Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het scenario uitkomt, dan is er code zwart. Dan kun je beter alles losgooien en ben je er sneller doorheen, in plaats van maanden code zwart te hebben en hiermee te blijven worstelen.
Is co de broer van Erik?quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het scenario uitkomt, dan is er code zwart. Dan kun je beter alles losgooien en ben je er sneller doorheen, in plaats van maanden code zwart te hebben en hiermee te blijven worstelen.
Waarom niet? De kans dat zij namelijk overlijd is praktisch 0.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik snap je buurman.![]()
Ken een juf van 29 die aan de bovenbouw lesgeeft. Die staat ook niet te springen.
Fijn om eens te horenquote:Op woensdag 3 februari 2021 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit precies. Ik stoor me enorm aan de mensen die leraren maar neerzetten als een stelletje zeikers. Alsof er geen aanleiding is dat ze zich zo kunnen voelen.
Kans op chronisch moe na corona?quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom niet? De kans dat zij namelijk overlijd is praktisch 0.
Doe je dom of ben je dom?quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik denk dat er genoeg argumenten zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien heeft die wel diabetes of doet mantelzorg voor een ouder. Zegt ook niet alles.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien ouders waar ze voor zorgt?quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is geen plek op de wereld waar die natuurlijk opgebouwde immuniteit een positief effect lijkt te hebben op het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe je het ook went of keert want je bouwt natuurlijke immuniteit op.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
:![]()
Ze zou je aanstaan!![]()
![]()
Maar ja.... privacy!![]()
Klopt, maar die 2% afname van de IC op 1 dag schiet dus wel lekker op.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Kijk naar de grafieken in die tweet. Ervan uitgaand dat deze klopt, gaat de daling in ziekenhuisbezetting en IC opnames toch niet echt snel.
Er is ook geen plek op de wereld waar grootschalige natuurlijk opgebouwde immuniteit heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is geen plek op de wereld waar die natuurlijk opgebouwde immuniteit een positief effect lijkt te hebben op het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames.
Hey, teacher, live your life alone.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alsof een lerares van 29 een robot is die moet opdraven en verder geen leven mag hebben.
Alsof je dan ziek wil worden. Alsof je het dan wil doorgeven aan anderen. Stel je (groot)ouders komen in het ziekenhuis, of de (groot)ouders van je leerlingen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:De richtlijnen:
* Gespreide begin- en eindtijden en pauzes.
*Ouders van kinderen uit groep 1 tot en met 6 blijven bij het brengen en halen buiten de school, houden afstand en dragen een mondkapje.
* Kinderen uit groep 7 en 8 komen zoveel mogelijk zelf naar school.
*Er wordt zoveel mogelijk in vaste groepen gewerkt. In groep 4, 5 en 6 is het advies om groepjes van 5 kinderen te maken, in groepen 7 en 8 wordt met kleinere groepjes of koppels gewerkt.
*Scholen krijgen het dringende advies om leerlingen van groep 7 en 8 een mondkapje te laten dragen buiten de klas. Bijvoorbeeld in de gangen tijdens de pauzes.
*Bij een besmetting gaat de hele klas 5 dagen in quarantaine. Bij een negatieve test kunnen kinderen na 5 dagen weer naar school komen. Als er niet getest wordt, moet het kind nog 5 dagen in quarantaine blijven. De rest van de klas krijgt in die periode zoveel mogelijk onderwijs op afstand.
*Sneltesten voor onderwijspersoneel met klachten, of leraren die in contact zijn geweest met een besmet persoon.
*Ruimte voor maatwerk: scholen passen de richtlijnen toe die zoveel mogelijk passen bij hun situatie.
Niet te blind staren op 1 dag, maar kijk naar de trend. Die daalt, maar bijzonder langzaam.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, maar die 2% afname van de IC op 1 dag schiet dus wel lekker op.
Dan zijn er niet genoeg besmet geraaktquote:Op woensdag 3 februari 2021 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is geen plek op de wereld waar die natuurlijk opgebouwde immuniteit een positief effect lijkt te hebben op het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames.
Denk dat het nogal verdeeld is. De groep die je het meest hoort willen open scholen. In sommige gevallen zodat ze zelf dan weer naar kantoor kunnen (ook al word dat afgeraden - maar dat terzijde), in sommige gevallen omdat ze onderwijs belangrijker vinden dan besmettingen. Maar ik denk dat er net zoveel ouders zijn die wat meer afwachtend zijn. In mijn omgeving zie ik vooral ouders die het prima vinden om thuis te werken met de kinderen; die vinden juist dat de scholen pas weer open moeten als het veilig is. Al aardig wat kinderen die besmet zijn geweest de afgelopen maanden. Laat ik het zo zeggen; ik ken meer kinderen die besmet zijn geweest dan volwassenenquote:Op woensdag 3 februari 2021 14:36 schreef Noek het volgende:
Je zit natuurlijk niet alleen met leraren die besmet kunnen raken maar ook ouders.
Willen die eigenlijk wel een positieve Sterre in huis hebben te kleien?
Voor mij zou het heel slecht uitkomen omdat ik bijv. voor mijn vader zorg. Maar je kunt als ouder ook kwetsbaar zijn of ook mantelzorger. Hoe staan de ouders er eigenlijk in?
Manaus wordt soms aangedragen als voorbeeld van een plek waar groepsimmuniteit lijkt te zijn ontstaan, maar waar het virus toch een opleving had. Maar of de cijfers daarvan kloppen is een beetje moeilijk in te schatten. Er zijn wel artikelen over verschenen in wetenschappelijke magazines, zoals The Lancet en Science Magazine:quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is ook geen plek op de wereld waar grootschalige natuurlijk opgebouwde immuniteit heeft plaatsgevonden.
Wat trouwens geen argument is voor alles open gooien.
Als we nou net eens zo veel of regelmatig op anti-stoffen zouden testen als op het virus, dan hadden we misschien een beter inzicht van de opgebouwde immuniteit.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is ook geen plek op de wereld waar grootschalige natuurlijk opgebouwde immuniteit heeft plaatsgevonden.
Wat trouwens geen argument is voor alles open gooien.
Ik ben erg ongelukkig met het hogere risico dat ik straks loop om corona te krijgen, maar ik ga mijn kinderen niet thuis houden. Met name mijn dochter begint te verlangen naar alledaags contact met haar vriendinnen. Ik zou zelf een halve schoolbezetting ideaal vinden zodat kinderen wel weer contact met elkaar hebben en tegelijk hun kring van contacten beperkt kan worden gehouden. De risico's zijn nooit geheel afwezig, maar het zou wel fijn zijn als ze zoveel mogelijk worden gereduceerd (m.u.v. mondkapjes - ik hoop van harte dat kinderen in de bovenbouw die niet hoeven dragen).quote:
Klinkt allemaal leuk, maar afwachten wat er in de praktijk van komt. Sommige dingen klinken nogal vrijblijvend. Bepaalde punten zijn moeilijk te handhaven. En het hangt allemaal samen met de verwachting dat kinderen zich dan wel moeten laten testen..quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:40 schreef ondeugend het volgende:
Op deze manier gaan de scholen weer open
https://nos.nl/artikel/23(...)arantaineregels.html
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |