SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Om 11:00. Over het privacylek in de systemen van GGD.quote:
Dat is nu het nieuwe normaal?quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:27 schreef Salina het volgende:
TT.@:DaSandman
En je kunt ook een model eren.
[..]
Om 11:00. Over het privacylek in de systemen van GGD.
En de technische briefing van Van Dissel is morgenochtend 9.00. Meestal is ie op woensdag.
Het normaal is weg.
Ze hoeven niet afgeschaft te worden om ze massaal te negeren. Horeca die massaal opent, burgers die zich er niet meer aan ophouden, illegale feesten enz. Hoe lang denk je dat ordediensten nog bereid zijn regels te handhaven waarvan de samenleving duidelijk en massaal zegt "tot hier en niet verder". De Nederlandse politie is geen Gestapo of Stasi...quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij zegt toch alle regels afschaffen? Wie gaat dat doen?
als ze cijfers in juni naar zeer lage waardes gaan, ziekenhuizen zo goed als leeg en de vaccinaties van de kwetsbaren zijn gedaan dan is er niet nog meer draagvlak voor regels, op een gegeven moment is het klaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die gaan dat dus niet doen. Dus hoe gaan 'we' precies klaar zijn met alles dan?
Dan moet je wel op het punt komen dat het meerendeel van de bevolking massaal de vinger opsteekt, en dat gaat helaas niet gebeuren. Te veel mensen zitten gevangen in angst, en het kabinet/OMT blijft er wel voor zorgen dat ze daar in blijven zitten. Nieuwe variant, nog besmettelijker, nog dodelijker, 6e golf komt op ons af als we nu verslappen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ze hoeven niet afgeschaft te worden om ze massaal te negeren. Horeca die massaal opent, burgers die zich er niet meer aan ophouden, illegale feesten enz. Hoe lang denk je dat ordediensten nog bereid zijn regels te handhaven waarvan de samenleving duidelijk en massaal zegt "tot hier en niet verder". De Nederlandse politie is geen Gestapo of Stasi...
juist, en ik denk dat de grens deze zomer is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ze hoeven niet afgeschaft te worden om ze massaal te negeren. Horeca die massaal opent, burgers die zich er niet meer aan ophouden, illegale feesten enz. Hoe lang denk je dat ordediensten nog bereid zijn regels te handhaven waarvan de samenleving duidelijk en massaal zegt "tot hier en niet verder". De Nederlandse politie is geen Gestapo of Stasi...
En de gemiddelde Nederlandse burger geen anarchist.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat die besmettingscijfers naar de achtergrond verdwijnen als de ziekenhuizen leeglopen. Itt wat de routekaart nu aangeeft dus.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als ze cijfers in juni naar zeer lage waardes gaan, ziekenhuizen zo goed als leeg en de vaccinaties van de kwetsbaren zijn gedaan dan is er niet nog meer draagvlak voor regels, op een gegeven moment is het klaar.
ik denk dat de "opstand" dan wel heel groot word als niet alles open gaat in augustus.
tevens zijn er al 3 grote events gepland voor begin september die uitverkocht zijn.
gaan ze die dan weer verbieden/verplaatsen ?
Dat zie ik niet zo snel gebeuren maar ik ga er vanuit dat de overheid vanaf maart met versoepelingen komt en dat we in juli nog nauwelijks iets merken van maatregelen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
zelfs de besmettingscijfers gaan in juni ruim onder het niveau waakzaam....quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat die besmettingscijfers naar de achtergrond verdwijnen als de ziekenhuizen leeglopen. Itt wat de routekaart nu aangeeft dus.
Goh zijn er drie grote evenementen in september? Nog niets eerder van gelezen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als ze cijfers in juni naar zeer lage waardes gaan, ziekenhuizen zo goed als leeg en de vaccinaties van de kwetsbaren zijn gedaan dan is er niet nog meer draagvlak voor regels, op een gegeven moment is het klaar.
ik denk dat de "opstand" dan wel heel groot word als niet alles open gaat in augustus.
tevens zijn er al 3 grote events gepland voor begin september die uitverkocht zijn.
gaan ze die dan weer verbieden/verplaatsen ?
De werkelijkheid laat zich zelden vangen in een model. Alle "wetenschap" waarin modellen worden gebruikt, zoals economie, klimaat, en dus ook virologie kunnen heel goed verklarende modellen bouwen, maar voorspellende modellen, dat lukt niet. Omdat er gewoon te veel parameters zijn en te veel onbekende factoren waar het model geen rekening mee houdt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tenzij jij een viroloog, die verstand hebt van modeleren, bent neem ik je op dit gebied nooit serieus.
Dit lijkt me een iets realistischer scenario.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo snel gebeuren maar ik ga er vanuit dat de overheid vanaf maart met versoepelingen komt en dat we in juli nog nauwelijks iets merken van maatregelen.
Laten we het hopen, zou een hoop discussie schelen, maar ik verwacht dat we nooit helemaal van de besmettingen afkomen. En ik hoop dat de politiek zich dat ook tijdig beseft.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zelfs de besmettingscijfers gaan in juni ruim onder het niveau waakzaam....
we gaan het weer zien.....quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goh zijn er drie grote evenementen in september? Nog niets eerder van gelezen.
Het is niet klaar als er nog steeds regels gelden.
Nederland heeft een eeuwenoude cultuur waarbij we jaloers naar het buitenland kijken waar alles beter zou zijn. als in België en Duitsland alles weer open is hou je het hier niet meer tegen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan moet je wel op het punt komen dat het meerendeel van de bevolking massaal de vinger opsteekt, en dat gaat helaas niet gebeuren. Te veel mensen zitten gevangen in angst, en het kabinet/OMT blijft er wel voor zorgen dat ze daar in blijven zitten. Nieuwe variant, nog besmettelijker, nog dodelijker, 6e golf komt op ons af als we nu verslappen.
ook niet erg...zolang de ziekenhuizen maar leeg blijvenquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Laten we het hopen, zou een hoop discussie schelen, maar ik verwacht dat we nooit helemaal van de besmettingen afkomen. En ik hoop dat de politiek zich dat ook tijdig beseft.
op het moment dat het een griepachtig gebeuren wordt moet het wel klaar zijn met alle rompslompquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Laten we het hopen, zou een hoop discussie schelen, maar ik verwacht dat we nooit helemaal van de besmettingen afkomen. En ik hoop dat de politiek zich dat ook tijdig beseft.
quote:
Volgens mij werd begin vorige week redelijk massaal besloten om te regels niet na te leven. Geen tienduizenden mensen, maar wel een substantieel deel. Die mensen kunnen ze op korte termijn niet allemaal pakken. Het zou mij verbazen als ze 10% al binnen hebben zitten, maar die 10% hebben ze juridisch z'n duw gegeven dat de rest zich wel 3 keer bedenkt en het 's avonds weer rustig is op de straten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
F1 is ook internationale prestige, op dat moment rijden ze ook elders in Europa, als er daar wel publiek zit gaat Nederland af als een gieter, dat gaat nooit gebeuren. Er is heel veel politiek draagvlak voor dit evenement, anders kon dit nooit hebben plaatsgevonden in een natuurgebiedquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goh zijn er drie grote evenementen in september? Nog niets eerder van gelezen.
Het is niet klaar als er nog steeds regels gelden.
Ik help het je hopen... durf dat zelf nog niet te model(l)erenquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zelfs de besmettingscijfers gaan in juni ruim onder het niveau waakzaam....
Exact. Hopelijk ziet de overheid dat ook in, want op de routekaart gaat oa over het aantal besmettingen bij waakzaam. Dat moeten ze echt los gaan laten zodra de kwetsbaren geprikt zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ook niet erg...zolang de ziekenhuizen maar leeg blijven
10% ? dat is een nul teveelquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij werd begin vorige week redelijk massaal besloten om te regels niet na te leven. Geen tienduizenden mensen, maar wel een substantieel deel. Die mensen kunnen ze op korte termijn niet allemaal pakken. Het zou mij verbazen als ze 10% al binnen hebben zitten, maar die 10% hebben ze juridisch z'n duw gegeven dat de rest zich wel 3 keer bedenkt en het 's avonds weer rustig is op de straten.
Als duidelijk is dat besmettingen eerder betekenen dat iemand 2 dagen grieperig is en niet meer naar een ziekenhuis hoeft word dat wel bijgesteld. Dat zou betekenen dat het vaccin de besmetting niet voorkomt maar wel de heftige gevolgen, en dat is prima voor nu.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
gewoon even de grafiek van vorig jaar erbij pakkenquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik help het je hopen... durf dat zelf nog niet te model(l)eren
ik hoop nog op een EK met publiek in juniquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:
En als je kwetsbaar bent bent ga je ook niet gelijk naar het eerste festival met 20.000 man lijkt me.
mensen hebben ook nog altijd een eigen verantwoordelijkheid.
Dat ligt compleet aan de dan geldende situatie. Dit seizoen zijn er ook races zonder en met (wat) publiek gereden, heb niet het idee dat landen waar geen publiek welkom was nou zo af zijn gegaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
F1 is ook internationale prestige, op dat moment rijden ze ook elders in Europa, als er daar wel publiek zit gaat Nederland af als een gieter, dat gaat nooit gebeuren. Er is heel veel politiek draagvlak voor dit evenement, anders kon dit nooit hebben plaatsgevonden in een natuurgebied
geen volle stadions denk ikquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik hoop nog op een EK met publiek in juni
Als je heel erg kwetsbaar/fragiel bent kijk je sowieso hopelijk wel uitquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:
En als je kwetsbaar bent bent ga je ook niet gelijk naar het eerste festival met 20.000 man lijkt me.
mensen hebben ook nog altijd een eigen verantwoordelijkheid.
EK is toch sfeerloos, beter volle champions league en Europa League stadionsquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nederland gaat nu ook af als een gieter en zie ze nog niet erg opschieten met vaccineren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
F1 is ook internationale prestige, op dat moment rijden ze ook elders in Europa, als er daar wel publiek zit gaat Nederland af als een gieter, dat gaat nooit gebeuren. Er is heel veel politiek draagvlak voor dit evenement, anders kon dit nooit hebben plaatsgevonden in een natuurgebied
In België stijgen de besmettingen al weken:quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
de Britse variant is anders in Nederland geloof ik, gisteren werd me ook al duidelijk dat die variant Brussel ook preventief mijd, België heeft momenteel aantoonbaar minder maatregelen en een dalende lijn. dat strookt niet met een Britse variant die de overhand daar krijgt en niet onder controle is lijkt me.
Ik wil heel graag weten waarom hier de opmars niet te stoppen zou zijn maar in de buitenlanden er geen vuiltje aan de lucht lijkt te zijn of waarom het daar wel goed beheersbaar is.
eens maar het gaat me om het idee en strevenquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:44 schreef Leonos het volgende:
[..]
EK is toch sfeerloos, beter volle champions league en Europa League stadions
De KNVB zet er zelf ook vol op in, las ik gister. Zegt niets natuurlijk, maar het is in ieder geval enigszins bemoedigend.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
deze maandquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:44 schreef Sunri5e het volgende:
Mijn vader is 60+ en heeft COPD. Hij heeft nog geen uitnodiging voor vaccinatie gehad. Iemand een idee wanneer hij deze kan verwachten?
Zeker aangezien de vaccins in eerste instantie ook helemaal niet bedoeld zijn om besmettingen tegen te gaan. Dus daar kun je op een gegeven moment gewoon niet (goed) meer op de sturen. Het gaat dan echt nog om wat er in het ziekenhuis komt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Exact. Hopelijk ziet de overheid dat ook in, want op de routekaart gaat oa over het aantal besmettingen bij waakzaam. Dat moeten ze echt los gaan laten zodra de kwetsbaren geprikt zijn.
Allebei is prachtigquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:44 schreef Leonos het volgende:
[..]
EK is toch sfeerloos, beter volle champions league en Europa League stadions
Dat was in een situatie zinder vaccin. Voor Zandvoort is er een race op Spa en daarna in Italië, als het daar wel kan en hier niet zou het mij oprecht verbazen. als het daar ook nog niet kan is het weer een ander verhaal, maar dan is er we iets gebeurd in de tussentijd, de Albanese mutatie ofzo.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat ligt compleet aan de dan geldende situatie. Dit seizoen zijn er ook races zonder en met (wat) publiek gereden, heb niet het idee dat landen waar geen publiek welkom was nou zo af zijn gegaan.
Ik denk dat iedereen alles eraan doet dit zo snel mogelijk weer te laten gebeuren, maar ik moet een beetje lachen om de 'als het in de zomer niet terug naar normaal is dan ben ik er klaar mee!' retoriek hier. Want ook al ben je er klaar mee, als de overheid een F1 met publiek niet verantwoord vindt komt er een F1 zonder publiek of geen F1.
Preciesquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeker aangezien de vaccins in eerste instantie ook helemaal niet bedoeld zijn om besmettingen tegen te gaan. Dus daar kun je op een gegeven moment gewoon niet (goed) meer op de sturen. Het gaat dan echt nog om wat er in het ziekenhuis komt.
Dat bedoel ik, het ligt echt aan de dan geldende situatie. Andere landen zijn misschien eerder geneigd risico te nemen, kan ook. Ik geloof niet dat je dan af gaat, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat was in een situatie zinder vaccin. Voor Zandvoort is er een race op Spa en daarna in Italië, als het daar wel kan en hier niet zou het mij oprecht verbazen. als het daar ook nog niet kan is het weer een ander verhaal, maar dan is er we iets gebeurd in de tussentijd, de Albanese mutatie ofzo.
Omdat mama pas laat thuis is en opa normaal oppast tot half 10. Woont slechts twee straten verder maar dat maakt weinig uit met de avondklok. Dat is een scenario, een eenvoudig scenario. Er zijn tig scenarios mogelijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:01 schreef Questular het volgende:
[..]
Wonen opa en oma dan aan de andere kant van Nederland? Want waarom kunnen ze anders niet meer oppassen?
Misschien door de sneltests , en het is buiten, maar denk het ook niet. Augustus, september wat je zegt lijkt me waarschijnlijker.quote:
Haha, de KNVB en iets met supporters regelenquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De KNVB zet er zelf ook vol op in, las ik gister. Zegt niets natuurlijk, maar het is in ieder geval enigszins bemoedigend.
Die hadden in november hun hoogtepunt, sindsdien is het de laatste weken / maanden stabiel.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In België stijgen de besmettingen al weken:
laagste weekgemiddelde was 11120 op 2 januari (deels door minder testen tijdens de feestdagen), op 15 januari was het 14201, op 30 januari was het gestegen tot 16437.
Zoals ik deelde, uit onderzoek blijkt dat een dosis van AstraZeneca al 67% van transmissie stopt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeker aangezien de vaccins in eerste instantie ook helemaal niet bedoeld zijn om besmettingen tegen te gaan. Dus daar kun je op een gegeven moment gewoon niet (goed) meer op de sturen. Het gaat dan echt nog om wat er in het ziekenhuis komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |