abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197793748

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197793765
TT. :D @DaSandman

En je kunt ook een model eren. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hoe laat is te debat?
Om 11:00. Over het privacylek in de systemen van GGD.

En de technische briefing van Van Dissel is morgenochtend 9.00. Meestal is ie op woensdag.

Het normaal is weg. :{
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_197793774
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:22 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Modelleren ;)
:D Scherp maar er zijn ook mensen die voor mode leren :P
pi_197793791
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:27 schreef Salina het volgende:
TT. :D @:DaSandman

En je kunt ook een model eren. ;)
[..]

Om 11:00. Over het privacylek in de systemen van GGD.

En de technische briefing van Van Dissel is morgenochtend 9.00. Meestal is ie op woensdag.

Het normaal is weg. :{
Dat is nu het nieuwe normaal?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197793827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jij zegt toch alle regels afschaffen? Wie gaat dat doen?
Ze hoeven niet afgeschaft te worden om ze massaal te negeren. Horeca die massaal opent, burgers die zich er niet meer aan ophouden, illegale feesten enz. Hoe lang denk je dat ordediensten nog bereid zijn regels te handhaven waarvan de samenleving duidelijk en massaal zegt "tot hier en niet verder". De Nederlandse politie is geen Gestapo of Stasi...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197793836
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die gaan dat dus niet doen. Dus hoe gaan 'we' precies klaar zijn met alles dan?
als ze cijfers in juni naar zeer lage waardes gaan, ziekenhuizen zo goed als leeg en de vaccinaties van de kwetsbaren zijn gedaan dan is er niet nog meer draagvlak voor regels, op een gegeven moment is het klaar.

ik denk dat de "opstand" dan wel heel groot word als niet alles open gaat in augustus.

tevens zijn er al 3 grote events gepland voor begin september die uitverkocht zijn.
gaan ze die dan weer verbieden/verplaatsen ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197793863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ze hoeven niet afgeschaft te worden om ze massaal te negeren. Horeca die massaal opent, burgers die zich er niet meer aan ophouden, illegale feesten enz. Hoe lang denk je dat ordediensten nog bereid zijn regels te handhaven waarvan de samenleving duidelijk en massaal zegt "tot hier en niet verder". De Nederlandse politie is geen Gestapo of Stasi...
Dan moet je wel op het punt komen dat het meerendeel van de bevolking massaal de vinger opsteekt, en dat gaat helaas niet gebeuren. Te veel mensen zitten gevangen in angst, en het kabinet/OMT blijft er wel voor zorgen dat ze daar in blijven zitten. Nieuwe variant, nog besmettelijker, nog dodelijker, 6e golf komt op ons af als we nu verslappen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197793866
quote:

[..]

juist, en ik denk dat de grens deze zomer is.
pi_197793869
quote:

[..]

En de gemiddelde Nederlandse burger geen anarchist.
In Southern Sun
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:35:30 #10
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197793872
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als ze cijfers in juni naar zeer lage waardes gaan, ziekenhuizen zo goed als leeg en de vaccinaties van de kwetsbaren zijn gedaan dan is er niet nog meer draagvlak voor regels, op een gegeven moment is het klaar.

ik denk dat de "opstand" dan wel heel groot word als niet alles open gaat in augustus.

tevens zijn er al 3 grote events gepland voor begin september die uitverkocht zijn.
Ik mag toch aannemen dat die besmettingscijfers naar de achtergrond verdwijnen als de ziekenhuizen leeglopen. Itt wat de routekaart nu aangeeft dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:36:03 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197793875
quote:

[..]

Dat zie ik niet zo snel gebeuren maar ik ga er vanuit dat de overheid vanaf maart met versoepelingen komt en dat we in juli nog nauwelijks iets merken van maatregelen.
pi_197793880
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat die besmettingscijfers naar de achtergrond verdwijnen als de ziekenhuizen leeglopen. Itt wat de routekaart nu aangeeft dus.
zelfs de besmettingscijfers gaan in juni ruim onder het niveau waakzaam....
pi_197793896
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Goh zijn er drie grote evenementen in september? Nog niets eerder van gelezen.
Het is niet klaar als er nog steeds regels gelden.
In Southern Sun
pi_197793905
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tenzij jij een viroloog, die verstand hebt van modeleren, bent neem ik je op dit gebied nooit serieus.
De werkelijkheid laat zich zelden vangen in een model. Alle "wetenschap" waarin modellen worden gebruikt, zoals economie, klimaat, en dus ook virologie kunnen heel goed verklarende modellen bouwen, maar voorspellende modellen, dat lukt niet. Omdat er gewoon te veel parameters zijn en te veel onbekende factoren waar het model geen rekening mee houdt.
pi_197793906
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat zie ik niet zo snel gebeuren maar ik ga er vanuit dat de overheid vanaf maart met versoepelingen komt en dat we in juli nog nauwelijks iets merken van maatregelen.
Dit lijkt me een iets realistischer scenario.
In Southern Sun
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:37:41 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197793907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Laten we het hopen, zou een hoop discussie schelen, maar ik verwacht dat we nooit helemaal van de besmettingen afkomen. En ik hoop dat de politiek zich dat ook tijdig beseft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197793911
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

we gaan het weer zien.....
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:38:13 #18
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197793916
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan moet je wel op het punt komen dat het meerendeel van de bevolking massaal de vinger opsteekt, en dat gaat helaas niet gebeuren. Te veel mensen zitten gevangen in angst, en het kabinet/OMT blijft er wel voor zorgen dat ze daar in blijven zitten. Nieuwe variant, nog besmettelijker, nog dodelijker, 6e golf komt op ons af als we nu verslappen.
Nederland heeft een eeuwenoude cultuur waarbij we jaloers naar het buitenland kijken waar alles beter zou zijn. als in België en Duitsland alles weer open is hou je het hier niet meer tegen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197793922
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Laten we het hopen, zou een hoop discussie schelen, maar ik verwacht dat we nooit helemaal van de besmettingen afkomen. En ik hoop dat de politiek zich dat ook tijdig beseft.
ook niet erg...zolang de ziekenhuizen maar leeg blijven
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:39:47 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197793941
quote:

[..]

op het moment dat het een griepachtig gebeuren wordt moet het wel klaar zijn met alle rompslomp
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 10:40:18 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197793948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Proest...
:?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197793953
En als je kwetsbaar bent bent ga je ook niet gelijk naar het eerste festival met 20.000 man lijkt me.
mensen hebben ook nog altijd een eigen verantwoordelijkheid.
pi_197793954
quote:

[..]

Volgens mij werd begin vorige week redelijk massaal besloten om te regels niet na te leven. Geen tienduizenden mensen, maar wel een substantieel deel. Die mensen kunnen ze op korte termijn niet allemaal pakken. Het zou mij verbazen als ze 10% al binnen hebben zitten, maar die 10% hebben ze juridisch z'n duw gegeven dat de rest zich wel 3 keer bedenkt en het 's avonds weer rustig is op de straten.
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:41:06 #24
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197793962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

F1 is ook internationale prestige, op dat moment rijden ze ook elders in Europa, als er daar wel publiek zit gaat Nederland af als een gieter, dat gaat nooit gebeuren. Er is heel veel politiek draagvlak voor dit evenement, anders kon dit nooit hebben plaatsgevonden in een natuurgebied ;)
pi_197793964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik help het je hopen... durf dat zelf nog niet te model(l)eren :P
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:41:14 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197793966
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ook niet erg...zolang de ziekenhuizen maar leeg blijven
Exact. Hopelijk ziet de overheid dat ook in, want op de routekaart gaat oa over het aantal besmettingen bij waakzaam. Dat moeten ze echt los gaan laten zodra de kwetsbaren geprikt zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197793971
quote:
88s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:?
Heb je klachten? Laat je testen. Ook bij een proest.
pi_197793972
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens mij werd begin vorige week redelijk massaal besloten om te regels niet na te leven. Geen tienduizenden mensen, maar wel een substantieel deel. Die mensen kunnen ze op korte termijn niet allemaal pakken. Het zou mij verbazen als ze 10% al binnen hebben zitten, maar die 10% hebben ze juridisch z'n duw gegeven dat de rest zich wel 3 keer bedenkt en het 's avonds weer rustig is op de straten.
10% ? dat is een nul teveel
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:42:40 #29
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197793984
quote:

[..]

Als duidelijk is dat besmettingen eerder betekenen dat iemand 2 dagen grieperig is en niet meer naar een ziekenhuis hoeft word dat wel bijgesteld. Dat zou betekenen dat het vaccin de besmetting niet voorkomt maar wel de heftige gevolgen, en dat is prima voor nu.
pi_197793986
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:41 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik help het je hopen... durf dat zelf nog niet te model(l)eren :P
gewoon even de grafiek van vorig jaar erbij pakken ;)
zo simpel zou het moeten zijn, tevens hebben er dan al veel meer immuniteit door besmetting/vaccinatie
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:43:27 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197793994
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:
En als je kwetsbaar bent bent ga je ook niet gelijk naar het eerste festival met 20.000 man lijkt me.
ik hoop nog op een EK met publiek in juni
pi_197794000
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:41 schreef zalkc het volgende:

[..]

F1 is ook internationale prestige, op dat moment rijden ze ook elders in Europa, als er daar wel publiek zit gaat Nederland af als een gieter, dat gaat nooit gebeuren. Er is heel veel politiek draagvlak voor dit evenement, anders kon dit nooit hebben plaatsgevonden in een natuurgebied ;)
Dat ligt compleet aan de dan geldende situatie. Dit seizoen zijn er ook races zonder en met (wat) publiek gereden, heb niet het idee dat landen waar geen publiek welkom was nou zo af zijn gegaan.

Ik denk dat iedereen alles eraan doet dit zo snel mogelijk weer te laten gebeuren, maar ik moet een beetje lachen om de 'als het in de zomer niet terug naar normaal is dan ben ik er klaar mee!' retoriek hier. Want ook al ben je er klaar mee, als de overheid een F1 met publiek niet verantwoord vindt komt er een F1 zonder publiek of geen F1.
In Southern Sun
pi_197794003
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

geen volle stadions denk ik
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:44:14 #34
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_197794007
Mijn vader is 60+ en heeft COPD. Hij heeft nog geen uitnodiging voor vaccinatie gehad. Iemand een idee wanneer hij deze kan verwachten?
pi_197794013
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:
Als je heel erg kwetsbaar/fragiel bent kijk je sowieso hopelijk wel uit
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197794014
quote:

[..]

EK is toch sfeerloos, beter volle champions league en Europa League stadions
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:44:48 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197794016
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:41 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nederland gaat nu ook af als een gieter en zie ze nog niet erg opschieten met vaccineren.
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:45:09 #38
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197794021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:05 schreef zalkc het volgende:

[..]

de Britse variant is anders in Nederland geloof ik, gisteren werd me ook al duidelijk dat die variant Brussel ook preventief mijd, België heeft momenteel aantoonbaar minder maatregelen en een dalende lijn. dat strookt niet met een Britse variant die de overhand daar krijgt en niet onder controle is lijkt me.

Ik wil heel graag weten waarom hier de opmars niet te stoppen zou zijn maar in de buitenlanden er geen vuiltje aan de lucht lijkt te zijn of waarom het daar wel goed beheersbaar is.
In België stijgen de besmettingen al weken:
laagste weekgemiddelde was 11120 op 2 januari (deels door minder testen tijdens de feestdagen), op 15 januari was het 14201, op 30 januari was het gestegen tot 16437.
are we infinite or am I alone
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:45:24 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197794024
quote:
4s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

eens maar het gaat me om het idee en streven
pi_197794025
quote:

[..]

De KNVB zet er zelf ook vol op in, las ik gister. Zegt niets natuurlijk, maar het is in ieder geval enigszins bemoedigend.
In Southern Sun
pi_197794026
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:44 schreef Sunri5e het volgende:
Mijn vader is 60+ en heeft COPD. Hij heeft nog geen uitnodiging voor vaccinatie gehad. Iemand een idee wanneer hij deze kan verwachten?
deze maand
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:45:36 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197794032
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Exact. Hopelijk ziet de overheid dat ook in, want op de routekaart gaat oa over het aantal besmettingen bij waakzaam. Dat moeten ze echt los gaan laten zodra de kwetsbaren geprikt zijn.
Zeker aangezien de vaccins in eerste instantie ook helemaal niet bedoeld zijn om besmettingen tegen te gaan. Dus daar kun je op een gegeven moment gewoon niet (goed) meer op de sturen. Het gaat dan echt nog om wat er in het ziekenhuis komt.
pi_197794038
quote:
4s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

Allebei is prachtig :).
In Southern Sun
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:47:17 #44
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197794052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat ligt compleet aan de dan geldende situatie. Dit seizoen zijn er ook races zonder en met (wat) publiek gereden, heb niet het idee dat landen waar geen publiek welkom was nou zo af zijn gegaan.

Ik denk dat iedereen alles eraan doet dit zo snel mogelijk weer te laten gebeuren, maar ik moet een beetje lachen om de 'als het in de zomer niet terug naar normaal is dan ben ik er klaar mee!' retoriek hier. Want ook al ben je er klaar mee, als de overheid een F1 met publiek niet verantwoord vindt komt er een F1 zonder publiek of geen F1.
Dat was in een situatie zinder vaccin. Voor Zandvoort is er een race op Spa en daarna in Italië, als het daar wel kan en hier niet zou het mij oprecht verbazen. als het daar ook nog niet kan is het weer een ander verhaal, maar dan is er we iets gebeurd in de tussentijd, de Albanese mutatie ofzo.
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:47:57 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197794059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zeker aangezien de vaccins in eerste instantie ook helemaal niet bedoeld zijn om besmettingen tegen te gaan. Dus daar kun je op een gegeven moment gewoon niet (goed) meer op de sturen. Het gaat dan echt nog om wat er in het ziekenhuis komt.
Precies :Y
Dat gegeven lijkt helemaal niet in lijn met de routekaart. Maargoed, dat zal tzt wel aangepast worden idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197794060
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat was in een situatie zinder vaccin. Voor Zandvoort is er een race op Spa en daarna in Italië, als het daar wel kan en hier niet zou het mij oprecht verbazen. als het daar ook nog niet kan is het weer een ander verhaal, maar dan is er we iets gebeurd in de tussentijd, de Albanese mutatie ofzo.
Dat bedoel ik, het ligt echt aan de dan geldende situatie. Andere landen zijn misschien eerder geneigd risico te nemen, kan ook. Ik geloof niet dat je dan af gaat, eerlijk gezegd.
In Southern Sun
pi_197794066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:01 schreef Questular het volgende:

[..]

Wonen opa en oma dan aan de andere kant van Nederland? Want waarom kunnen ze anders niet meer oppassen?
Omdat mama pas laat thuis is en opa normaal oppast tot half 10. Woont slechts twee straten verder maar dat maakt weinig uit met de avondklok. Dat is een scenario, een eenvoudig scenario. Er zijn tig scenarios mogelijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197794070
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

geen volle stadions denk ik
Misschien door de sneltests , en het is buiten, maar denk het ook niet. Augustus, september wat je zegt lijkt me waarschijnlijker.

Of misschien juli. Ook volle stadions vallen onder dat fans, dus kennelijk zetten ze daar zelf op in. Maar juni? Nee.
#WeesGeenWhales
pi_197794077
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De KNVB zet er zelf ook vol op in, las ik gister. Zegt niets natuurlijk, maar het is in ieder geval enigszins bemoedigend.
Haha, de KNVB en iets met supporters regelen :')
Die kunnen echt helemaal niets.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2021 10:49:15 ]
pi_197794078
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In België stijgen de besmettingen al weken:
laagste weekgemiddelde was 11120 op 2 januari (deels door minder testen tijdens de feestdagen), op 15 januari was het 14201, op 30 januari was het gestegen tot 16437.
Die hadden in november hun hoogtepunt, sindsdien is het de laatste weken / maanden stabiel.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200319_04895640
pi_197794092
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zoals ik deelde, uit onderzoek blijkt dat een dosis van AstraZeneca al 67% van transmissie stopt.

67% steriliserend bij een halve kuur van het slechtste vaccin, in Engeland recent dus ook nog tegen die mutatie.

Dus ik denk dat hoewel idd eerste doel het daar ook wel goed mee komt 😄
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')