SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Bruls...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:48 schreef maan_man het volgende:
3 mensen voor de deur is een rij. Winkel dicht, aldus Bruls.
Dat doe ik ook zeker.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:46 schreef erkel het volgende:
[..]
Het onderwijs en de ontwikkeling van kinderen hebben net een streepje voor. Noem het maar gek.
Ik neem aan dat je 2020 en nee man. In juli weet niemand weer wat die Britse variant ook al weer was.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit jaar wordt zo nog droeviger dan 2021 en dat terwijl we nu vaccins hebben
Ik acht de kans minimaal dat de EU Sputnik gaat goed keuren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin. Sputnik is niet goedgekeurd, alle vaccins die nu gebruikt worden zijn allemaal op dezelfde wijze door het goedkeuringsproces gegaan.
Leugenaars zitten altijd vaak aan hun neusquote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Rutte zit voor de 80e keer aan z’n neus vanavond
Prima man: "hoi, ik zoek een blauwe trui, heeft u die?".quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je geeft winkels die geen webshop runnen de mogelijkheid om daar wat aan te doen.
Daarnaast ontlast je mogelijk de pakketdiensten, en geef je mensen de mogelijkheid lokaal te steunen.
Wat een kutmaatregel
Veel aan je neus zitten is een teken dat iemand liegt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Rutte zit voor de 80e keer aan z’n neus vanavond
Oxford werkt al officieël met ze samen om te kijken of het gecombineerd kan worden, en de resultaten werden nu gepubliceerd in the lancet...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik acht de kans minimaal dat de EU Sputnik gaat goed keuren.
Omdat Ruslandquote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:51 schreef Lokasenna het volgende:
De andere vaccins hebben ze wel besteld al eeuwen voor er goedkeuring was, waarom sputnik niet nu die op de drempel van afronden fase 3 zit en snel kan leveren.
Ahh is dat hetzelfde als de exitstrategie die eerder besproken werd, met als eindpunt 'terug naar normaal'? Of is het gewoon een routekaart voor voorlopige versoepelingen als de situatie het toelaat in de context van nog niet voldoende mensen gevaccineerd?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is een nieuwe. https://www.rijksoverheid(...)rt-coronamaatregelen
De lockdown gaat dan ook never nooit meer weg.... alle ondernemers moeten kapot, iedereen moet in armoede leven zodat ze braaf de overheid gehoorzamen....quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:52 schreef Chia het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)estuurdersversie.pdf
<35 besmettingen per 100.000 inwoners is nog steeds niveau waakzaam.En dan mag er nog bijna niks. De vorige routekaart was toch een stuk soepeler?
Ja, maar als 3 mensen voor je pand al zorgt voor sluiting, dan kunnen grotere winkels het wel vergeten. Dan moet je mensen al een ruim slot geven. Kun je als Action of Intratuin 6 tot 12 mensen per uur helpen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:50 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Bruls...machtsgeile brulkikker
Ja maar dat is toch vanzelfsprekend?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:52 schreef JosMert het volgende:
Zoals verwacht gaat de avondklok dus toch verlengd worden. Bron: omt lid npo 1
De EU keurt geen vaccins.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik acht de kans minimaal dat de EU Sputnik gaat goed keuren.
Er is enorm veel verdeeldheid binnen het OMTquote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:52 schreef JosMert het volgende:
Dus zitten we nog jaren in lockdown.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:52 schreef Chia het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)estuurdersversie.pdf
<35 besmettingen per 100.000 inwoners is nog steeds niveau waakzaam.En dan mag er nog bijna niks. De vorige routekaart was toch een stuk soepeler?
Dit dus, je kan natuurlijk niet hebben dat je daar wat vandaan haalt, stel je voorquote:
Onzin, voor iedereen is het verschillend wat belangrijk is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Deze post is dom. Scholen zijn belangrijker dan winkels.
Je hebt de man gehoord. We houden ons eraan dus we steunen de maatregel.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:52 schreef JosMert het volgende:
Wie? Is dat een journaliste ofzo?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:13 schreef Zipportal het volgende:
Tijd voor de domme vragen van Charlotte.
Ik hoop het van ganser harte.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 2020 en nee man. In juli weet niemand weer wat die Britse variant ook al weer was.
In de routekaart wordt geen rekening gehouden met vaccinaties, dus tot die tijd wel iig.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:53 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dus zitten we nog jaren in lockdown.
Nee en nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Onzin, voor iedereen is het verschillend wat belangrijk is.
Scholen zijn gewoon ook een bron van verspreiding.
Ik zei het al vaker, dit gaat nooit meer weg....quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is dit nou weer???
Het kabinet heeft een aantal extra maatregelen aangekondigd die nog niet op de oude routekaart stonden, vooral in de categorieën Ernstig en Zeer Ernstig. Zo kan in de toekomst al eerder een verbod op bezit en gebruik van alcohol worden afgekondigd
https://www.ad.nl/politie(...)-weergeven~afebadae/
In Q2 hoopt men de risicogroepen gevaccineerd te hebben (lukt vast niet). Dus hoe mensen denken dat in de zomer alles weer normaal is, is mij een raadselquote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 2020 en nee man. In juli weet niemand weer wat die Britse variant ook al weer was.
Als de rij grotendeels buiten is zou dat wel oke moeten zijn. Maar ik vind dat ophalen met strenge maatregelen maar niks (behalve bouwmarken). Dus als ik iets nodig heb gewoon lekker onlinequote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:55 schreef quirina het volgende:
Trouwens dat ophalen bij winkels van artikelen is ook een risico.
Zal je zien dat er een rij staat, want voor 1 iemand zetten ze niet iemand in de winkel neer de hele dag.
Zeker, maar ik denk dat er toch ook wel een bepaald soort argwaan is richting dat land.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, omdat Sputnik niet goedgekeurd is. Niks met Rusland te maken in principe.
Hoe wil je daar achter komen? Ik ken wel mensen die niet hebben kunnen herleiden hoe ze besmet zijn geraakt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:55 schreef beantherio het volgende:
Hoeveel mensen zijn er de afgelopen maanden eigenlijk besmet geraakt in winkels? Bestaan daar cijfers over?
Die OMT-ers zijn regelrechte ijdeltuiten en eigenpijpers, volgens mij gaat er sinds afgelopen maart geen dag voorbij zonder dat zo'n figuur weer aanschuift in de zoveelste talkshow of in het zoveelste opinieprogramma.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:52 schreef JosMert het volgende:
De Jonge wilde ook eind Q3 iedereen in NL gevaccineerd hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:55 schreef Piles het volgende:
[..]
In Q2 hoopt men de risicogroepen gevaccineerd te hebben (lukt vast niet). Dus hoe mensen denken dat in de zomer alles weer normaal is, is mij een raadsel
De meeste mensen leven met de waan van de dag. Dat zie je nu ook, de keiharde lockdown wordt nu al door de meerderheid als heel normaal gezien en elke versoepeling wordt moord en brand over geschreeuwd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop het van ganser harte.
En ja ik bedoelde 2020
Weinig want ze waren dichtquote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:55 schreef beantherio het volgende:
Hoeveel mensen zijn er de afgelopen maanden eigenlijk besmet geraakt in winkels? Bestaan daar cijfers over?
Dit gaat echt niet om coronaquote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is dit nou weer???
Het kabinet heeft een aantal extra maatregelen aangekondigd die nog niet op de oude routekaart stonden, vooral in de categorieën Ernstig en Zeer Ernstig. Zo kan in de toekomst al eerder een verbod op bezit en gebruik van alcohol worden afgekondigd
Brulaap eerder.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:55 schreef indiaantje89 het volgende:
Bruls: 3 man in de rij, en ik sluit de winkel. Zelfde Bruls zit met 5 man aan tafel bij M.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:57 schreef eragon2890 het volgende:
Ik zei het toch~
"Als kwetsbare mensen allemaal gevaccineerd zijn", ik weet niet of het mei of juni is, kunnen we afscheid nemen van maatregelen.
Aha. Zie daar waarom het garantiefonds uit gaat van 1 juli. Omdat mei of juni onzeker is.
Cruciaal antwoord, dat.
Nee, er is argwaan over Sputnik omdat de procedures niet gevolgd zijn bij de ontwikkeling daarvan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, maar ik denk dat er toch ook wel een bepaald soort argwaan is richting dat land.
Het is vast wel eens onderzocht. Vanuit de cijfers van contactonderzoeken moet dat vast wel vast te stellen zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:56 schreef Chia het volgende:
[..]
Hoe wil je daar achter komen? Ik ken wel mensen die niet hebben kunnen herleiden hoe ze besmet zijn geraakt.
Ik neem aan dat hij alle maatregelen bedoeld? Zo ja is dat een prima antwoord.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:57 schreef eragon2890 het volgende:
Ik zei het toch~
"Als kwetsbare mensen allemaal gevaccineerd zijn", ik weet niet of het mei of juni is, kunnen we afscheid nemen van maatregelen.
Aha. Zie daar waarom het garantiefonds uit gaat van 1 juli. Omdat mei of juni onzeker is.
Cruciaal antwoord, dat.
Met iets wat amper plaatsvindt hoef je ook geen rekening te houden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:55 schreef Chia het volgende:
[..]
In de routekaart wordt geen rekening gehouden met vaccinaties, dus tot die tijd wel iig.
Wat een waanzin.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is dit nou weer???
Routekaart bestuurders versiequote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:57 schreef popje het volgende:
Zijn er aantallen besmettingen verbonden aan de niveau's op deze routekaart of dat nog niet?
En dat is nog maar de kwetsbare mensen. Ik vrees dat we 2021 niet eens gaan halen voor de hele bevolkingquote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:57 schreef eragon2890 het volgende:
Ik zei het toch~
Cruciaal antwoord, dat.
Omdat hij net letterlijk zei dat maatregelen losgelaten kunnen worden als risicogroepen gevaccineerd zijn?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:55 schreef Piles het volgende:
[..]
In Q2 hoopt men de risicogroepen gevaccineerd te hebben (lukt vast niet). Dus hoe mensen denken dat in de zomer alles weer normaal is, is mij een raadsel
Goede inhoudelijke reactie ook.quote:
hahahahaquote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is dit nou weer???
Wat dan?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hé, NRC heeft wel een kwaliteitsjournalist gestuurd
Analyse: besmettingen vinden nergens plaatsquote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is vast wel eens onderzocht. Vanuit de cijfers van contactonderzoeken moet dat vast wel vast te stellen zijn.
Klopt. Daarom kijken we naar wat prioriteit heeft voor de maatschappij als geheel.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:59 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wat voor jou prioriteit heeft is dat voor een ander niet, is gewoon de realiteit hoor.
Gezien het feit dat het gekoppeld lijkt aan dat garantiefonds waarin ze denken dat we vanaf 1 juli weer met 60.000 op een hei kunnen staan hossen, lijkt dat me duidelijk ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij alle maatregelen bedoeld? Zo ja is dat een prima antwoord.
Bruls is de perfecte ironie. Zelf baggervet zijn en dan over de volksgezondheid gaan.quote:
De VVD heeft een politieke agenda om alcohol te verbieden? Oké.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit gaat echt niet om coronawat een onzin, wat heeft alcohol met corona te maken? Dit is het doordrukken van je politieke agenda.
Wist niet dat er nog vragen werden beantwoord. Even weer ingeschakeld, stelde die net ook de vraag over het thuiswerken?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hé, NRC heeft wel een kwaliteitsjournalist gestuurd
Maar hij zegt ook al ongeveer 69 keer dat dat genoeg is om maatregelen af te schaffen. Nu ook weer.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En dat is nog maar de kwetsbare mensen. Ik vrees dat we 2021 niet eens gaan halen voor de hele bevolking
Niemand, want in de supermarkt raak je niet besmet. Het virus is alleen besmettelijk op plekken waar je plezier hebt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:55 schreef beantherio het volgende:
Bruls is burgemeester, die gaan dus niet over de volksgezondheid.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bruls is de perfecte ironie. Zelf baggervet zijn en dan over de volksgezondheid gaan.
Die worden toch wel uitgesteldquote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:58 schreef quirina het volgende:
Ach ja mensen de verkiezingen komen er weer aan.
Weet wat je gaat stemmen.
Ah oké, dus deze routekaart is inderdaad bedoeld voor de huidige situatie (Britse variant, mogelijke 3e golf, weinig gevaccineerd) en niet als algemene exitstrategie.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is dit nou weer???
Bewaar dit maar als quote: de verkiezingen zullen ze gaan uitstellen. Mark my words.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:58 schreef quirina het volgende:
Ach ja mensen de verkiezingen komen er weer aan.
Weet wat je gaat stemmen.
In de nieuwe routekaart wordt nog niet rekening gehouden met een volledige terugkeer naar normaal. Sterker nog, de Britse variant van het coronavirus houdt ons voorlopig nog in zijn greep. Dus is een landelijke terugkeer naar een lichtere fase de komende tijd niet aan de orde.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:02 schreef Gunner het volgende:
Heeft iemand die nieuwe routekaart al gezien? Dat gaat hem echt niet meer normaal worden.
Welk deel van het leven heb jij normaal gevonden sinds maart 2020?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:02 schreef Gunner het volgende:
Heeft iemand die nieuwe routekaart al gezien? Dat gaat hem echt niet meer normaal worden.
De maatschappelijke onderbouwing is allang niet meer van toepassing.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt. Daarom kijken we naar wat prioriteit heeft voor de maatschappij als geheel.
Nee dacht dat er een andere link onder mijn ctrl+v zat, maar hij had de download zelf alquote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan niet bij jouw computer, hè.
https://www.rijksoverheid(...)rt-coronamaatregelenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:02 schreef Gunner het volgende:
Aantal positieve testen per week per 100.000 inwoners staat in die routekaart, jouw getal is per dag denk ik?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:57 schreef matthijst het volgende:
Gemiddeld aantal positief geteste mensen per 100.000 inwoners: 4,3
Nou. Doe de cafés maar weer open hier
Want?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:03 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
De maatschappelijke onderbouwing is allang niet meer van toepassing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |