Zijn we voor corona vaker in de problemen gekomen met capaciteit?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Nederlandse IC capaciteit hoeft helemaal niet verhoogd te worden tot 34 bedden per 100.000 inwoners. Maar met het schamele aantal in Nederland (sommige ziekenhuizen hebben hooguit 4 IC bedden) heb je zelfs al een probleem wanneer een chemische fabriek de lucht in vliegt of bij een zwaar verkeersongeval op de snelweg.
Dierenwinkels zijn hier ook gewoon nog open inderdaad. Afhalen bij bouwmarkten of de IKEA zou ik niet weten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In NL kan dat toch ook? Ik twijfel alleen over Ikea, maar de dierenwinkel en de bouwmarkt zijn hier hetzelfde, dacht ik.
Een valide punt blijft wel dat als je R rond de 1 hangt en je een groei van (bijvoorbeeld) 10 opnames per dag hebt je veel meer lucht hebt. Dan kun je de R rond de 1 houden ipv naar de 0,6/0,7 blijven proberen te gaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:54 schreef archito het volgende:
[..]
Zijn we voor corona vaker in de problemen gekomen met capaciteit?
Punt blijft staan dat de maatregelen minimaal verschillen met Duitsland en door exponentiële groei je niet veel hebt aan extra IC bedden. Ook met maatregelen blijft de groei exponentiël, alleen met een kleinere factor.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:49 schreef maan_man het volgende:
Na een korte toelichting gaat men de namen oplezen van de mensen die de komende 4 weken gevaccineerd zullen worden, naar verluid is de persconferentie om 19:10 afgelopen.
Met een constante R ergens boven de 1 is er per definitie altijd sprake van exponentiële groei.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van exponentiële groei is alleen sprake wanneer er überhaupt geen maatregelen genomen zouden worden en daar pleit ik helemaal niet voor.
Afhalen bouwmarkt kan ook. Ikea niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dierenwinkels zijn hier ook gewoon nog open inderdaad. Afhalen bij bouwmarkten of de IKEA zou ik niet weten.
Ik wil gewoon nog een keer horen duidelijk dat het goede vrije normale leven hun einddoel is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zijn zoveel notities of routemappen geweest. Niet teveel waarde aan hechten. Het perspectief is er pas als de versoepeling is ingevoerd, anders koop je er niks voor.
[..]
Snap ik. Ik zet dan liever een echte goede comedy serie op
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als Rutte totale controle heeft is het beste wat hij kan doen zeggen dat de besmettingen dalen en toch ook maatregelen versoepelen. Dan zou de kiezer hem ook meteen de titel koning geven als daar verkiezingen voor waren.
Maar natuurlijk moeten die versoepelen pas een of twee weken voor de verkiezingen komen om de grootste impact te hebben op de verkiezingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als Rutte totale controle heeft is het beste wat hij kan doen zeggen dat de besmettingen dalen en toch ook maatregelen versoepelen. Dan zou de kiezer hem ook meteen de titel koning geven als daar verkiezingen voor waren.
Al een aantal keer, uit mijn hoofd o.a. in 2016 en 2018. Toen zijn Nederlandse grieppatienten naar Duitse IC's overgebracht wegens ontbrekende capaciteit in Nederland. Sindsdien is het aantal IC bedden nog verder afgenomen, terwijl de Nederlandse bevolking juist nog altijd explosief groeit.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:54 schreef archito het volgende:
[..]
Zijn we voor corona vaker in de problemen gekomen met capaciteit?
Punt blijft staan dat de maatregelen minimaal verschillen met Duitsland en door exponentiële groei je niet veel hebt aan extra IC bedden. Ook met maatregelen blijft de groei exponentiël, alleen met een kleinere factor.
Dat lijkt me een vrij veilige aanname. Ze gaan alleen niet roepen dat we over een paar maanden zo ver zijn, want dat kunnen ze niet garanderen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon nog een keer horen duidelijk dat het goede vrije normale leven hun einddoel is.
Van die R boven de 1 is alleen sprake wanneer je überhaupt geen maatregelen zou treffen en daar heb ik het helemaal niet over.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Met een constante R ergens boven de 1 is er per definitie altijd sprake van exponentiële groei.
Nee joh. Het reproductiegetal was in december nog boven de 1, toen nota bene de horeca en alles al dicht was.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van die R boven de 1 is alleen sprake wanneer je überhaupt geen maatregelen zou treffen en daar heb ik het helemaal niet over.
neehoor, dan gaan we gewoon wat meer mensen dood, onder het mom "bezweken aan de verwondingen"quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Nederlandse IC capaciteit hoeft helemaal niet verhoogd te worden tot 34 bedden per 100.000 inwoners. Maar met het schamele aantal in Nederland (sommige ziekenhuizen hebben hooguit 4 IC bedden) heb je zelfs al een probleem wanneer een chemische fabriek de lucht in vliegt of bij een zwaar verkeersongeval op de snelweg.
Toen landden de vliegtuigen uit het VK echter nog gewoon op Schiphol.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee joh. Het reproductiegetal was in december nog boven de 1, toen nota bene de horeca en alles al dicht was.
Nee hoor.quote:
eigenlijk is dit de beste conclusie van die hele britse variant. te laat ingegrepen en daarom gezeik.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Toen landden de vliegtuigen uit het VK echter nog gewoon op Schiphol.
Net zoals vorig jaar in januari het (passagiers)vliegverkeer van en naar China gewoon meteen stil gelegd had moeten worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:12 schreef Ferdii het volgende:
[..]
eigenlijk is dit de beste conclusie van die hele britse variant. te laat ingegrepen en daarom gezeik.
Had bij de eerste besmettingen in engeland direct al het verkeer van/naar engeland dichtgesmeten
Zeker. Vanaf half augustus t/m half oktober was het reproductiegetal ook boven de 1 trouwens. Toen bestond heel die Britse variant nog niet eens.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Toen landden de vliegtuigen uit het VK echter nog gewoon op Schiphol.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:49 schreef maan_man het volgende:
Na een korte toelichting gaat men de namen oplezen van de mensen die de komende 4 weken gevaccineerd zullen worden, naar verluid is de persconferentie om 19:10 afgelopen.
Er is besloten de beslissing hierover uit te stellen tot duidelijk is of de daling aanhoudt of niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:14 schreef popje het volgende:
Las ik nou toch iets over avondklok verlenging?
Zeker een tweet van redteamquote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:14 schreef popje het volgende:
RIP aan deze baasquote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:17 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Rip captain Tom
Toch mooi laatste jaar gehad wel. Gestorven als corona held aan corona
Ik geloof ik er geen bal van. Je verzint het gewoon.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor. Laatst zaten we met wat vrienden bij elkaar (ssttt) en toen vroegen we dat af hoeveel mensen we kenden en even opgeschreven. Verder niets mee gedaan hoor. Maar iedereen kende er wel meer dan 30, verschillend van elkaar.
En uit te stellen tot wanneer? Tot wanneer de scholen weer geopend zijn? Ja allicht dat het dan weer kan gaan stijgen...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is besloten de beslissing hierover uit te stellen tot duidelijk is of de daling aanhoudt of niet.
Ik zie het afschaffen van de avondklok inmiddels meer zitten dan de heropening van de scholen met al die achterlijke kut regelementen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:14 schreef popje het volgende:
Ligt eens toe wat je bedoeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:38 schreef asco het volgende:
In de UK 16840 besmettingen. Vorige week dinsdag 22194.
Daar is geen Britse variant meer? 🙄
Kan niemand in dit land meer rekenen of mis ik iets?
Dat gaat 'm ook echt niet worden. In theorie wel, maar in de praktijk bij lange na niet. Vriendin van me is docent en die merkte op het begin al wat voor puinzooi het was. Dat gaat hem nu met al die reglementen ook niet worden. Ja, ik vind het prima hoor, maar dan moet je wel accepteren dat het weer verkeerd gaat. Niet eromheen lullen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik zie het afschaffen van de avondklok inmiddels meer zitten dan de heropening van de scholen met al die achterlijke kut regelementen.
Dierenwinkels zijn hier ook gewoon open hoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik kan hier in Duitsland nog gewoon naar de dierenwinkel om dierenvoer te halen, of een bestelling ophalen bij de bouwmarkt of Ikea mocht ik dat willen. De Nederlandse lockdown is een stuk strenger.
Dit waren er eind december nog 68K. Kennelijk werken de maatregelen daar dus prima.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:38 schreef asco het volgende:
De lockdown daar is heftiger dan in Nederland. In feite een dag-en avondklok.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:38 schreef asco het volgende:
Jij vindt van niet? Wat te denken van alle bedrijven die geen steun ontvangen? Die hun pensioen aan het opeten zijn, etc.quote:
Er gaan alleen verhalen rond over Engeland dat het daar helemaal niet strenger is en waarom heeft Italië bijvoorbeeld geen strenge lockdown. Zij zullen toch ook wel last hebben van de o zo gevaarlijke Britse variant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
De lockdown daar is heftiger dan in Nederland. In feite een dag-en avondklok.
Natuurlijk gaan er dingen kapot. Teveel bedrijven e.d. Maar ''alles gaat kapot'' is wel wat overdreven. Veel bedrijven houden zich ook gewoon staande. Het gaat vooral mis in bepaalde sectoren en zelfs daar zijn er uitzonderingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij vindt van niet? Wat te denken van alle bedrijven die geen steun ontvangen? Die hun pensioen aan het opeten zijn, etc.
Komen die zaken straks weer terug denk je? Of is het straks alleen nog te koop bij de grote zaken als bol.com, Cool blue, etc. En mogen mensen werkloos thuis zitten, omdat het werk in de magazijnen ook geautomatiseerd zal worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan er dingen kapot. Teveel bedrijven e.d. Maar ''alles gaat kapot'' is wel wat overdreven. Veel bedrijven houden zich ook gewoon staande. Het gaat vooral mis in bepaalde sectoren en zelfs daar zijn er uitzonderingen.
Lekker met zn allen dik worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:48 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.gelderlander.(...)-regiocups~aa8cbc75/
Seizoen voorbij, kut omt
Eh nee.... waarom zou ik dat doen. Over het hele jaar genomen hé. Maar 2/3 wel de afgelopen maanden. Wat is daar gek aan?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:29 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik geloof ik er geen bal van. Je verzint het gewoon.
Dat is ook een keus die mensen zelf maken natuurlijk, waar ze hun dingen kopen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Komen die zaken straks weer terug denk je? Of is het straks alleen nog te koop bij de grote zaken als bol.com, Cool blue, etc. En mogen mensen werkloos thuis zitten, omdat het werk in de magazijnen ook geautomatiseerd zal worden.
Deze automatiseringsslag is alleen een klein beetje versneld door corona. Deze banen waren sowieso al onzeker.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Komen die zaken straks weer terug denk je? Of is het straks alleen nog te koop bij de grote zaken als bol.com, Cool blue, etc. En mogen mensen werkloos thuis zitten, omdat het werk in de magazijnen ook geautomatiseerd zal worden.
Waarom vergeet iedereen elke keer dat er nog nooit zo WEINIG bedrijven failliet zijn gegaan als nu?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan er dingen kapot. Teveel bedrijven e.d. Maar ''alles gaat kapot'' is wel wat overdreven. Veel bedrijven houden zich ook gewoon staande. Het gaat vooral mis in bepaalde sectoren en zelfs daar zijn er uitzonderingen.
Zoveelste keer dat hetgeen wat het meest logische is ook de waarheid blijkt.quote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:48 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.gelderlander.(...)-regiocups~aa8cbc75/
Seizoen voorbij, kut omt
Ligt het virus op de loer?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ligt de bingokaart al klaar voor straks?
Meh, het kan geen kwaad. Het ergste wat er kan gebeuren is dat mensen hun handen blijven wassen nadat ze naar de plee gaan of voordat ze eten bereiden. Zou een mooie bijverdienste zijn.quote:
Zullen we dit daadwerkelijk doen met z'n allen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ligt de bingokaart al klaar voor straks?
Jamaar de Britse variant rukt op... als dat nog een keer wordt gezegd ga ik iemand z'n kop van z'n romp rukken.quote:
Als we daar een drankspel van maken ben je om kwart over 7 ko.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:08 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zullen we dit daadwerkelijk doen met z'n allen?
"ff volhouden"
"licht aan het einde van de tunnel"
"vaccinaties gaan ons terugbrengen naar het oude normaal"
"perspectief"
"verschrikkelijk, zwaar, heel moeilijk"
"met z'n allen"
Zou leuk event zijn XD
Dan zou ik maar in je eentje gaan kijkenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:09 schreef popje het volgende:
Ik
[..]
Jamaar de Britse variant rukt op... als dat nog een keer wordt gezegd ga ik iemand z'n kop van z'n romp rukken.
Handen stukwassenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:08 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zullen we dit daadwerkelijk doen met z'n allen?
"ff volhouden"
"licht aan het einde van de tunnel"
"vaccinaties gaan ons terugbrengen naar het oude normaal"
"perspectief"
"verschrikkelijk, zwaar, heel moeilijk"
"met z'n allen"
Zou leuk event zijn XD
Ik reageerde puur op de opmerkingen "schijnbaar moet alles kapot". Ik denk van niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij vindt van niet? Wat te denken van alle bedrijven die geen steun ontvangen? Die hun pensioen aan het opeten zijn, etc.
Bij dit soort posts altijd even de reacties onder de tweet lezen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zoveelste keer dat hetgeen wat het meest logische is ook de waarheid blijkt.
Serieus hequote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:09 schreef popje het volgende:
Ik
[..]
Jamaar de Britse variant rukt op... als dat nog een keer wordt gezegd ga ik iemand z'n kop van z'n romp rukken.
Mammoettankerquote:
We kunnen dit.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:16 schreef josja het volgende:
[..]
Serieus heIk ga niet eens kijken, kan het niet meer aan op dit moment. Fuck off met je samen en volhouden en nog even.
En gereedschapskist, hamerquote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mammoettanker
Besturen via de achteruitkijkspiegel
De thermometer in de maatregelen steken
Het virus maakt een hockeystickbeweging
En uiteraard..
Alleen samen krijgen we corona onder controle
Ijdele hoop 💩quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hopelijk nog wat kritische vragen over ons vaccinatietempo.
Naar aanleiding hiervan?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hopelijk nog wat kritische vragen over ons vaccinatietempo.
Naast dat dit een gevalletje prisoner's dilemma is, maakt het ook nog eens netto waarschijnlijk geen hol uit. Nu minder kunnen = straks meer. Of nu meer kunnen = straks minder.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Als we ons nu goed aan de regels houden, kunnen we sneller meer'
ken iemand die is al 100 kilo, 20 aangekomen. voetbalde elke wk 3x.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Lekker met zn allen dik worden.![]()
Ik ben benieuwd hoeveel leden na dit seizoen het lidmaatschap van hun sportclub opzeggen.
Omdat dat een heel vertekend beeld is. Ten eerste laat je een B.V. failliet gaan. Niet als je een eenmanszaak of een VOF hebt. Omdat dan ook je privévermogen aangetast wordt en je de eerste drie jaar niks kan of mag zonder daar nog voor op te draaien. Deze bedrijven stoppen dan gewoon en dat telt niet mee voor faillissement. Juist in de getroffen sectoren betreft het vooral eenmanszaken en Vofjes.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Waarom vergeet iedereen elke keer dat er nog nooit zo WEINIG bedrijven failliet zijn gegaan als nu?
Is dat zo? Hoe heb je dat gevonden?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:19 schreef popje het volgende:
Maar een ding snap ik echt niet he. Waarom tellen ze de kiemsurveillance niet meer vanaf 10 januari, of laten ze daarover niks los??
Dat is natuurlijk ook het levende bewijs dat tv ver over z'n hoogtepunt is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:19 schreef alpeko het volgende:
Diederik Jekel geeft z’n mening... wat fijn
Op zich is dat natuurlijk te verwachten als minder mensen zich laten testen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze voorbij komen, jammer dat het percentage positieve testen nog niet echt aan het dalen is.
Percentage positief vind ik ook een lastige momenteel, het aantal mensen dat klachten heeft die niet corona zijn zal als het goed is ook flink afgenomen zijn inmiddels.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze voorbij komen, jammer dat het percentage positieve testen nog niet echt aan het dalen is.
Ik zie niet in waarom dat een goede indicator is. Ja liefst 0% natuurlijk maar dan moet je ook 0 besmettingen hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Als je naar het verleden kijkt is het percentage positieve testen ook wel een redelijke indicator hoeveel besmettingen er zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat een goede indicator is. Ja liefst 0% natuurlijk maar dan moet je ook 0 besmettingen hebben.
Is dat echt zo?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:24 schreef popje het volgende:
Ik wil het graag plaatsen, van de website van RIVM over kiemsurveillance... laatste bericht van 26 januari zegt dat er t/m 10 januari voor het laatst gesequenced is, de rest is op basis van modellering vanaf dan. Dus ook de 2/3e van vandaag...
Appels, peren natuurlijk. We zitten nu in een situatie die zich niet met een ander moment laat vergelijken zo lang in lockdown in hartje winter.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je naar het verleden kijkt is het percentage positieve testen ook wel een redelijke indicator hoeveel besmettingen er zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |