abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197796795
quote:
10s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zeker. Je lijstje met besmette kennissen zal de komende weken gegarandeerd oplopen tot minimaal 500 man :D
Haha! Er zijn er vandaag wel weer 2 bijgekomen. Die waren in januari ziek en inmiddels weer helemaal hersteld, maar sprak ze nu pas.
pi_197796797
quote:
Lansingerland-onderzoek: beperkte rol kinderen bij verspreiding Britse variant
De GGD en het Erasmus MC hebben de definitieve conclusie van het grootschalige testonderzoek in de gemeente Lansingerland naar de Britse variant van het coronavirus gepresenteerd. Daaruit blijkt dat de mutatie zich iets makkelijker verspreidt dan de 'gewone' variant. Ook ondervonden kinderen vaker milde klachten bij de Britse mutatie.

De Britse variant verspreidde zich iets vaker binnen een gezin (44 procent van de gevallen) ten opzichte van de normale variant (33 procent). Het gaat echter om relatief kleine getallen. Bij slechts 6 procent van alle besmette inwoners van Lansingerland werd de Britse variant aangetroffen.

Het verschil in verspreiding door kinderen zou kunnen komen door het feit dat de virusuitbraak met de Britse coronavariant plaatsvond op een basisschool. De meeste gezinnen waar de Britse variant werd aangetroffen hadden een link met de school. Bij aangrenzende scholen en buitenschoolse opvanglocaties bleef de verspreiding van de Britse variant juist beperkt.

Eerder werd al bekend dat er geen sprake is van een grootschalige verspreiding van de Britse coronavariant in de gemeente Lansingerland.
Van de NOS blog.
pi_197796799
quote:
10s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zeker. Je lijstje met besmette kennissen zal de komende weken gegarandeerd oplopen tot minimaal 500 man :D
Alle vrouwen zijn veilig dus O+
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:37:48 #254
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197796808
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Gaan we nu echt nog enorm hoge aantallen krijgen door die Britse variant? Ik moet het nog zien hoor..
Uiteindelijk komt het ook niet door die variant maar door onvoorzichtigheid, het is niet zo dat die Engelse langer in de lucht blijft hangen.
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:39:51 #255
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197796843
Zijstraatje, Scouting Nederland geeft ook weer het advies dat opkomsten onder de 18 weer plaats kunnen vinden. Vond dat best wel verrassend maar had niet door dat teamsporten voor jeugd ook al die tijd gewoon is door gegaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197796846
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Top. Dood en verderf dus. Het wordt een ramp. Het wordt alleen maar erger en erger en de winter des doods komt er ook aan. De ramp is niet meer af te wenden.

:Y
Bereidt je voor op nog maar 1 bezoekje per jaar
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:40:27 #257
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197796849
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:47 schreef erkel het volgende:

[..]

Dan had je een keuze gehad uit een hele bult andere mensen. Misschien zelfs Trump als je dat had gewild, ook een verwerpelijk persoon, maar dat had nog een raakvlak gehad met de actualiteit.

Een seriemoordenaar als vergelijkingsmateriaal gebruiken (op welk gebied dan ook) geeft blijk van op welk niveau je de andere plaatst.
Het waren niet mijn woorden ;)
Ook is het een keuze je er gigantisch aan te storen. En er iets over te zeggen, dat mag natuurlijk ook. Maar probeer ook in te zien hoe iemand het bedoelde, in plaats van enkel jouw visie aan de ander op te leggen over iets wat de ander zei/ bedoelde. Dat zijn nare trekjes van bijv. religies.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 13:41:37 #258
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197796866
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:40 schreef zoost het volgende:

[..]

Bereid je voor op nog maar 1 bezoekje per jaar
Oh dat ligt dan mooi in lijn met mijn gemiddelde van de afgelopen jaren.
pi_197796881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het waren niet mijn woorden ;)
Ook is het een keuze je er gigantisch aan te storen. En er iets over te zeggen, dat mag natuurlijk ook. Maar probeer ook in te zien hoe iemand het bedoelde, in plaats van enkel jouw visie aan de ander op te leggen over iets wat de ander zei/ bedoelde. Dat zijn nare trekjes van bijv. religies.
Misschien een idee om het nu alsnog te laten rusten? :{
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:42:38 #260
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197796882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Van de NOS blog.
Ik snap niet hoe de kop rijmt met de inhoud. Ze zeggen immers:

quote:
Het verschil in verspreiding door kinderen zou kunnen komen door het feit dat de virusuitbraak met de Britse coronavariant plaatsvond op een basisschool. De meeste gezinnen waar de Britse variant werd aangetroffen hadden een link met de school. Bij aangrenzende scholen en buitenschoolse opvanglocaties bleef de verspreiding van de Britse variant juist beperkt.
Kortom: het verspreidt zich met name via de school. Dan is de rol van kinderen toch niet beperkt?
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:44:16 #261
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197796896
Weer ff een pluim voor de toppers in de zorg. Vaccins kwamen vanochtend eindelijk binnen bij instelling en alles wat kon prikken kwam direct naar het terrein en zette die prikken. Een bekende begeleidster deed de kinderen op de groep zodat ze een bekend gezicht zagen en de onrust minimaal bleef.

Helaas nog wel steeds zo dat er verschillende groepen zijn wegens bureaucratische redenen dus de helft is nog maar gevaccineerd helaas. Vaccins voor de groep minderjarigen komen later dus met dank aan dat soort onzin mogen we lekker nog weken langer dan noodzakelijk van restricties genieten bij het bezoek.

Want waarom zou je 750 mensen prikken in één keer binnen een paar uur als je vanaf 18 januari uit kunt smeren tot whenever, of niet Hugo?
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:45:01 #262
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197796913
quote:
5s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

[..]

Kortom: het verspreidt zich met name via de school. Dan is de rol van kinderen toch niet beperkt?
Het duid misschien meer op een schoolplein uitbraak. Ouders die wachten op de koter en bij een buitje onder een boom of afdakje schuilen. Zoiets?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:46:26 #263
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197796936
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:44 schreef Qarrad het volgende:
Weer ff een pluim voor de toppers in de zorg. Vaccins kwamen vanochtend eindelijk binnen bij instelling en alles wat kon prikken kwam direct naar het terrein en zette die prikken. Een bekende begeleidster deed de kinderen op de groep zodat ze een bekend gezicht zagen en de onrust minimaal bleef.

Helaas nog wel steeds zo dat er verschillende groepen zijn wegens bureaucratische redenen dus de helft is nog maar gevaccineerd helaas. Vaccins voor de groep minderjarigen komen later dus met dank aan dat soort onzin mogen we lekker nog weken langer dan noodzakelijk van restricties genieten bij het bezoek.

Want waarom zou je 750 mensen prikken in één keer binnen een paar uur als je vanaf 18 januari uit kunt smeren tot whenever, of niet Hugo?
Misschien mag dat niet van een huisartsen federatie, of iets dergelijks, omdat je dan hun koninkrijkje bedreigt?
pi_197796945
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:44 schreef Qarrad het volgende:

De restricties blijven sowieso nog wel even van kracht gok ik zo en zijn er al vaccins goed gekeurd die zijn getest op kinderen?
pi_197796969
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Van de NOS blog.
Dat is zo relatief kleinschalig dat het niet veel meer waard is dan anekdotisch bewijs. Als je ziet hoe snel de Britse variant de overhand heeft gekregen kan dat niet aan toeval worden toegeschreven.
pi_197796972
quote:
'Mentale gezondheid daalt naar dieptepunt, vooral bij jongvolwassenen'
De mentale gezondheid van Nederlanders is sinds het begin van de coronacrisis tot een dieptepunt gedaald. Dat concludeert het Lifelines-onderzoek van onder meer het UMCG en de Rijksuniversiteit Groningen na onderzoek onder zo'n 30.000 Nederlanders in het noorden van het land. Zij beoordelen hun leven op het moment met een 6,9 gemiddeld. Afgelopen zomer was dat nog een 7,7 en aan het begin van de coronavirus een 7,4.

Ook de onderlinge verbondenheid is flink afgenomen, concluderen de onderzoekers. Minder dan de helft van de ondervraagden zegt zich nog verbonden te voelen met anderen, ten opzichte van 70 procent in maart.

De achteruitgang van geestelijke gezondheid wordt in alle lagen van de bevolking ervaren, ongeacht huishouden, geslacht of opleidingsniveau. "Ons onderzoek laat onmiskenbaar zien dat in iedere laag van bevolking mensen zich vermoeid of somber voelen. Wellicht biedt dit gegeven mensen enige troost." Alleen jongvolwassenen wijken af van het gemiddelde: zij beoordelen hun leven met een 6,0.

Hoogopgeleiden naar kantoor
Een ander opvallende uitkomst uit het Lifelines-onderzoek is dat veel meer mensen zeggen naar hun werk te gaan, ondanks het dringende thuiswerkadvies. Het percentage kantoorgangers is gestegen van 40 procent tijdens de eerste lockdown naar 51 procent in de huidige lockdown. Vooral hoogopgeleide mensen gaan weer vaker naar hun werk.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-britse-variant.html

Even volhouden nog!
pi_197796974
quote:
5s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

[..]

Dat staat toch in het artikel het zou kunnen dat het gewoon aan het moment lag waar de virusuitbraak was. Was de uitbraak in een kerk stond er misschien wel meer verspreiding onder kerkgangers. Je hebt ook een momentum nodig voor het virus om zich te verspreiden. Stond gisteren een interessant artikel over in Follow the Money.
pi_197797002
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is zo relatief kleinschalig dat het niet veel meer waard is dan anekdotisch bewijs. Als je ziet hoe snel de Britse variant de overhand heeft gekregen kan dat niet aan toeval worden toegeschreven.
Dit is het eerste grootschalige onderzoek naar de Britse variant in de wereld. Die stijging die ze roepen komt vooral op basis van schattingen en modellen.
pi_197797006
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]

De restricties blijven sowieso nog wel even van kracht gok ik zo en zijn er al vaccins goed gekeurd die zijn getest op kinderen?
Klopt, de vaccins zijn nog helemaal niet goedgekeurd voor 18-, dus dat kun je Hugo niet kwalijk nemen denk ik zo.
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:51:53 #270
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197797021
quote:
Nou en? Als je geen corona hebt, dan ben je gezond.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:52:11 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_197797024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

Er komen nu ook rond dat aantal aan vaccin binnen de komende 6 weken (220k p/w). In Q2 gaat dat naar 1.5m p/w, Q3 met de extra Moderna bestelling 2.3m p/w. De jonge geeft zelf aan in die periode pieken van 2 miljoen per week te verwachten. En dat lijkt me goed haalbaar.
Nouja als dat volgehouden kan worden zal grosso modo eind juni de grootste risicogroepen gevaccineerd zijn, alleen de groep 12-50 zal nog thuisonderwijs krijgen tot en met Oktober en pas met de kerst op vakantie kunnen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197797028
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:30 schreef Noordzijde het volgende:
Als we Yorick moeten geloven zouden we over 2 maanden code zwart hier hebben en iedereen valt dood neer op straat.

Paniekzaaier.
Dat is het bij het hele Red Team toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197797033
Ik ben eerlijk gezegd de draad een beetje kwijt, maar in april zouden we toch alle kwetsbaren zo'n beetje gevaccineerd moeten hebben :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:52:36 #274
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197797034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:30 schreef Noordzijde het volgende:
Als we Yorick moeten geloven zouden we over 2 maanden code zwart hier hebben en iedereen valt dood neer op straat.

Paniekzaaier.
Als we hem moeten geloven hebben we elke maand opnieuw code zwart
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:53:08 #275
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197797040
Nieuwe code zwart-alert van het RIVM:

quote:
Als het kabinet gisteren had besloten tot sterke versoepeling van de lockdownregels, zouden half maart meer dan 2000 mensen met corona op de ic liggen. Ook op de verpleegafdelingen zou het met meer dan 10.000 bezette bedden ‘code zwart’ zijn. Die voorspelling deed RIVM-baas Jaap van Dissel zondag in het Catshuis, blijkt uit stukken die vannacht openbaar gemaakt zijn.

De rijksdienst rekende een scenario door waarbij naast de basisscholen ook scholen voor voortgezet onderwijs en winkels open zouden gaan, en waarbij ook andere lockdownregels verlicht zouden worden. De sombere voorspellingen hebben alles te maken met de door het RIVM gevreesde opkomst van de Britse variant, die volgens dezelfde presentatie eind februari al meer dan 90 procent van de Nederlandse besmettingen zal veroorzaken.
https://www.gelderlander.(...)peld-wordt~a7716449/

Peeuw.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')