abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 februari 2021 @ 16:35:00 #151
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_197764247
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Met Hugo aan het roer presteert Nederland geen ene moer.
TT voor volgende topic
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
pi_197764249
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
In zowel het VK als Ierland kelderen de cijfers al weken.
En wat zeggen ze er zelf over, het Britse en Ierse RIVM over de B117 variant? Geven ze daar toe dat het veel te overdreven was?

Er zit me echt iets niet goed als ik zo kijk naar wat er nu gaande is, hoe de regering nu handelt e.d.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197764261
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Uiteraard.
[..]

Ja.
[..]

Wel degelijk. Het zou ook een argument zijn als winkels weer open gaan en kinderen en ouders daardoor langer moeten wachten. Of is dat dan weer anders? ;)
Ik laat je zien waarom het geen argument is. 'Langer wachten' is niet van toepassing bij versoepeling, omdat het komt vanuit een situatie waar in wachten de standaard is.

quote:
Ik denk zelf dat het nog altijd het beste idee is om de huidige maatregelen nog tot maart/april aan te houden zodat de cijfers genoeg gedaald zijn zodat meerdere sectoren weer wat kunnen.
Waarom niet gewoon tot de zomervakantie? Die paar weekjes maken het verschil niet toch?
pi_197764265
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:33 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar. Het verleden heeft uitgewezen dat we soms te laat hebben ingegrepen. Tevens werken de mensen niet echt mee, kijk maar naar de toch wel duidelijke kerstpiek.

Als je dit voorjaar wat leuks wilt doen, moet je nu het virus de kiem insmoren. En we gaan nog steeds massaal teveel naar buiten.
Ok, leuk verhaal.
pi_197764268
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:31 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Duitsland kwam ook met dit verhaal van de Britse variant als een tweede, separate epidemie. Het grenst inderdaad aan bewuste verspreiding van nepnieuws.
Dat gevoel heb ik dus heel sterk. Ik wil niet de conspiracy theorist uithangen, maar er zit me heel erg iets dwars.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197764271
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:34 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Is dat niet van een tijd geleden, toen er nog minder data beschikbaar was dan nu?
Ja, maar daar is dan ook beleid op gemaakt. De scholen bleven langer dicht, tot 8 februari.
pi_197764283
Dit is overigens echt een aanrader voor de mensen die willen zien waar wij op dit moment inzitten met het geneuzel en paniekzaaierij over o.a. die varianten de hele tijd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:39:33 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197764309
SOW wat een dagscore _O_
Avondklok _O_
  Moderator maandag 1 februari 2021 @ 16:39:38 #159
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197764310
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:25 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik hoop nog steeds op een Spaanse griep scenario. Dat de het plots voorbij is.
Dan zou Trump alsnog gelijk krijgen.
pi_197764311
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit is overigens echt een aanrader voor de mensen die willen zien waar wij op dit moment inzitten met het geneuzel en paniekzaaierij over o.a. die varianten de hele tijd.
Voor je naar Maurice de Hond gaat luisteren kan ik je aanraden Propaganda terug te kijken van vorige week.

https://www.npostart.nl/propaganda/28-01-2021/KN_1725469
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197764325
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:33 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar. Het verleden heeft uitgewezen dat we soms te laat hebben ingegrepen. Tevens werken de mensen niet echt mee, kijk maar naar de toch wel duidelijke kerstpiek.

Als je dit voorjaar wat leuks wilt doen, moet je nu het virus de kiem insmoren. En we gaan nog steeds massaal teveel naar buiten.
Ditzelfde kunnen we ongetwijfeld in het voorjaar ook zeggen. Dan de kiem insmoren zodat er in de zomer weer meer kan.

Hoe ver we nu ook dalen, als het te soepel wordt in het voorjaar, gaan de cijfers gewoon weer stijgen, ongeacht hoe ver we ze voor die tijd naar beneden halen.
I'll give you something to do
  maandag 1 februari 2021 @ 16:40:40 #162
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197764329
quote:
11s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dan zou Trump alsnog gelijk krijgen.
Dat is wel vaker het geval.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:41:14 #163
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197764340
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:33 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Behalve dan dat er tijd zit tussen moment van besmetting en de besmettingscijfers.
Ja, ongeveer een week. Een week geleden schatte men het % Brits op ongeveer 30, dus op basis daarvan zou je nu precies in de kuil moeten zitten. We moeten dat nog een weekje afwachten, maar op dit moment lijkt het daar niet echt op.

Punt van de rekenexercitie was vooral om te laten zien dat het omslagpunt niet bij 50% Brits ligt, maar eerder. En dat dus iets doet met de tijdlijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 1 februari 2021 @ 16:43:12 #164
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197764376
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:40 schreef galantis het volgende:
Hoe ver we nu ook dalen, als het te soepel wordt in het voorjaar, gaan de cijfers gewoon weer stijgen, ongeacht hoe ver we ze voor die tijd naar beneden halen.
Leuk die cijfers maar dat zijn geen doelstellingen an sich toch? Andere ziektes zijn er ook nog steeds. Daar hebben we medicijnen of vaccins voor.

Als we ons laten leiden door cijfertjes gaan we hier nooit uit komen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197764382
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Voor je naar Maurice de Hond gaat luisteren kan ik je aanraden Propaganda terug te kijken van vorige week.

https://www.npostart.nl/propaganda/28-01-2021/KN_1725469
Het gaat juist om wat die klinisch psycholoog Mattias Desmet hier allemaal zegt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Public Relations / Redactie Film maandag 1 februari 2021 @ 16:43:53 #166
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197764392
quote:

[..]

Ditzelfde kunnen we ongetwijfeld in het voorjaar ook zeggen. Dan de kiem insmoren zodat er in de zomer weer meer kan.

Kijk hoeveel maanden dat afgelopen zomer duurde. 1 juni kwamen er versoepelingen. We hadden toen 4 maanden voor het weer serieus werd.

Dit kan je nu herhalen, met het verschil dat je over 4 maanden heel ver kan zijn met vaccineren zodat je niet versoepelingen hoeft terug te draaien.

Op dit moment zijn we rond 15 maart terug in Waakzaam. Hou dat vast. Die dag begon vorig jaar de lockdown.
Ga dan in stappen versoepelen. Op die manier vertragen we het virus om een kwetsbaar deel van de bevolking te vaccineren.
pi_197764400
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:35 schreef MoreDakka het volgende:

Waarom niet gewoon tot de zomervakantie? Die paar weekjes maken het verschil niet toch?
Dat zeg ik niet. Er is naar mijn inzien gewoon nog te veel onduidelijkheid rondom die nieuwe mutaties en ik denk dat het verstandig is om wat verder te dalen zodat we meer buffer hebben om tijdig in te kunnen grijpen als het dan toch weer fout gaat; door welke versoepeling dan ook.

Ik verkies enkel een andere aanpak, sorry.
pi_197764410
quote:

[..]

Zo'n belangrijk punt, het kan niet vaak genoeg herhaald worden.

Wat als je in lockdown blijft tot april en dan ineens weer oploopt naar ~1000 per dag? Dan krijgen we inderdaad gewoon weer dezelfde zin. Even weer in korte lockdown mensen, dan kunnen we wat in de zomer!
pi_197764415
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het gaat juist om wat die klinisch psycholoog Mattias Desmet hier allemaal zegt.
Het feit dat deze meneer enkel een podium krijgt in vage showtjes en van charlatans als De Hond zegt mij genoeg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Public Relations / Redactie Film maandag 1 februari 2021 @ 16:46:09 #170
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197764429
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zo'n belangrijk punt, het kan niet vaak genoeg herhaald worden.

Wat als je in lockdown blijft tot april en dan ineens weer oploopt naar ~1000 per dag? Dan krijgen we inderdaad gewoon weer dezelfde zin. Even weer in korte lockdown mensen, dan kunnen we wat in de zomer!
Denk nou eens aan de vaccins. Maar de besmettingen moeten laag zijn. Heel laag!
  Public Relations / Redactie Film maandag 1 februari 2021 @ 16:46:57 #171
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197764444
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:45 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Heb jij aandelen bij OMT ofzo?
Nee maar met de beschikbare informatie vind ik dit logische conclusies.
pi_197764450
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Er is naar mijn inzien gewoon nog te veel onduidelijkheid rondom die nieuwe mutaties en ik denk dat het verstandig is om wat verder te dalen zodat we meer buffer hebben om tijdig in te kunnen grijpen als het dan toch weer fout gaat; door welke versoepeling dan ook.

De buffer is er. Er zijn minder besmettingen dan 1 oktober. Duidelijkheid kun je krijgen door te testen. Scholen openen, kijken wat het doet. Wat je niet lijkt te snappen is dat als waar jij bang voor bent uit lijkt te komen (scholen gaan open en het loopt totaal uit de hand) dat er dan sowieso helemaal geen versoepelingen meer komen. Dus dan moet iedereen nóg langer wachten.

Oh ja, en kinderen natuurlijk he. Die zijn ook best belangrijk.
pi_197764452
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, maar daar is dan ook beleid op gemaakt. De scholen bleven langer dicht, tot 8 februari.
Niet alleen daarop, ook omdat de daling niet bepaald vlot ging door onder andere de feestdagen. Als je kijkt naar de grafieken van @_serial_ zie je duidelijk de invloed daarvan.

Daarnaast moeten ze het toch doen met de data die op dat moment beschikbaar is? Of hoe zou je dan deze beslissingen moeten maken?
pi_197764456
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:46 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Denk nou eens aan de vaccins. Maar de besmettingen moeten laag zijn. Heel laag!
Omdat jij het zegt? Ok!
  maandag 1 februari 2021 @ 16:47:55 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197764457
quote:

[..]

Zolang de ziekenhuizen geen problemen hebben mogen er gerust besmettingen zijn.

En we hebben tegen die tijd al veel meer vaccins gezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')