Wat mij ergert is zijn houding. Al het goede komt door de geweldige Hugo de Jonge maar alles wat mis gaat ligt aan het systeem/de GGD/de bevolking/criminelen/de Tweede Kamer/Etc. Die kerel is zo arrogant als de ziekte (“zo werkt het jongens”, “ongelooflijk”) terwijl de resultaten daar bepaald geen aanleiding toe geven.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Mwah, heb ook wel medelijden hoor. Zijn ministerie is helemaal niet ingericht voor zo'n grote crisis (maar vooral voor beleid maken). En nu krijgt hij overal de schuld van.
Hij maakt ook zeker genoeg fouten, maar dat komt grotendeels ook uit het Catshuisoverleg wat mij betreft. En dat is het hele kabinet (met Rutte voorop). En Rutte komt er weer eens mee weg...
Dit ja.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat mij ergert is zijn houding. Al het goede komt door de geweldige Hugo de Jonge maar alles wat mis gaat ligt aan het systeem/de GGD/de bevolking/criminelen/de Tweede Kamer/Etc. Die kerel is zo arrogant als de ziekte (“zo werkt het jongens”, “ongelooflijk”) terwijl de resultaten daar bepaald geen aanleiding toe geven.
Technisch gezien natuurlijk niet helemaal juist.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In een positie waar hij zelf voor gekozen heeft.
Het klopt alvast niet dat het in dalende lijn gaat momenteel. En sommige maatregelen zijn minder streng dan in Nederland, maar niet allemaal. Zo heeft België meer verboden die in Nederland slechts adviezen zijn, en hogere boetes: 750¤ voor elke aanwezige op een "verboden samenkomst" (zoals lockdownfeestjes, of een trouwfeest met teveel gasten).quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:49 schreef zoost het volgende:
[..]
Die hadden in november hun hoogtepunt, sindsdien is het de laatste weken / maanden stabiel.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200319_04895640
Dat is nogal een eigenschap van politici ja, eigen successen niet benoemen en fouten wel.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat mij ergert is zijn houding. Al het goede komt door de geweldige Hugo de Jonge maar alles wat mis gaat ligt aan het systeem/de GGD/de bevolking/criminelen/de Tweede Kamer/Etc. Die kerel is zo arrogant als de ziekte (“zo werkt het jongens”, “ongelooflijk”) terwijl de resultaten daar bepaald geen aanleiding toe geven.
Hij heeft al z'n andere taken afgeschud. Hij was eerst verantwoordelijk voor alle taken van VWS, dat is nu alleen de coronacrisis. Hij was ook nog partijleider van het CDA, dat is-ie niet meer. In plaats van steeds meer verantwoordelijkheden af te staan, had-ie er ook voor kunnen kiezen om juist de pandemie door iemand anders te laten managen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Technisch gezien natuurlijk niet helemaal juist.
Bedoel je niet andersom?quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is nogal een eigenschap van politici ja, eigen successen niet benoemen en fouten wel.
Hij is gedwongen? Heb ik niet mee gekregen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Technisch gezien natuurlijk niet helemaal juist.
Het viel mij gisteren op hoe Mark Rutte nonverbaal en in toon afstand nam van hem helemaal aan het begin van de persco. Draaide zijn hoofd wat weg, intonatie was afkeurend. Is heel subjectief natuurlijk, maar mijn zoon en ik hadden het er meteen even over.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:13 schreef Simmertje het volgende:
Ik krijg altijd een beetje medelijden met Hugo de Jonge als hij in beeld komt
Niet benoemen of liegen en de schuld afschuiven is nogal wat anders. Daarnaast hoor ik juist het kabinet steeds roepen dat je Corona niet moet politiseren...quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is nogal een eigenschap van politici ja, eigen successen niet benoemen en fouten wel.
Wat ik me alleen wel afvraag: wat gaan we doen als de Jonge eruit getrapt wordt? Het lijkt me niet een baantje dat veel mensen willen doen, en vind ook nog maar ‘s de juiste.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja.
Ik hoor ook continue het argument ‘ga er zelf maar eens staan, iedereen is mens en maakt fouten’.
Helemaal correct, maar hij blijft dezelfde fouten herhalen. In een positie waar hij zelf voor gekozen heeft. Alsof je dan geen commentaar mag leveren als hij weer eens staat te liegen of als hij weer eens voorbarig bepaalde uitspraken doet. Om nog maar te zwijgen over zijn gegoochel met cijfers zodat het lijkt alsof er betere resultaten zijn.
Helemaal eens. En met arrogantie kom je nog enigszins weg als je slimmer bent, de inhoud in de vingers hebt en alles onder de duim hebt. Maar uit debatten blijkt toch wel keer op keer dat de Jonge intellectueel geen hoogvlieger is, de inhoud niet snapt en zijn ministerie niet onder controle heeft.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn ze in België ook niet strenger wat betreft het thuiswerken?quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En sinds deze week worden ze ook aanbevolen voor wie op kantoor werkt.
Ja. AP heeft een schreeuwend personeelstekort.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:44 schreef Scrummie het volgende:
Klopt dat van het debat? 1 persoon 1 dag per week die datalekken op moet zoeken?
Hoe meer je hoort/leest/ziet, hoe minder vreemd het is dat het op sommige vlakken in dit land gaat zoals het gaat.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. AP heeft een schreeuwend personeelstekort.
"Minder ambtenaren!!!"quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe meer je hoort/leest/ziet, hoe minder vreemd het is dat het op sommige vlakken in dit land gaat zoals het gaat.
Dit is het typische dansje van politieke dieren, alleen staat het nu volop in de spotlights.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja.
Ik hoor ook continue het argument ‘ga er zelf maar eens staan, iedereen is mens en maakt fouten’.
Helemaal correct, maar hij blijft dezelfde fouten herhalen. In een positie waar hij zelf voor gekozen heeft. Alsof je dan geen commentaar mag leveren als hij weer eens staat te liegen of als hij weer eens voorbarig bepaalde uitspraken doet. Om nog maar te zwijgen over zijn gegoochel met cijfers zodat het lijkt alsof er betere resultaten zijn.
Zag ik ook. Typisch ook voor Rutte, om dat op die manier te laten blijken. Langzaam afstand nemen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het viel mij gisteren op hoe Mark Rutte nonverbaal en in toon afstand nam van hem helemaal aan het begin van de persco. Draaide zijn hoofd wat weg, intonatie was afkeurend. Is heel subjectief natuurlijk, maar mijn zoon en ik hadden het er meteen even over.
Hoeveel moties van wantrouwen had ie dan tegen zich gehad? Het is nogal een aanname dat ie dat zou overleven...quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:49 schreef Qarrad het volgende:
Een olifant in de porseleinkast was hier beter geweest.
De voorloper van de AP was een beleidsorganisatie, en nu heeft AP ook de controlerende taak erbij gekregen. Voor die controlerende taak hebben ze vrijwel geen mensen gehad. Op dit moment werkt er zo’n 180 man, ze hebben nog iets van 150 vacatures ofzoquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe meer je hoort/leest/ziet, hoe minder vreemd het is dat het op sommige vlakken in dit land gaat zoals het gaat.
Ik denk niet dat Hugo zich opgegeven heeft voor het werk dat hij nu doet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij is gedwongen? Heb ik niet mee gekregen.![]()
Als dat niet het geval is dan is het gewoon zijn eigen keuze, toch?
Tja, de meeste mensen kiezen liever een opleiding bedrijfskunde of psychologie.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
De voorloper van de AP was een beleidsorganisatie, en nu heeft AP ook de controlerende taak erbij gekregen. Voor die controlerende taak hebben ze vrijwel geen mensen gehad. Op dit moment werkt er zo’n 180 man, ze hebben nog iets van 150 vacatures ofzo
Hoor ik ook wel eens, is helaas niet realistisch.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet benoemen of liegen en de schuld afschuiven is nogal wat anders. Daarnaast hoor ik juist het kabinet steeds roepen dat je Corona niet moet politiseren...
Ah, weer iemand die gaat picknicken voor een dicht restaurant.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:51 schreef raptorix het volgende:
Ik weet niet of mijn post is ondergesneeuwd gister, maar de nieuwe routekaart iss echt belachelijk, willen we maar 1 stapje terug van niveau 4 naar 3, dan moeten we dus naar de ziekenhuis opnames van de 2e week van september, ofwel rond de 67 per dag. Kortom het komende half jaar hoeven ze geen persconferenties te geven over versoepelingen, die komen er niet, en geloof mij maar, 1 april krijgen ze een dikke middelvinger en gaat heel Nederland weer zijn gang.
Is niet uit te leggen, al helemaal niet als je kijkt hoe die wereld is veranderd de afgelopen jaren met de AVG e.d.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
De voorloper van de AP was een beleidsorganisatie, en nu heeft AP ook de controlerende taak erbij gekregen. Voor die controlerende taak hebben ze vrijwel geen mensen gehad. Op dit moment werkt er zo’n 180 man, ze hebben nog iets van 150 vacatures ofzo
Je hebt ook iemand nodig die daar schijt aan heeft, die daar niet zit voor zijn carrière maar om de klus te klaren. Ik vermoed dat de moties van wantrouwen evenredig omgekeerd zouden afnemen met hoeveel spuiten er in armen gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoeveel moties van wantrouwen had ie dan tegen zich gehad? Het is nogal een aanname dat ie dat zou overleven...
En in België rekenen ze met 65% besmettelijker: https://www.vrt.be/vrtnws(...)ets-verandert-aan-h/quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Britse variant geeft vrijwel dezelfde klachten:
[ afbeelding ]
Wat?quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de restaurants niet in 1 keer open zullen gaan, ze zullen waarschijnlijk eerst terassen neerzetten en daar mensen gaan bedienen, vervolgens de deur open, en zo gaat het elke keer stapje verder, inclusief gedoogbeleid.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, weer iemand die gaat picknicken voor een dicht restaurant.
Interessant dit. De meeste klachten zijn net iets meer aanwezig dus.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Britse variant geeft vrijwel dezelfde klachten:
[ afbeelding ]
Of boetes en meer boetes en nog meer boetes niet erg vindquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, weer iemand die gaat picknicken voor een dicht restaurant.
Ze hebben met zijn allen (onbewust) het zo aangegrepen om de vijand corona te bestrijden, dat vrijwel alles er voor mag gaan wijken en geen middel wordt geschuwd. Daarom gaan wij hier voorlopig de komende jaren niet uitkomen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Landen zullen zo snel als ze kunnen weer open gaan hoor. Geen enkel land word hier blij van.
Als je dat serieus denkt..het zou de allereerste keer zijn dat elk land het met elkaar eens is. Ze weten met z’n allen een complot te verbergen. Iedereen is het er mee eens. Zitten ze dan in een zoom overleg lekker te lachen met elkaar? ‘Al die domme burgers, hahaha, ze hebben geen idee wat we allemaal van plan zijn!’
Er worden fouten gemaakt en sommige landen zijn nu nog wat voorzichtiger (begrijpelijk gezien alle tegenslagen), maar niemand die hier blij van word hoor.
Eigenlijk alleen het kuchen geeft meer dan een marginaal verschil. En dan nog vraag ik me af of die 5 à 10 procent nou echt heel relevant is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Interessant dit. De meeste klachten zijn net iets meer aanwezig dus.
wat er ook gebeurd, sommigen adoreren Hugoquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet benoemen of liegen en de schuld afschuiven is nogal wat anders. Daarnaast hoor ik juist het kabinet steeds roepen dat je Corona niet moet politiseren...
Ach je zou zelfs kunnen stellen dat dat positief is. Kuchen is immers wel een symptoom wat je heel duidelijk merkt. Dus hoop je dat men zich sneller laat testen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen het kuchen geeft meer dan een marginaal verschil. En dan nog vraag ik me af of die 5 à 10 procent nou echt heel relevant is.
De AP wil dit jaar groeien naar 330 FTE, hebben er momenteel zo rond de 180. Ongetwijfeld dat ze de vacatures niet open hebben staan, jij weet ook hoe 't gaat bij instanties verbonden aan de overheid. Als ze nu de aanvraag voor een FTE indienen staat ie eind maart online zo'n beetjequote:Op woensdag 3 februari 2021 11:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat?
https://autoriteitpersoon(...)eit-persoonsgegevens
Namen en rugnummers want ik heb nog niemand hem zien of horen adoreren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat er ook gebeurd, sommigen adoreren Hugo![]()
misschien om zijn schoenen, ik weet het niet
Zijn schoenen maken ook wel veel goed hoorquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat er ook gebeurd, sommigen adoreren Hugo![]()
misschien om zijn schoenen, ik weet het niet
En dan was er enorm veel kritiek op de pcr test die zou niet goed zijn en dan is een sneltest hallelujah...quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:52 schreef RipCity het volgende:
HALLELUJAH.. Nu hopelijk de commerciele teststraten ook nog.
Een wattenstaafje in je neus bij een coronatest is op de meeste plekken binnenkort verleden tijd. GGD-teststraten worden uitgerust met een apparaat waar je in moet ademen en je binnen een paar seconden al de uitslag krijgt.
Zo'n blaastest werkt heel simpel: je krijgt een neusklem op en ademt vijf keer rustig door het apparaat. Daarna ben jij klaar en gaat een computer aan de slag met de gegevens van je adem.
Sensoren meten wat er in je adem zit en op basis daarvan wordt een profiel opgesteld. Dat wordt vergeleken met een enorm aantal andere profielen, van mensen met én zonder corona. Binnen een seconde of twee rolt jouw testuitslag eruit.
De coronablaastest is de afgelopen maanden uitvoerig getest in Amsterdam en kan nu in het hele land gebruikt gaan worden. "Zoals het er nu naar uitziet worden er per week twee tot drie GGD-locaties klaargemaakt voor de ademtest", zegt Rianne de Vries van Breathomix, het bedrijf achter de methode.
'Direct aan de deur'
"Eerst zijn alle GGD-teststraten aan de beurt en daarna gaan we kijken wat we nog meer kunnen doen." Volgens De Vries moet je dan denken aan een blaastest bij bedrijven en op termijn bijvoorbeeld ook in de horeca.
Cafés en restaurants zijn al maanden gesloten, een methode om heel snel aan de deur te testen zou dan wel eens uitkomst kunnen bieden. Foort van Oosten, eigenaar van restaurant De Landbouw in Goes, laat weten dat hij 'direct' zo'n testapparaat aan de deur zou zetten als dat beschikbaar komt.
Voordat elke GGD-locatie een ademtest kan afnemen, moet een aantal teststraten nog omgebouwd worden. Het apparaat waarmee de blaastest wordt afgenomen, werkt het beste in een stabiele omgeving. Dus blazen vanuit een draaiende auto kan niet meer. Ook omdat de uitlaatgassen niet bevorderlijk zijn voor je testresultaten. Zo'n autoteststraat wordt dus omgebouwd tot een teststraat waar je doorheen moet lopen.
Blaastest voor kinderen
Alles bij elkaar opgeteld is de blaastest een stuk sneller dan de huidige wattenstaafjesmethode, waarmee het tot 48 uur kan duren voor je de uitslag hebt. "Het blazen duurt een halve minuut en binnen 1 of 2 seconden is er een uitslag. Het apparaat krijgt daarna wel een nieuw mondstuk en moet goed schoongemaakt worden. Per persoon duurt een test zo'n 3 tot 4 minuten", zegt De Vries.
Het apparaat is voor kinderen jonger dan 18 nog niet getest en gevalideerd voor het coronavirus, maar wordt bij die groep al wel gebruikt voor astma of andere longziektes. Zo'n testperiode duurt een tot anderhalve maand, dus het hoeft niet lang te duren voordat ook kinderen op deze manier een coronatest kunnen doen.
Kuchen is ook een symptoom dat het virus beter rondstrooitquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach je zou zelfs kunnen stellen dat dat positief is. Kuchen is immers wel een symptoom wat je heel duidelijk merkt. Dus hoop je dat men zich sneller laat testen.
Tegelijkertijd is kuchen een wel erg generiek symptoom.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach je zou zelfs kunnen stellen dat dat positief is. Kuchen is immers wel een symptoom wat je heel duidelijk merkt. Dus hoop je dat men zich sneller laat testen.
Goed om te lezen dat wat (o.a.) ik hier in september vorig jaar al schetste dan nu echt gaat gebeuren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:52 schreef RipCity het volgende:
HALLELUJAH.. Nu hopelijk de commerciele teststraten ook nog.
Een wattenstaafje in je neus bij een coronatest is op de meeste plekken binnenkort verleden tijd. GGD-teststraten worden uitgerust met een apparaat waar je in moet ademen en je binnen een paar seconden al de uitslag krijgt.
Zo'n blaastest werkt heel simpel: je krijgt een neusklem op en ademt vijf keer rustig door het apparaat. Daarna ben jij klaar en gaat een computer aan de slag met de gegevens van je adem.
Sensoren meten wat er in je adem zit en op basis daarvan wordt een profiel opgesteld. Dat wordt vergeleken met een enorm aantal andere profielen, van mensen met én zonder corona. Binnen een seconde of twee rolt jouw testuitslag eruit.
De coronablaastest is de afgelopen maanden uitvoerig getest in Amsterdam en kan nu in het hele land gebruikt gaan worden. "Zoals het er nu naar uitziet worden er per week twee tot drie GGD-locaties klaargemaakt voor de ademtest", zegt Rianne de Vries van Breathomix, het bedrijf achter de methode.
'Direct aan de deur'
"Eerst zijn alle GGD-teststraten aan de beurt en daarna gaan we kijken wat we nog meer kunnen doen." Volgens De Vries moet je dan denken aan een blaastest bij bedrijven en op termijn bijvoorbeeld ook in de horeca.
Cafés en restaurants zijn al maanden gesloten, een methode om heel snel aan de deur te testen zou dan wel eens uitkomst kunnen bieden. Foort van Oosten, eigenaar van restaurant De Landbouw in Goes, laat weten dat hij 'direct' zo'n testapparaat aan de deur zou zetten als dat beschikbaar komt.
Voordat elke GGD-locatie een ademtest kan afnemen, moet een aantal teststraten nog omgebouwd worden. Het apparaat waarmee de blaastest wordt afgenomen, werkt het beste in een stabiele omgeving. Dus blazen vanuit een draaiende auto kan niet meer. Ook omdat de uitlaatgassen niet bevorderlijk zijn voor je testresultaten. Zo'n autoteststraat wordt dus omgebouwd tot een teststraat waar je doorheen moet lopen.
Blaastest voor kinderen
Alles bij elkaar opgeteld is de blaastest een stuk sneller dan de huidige wattenstaafjesmethode, waarmee het tot 48 uur kan duren voor je de uitslag hebt. "Het blazen duurt een halve minuut en binnen 1 of 2 seconden is er een uitslag. Het apparaat krijgt daarna wel een nieuw mondstuk en moet goed schoongemaakt worden. Per persoon duurt een test zo'n 3 tot 4 minuten", zegt De Vries.
Het apparaat is voor kinderen jonger dan 18 nog niet getest en gevalideerd voor het coronavirus, maar wordt bij die groep al wel gebruikt voor astma of andere longziektes. Zo'n testperiode duurt een tot anderhalve maand, dus het hoeft niet lang te duren voordat ook kinderen op deze manier een coronatest kunnen doen.
Och, de vorige routekaarten werden ook stilletjes afgevoerd. Weet je nog de criteria waarop geacteerd zou worden qua besmettingscijfers? En dat dat toen niet gebeurde? En dat Ierse model, op schaal voor Madurodam zodat de spelfouten erin nog net te lezen waren?quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:51 schreef raptorix het volgende:
Ik weet niet of mijn post is ondergesneeuwd gister, maar de nieuwe routekaart iss echt belachelijk, willen we maar 1 stapje terug van niveau 4 naar 3, dan moeten we dus naar de ziekenhuis opnames van de 2e week van september, ofwel rond de 67 per dag. Kortom het komende half jaar hoeven ze geen persconferenties te geven over versoepelingen, die komen er niet, en geloof mij maar, 1 april krijgen ze een dikke middelvinger en gaat heel Nederland weer zijn gang.
Ik kuch het hele jaar door zo'n beetje.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |