Als ik nou 100 euro kreeg voor elke keer dat ik even 2 weken moest wachten om resultaat te zien...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens de modellen moet het zich in de komende 2 weken gaan manifesteren inderdaad. Zeer benieuwd!
Waarom zou dat gebeuren?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:01 schreef 4-elements het volgende:
Zou de Britse variant na 17 maart plots verdwijnen?
"Not everybody can form a support bubble."quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me dat dat aardig overeenkomt qua impact van wat wij hier hebben (1 persoon + avondklok) ?
https://www.gov.uk/guidan(...)ake-a-support-bubble
inderdaad, heel snel en onnauwkeurig, en per dag ja. Maar het komt in de buurt van wat andere schattingen van de R van de Britse variant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Je hebt zeker één dag per iteratie gerekend?
Ik trek mijn like terug.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:00 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik wil de jeugd wel even buiten beschouwing laten. Die klagen imo terecht.
Dan is Rutte herkozen.quote:
Oja, ik was even de algehele consensus vergeten dat wij, de stoute burgers, dit allemaal aan onszelf te danken hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:54 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Als we ons er beter aan houden, zou het korter duren.
Afgelopen voorjaar hebben we 2,5 maand in een lockdown gezeten, half maart tot eind mei.
Vanaf juni kon er weer heel wat tot en met half oktober. Dat zijn 4,5 maand.
De overheid had in het najaar eerder strenger moeten ingrijpen, maar als we ons per half oktober meer aan de maatregelen hadden gehouden waren we er allang weer uitgeweest. Dat er dan een derde lockdown nodig zou zijn in februari/maart lijkt me dan evident met de Britse variant, maar dan hadden we in januari weer wat meer kunnen doen waardoor de winter beter door te komen was geweest.
Er was een tijd in deze reeks dat de opmerking "wacht maar tot over 2 weken" meteen weg gemodereerd werdquote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als ik nou 100 euro kreeg voor elke keer dat ik even 2 weken moest wachten om resultaat te zien...
Ik hoop het niet, want de enige manier waarop deze verdwijnt (c.q. verdreven wordt) is als er een nog veel besmettelijkere variant komt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:01 schreef 4-elements het volgende:
Zou de Britse variant na 17 maart plots verdwijnen?
Ik bedoel ook niet een datum voor alles, hoewel we met garantiefonds feitelijk 1 juli al kennen als zodanig, ik bedoel dat ik dat schema uit nrc van de week graag ff officieel bevestigd wil zien. Vooral met nog een keer de bevestiging dat het oude normaal/alle basismaatregelen weg idd het doel is uiteindelijk, zoals daar instond.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is onrealistisch om daar nu al een perspectief in te bieden en hangt enorm samen met het vaccineren.
Als Rutte totale controle heeft is het beste wat hij kan doen zeggen dat de besmettingen dalen en toch ook maatregelen versoepelen. Dan zou de kiezer hem ook meteen de titel koning geven als daar verkiezingen voor waren.quote:
Gelukkig ben jij er om ons te redden, toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:05 schreef DonDruiper het volgende:
Veel mensen hier zijn beneveld van de angst..
Fout, het is allemaal de schuld van Hugo de Jonge. Of China, zo je wil.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Oja, ik was even de algehele consensus vergeten dat wij, de stoute burgers, dit allemaal aan onszelf te danken hebben.
Schijtebroeken erop los hierzo.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:05 schreef DonDruiper het volgende:
Veel mensen hier zijn beneveld van de angst..
Maar blijkbaar maakt het geen zak uit wat je doet. Ben je daar nu na een jaar nog niet achter?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Je hoeft maar om je heen te kijken om te weten dat het zo niet werkt. In april zaten we allemaal binnen te schijtebroeken. Nu probeert men zoveel mogelijk door te leven. Dat ligt aan het gebrek aan perspectief van de overheid wat gegeven wordt.
Het is de schuld van die vleermuis!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Fout, het is allemaal de schuld van Hugo de Jonge. Of China, zo je wil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
Nederland?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:05 schreef Discombobulate het volgende:
Volgende week zitten we trouwens hoogstwaarschijnlijk op 1 miljoen bevestigde coronagevallen. Ook weer een achievement.
Is lekker Brabants!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Schijtebroeken. Ik vind het een prachtig woord.
Als het nou in werkelijkheid het dubbele is, dan hebben we al bijna de groepsimmuniteit waar Rutte het in zijn zo bewierrookte toren-speech (leverde 10-15 zetels op) over had. Nog een paar jaartjes te gaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:05 schreef Discombobulate het volgende:
Volgende week zitten we trouwens hoogstwaarschijnlijk op 1 miljoen bevestigde coronagevallen. Ook weer een achievement.
Wel, is keiBrabants.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik erken dit NIET als Brabants.
En ik ben een Brabant-expert.
Voornamelijk op het gebied van thuiswerken / de werkvloer volgens mij. En de gemiddelde Brit is denk ik ook minder eigenwijs dan wij Nederlanders (maar dat is een aanname).quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:10 schreef tja77 het volgende:
Overigens is de dalende lijn in de UK steiler naar beneden de afgelopen 3 weken dan de dalende lijn hier in Nederland.
Hebben ze daar strengere maatregelen dan hier?
Die tweede zin meen je niet toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voornamelijk op het gebied van thuiswerken / de werkvloer volgens mij. En de gemiddelde Brit is denk ik ook minder eigenwijs dan wij Nederlanders (maar dat is een aanname).
Hoeheddegedagezeetgehadhoeheddegedagedoanhoedoedegedahoedoedegedahoeheddedagedoan.quote:
Maar slecht 16% van de besmettingen hier in Nederland wordt schijnbaar opgedaan op de werkvloer. Dat kan dat verschil nooit verklaren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voornamelijk op het gebied van thuiswerken / de werkvloer volgens mij. En de gemiddelde Brit is denk ik ook minder eigenwijs dan wij Nederlanders (maar dat is een aanname).
Slechts? Ik vind dat aanzienlijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar slecht 16% van de besmettingen hier in Nederland wordt schijnbaar opgedaan op de werkvloer. Dat kan dat verschil nooit verklaren.
Jpg mag?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Plaatje gecontroleerd overigens. Is een jpg en geen gif.
Ter info
34!???!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk dat het verschil is met de schijtebroeken in april, dat mensen nu zien dat het blijkbaar niet zo erg is als je besmet raakt.
Ik ken inmiddels 34 mensen die besmet zijn geweest (ik houd een lijstje bij ja), daarvan zijn er twee 3 dagen in het ziekenhuis geweest (niet op de IC). Daarna weer naar huis en nergens last van. Die 2 waren grote risicofactoren, de een 78 en COPD en altijd al moeite met ademen, de ander 60 jaar en 160 kg. De andere 32 hadden nergens last van of lichte griepverschijnselen.
Niks om schijt van in je broek te krijgen.
Maar even serieus, denk dat dat de reden is dat veel mensen iets hebben van, het zal allemaal wel. Ik wel in ieder geval.
Je brengt 1/3 van je werkdag op je werk door, 1/3 slaap je en loop je sowieso geen virus op.quote:
34? Wow!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk dat het verschil is met de schijtebroeken in april, dat mensen nu zien dat het blijkbaar niet zo erg is als je besmet raakt.
Ik ken inmiddels 34 mensen die besmet zijn geweest (ik houd een lijstje bij ja), daarvan zijn er twee 3 dagen in het ziekenhuis geweest (niet op de IC). Daarna weer naar huis en nergens last van. Die 2 waren grote risicofactoren, de een 78 en COPD en altijd al moeite met ademen, de ander 60 jaar en 160 kg. De andere 32 hadden nergens last van of lichte griepverschijnselen.
Niks om schijt van in je broek te krijgen.
Maar even serieus, denk dat dat de reden is dat veel mensen iets hebben van, het zal allemaal wel. Ik wel in ieder geval.
Today in things that never happenedquote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:17 schreef reconhellz het volgende:
Vandaag heerlijk zonder mondkapje in de supermarkt. Ze wouden of hadden de politie gebeld. Deze wereld is compleet krankjorum geworden.
Ok, dank voor het doorgeven.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:17 schreef reconhellz het volgende:
Vandaag heerlijk zonder mondkapje in de supermarkt. Ze wouden of hadden de politie gebeld. Deze wereld is compleet krankjorum geworden.
Haha, ja echt. Van mijn Italiaanse lerares en een klasgenoot tot klanten, mensen in de straat, kennissen uit het dorp, close vrienden eigenlijk niet, die zijn er denk ik niet vatbaar voor. Als ik mensen mee zou tellen die ik niet ken maar iemand anders wel (bijvoorbeeld een klant die zegt mijn zus heeft het) dan zouden het er nog meer zijn, maar ik tel ze alleen mee als ik ze zelf ken en wel eens spreek.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
34!???!
Vier - en - dertig??? Are you serious?
ik ken geeneens 34 mensen, laat staan dat ze allemaal covid gehad hebben![]()
...... oh wacht. ik heb zojuist bekend dat ik geen vrienden heb
Immuniteit, niks mis meequote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:05 schreef Discombobulate het volgende:
Lief dagboekquote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:17 schreef reconhellz het volgende:
Oké, doen we verder niks mee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:17 schreef reconhellz het volgende:
Jadaziedetoch. Ofheurdegijniegoed?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeheddegedagezeetgehadhoeheddegedagedoanhoedoedegedahoedoedegedahoeheddedagedoan.
Nee, hier zeg je geen wè, maar wa. Misschien WestBrabants dan of zo, maar dat is meer Zeelands.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee. Dit is Brabants:
[ afbeelding ]
En een plaatje dat erg vaak van toepassing is in COR.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |