TT voor volgende topicquote:Op maandag 1 februari 2021 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met Hugo aan het roer presteert Nederland geen ene moer.
En wat zeggen ze er zelf over, het Britse en Ierse RIVM over de B117 variant? Geven ze daar toe dat het veel te overdreven was?quote:Op maandag 1 februari 2021 16:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
In zowel het VK als Ierland kelderen de cijfers al weken.
Ik laat je zien waarom het geen argument is. 'Langer wachten' is niet van toepassing bij versoepeling, omdat het komt vanuit een situatie waar in wachten de standaard is.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uiteraard.
[..]
Ja.
[..]
Wel degelijk. Het zou ook een argument zijn als winkels weer open gaan en kinderen en ouders daardoor langer moeten wachten. Of is dat dan weer anders?
Waarom niet gewoon tot de zomervakantie? Die paar weekjes maken het verschil niet toch?quote:Ik denk zelf dat het nog altijd het beste idee is om de huidige maatregelen nog tot maart/april aan te houden zodat de cijfers genoeg gedaald zijn zodat meerdere sectoren weer wat kunnen.
Ok, leuk verhaal.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:33 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar. Het verleden heeft uitgewezen dat we soms te laat hebben ingegrepen. Tevens werken de mensen niet echt mee, kijk maar naar de toch wel duidelijke kerstpiek.
Als je dit voorjaar wat leuks wilt doen, moet je nu het virus de kiem insmoren. En we gaan nog steeds massaal teveel naar buiten.
Dat gevoel heb ik dus heel sterk. Ik wil niet de conspiracy theorist uithangen, maar er zit me heel erg iets dwars.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:31 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Duitsland kwam ook met dit verhaal van de Britse variant als een tweede, separate epidemie. Het grenst inderdaad aan bewuste verspreiding van nepnieuws.
Ja, maar daar is dan ook beleid op gemaakt. De scholen bleven langer dicht, tot 8 februari.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:34 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Is dat niet van een tijd geleden, toen er nog minder data beschikbaar was dan nu?
Dan zou Trump alsnog gelijk krijgen.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds op een Spaanse griep scenario. Dat de het plots voorbij is.
Voor je naar Maurice de Hond gaat luisteren kan ik je aanraden Propaganda terug te kijken van vorige week.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit is overigens echt een aanrader voor de mensen die willen zien waar wij op dit moment inzitten met het geneuzel en paniekzaaierij over o.a. die varianten de hele tijd.
Ditzelfde kunnen we ongetwijfeld in het voorjaar ook zeggen. Dan de kiem insmoren zodat er in de zomer weer meer kan.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:33 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar. Het verleden heeft uitgewezen dat we soms te laat hebben ingegrepen. Tevens werken de mensen niet echt mee, kijk maar naar de toch wel duidelijke kerstpiek.
Als je dit voorjaar wat leuks wilt doen, moet je nu het virus de kiem insmoren. En we gaan nog steeds massaal teveel naar buiten.
Dat is wel vaker het geval.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan zou Trump alsnog gelijk krijgen.
Ja, ongeveer een week. Een week geleden schatte men het % Brits op ongeveer 30, dus op basis daarvan zou je nu precies in de kuil moeten zitten. We moeten dat nog een weekje afwachten, maar op dit moment lijkt het daar niet echt op.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:33 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Behalve dan dat er tijd zit tussen moment van besmetting en de besmettingscijfers.
Leuk die cijfers maar dat zijn geen doelstellingen an sich toch? Andere ziektes zijn er ook nog steeds. Daar hebben we medicijnen of vaccins voor.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:40 schreef galantis het volgende:
Hoe ver we nu ook dalen, als het te soepel wordt in het voorjaar, gaan de cijfers gewoon weer stijgen, ongeacht hoe ver we ze voor die tijd naar beneden halen.
Het gaat juist om wat die klinisch psycholoog Mattias Desmet hier allemaal zegt.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor je naar Maurice de Hond gaat luisteren kan ik je aanraden Propaganda terug te kijken van vorige week.
https://www.npostart.nl/propaganda/28-01-2021/KN_1725469
Kijk hoeveel maanden dat afgelopen zomer duurde. 1 juni kwamen er versoepelingen. We hadden toen 4 maanden voor het weer serieus werd.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Ditzelfde kunnen we ongetwijfeld in het voorjaar ook zeggen. Dan de kiem insmoren zodat er in de zomer weer meer kan.
Hoe ver we nu ook dalen, als het te soepel wordt in het voorjaar, gaan de cijfers gewoon weer stijgen, ongeacht hoe ver we ze voor die tijd naar beneden halen.
Dat zeg ik niet. Er is naar mijn inzien gewoon nog te veel onduidelijkheid rondom die nieuwe mutaties en ik denk dat het verstandig is om wat verder te dalen zodat we meer buffer hebben om tijdig in te kunnen grijpen als het dan toch weer fout gaat; door welke versoepeling dan ook.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:35 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom niet gewoon tot de zomervakantie? Die paar weekjes maken het verschil niet toch?
Zo'n belangrijk punt, het kan niet vaak genoeg herhaald worden.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Ditzelfde kunnen we ongetwijfeld in het voorjaar ook zeggen. Dan de kiem insmoren zodat er in de zomer weer meer kan.
Het feit dat deze meneer enkel een podium krijgt in vage showtjes en van charlatans als De Hond zegt mij genoeg.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het gaat juist om wat die klinisch psycholoog Mattias Desmet hier allemaal zegt.
Denk nou eens aan de vaccins. Maar de besmettingen moeten laag zijn. Heel laag!quote:Op maandag 1 februari 2021 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo'n belangrijk punt, het kan niet vaak genoeg herhaald worden.
Wat als je in lockdown blijft tot april en dan ineens weer oploopt naar ~1000 per dag? Dan krijgen we inderdaad gewoon weer dezelfde zin. Even weer in korte lockdown mensen, dan kunnen we wat in de zomer!
De buffer is er. Er zijn minder besmettingen dan 1 oktober. Duidelijkheid kun je krijgen door te testen. Scholen openen, kijken wat het doet. Wat je niet lijkt te snappen is dat als waar jij bang voor bent uit lijkt te komen (scholen gaan open en het loopt totaal uit de hand) dat er dan sowieso helemaal geen versoepelingen meer komen. Dus dan moet iedereen nóg langer wachten.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Er is naar mijn inzien gewoon nog te veel onduidelijkheid rondom die nieuwe mutaties en ik denk dat het verstandig is om wat verder te dalen zodat we meer buffer hebben om tijdig in te kunnen grijpen als het dan toch weer fout gaat; door welke versoepeling dan ook.
Niet alleen daarop, ook omdat de daling niet bepaald vlot ging door onder andere de feestdagen. Als je kijkt naar de grafieken van @_serial_ zie je duidelijk de invloed daarvan.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, maar daar is dan ook beleid op gemaakt. De scholen bleven langer dicht, tot 8 februari.
Omdat jij het zegt? Ok!quote:Op maandag 1 februari 2021 16:46 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Denk nou eens aan de vaccins. Maar de besmettingen moeten laag zijn. Heel laag!
Zolang de ziekenhuizen geen problemen hebben mogen er gerust besmettingen zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar de volgorde is verkeerd om. De uitgangssituatie moet altijd zijn dat maatregelen opgelegd worden als dat noodzakelijk en goed onderbouwd is. Bij de verlengde scholensluiting en avondklok is daar wat mij betreft geen sprake van.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:47 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Niet alleen daarop, ook omdat de daling niet bepaald vlot ging door onder andere de feestdagen. Als je kijkt naar de grafieken van @:_serial_ zie je duidelijk de invloed daarvan.
Daarnaast moeten ze het toch doen met de data die op dat moment beschikbaar is? Of hoe zou je dan deze beslissingen moeten maken?
Dus @robertoboz jij zegt tot juni in lockdown, dan kunnen we 1 juno weer los?quote:
Niet zolang long-Covid nog niet voldoende onderzocht is.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang de ziekenhuizen geen problemen hebben mogen er gerust besmettingen zijn.
En we hebben tegen die tijd al veel meer vaccins gezet.
Het gaat niet enkel om die besmettingen. Het gaat ook om het aantal opnames en de bezetting van ziekenhuizen.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De buffer is er. Er zijn minder besmettingen dan 1 oktober. Duidelijkheid kun je krijgen door te testen. Scholen openen, kijken wat het doet.
Oh ja, en kinderen natuurlijk he. Die zijn ook best belangrijk.
Opnames volgen uit besmettingen. Je wil toch duidelijkheid?quote:Op maandag 1 februari 2021 16:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het gaat niet enkel om die besmettingen. Het gaat ook om het aantal opnames en de bezetting van ziekenhuizen.
Het lastige is dat je pas goed onderbouwd bent als je in het verleden kijkt, maar dat je je beleid moet maken op een inschatting van de toekomst.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar de volgorde is verkeerd om. De uitgangssituatie moet altijd zijn dat maatregelen opgelegd worden als dat noodzakelijk en goed onderbouwd is. Bij de verlengde scholensluiting en avondklok is daar wat mij betreft geen sprake van.
Over die onlogica struikel je hier. Als we langer volhouden, dan zijn we er eerder vanaf.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Opnames volgen uit besmettingen. Je wil toch duidelijkheid?
Je argument klopt niet omdat je zegt dat het beter is om langer te wachten zodat men niet langer hoeft te wachten.
Kleutertelevisie, wordt nergens inhoudelijk. Dus bespaar je de moeitequote:Op maandag 1 februari 2021 16:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Voor je naar Maurice de Hond gaat luisteren kan ik je aanraden Propaganda terug te kijken van vorige week.
https://www.npostart.nl/propaganda/28-01-2021/KN_1725469
Zijn de 3 miljoen mensen die in NL al corona hebben gehad allemaal arbeidsongeschikt geraakt?quote:Op maandag 1 februari 2021 16:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Niet zolang long-Covid nog niet voldoende onderzocht is.
Ja, maar dat hoeft geen ver verleden te zijn. Data en trends gebaseerd op werkelijke metingen zijn er vrij snel en daar kun je op reageren.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:53 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Het lastige is dat je pas goed onderbouwd bent als je in het verleden kijkt, maar dat je je beleid moet maken op een inschatting van de toekomst.
Maar de meeste van die onderzoeken waren "passief", keken enkel naar reeds bestaande data (van tests en BCO), en ik ben niet overtuigd dat het BCO uitgevoerd wordt op een manier geschikt om zulke besmettingen aan het licht te brengen.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Alles draagt uiteindelijk bij maar jonge kinderen zijn amper besmettelijk en eigenlijk nooit de bronbesmetter binnen een gezinssituatie volgens talloze onderzoeken.
Dus hoe dan?
Nee, tot we in niveau 'Waakzaam' zitten ergo 8750 nieuwe gevallen per week ergo ca 1250 besmettingen per dag.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:49 schreef popje het volgende:
[..]
Dus @:robertoboz jij zegt tot juni in lockdown, dan kunnen we 1 juno weer los?
Klinkt misschien wat bot, maar dat is geen maatschappelijk probleem. De enige reden voor maatregelen is dreigende overbelasting van de zorg. Als die er niet was geweest, was het een ieders eigen verantwoordelijkheid geweest, inclusief long-Covid.quote:Op maandag 1 februari 2021 16:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Niet zolang long-Covid nog niet voldoende onderzocht is.
Zucht. Diepe, diepe zucht...quote:Op maandag 1 februari 2021 16:59 schreef Gunner het volgende:
De Jonge: Twijfel over nieuwe vaccinatiecijfers, mogelijke fouten onderzocht
You only had one job.....
We doen niet meer aan gifjes hier. Zie OPquote:Op maandag 1 februari 2021 17:05 schreef Gunner het volgende:
Die Bruno Bruins zal wel gedacht hebben; ik stap er mooi op tijd uit.
hey waar is dat plaatje van @:Tijn gebleven.
''Volgens De Jonge was het nodig de methode aan te passen, omdat de cijfers niet meer nauwkeurig weergaven hoeveel prikken er nu echt waren gezet''quote:Op maandag 1 februari 2021 16:59 schreef Gunner het volgende:
Gifjes mogen nietquote:Op maandag 1 februari 2021 17:05 schreef Gunner het volgende:
hey waar is dat plaatje van @:Tijn gebleven.
Zorgvuldig toch?quote:Op maandag 1 februari 2021 16:59 schreef Gunner het volgende:
HUGOEDquote:Op maandag 1 februari 2021 16:59 schreef Gunner het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |