalt, maar bijzonder langzaam.
Je zou maar met zo'n ouder te maken hebben, brrrrquote:Op woensdag 3 februari 2021 14:46 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Vanaf wanneer vallen dit soort tactieken onder terrorisme (of welke ander noemertje wat strafbaar is)? Wat mij betreft per direct in elk geval, ben dit soort kinderachtige idiote tactieken nogal zat, al helemaal in deze fase.
Ja, bij de overheid is het allemaal wat minder belangrijk allemaalquote:Op woensdag 3 februari 2021 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup, zitten teveel afhankelijkheden en aannames in dit plan.
Mijn scrum team op werk zou dit afkeuren en meer agile en uitvoerbaar terug willen zien
Ook begrijpelijk, anderzijds.. hoeveel mensen zeggen wel niet dat de scholen weer open moet omdat.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het feit dat ze een ingrijpende maatregel als een avondklok niet durven op te heffen uit angst voor een stijging door de scholen zegt op zich al wel genoeg. Hugo zelf gaf ook gewoon aan dat een derde golf onvermijdelijk is. En ook dat de kans groot is dat de heropening van scholen daarvoor gaat zorgen. En toch opent hij ze. Dan hoop ik toch op z'n minst dat het met veilige aanvullende maatregelen gebeurd (en dat die in de praktijk niet weg vallen...), anders zou ik me echt een proefkonijn voelen als leraar.
artsen brief 😂quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:46 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Vanaf wanneer vallen dit soort tactieken onder terrorisme (of welke ander noemertje wat strafbaar is)? Wat mij betreft per direct in elk geval, ben dit soort kinderachtige idiote tactieken nogal zat, al helemaal in deze fase.
Deze wappies beginnen wel steeds meer gelijk te krijgen. Werkelijk bijna alles wat nu aan het gebeuren is hebben zij al in de zomer voorspeld.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:46 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Doet me denken aan zo'n filmpje van vorige week of die week ervoor, zo'n arts die in discussie gaat met mensen die hun vader op kwamen halen van de IC. "If I let you leave, you ARE going to die".quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou maar met zo'n ouder te maken hebben, brrrr
Wie schrijft die dingen ook, het is pijnlijk slecht.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:46 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Juist als je alles los gooit duurt het langer en vallen er meer onnodige doden. Waarom zou je er sneller doorheen zijn als er meer besmettingen komen? Sneller dan dat die vaccinaties uitgerold worden gaat het echt niet worden hoor, daarvoor hebben er nog te weinig mensen natuurlijke immuniteit opgebouwd door besmetting/
Er is natuurlijk geen enkel bewijs dat alles losgooien ook maar voor enige versnelling zorgt in het achter ons kunnen laten van negatieve effecten van de crisis.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het scenario uitkomt, dan is er code zwart. Dan kun je beter alles losgooien en ben je er sneller doorheen, in plaats van maanden code zwart te hebben en hiermee te blijven worstelen.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Deze wappies beginnen wel steeds meer gelijk te krijgen. Werkelijk bijna alles wat nu aan het gebeuren is hebben zij al in de zomer voorspeld.
Ik heb nog nooit een schrijfsel van Willem Engel gezien dat niet minstens een taalfout per zin bevatte.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wie schrijft die dingen ook, het is pijnlijk slecht.
Ik zat er klaar voor, maar klaarblijkelijk vindt de briefing ineens op donderdag plaats.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn regelmatig technische briefings van het RIVM aan de Tweede Kamer waarin ze alle relevante cijfers behandelen en duiden. Wordt live uitgezonden, kun je zo meekijken.
Snap ik.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ook begrijpelijk, anderzijds.. hoeveel mensen zeggen wel niet dat de scholen weer open moet omdat.
De conclusie blijft denk ik altijd "je kan het nooit goed doen"
Dit had iedere simpele ziel dan ook kunnen voorspellen. Een mutatie en dat er wat problemen met vaccins zouden zijn zijn geen verrassing hoor.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Deze wappies beginnen wel steeds meer gelijk te krijgen. Werkelijk bijna alles wat nu aan het gebeuren is hebben zij al in de zomer voorspeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |