Ik had zo’n baby die altijd aan stond.quote:Op woensdag 3 februari 2021 06:24 schreef Barreltje het volgende:
Tevens gister mn nichtje gezien![]()
En vastgehouden en bewonderd en alles!![]()
Boekje viel in de smaak bij de ouders dus nu de serie bestellen![]()
Een baby zo jong is wel een beetje saai hoor.. slapen slapen slapen...
Ze liet nog wel even haar boer en wind feature zien..![]()
Tnx!quote:
Ja hoor! Het was gewoon verwondering enzo.. zusje was super lief en gaf me eigenlijk meteen de baby (na vragen of ik het wilde) en ik heb er dus 2 uur naar zitten staren.. en een beetje in zitten porren zodat ze dr ogen open deedquote:Op woensdag 3 februari 2021 06:58 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik had zo’n baby die altijd aan stond.
Liefst op vol volume
Dat was echr niet heel relaxt.. maar aantal jaar later bij stiefzusje op de koffie.. en dan zo’n baby die alleen maar slaapt... ik vond het echt heel raar... en stiekem een beetje saai inderdaad.
Verder wel met enigzins goed gevoel de visite overleefd? Lijkt me toch... dubbel.
Superliefquote:Op woensdag 3 februari 2021 07:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja hoor! Het was gewoon verwondering enzo.. zusje was super lief en gaf me eigenlijk meteen de baby (na vragen of ik het wilde) en ik heb er dus 2 uur naar zitten staren.. en een beetje in zitten porren zodat ze dr ogen open deedzusje is super relaxt er mee.. en houdt enorm rekening met ons.. ik moest en zou de eerste zijn die nichtje te zien kreeg.. mn ouders zijn zelfs nog niet langs geweest
..
Dus nu ze weten dat ik langs ben geweest staan ze te trappelen..
Dit lied is al 24 jaar oud en Tarkan is nog steeds de grootste zanger van Turkijequote:
Als het niet te vaak gebeurt is dat toch juist een van de leuke dingen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 07:13 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhAlweer bezig sinds 5:30. Iets met slaap weg en zo
En gisteravond om 22 uur nog uit mijn bed gebeld voor een productiestoring
En ik maar denken dat die tijd achter me lag
24 jaarquote:Op woensdag 3 februari 2021 07:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dit lied is al 24 jaar oud en Tarkan is nog steeds de grootste zanger van Turkije![]()
Ik dacht dat dit een eendagsvlieg was. Not.
Nou, ik heb liever dat mensen dingen zelf oplossenquote:Op woensdag 3 februari 2021 07:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Als het niet te vaak gebeurt is dat toch juist een van de leuke dingen?
Googlen op 'KISS abbreviation'quote:Op woensdag 3 februari 2021 06:26 schreef Barreltje het volgende:
Ik was dus nog wel de afkorting KISS aan het Google, maar dat is nog best lastig als je alleen de afkorting weet
Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zugquote:Op woensdag 3 februari 2021 06:26 schreef Barreltje het volgende:
Ik was dus nog wel de afkorting KISS aan het Google, maar dat is nog best lastig als je alleen de afkorting weet
Ideale ordehandhavers!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben nu trouwens robotfilmpjes van Boston Dynamics aan het kijken. Want knap, leuk, fascinerend
Dansende robots!![]()
Zo gaafquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben nu trouwens robotfilmpjes van Boston Dynamics aan het kijken. Want knap, leuk, fascinerend
Dansende robots!![]()
Besef je wel dat N=heel veel, aangezien hier gewoon onderzoek naar gedaan wordt? En dat er in de GGZ evidence-based gewerkt wordt, dus dat er gewoon bekend is dat bepaalde behandelingen goed helpen bij bepaalde problemen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja van de ervaring van iemand anders kun je dan zeggen N=1
Net op de plee dacht ik nog aan een "nuance" (hoe is het mogelijk) aan dit verhaal. Is er hierin een verschil tussen aan zelfmoord denken en daadwerkelijk al één/meerdere pogingen te hebben ondernomen.
De N2 van mij hadden dus wel al pogingen gedaan in het verleden. Is dat ook goed te behandelen?
Dat dacht ik ook, maar het grootste deel van ons afval kan ik toch echt in de PMD zakken afvoeren, dus ik ben heel blij dat ze die hier wekelijks (gratis) ophalen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 08:34 schreef z80 het volgende:
Zojuist is er een ton voor plasticafval bezorgd. Kreng is groooot. Die hoef ik maar 1 keer per jaar aan de straat te zetten. Geen idee wie bedacht heeft dat dit formaat handig is. Maar die persoon woont waarschijnlijk met een groot gezin in een landhuis met veel ruimte.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:08 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Besef je wel dat N=heel veel, aangezien hier gewoon onderzoek naar gedaan wordt? En dat er in de GGZ evidence-based gewerkt wordt, dus dat er gewoon bekend is dat bepaalde behandelingen goed helpen bij bepaalde problemen?
Op individueel niveau kan het dan zijn dat een behandeling niet aanslaat en iemand toch suïcide pleegt. Net zoals dat een evidence-based behandeling met chemo-kuren ook niet goed aan kan slaan en iemand met kanker toch kan overlijden.
Je laatste vraag klinkt hetzelfde als: ik ken twee mensen die kanker hebben gehad en ondanks behandeling later toch overleden. Is kanker wel te behandelen?
Net zoals met lichamelijke ziekten kan suïcidaliteit een scala aan oorzaken hebben en zich op allerlei manieren manifesteren. De ene patiënt is de andere niet.
Wat bekend is, is dat er beschermende factoren zijn:
- Goede sociale steun
- Verantwoordelijkheid tegenover anderen, kinderen
- Actief betrokken zijn bij een religieuze gemeenschap
- Goede therapeutische relatie
De coronacrisis heeft invloed op al deze factoren.
Mocht je als meelezer zelf worstelen met suïcidaliteit: mijn DM staat open. Zoek contact met iemand die je vertrouwt, bel je huisarts/hulpverlener of 0800-0113.
(En waarom ik hier zo uitgebreid op in ga: omdat ik best wat mensen tegenkom die lang wachten met hulp zoeken of niet begrijpen waarom hun somberheid niet 'gewoon' overgaat. Het stigma richt veel schade aan. DerLudolf is wellicht niet de enige die zulke vragen stelt)
Dat is lief gezegdquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:16 schreef Lot_1 het volgende:
Hai minilot!
@:Barreltje: nog even juichen om je baby-gesnuffelbaby's zijn ook saai. En fantastisch
![]()
@:Tele_6: van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam is een enorme stap!wat vind je inmiddels van je therapeut die toch geen schema-therapie bleek te geven?
Hier is al jaren het afval gescheiden. Er stonden 3 containers, 3 bakken voor glas en zakken voor plastic. De zakken zijn nu ook vervangen door een container. Wel eentje van het formaat waar je letterlijk in kunt gaan zitten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:26 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar het grootste deel van ons afval kan ik toch echt in de PMD zakken afvoeren, dus ik ben heel blij dat ze die hier wekelijks (gratis) ophalen.
En verder zeggen mensen hier hele zinnige dingen over mentale problemen.
Een rare meneerquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is lief gezegd
Ik denk dat hij het vooral geen naam wilde geven. De laatste paar gesprekken heeft hij namelijk druk schema's zitten noteren terwijl ik vertelde over waar ik zoal tegenaan loopdus ik denk dat het wel goed komt. Het blijft een beetje een rare meneer, maar dat maakt niet uit.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ah @:Barreltje fijn dat je de jonge dame hebt kunnen zien en besnuffelen.
Dank voor deze duidelijke uitleg @:Lot_1
En sommige liedjes stonden vorig jaar nog gewoon in een top 40 lijst hoor....helemaal niet 40 jaar of 24 jaar geleden. Is niet zo, punt![]()
Snap ook waarom ik gisteren wat somber was. Vannacht heerlijk geslapen, en dat was een paar dagen niet zo geweest.
mmm en ik dacht dat ik vanochtend een zwarte broek had aangedaan, maar nu het licht is blijkt het een blauwe broek te zijn. De rest van de kleding past er niet helemaal bij.
Ik vind ze wel wat hebben, die gele vind ik best cutequote:Op woensdag 3 februari 2021 08:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ideale ordehandhavers!
Ze zijn niet schattig.
Mijn vriend blijft altijd bij hoog en laag volhouden dat mijn skibroek ZWART is. Dat ding is donkerblauw. Laatst ook al met een vestje; duidelijk donkerblauw, maar meneer vond het toch meer zwart.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ah @:Barreltje fijn dat je de jonge dame hebt kunnen zien en besnuffelen.
Dank voor deze duidelijke uitleg @:Lot_1
En sommige liedjes stonden vorig jaar nog gewoon in een top 40 lijst hoor....helemaal niet 40 jaar of 24 jaar geleden. Is niet zo, punt![]()
Snap ook waarom ik gisteren wat somber was. Vannacht heerlijk geslapen, en dat was een paar dagen niet zo geweest.
mmm en ik dacht dat ik vanochtend een zwarte broek had aangedaan, maar nu het licht is blijkt het een blauwe broek te zijn. De rest van de kleding past er niet helemaal bij.
Ahw, zonde. Of ga het nog wel gebruiken?quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:44 schreef Lot_1 het volgende:
Goedik heb zojuist het fotobehang uit de doos gehaald wat ik ruim 1,5 jaar geleden gekocht heb. Het was de bedoeling om dat in juni 2019 op de muur te plakken, maar 4 dagen voordat ik dat had gepland te doen, beviel ik.
Nu dus voor het eerst het behang bekeken.. is het veel donkerder dan de bedoeling was
Daarom heb ik het nog steeds aan. Broek zit lekker en da's t belangrijkstquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
Hoax, kantoor perikelen bestaan niet meer
Ja, hij is minstens 70 en loopt in een coltrui en een bruine corduroy blazer, met zo'n rond bruin brilletje. Hij heeft de meest antieke woordenschat ooit, dat zelfs ik (en ik heb prima taalgevoel) hem soms moet vragen wat hij bedoelt. Hij zei deze week dat hij het zo leuk vond dat hij nu bij de autisme-instelling is komen werken, want hij heeft nog nooit zulke beleefde cliënten gehad.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:39 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Een rare meneerAls het maar aansluit bij wat je nodig hebt hè? Klinkt goed
Ik zie het vaak ook pas als je het naast iets anders houdt. Laatst kwam ik erachter dat m'n handschoenen donkerblauw zijn, want ik heb nu een zwarte jas. Die handschoenen heb ik al bijna 10 jaarquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn vriend blijft altijd bij hoog en laag volhouden dat mijn skibroek ZWART is. Dat ding is donkerblauw. Laatst ook al met een vestje; duidelijk donkerblauw, maar meneer vond het toch meer zwart.
Hij is gewoon een pietsie kleurenblind maar weigert het toe te geven
Heet hij Ad? Die was wel gestoord trouwens, ik hoop voor jou van niet. En ik denk dat hij destijds 70 was dus hij zal inmiddels wel dood zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, hij is minstens 70 en loopt in een coltrui en een bruine corduroy blazer, met zo'n rond bruin brilletje. Hij heeft de meest antieke woordenschat ooit, dat zelfs ik (en ik heb prima taalgevoel) hem soms moet vragen wat hij bedoelt. Hij zei deze week dat hij het zo leuk vond dat hij nu bij de autisme-instelling is komen werken, want hij heeft nog nooit zulke beleefde cliënten gehad.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, hij is minstens 70 en loopt in een coltrui en een bruine corduroy blazer, met zo'n rond bruin brilletje. Hij heeft de meest antieke woordenschat ooit, dat zelfs ik (en ik heb prima taalgevoel) hem soms moet vragen wat hij bedoelt. Hij zei deze week dat hij het zo leuk vond dat hij nu bij de autisme-instelling is komen werken, want hij heeft nog nooit zulke beleefde cliënten gehad.
Het geeft ook niks, het is niet iets waar je iets aan kunt doen (verder heeft hij wel betere ogen dan ik, want ik ben zonder lenzen weer stekeblind en hij niet) maar mijn vriend is dan wel zo koppig als een ezel en weigert het toe te gevenquote:Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zie het vaak ook pas als je het naast iets anders houdt. Laatst kwam ik erachter dat m'n handschoenen donkerblauw zijn, want ik heb nu een zwarte jas. Die handschoenen heb ik al bijna 10 jaar
Ze lopen op een vieze manier.quote:Op woensdag 3 februari 2021 08:56 schreef sigme het volgende:
Papiervisjes/zilvervisjes vind ik dan weer wel mooi.
Nooit begrepen wat mensen daar eng of vies aan vinden.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag een mooie post van @:Lot_1Daardoor heb ik even teruggelezen ondanks dat ik dat nooit doe en ik hink nu op de gedachte 'ik wou dat ik het nu ook niet gedaan had'.
Het is echt geen schande om niet veel/het fijne/wat dingen te weten van psychische problemen, maar doe dan geen debiele uitspraken voor de hele groep die nergens op gestaafd zijn. Educate yourself. Of niet, maar hou dan je klep. Sowieso zijn aannames echt vet kut. Je zou ook gewoon met mensen kunnen praten in plaats van mensen alleen maar tegen het instabiele zere been te trappen.
Nu ga ik ophouden met proberen want ik las dat ik mezelf toch wel van kant maak, sooner or later. Joe.
Nee hoor. En hij zei dat hij hiervoor 1000 jaar bij justitie heeft gewerkt, dus dan zal je hem ook niet hebben kunnen tegenkomen denk ik zo.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Heet hij Ad? Die was wel gestoord trouwens, ik hoop voor jou van niet. En ik denk dat hij destijds 70 was dus hij zal inmiddels wel dood zijn.
Ik heb er nul verstand van maar als ik soms verder denk aan "na corona" slaag me de schrik om het hart.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:40 schreef Clubsoda het volgende:
En in het kader 'de gevolgen van corona', zal ik nog even delen wat ik vooral voorbij zie komen. Gewoon omdat het kanEen groep die ik hard geraakt zie worden, zijn parkinsonpatiënten. Parkinson is een nare kutziekte die niet alleen veel invloed heeft op hoe het lichamelijk gaat maar ook psychisch. Dat is niet omdat het slappe hannessen zijn, maar omdat de neurotransmitter die een rol speelt in de ziekte niet naar Descartes luistert
Kortom, je kunt er hartstikke depressief bij worden, ook als dat helemaal niet in je natuur zat. Door de aard van de ziekte hebben deze mensen enorm veel baat bij activatie en structuur en bij lichaamsbeweging. Drie keer raden hoe het nu met deze mensen gaat nu werkelijk alles (sportscholen, dagbesteding, fysiotherapie, vrijwilligers) niet door kan gaan. Ik zie zoveel mensen met een enorme terugval, het is schrijnend
![]()
En dan zijn er de mensen met kanker die daar onherroepelijk binnen ongeveer een jaar dood aan gaan. De groep die dolgraag herinneringen wil maken: hun familie en vrienden wil knuffelen, uitstapjes en reizen wil maken met hun (klein)kinderen. Voor wie het feit dat ze niet samen uit eten kunnen voor hun verjaardag zoals de traditie was, maar moeilijk te verkroppen is omdat het misschien wel de laatste keer is.
Dus, kom eens uit je bubbel, het gaat zoveel mensen aan. Psychisch lijden is niet altijd maar depressie=suïcidaal=dood=collateral damage, en door. We hebben hele boekenwerken hè, om psychische klachten te classificerenZelfs als je het zakelijk wilt bekijken: de GGZ neemt al een enorme postenkost in de gezondheidszorg voor zijn rekening, en samen met alle organisatieproblemen die er zijn en compleet overbelaste hulpverleners denk ik dat we voor een behoorlijk probleem staan met z'n allen.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag een mooie post van @:Lot_1Daardoor heb ik even teruggelezen ondanks dat ik dat nooit doe en ik hink nu op de gedachte 'ik wou dat ik het nu ook niet gedaan had'.
Het is echt geen schande om niet veel/het fijne/wat dingen te weten van psychische problemen, maar doe dan geen debiele uitspraken voor de hele groep die nergens op gestaafd zijn. Educate yourself. Of niet, maar hou dan je klep. Sowieso zijn aannames echt vet kut. Je zou ook gewoon met mensen kunnen praten in plaats van mensen alleen maar tegen het instabiele zere been te trappen.
Nu ga ik ophouden met proberen want ik las dat ik mezelf toch wel van kant maak, sooner or later. Joe.
Hah. Nee. Maar hij voldeed aan de uiterlijke beschrijving.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee hoor. En hij zei dat hij hiervoor 1000 jaar bij justitie heeft gewerkt, dus dan zal je hem ook niet hebben kunnen tegenkomen denk ik zo.
Alle dingen die nu uitgesteld moeten worden gaan nog een heel probleem worden inderdaad. Vandaag in het nieuws ook, alle kankerdiagnoses die niet gedaan zijn omdat de bevolkingsonderzoeken stilgelegen hebben. Die mensen zitten straks dus met verder gevorderde tumoren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb er nul verstand van maar als ik soms verder denk aan "na corona" slaag me de schrik om het hart.
Zoveel mensen met problemen. Financieel natuurlijk, bedrijven die omvallen, dat is voorzien en voor velen begrijpelijk. Maar mensen die met de psychische gevolgen daarvan te maken krijgen, de mensen die nu psychische problemen hebben, kwetsbare kinderen en mensen niet (nog niet) aan de bel trekken.. Gezondheidswerkers die nu in de frontlinie zitten en dingen zien die geen mens zou moeten zien. En dan te bedenken dat de GGZ al op hun tenen liep en vast niet genoeg bekwame mensen meer op voorraad hebben. Dat gaat nog jaren en jaren van ellende worden ben ik bang. Het materiele is "min of meer" makkelijk. Maar het geestelijke is een heel ander verhaal.
quote:
Liefquote:
quote:
Oei.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hah. Nee. Maar hij voldeed aan de uiterlijke beschrijving.
Fijn voor jou, want die van mij was echt een mongol.
Je hebt 100% gelijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Lonaa het volgende:
Dit behoeft nuancering, stel maar bij naar 'je gaat dood, sooner or later'.quote:Nu ga ik ophouden met proberen want ik las dat ik mezelf toch wel van kant maak, sooner or later. Joe.
'Hmm. Ik heb nog nooit gezien dat iemand zoveel vocht vast hield bij Lithium. Laten we er plastabletten bij voorschrijven. Dat heb ik nog nooit gedaan dus ik denk dat het wel kan'quote:
Ja, ook dat is afschuwelijk. Maar voor veel mensen is dit "tastbaar". Geestelijke problemen, als je er zelf geen last van hebt of er geen oog voor hebt niet. Maar er is zoveel bezuinigd daarop, ben zo bang dat er geen mensen genoeg zijn, zelfs al is er geld voor, om mensen te helpen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Alle dingen die nu uitgesteld moeten worden gaan nog een heel probleem worden inderdaad. Vandaag in het nieuws ook, alle kankerdiagnoses die niet gedaan zijn omdat de bevolkingsonderzoeken stilgelegen hebben. Die mensen zitten straks dus met verder gevorderde tumoren.
Dat is wel mijn nuancering.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk.
[..]
Dit behoeft nuancering, stel maar bij naar 'je gaat dood, sooner or later'.
Manmanman.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
'Hmm. Ik heb nog nooit gezien dat iemand zoveel vocht vast hield bij Lithium. Laten we er plastabletten bij voorschrijven. Dat heb ik nog nooit gedaan dus ik denk dat het wel kan'
* 2 dagen later
'Oh, dit zijn wel symptomen van lithium-vergiftiging. Maybe not'.![]()
Deze man was dus al 40 jaar psychiater he? Fack me.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Manmanman.![]()
Ik geloof dat mijnes geen medicijnen voor mag schrijven, dus dat scheelt ook
quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is wel mijn nuancering.Ik hoop later. Deze chronisch-depressieve wil eigenlijk wel oud worden. wtf is dat.
Daarom, en door alles nog meer, mag die routekaart from/to hell de deur uit wmbquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef sigme het volgende:
Ook: pubers *moeten* (biologisch/psychologisch) zich ontwikkelen tot normale mensen door met soortgenoten te kloten. Met name met leeftijdsgenoten.
Verhinder alle pubers een jaar lang om te kloten met soortgenoten en er gaan een hoop meer mensen volwassen worden die belangrijke stappen in hun emotionele ontwikkeling gemist hebben. Niet meer in te halen. En de een gaat dat beter opvangen dan de ander, maar voor ons als groep, als samenleving, is het gewoon een hoop schade die we oplopen.
Jaquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ook dat is afschuwelijk. Maar voor veel mensen is dit "tastbaar". Geestelijke problemen, als je er zelf geen last van hebt of er geen oog voor hebt niet. Maar er is zoveel bezuinigd daarop, ben zo bang dat er geen mensen genoeg zijn, zelfs al is er geld voor, om mensen te helpen.
Oh, wat ik nog wilde zeggen. I'm with you over de somewhat old-people-collateral-damage. #onpopulairemening.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarom, en door alles nog meer, mag die routekaart from/to hell de deur uit wmb
Mannnnnquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Deze man was dus al 40 jaar psychiater he? Fack me.
Hij was me ook even vergeten te vertellen dat een bepaald medicijn dat hij me voorschreef van invloed was op de anti-concpetiepil. That could have gone ugly man.![]()
Daar kwam ik zelf achter, trouwens. Ik las Het Grote Boek, want ik vertrouwde die vent voor geen poep.
Ik merk dat wel bij kinderen van vluchtelingen. Die reageren soms ook heel anders. "Probleem" dat ik daar wel zie (maar niets mee kan) is dat veel ouders gewoon op de oude voet doorgaan, als voor de oorlog. Een hele liefdevolle opvoeding, maar ook een hele strenge. Niet altijd even veel oog voor wat die kinderen jaren lang hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef sigme het volgende:
Ook: pubers *moeten* (biologisch/psychologisch) zich ontwikkelen tot normale mensen door met soortgenoten te kloten. Met name met leeftijdsgenoten.
Verhinder alle pubers een jaar lang om te kloten met soortgenoten en er gaan een hoop meer mensen volwassen worden die belangrijke stappen in hun emotionele ontwikkeling gemist hebben. Niet meer in te halen. En de een gaat dat beter opvangen dan de ander, maar voor ons als groep, als samenleving, is het gewoon een hoop schade die we oplopen.
Zodoende wilde ik, ondanks nihiele kans Heel Heel Heel zeker weten dat dit niet dezelfde meneer was.quote:
QFT.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:07 schreef Clubsoda het volgende:
Veel mensen met suïcidale gedachten willen ook niet per se dood. Die willen alleen niet zo verder, en dood is een (drastische) oplossing. Die kun je dus helpen om anders verder te gaan en vooral helpen met nadenken hoe dat anders er dan precies uit ziet, want als je je zo rot voelt, dan kun je niet nadenken. En sommige mensen willen wel echt dood en dat moet je ook mogen willen vind ik, als mens, maar dan is het wel fijn als dat in openheid kan en niet in eenzaamheid en uitzichtloosheid.
Nou, ik moet zeggen dat ik dat ook wel wat beklemmend vind, om na te denken over de komende 40 jaar ofzoquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:15 schreef Lonaa het volgende:
Dat iedere dag denk ik er niet bij trouwens want holy hell. Dat is nog lang man.
En dat GGZ in ons politieke bestel nog immer niet serieus genomen wordt en je voor lichamelijke shit zo achterlijk dure behandelingen kunt krijgen maar voor GGZ behandelingen vaak eigen bijdrages moet betalen, aanvullend verzekerd moet zijn, maar x behandelingen vergoed krijgt etc.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:
En dan te bedenken dat de GGZ al op hun tenen liep en vast niet genoeg bekwame mensen meer op voorraad hebben. Dat gaat nog jaren en jaren van ellende worden ben ik bang. Het materiele is "min of meer" makkelijk. Maar het geestelijke is een heel ander verhaal.
Stomquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog nooit een psychiater ontmoet die niet op de een of andere manier wat (wereld)vreemd was. N=10 ongeveer
Ik had video consult. Ziekenhuis had slechte verbinding. Wat een gedoe. Je zit de helft van de tijd over technische problemen te lullen ipv medische problemen.
Denk dat dat tot op zekere hoogte ook wel gezonde reactie is hoor.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, ik moet zeggen dat ik dat ook wel wat beklemmend vind, om na te denken over de komende 40 jaar ofzoSoms is alleen vandaag ook gewoon genoeg
Nou, niet beklemmend als in dat ik dat nog te lang vind duren, maar wel de onoverzienbaarheid ervan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Isabeau het volgende:
Oh echt? Ik vind dat de afgelopen 30 jaar zo allejezus snel is gegaan, dat ik ook wel geloof dat de komende 30+ jaar veel te snel zullen gaan. Er is nog zoveel leuks te leren, ontdekken, doen. Al is dat doen wel ernstig beperkt tegenwoordig.
Nee, eigenlijk niet. Ik had nog willen vragen over dingen opbouwen. Ik ben daar heel slecht in. Als ze zeggen dat je dat op gevoel moet doen dan ga ik geheid over allerlei grenzen heen. Maar als ik bang ben te veel te doen, dan die ik waarschijnlijk juist te weinigquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Clubsoda het volgende:
StomWel kunnen bespreken wat voor jou belangrijk was?
Het gaat echt heel erg worden ben ik bang. Corona is best eng, maar de toekomst na corona is nog veel enger, want niet vatbaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dat GGZ in ons politieke bestel nog immer niet serieus genomen wordt en je voor lichamelijke shit zo achterlijk dure behandelingen kunt krijgen maar voor GGZ behandelingen vaak eigen bijdrages moet betalen, aanvullend verzekerd moet zijn, maar x behandelingen vergoed krijgt etc.
Om nog niet eens te spreken van de totale willekeur in zorg voor onze jeugd sinds de jeugdwet door gemeentes wordt uitgevoerd en sommige achterlijke gemeentes in ons land dus bijvoorbeeld tegen gezinnen kunnen zeggen vreet eerst je huis maar op voor we je zorg geven (en zelfs dan weten we nog niet of we zin hebben), wij besteden ons geld liever aan een paar megalomane bouwprojecten want dat staat toffer.
Zo gingen we dus al om met onze toekomst. Nog zonder corona. Wordt lachen nu we corona erbij gekregen hebben.
Fuck, ik vind vandaag vaak al vrij veel.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:15 schreef Lonaa het volgende:
Dat iedere dag denk ik er niet bij trouwens want holy hell. Dat is nog lang man.
Hence mijn post dat ik boodschappen moet doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Fuck, ik vind vandaag vaak al vrij veel.
Daar sta ik eigenlijk nooit bij stil. Ik geloof niet dat we kunnen weten wat de toekomst brengt en er kan van alles ongevraagd op je pad komen. Op die manier aan de toekomst denken geeft vooral nare, negatieve scenario's en dat hoeft helemaal het geval niet te zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:24 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, niet beklemmend als in dat ik dat nog te lang vind duren, maar wel de onoverzienbaarheid ervan.
Ook voor behandelingen aan lichamelijke aandoeningen moet er bijbetaald worden indien het geen dodelijke ziekte is. Bijna alles aan het bewegingsapparaat is op eigen kosten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dat GGZ in ons politieke bestel nog immer niet serieus genomen wordt en je voor lichamelijke shit zo achterlijk dure behandelingen kunt krijgen maar voor GGZ behandelingen vaak eigen bijdrages moet betalen, aanvullend verzekerd moet zijn, maar x behandelingen vergoed krijgt etc.
Om nog niet eens te spreken van de totale willekeur in zorg voor onze jeugd sinds de jeugdwet door gemeentes wordt uitgevoerd en sommige achterlijke gemeentes in ons land dus bijvoorbeeld tegen gezinnen kunnen zeggen vreet eerst je huis maar op voor we je zorg geven (en zelfs dan weten we nog niet of we zin hebben), wij besteden ons geld liever aan een paar megalomane bouwprojecten want dat staat toffer.
Zo gingen we dus al om met onze toekomst. Nog zonder corona. Wordt lachen nu we corona erbij gekregen hebben.
Fysiotherapie wordt gewoon vergoed? Steunzolen ook?quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Ook voor behandelingen aan lichamelijke aandoeningen moet er bijbetaald worden indien het geen dodelijke ziekte is. Bijna alles aan het bewegingsapparaat is op eigen kosten.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Ik had nog willen vragen over dingen opbouwen. Ik ben daar heel slecht in. Als ze zeggen dat je dat op gevoel moet doen dan ga ik geheid over allerlei grenzen heen. Maar als ik bang ben te veel te doen, dan die ik waarschijnlijk juist te weinig![]()
Nou ja, het gevoelloze van mijn buik (buitenkant) is blijkbaar tijdelijk, dat wel een antwoord op gekregen.
Ik vond het zo een onaangenaam en rommelig gesprek.
En dit doet dus half Nederland inmiddels met hun arts of zorgverlener. Fml
Ja precies, dat bedoel ik ookquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar sta ik eigenlijk nooit bij stil. Ik geloof niet dat we kunnen weten wat de toekomst brengt en er kan van alles ongevraagd op je pad komen. Op die manier aan de toekomst denken geeft vooral nare, negatieve scenario's en dat hoeft helemaal het geval niet te zijn natuurlijk.
(Beetje verstandig dingen vooruit plannen is niets mis mee natuurlijk, zoals aan je pensioen denken en zo)
Volgens mij moet je aanvullend verzekerd zijn voor fysio, zit niet in basis pakket tenzij chronisch nodig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Fysiotherapie wordt gewoon vergoed? Steunzolen ook?Om maar wat te noemen.
Ja, inderdaad, dat is waar. Ik dacht 9 behandelingen in de basisverzekering, maar dat is inderdaad in de goedkoopste aanvullende verzekering. Ik heb er 18, dat heb ik nodigquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij moet je aanvullend verzekerd zijn voor fysio, zit niet in basis pakket tenzij chronisch nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |