SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.So we just called him Fred
Full wellness arrangementquote:Op maandag 1 februari 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus eerst je haar knippen, dan masseren? Daar moet je ongetwijfeld happy van worden
Dan las ik het verkeerd ja.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap dat dat is wat je las, maar dat is niet wat ik zei
Wat ik zei: Schoolgaande kinderen hebben een andere compensatie nodig dan bedrijven. Die verliezen naast geld ook tijd.
"Het gaat nog helemaal niet goed", zegt De Jonge.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:37 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Lijkt toch echt wel dat we nu de goede kant op gaan.
Oppassen voor de storm die ons te wachten staatquote:Op maandag 1 februari 2021 15:40 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
"Het gaat nog helemaal niet goed", zegt De Jonge.![]()
Plus dat het ook niet voor alle kinderen geldt. M'n neefje van 4 heeft zichzelf tijdens de lockdown dus leren lezen. Ik denk dat het wel even duurt voordat hij leerachterstand oplooptquote:Op maandag 1 februari 2021 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan las ik het verkeerd ja.
Al verliezen sommige andere groepen ook tijd natuurlijk. Dat draait ook niet enkel om geldverlies. Dat is te zwart/wit imo.
Nee absoluut, daar heb je gelijk in. In de discussie ging het echter vooral over scholen versus horeca en dat soort dingen. Met de juiste financiële compensatie kan een winkel/horeca-ondernemer best een tijdje gesloten zijn zonder dat er veel impact is. Een school is een ander verhaal, dat is wat ik bedoeldequote:Op maandag 1 februari 2021 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan las ik het verkeerd ja.
Al verliezen sommige andere groepen ook tijd natuurlijk. Dat draait ook niet enkel om geldverlies. Dat is te zwart/wit imo.
had hij het over het vaccineren zeker?quote:Op maandag 1 februari 2021 15:40 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Het is een quote uit z'n functioneringsgesprek.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
had hij het over het vaccineren zeker?
Dan is de R gigantisch gezakt. Ik schat 0.78 van de oude variant en 1.05 van de Britse variant.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
Toename/Afname vorige week: - 9,7%
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag: 4.017
totaal: 35.727
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
Toename/Afname vorige week: - 19,4%
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag: 4.392
zaterdag: 4.173
zondag: 3.700
maandag: 3.235
totaal: 28.812
Over een week nog eens kijken hoeveel kinderen er dan besmet zijn waar uit BCO komt dat het daar vandaan is gekomen, dan kun je die conclusie misschien trekkenquote:Op maandag 1 februari 2021 15:42 schreef dick_laurent het volgende:
Nou vrouwlief meldde zojuist via whatsapp dat een kind op de noodopvang BSO zojuist positief is getest. Wel andere locatie dan waar zij werkt. Hele noodopvang moet nu in quarantaine.
Maar hey, kinderen dragen nauwelijks bij
Hangt ook af van het percentage positieve tests, toch?quote:Op maandag 1 februari 2021 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan is de R gigantisch gezakt. Ik schat 0.78 van de oude variant en 1.05 van de Britse variant.
Fair enough. We gaan het zien.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over een week nog eens kijken hoeveel kinderen er dan besmet zijn waar uit BCO komt dat het daar vandaan is gekomen, dan kun je die conclusie misschien trekken
Ik vind dit zeer onlogisch hoor. Aan alle kanten versoepelingen (wat een kutwoord trouwens, kunnen we niet iets anders verzinnen?) maar aan de andere kant dit soort kreten. Ik vind het nogal schizofreen.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:40 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dat klopt ja, mijn schattingen zijn gebaseerd op dat dat constant blijft.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hangt ook af van het percentage positieve tests, toch?
Dat zou trouwens echt perfect zijn. Indien de B117 variant een R van 1.05 heeft zal de verspreiding veel trager gaan, en kun je dus makkelijker terrein winnen met vaccineren (en het weer), en kun je het makkelijker uitzingen.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan is de R gigantisch gezakt. Ik schat 0.78 van de oude variant en 1.05 van de Britse variant.
Kunnen we het niet "beëindigen van verzwaringen" noemen?quote:Op maandag 1 februari 2021 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit zeer onlogisch hoor. Aan alle kanten versoepelingen (wat een kutwoord trouwens, kunnen we niet iets anders verzinnen?) maar aan de andere kant dit soort kreten. Ik vind het nogal schizofreen.
Ik ben blij met de ruimte, maar ik vrees met grote vrezen dat dit helemaal mis gaat.
De Jonge ook helemaal niet spreken van "versoepelingen". "Ook al mogen winkels vanaf 10 februari waarschijnlijk klanten wel spullen laten afhalen en gaan de basisscholen weer open, we moeten zeker niet van versoepelingen spreken", zei hij.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit zeer onlogisch hoor. Aan alle kanten versoepelingen (wat een kutwoord trouwens, kunnen we niet iets anders verzinnen?) maar aan de andere kant dit soort kreten. Ik vind het nogal schizofreen.
Ik ben blij met de versnoepelingen, maar ik vrees met grote vrezen dat dit helemaal mis gaat.
Vandaag:quote:Op maandag 1 februari 2021 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hangt ook af van het percentage positieve tests, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |