Dat is ook eigenlijk het echte probleem. Er is op dit moment heel erg weinig marge in de ziekenhuizen. Bij een dalende trend is dat natuurlijk niet zo'n punt, want dan lost het zichzelf wel op uiteindelijk. Maar of die dalende trend ook in stand blijft wanneer er maatregelen worden opgeheven, is allerminst zeker.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Kijk naar de grafieken in die tweet. Ervan uitgaand dat deze klopt, gaat de daling in ziekenhuisbezetting en IC opnames toch niet echt snel.
Zie verder weinig harde conclusies maar alleen maar lijkt, mogelijk, kunnen etc.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat onderzoek in Lansingerland is juist een van de weinige voorbeelden van harde data.
Zou wel een nummer zijn als blijkt dat Britse variant meer besmettelijk is, maar niet zo erg als verwacht, maar ook moeilijker te behandelen is als je eenmaal in ziekenhuis komt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Kijk naar de grafieken in die tweet. Ervan uitgaand dat deze klopt, gaat de daling in ziekenhuisbezetting en IC opnames toch niet echt snel.
Als ik leraar was, zou ik in elk geval alle ramen en deuren tegen elkaar openzetten. Dan maar een jas aan, kinderen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
Snap ook best dat leraren er eventueel moeite mee hebben. Je kunt niet als overheid dood en verderf voorspellen en tegelijk verwachten dat ze vrolijk met een zooitje kinderen in een lokaaltje gaan zitten.
Misschien waren ze het zich bewust dat zij het met het oog op hun eigen falen het niet passend vonden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou dat misschien een reden hebben?
'Goed voor de weerstand.'quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik leraar was, zou ik in elk geval alle ramen en deuren tegen elkaar openzetten. Dan maar een jas aan, kinderen.
Allemaal een kuchje volgende dag door de tocht. Thuisblijven kinders!quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik leraar was, zou ik in elk geval alle ramen en deuren tegen elkaar openzetten. Dan maar een jas aan, kinderen.
Dood en verderf heb ik dan weer niet gehoord, maar 3 keer grotere kans om het op te lopen van een kind, zou ik als leerkracht ook niet vrolijk van worden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
Snap ook best dat leraren er eventueel moeite mee hebben. Je kunt niet als overheid dood en verderf voorspellen en tegelijk verwachten dat ze vrolijk met een zooitje kinderen in een lokaaltje gaan zitten.
Dit precies. Ik stoor me enorm aan de mensen die leraren maar neerzetten als een stelletje zeikers. Alsof er geen aanleiding is dat ze zich zo kunnen voelen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
Als het toch allemaal dood en verderf wordt, kunnen we dan maar beter niet alles loslaten? Dan zijn we er namelijk sneller doorheen, anders maak je het voor jezelf alleen maar maanden moeilijker.quote:
Ah okay dus voor de echte kleines is er gewoon al een alternatief. Beter!quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Onze kleine (3 jaar) heeft test gehad, dat was met soort watjes volzuigen die dan uitgeknepen werden zegmaar.
Niet expliciet, maar een avondklok en lockdown in het algemeen geven de ernst weer. Of tenminste, dat is de bedoeling.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dood en verderf heb ik dan weer niet gehoord, maar 3 keer grotere kans om het op te lopen van een kind, zou ik als leerkracht ook niet vrolijk van worden.![]()
Heeft ook nogal impact op je privéleven natuurlijk.
"Als het toch kut is, kunnen we het dan niet beter nog kutter maken?"quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het toch allemaal dood en verderf wordt, kunnen we dan maar beter niet alles loslaten?
Dat gaat er bij mij niet in. Die conclusie hadden ze ook voor de schoolsluiting kunnen trekken. Nu ze de uitslag van het onderzoek hebben afgewacht, wil ik weten hoe die conclusie invloed heeft op het besluit om de basisscholen te heropenen. Ik wil dus dat het risico gekwantificeerd en gewogen wordt. Dát is helder, niet jouw generieke opmerking.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je ziet het ongemak er van af stralen. Wees gewoon eerlijk: Ja openen van de scholen zorgt voor meer besmettingen, nee openen van de scholen is niet 100% veilig. Maar we gaan het wel doen want de schade van sluiten is nog veel groter.
Helder en eerlijk verhaal wat ieder verstandig iemand snapt. Niet dat constante gedraai en dat vage gelul.
Tuurlijk wel, doe niet zo mal. Het is het verschil tussen geen plek meer voor drie weken en geen plek meer voor drie maanden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het toch allemaal dood en verderf wordt, kunnen we dan maar beter niet alles loslaten? Dan zijn we er namelijk sneller doorheen, anders maak je het voor jezelf alleen maar maanden moeilijker.
Het argument de druk op de zorg belasten vervalt dan, want die is al overbelast en kan dus niet meer belast worden.
Ik snap je buurman.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:29 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Niet expliciet, maar een avondklok en lockdown in het algemeen geven de ernst weer. Of tenminste, dat is de bedoeling.![]()
Mijn buurman is 60+ en leraar van groep 5, die heeft weinig zin.
Mijn moeder was t/m vorig jaar werkzaam in het basisonderwijs en is maar wát blij dat ze nu met pensioen is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:29 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het toch allemaal dood en verderf wordt, kunnen we dan maar beter niet alles loslaten? Dan zijn we er namelijk sneller doorheen, anders maak je het voor jezelf alleen maar maanden moeilijker.
Het argument de druk op de zorg minder belasten vervalt dan, want die is al overbelast en kan dus niet meer belast worden.
Als het scenario uitkomt, dan is er code zwart. Dan kun je beter alles losgooien en ben je er sneller doorheen, in plaats van maanden code zwart te hebben en hiermee te blijven worstelen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Als het toch kut is, kunnen we het dan niet beter nog kutter maken?"
De maatregelen zijn er juist om te voorkomen dat het dood en verderf wordt.
Pics van die jufquote:Op woensdag 3 februari 2021 14:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik snap je buurman.![]()
Ken een juf van 29 die aan de bovenbouw lesgeeft. Die staat ook niet te springen.
Dan zijn we daarna wel meer van alles af. Hoe je het ook went of keert want je bouwt natuurlijke immuniteit op. Dan is het daarna hoe dan ook makkelijker om het virus in bedwang te houden want het drukt het R getal.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, doe niet zo mal. Het is het verschil tussen geen plek meer voor drie weken en geen plek meer voor drie maanden.
Dat is juist in het scenario dat de maatregelen worden losgelaten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het scenario uitkomt, dan is er code zwart.
Het feit dat ze een ingrijpende maatregel als een avondklok niet durven op te heffen uit angst voor een stijging door de scholen zegt op zich al wel genoeg. Hugo zelf gaf ook gewoon aan dat een derde golf onvermijdelijk is. En ook dat de kans groot is dat de heropening van scholen daarvoor gaat zorgen. En toch opent hij ze. Dan hoop ik toch op z'n minst dat het met veilige aanvullende maatregelen gebeurd (en dat die in de praktijk niet weg vallen...), anders zou ik me echt een proefkonijn voelen als leraar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:29 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Niet expliciet, maar een avondklok en lockdown in het algemeen geven de ernst weer. Of tenminste, dat is de bedoeling.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |