abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197779777
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:55 schreef groenen het volgende:

[..]

Jawel, ziekenhuisopname dalen gewoon zowel tijdens de lockdown in maart/april in 2020, als nu in 2021.
Dat is niet waar ik op doel. Laat ze maar eens wat meer IC personeel opleiden want dit is zeker niet de laatste pandemie de komende jarem in deze overbevolkte wereld.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197779780
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Krijgen we straks nog wel een mooie persconferentie van rutte over dat perspectief gewoon?

Ik wil weten wanneer ze het veilig achten voor fase 5/alle maatregelen weg.
Dat is onrealistisch om daar nu al een perspectief in te bieden en hangt enorm samen met het vaccineren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 2 februari 2021 @ 15:58:20 #78
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197779781
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nu ik heb gezien dat er 30% minder word getest zegt dit echt geen zak meer....
het percentage positief is nog steeds hoog en het is nog steeds te vroeg voor versoepelingen.

en ja noem mij maar weer negatief
Hoezo? Minder getest, betekent minder mensen ziek en/of klachten.
pi_197779782
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee, maar we zitten in een friggin pandemie en dan kan gewoon niet alles even doorgeven. Dus blijf je zoveel mogelijk thuis en beperkt je je contacten. Bij alles wat je gaat doen, moet je afvragen: MOET dit of kan ik even zonder?

Dat is maar tijdelijk. Ik durf je best te zeggen dat je in juni weer heel wat meer kan (restaurant, bioscoop, terras).

Ik vind het ook kut en saai, maar ik verveel me liever dan dat ik aan de beademing lig op de IC.
Dat is dus een keuze en voor een hoop mensen is er maar een hele minimale kans dat hij/zij op de IC terecht komen.
pi_197779786
Deze week is dus de lakmoesproef voor de Britse variant? Kan iemand dat hard maken? Dus als we deze week geen toename zien dan was de Britse variant zwaar overtrokken. Overigens wordt die Britse variant in de UK helemaal niet zo groot gebracht als hier hoor ik van vrienden aan de andere kant van het kanaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 2 februari 2021 @ 15:58:50 #81
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197779793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:55 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan dat mensen het gewoonweg niet KUNNEN volhouden. Kan je wel prima zo lullen, maar het merendeel is er klaar mee.
Onzin en laf van de mensheid. Ondernemers als kappers, horecahouders en andere zaken die zwaar geraakt worden door de crisis, die kunnen het niet volhouden en zien hun dromen uiteenspatten. Terwijl we juist voor DIE mensen zo goed ons best moeten doen, des te eerder mogen ze weer openen.

Maar droeftoeters die gewoon hun baan kunnen behouden en thuis kunnen werken MOETEN per sé naar kantoor omdat het thuis niet zou gaan, naar de Action voor de boodschappen en daarna ook nog eens bij vrienden van twee provincies verder op de koffie omdat het zo moeilijk is.

Nee, het is niet leuk, je mag er down over zijn maar je kan niet stellen dat die groep mensen het niet kan.
pi_197779797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:58 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Onzin en laf van de mensheid. Ondernemers als kappers, horecahouders en andere zaken die zwaar geraakt worden door de crisis, die kunnen het niet volhouden en zien hun dromen uiteenspatten. Terwijl we juist voor DIE mensen zo goed ons best moeten doen, des te eerder mogen ze weer openen.

Maar droeftoeters die gewoon hun baan kunnen behouden en thuis kunnen werken MOETEN per sé naar kantoor omdat het thuis niet zou gaan, naar de Action voor de boodschappen en daarna ook nog eens bij vrienden van twee provincies verder op de koffie omdat het zo moeilijk is.

Nee, het is niet leuk, je mag er down over zijn maar je kan niet stellen dat die groep mensen het niet kan.
Haha, oke, mag jij vinden. Prima. Komen we er niet over uit.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 2 februari 2021 @ 15:59:15 #83
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197779798
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat is niet waar ik op doel. Laat ze maar eens wat meer IC personeel opleiden want dit is zeker niet de laatste pandemie de komende jarem in deze overbevolkte wereld.
Koop je hoogstens twee weken extra mee.
pi_197779801
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Aan de ene kant hoor ik dat het RIVM de R's schat op 1.27 (Engelse) en 0.85 (gewone).
Maar ook lees ik dat de Engelse variant nu 2/3 van alle besmettingen is en de R op 0.97 wordt geschat. Ervan uitgaande dat de Engelse R 0.3 hoger is dan zouden de R's eerder rond de 1.1 en 0.7 moeten liggen.

Nu wordt het aandeel Engelse variant op 2/3 geschat, van 28.628 besmettingen deze week.
Wat waren het aantal besmettingen en geschatte percentage Engelse variant afgelopen weken?
Het lastige is, wat naast elkaar loopt: a) berekening R b) besmettingscijfers en c) inschatting hoeveel mensen op dit moment besmet worden. Belangrijk: die 2/3 is waarschijnlijk c). c) loopt enorm achter op a), we weten nu pas de R t/m 17 januari. Toen was het aantal Britse besmettingen nog vrij laag, en is in die week gestegen van 6.045 naar 7.678 (schattingen).

Wat denk ik gebeurd is, is dat de R van zowel de oude variant als de Britse variant na 17 januari zijn gaan dalen (maatregelen zijn ook verscherpt). Dus over een paar weken horen we pas wat de oude variant en Britse variant op dit moment is, en dat zou best eens in de buurt kunnen liggen van die getallen die jij noemt (iets hoger vermoed ik zelf).
pi_197779802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:58 schreef Discombobulate het volgende:
Deze week is dus de lakmoesproef voor de Britse variant? Kan iemand dat hard maken? Dus als we deze week geen toename zien dan was de Britse variant zwaar overtrokken. Overigens wordt die Britse variant in de UK helemaal niet zo groot gebracht als hier hoor ik van vrienden aan de andere kant van het kanaal.
Volgens de modellen moet het zich in de komende 2 weken gaan manifesteren inderdaad. Zeer benieuwd!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197779806
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Mogelijk vandaag. Er is namelijk een trendbreuk. De dinsdagcijfers zijn een stijging tov maandag, terwijl dinsdag de laatste weken altijd lager was dan de maandag.
Dat kan een keer. Of mogen we nu wel ineens conclusies trekken als iets één keer anders is?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197779811
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:55 schreef tja77 het volgende:

[..]

Heb je zelf kinderen?
Die 2 weken maakt wel degelijk heel veel uit.
Ja, maar ik ben van mening dat die verschrikkelijke achterstanden overtrokken zijn en dat 2 weken afwachten het zeker wel waard is.

Als het gigantisch uit de hand loopt moeten ze toch weer dicht. Dus waarom extra risico nemen?
pi_197779814
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:54 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Als we ons er beter aan houden, zou het korter duren.

Afgelopen voorjaar hebben we 2,5 maand in een lockdown gezeten, half maart tot eind mei.

Vanaf juni kon er weer heel wat tot en met half oktober. Dat zijn 4,5 maand.

De overheid had in het najaar eerder strenger moeten ingrijpen, maar als we ons per half oktober meer aan de maatregelen hadden gehouden waren we er allang weer uitgeweest. Dat er dan een derde lockdown nodig zou zijn in februari/maart lijkt me dan evident met de Britse variant, maar dan hadden we in januari weer wat meer kunnen doen waardoor de winter beter door te komen was geweest.
Ik denk dat user ook die hele klote 1.5m bedoelt.

Mensen willen gewoon weer normaal dingen kunnen doen zonder 1.5m, mondkapjes,looplijnen etc. Naar een goed festival. Verjaardag vieren. Vrienden of oma knuffelen. Een dancefeest.

Gewoon weer vrij als een mens normaal mogen LEVEN in plaats van deze levende hel van verboden op alles wat leuk en sociaal is. Niet zingen, niet knuffelen, niet dansen, niet etc.

Ik wéét dat het later dit jaar wel weer over moet zijn, maar dat is dan ook de enige reden dat ik nog niet uit het raam spring.
#WeesGeenWhales
pi_197779816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een avondklok is ook niet nodig als je geen bezoek mag... Alleen een beperkt deel van de bevolking mocht bezoek ontvangen (bv. alleenstaanden).
Lijkt me dat dat aardig overeenkomt qua impact van wat wij hier hebben (1 persoon + avondklok) ?
https://www.gov.uk/guidan(...)ake-a-support-bubble
blablablabla
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 2 februari 2021 @ 16:00:36 #90
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197779820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:59 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Haha, oke, mag jij vinden. Prima. Komen we er niet over uit.
Ik wil de jeugd wel even buiten beschouwing laten. Die klagen imo terecht.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 16:00:50 #91
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197779823
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:58 schreef Discombobulate het volgende:
Misschien omdat ie daar niet de Britse variant heet maar gewoon "corona"
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 2 februari 2021 @ 16:00:56 #92
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197779824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat kan een keer. Of mogen we nu wel ineens conclusies trekken als iets één keer anders is?
Nee, klopt. Het is een constatering maar geen conclusie.
pi_197779825
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:54 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Als we ons er beter aan houden, zou het korter duren.

Afgelopen voorjaar hebben we 2,5 maand in een lockdown gezeten, half maart tot eind mei.

Vanaf juni kon er weer heel wat tot en met half oktober. Dat zijn 4,5 maand.

De overheid had in het najaar eerder strenger moeten ingrijpen, maar als we ons per half oktober meer aan de maatregelen hadden gehouden waren we er allang weer uitgeweest. Dat er dan een derde lockdown nodig zou zijn in februari/maart lijkt me dan evident met de Britse variant, maar dan hadden we in januari weer wat meer kunnen doen waardoor de winter beter door te komen was geweest.
Als we in Oktober eerder hadden ingegrepen hadden we nog steeds diep in de shit en in lockdown gezeten, want Britse variant gaat dood en verderf zaaien! Dat doet er niets aan af want die zou nog steeds op de achtergrond opereren.
pi_197779831
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:00 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee, klopt. Het is een constatering maar geen conclusie.
Laten we hopen dat het geen trendbreuk was maar een hikje :).

Voorlopig nog altijd een significante afname ten opzichte van vorige week dinsdag.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197779832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Week 11-17: 19.8% van 38.776 = 7677
Week 18-24: ?
Week 25-31: 66% van 28.628 = 18896

Dat is dus ruim een verdubbeling (2.4) in 2 weken, dat zou op een R van ~1.06-1.07 voor de Engelse variant wijzen.
Nee die 66% is de besmettingen nu. Die zie je pas over een tijdje in de rapportages. Factor 2.4 in twee weken betekent wel een stuk hogere R.
pi_197779833
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Aah een Van Hagatje, gelukkig hebben ze in Duitsland geen maatregelen nodig, want meer IC.
- verwijderd door admin -
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:01:57 #97
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197779840
Zou de Britse variant na 17 maart plots verdwijnen?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197779843
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:59 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Koop je hoogstens twee weken extra mee.
En de toestroom is niet oneindig.
pi_197779844
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:00 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ik wil de jeugd wel even buiten beschouwing laten. Die klagen imo terecht.
Gelukkig hebben we jou om dat te bepalen even zo uit de losse pols.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:02:35 #100
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197779852
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben van mening dat die verschrikkelijke achterstanden overtrokken zijn en dat 2 weken afwachten het zeker wel waard is.

Als het gigantisch uit de hand loopt moeten ze toch weer dicht. Dus waarom extra risico nemen?
Omdat je niet alleen de leerlingen dupeert maar ook de ouders die het moeten combineren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')