Ik had zo’n baby die altijd aan stond.quote:Op woensdag 3 februari 2021 06:24 schreef Barreltje het volgende:
Tevens gister mn nichtje gezien![]()
En vastgehouden en bewonderd en alles!![]()
Boekje viel in de smaak bij de ouders dus nu de serie bestellen![]()
Een baby zo jong is wel een beetje saai hoor.. slapen slapen slapen...
Ze liet nog wel even haar boer en wind feature zien..![]()
Tnx!quote:
Ja hoor! Het was gewoon verwondering enzo.. zusje was super lief en gaf me eigenlijk meteen de baby (na vragen of ik het wilde) en ik heb er dus 2 uur naar zitten staren.. en een beetje in zitten porren zodat ze dr ogen open deedquote:Op woensdag 3 februari 2021 06:58 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik had zo’n baby die altijd aan stond.
Liefst op vol volume
Dat was echr niet heel relaxt.. maar aantal jaar later bij stiefzusje op de koffie.. en dan zo’n baby die alleen maar slaapt... ik vond het echt heel raar... en stiekem een beetje saai inderdaad.
Verder wel met enigzins goed gevoel de visite overleefd? Lijkt me toch... dubbel.
Superliefquote:Op woensdag 3 februari 2021 07:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja hoor! Het was gewoon verwondering enzo.. zusje was super lief en gaf me eigenlijk meteen de baby (na vragen of ik het wilde) en ik heb er dus 2 uur naar zitten staren.. en een beetje in zitten porren zodat ze dr ogen open deedzusje is super relaxt er mee.. en houdt enorm rekening met ons.. ik moest en zou de eerste zijn die nichtje te zien kreeg.. mn ouders zijn zelfs nog niet langs geweest
..
Dus nu ze weten dat ik langs ben geweest staan ze te trappelen..
Dit lied is al 24 jaar oud en Tarkan is nog steeds de grootste zanger van Turkijequote:
Als het niet te vaak gebeurt is dat toch juist een van de leuke dingen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:13 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhAlweer bezig sinds 5:30. Iets met slaap weg en zo
En gisteravond om 22 uur nog uit mijn bed gebeld voor een productiestoring
En ik maar denken dat die tijd achter me lag
24 jaarquote:Op woensdag 3 februari 2021 07:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dit lied is al 24 jaar oud en Tarkan is nog steeds de grootste zanger van Turkije![]()
Ik dacht dat dit een eendagsvlieg was. Not.
Nou, ik heb liever dat mensen dingen zelf oplossenquote:Op woensdag 3 februari 2021 07:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Als het niet te vaak gebeurt is dat toch juist een van de leuke dingen?
Googlen op 'KISS abbreviation'quote:Op woensdag 3 februari 2021 06:26 schreef Barreltje het volgende:
Ik was dus nog wel de afkorting KISS aan het Google, maar dat is nog best lastig als je alleen de afkorting weet
Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zugquote:Op woensdag 3 februari 2021 06:26 schreef Barreltje het volgende:
Ik was dus nog wel de afkorting KISS aan het Google, maar dat is nog best lastig als je alleen de afkorting weet
Ideale ordehandhavers!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben nu trouwens robotfilmpjes van Boston Dynamics aan het kijken. Want knap, leuk, fascinerend
Dansende robots!![]()
Zo gaafquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben nu trouwens robotfilmpjes van Boston Dynamics aan het kijken. Want knap, leuk, fascinerend
Dansende robots!![]()
Besef je wel dat N=heel veel, aangezien hier gewoon onderzoek naar gedaan wordt? En dat er in de GGZ evidence-based gewerkt wordt, dus dat er gewoon bekend is dat bepaalde behandelingen goed helpen bij bepaalde problemen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja van de ervaring van iemand anders kun je dan zeggen N=1
Net op de plee dacht ik nog aan een "nuance" (hoe is het mogelijk) aan dit verhaal. Is er hierin een verschil tussen aan zelfmoord denken en daadwerkelijk al één/meerdere pogingen te hebben ondernomen.
De N2 van mij hadden dus wel al pogingen gedaan in het verleden. Is dat ook goed te behandelen?
Dat dacht ik ook, maar het grootste deel van ons afval kan ik toch echt in de PMD zakken afvoeren, dus ik ben heel blij dat ze die hier wekelijks (gratis) ophalen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 08:34 schreef z80 het volgende:
Zojuist is er een ton voor plasticafval bezorgd. Kreng is groooot. Die hoef ik maar 1 keer per jaar aan de straat te zetten. Geen idee wie bedacht heeft dat dit formaat handig is. Maar die persoon woont waarschijnlijk met een groot gezin in een landhuis met veel ruimte.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:08 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Besef je wel dat N=heel veel, aangezien hier gewoon onderzoek naar gedaan wordt? En dat er in de GGZ evidence-based gewerkt wordt, dus dat er gewoon bekend is dat bepaalde behandelingen goed helpen bij bepaalde problemen?
Op individueel niveau kan het dan zijn dat een behandeling niet aanslaat en iemand toch suïcide pleegt. Net zoals dat een evidence-based behandeling met chemo-kuren ook niet goed aan kan slaan en iemand met kanker toch kan overlijden.
Je laatste vraag klinkt hetzelfde als: ik ken twee mensen die kanker hebben gehad en ondanks behandeling later toch overleden. Is kanker wel te behandelen?
Net zoals met lichamelijke ziekten kan suïcidaliteit een scala aan oorzaken hebben en zich op allerlei manieren manifesteren. De ene patiënt is de andere niet.
Wat bekend is, is dat er beschermende factoren zijn:
- Goede sociale steun
- Verantwoordelijkheid tegenover anderen, kinderen
- Actief betrokken zijn bij een religieuze gemeenschap
- Goede therapeutische relatie
De coronacrisis heeft invloed op al deze factoren.
Mocht je als meelezer zelf worstelen met suïcidaliteit: mijn DM staat open. Zoek contact met iemand die je vertrouwt, bel je huisarts/hulpverlener of 0800-0113.
(En waarom ik hier zo uitgebreid op in ga: omdat ik best wat mensen tegenkom die lang wachten met hulp zoeken of niet begrijpen waarom hun somberheid niet 'gewoon' overgaat. Het stigma richt veel schade aan. DerLudolf is wellicht niet de enige die zulke vragen stelt)
Dat is lief gezegdquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:16 schreef Lot_1 het volgende:
Hai minilot!
@:Barreltje: nog even juichen om je baby-gesnuffelbaby's zijn ook saai. En fantastisch
![]()
@:Tele_6: van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam is een enorme stap!wat vind je inmiddels van je therapeut die toch geen schema-therapie bleek te geven?
Hier is al jaren het afval gescheiden. Er stonden 3 containers, 3 bakken voor glas en zakken voor plastic. De zakken zijn nu ook vervangen door een container. Wel eentje van het formaat waar je letterlijk in kunt gaan zitten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:26 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar het grootste deel van ons afval kan ik toch echt in de PMD zakken afvoeren, dus ik ben heel blij dat ze die hier wekelijks (gratis) ophalen.
En verder zeggen mensen hier hele zinnige dingen over mentale problemen.
Een rare meneerquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is lief gezegd
Ik denk dat hij het vooral geen naam wilde geven. De laatste paar gesprekken heeft hij namelijk druk schema's zitten noteren terwijl ik vertelde over waar ik zoal tegenaan loopdus ik denk dat het wel goed komt. Het blijft een beetje een rare meneer, maar dat maakt niet uit.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ah @:Barreltje fijn dat je de jonge dame hebt kunnen zien en besnuffelen.
Dank voor deze duidelijke uitleg @:Lot_1
En sommige liedjes stonden vorig jaar nog gewoon in een top 40 lijst hoor....helemaal niet 40 jaar of 24 jaar geleden. Is niet zo, punt![]()
Snap ook waarom ik gisteren wat somber was. Vannacht heerlijk geslapen, en dat was een paar dagen niet zo geweest.
mmm en ik dacht dat ik vanochtend een zwarte broek had aangedaan, maar nu het licht is blijkt het een blauwe broek te zijn. De rest van de kleding past er niet helemaal bij.
Ik vind ze wel wat hebben, die gele vind ik best cutequote:Op woensdag 3 februari 2021 08:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ideale ordehandhavers!
Ze zijn niet schattig.
Mijn vriend blijft altijd bij hoog en laag volhouden dat mijn skibroek ZWART is. Dat ding is donkerblauw. Laatst ook al met een vestje; duidelijk donkerblauw, maar meneer vond het toch meer zwart.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ah @:Barreltje fijn dat je de jonge dame hebt kunnen zien en besnuffelen.
Dank voor deze duidelijke uitleg @:Lot_1
En sommige liedjes stonden vorig jaar nog gewoon in een top 40 lijst hoor....helemaal niet 40 jaar of 24 jaar geleden. Is niet zo, punt![]()
Snap ook waarom ik gisteren wat somber was. Vannacht heerlijk geslapen, en dat was een paar dagen niet zo geweest.
mmm en ik dacht dat ik vanochtend een zwarte broek had aangedaan, maar nu het licht is blijkt het een blauwe broek te zijn. De rest van de kleding past er niet helemaal bij.
Ahw, zonde. Of ga het nog wel gebruiken?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:44 schreef Lot_1 het volgende:
Goedik heb zojuist het fotobehang uit de doos gehaald wat ik ruim 1,5 jaar geleden gekocht heb. Het was de bedoeling om dat in juni 2019 op de muur te plakken, maar 4 dagen voordat ik dat had gepland te doen, beviel ik.
Nu dus voor het eerst het behang bekeken.. is het veel donkerder dan de bedoeling was
Daarom heb ik het nog steeds aan. Broek zit lekker en da's t belangrijkstquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
Hoax, kantoor perikelen bestaan niet meer
Ja, hij is minstens 70 en loopt in een coltrui en een bruine corduroy blazer, met zo'n rond bruin brilletje. Hij heeft de meest antieke woordenschat ooit, dat zelfs ik (en ik heb prima taalgevoel) hem soms moet vragen wat hij bedoelt. Hij zei deze week dat hij het zo leuk vond dat hij nu bij de autisme-instelling is komen werken, want hij heeft nog nooit zulke beleefde cliënten gehad.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:39 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Een rare meneerAls het maar aansluit bij wat je nodig hebt hè? Klinkt goed
Ik zie het vaak ook pas als je het naast iets anders houdt. Laatst kwam ik erachter dat m'n handschoenen donkerblauw zijn, want ik heb nu een zwarte jas. Die handschoenen heb ik al bijna 10 jaarquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn vriend blijft altijd bij hoog en laag volhouden dat mijn skibroek ZWART is. Dat ding is donkerblauw. Laatst ook al met een vestje; duidelijk donkerblauw, maar meneer vond het toch meer zwart.
Hij is gewoon een pietsie kleurenblind maar weigert het toe te geven
Heet hij Ad? Die was wel gestoord trouwens, ik hoop voor jou van niet. En ik denk dat hij destijds 70 was dus hij zal inmiddels wel dood zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, hij is minstens 70 en loopt in een coltrui en een bruine corduroy blazer, met zo'n rond bruin brilletje. Hij heeft de meest antieke woordenschat ooit, dat zelfs ik (en ik heb prima taalgevoel) hem soms moet vragen wat hij bedoelt. Hij zei deze week dat hij het zo leuk vond dat hij nu bij de autisme-instelling is komen werken, want hij heeft nog nooit zulke beleefde cliënten gehad.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, hij is minstens 70 en loopt in een coltrui en een bruine corduroy blazer, met zo'n rond bruin brilletje. Hij heeft de meest antieke woordenschat ooit, dat zelfs ik (en ik heb prima taalgevoel) hem soms moet vragen wat hij bedoelt. Hij zei deze week dat hij het zo leuk vond dat hij nu bij de autisme-instelling is komen werken, want hij heeft nog nooit zulke beleefde cliënten gehad.
Het geeft ook niks, het is niet iets waar je iets aan kunt doen (verder heeft hij wel betere ogen dan ik, want ik ben zonder lenzen weer stekeblind en hij niet) maar mijn vriend is dan wel zo koppig als een ezel en weigert het toe te gevenquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zie het vaak ook pas als je het naast iets anders houdt. Laatst kwam ik erachter dat m'n handschoenen donkerblauw zijn, want ik heb nu een zwarte jas. Die handschoenen heb ik al bijna 10 jaar
Ze lopen op een vieze manier.quote:Op woensdag 3 februari 2021 08:56 schreef sigme het volgende:
Papiervisjes/zilvervisjes vind ik dan weer wel mooi.
Nooit begrepen wat mensen daar eng of vies aan vinden.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag een mooie post van @:Lot_1Daardoor heb ik even teruggelezen ondanks dat ik dat nooit doe en ik hink nu op de gedachte 'ik wou dat ik het nu ook niet gedaan had'.
Het is echt geen schande om niet veel/het fijne/wat dingen te weten van psychische problemen, maar doe dan geen debiele uitspraken voor de hele groep die nergens op gestaafd zijn. Educate yourself. Of niet, maar hou dan je klep. Sowieso zijn aannames echt vet kut. Je zou ook gewoon met mensen kunnen praten in plaats van mensen alleen maar tegen het instabiele zere been te trappen.
Nu ga ik ophouden met proberen want ik las dat ik mezelf toch wel van kant maak, sooner or later. Joe.
Nee hoor. En hij zei dat hij hiervoor 1000 jaar bij justitie heeft gewerkt, dus dan zal je hem ook niet hebben kunnen tegenkomen denk ik zo.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Heet hij Ad? Die was wel gestoord trouwens, ik hoop voor jou van niet. En ik denk dat hij destijds 70 was dus hij zal inmiddels wel dood zijn.
Ik heb er nul verstand van maar als ik soms verder denk aan "na corona" slaag me de schrik om het hart.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:40 schreef Clubsoda het volgende:
En in het kader 'de gevolgen van corona', zal ik nog even delen wat ik vooral voorbij zie komen. Gewoon omdat het kanEen groep die ik hard geraakt zie worden, zijn parkinsonpatiënten. Parkinson is een nare kutziekte die niet alleen veel invloed heeft op hoe het lichamelijk gaat maar ook psychisch. Dat is niet omdat het slappe hannessen zijn, maar omdat de neurotransmitter die een rol speelt in de ziekte niet naar Descartes luistert
Kortom, je kunt er hartstikke depressief bij worden, ook als dat helemaal niet in je natuur zat. Door de aard van de ziekte hebben deze mensen enorm veel baat bij activatie en structuur en bij lichaamsbeweging. Drie keer raden hoe het nu met deze mensen gaat nu werkelijk alles (sportscholen, dagbesteding, fysiotherapie, vrijwilligers) niet door kan gaan. Ik zie zoveel mensen met een enorme terugval, het is schrijnend
![]()
En dan zijn er de mensen met kanker die daar onherroepelijk binnen ongeveer een jaar dood aan gaan. De groep die dolgraag herinneringen wil maken: hun familie en vrienden wil knuffelen, uitstapjes en reizen wil maken met hun (klein)kinderen. Voor wie het feit dat ze niet samen uit eten kunnen voor hun verjaardag zoals de traditie was, maar moeilijk te verkroppen is omdat het misschien wel de laatste keer is.
Dus, kom eens uit je bubbel, het gaat zoveel mensen aan. Psychisch lijden is niet altijd maar depressie=suïcidaal=dood=collateral damage, en door. We hebben hele boekenwerken hè, om psychische klachten te classificerenZelfs als je het zakelijk wilt bekijken: de GGZ neemt al een enorme postenkost in de gezondheidszorg voor zijn rekening, en samen met alle organisatieproblemen die er zijn en compleet overbelaste hulpverleners denk ik dat we voor een behoorlijk probleem staan met z'n allen.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag een mooie post van @:Lot_1Daardoor heb ik even teruggelezen ondanks dat ik dat nooit doe en ik hink nu op de gedachte 'ik wou dat ik het nu ook niet gedaan had'.
Het is echt geen schande om niet veel/het fijne/wat dingen te weten van psychische problemen, maar doe dan geen debiele uitspraken voor de hele groep die nergens op gestaafd zijn. Educate yourself. Of niet, maar hou dan je klep. Sowieso zijn aannames echt vet kut. Je zou ook gewoon met mensen kunnen praten in plaats van mensen alleen maar tegen het instabiele zere been te trappen.
Nu ga ik ophouden met proberen want ik las dat ik mezelf toch wel van kant maak, sooner or later. Joe.
Hah. Nee. Maar hij voldeed aan de uiterlijke beschrijving.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee hoor. En hij zei dat hij hiervoor 1000 jaar bij justitie heeft gewerkt, dus dan zal je hem ook niet hebben kunnen tegenkomen denk ik zo.
Alle dingen die nu uitgesteld moeten worden gaan nog een heel probleem worden inderdaad. Vandaag in het nieuws ook, alle kankerdiagnoses die niet gedaan zijn omdat de bevolkingsonderzoeken stilgelegen hebben. Die mensen zitten straks dus met verder gevorderde tumoren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb er nul verstand van maar als ik soms verder denk aan "na corona" slaag me de schrik om het hart.
Zoveel mensen met problemen. Financieel natuurlijk, bedrijven die omvallen, dat is voorzien en voor velen begrijpelijk. Maar mensen die met de psychische gevolgen daarvan te maken krijgen, de mensen die nu psychische problemen hebben, kwetsbare kinderen en mensen niet (nog niet) aan de bel trekken.. Gezondheidswerkers die nu in de frontlinie zitten en dingen zien die geen mens zou moeten zien. En dan te bedenken dat de GGZ al op hun tenen liep en vast niet genoeg bekwame mensen meer op voorraad hebben. Dat gaat nog jaren en jaren van ellende worden ben ik bang. Het materiele is "min of meer" makkelijk. Maar het geestelijke is een heel ander verhaal.
quote:
Liefquote:
quote:
Oei.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hah. Nee. Maar hij voldeed aan de uiterlijke beschrijving.
Fijn voor jou, want die van mij was echt een mongol.
Je hebt 100% gelijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Lonaa het volgende:
Dit behoeft nuancering, stel maar bij naar 'je gaat dood, sooner or later'.quote:Nu ga ik ophouden met proberen want ik las dat ik mezelf toch wel van kant maak, sooner or later. Joe.
'Hmm. Ik heb nog nooit gezien dat iemand zoveel vocht vast hield bij Lithium. Laten we er plastabletten bij voorschrijven. Dat heb ik nog nooit gedaan dus ik denk dat het wel kan'quote:
Ja, ook dat is afschuwelijk. Maar voor veel mensen is dit "tastbaar". Geestelijke problemen, als je er zelf geen last van hebt of er geen oog voor hebt niet. Maar er is zoveel bezuinigd daarop, ben zo bang dat er geen mensen genoeg zijn, zelfs al is er geld voor, om mensen te helpen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Alle dingen die nu uitgesteld moeten worden gaan nog een heel probleem worden inderdaad. Vandaag in het nieuws ook, alle kankerdiagnoses die niet gedaan zijn omdat de bevolkingsonderzoeken stilgelegen hebben. Die mensen zitten straks dus met verder gevorderde tumoren.
Dat is wel mijn nuancering.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk.
[..]
Dit behoeft nuancering, stel maar bij naar 'je gaat dood, sooner or later'.
Manmanman.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
'Hmm. Ik heb nog nooit gezien dat iemand zoveel vocht vast hield bij Lithium. Laten we er plastabletten bij voorschrijven. Dat heb ik nog nooit gedaan dus ik denk dat het wel kan'
* 2 dagen later
'Oh, dit zijn wel symptomen van lithium-vergiftiging. Maybe not'.![]()
Deze man was dus al 40 jaar psychiater he? Fack me.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Manmanman.![]()
Ik geloof dat mijnes geen medicijnen voor mag schrijven, dus dat scheelt ook
quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is wel mijn nuancering.Ik hoop later. Deze chronisch-depressieve wil eigenlijk wel oud worden. wtf is dat.
Daarom, en door alles nog meer, mag die routekaart from/to hell de deur uit wmbquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef sigme het volgende:
Ook: pubers *moeten* (biologisch/psychologisch) zich ontwikkelen tot normale mensen door met soortgenoten te kloten. Met name met leeftijdsgenoten.
Verhinder alle pubers een jaar lang om te kloten met soortgenoten en er gaan een hoop meer mensen volwassen worden die belangrijke stappen in hun emotionele ontwikkeling gemist hebben. Niet meer in te halen. En de een gaat dat beter opvangen dan de ander, maar voor ons als groep, als samenleving, is het gewoon een hoop schade die we oplopen.
Jaquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ook dat is afschuwelijk. Maar voor veel mensen is dit "tastbaar". Geestelijke problemen, als je er zelf geen last van hebt of er geen oog voor hebt niet. Maar er is zoveel bezuinigd daarop, ben zo bang dat er geen mensen genoeg zijn, zelfs al is er geld voor, om mensen te helpen.
Oh, wat ik nog wilde zeggen. I'm with you over de somewhat old-people-collateral-damage. #onpopulairemening.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarom, en door alles nog meer, mag die routekaart from/to hell de deur uit wmb
Mannnnnquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Deze man was dus al 40 jaar psychiater he? Fack me.
Hij was me ook even vergeten te vertellen dat een bepaald medicijn dat hij me voorschreef van invloed was op de anti-concpetiepil. That could have gone ugly man.![]()
Daar kwam ik zelf achter, trouwens. Ik las Het Grote Boek, want ik vertrouwde die vent voor geen poep.
Ik merk dat wel bij kinderen van vluchtelingen. Die reageren soms ook heel anders. "Probleem" dat ik daar wel zie (maar niets mee kan) is dat veel ouders gewoon op de oude voet doorgaan, als voor de oorlog. Een hele liefdevolle opvoeding, maar ook een hele strenge. Niet altijd even veel oog voor wat die kinderen jaren lang hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef sigme het volgende:
Ook: pubers *moeten* (biologisch/psychologisch) zich ontwikkelen tot normale mensen door met soortgenoten te kloten. Met name met leeftijdsgenoten.
Verhinder alle pubers een jaar lang om te kloten met soortgenoten en er gaan een hoop meer mensen volwassen worden die belangrijke stappen in hun emotionele ontwikkeling gemist hebben. Niet meer in te halen. En de een gaat dat beter opvangen dan de ander, maar voor ons als groep, als samenleving, is het gewoon een hoop schade die we oplopen.
Zodoende wilde ik, ondanks nihiele kans Heel Heel Heel zeker weten dat dit niet dezelfde meneer was.quote:
QFT.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:07 schreef Clubsoda het volgende:
Veel mensen met suïcidale gedachten willen ook niet per se dood. Die willen alleen niet zo verder, en dood is een (drastische) oplossing. Die kun je dus helpen om anders verder te gaan en vooral helpen met nadenken hoe dat anders er dan precies uit ziet, want als je je zo rot voelt, dan kun je niet nadenken. En sommige mensen willen wel echt dood en dat moet je ook mogen willen vind ik, als mens, maar dan is het wel fijn als dat in openheid kan en niet in eenzaamheid en uitzichtloosheid.
Nou, ik moet zeggen dat ik dat ook wel wat beklemmend vind, om na te denken over de komende 40 jaar ofzoquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:15 schreef Lonaa het volgende:
Dat iedere dag denk ik er niet bij trouwens want holy hell. Dat is nog lang man.
En dat GGZ in ons politieke bestel nog immer niet serieus genomen wordt en je voor lichamelijke shit zo achterlijk dure behandelingen kunt krijgen maar voor GGZ behandelingen vaak eigen bijdrages moet betalen, aanvullend verzekerd moet zijn, maar x behandelingen vergoed krijgt etc.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:
En dan te bedenken dat de GGZ al op hun tenen liep en vast niet genoeg bekwame mensen meer op voorraad hebben. Dat gaat nog jaren en jaren van ellende worden ben ik bang. Het materiele is "min of meer" makkelijk. Maar het geestelijke is een heel ander verhaal.
Stomquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog nooit een psychiater ontmoet die niet op de een of andere manier wat (wereld)vreemd was. N=10 ongeveer
Ik had video consult. Ziekenhuis had slechte verbinding. Wat een gedoe. Je zit de helft van de tijd over technische problemen te lullen ipv medische problemen.
Denk dat dat tot op zekere hoogte ook wel gezonde reactie is hoor.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, ik moet zeggen dat ik dat ook wel wat beklemmend vind, om na te denken over de komende 40 jaar ofzoSoms is alleen vandaag ook gewoon genoeg
Nou, niet beklemmend als in dat ik dat nog te lang vind duren, maar wel de onoverzienbaarheid ervan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Isabeau het volgende:
Oh echt? Ik vind dat de afgelopen 30 jaar zo allejezus snel is gegaan, dat ik ook wel geloof dat de komende 30+ jaar veel te snel zullen gaan. Er is nog zoveel leuks te leren, ontdekken, doen. Al is dat doen wel ernstig beperkt tegenwoordig.
Nee, eigenlijk niet. Ik had nog willen vragen over dingen opbouwen. Ik ben daar heel slecht in. Als ze zeggen dat je dat op gevoel moet doen dan ga ik geheid over allerlei grenzen heen. Maar als ik bang ben te veel te doen, dan die ik waarschijnlijk juist te weinigquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Clubsoda het volgende:
StomWel kunnen bespreken wat voor jou belangrijk was?
Het gaat echt heel erg worden ben ik bang. Corona is best eng, maar de toekomst na corona is nog veel enger, want niet vatbaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dat GGZ in ons politieke bestel nog immer niet serieus genomen wordt en je voor lichamelijke shit zo achterlijk dure behandelingen kunt krijgen maar voor GGZ behandelingen vaak eigen bijdrages moet betalen, aanvullend verzekerd moet zijn, maar x behandelingen vergoed krijgt etc.
Om nog niet eens te spreken van de totale willekeur in zorg voor onze jeugd sinds de jeugdwet door gemeentes wordt uitgevoerd en sommige achterlijke gemeentes in ons land dus bijvoorbeeld tegen gezinnen kunnen zeggen vreet eerst je huis maar op voor we je zorg geven (en zelfs dan weten we nog niet of we zin hebben), wij besteden ons geld liever aan een paar megalomane bouwprojecten want dat staat toffer.
Zo gingen we dus al om met onze toekomst. Nog zonder corona. Wordt lachen nu we corona erbij gekregen hebben.
Fuck, ik vind vandaag vaak al vrij veel.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:15 schreef Lonaa het volgende:
Dat iedere dag denk ik er niet bij trouwens want holy hell. Dat is nog lang man.
Hence mijn post dat ik boodschappen moet doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Fuck, ik vind vandaag vaak al vrij veel.
Daar sta ik eigenlijk nooit bij stil. Ik geloof niet dat we kunnen weten wat de toekomst brengt en er kan van alles ongevraagd op je pad komen. Op die manier aan de toekomst denken geeft vooral nare, negatieve scenario's en dat hoeft helemaal het geval niet te zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:24 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, niet beklemmend als in dat ik dat nog te lang vind duren, maar wel de onoverzienbaarheid ervan.
Ook voor behandelingen aan lichamelijke aandoeningen moet er bijbetaald worden indien het geen dodelijke ziekte is. Bijna alles aan het bewegingsapparaat is op eigen kosten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dat GGZ in ons politieke bestel nog immer niet serieus genomen wordt en je voor lichamelijke shit zo achterlijk dure behandelingen kunt krijgen maar voor GGZ behandelingen vaak eigen bijdrages moet betalen, aanvullend verzekerd moet zijn, maar x behandelingen vergoed krijgt etc.
Om nog niet eens te spreken van de totale willekeur in zorg voor onze jeugd sinds de jeugdwet door gemeentes wordt uitgevoerd en sommige achterlijke gemeentes in ons land dus bijvoorbeeld tegen gezinnen kunnen zeggen vreet eerst je huis maar op voor we je zorg geven (en zelfs dan weten we nog niet of we zin hebben), wij besteden ons geld liever aan een paar megalomane bouwprojecten want dat staat toffer.
Zo gingen we dus al om met onze toekomst. Nog zonder corona. Wordt lachen nu we corona erbij gekregen hebben.
Fysiotherapie wordt gewoon vergoed? Steunzolen ook?quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Ook voor behandelingen aan lichamelijke aandoeningen moet er bijbetaald worden indien het geen dodelijke ziekte is. Bijna alles aan het bewegingsapparaat is op eigen kosten.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Ik had nog willen vragen over dingen opbouwen. Ik ben daar heel slecht in. Als ze zeggen dat je dat op gevoel moet doen dan ga ik geheid over allerlei grenzen heen. Maar als ik bang ben te veel te doen, dan die ik waarschijnlijk juist te weinig![]()
Nou ja, het gevoelloze van mijn buik (buitenkant) is blijkbaar tijdelijk, dat wel een antwoord op gekregen.
Ik vond het zo een onaangenaam en rommelig gesprek.
En dit doet dus half Nederland inmiddels met hun arts of zorgverlener. Fml
Ja precies, dat bedoel ik ookquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar sta ik eigenlijk nooit bij stil. Ik geloof niet dat we kunnen weten wat de toekomst brengt en er kan van alles ongevraagd op je pad komen. Op die manier aan de toekomst denken geeft vooral nare, negatieve scenario's en dat hoeft helemaal het geval niet te zijn natuurlijk.
(Beetje verstandig dingen vooruit plannen is niets mis mee natuurlijk, zoals aan je pensioen denken en zo)
Volgens mij moet je aanvullend verzekerd zijn voor fysio, zit niet in basis pakket tenzij chronisch nodig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Fysiotherapie wordt gewoon vergoed? Steunzolen ook?Om maar wat te noemen.
Ja, inderdaad, dat is waar. Ik dacht 9 behandelingen in de basisverzekering, maar dat is inderdaad in de goedkoopste aanvullende verzekering. Ik heb er 18, dat heb ik nodigquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij moet je aanvullend verzekerd zijn voor fysio, zit niet in basis pakket tenzij chronisch nodig.
Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Ik heb nauwelijks verstand van herstel na grote buik operatie. Alleen van diagnose en behandeling (verouderde kennis) en dan houdt mijn kennis en kunde op.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef Sarabi het volgende:
dat werkt dus niet echt.
Kan je misschien nog een mailtje sturen met vragen?
Ik heb er 32 ofzo.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, dat is waar. Ik dacht 9 behandelingen in de basisverzekering, maar dat is inderdaad in de goedkoopste aanvullende verzekering. Ik heb er 18, dat heb ik nodigIk mag vanmiddag weer naar mijn fysio, het is weer goed bal hier
![]()
Niet per se als je een fatsoenlijke aanvullende verzekering hebt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Ook voor behandelingen aan lichamelijke aandoeningen moet er bijbetaald worden indien het geen dodelijke ziekte is. Bijna alles aan het bewegingsapparaat is op eigen kosten.
Ik heb ook speciaal voor fysiotherapie een aanvullende verzekering.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:35 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, inderdaad, dat is waar. Ik dacht 9 behandelingen in de basisverzekering, maar dat is inderdaad in de goedkoopste aanvullende verzekering. Ik heb er 18, dat heb ik nodigIk mag vanmiddag weer naar mijn fysio, het is weer goed bal hier
![]()
Steunzolen niet. Inlegzooltjes wel. Die eerste zijn een stuk duurder dan de laatste.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat vervelendquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Ik had nog willen vragen over dingen opbouwen. Ik ben daar heel slecht in. Als ze zeggen dat je dat op gevoel moet doen dan ga ik geheid over allerlei grenzen heen. Maar als ik bang ben te veel te doen, dan die ik waarschijnlijk juist te weinig![]()
Nou ja, het gevoelloze van mijn buik (buitenkant) is blijkbaar tijdelijk, dat wel een antwoord op gekregen.
Ik vond het zo een onaangenaam en rommelig gesprek.
En dit doet dus half Nederland inmiddels met hun arts of zorgverlener. Fml
Ik mag vrijdag pasquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een hele poos een chronische indicatie gehadquote:
Staalpalaten worden slechts gedeeltelijk vergoed. En ook slechts om de zoveel jaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het gaat echt heel erg worden ben ik bang. Corona is best eng, maar de toekomst na corona is nog veel enger, want niet vatbaar.
Las vanochtend ook iets. Over dat "altijd de bak in" bij geweld tegen hulpverleners. Iemand had een voorbeeld: Verslaafde vrouw krijgt kind, hulpverlener haalt kind weg bij moeder, moeder, in wanhoop, slaat om zich heen. Moeder de bak in ipv moeder hulp geven. Hoe is dit goed??
Oh ja. Ik had een poos steunzolen van de orthopeed, dat waren lompe ondingen. Toen ontdekte ik dat de zolen van de podotherapeut ook prima zijn, die beter in je schoenen passen en waarbij je bovendien niet van die AFSCHUWELIJKE gipsafdrukken nodig hebtquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Steunzolen niet. Inlegzooltjes wel. Die eerste zijn een stuk duurder dan de laatste.
Overigens orthopedisch schoeisel (nóg veel duurder) ook weer wel. Ik blij dat we voor het kind overgingen van steunzool naar orthopedische schoen
Ik ook daarvoor.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook speciaal voor fysiotherapie een aanvullende verzekering.
De pedotherapeut?quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja. Ik had een poos steunzolen van de orthopeed, dat waren lompe ondingen. Toen ontdekte ik dat de zolen van de pedotherapeut ook prima zijn, die beter in je schoenen passen en waarbij je bovendien niet van die AFSCHUWELIJKE gipsafdrukken nodig hebt
Dat is zo breed. Kijk, mensen die brandweer tegenhouden om een brand te blussen omdat het zo leuk fikt, daar mag flink tegenop getreden worden. Maar iemand die compleet doordraait tegen een ambulance medewerker omdat vader op de grond ligt met een zwaar infarct is iets heel anders.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Mijn vriendin had ook een leuke. Er kwam een nieuw persoon in haar team. Ineens werd er besloten dat 80% van haar zorg werd afgeschaald. Men wilde niet zeggen waarom, behalve "beleid".
Vriendin raakte enorm in paniek want door corona was die zorg al ver afgeschaald en het ging steeds slechter. Ze smeet een stoel tegen de muur. Die stoel ketste af en gleed langzaam over de vloer naar de andere kant van de kamer. Daar kwam hij een meter voor Vriendins man terecht. Haar hulpverlener stond achter die man. De hulpverlener deed aangifte want er was geweld tegen haar gebruikt en dit was beleid.
Weer een behandelrelatie naar de klote en het vertrouwen van een patiënt levenslang beschadigd.
Ik neem die hoge cijfers over geweld tegen hulpverleners met een korrel zout.
Je mag mij ook altijd een DM sturenquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Ik heb nauwelijks verstand van herstel na grote buik operatie. Alleen van diagnose en behandeling (verouderde kennis) en dan houdt mijn kennis en kunde op.
Het is ook de vraag waar die cijfers vandaan komen. Of ze in de juiste context geïnterpreteerd worden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Mijn vriendin had ook een leuke. Er kwam een nieuw persoon in haar team. Ineens werd er besloten dat 80% van haar zorg werd afgeschaald. Men wilde niet zeggen waarom, behalve "beleid".
Vriendin raakte enorm in paniek want door corona was die zorg al ver afgeschaald en het ging steeds slechter. Ze smeet een stoel tegen de muur. Die stoel ketste af en gleed langzaam over de vloer naar de andere kant van de kamer. Daar kwam hij een meter voor Vriendins man terecht. Haar hulpverlener stond achter die man. De hulpverlener deed aangifte want er was geweld tegen haar gebruikt en dit was beleid.
Weer een behandelrelatie naar de klote en het vertrouwen van een patiënt levenslang beschadigd.
Ik neem die hoge cijfers over geweld tegen hulpverleners met een korrel zout.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Heb vrij weinig met kinderen en baby's, maar een baby vasthouden die slaapt vind ik altijd groot vermaak en schattig tegelijk. Het is jammer dat je zelden kunt zeggen op kraamvisitie "gaan jullie maar even weg, kan ik even rustig chillen met deze"quote:Op woensdag 3 februari 2021 06:24 schreef Barreltje het volgende:
Tevens gister mn nichtje gezien![]()
En vastgehouden en bewonderd en alles!![]()
Boekje viel in de smaak bij de ouders dus nu de serie bestellen![]()
Een baby zo jong is wel een beetje saai hoor.. slapen slapen slapen...
Ze liet nog wel even haar boer en wind feature zien..![]()
Meestal hebben ze bij die spierballen taal een bepaalde bevolkingsgroep op het oog en vergeten dan dat er ook nuances zijn die door dit soort wetgeving niet worden vertegenwoordigd.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Die persoon kan je toch niet gaan vastzetten?
Ik word zo boos/verdrietig van die spierballentaal.
Dit is 1 van de dingen waar ik dus vette ruzie over heb: bestaande oplossing die we hebben is voorzien van meervoudige lagen om connectivity issues tot nihil te reduceren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog nooit een psychiater ontmoet die niet op de een of andere manier wat (wereld)vreemd was. N=10 ongeveer
Ik had video consult. Ziekenhuis had slechte verbinding. Wat een gedoe. Je zit de helft van de tijd over technische problemen te lullen ipv medische problemen.
Ik ben juist altijd bang dat ze gaan huilen. Geef mij maar een huilende baby. Dat is of niet mijn schuld, of ik kan de situatie verbeterenquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb vrij weinig met kinderen en baby's, maar een baby vasthouden die slaapt vind ik altijd groot vermaak en schattig tegelijk. Het is jammer dat je zelden kunt zeggen op kraamvisitie "gaan jullie maar even weg, kan ik even rustig chillen met deze"
Ik vond het echt geen doen. Ik heb een betere verbinding met de oude laptop van mijn moederquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:12 schreef fietsie het volgende:
Dit is 1 van de dingen waar ik dus vette ruzie over heb: bestaande oplossing die we hebben is voorzien van meervoudige lagen om connectivity issues tot nihil te reduceren.
Binnen budget 2021 daardoor 50 artsen mee uit te rusten.
Operationeel beheer heeft daarom een goeiekopere oplossing geselecteerd, daarmee kunnen binnen dat budget 200 artsen er mee aan de slag.
Echter daarin zit 0 (nul) voorziening om connectivity issues op te vangen...
En dan probeer ik uit te leggen dat "1x en nooit weer" een groot risico is.
Laatste paar minuten heeft ze gebeld. Daar zat ook een rare vertraging in. Ik hoorde mezelf als echo praten nadat ik klaar was met praten. Vaag.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:17 schreef AnneX het volgende:
Tja, hiervoor Alles met grote interesse gelezen en tot mij genomen.
Veel wijsheden en ervaringen gehoord. Verrijking ook. Dank jullie wel.
Van mijn kant niks aan toe te voegen, behalve het cliché Sterkte voor iedereen die het nodig heeft voor mentaal en fysiek herstel.
@:Isabeau: en een gewoon telefoontje is dan niet beter en praktischer te doen?
Wat irritant zeg.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Laatste paar minuten heeft ze gebeld. Daar zat ook een rare vertraging in. Ik hoorde mezelf als echo praten nadat ik klaar was met praten. Vaag.
Had een van jullie die meeting nog open staan? Want dan krijg je vaak echo. Blugh, niet fijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Laatste paar minuten heeft ze gebeld. Daar zat ook een rare vertraging in. Ik hoorde mezelf als echo praten nadat ik klaar was met praten. Vaag.
Sowieso, wat zijn dan suïcidale gedachten? ik heb me echt wel zo rot gevoeld dat ik me ter dege van bewust was dat als ik dood zou zijn, het in ieder geval voorbij zou zijn. Ik heb me daar ook wel tijden aan vast gehouden. Het besef dat ik zelf kan beslissen dat ik er echt geen zin / fiducie meer in te hebben. Deze beseffen zijn altijd aanwezig. Ook wanneer ik me top voel. Het voelt als een soort gong om tegen te rammen, zoals in die oorlogsfilm(s?) waar die rekruten worden klaargestoomd voor 1 of ander elite onderdeel. Het is zwaar, het doet pijn, maar jij hebt iig controle over wanneer je uitcheckt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
![]()
Suïcidaliteit is een moeilijk thema en er wordt vaak gedaan alsof het bij suïcidale gedachtes direct een verloren zaak is. Maar dat is inderdaad niet waar, er zijn zoveel gradaties en kleuren in, maar dan moet je er wel over praten en het stigma wegnemen. Ik heb echt moeten leren om suïcidaliteit open en zonder vooroordeel uit te vragen en het verrast me nog regelmatig hoe goed en eerlijk mensen erover kunnen vertellen als je ze maar serieus neemt in hun gedachten en emoties en het dus vooral niet wegwuift en 'goedpraat'.
Ja, want in de dure variant zijn er meerdere datacenters betrokken, over meerdere netwerkpaden (waar natuurlijk kosten aan hangen) en in de goedkope variant is er een 1 op 1 verbinding tussen zorgverlener en patient, en zodra er iets hapert voelen ze dat beiden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond het echt geen doen. Ik heb een betere verbinding met de oude laptop van mijn moeder
Is hier ook goedkoop wordt duurkoop? Lekker dan.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is ook de vraag waar die cijfers vandaan komen. Of ze in de juiste context geïnterpreteerd worden.
In mijn organisatie wordt het doen van MIM meldingen (melding incident medewerker) aangemoedigd. Om dossier op te bouwen, maar vooral ook als leer ervaring. Want vaak is veel te voorkomen door cliënten op een andere manier te benaderen, of iets in de omgeving aan te passen.
In die geest heb ik in al die jaren één MIM melding gedaanIk snap het wel dat er goed gekeken moet worden naar zoiets. Vooral als er daadwerkelijk geweld is gebruikt tegen een persoon. Om iemand direct een strafblad aan te smeren omdat er een stoel op 2 meter van je tot stilstand kwam terwijl die stoel juist jouw richting niet uit werd gegooid is een heel ander verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En om dat dan te doen bij iemand die al zo enorm beschadigd is door de hulpverlening
Spoilers!
Dit dus.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Sowieso, wat zijn dan suïcidale gedachten? ik heb me echt wel zo rot gevoeld dat ik me ter dege van bewust was dat als ik dood zou zijn, het in ieder geval voorbij zou zijn. Ik heb me daar ook wel tijden aan vast gehouden. Het besef dat ik zelf kan beslissen dat ik er echt geen zin / fiducie meer in te hebben. Deze beseffen zijn altijd aanwezig. Ook wanneer ik me top voel. Het voelt als een soort gong om tegen te rammen, zoals in die oorlogsfilm(s?) waar die rekruten worden klaargestoomd voor 1 of ander elite onderdeel. Het is zwaar, het doet pijn, maar jij hebt iig controle over wanneer je uitcheckt.
Pffff... ja, kan ik me voorstellen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die aangifte is trouwens met een sisser afgelopen. Eerst werd er gezegd dat er aangifte gedaan werd, daarna dat het al gedaan was, daarna dat het binnenkort zou gebeuren, daarna dat de politie die week contact op zou nemen, daarna dat de aangifte gedaan zou worden. Dat heeft een week of zes geduurd. Zes weken waarin ieder moment de politie voor de deur kan staan om je mee te nemen. Uiteindelijk heeft de hulpverlener met de politie gepraat en de politie heeft gezegd dat ze de aangifte niet op gaan nemen. Logisch, want er was niets gebeurd. Maar goed, einde van die stress. Wel natuurlijk de behandelrelatie voor goed verziekt en vertrouwen in toekomstige hulpverleners ook nog een knauw gekregen. Super
In ziekenhuis(dossiers) wordt er ook enorm spastisch over gedaan. Heel veel users&security discussies, complexiteit en soms niet te begrijpen logica wordt hiervoor ingericht.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:37 schreef Molo het volgende:
De hele scheiding tussen zorg voor je lijf en zorg voor je hoofd is debiel. Net of dat hoofd niet aan je lijf vast zit
Meer dan genoeg kan ik me zo voorstellen. Maar dan kunnen ze nog steeds wel op een menselijke manier handelen. Als je al niet de capaciteit hebt om te zien dat er hier geen enkele gevaarzetting voor iemand anders dan stoel en muur was, handel dan dit soort dingen zo snel mogelijk af. Dan kunnen mensen een advocaat inschakelen. Dan hoeft er niet zes weken lang een overnachtingstas voor het politiebureau klaar te staan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Pffff... ja, kan ik me voorstellen.
Ik vraag me dan wel af wat die hulpverlener en/of organisatie al hebben meegemaakt, dat ze in deze situatie aangifte wilden gaan doen.
Zou de politie dat dan ook echt doen? Ik lees op instagram mee met de wijkagenten hier. En als ik zie hoeveel rekening zij houden met situaties. Gisteren nog, controle in een huis waarvan de bewoner een paar weken geleden is overleden. Er was bij die persoon de verdenking van een wietplantage. Ze zijn er gisteren naar toe gegaan, partner van de overledene liet de (verdroogde) plantage zien. Ze hadden deze persoon kunnen aanhouden en het hele proces kunnen laten doorlopen. Maar nu gezegd, we komen over 2 weken terug en dan moet alles opgeruimd zijn, heb je hulp hierbij nodig, laat het weten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Meer dan genoeg kan ik me zo voorstellen. Maar dan kunnen ze nog steeds wel op een menselijke manier handelen. Als je al niet de capaciteit hebt om te zien dat er hier geen enkele gevaarzetting voor iemand anders dan stoel en muur was, handel dan dit soort dingen zo snel mogelijk af. Dan kunnen mensen een advocaat inschakelen. Dan hoeft er niet zes weken lang een overnachtingstas voor het politiebureau klaar te staan.
Heeft misschien ook wel te maken met je eigen pushyness er in? Ik heb recent het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker gehad, volle bak in corona, vervolgd door een vervolgonderzoek waar ik binnen 3 weken na de uitslag van het eerste onderzoek (IN KERSTTIJD) terecht kon. Mijn moeder heeft ook gewoon haar borstonderzoek gehad midden in corona. Ze lopen dus zeker gewoon door en ik snap niet waarom je niet zou gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Alle dingen die nu uitgesteld moeten worden gaan nog een heel probleem worden inderdaad. Vandaag in het nieuws ook, alle kankerdiagnoses die niet gedaan zijn omdat de bevolkingsonderzoeken stilgelegen hebben. Die mensen zitten straks dus met verder gevorderde tumoren.
Ja, ik flats het wel gewoon op de muur en zie wel hoe het er dan uit ziet. Het is een foto die we gemaakt hebben in Vietnam. Bij zonsopgang, vanaf een brug over een riviertje. Je ziet een vissersbootje waarin een man zijn net uitgooid.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw, zonde. Of ga het nog wel gebruiken?(Wat voor fotobehang is het?)
Iemand laten overnachten is een cel wordt zo min mogelijk gedaan. Enkel daar waar het niet anders kan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Meer dan genoeg kan ik me zo voorstellen. Maar dan kunnen ze nog steeds wel op een menselijke manier handelen. Als je al niet de capaciteit hebt om te zien dat er hier geen enkele gevaarzetting voor iemand anders dan stoel en muur was, handel dan dit soort dingen zo snel mogelijk af. Dan kunnen mensen een advocaat inschakelen. Dan hoeft er niet zes weken lang een overnachtingstas voor het politiebureau klaar te staan.
Volgens mij is het (borstonderzoek) aan het begin van corona tijd stilgelegd, en dat moet natuurlijk ingehaald worden. Er worden minder mensen uitgenodigd, want je kunt (in zo'n stacaravan) niet meer met 4 mensen wachten of de foto goedgemaakt is .quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heeft misschien ook wel te maken met je eigen pushyness er in? Ik heb recent het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker gehad, volle bak in corona, vervolgd door een vervolgonderzoek waar ik binnen 3 weken na de uitslag van het eerste onderzoek (IN KERSTTIJD) terecht kon. Mijn moeder heeft ook gewoon haar borstonderzoek gehad midden in corona. Ze lopen dus zeker gewoon door en ik snap niet waarom je niet zou gaan.
Het zou kunnen dat ze dat doen. Dat weet je dus niet, dat is onderzoek van de onzekerheid. Er wordt flink opgetreden tegen geweld tegen hulpverleners. Het is niet heel moeilijk voor te stellen dat je in zulke gevallen al 1-0 achter staat en dat de agent het altijd op zal nemen voor de hulpverlener.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zou de politie dat dan ook echt doen? Ik lees op instagram mee met de wijkagenten hier. En als ik zie hoeveel rekening zij houden met situaties. Gisteren nog, controle in een huis waarvan de bewoner een paar weken geleden is overleden. Er was bij die persoon de verdenking van een wietplantage. Ze zijn er gisteren naar toe gegaan, partner van de overledene liet de (verdroogde) plantage zien. Ze hadden deze persoon kunnen aanhouden en het hele proces kunnen laten doorlopen. Maar nu gezegd, we komen over 2 weken terug en dan moet alles opgeruimd zijn, heb je hulp hierbij nodig, laat het weten.
Dat is toch veel beter dan zo iemand met alle ellende op te zadelen? Maatwerk.
Dat heb ik ook gezegd. Maar deze mensen hebben geen hulp omdat ze altijd zo lekker rationeel kunnen denkenquote:Op woensdag 3 februari 2021 12:00 schreef z80 het volgende:
[..]
Iemand laten overnachten is een cel wordt zo min mogelijk gedaan. Enkel daar waar het niet anders kan.
Voor een simpel verhoor krijg je gewoon een uitnodiging. Aan insluiting zit veel te veel papierwerk en uren aan werk.
Ze lichten je echt niet van het bed als het anders kan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ze dat doen. Dat weet je dus niet, dat is onderzoek van de onzekerheid. Er wordt flink opgetreden tegen geweld tegen hulpverleners. Het is niet heel moeilijk voor te stellen dat je in zulke gevallen al 1-0 achter staat en dat de agent het altijd op zal nemen voor de hulpverlener.
Misschien maken ze gewoon normaal een afspraak. Misschien lichten ze je om 6.00 van je bed. Je weet het gewoon niet. Het is niet alsof je na zo'n akkefietje nog vertrouwen hebt in iemand.
Ik wilde een antwoord typen, maar jij deed het alquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit dus.
Iedereen schiet in een kramp als iemand gedachten over zelfmoord uitspreekt. Maar in realiteit heeft ruim 80% van de mensen op enig moment in hun leven aan zelfmoord gedacht.
Bij veel mensen is het een moment en dan is het klaar. Bij anderen zijn de gedachten sterker en vaker aanwezig en hebben soms de rol die jij aangeeft. En een kleine groep maakt serieuze plannen. Een nog kleinere groep wil die ook tot uitvoering brengen. En soms lukt dat.
Zeker als er plannen worden gemaakt is het iets om serieus te nemen. Al is het maar omdat iemand in een impuls tot actie kan overgaan en van de dood is het slecht terugkomen.
Juist het erover kunnen praten geeft vaak zoveel ruimte, dat het plan als een soort veiligheid op de achtergrond komt te staan, terwijl er geen behoefte tot uitvoering van die plannen meer is.
En met tijd kunnen ook die gedachten vervagen of zelfs verdwijnen.
Maar als je er niet over kunt/mag praten, terwijl het heel hoog zit, dan hoopt het op. Tot het tot uitbarsting komt.
Dat komt bij ons omdat wij geen artsen en ook geen paramedici zijn (als enige groep behandelaren in een ziekenhuis denk ik?) en een andere beroepscode hebben. Die gemaakt is voor de GGZ, en heel onhandig in ziekenhuizen. Ik wíl niet lastig zijn maar moet wel, anders heb ik echt een probleem.quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
In ziekenhuis(dossiers) wordt er ook enorm spastisch over gedaan. Heel veel users&security discussies, complexiteit en soms niet te begrijpen logica wordt hiervoor ingericht.
Ik heb geloof ik nog nooit een echte huilbaby mee gemaakt. (Zei ik al dat ik amper kinderen en baby's ken en heb gekend?) maar een beetje huilen vind ik niet zo erg. Zeker niet als ze daarna besluiten dat het goed chillen is op mijn pensquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben juist altijd bang dat ze gaan huilen. Geef mij maar een huilende baby. Dat is of niet mijn schuld, of ik kan de situatie verbeteren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:11 schreef AnneX het volgende:
Fijn zeg, wij krijgen geld terugvan toeslagen, die wij niet ontvangen.
Van Digi-D. Hoax klik weg.Wel mooi ook dat je mail krijgt van Digi-DSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, dat alleen al.quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:13 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wel mooi ook dat je mail krijgt van Digi-D
En ook: als je erover kunt praten, kun je ook bespreken of er dingen zijn die je kunt doen om de kans dat het tot suïcide komt te verkleinen. Dat heet een signaleringsplan of een crisisplan. Er staat in hoe je herkent dat het de verkeerde kant op gaat en wat je kunt doen (afleiden, medicatie, iemand bellen, iets doen, samen met iemand zijn, hulpverlener inschakelen, enz --passend bij wat voor jou werkt en kan).quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit dus.
Iedereen schiet in een kramp als iemand gedachten over zelfmoord uitspreekt. Maar in realiteit heeft ruim 80% van de mensen op enig moment in hun leven aan zelfmoord gedacht.
Bij veel mensen is het een moment en dan is het klaar. Bij anderen zijn de gedachten sterker en vaker aanwezig en hebben soms de rol die jij aangeeft. En een kleine groep maakt serieuze plannen. Een nog kleinere groep wil die ook tot uitvoering brengen. En soms lukt dat.
Zeker als er plannen worden gemaakt is het iets om serieus te nemen. Al is het maar omdat iemand in een impuls tot actie kan overgaan en van de dood is het slecht terugkomen.
Juist het erover kunnen praten geeft vaak zoveel ruimte, dat het plan als een soort veiligheid op de achtergrond komt te staan, terwijl er geen behoefte tot uitvoering van die plannen meer is.
En met tijd kunnen ook die gedachten vervagen of zelfs verdwijnen.
Maar als je er niet over kunt/mag praten, terwijl het heel hoog zit, dan hoopt het op. Tot het tot uitbarsting komt.
Ik doel vooral op van die constructies als "Als een Cardio patient een encounter heeft bij Medische Psychologie met een probleem in de probleemlijst uit de lijst { lijst met problemen } dan moet de Cardioloog wel de dossier-items van de encounter bij de Medische Psychologie zien behoudens de persoonlijke aantekeningen van de {lijst met behandelrollen bij Medische Psychologie}"quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat komt bij ons omdat wij geen artsen en ook geen paramedici zijn (als enige groep behandelaren in een ziekenhuis denk ik?) en een andere beroepscode hebben. Die gemaakt is voor de GGZ, en heel onhandig in ziekenhuizen. Ik wíl niet lastig zijn maar moet wel, anders heb ik echt een probleem.
Ja, precies, omdat de beroepscode mij dwingt om geen inhoudelijke informatie over mijn patiënten te delen met andere zorgverleners zonder uitdrukkelijke toestemming van patient. Dus de cardioloog mag mijn aantekeningen niet lezen inderdaad, anders sta ik straks voor de tuchtrechter. Dat is overigens vrij makkelijk op te lossen door me een optie met 'vertrouwelijke/afgeschermde notities' te geven. Dan heb ik mijn dossiervoering op orde maar kan niemand er ongeoorloofd in spieken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik doel vooral op van die constructies als "Als een Cardio patient een encounter heeft bij Medische Psychologie met een probleem in de probleemlijst uit de lijst { lijst met problemen } dan moet de Cardioloog wel de dossier-items van de encounter bij de Medische Psychologie zien behoudens de persoonlijke aantekeningen van de {lijst met behandelrollen bij Medische Psychologie}"
Maar hij wil wel weten dat deze patiënt gezien de bestaande cardiologische problematiek een potentieel hoger "valrisico op de trap" heeft, en hier ook actie op ondernemen in zijn eigen aanpak.quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, precies, omdat de beroepscode mij dwingt om geen inhoudelijke informatie over mij patiënten te delen met andere zorgverleners zonder uitdrukkelijke toestemming. Is de cardioloog mag mijn aantekeningen niet lezen inderdaad, anders sta ik straks voor de tuchtrechter.
Volgens mij heb je daar geen psycholoog voor nodig, maar soit. Als de vraag urgent is, dan contacteer je me even en overleg je met me, met toestemming van patient. Ja, dat is omslachtig, maar zoals gezegd kán ik niet anders, tuchtrechtelijk enzo.quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar hij wil wel weten dat deze patiënt gezien de bestaande cardiologische problematiek een potentieel hoger "valrisico op de trap" heeft, en hier ook actie op ondernemen in zijn eigen aanpak.
In de inrichting van EPD's wordt hier dus regelmatig gezocht naar "de randjes", om het aantal "handmatige collegiale contacten" te minimaliseren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij heb je daar geen psycholoog voor nodig, maar soit. Als de vraag urgent is, dan contacteer je me even en overleg je met me, met toestemming van patient. Ja, dat is omslachtig, maar zoals gezegd kán ik niet anders, tuchtrechtelijk enzo.
En proberen de informatieverwerkers in de zorg het concept brief te vuur en te zwaard uit te roeienquote:Op woensdag 3 februari 2021 12:27 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens maak ik ook gewoon netjes brieven, voor en na behandeling, met alle relevante informatie, goedgekeurd door patient, die voor alle behandelaren in te zien zijn .
Maar zo goed ermeequote:Op woensdag 3 februari 2021 12:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
(Zei ik al dat ik amper kinderen en baby's ken en heb gekend?)
Ik nodig deze en gene van harte uit om met mijn beroepsvereniging in gesprek te gaan over de werkbaarheid van de beroepscode in een medische setting want ik zie ook heel goed dat het onhandig is. Maar ik ga er níet aan tornen omdat het voor een ander makkelijker is. Overigens informeer ik de verwijzer pro-actief bij ingrijpende zaken als suïcidaliteit.quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
In de inrichting van EPD's wordt hier dus regelmatig gezocht naar "de randjes", om het aantal "handmatige collegiale contacten" te minimaliseren.
(En ik kies bewust een vrij algemeen bekend "bijkomend probleem" bij cardiologische aandoeningen, en geen echt spannend onderwerp)
Waarom?quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
En proberen de informatieverwerkers in de zorg het concept brief te vuur en te zwaard uit te roeien
Dank je. Het heeft er echt heel erg ingehakt, ook bij mij. Er is zo ontzettend veel kapot gemaakt om helemaal niets.quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:22 schreef Tele6 het volgende:
@Lucky_Strike ik wilde nog zeggen, wat enorm naar voor je vriendin. Meer dan naar, maar daar zijn geen woorden voor.
Heftig en verdrietig hoorquote:Op woensdag 3 februari 2021 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank je. Het heeft er echt heel erg ingehakt, ook bij mij. Er is zo ontzettend veel kapot gemaakt om helemaal niets.
Ik snap beleid. Maar dat beleid is hier niet voor ingericht. En als dat wel zo is, moet dat beleid volgens de regels uitgevoerd worden. Je hebt al nauwelijks rechten als psychiatrisch patiënt, de rechten die er zijn moeten wel gewaarborgd worden.
Ik snap ook dat juist als je werkt met de zwaarste gevallen, je streng moet zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar je medemenselijkheid moet verliezen.
Hier moet ik even een duidelijk epistel over schrijven.quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:32 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens maak ik ook gewoon netjes brieven, voor en na behandeling, met alle relevante informatie, goedgekeurd door patient, die voor alle behandelaren in te zien zijn .
[..]
Waarom?
Wat kun jij verdomd goed vanuit persoonlijk perspectief uitleggen hoe het werkt.quote:
Goed gedoseerde leukers jaquote:
Nou hoeft een brief niet per se een papieren uitdraai te zijn. In ons EPD zijn er notities, met allerhande krabbels die vooral nuttig zijn voor de zorgverlener zelf, en brieven met samenvattingen en hoofdlijnen en veel meer bedoeld om alle betrokkenen (soms ook extern) te informeren. Het zou mij enorm veel tijd kosten om alle notities door te worstelen om de hoofdlijn te ontdekken. Hoe wordt daar dan over gedacht?quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier moet ik even een duidelijk epistel over schrijven.
De korte samenvatting is: "over x jaar gaat er in de zorg niets meer in een brief" maar de nuances maken dat dit even een pagina of 3 a 4 brief vraagt om dat goed over te brengen. Komt een vervolg op.
Klinkt als onwijze handelingsverlegenheid.quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap ook dat juist als je werkt met de zwaarste gevallen, je streng moet zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar je medemenselijkheid moet verliezen.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:11 schreef AnneX het volgende:
Fijn zeg, wij krijgen geld terugvan toeslagen, die wij niet ontvangen.
Van Digi-D. Hoax. Klik weg.Wow, ze verzinnen elke keer wat nieuws hèSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Vandaar dat ik even een 3 a 4 pagina’s samenvatting ga samenstellen uit alle beginselprogrammas waar ik toegang toe heb, heb ook even toegang gevraagd bij de GGZquote:Op woensdag 3 februari 2021 12:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou hoeft een brief niet per se een papieren uitdraai te zijn. In ons EPD zijn er notities, met allerhande krabbels die vooral nuttig zijn voor de zorgverlener zelf, en brieven met samenvattingen en hoofdlijnen en veel meer bedoeld om alle betrokkenen (soms ook extern) te informeren. Het zou mij enorm veel tijd kosten om alle notities door te worstelen om de hoofdlijn te ontdekken. Hoe wordt daar dan over gedacht?
Alles behalve de zwarte knoflook kon ik bij de turkse winkel vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:18 schreef Isabeau het volgende:
Lieve cul vriendjes en vriendinnetjes.
Ik heb het boek Simpel gekregen. Maar waar vind ik in hemelsnaam granaatappelmelasse, rozenharissa, berberisbessen, zwarte knoflook en ingemaakte citroenenIk vind het al een stuk minder simpel worden als ik veel ingrediënten niet simpel kan vinden.
ok, die hebben we hier niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:19 schreef gcjoel het volgende:
Alles behalve de zwarte knoflook kon ik bij de turkse winkel vinden.
Ik heb wel harissa, maar Ottolenghi heeft het specifiek over rozenharissa.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:21 schreef gcjoel het volgende:
Oh en AH heeft volgens mij tegenwoordig ook best wat van die dingen.
Sowieso de harissa.
Ja die heeft AH ook sinds kortquote:Op woensdag 3 februari 2021 13:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb wel harissa, maar Ottolenghi heeft het specifiek over rozenharissa.
Die vond ik bij de Jumbo. Maar Jumbo past hun assortiment altijd aan aan de hoeveelheid buitenlanders in de wijk dus ik weet niet of jij succes gaat hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb wel harissa, maar Ottolenghi heeft het specifiek over rozenharissa.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:22 schreef gcjoel het volgende:
en die citroenen zijn mega goor dus laat ik sowieso weg
Dat kan zeker. Volgens mij snijden en dan in water met veel zout een paar weken laten staan. Ik wil dat ook nog eens doen maar ik heb nooit citroenen over.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik was eigenlijk wel nieuwsgierig! Vroeg me al af of ik zelf op de markt een zak kleine citroenen kon halen en kon inmaken.
quote:
Succes. Ik wil eigenlijk wel eens naar buiten, maar geen zin in regenquote:
Ze kunnen er beter gekleurde tabjes bij verkopen ja.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:25 schreef Isabeau het volgende:
Het is overigens wel een kookboek waarbij je pagina na pagina denkt: oooh en dat wil ik maken! en dat! en dat ook!
Bij deze welquote:Op woensdag 3 februari 2021 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
zelfs bij een uit elkaar gevallen stuk taart ofzo aan de moeder van Kaatje (waar het komt hangen ook geen schilderijen).
Ja hoor, herkenbaarquote:Op woensdag 3 februari 2021 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze kunnen er beter gekleurde tabjes bij verkopen ja.
Simon & Garfunkel komen langs op Spotify en ik denk aan minilot. Hebben jullie ook dat je bij random dagelijkse dingen ineens aan een SC'er denkt? Ik denk aan Vanyel bij bleekselderij, bij D&G dus aan minilot en zelfs bij een uit elkaar gevallen stuk taart ofzo aan de moeder van Kaatje (waar het komt hangen ook geen schilderijen).
+1quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Succes. Ik wil eigenlijk wel eens naar buiten, maar geen zin in regenfirst world problems
Ik vind (dreiging van) geweld tegen hulpverleners best ingewikkeld omdat mijn ervaring is dat er soms weinig wordt gedaan om de hulpverlener te beschermen. Maar dit klinkt alsof men met de reactie volledig de plank heeft misgeslagen. Wat frustrerend.quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, voor de beeldvorming is het misschien wel van belang dat dit zich niet afspeelde in een kleine behandelkamer waarin de hulpverlener achter een bureau geen kant op kon. Dit was in een zeer ruime woonkamer, de hulpverlener stond al in de deuropening en had al afscheid genomen. Vriendin vluchtte naar boven en smeet dus in haar loop die stoel weg.
Ik vind ze wel lekker in eten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik was eigenlijk wel nieuwsgierig! Vroeg me al af of ik zelf op de markt een zak kleine citroenen kon halen en kon inmaken.
Link...linkquote:Op woensdag 3 februari 2021 13:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die vond ik bij de Jumbo. Maar Jumbo past hun assortiment altijd aan aan de hoeveelheid buitenlanders in de wijk dus ik weet niet of jij succes gaat hebben.
Overigens zijn er website die alle 'Ottolenghiproducten' per boek verkopen.
Moest vanmorgen wel aan Sarabi denken toen ik met mijn hand door het stoom van de waterkoker ging.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Simon & Garfunkel komen langs op Spotify en ik denk aan minilot. Hebben jullie ook dat je bij random dagelijkse dingen ineens aan een SC'er denkt? Ik denk aan Vanyel bij bleekselderij, bij D&G dus aan minilot en zelfs bij een uit elkaar gevallen stuk taart ofzo aan de moeder van Kaatje (waar het komt hangen ook geen schilderijen).
Ik moet hier van huilen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er werd intern met poppetjes geschoven en een patiënt mag niet onder meerdere teams vallen. Inmiddels is er weer wat geschoven en is het wel weer min of meer teruggedraaid. Uiteraard heeft dat gebeuren met die aangifte er wel voor gezorgd dat het daar intern nog ingewikkelder is geworden want de hulpverlener die dat deed is niet meer welkom bij vriendin thuisquote:Op woensdag 3 februari 2021 13:31 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Ik vind (dreiging van) geweld tegen hulpverleners best ingewikkeld omdat mijn ervaring is dat er soms weinig wordt gedaan om de hulpverlener te beschermen. Maar dit klinkt alsof men met de reactie volledig de plank heeft misgeslagen. Wat frustrerend.
Is het inmiddels duidelijk waarom de zorg voor haar zo ineens werd veranderd?
Jaquote:Op woensdag 3 februari 2021 13:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Moest vanmorgen wel aan Sarabi denken toen ik met mijn hand door het stoom van de waterkoker ging.
Gelukkig ging dat na wat koelen wel goed
En aan jou als ik de kerstboom opzet altijd
Er zijn leukere dingen om aan mij te denkenquote:Op woensdag 3 februari 2021 13:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Moest vanmorgen wel aan Sarabi denken toen ik met mijn hand door het stoom van de waterkoker ging.
Gelukkig ging dat na wat koelen wel goed
En aan jou als ik de kerstboom opzet altijd
Ja sorry! Ik kan dingen niet ontasscocieren helaas. Als ik dat ooit leer, sta jij bovenaan de lijst.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik moet hier van huilen.
Ik wil helemaal niet geassocieerd worden met die ranzigheid![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Denk aan me bij no dig moestuinen. Of bij zuurvlees. Bij Belinda menthol. Als je je tegels ziet.
Niet bijbleekselderij
![]()
Waarom eigenlijk?
Nee. Maar ik heb ook echt een bagger geheugen, dus ik onthoud sowieso niets. Ik heb zelfs nog regelmatig dat ik twijfel of het nou de ene of de andere user was waarmee ik een gesprek had gehad over iets. En dan begin ik er maar gewoon niet meer over, omdat ik anders zo ongeïnteresseerd lijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook bij mango bier!quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Er zijn leukere dingen om aan mij te denken![]()
![]()
Gelukkig viel het mee.
Mijn man en ouders hebben het ook al overgenomenquote:Op woensdag 3 februari 2021 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
'Kaatjes moeder' is al een beetje een running gag geworden hier in huis.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mijn man en ouders hebben het ook al overgenomen
Wil misschien ook wel wat over mijn kookkunsten zeggen....
Elke keer als ik bleekselderij snijdquote:
Nee nee, Fiets is warm fruit in je avondeten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:02 schreef Myraela het volgende:
Ik vind Fiets een veel logischere associatie bij bleekselderij, eigenlijk.
Had jij ook niet een warm recept waar banaan in ging?quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:04 schreef Isabeau het volgende:
Nee nee, Fiets is warm fruit in je avondeten.
Ja! Maar dat kwam door Zweden-weekquote:Op woensdag 3 februari 2021 14:04 schreef Myraela het volgende:
Had jij ook niet een warm recept waar banaan in ging?
quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee nee, Fiets is warm fruit in je avondeten.
Interessant.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ha, verhuizing doorgegeven aan energieleverancier en verzekeringen, weer een puntje van de lijst. En de autoverzekering gemeld dat ik graag een aanbod wil voor een lagere premie, het zal me benieuwen
Op basis van postcode moet ik meer gaan betalen dan ik nu doe. Ik begrijp dat principe, maar: daar parkeer ik op eigen terrein, hier in een krappe straat met best wat verkeer en met een stukje zonder sociale controle. Mij lijkt het risico op schade daar lager dan hier, dus ik heb geen zin om meer te betalen. Geen idee of ze daarmee iets doen hoor, maar ik wilde het in ieder geval proberen. Sowieso rijd ik al 12 jaar schadevrij dus ze hebben een goede aan me.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Interessant.
Waarop baseer je dat? Postcode, km. per jaar?
Ooit betaalde ik een kwartaalpremie via een verzekeringsagent, en de maatschappij rekende het als jaarpremie. Ook interessant. Agent zei lama.
Tot ik een volgende auto wilde verzekeren. Toen deden ze weer normaal.
Hoe kun je nou te lui zijn voor de portobello en wel macarons maken?quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:47 schreef Myraela het volgende:
Ik heb nog altijd niet de zin gevonden om aan de portobello's te beginnen. Ondanks dat iedereen hier zo lyrisch is, spreekt het me toch nog niet genoeg aan ofzo. Misschien ben ik gewoon te lui.
Al heb ik de laatste tijd wel weer iets meer zin om in de keuken te staan. Bij de boodschappen van morgen heb ik ook alles gedaan om zelf eens macarons te bakken. Ik heb wel eens eerder macarons gemaakt. Maar dat waren pistachemacarons en ik wil nu eens de klassieke met amandelmeel proberen. Kijken of het inderdaad zo'n drama klus is.
Het één voelt alsof ik het in de avond moet maken, en het ander voelt meer als een corona lockdown activiteit.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:52 schreef gcjoel het volgende:
Hoe kun je nou te lui zijn voor de portobello en wel macarons maken?![]()
Gezellig!quote:Ik ben overigens echt een Myr copycat want ik heb me nu toch ook opgegeven voor die italiaanse workshop dit weekend![]()
En nu moet ik pasta meel en dat heeft mijn Jumbo volgens mij niet
Ik had het zakje met chipotlechili van mini net nog in mijn hand! Ik moet ook portobello's voor dat recept. Ben nog steeds super nieuwsgierig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ein-de-lijk portobello's. Voor de portobello's van Ottolenghi. Ik overweeg ze zelfs vanavond al te maken ipv morgen. Omdat ik ze eindelijk heb. En ja, dat was veel meer moeite dan zou moeten. Tering.
Ik moest even lachen, want macaron's intrigeren me. Maar als ik er dan één heb dan is het altijd een beetje meh...tsja.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:48 schreef Myraela het volgende:
Ik hou overigens niet echt van macarons.Maar daar kan ik dan vast wel iemand blij mee maken.
Ja, ik ook. Iedereen is zo hallelujah erover. Better be good.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had het zakje met chipotlechili van mini net nog in mijn hand! Ik moet ook portobello's voor dat recept. Ben nog steeds super nieuwsgierig.
Same here.. maar moet als mijn lief er niet is want die gaat het toch niet eten...quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had het zakje met chipotlechili van mini net nog in mijn hand! Ik moet ook portobello's voor dat recept. Ben nog steeds super nieuwsgierig.
Burrito's, chili con carne, zwarte bonensalade....ik zie wel een thema.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:58 schreef Lonaa het volgende:
Trouwens, ik heb nog wat zure room zonder bestemming.
Wat is jullie lievelings bestemming voor zure room?
En ik heb nog ravioli met 4 kazen. Wat maak ik daarbij?
Ik kan ook weer niet zeggen dat ik ze vies vind, overigens. Maar gewoon niet bijzonder. En doordat ze zo duur en gehypte zijn, voelt het dan zonde om ze wel te eten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik moest even lachen, want macaron's intrigeren me. Maar als ik er dan één heb dan is het altijd een beetje meh...tsja.
Ik doe die lasagne, en ik kreeg meteen mail om te betalen en toen meteen teruggemaild dat ik betaald had en benieuwd was naar de boodschappenlijst.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het één voelt alsof ik het in de avond moet maken, en het ander voelt meer als een corona lockdown activiteit.
[..]
Gezellig!
Huh, maar heb jij al een boodschappenlijstje? Ik nog niet. Ik zat juist een beetje te balen dat ze die niet voor 12 uur vandaag hebben gestuurd, want nu kan ik m'n boodschappen niet meer aanpassen, haha.
Ja, ik heb het omdat we carna asada loaded fries aten. Maar eerst volgende keer Mexicaans is over een week en ik denk niet dat het dan nog goed is maar groene puntjes heeft.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Burrito's, chili con carne, zwarte bonensalade....ik zie wel een thema.
Gisteren hadden we het over pierogi, misschien kun je zo'n zak ergens scoren voor de lunch.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:58 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Elke keer als ik bleekselderij snijdEn dat is vaak
Hm. Dat zou wel een nieuwe bestemming zijn. ipv 'iets mexicaans'. Neem het mee voor in de toekomst.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gisteren hadden we het over pierogi, misschien kun je zo'n zak ergens scoren voor de lunch.
Vooral heel duur ja, en dan is het weer niet zo bijzonder.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan ook weer niet zeggen dat ik ze vies vind, overigens. Maar gewoon niet bijzonder. En doordat ze zo duur en gehypte zijn, voelt het dan zonde om ze wel te eten.
Ik had al eens zelf gnocchi gemaakt dus dacht ik doe lasagne.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:59 schreef Myraela het volgende:
@:gcjoel Doe jij trouwens de Lasagne of de Gnocchi? Ik doe de gnocchi op zondag.
Hm dat heb ik met een bakje kwark.quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:58 schreef Lonaa het volgende:
En ik heb nog ravioli met 4 kazen. Wat maak ik daarbij?
Je verhuist ongeveer een kilometer ofzo?quote:Op woensdag 3 februari 2021 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Op basis van postcode moet ik meer gaan betalen dan ik nu doe. Ik begrijp dat principe, maar: daar parkeer ik op eigen terrein, hier in een krappe straat met best wat verkeer en met een stukje zonder sociale controle. Mij lijkt het risico op schade daar lager dan hier, dus ik heb geen zin om meer te betalen. Geen idee of ze daarmee iets doen hoor, maar ik wilde het in ieder geval proberen. Sowieso rijd ik al 12 jaar schadevrij dus ze hebben een goede aan me.
Als ik vandaag nog niets hoor, stuur ik ook maar een mailtje. Ben wel benieuwd hoe die lasagne je bevalt! 3 uur is wel lang! Benieuwd of jullie met z'n alle naar de oven gaan staren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:00 schreef gcjoel het volgende:
Ik doe die lasagne, en ik kreeg meteen mail om te betalen en toen meteen teruggemaild dat ik betaald had en benieuwd was naar de boodschappenlijst.
Die kwam trouwens wel in de spam.
Nog niet eensquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je verhuist ongeveer een kilometer ofzo?
huilbabies is ook niks aan..quote:Op woensdag 3 februari 2021 12:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik nog nooit een echte huilbaby mee gemaakt. (Zei ik al dat ik amper kinderen en baby's ken en heb gekend?) maar een beetje huilen vind ik niet zo erg. Zeker niet als ze daarna besluiten dat het goed chillen is op mijn pensEn ze na al hun mopperhoofden allemaal poep, plas en chillhoofden trekken
Mijn bestie krijgt (inshalla) binnenkort weer een kleintje en verheug me hopen op daar regelmatig langs gaan. Zij vindt babies stom dus ik ga er vanuit dat ik veel babyvasthoutijd krijg
Ik zou boodscchappen doen, op de fiets.quote:
Ik zou dat ook wel doen voor vrienden denk ik. Maar ik zou ze vooral een goede koptelefoon geven die alles buiten sluit. Daar hebben ze meer aan. Denk dat je dan nog steeds wel wat hoort, maar dat je iig je kindje tegen je aan kunt plakken zonder dat je de hele tijd hypergefrustreerd raakt van de pijn aan je oren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:11 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
huilbabies is ook niks aan..
vooral niet voor de ouders ook.
heb er best heel lang last van gehad.. met als bonus dat het nog erger werd als ik dr los liet
maar als nu een bekende een huilbaby heeft.. wil ik best een middagje oppassen zodat diegene even kan bijslapen.
in het ergste geval huilen ze de hele dag... en kan ik de baby eind van de dag gewoon weer teruggeven
en ik weet inmiddels hoe fijn het is om even gewoon een paar uurtjes... je ogen dicht te kunnen doen zonder te weten dat je over 10 minuten toch weer wakker gehuild bent.
Oh die had ik nog niet gezienquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik vandaag nog niets hoor, stuur ik ook maar een mailtje. Ben wel benieuwd hoe die lasagne je bevalt! 3 uur is wel lang! Benieuwd of jullie met z'n alle naar de oven gaan staren.
Ik zie ook zoete dingen op de planning, lijkt me ook tof.
De meeste onderdelen zitten goed vast, en komen ook zelden spontaan los ook al doe je vanalles fout.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:17 schreef Myraela het volgende:
Ik durf niet op andermans baby te passen omdat ik bang ben dat ik ze kapot maak ofzo.Kinderen vind ik ook eng. Al zou ik het onwijs gezellig vinden als m'n neefje en nichtje zouden blijven logeren. Maar ik ben gewoon bang alles fout te doen.
Ik vind het ook al spannend als ik samen met een vriendin weg ga en ik rij terwijl haar dochters ook in de auto zitten.Laatst wilde ik pakje (hoe heet zo'n onesie voor baby's?) aandoen bij een baby. Maar ik liep vast omdat ik het armpje niet teveel durfde te buigen om het in de mouw te proppen.
Oh, dat vond ik ook spannend bij mijn eigen exemplaarquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik vond het alleen heel spannend toen ik alleen gelaten werd met een baby die nog geen 24 uur oud was. Weet niet zo goed waarom. Te nieuw nog, denk ik.
Neefje wilde hier altijd logeren, ik heb altijd gezegd: pas als hij zindelijk isquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weiger vooral om dingen met luiers te doen. Verder zijn baby's en kinderen prima. Er is nooit iemand die vraagt of ik oppas maar ik zou het zeker doen (mits geen luiers). Moeder willen juist met mij op stap op aan hun kind te ontkomen.
Ja, dat snap ik ook wel.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, dat vond ik ook spannend bij mijn eigen exemplaar
had ik toen geweten.. dat ik nu serieus gehoorschade heb..quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik zou dat ook wel doen voor vrienden denk ik. Maar ik zou ze vooral een goede koptelefoon geven die alles buiten sluit. Daar hebben ze meer aan. Denk dat je dan nog steeds wel wat hoort, maar dat je iig je kindje tegen je aan kunt plakken zonder dat je de hele tijd hypergefrustreerd raakt van de pijn aan je oren.
Zit een gewrichtje in. Met een vouwrandje.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:17 schreef Myraela het volgende:
Ik durf niet op andermans baby te passen omdat ik bang ben dat ik ze kapot maak ofzo.Kinderen vind ik ook eng. Al zou ik het onwijs gezellig vinden als m'n neefje en nichtje zouden blijven logeren. Maar ik ben gewoon bang alles fout te doen.
Ik vind het ook al spannend als ik samen met een vriendin weg ga en ik rij terwijl haar dochters ook in de auto zitten.Laatst wilde ik pakje (hoe heet zo'n onesie voor baby's?) aandoen bij een baby. Maar ik liep vast omdat ik het armpje niet teveel durfde te buigen om het in de mouw te proppen.
Ik snap best dat mensen me niet graag laten oppassen, maar ik roep altijd dat ik in geval van nood je kind heus wel in leven kan houden als de nood aan de man is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:17 schreef Myraela het volgende:
Wil je op mijn kinderen passen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weiger vooral om dingen met luiers te doen. Verder zijn baby's en kinderen prima. Er is nooit iemand die vraagt of ik oppas maar ik zou het zeker doen (mits geen luiers). Moeder willen juist met mij op stap op aan hun kind te ontkomen.
Moest grinniken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zit een gewrichtje in. Met een vouwrandje.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik snap best dat mensen me niet graag laten oppassen,
Weinig ervaring, geen idee wat ik doe, blabla all that.quote:
Bruikbaar advies, thanks.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:43 schreef Vanyel het volgende:
Zit een gewrichtje in. Met een vouwrandje.
Eyeopenend advies voor mij was: trek gewoon aan die kleding en niet aan dat kindquote:
Details graagquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:50 schreef Sarabi het volgende:
Net voor het eerst mijn nieuwe tandarts ontmoetlaten we zeggen dat het een bijzonder figuur is.
Je kauwt nu op watten en kijkt wat waterig?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:50 schreef Sarabi het volgende:
Net voor het eerst mijn nieuwe tandarts ontmoetlaten we zeggen dat het een bijzonder figuur is.
Zelfs niet op overleven?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik geef echter geen garanties op wat dan ook.
Alleen maar slap lullen en flauwe grapjes.quote:
Ik moest wel met een vreemd goedje spoelen, dat moest de vorige keer nog niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je kauwt nu op watten en kijkt wat waterig?
Ook wel een slimme, ja.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Eyeopenend advies voor mij was: trek gewoon aan die kleding en niet aan dat kind
Moest ik ook vanwege corona. Wel het gevoel dat m'n speeksel daarna de hele dag nog wat vreemd schuimig bleef.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:54 schreef Sarabi het volgende:
Ik moest wel met een vreemd goedje spoelen, dat moest de vorige keer nog niet.
In geval van nood zou ik dat ook wel doen denk ik. Maar ik denk wel dat ik snel zou besluiten het kind gewoon af te spoelen ipv al dat geveeg over al dat plooiige spek enzoquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Net als lucky weiger ik in de buurt van luiers te komen. Oppassen, of als het grut slaapt (en goede slapers zijn) of je moet er mee kunnen praten.
Ja, ik had er wel al over gehoord. 3 maanden geleden bij dezelfde praktijk maar andere tandarts deden ze dit nog niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Moest ik ook vanwege corona. Wel het gevoel dat m'n speeksel daarna de hele dag nog wat vreemd schuimig bleef.![]()
Een goede truuk is de mouwtje/pijpen helemaal opplooien en dan je eigen vingers er doorheen steken, hand of voet vastpakken en dan de stof over de ledematen schuiven. En verder inderdaad gewoon goed aan de kleding trekken, als het niet mee rekt, is het stomquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ook wel een slimme, ja.![]()
Had ik oprecht niet aan gedacht.
Ik moet er gewoon een beetje aan wennen. Ik heb in m'n hele leven drie keer een baby vastgehouden. Dus het voelt gewoon zo onwennig allemaal. Komt vast nog wel goed. Dieren ben ik daar weer wel prima mee. Geen moeite met een pasgeboren kitten of met een hond een broekje aandoen wanneer ze loops is.
Ik vond het vooral heel goor, maar pas nadat je het uitspuugtquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Moest ik ook vanwege corona. Wel het gevoel dat m'n speeksel daarna de hele dag nog wat vreemd schuimig bleef.![]()
Wie geeft zulk briljant advies, je bestie?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Eyeopenend advies voor mij was: trek gewoon aan die kleding en niet aan dat kind
Glazen ovenschaal gebruikt. Geen idee of het beter werkt in een pan, maar het werkte.quote:Op woensdag 3 februari 2021 16:22 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, voor de portobello-makers, hoe hebben jullie dat gedaan? Ik heb echt niet zo een grote pan met deksel dat ze allemaal naast elkaar kunnen ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |