Wat mij ergert is zijn houding. Al het goede komt door de geweldige Hugo de Jonge maar alles wat mis gaat ligt aan het systeem/de GGD/de bevolking/criminelen/de Tweede Kamer/Etc. Die kerel is zo arrogant als de ziekte (“zo werkt het jongens”, “ongelooflijk”) terwijl de resultaten daar bepaald geen aanleiding toe geven.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Mwah, heb ook wel medelijden hoor. Zijn ministerie is helemaal niet ingericht voor zo'n grote crisis (maar vooral voor beleid maken). En nu krijgt hij overal de schuld van.
Hij maakt ook zeker genoeg fouten, maar dat komt grotendeels ook uit het Catshuisoverleg wat mij betreft. En dat is het hele kabinet (met Rutte voorop). En Rutte komt er weer eens mee weg...
Dit ja.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat mij ergert is zijn houding. Al het goede komt door de geweldige Hugo de Jonge maar alles wat mis gaat ligt aan het systeem/de GGD/de bevolking/criminelen/de Tweede Kamer/Etc. Die kerel is zo arrogant als de ziekte (“zo werkt het jongens”, “ongelooflijk”) terwijl de resultaten daar bepaald geen aanleiding toe geven.
Technisch gezien natuurlijk niet helemaal juist.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In een positie waar hij zelf voor gekozen heeft.
Het klopt alvast niet dat het in dalende lijn gaat momenteel. En sommige maatregelen zijn minder streng dan in Nederland, maar niet allemaal. Zo heeft België meer verboden die in Nederland slechts adviezen zijn, en hogere boetes: 750¤ voor elke aanwezige op een "verboden samenkomst" (zoals lockdownfeestjes, of een trouwfeest met teveel gasten).quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:49 schreef zoost het volgende:
[..]
Die hadden in november hun hoogtepunt, sindsdien is het de laatste weken / maanden stabiel.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200319_04895640
Dat is nogal een eigenschap van politici ja, eigen successen niet benoemen en fouten wel.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat mij ergert is zijn houding. Al het goede komt door de geweldige Hugo de Jonge maar alles wat mis gaat ligt aan het systeem/de GGD/de bevolking/criminelen/de Tweede Kamer/Etc. Die kerel is zo arrogant als de ziekte (“zo werkt het jongens”, “ongelooflijk”) terwijl de resultaten daar bepaald geen aanleiding toe geven.
Hij heeft al z'n andere taken afgeschud. Hij was eerst verantwoordelijk voor alle taken van VWS, dat is nu alleen de coronacrisis. Hij was ook nog partijleider van het CDA, dat is-ie niet meer. In plaats van steeds meer verantwoordelijkheden af te staan, had-ie er ook voor kunnen kiezen om juist de pandemie door iemand anders te laten managen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Technisch gezien natuurlijk niet helemaal juist.
Bedoel je niet andersom?quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is nogal een eigenschap van politici ja, eigen successen niet benoemen en fouten wel.
Hij is gedwongen? Heb ik niet mee gekregen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Technisch gezien natuurlijk niet helemaal juist.
Het viel mij gisteren op hoe Mark Rutte nonverbaal en in toon afstand nam van hem helemaal aan het begin van de persco. Draaide zijn hoofd wat weg, intonatie was afkeurend. Is heel subjectief natuurlijk, maar mijn zoon en ik hadden het er meteen even over.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:13 schreef Simmertje het volgende:
Ik krijg altijd een beetje medelijden met Hugo de Jonge als hij in beeld komt
Niet benoemen of liegen en de schuld afschuiven is nogal wat anders. Daarnaast hoor ik juist het kabinet steeds roepen dat je Corona niet moet politiseren...quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is nogal een eigenschap van politici ja, eigen successen niet benoemen en fouten wel.
Wat ik me alleen wel afvraag: wat gaan we doen als de Jonge eruit getrapt wordt? Het lijkt me niet een baantje dat veel mensen willen doen, en vind ook nog maar ‘s de juiste.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja.
Ik hoor ook continue het argument ‘ga er zelf maar eens staan, iedereen is mens en maakt fouten’.
Helemaal correct, maar hij blijft dezelfde fouten herhalen. In een positie waar hij zelf voor gekozen heeft. Alsof je dan geen commentaar mag leveren als hij weer eens staat te liegen of als hij weer eens voorbarig bepaalde uitspraken doet. Om nog maar te zwijgen over zijn gegoochel met cijfers zodat het lijkt alsof er betere resultaten zijn.
Helemaal eens. En met arrogantie kom je nog enigszins weg als je slimmer bent, de inhoud in de vingers hebt en alles onder de duim hebt. Maar uit debatten blijkt toch wel keer op keer dat de Jonge intellectueel geen hoogvlieger is, de inhoud niet snapt en zijn ministerie niet onder controle heeft.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn ze in België ook niet strenger wat betreft het thuiswerken?quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En sinds deze week worden ze ook aanbevolen voor wie op kantoor werkt.
Ja. AP heeft een schreeuwend personeelstekort.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:44 schreef Scrummie het volgende:
Klopt dat van het debat? 1 persoon 1 dag per week die datalekken op moet zoeken?
Hoe meer je hoort/leest/ziet, hoe minder vreemd het is dat het op sommige vlakken in dit land gaat zoals het gaat.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. AP heeft een schreeuwend personeelstekort.
"Minder ambtenaren!!!"quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe meer je hoort/leest/ziet, hoe minder vreemd het is dat het op sommige vlakken in dit land gaat zoals het gaat.
Dit is het typische dansje van politieke dieren, alleen staat het nu volop in de spotlights.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja.
Ik hoor ook continue het argument ‘ga er zelf maar eens staan, iedereen is mens en maakt fouten’.
Helemaal correct, maar hij blijft dezelfde fouten herhalen. In een positie waar hij zelf voor gekozen heeft. Alsof je dan geen commentaar mag leveren als hij weer eens staat te liegen of als hij weer eens voorbarig bepaalde uitspraken doet. Om nog maar te zwijgen over zijn gegoochel met cijfers zodat het lijkt alsof er betere resultaten zijn.
Zag ik ook. Typisch ook voor Rutte, om dat op die manier te laten blijken. Langzaam afstand nemen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het viel mij gisteren op hoe Mark Rutte nonverbaal en in toon afstand nam van hem helemaal aan het begin van de persco. Draaide zijn hoofd wat weg, intonatie was afkeurend. Is heel subjectief natuurlijk, maar mijn zoon en ik hadden het er meteen even over.
Hoeveel moties van wantrouwen had ie dan tegen zich gehad? Het is nogal een aanname dat ie dat zou overleven...quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:49 schreef Qarrad het volgende:
Een olifant in de porseleinkast was hier beter geweest.
De voorloper van de AP was een beleidsorganisatie, en nu heeft AP ook de controlerende taak erbij gekregen. Voor die controlerende taak hebben ze vrijwel geen mensen gehad. Op dit moment werkt er zo’n 180 man, ze hebben nog iets van 150 vacatures ofzoquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe meer je hoort/leest/ziet, hoe minder vreemd het is dat het op sommige vlakken in dit land gaat zoals het gaat.
Ik denk niet dat Hugo zich opgegeven heeft voor het werk dat hij nu doet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij is gedwongen? Heb ik niet mee gekregen.![]()
Als dat niet het geval is dan is het gewoon zijn eigen keuze, toch?
Tja, de meeste mensen kiezen liever een opleiding bedrijfskunde of psychologie.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
De voorloper van de AP was een beleidsorganisatie, en nu heeft AP ook de controlerende taak erbij gekregen. Voor die controlerende taak hebben ze vrijwel geen mensen gehad. Op dit moment werkt er zo’n 180 man, ze hebben nog iets van 150 vacatures ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |