Het lastige vind ik wel dat het lijkt alsof de daling afgelopen week sneller ging dan de weken ervoor. Dat lijk je niet te lezen in het OMT advies.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu ga je de discussie verleggen. Jij sloeg aan op het OMT-advies waarin stond dat er een "lichte daling" was. De kwalificatie van "licht" vond jij zuinig en je gaf als argument die 20%. Vervolgens zei ik dat je die 20% verkeerd interpreteert en dat de werkelijke daling wel degelijk als "licht" gekwalificeerd kan worden.
Nee hoor, dat doe ik niet. Ik heb het al vanaf het eerste moment over het harde aantal gemelde besmettingen. Die waren vorige week 20% minder dan de week daarvoor. Punt.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu ga je de discussie verleggen. Jij sloeg aan op het OMT-advies waarin stond dat er een "lichte daling" was. De kwalificatie van "licht" vond jij zuinig en je gaf als argument die 20%. Vervolgens zei ik dat je die 20% verkeerd interpreteert en dat de werkelijke daling wel degelijk als "licht" gekwalificeerd kan worden.
En daar ligt dus het probleem. Dit is helemaal niet de snelste daling. Ja, als je dus puur alleen naar het aantal meldingen kijkt. Als je ze uitsplitst zie je dat deze daling vooralsnog helemaal niet erg afwijkt van de eerdere getallen.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:40 schreef MoreDakka het volgende:
Het ligt nogal aan het verwachtingspatroon. Het is de snelste daling sinds de eerste lockdown voor zover ik kan zien.
kan je gewoon online bestellenquote:
Ik onderschrijf de conclusie van het OMT. Ondanks dat het bemoedigend is dat het nog steeds daalt zie ik niet dat er afgelopen week een extra daling plaatsvond.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lastige vind ik wel dat het lijkt alsof de daling afgelopen week sneller ging dan de weken ervoor. Dat lijk je niet te lezen in het OMT advies.
Wat was dan wel de snelste daling?quote:Op maandag 1 februari 2021 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En daar ligt dus het probleem. Dit is helemaal niet de snelste daling. Ja, als je dus puur alleen naar het aantal meldingen kijkt. Als je ze uitsplitst zie je dat deze daling vooralsnog helemaal niet erg afwijkt van de eerdere getallen.
Ook verwacht ik nog e.e.a. aan narapportage, maar dat terzijde.
Hoe kom je bij bijna 10k? We hadden in de periode 14-15-16 december gemiddeld meer dan 12k besmettingen.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De dalingen in de ziekenhuizen zijn conform mijn (amateur)modellering van het reproductiegetal.
Mensen zijn van nature gewoon slecht in het inschatten van percentages. In relatieve aantallen daalt het helemaal niet zo snel. Een daling van bijna 10k naar 4k klinkt natuurlijk spectaculair, maar is relatief bezien helemaal niet zo bijzonder. Zeker niet gezien het huidige maatregelenpakket.
Ja mee eens.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:36 schreef MoreDakka het volgende:
Minder contact = minder besmettingen. Meer vaccins = minder mensen in het ziekenhuis. Dat is een balans.
Ik krijg nooit bezoek...quote:Op maandag 1 februari 2021 13:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja mee eens.
En langer minder contact = nog minder besmettingen.
Ik vraag me af of mensen het erger vinden om in drie maanden tijd vier bezoekers, drie bezoekers, twee bezoekers, drie bezoekers, geen bezoekers, geen bezoekers + avondklok, één bezoeker + avondklok, twee bezoekes, drie bezoeker, vier bezoekers... of in dezelfde periode "twee bezoekers"....
Originele bericht:quote:Op maandag 1 februari 2021 13:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doe ik niet. Ik heb het al vanaf het eerste moment over het aantal gemelde besmettingen. Die waren vorige week 20% minder dan de week daarvoor. Punt.
Volgende bericht:quote:Op zondag 31 januari 2021 22:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Uit dat OMT-advies: 'er is een lichte daling in het aantal meldingen van nieuw gediagnosticeerde gevallen van COVID-19'.
Vandaag 1200 minder dan vorige week zondag.
Ergo, jij gebruikt die 20% om het argument te maken dat de daling zogenaamd "groot" is, terwijl je die 20% verkeerd interpreteert. Je suggereert dat die in strijd is met de OMT-duiding, maar zij gebruiken (terecht) die 20% niet als parameter op zichzelf. Die 20% moet je zien in het licht van tal van andere parameters. En als je daarvoor corrigeert kom je niet op een werkelijke daling van 20%, maar op eentje die aanmerkelijk lager ligt, namelijk een percentage dat wel degelijk als "lichte daling" gekwalificeerd kan worden.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
20% per week, noem het maar niet groot.
En nog meer maatschappelijke problemen, maar die lijken je niet te interesseren. Dan kun je net zo goed zeggen dat we in lockdown blijven tot 2022 om er zeker van te zijn dat besmettingen 0 zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja mee eens.
En langer minder contact = nog minder besmettingen.
Omdat die 10k hierboven genoemd werd.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:47 schreef Zwansen het volgende:
Hoe kom je bij bijna 10k? We hadden in de periode 14-15-16 december gemiddeld meer dan 12k besmettingen.
Ja de sfeer is hier vaak wel vergelijkbaar met een gemiddeld familie-etentjequote:Op maandag 1 februari 2021 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we COR, een warm bad voor iedereen.
quote:Op maandag 1 februari 2021 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja de sfeer is hier vaak wel vergelijkbaar met een gemiddeld familie-etentje
Ja, ik begrijp nog steeds niet wat er nu niet duidelijk is aan dat je er best van alles uit kunt interpreteren of als parameter op jezelf kunt gebruiken; het aantal nieuw gemelde besmettingen week op week was 20% minder.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Originele bericht:
[..]
Volgende bericht:
[..]
Ergo, jij gebruikt die 20% om het argument te maken dat de daling zogenaamd "groot" is, terwijl je die 20% verkeerd interpreteert. Je suggereert dat die in strijd is met de OMT-duiding, maar zij gebruiken (terecht) die 20% niet als parameter op zichzelf. Die 20% moet je zien in het licht van tal van andere parameters. En als je daarvoor corrigeert kom je niet op een werkelijke daling van 20%, maar op eentje die aanmerkelijk lager ligt, namelijk een percentage dat wel degelijk als "lichte daling" gekwalificeerd kan worden.
en na 22:00 vaak met een orgiequote:Op maandag 1 februari 2021 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja de sfeer is hier vaak wel vergelijkbaar met een gemiddeld familie-etentje
ja een mooie hyperbool. Natuurlijk interesseren me de maatschappelijke problemen maar maar wat we nu doen is niet kiezen om één van de twee aan te pakken. maar we proberen beide problemen met slimmigheidjes te slim af te zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En nog meer maatschappelijke problemen, maar die lijken je niet te interesseren. Dan kun je net zo goed zeggen dat we in lockdown blijven tot 2022 om er zeker van te zijn dat besmettingen 0 zijn.
Nou lees ik van jou iedere keer commentaar op negatief zijn, maar ik moet de positieve posts van jou nog vinden.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:50 schreef Noordzijde het volgende:
Doe die discussie maar lekker in PB.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |