abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197791901
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_197791910
Tevens gister mn nichtje gezien O+

En vastgehouden en bewonderd en alles! *;

Boekje viel in de smaak bij de ouders dus nu de serie bestellen ^O^

Een baby zo jong is wel een beetje saai hoor.. slapen slapen slapen...
Ze liet nog wel even haar boer en wind feature zien.. :o :o
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 06:25:23 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197791912
Moi
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_197791915
Ik was dus nog wel de afkorting KISS aan het Google, maar dat is nog best lastig als je alleen de afkorting weet :@
pi_197791953
Keep it simple, stupid
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_197791975
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 06:24 schreef Barreltje het volgende:
Tevens gister mn nichtje gezien O+

En vastgehouden en bewonderd en alles! *;

Boekje viel in de smaak bij de ouders dus nu de serie bestellen ^O^

Een baby zo jong is wel een beetje saai hoor.. slapen slapen slapen...
Ze liet nog wel even haar boer en wind feature zien.. :o :o
Ik had zo’n baby die altijd aan stond.
Liefst op vol volume
Dat was echr niet heel relaxt.. maar aantal jaar later bij stiefzusje op de koffie.. en dan zo’n baby die alleen maar slaapt... ik vond het echt heel raar... en stiekem een beetje saai inderdaad.

Verder wel met enigzins goed gevoel de visite overleefd? Lijkt me toch... dubbel.
pi_197791991
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 06:46 schreef Vanyel het volgende:
Keep it simple, stupid
Tnx! :6
pi_197791995
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 06:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik had zo’n baby die altijd aan stond.
Liefst op vol volume
Dat was echr niet heel relaxt.. maar aantal jaar later bij stiefzusje op de koffie.. en dan zo’n baby die alleen maar slaapt... ik vond het echt heel raar... en stiekem een beetje saai inderdaad.

Verder wel met enigzins goed gevoel de visite overleefd? Lijkt me toch... dubbel.
Ja hoor! Het was gewoon verwondering enzo.. zusje was super lief en gaf me eigenlijk meteen de baby (na vragen of ik het wilde) en ik heb er dus 2 uur naar zitten staren.. en een beetje in zitten porren zodat ze dr ogen open deed :+ zusje is super relaxt er mee.. en houdt enorm rekening met ons.. ik moest en zou de eerste zijn die nichtje te zien kreeg.. mn ouders zijn zelfs nog niet langs geweest :o ..
Dus nu ze weten dat ik langs ben geweest staan ze te trappelen..
pi_197791999
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 07:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ja hoor! Het was gewoon verwondering enzo.. zusje was super lief en gaf me eigenlijk meteen de baby (na vragen of ik het wilde) en ik heb er dus 2 uur naar zitten staren.. en een beetje in zitten porren zodat ze dr ogen open deed :+ zusje is super relaxt er mee.. en houdt enorm rekening met ons.. ik moest en zou de eerste zijn die nichtje te zien kreeg.. mn ouders zijn zelfs nog niet langs geweest :o ..
Dus nu ze weten dat ik langs ben geweest staan ze te trappelen..
Superlief O+
pi_197792021
Mogguh :O Alweer bezig sinds 5:30. Iets met slaap weg en zo :{ En gisteravond om 22 uur nog uit mijn bed gebeld voor een productiestoring :') En ik maar denken dat die tijd achter me lag :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197792022
quote:
Dit lied is al 24 jaar oud en Tarkan is nog steeds de grootste zanger van Turkije :o
Ik dacht dat dit een eendagsvlieg was. Not.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 3 februari 2021 @ 07:19:32 #12
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197792039
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 07:13 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh :O Alweer bezig sinds 5:30. Iets met slaap weg en zo :{ En gisteravond om 22 uur nog uit mijn bed gebeld voor een productiestoring :') En ik maar denken dat die tijd achter me lag :+
Als het niet te vaak gebeurt is dat toch juist een van de leuke dingen? :+
  woensdag 3 februari 2021 @ 07:19:49 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197792041
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 07:14 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dit lied is al 24 jaar oud en Tarkan is nog steeds de grootste zanger van Turkije :o
Ik dacht dat dit een eendagsvlieg was. Not.
24 jaar -O- -O- -O-
pi_197792067
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 07:19 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Als het niet te vaak gebeurt is dat toch juist een van de leuke dingen? :+
Nou, ik heb liever dat mensen dingen zelf oplossen :P Ik probeer zo min mogelijk beheerdertje te spelen en zoveel mogelijk nieuwe dingen te ontwikkelen :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197792075
Goedemorgen! Vandaag pas om 14 uur de eerste meeting, dus ik kan de O+ hele ochtend werken O+.
pi_197792096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 06:26 schreef Barreltje het volgende:
Ik was dus nog wel de afkorting KISS aan het Google, maar dat is nog best lastig als je alleen de afkorting weet :@
Googlen op 'KISS abbreviation' ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197792107
Goedemorgen dotjes. O+

Ik had het plan wat langer te slapen, maar was een uur voor de wekker al wakker. :’)
  woensdag 3 februari 2021 @ 07:52:15 #18
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_197792197
Mijn wekker was een uur eerder wakker
pi_197792218
quote:

[..]

24 jaar -O- -O- -O-
Doet zeer he :{
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_197792247
:W
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197792282
Wakker gemaakt door de wekker. Beter wordt het snel langer licht, maakt opstaan een stuk makkelijker :O
Terwijl het ontbreken van reistijd me dagelijks al een uur extra slaap oplevert :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 08:18:07 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_197792324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 06:26 schreef Barreltje het volgende:
Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug

Fabrikant Stadler heeft allemaal van die acroniemen. NS rijdt met de Flirt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 3 februari 2021 @ 08:34:34 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_197792434
Zojuist is er een ton voor plasticafval bezorgd. Kreng is groooot. Die hoef ik maar 1 keer per jaar aan de straat te zetten. Geen idee wie bedacht heeft dat dit formaat handig is. Maar die persoon woont waarschijnlijk met een groot gezin in een landhuis met veel ruimte.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_197792645
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben nu trouwens robotfilmpjes van Boston Dynamics aan het kijken. Want knap, leuk, fascinerend :D

Dansende robots! O+
Ideale ordehandhavers!
Ze zijn niet schattig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197792655
Papiervisjes/zilvervisjes vind ik dan weer wel mooi.
Nooit begrepen wat mensen daar eng of vies aan vinden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197792764
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben nu trouwens robotfilmpjes van Boston Dynamics aan het kijken. Want knap, leuk, fascinerend :D

Dansende robots! O+
Zo gaaf O+
pi_197792768
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 07:57 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Doet zeer he :{
Beetje wel ja.
Spoilers!
pi_197792770
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tja van de ervaring van iemand anders kun je dan zeggen N=1

Net op de plee dacht ik nog aan een "nuance" (hoe is het mogelijk ;) ) aan dit verhaal. Is er hierin een verschil tussen aan zelfmoord denken en daadwerkelijk al één/meerdere pogingen te hebben ondernomen.

De N2 van mij hadden dus wel al pogingen gedaan in het verleden. Is dat ook goed te behandelen?
Besef je wel dat N=heel veel, aangezien hier gewoon onderzoek naar gedaan wordt? En dat er in de GGZ evidence-based gewerkt wordt, dus dat er gewoon bekend is dat bepaalde behandelingen goed helpen bij bepaalde problemen?
Op individueel niveau kan het dan zijn dat een behandeling niet aanslaat en iemand toch suïcide pleegt. Net zoals dat een evidence-based behandeling met chemo-kuren ook niet goed aan kan slaan en iemand met kanker toch kan overlijden.

Je laatste vraag klinkt hetzelfde als: ik ken twee mensen die kanker hebben gehad en ondanks behandeling later toch overleden. Is kanker wel te behandelen?
Net zoals met lichamelijke ziekten kan suïcidaliteit een scala aan oorzaken hebben en zich op allerlei manieren manifesteren. De ene patiënt is de andere niet.

Wat bekend is, is dat er beschermende factoren zijn:
- Goede sociale steun
- Verantwoordelijkheid tegenover anderen, kinderen
- Actief betrokken zijn bij een religieuze gemeenschap
- Goede therapeutische relatie

De coronacrisis heeft invloed op al deze factoren.

Mocht je als meelezer zelf worstelen met suïcidaliteit: mijn DM staat open. Zoek contact met iemand die je vertrouwt, bel je huisarts/hulpverlener of 0800-0113.

(En waarom ik hier zo uitgebreid op in ga: omdat ik best wat mensen tegenkom die lang wachten met hulp zoeken of niet begrijpen waarom hun somberheid niet 'gewoon' overgaat. Het stigma richt veel schade aan. DerLudolf is wellicht niet de enige die zulke vragen stelt)

[ Bericht 6% gewijzigd door Lot_1 op 03-02-2021 09:13:34 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_197792796
quote:

[..]

24 jaar -O- -O- -O-
Nee! :o Argh.

En hallo lieverds! *O* :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_197792814
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Alles goed daar?
pi_197792867
Hai minilot!

@Barreltje: nog even juichen om je baby-gesnuffel O+ baby's zijn ook saai. En fantastisch :D

@Tele_6: van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam is een enorme stap! *O* wat vind je inmiddels van je therapeut die toch geen schema-therapie bleek te geven?
pi_197792888
Lot O+
Spoilers!
pi_197792954
Meh, ze zijn hier weer in de buurt aan het klussen. Ze moeten overal iets met de gasleidingen doen, vorige week de hele straat al gedaan, blijkbaar nu pas bij de buurvrouw. Ben het een beetje zat. :')
pi_197792994
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:34 schreef z80 het volgende:
Zojuist is er een ton voor plasticafval bezorgd. Kreng is groooot. Die hoef ik maar 1 keer per jaar aan de straat te zetten. Geen idee wie bedacht heeft dat dit formaat handig is. Maar die persoon woont waarschijnlijk met een groot gezin in een landhuis met veel ruimte.
Dat dacht ik ook, maar het grootste deel van ons afval kan ik toch echt in de PMD zakken afvoeren, dus ik ben heel blij dat ze die hier wekelijks (gratis) ophalen.

En verder zeggen mensen hier hele zinnige dingen over mentale problemen.
pi_197793001
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:08 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Besef je wel dat N=heel veel, aangezien hier gewoon onderzoek naar gedaan wordt? En dat er in de GGZ evidence-based gewerkt wordt, dus dat er gewoon bekend is dat bepaalde behandelingen goed helpen bij bepaalde problemen?
Op individueel niveau kan het dan zijn dat een behandeling niet aanslaat en iemand toch suïcide pleegt. Net zoals dat een evidence-based behandeling met chemo-kuren ook niet goed aan kan slaan en iemand met kanker toch kan overlijden.

Je laatste vraag klinkt hetzelfde als: ik ken twee mensen die kanker hebben gehad en ondanks behandeling later toch overleden. Is kanker wel te behandelen?
Net zoals met lichamelijke ziekten kan suïcidaliteit een scala aan oorzaken hebben en zich op allerlei manieren manifesteren. De ene patiënt is de andere niet.

Wat bekend is, is dat er beschermende factoren zijn:
- Goede sociale steun
- Verantwoordelijkheid tegenover anderen, kinderen
- Actief betrokken zijn bij een religieuze gemeenschap
- Goede therapeutische relatie

De coronacrisis heeft invloed op al deze factoren.

Mocht je als meelezer zelf worstelen met suïcidaliteit: mijn DM staat open. Zoek contact met iemand die je vertrouwt, bel je huisarts/hulpverlener of 0800-0113.

(En waarom ik hier zo uitgebreid op in ga: omdat ik best wat mensen tegenkom die lang wachten met hulp zoeken of niet begrijpen waarom hun somberheid niet 'gewoon' overgaat. Het stigma richt veel schade aan. DerLudolf is wellicht niet de enige die zulke vragen stelt)
O+ ^O^

Suïcidaliteit is een moeilijk thema en er wordt vaak gedaan alsof het bij suïcidale gedachtes direct een verloren zaak is. Maar dat is inderdaad niet waar, er zijn zoveel gradaties en kleuren in, maar dan moet je er wel over praten en het stigma wegnemen. Ik heb echt moeten leren om suïcidaliteit open en zonder vooroordeel uit te vragen en het verrast me nog regelmatig hoe goed en eerlijk mensen erover kunnen vertellen als je ze maar serieus neemt in hun gedachten en emoties en het dus vooral niet wegwuift en 'goedpraat'.
pi_197793005
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:16 schreef Lot_1 het volgende:
Hai minilot!

@:Barreltje: nog even juichen om je baby-gesnuffel O+ baby's zijn ook saai. En fantastisch :D

@:Tele_6: van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam is een enorme stap! *O* wat vind je inmiddels van je therapeut die toch geen schema-therapie bleek te geven?
Dat is lief gezegd :*

Ik denk dat hij het vooral geen naam wilde geven. De laatste paar gesprekken heeft hij namelijk druk schema's zitten noteren terwijl ik vertelde over waar ik zoal tegenaan loop :D dus ik denk dat het wel goed komt. Het blijft een beetje een rare meneer, maar dat maakt niet uit. :D
pi_197793040
Mogge!

Ah @Barreltje fijn dat je de jonge dame hebt kunnen zien en besnuffelen.

Dank voor deze duidelijke uitleg @Lot_1

En sommige liedjes stonden vorig jaar nog gewoon in een top 40 lijst hoor....helemaal niet 40 jaar of 24 jaar geleden. Is niet zo, punt -O-

Snap ook waarom ik gisteren wat somber was. Vannacht heerlijk geslapen, en dat was een paar dagen niet zo geweest.

mmm en ik dacht dat ik vanochtend een zwarte broek had aangedaan, maar nu het licht is blijkt het een blauwe broek te zijn. De rest van de kleding past er niet helemaal bij.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:30:49 #39
63722 z80
I fink you freaky
pi_197793052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:26 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar het grootste deel van ons afval kan ik toch echt in de PMD zakken afvoeren, dus ik ben heel blij dat ze die hier wekelijks (gratis) ophalen.

En verder zeggen mensen hier hele zinnige dingen over mentale problemen.
Hier is al jaren het afval gescheiden. Er stonden 3 containers, 3 bakken voor glas en zakken voor plastic. De zakken zijn nu ook vervangen door een container. Wel eentje van het formaat waar je letterlijk in kunt gaan zitten.
pi_197793156
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat is lief gezegd :*

Ik denk dat hij het vooral geen naam wilde geven. De laatste paar gesprekken heeft hij namelijk druk schema's zitten noteren terwijl ik vertelde over waar ik zoal tegenaan loop :D dus ik denk dat het wel goed komt. Het blijft een beetje een rare meneer, maar dat maakt niet uit. :D
Een rare meneer :D Als het maar aansluit bij wat je nodig hebt hè? Klinkt goed ^O^
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:39:07 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197793157
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Ah @:Barreltje fijn dat je de jonge dame hebt kunnen zien en besnuffelen.

Dank voor deze duidelijke uitleg @:Lot_1

En sommige liedjes stonden vorig jaar nog gewoon in een top 40 lijst hoor....helemaal niet 40 jaar of 24 jaar geleden. Is niet zo, punt -O-

Snap ook waarom ik gisteren wat somber was. Vannacht heerlijk geslapen, en dat was een paar dagen niet zo geweest.

mmm en ik dacht dat ik vanochtend een zwarte broek had aangedaan, maar nu het licht is blijkt het een blauwe broek te zijn. De rest van de kleding past er niet helemaal bij.

:{w
Hoax, kantoor perikelen bestaan niet meer
pi_197793178
En in het kader 'de gevolgen van corona', zal ik nog even delen wat ik vooral voorbij zie komen. Gewoon omdat het kan :+ Een groep die ik hard geraakt zie worden, zijn parkinsonpatiënten. Parkinson is een nare kutziekte die niet alleen veel invloed heeft op hoe het lichamelijk gaat maar ook psychisch. Dat is niet omdat het slappe hannessen zijn, maar omdat de neurotransmitter die een rol speelt in de ziekte niet naar Descartes luistert ;) Kortom, je kunt er hartstikke depressief bij worden, ook als dat helemaal niet in je natuur zat. Door de aard van de ziekte hebben deze mensen enorm veel baat bij activatie en structuur en bij lichaamsbeweging. Drie keer raden hoe het nu met deze mensen gaat nu werkelijk alles (sportscholen, dagbesteding, fysiotherapie, vrijwilligers) niet door kan gaan. Ik zie zoveel mensen met een enorme terugval, het is schrijnend -O-

En dan zijn er de mensen met kanker die daar onherroepelijk binnen ongeveer een jaar dood aan gaan. De groep die dolgraag herinneringen wil maken: hun familie en vrienden wil knuffelen, uitstapjes en reizen wil maken met hun (klein)kinderen. Voor wie het feit dat ze niet samen uit eten kunnen voor hun verjaardag zoals de traditie was, maar moeilijk te verkroppen is omdat het misschien wel de laatste keer is.

Dus, kom eens uit je bubbel, het gaat zoveel mensen aan. Psychisch lijden is niet altijd maar depressie=suïcidaal=dood=collateral damage, en door. We hebben hele boekenwerken hè, om psychische klachten te classificeren :D Zelfs als je het zakelijk wilt bekijken: de GGZ neemt al een enorme postenkost in de gezondheidszorg voor zijn rekening, en samen met alle organisatieproblemen die er zijn en compleet overbelaste hulpverleners denk ik dat we voor een behoorlijk probleem staan met z'n allen.
pi_197793180
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ideale ordehandhavers!
Ze zijn niet schattig.
Ik vind ze wel wat hebben, die gele vind ik best cute :P
Ook al vermoed ik wel dat ze vooral (in eerste instantie) voor defensie wordt ontwikkeld.

Anderzijds; andere bedrijven kunnen de robots ook kopen (die gele starten van 75.000 euro, maar dan heb je er nog diverse onderdelen op te zetten). Vriend ziet zijn werkgever dit in de toekomst nog wel doen, want het grootste probleem dat ze in de cleanrooms hebben is vervuiling door mensen. :) En in de zorg zouden ze ook ingezet kunnen worden op den duur.
pi_197793217
Dank Lot en Clubsuda voor jullie posts. :*

En Tele, soms zijn rare mensen de beste. Het hangt van het soort raar af, maar soms hebben ze net even een andere invalshoek ;)
pi_197793224
Goed :') ik heb zojuist het fotobehang uit de doos gehaald wat ik ruim 1,5 jaar geleden gekocht heb. Het was de bedoeling om dat in juni 2019 op de muur te plakken, maar 4 dagen voordat ik dat had gepland te doen, beviel ik.
Nu dus voor het eerst het behang bekeken.. is het veel donkerder dan de bedoeling was :')
pi_197793226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Ah @:Barreltje fijn dat je de jonge dame hebt kunnen zien en besnuffelen.

Dank voor deze duidelijke uitleg @:Lot_1

Mijn vriend blijft altijd bij hoog en laag volhouden dat mijn skibroek ZWART is. Dat ding is donkerblauw. Laatst ook al met een vestje; duidelijk donkerblauw, maar meneer vond het toch meer zwart.

Hij is gewoon een pietsie kleurenblind maar weigert het toe te geven :{w
pi_197793236
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:44 schreef Lot_1 het volgende:
Goed :') ik heb zojuist het fotobehang uit de doos gehaald wat ik ruim 1,5 jaar geleden gekocht heb. Het was de bedoeling om dat in juni 2019 op de muur te plakken, maar 4 dagen voordat ik dat had gepland te doen, beviel ik.
Nu dus voor het eerst het behang bekeken.. is het veel donkerder dan de bedoeling was :')
Ahw, zonde. Of ga het nog wel gebruiken? :) (Wat voor fotobehang is het?)
pi_197793246
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]

:{w
Hoax, kantoor perikelen bestaan niet meer
Daarom heb ik het nog steeds aan. Broek zit lekker en da's t belangrijkst
pi_197793255
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:39 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Een rare meneer :D Als het maar aansluit bij wat je nodig hebt hè? Klinkt goed ^O^
Ja, hij is minstens 70 en loopt in een coltrui en een bruine corduroy blazer, met zo'n rond bruin brilletje. Hij heeft de meest antieke woordenschat ooit, dat zelfs ik (en ik heb prima taalgevoel) hem soms moet vragen wat hij bedoelt. Hij zei deze week dat hij het zo leuk vond dat hij nu bij de autisme-instelling is komen werken, want hij heeft nog nooit zulke beleefde cliënten gehad. _O-
pi_197793272
Ik zag een mooie post van @Lot_1 O+ Daardoor heb ik even teruggelezen ondanks dat ik dat nooit doe en ik hink nu op de gedachte 'ik wou dat ik het nu ook niet gedaan had'.

Het is echt geen schande om niet veel/het fijne/wat dingen te weten van psychische problemen, maar doe dan geen debiele uitspraken voor de hele groep die nergens op gestaafd zijn. Educate yourself. Of niet, maar hou dan je klep. Sowieso zijn aannames echt vet kut. Je zou ook gewoon met mensen kunnen praten in plaats van mensen alleen maar tegen het instabiele zere been te trappen.

Nu ga ik ophouden met proberen want ik las dat ik mezelf toch wel van kant maak, sooner or later. Joe.
pi_197793274
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mijn vriend blijft altijd bij hoog en laag volhouden dat mijn skibroek ZWART is. Dat ding is donkerblauw. Laatst ook al met een vestje; duidelijk donkerblauw, maar meneer vond het toch meer zwart.

Hij is gewoon een pietsie kleurenblind maar weigert het toe te geven :{w
Ik zie het vaak ook pas als je het naast iets anders houdt. Laatst kwam ik erachter dat m'n handschoenen donkerblauw zijn, want ik heb nu een zwarte jas. Die handschoenen heb ik al bijna 10 jaar :')
pi_197793284
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, hij is minstens 70 en loopt in een coltrui en een bruine corduroy blazer, met zo'n rond bruin brilletje. Hij heeft de meest antieke woordenschat ooit, dat zelfs ik (en ik heb prima taalgevoel) hem soms moet vragen wat hij bedoelt. Hij zei deze week dat hij het zo leuk vond dat hij nu bij de autisme-instelling is komen werken, want hij heeft nog nooit zulke beleefde cliënten gehad. _O-
Heet hij Ad? Die was wel gestoord trouwens, ik hoop voor jou van niet. En ik denk dat hij destijds 70 was dus hij zal inmiddels wel dood zijn.
pi_197793294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

:D
pi_197793297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik zie het vaak ook pas als je het naast iets anders houdt. Laatst kwam ik erachter dat m'n handschoenen donkerblauw zijn, want ik heb nu een zwarte jas. Die handschoenen heb ik al bijna 10 jaar :')
Het geeft ook niks, het is niet iets waar je iets aan kunt doen (verder heeft hij wel betere ogen dan ik, want ik ben zonder lenzen weer stekeblind en hij niet) maar mijn vriend is dan wel zo koppig als een ezel en weigert het toe te geven :P
pi_197793301
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:56 schreef sigme het volgende:
Papiervisjes/zilvervisjes vind ik dan weer wel mooi.
Nooit begrepen wat mensen daar eng of vies aan vinden.
Ze lopen op een vieze manier.

Mijn appartement zat er vol mee toen ik hier kwam wonen (vooral het tapijt bij de deur van de badkamer) en dat was me toch echt wat te veel. Ik wil ook niet dat ze m'n boeken gaan opeten.
pi_197793321
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:50 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag een mooie post van @:Lot_1 O+ Daardoor heb ik even teruggelezen ondanks dat ik dat nooit doe en ik hink nu op de gedachte 'ik wou dat ik het nu ook niet gedaan had'.

Het is echt geen schande om niet veel/het fijne/wat dingen te weten van psychische problemen, maar doe dan geen debiele uitspraken voor de hele groep die nergens op gestaafd zijn. Educate yourself. Of niet, maar hou dan je klep. Sowieso zijn aannames echt vet kut. Je zou ook gewoon met mensen kunnen praten in plaats van mensen alleen maar tegen het instabiele zere been te trappen.

Nu ga ik ophouden met proberen want ik las dat ik mezelf toch wel van kant maak, sooner or later. Joe.
:*
pi_197793322
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Heet hij Ad? Die was wel gestoord trouwens, ik hoop voor jou van niet. En ik denk dat hij destijds 70 was dus hij zal inmiddels wel dood zijn.
Nee hoor. En hij zei dat hij hiervoor 1000 jaar bij justitie heeft gewerkt, dus dan zal je hem ook niet hebben kunnen tegenkomen denk ik zo. ;)
pi_197793336
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:40 schreef Clubsoda het volgende:
En in het kader 'de gevolgen van corona', zal ik nog even delen wat ik vooral voorbij zie komen. Gewoon omdat het kan :+ Een groep die ik hard geraakt zie worden, zijn parkinsonpatiënten. Parkinson is een nare kutziekte die niet alleen veel invloed heeft op hoe het lichamelijk gaat maar ook psychisch. Dat is niet omdat het slappe hannessen zijn, maar omdat de neurotransmitter die een rol speelt in de ziekte niet naar Descartes luistert ;) Kortom, je kunt er hartstikke depressief bij worden, ook als dat helemaal niet in je natuur zat. Door de aard van de ziekte hebben deze mensen enorm veel baat bij activatie en structuur en bij lichaamsbeweging. Drie keer raden hoe het nu met deze mensen gaat nu werkelijk alles (sportscholen, dagbesteding, fysiotherapie, vrijwilligers) niet door kan gaan. Ik zie zoveel mensen met een enorme terugval, het is schrijnend -O-

En dan zijn er de mensen met kanker die daar onherroepelijk binnen ongeveer een jaar dood aan gaan. De groep die dolgraag herinneringen wil maken: hun familie en vrienden wil knuffelen, uitstapjes en reizen wil maken met hun (klein)kinderen. Voor wie het feit dat ze niet samen uit eten kunnen voor hun verjaardag zoals de traditie was, maar moeilijk te verkroppen is omdat het misschien wel de laatste keer is.

Dus, kom eens uit je bubbel, het gaat zoveel mensen aan. Psychisch lijden is niet altijd maar depressie=suïcidaal=dood=collateral damage, en door. We hebben hele boekenwerken hè, om psychische klachten te classificeren :D Zelfs als je het zakelijk wilt bekijken: de GGZ neemt al een enorme postenkost in de gezondheidszorg voor zijn rekening, en samen met alle organisatieproblemen die er zijn en compleet overbelaste hulpverleners denk ik dat we voor een behoorlijk probleem staan met z'n allen.
Ik heb er nul verstand van maar als ik soms verder denk aan "na corona" slaag me de schrik om het hart.

Zoveel mensen met problemen. Financieel natuurlijk, bedrijven die omvallen, dat is voorzien en voor velen begrijpelijk. Maar mensen die met de psychische gevolgen daarvan te maken krijgen, de mensen die nu psychische problemen hebben, kwetsbare kinderen en mensen niet (nog niet) aan de bel trekken.. Gezondheidswerkers die nu in de frontlinie zitten en dingen zien die geen mens zou moeten zien. En dan te bedenken dat de GGZ al op hun tenen liep en vast niet genoeg bekwame mensen meer op voorraad hebben. Dat gaat nog jaren en jaren van ellende worden ben ik bang. Het materiele is "min of meer" makkelijk. Maar het geestelijke is een heel ander verhaal.
pi_197793342
quote:
Ik zag een mooie post van @:Lot_1 O+ Daardoor heb ik even teruggelezen ondanks dat ik dat nooit doe en ik hink nu op de gedachte 'ik wou dat ik het nu ook niet gedaan had'.

Herkenbaar. :Y
pi_197793349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee hoor. En hij zei dat hij hiervoor 1000 jaar bij justitie heeft gewerkt, dus dan zal je hem ook niet hebben kunnen tegenkomen denk ik zo. ;)
Hah. Nee. Maar hij voldeed aan de uiterlijke beschrijving.

Fijn voor jou, want die van mij was echt een mongol. :7
pi_197793399
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb er nul verstand van maar als ik soms verder denk aan "na corona" slaag me de schrik om het hart.

Zoveel mensen met problemen. Financieel natuurlijk, bedrijven die omvallen, dat is voorzien en voor velen begrijpelijk. Maar mensen die met de psychische gevolgen daarvan te maken krijgen, de mensen die nu psychische problemen hebben, kwetsbare kinderen en mensen niet (nog niet) aan de bel trekken.. Gezondheidswerkers die nu in de frontlinie zitten en dingen zien die geen mens zou moeten zien. En dan te bedenken dat de GGZ al op hun tenen liep en vast niet genoeg bekwame mensen meer op voorraad hebben. Dat gaat nog jaren en jaren van ellende worden ben ik bang. Het materiele is "min of meer" makkelijk. Maar het geestelijke is een heel ander verhaal.
Alle dingen die nu uitgesteld moeten worden gaan nog een heel probleem worden inderdaad. Vandaag in het nieuws ook, alle kankerdiagnoses die niet gedaan zijn omdat de bevolkingsonderzoeken stilgelegen hebben. Die mensen zitten straks dus met verder gevorderde tumoren. :{
pi_197793400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Herkenbaar. :Y
Lief :*

I'm fine. ish.
Zelf kan ik hier wel boven staan en ik ben de schaamte wel voorbij. Er MOET gepraat worden over psychische problematiek. Af en toe komen er herinneringen bij me terug over hoe bepaalde dingen doodgezwegen werden en hoe er gehandeld werd wat uiteindelijk het stigma en whatnot alleen maar in stand hield. En ik weiger daar onderdeel van te zijn voor anderen.

Je zal maar van binnen wel weten dat je het niet redt, dat je hulp nodig hebt, maar die stap is al gigantisch en dan het gesprek van gisterenavond hier lezen. Teringjantje.
Dat heeft overigens niks te maken met fluwelen handschoentjes of 'niks mogen zeggen en alleen maar kusjekroel' maar mijn hemel.
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:59:29 #63
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197793401
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197793402
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hah. Nee. Maar hij voldeed aan de uiterlijke beschrijving.

Fijn voor jou, want die van mij was echt een mongol. :7
Oei. :X
pi_197793403
quote:

Je hebt 100% gelijk.
quote:
Dit behoeft nuancering, stel maar bij naar 'je gaat dood, sooner or later'. :*
pi_197793421
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oei. :X
'Hmm. Ik heb nog nooit gezien dat iemand zoveel vocht vast hield bij Lithium. Laten we er plastabletten bij voorschrijven. Dat heb ik nog nooit gedaan dus ik denk dat het wel kan'

* 2 dagen later

'Oh, dit zijn wel symptomen van lithium-vergiftiging. Maybe not'.

:{ :')
pi_197793432
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Alle dingen die nu uitgesteld moeten worden gaan nog een heel probleem worden inderdaad. Vandaag in het nieuws ook, alle kankerdiagnoses die niet gedaan zijn omdat de bevolkingsonderzoeken stilgelegen hebben. Die mensen zitten straks dus met verder gevorderde tumoren. :{
Ja, ook dat is afschuwelijk. Maar voor veel mensen is dit "tastbaar". Geestelijke problemen, als je er zelf geen last van hebt of er geen oog voor hebt niet. Maar er is zoveel bezuinigd daarop, ben zo bang dat er geen mensen genoeg zijn, zelfs al is er geld voor, om mensen te helpen.
pi_197793434
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Je hebt 100% gelijk.
[..]

Dit behoeft nuancering, stel maar bij naar 'je gaat dood, sooner or later'. :*
Dat is wel mijn nuancering. :Y Ik hoop later. Deze chronisch-depressieve wil eigenlijk wel oud worden. wtf is dat. :')
pi_197793438
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

'Hmm. Ik heb nog nooit gezien dat iemand zoveel vocht vast hield bij Lithium. Laten we er plastabletten bij voorschrijven. Dat heb ik nog nooit gedaan dus ik denk dat het wel kan'

* 2 dagen later

'Oh, dit zijn wel symptomen van lithium-vergiftiging. Maybe not'.

:{ :')
Manmanman. :')

Ik geloof dat mijnes geen medicijnen voor mag schrijven, dus dat scheelt ook :P
pi_197793439
Ook: pubers *moeten* (biologisch/psychologisch) zich ontwikkelen tot normale mensen door met soortgenoten te kloten. Met name met leeftijdsgenoten.

Verhinder alle pubers een jaar lang om te kloten met soortgenoten en er gaan een hoop meer mensen volwassen worden die belangrijke stappen in hun emotionele ontwikkeling gemist hebben. Niet meer in te halen. En de een gaat dat beter opvangen dan de ander, maar voor ons als groep, als samenleving, is het gewoon een hoop schade die we oplopen.
pi_197793457
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Manmanman. :')

Ik geloof dat mijnes geen medicijnen voor mag schrijven, dus dat scheelt ook :P
Deze man was dus al 40 jaar psychiater he? Fack me.

Hij was me ook even vergeten te vertellen dat een bepaald medicijn dat hij me voorschreef van invloed was op de anti-concpetiepil. That could have gone ugly man. :X

Daar kwam ik zelf achter, trouwens. Ik las Het Grote Boek, want ik vertrouwde die vent voor geen poep.
pi_197793463
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat is wel mijn nuancering. :Y Ik hoop later. Deze chronisch-depressieve wil eigenlijk wel oud worden. wtf is dat. :')
O+
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:05:26 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197793474
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef sigme het volgende:
Ook: pubers *moeten* (biologisch/psychologisch) zich ontwikkelen tot normale mensen door met soortgenoten te kloten. Met name met leeftijdsgenoten.

Verhinder alle pubers een jaar lang om te kloten met soortgenoten en er gaan een hoop meer mensen volwassen worden die belangrijke stappen in hun emotionele ontwikkeling gemist hebben. Niet meer in te halen. En de een gaat dat beter opvangen dan de ander, maar voor ons als groep, als samenleving, is het gewoon een hoop schade die we oplopen.
Daarom, en door alles nog meer, mag die routekaart from/to hell de deur uit wmb
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197793478
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, ook dat is afschuwelijk. Maar voor veel mensen is dit "tastbaar". Geestelijke problemen, als je er zelf geen last van hebt of er geen oog voor hebt niet. Maar er is zoveel bezuinigd daarop, ben zo bang dat er geen mensen genoeg zijn, zelfs al is er geld voor, om mensen te helpen.
Ja :Y

De grap is dat het best wel op elkaar lijkt stiekem. Lot vergeleek het ook al met kanker, ook daar slaan therapieën soms aan en soms niet. Ook bij psychische dingen kun je er beter vroeg bij zijn. Het is dan niet zo zichtbaar als een tumor, maar je ziet gewoon hoe het groeit nu de behandelingen uitgesteld zijn.

Vriendin van me heeft OCD en dan ook nog eens erg gefocust op gezondheid. Dat is de afgelopen maanden ook gigantisch uit de hand gelopen :X
pi_197793484
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Daarom, en door alles nog meer, mag die routekaart from/to hell de deur uit wmb
Oh, wat ik nog wilde zeggen. I'm with you over de somewhat old-people-collateral-damage. #onpopulairemening.
pi_197793489
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Deze man was dus al 40 jaar psychiater he? Fack me.

Hij was me ook even vergeten te vertellen dat een bepaald medicijn dat hij me voorschreef van invloed was op de anti-concpetiepil. That could have gone ugly man. :X

Daar kwam ik zelf achter, trouwens. Ik las Het Grote Boek, want ik vertrouwde die vent voor geen poep.
Mannnnn :X :X
pi_197793491
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:02 schreef sigme het volgende:

Ik merk dat wel bij kinderen van vluchtelingen. Die reageren soms ook heel anders. "Probleem" dat ik daar wel zie (maar niets mee kan) is dat veel ouders gewoon op de oude voet doorgaan, als voor de oorlog. Een hele liefdevolle opvoeding, maar ook een hele strenge. Niet altijd even veel oog voor wat die kinderen jaren lang hebben meegemaakt.
En bij de ouderen (begin 20) zie je ook een tekort (als dat het goede woord is) aan pubertijd. Soms nemen ze hele volwassen beslissingen en soms hele domme acties die niet met elkaar te rijmen zijn.
pi_197793504
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mannnnn :X :X
Zodoende wilde ik, ondanks nihiele kans Heel Heel Heel zeker weten dat dit niet dezelfde meneer was. :D Want deze leek in het begin ook innemend en vriendelijk en behulpzaam.
pi_197793505
Veel mensen met suïcidale gedachten willen ook niet per se dood. Die willen alleen niet zo verder, en dood is een (drastische) oplossing. Die kun je dus helpen om anders verder te gaan en vooral helpen met nadenken hoe dat anders er dan precies uit ziet, want als je je zo rot voelt, dan kun je niet nadenken. En sommige mensen willen wel echt dood en dat moet je ook mogen willen vind ik, als mens, maar dan is het wel fijn als dat in openheid kan en niet in eenzaamheid en uitzichtloosheid.
pi_197793549
Ik heb nog nooit een psychiater ontmoet die niet op de een of andere manier wat (wereld)vreemd was. N=10 ongeveer

Ik had video consult. Ziekenhuis had slechte verbinding. Wat een gedoe. Je zit de helft van de tijd over technische problemen te lullen ipv medische problemen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197793558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:07 schreef Clubsoda het volgende:
Veel mensen met suïcidale gedachten willen ook niet per se dood. Die willen alleen niet zo verder, en dood is een (drastische) oplossing. Die kun je dus helpen om anders verder te gaan en vooral helpen met nadenken hoe dat anders er dan precies uit ziet, want als je je zo rot voelt, dan kun je niet nadenken. En sommige mensen willen wel echt dood en dat moet je ook mogen willen vind ik, als mens, maar dan is het wel fijn als dat in openheid kan en niet in eenzaamheid en uitzichtloosheid.
QFT.

'Ik wil niet dood. Ik kan en wil dit alleen niet meer' is wel een tijdje mijn credo geweest. Tegenwoordig als het slecht gaat heb ik een soort van middenweg gevonden door niet te ver vooruit te kijken? Of in ieder geval niet echt want dat is beangstigend en overweldigend en veel. En deprimerend.

Ik moet gewoon vandaag mijn best doen. Alleen vandaag.

Iedere dag.
pi_197793591
Dat iedere dag denk ik er niet bij trouwens want holy hell. Dat is nog lang man.
pi_197793659
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:15 schreef Lonaa het volgende:
Dat iedere dag denk ik er niet bij trouwens want holy hell. Dat is nog lang man.
Nou, ik moet zeggen dat ik dat ook wel wat beklemmend vind, om na te denken over de komende 40 jaar ofzo ;) Soms is alleen vandaag ook gewoon genoeg :*
pi_197793693
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:
En dan te bedenken dat de GGZ al op hun tenen liep en vast niet genoeg bekwame mensen meer op voorraad hebben. Dat gaat nog jaren en jaren van ellende worden ben ik bang. Het materiele is "min of meer" makkelijk. Maar het geestelijke is een heel ander verhaal.
En dat GGZ in ons politieke bestel nog immer niet serieus genomen wordt en je voor lichamelijke shit zo achterlijk dure behandelingen kunt krijgen maar voor GGZ behandelingen vaak eigen bijdrages moet betalen, aanvullend verzekerd moet zijn, maar x behandelingen vergoed krijgt etc.
Om nog niet eens te spreken van de totale willekeur in zorg voor onze jeugd sinds de jeugdwet door gemeentes wordt uitgevoerd en sommige achterlijke gemeentes in ons land dus bijvoorbeeld tegen gezinnen kunnen zeggen vreet eerst je huis maar op voor we je zorg geven (en zelfs dan weten we nog niet of we zin hebben), wij besteden ons geld liever aan een paar megalomane bouwprojecten want dat staat toffer.

Zo gingen we dus al om met onze toekomst. Nog zonder corona. Wordt lachen nu we corona erbij gekregen hebben.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_197793694
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog nooit een psychiater ontmoet die niet op de een of andere manier wat (wereld)vreemd was. N=10 ongeveer

Ik had video consult. Ziekenhuis had slechte verbinding. Wat een gedoe. Je zit de helft van de tijd over technische problemen te lullen ipv medische problemen.
Stom -O- Wel kunnen bespreken wat voor jou belangrijk was?
pi_197793697
Oh echt? Ik vind dat de afgelopen 30 jaar zo allejezus snel is gegaan, dat ik ook wel geloof dat de komende 30+ jaar veel te snel zullen gaan. Er is nog zoveel leuks te leren, ontdekken, doen. Al is dat doen wel ernstig beperkt tegenwoordig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197793718
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou, ik moet zeggen dat ik dat ook wel wat beklemmend vind, om na te denken over de komende 40 jaar ofzo ;) Soms is alleen vandaag ook gewoon genoeg :*
Denk dat dat tot op zekere hoogte ook wel gezonde reactie is hoor. :Y
pi_197793720
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Isabeau het volgende:
Oh echt? Ik vind dat de afgelopen 30 jaar zo allejezus snel is gegaan, dat ik ook wel geloof dat de komende 30+ jaar veel te snel zullen gaan. Er is nog zoveel leuks te leren, ontdekken, doen. Al is dat doen wel ernstig beperkt tegenwoordig.
Nou, niet beklemmend als in dat ik dat nog te lang vind duren, maar wel de onoverzienbaarheid ervan.
pi_197793736
Ik wil eigenlijk boodschappen doen en dan de hond uitlaten in de hoop dat ik niet thunderhoerig nat word, maar dan moet ik echt wel NU NU NU opstaan maar ik heb geen zin.

Struggles.
pi_197793751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Clubsoda het volgende:

Stom -O- Wel kunnen bespreken wat voor jou belangrijk was?
Nee, eigenlijk niet. Ik had nog willen vragen over dingen opbouwen. Ik ben daar heel slecht in. Als ze zeggen dat je dat op gevoel moet doen dan ga ik geheid over allerlei grenzen heen. Maar als ik bang ben te veel te doen, dan die ik waarschijnlijk juist te weinig :')

Nou ja, het gevoelloze van mijn buik (buitenkant) is blijkbaar tijdelijk, dat wel een antwoord op gekregen.

Ik vond het zo een onaangenaam en rommelig gesprek.

En dit doet dus half Nederland inmiddels met hun arts of zorgverlener. Fml
pi_197793752
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En dat GGZ in ons politieke bestel nog immer niet serieus genomen wordt en je voor lichamelijke shit zo achterlijk dure behandelingen kunt krijgen maar voor GGZ behandelingen vaak eigen bijdrages moet betalen, aanvullend verzekerd moet zijn, maar x behandelingen vergoed krijgt etc.
Om nog niet eens te spreken van de totale willekeur in zorg voor onze jeugd sinds de jeugdwet door gemeentes wordt uitgevoerd en sommige achterlijke gemeentes in ons land dus bijvoorbeeld tegen gezinnen kunnen zeggen vreet eerst je huis maar op voor we je zorg geven (en zelfs dan weten we nog niet of we zin hebben), wij besteden ons geld liever aan een paar megalomane bouwprojecten want dat staat toffer.

Zo gingen we dus al om met onze toekomst. Nog zonder corona. Wordt lachen nu we corona erbij gekregen hebben.
Het gaat echt heel erg worden ben ik bang. Corona is best eng, maar de toekomst na corona is nog veel enger, want niet vatbaar.

Las vanochtend ook iets. Over dat "altijd de bak in" bij geweld tegen hulpverleners. Iemand had een voorbeeld: Verslaafde vrouw krijgt kind, hulpverlener haalt kind weg bij moeder, moeder, in wanhoop, slaat om zich heen. Moeder de bak in ipv moeder hulp geven. Hoe is dit goed??
pi_197793775
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:15 schreef Lonaa het volgende:
Fuck, ik vind vandaag vaak al vrij veel.
pi_197793801
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Fuck, ik vind vandaag vaak al vrij veel.
Hence mijn post dat ik boodschappen moet doen. :')
pi_197793803
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:24 schreef Clubsoda het volgende:

Nou, niet beklemmend als in dat ik dat nog te lang vind duren, maar wel de onoverzienbaarheid ervan.
Daar sta ik eigenlijk nooit bij stil. Ik geloof niet dat we kunnen weten wat de toekomst brengt en er kan van alles ongevraagd op je pad komen. Op die manier aan de toekomst denken geeft vooral nare, negatieve scenario's en dat hoeft helemaal het geval niet te zijn natuurlijk.

(Beetje verstandig dingen vooruit plannen is niets mis mee natuurlijk, zoals aan je pensioen denken en zo ;) )
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:30:48 #95
63722 z80
I fink you freaky
pi_197793808
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ook voor behandelingen aan lichamelijke aandoeningen moet er bijbetaald worden indien het geen dodelijke ziekte is. Bijna alles aan het bewegingsapparaat is op eigen kosten.
pi_197793823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:30 schreef z80 het volgende:

[..]

Ook voor behandelingen aan lichamelijke aandoeningen moet er bijbetaald worden indien het geen dodelijke ziekte is. Bijna alles aan het bewegingsapparaat is op eigen kosten.
Fysiotherapie wordt gewoon vergoed? Steunzolen ook? :? Om maar wat te noemen.
pi_197793828
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Ik had nog willen vragen over dingen opbouwen. Ik ben daar heel slecht in. Als ze zeggen dat je dat op gevoel moet doen dan ga ik geheid over allerlei grenzen heen. Maar als ik bang ben te veel te doen, dan die ik waarschijnlijk juist te weinig :')

Nou ja, het gevoelloze van mijn buik (buitenkant) is blijkbaar tijdelijk, dat wel een antwoord op gekregen.

Ik vond het zo een onaangenaam en rommelig gesprek.

En dit doet dus half Nederland inmiddels met hun arts of zorgverlener. Fml
-O- dat werkt dus niet echt.
Kan je misschien nog een mailtje sturen met vragen?
pi_197793837
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar sta ik eigenlijk nooit bij stil. Ik geloof niet dat we kunnen weten wat de toekomst brengt en er kan van alles ongevraagd op je pad komen. Op die manier aan de toekomst denken geeft vooral nare, negatieve scenario's en dat hoeft helemaal het geval niet te zijn natuurlijk.

(Beetje verstandig dingen vooruit plannen is niets mis mee natuurlijk, zoals aan je pensioen denken en zo ;) )
Ja precies, dat bedoel ik ook :Y
pi_197793839
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Fysiotherapie wordt gewoon vergoed? Steunzolen ook? :? Om maar wat te noemen.
Volgens mij moet je aanvullend verzekerd zijn voor fysio, zit niet in basis pakket tenzij chronisch nodig.
pi_197793874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij moet je aanvullend verzekerd zijn voor fysio, zit niet in basis pakket tenzij chronisch nodig.
Ja, inderdaad, dat is waar. Ik dacht 9 behandelingen in de basisverzekering, maar dat is inderdaad in de goedkoopste aanvullende verzekering. Ik heb er 18, dat heb ik nodig :') Ik mag vanmiddag weer naar mijn fysio, het is weer goed bal hier *O* :6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')