Zijn gewoon helemaal niks gewend die jongerenquote:Op woensdag 3 februari 2021 13:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou en? Als je geen corona hebt, dan ben je gezond.
Die plaatjes komen niet van hem hè.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:52 schreef popje het volgende:
[..]
Als we hem moeten geloven hebben we elke maand opnieuw code zwart
GE-WEL-DIG beleid dus.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuwe code zwart-alert van het RIVM:
[..]
https://www.gelderlander.(...)peld-wordt~a7716449/
Peeuw.
Ik snap dit artikel niet zo goed, het scenario om alles los te laten heeft volgens mij uberhaupt nooit op tafel gelegen...quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Peeuw.
Waarom zouden die eigenlijk nog veroordeeld zijn tot thuiszitten als alle risicogroepen zijn ingeënt en dus niet of nauwelijks nog de ziekenhuizen bezet houden?quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja als dat volgehouden kan worden zal grosso modo eind juni de grootste risicogroepen gevaccineerd zijn, alleen de groep 12-50 zal nog thuisonderwijs krijgen tot en met Oktober en pas met de kerst op vakantie kunnen.
Dat lijkt mij een beetje overdreven van het RIVMquote:Op woensdag 3 februari 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Peeuw.
Ho ho, dan kun je nog steeds oma laten sterven.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou en? Als je geen corona hebt, dan ben je gezond.
Met die eerste vraag ben ik het wel eens natuurlijk. Maar het woord "onnodig"? Hoe krijg je dat uit je toetsenbord nu nog!?quote:Waarom is er na ruim een jaar geen kindvriendelijke test beschikbaar?, vraagt iemand zich af op de NOS-Facebookpagina. "Ik wil mijn kinderen niet onnodig onderwerpen aan de coronatest die ik als volwassene al heel vervelend vind."
Nee, maar het RIVM gebruikt dit als drogreden om dus het advies te onderbouwen dat op de basisscholen na echt alles moet dichtblijven omdat we anders allemaal doodgaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap dit artikel niet zo goed, het scenario om alles los te laten heeft volgens mij uberhaupt nooit op tafel gelegen...
Opzich is het ook niet zo'n probleem en als dat kind gewoon de quarantaine uitzit is er niks aan de hand. Of je nou bevestiging hebt dat je corona hebt of niet maakt geen verschil.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:54 schreef Qarrad het volgende:
Geen verplichte testen bij een positieve test in de klas. En inderdaad zoals verwacht melden zich meteen mensen die denken dat hun kind aan een spit geregen wordt in plaats van dat ze een vervelende test moeten ondergaan.
[..]
Met die eerste vraag ben ik het wel eens natuurlijk. Maar het woord "onnodig"? Hoe krijg je dat uit je toetsenbord nu nog!?
Wilden ze niet dat er meer dichtging omdat basisscholen open gingen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar het RIVM gebruikt dit als drogreden om dus het advies te onderbouwen dat op de basisscholen na echt alles moet dichtblijven omdat we anders allemaal doodgaan.
Onze kleine (3 jaar) heeft test gehad, dat was met soort watjes volzuigen die dan uitgeknepen werden zegmaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:54 schreef Qarrad het volgende:
Geen verplichte testen bij een positieve test in de klas. En inderdaad zoals verwacht melden zich meteen mensen die denken dat hun kind aan een spit geregen wordt in plaats van dat ze een vervelende test moeten ondergaan.
[..]
Met die eerste vraag ben ik het wel eens natuurlijk. Maar het woord "onnodig"? Hoe krijg je dat uit je toetsenbord nu nog!?
Die van mij is al jaren dood. Scheelt dan weerquote:Op woensdag 3 februari 2021 13:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ho ho, dan kun je nog steeds oma laten sterven.
Bangmaakmodellen? Ze houden rekening met bepaalde scenario's. Dat is alleen maar goed. Hadden ze dat maar vaker gedaan. Heel wat anders dan ''mensen bang maken'' of ''paniek zaaien''. Genoeg nieuws en bronnen uit het buitenland die andere dingen beweren, dus enkel verstandig dat ze er rekening mee houden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:53 schreef Caland het volgende:
[..]
GE-WEL-DIG beleid dus.
Dat er van die eerdere bangmaakmodellen ook geen reet klopte doen we niks mee.
Volgens mij wel. Geen idee wat er nog dicht kan, maar goed. Puur uit virologisch oogpunt zouden ze volgens mij moeten adviseren om de basisscholen ook te sluiten tot na de voorspelde piek van de Britse golf, dus rond bevrijdingsdag. Maar dat durft kennelijk zelfs Van Dissel niet aan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wilden ze niet dat er meer dichtging omdat basisscholen open gingen?
Dit ziet er meer uit als indirecte straf voor ouders die niet meewerken aan het circus.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja het is jammer dat ik het stuk niet meer kan terugvinden maar heb hardop moeten lachen om die kale van het erasmus bij op1 gisteren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die van mij is al jaren dood. Scheelt dan weer
[..]
Bangmaakmodellen? Ze houden rekening met bepaalde scenario's. Dat is alleen maar goed. Hadden ze dat maar vaker gedaan. Heel wat anders dan ''mensen bang maken'' of ''paniek zaaien''.
Ik heb liever dat ze zorgvuldig zijn (en niet de Hugo variant van zorgvuldig) en dat het achteraf toch mee valt, dan andersom. Dat hebben we meermaals meegemaakt vorig jaar.
Waarom is het nog steeds niet alom bekend dat er andere testen zijn voor jonge kinderen? Waarbij ze een tijdje op een watje of iets moeten sabbelen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn dochter (was toen 14 maanden) is een keer getest. Hoewel ze het best goed deed was het echt niet prettig. Om het een keer te doen oké, maar ik zou het echt niet graag vaker doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het RIVM schetst graag altijd een horrorscenario. Als we de 'slides' van Meneertje Van Dissel moeten geloven is het beste om nog maanden in deze lockdown te zitten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een beetje overdreven van het RIVM
Maar toen ik in mei in Griekenland aankwam kreeg ook een test, alleen in de keel, dat viel best mee. Voor kinderen zou dat misschien veel beter zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn dochter (was toen 14 maanden) is een keer getest. Hoewel ze het best goed deed was het echt niet prettig. Om het een keer te doen oké, maar ik zou het echt niet graag vaker doen.
Ik zou best graag een andere test zien die bij kleine kinderen realistisch is. Ik zou bijvoorbeeld zeggen: Alle kleine kinderen bij huisarts testen ipv GGD. Afleiden, test afnemen. Bij kleine kinderen wil je niet dat ze in de maxi-cosi de test krijgen en dan in de auto krijsend naar huis mogen, die hebben even een momentje nodig.
Mja... of je ziet de test na 5 dagen als een mogelijke uitweg van 10 dagen quarantaine.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit ziet er meer uit als indirecte straf voor ouders die niet meewerken aan het circus.
Die senioren hebben in één dag al meer kilometers afgelegd dan ik in bijna een jaar.quote:Foutje bij GGD: 85-plussers naar verre vaccinlocatie gestuurd
Door een fout in het computersysteem van de GGD zijn enkele 85-plussers naar een vaccinlocatie gestuurd die verder weg lag dan een priklocatie dichterbij huis, schrijft Omroep Brabant. Zo moest een 91-jarige vrouw uit Aalburg naar Houten (Utrecht) en een 89-jarige man uit Ulvenhout naar Bergen op Zoom, terwijl de priklocatie in Breda "om de hoek" ligt. De GGD heeft de fout in het registratiesysteem aangepast.
Ik vind dat vrij logisch. Wat de reden ook is dat een kind niet getest wordt, dan nog is het niet de bedoeling dat het ongetest en dus wellicht wel besmet(telijk) weer terug in de klas komt voor zeker is dat het veilig kan. Dus is een quarantaine van 10 dagen prima.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit ziet er meer uit als indirecte straf voor ouders die niet meewerken aan het circus.
Puur praktisch lijkt me dat nog wel een probleem, want school mag ongetwijfeld niet weten wie er getest is...quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat vrij logisch. Wat de reden ook is dat een kind niet getest wordt, dan nog is het niet de bedoeling dat het ongetest en dus wellicht wel besmet(telijk) weer terug in de klas komt voor zeker is dat het veilig kan. Dus is een quarantaine van 10 dagen prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |