Aha. Maar dat zegt natuurlijk nakko over de vaccinaties, want a hebben ze nog lang geen groepsimmuniteit en b vraag ik me ernstig af of deze Bible belt tot de 3de macht zich laat vaccineren...quote:Op maandag 1 februari 2021 12:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah sorry:
https://www.volkskrant.nl(...)-aanpassen~b683466b/
Alles is gewoon kut.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:08 schreef Noordzijde het volgende:
Het is ook nooit goed he bij sommige mensen hier. Wat je ook doet.
Ze knallen er een nieuw mutantje tegenaan met daarbij het bericht dat het gevaar voor (her)besmetting enorm toegenomen is met (al) die nieuwe variant(en), en zo hebben ze een reden de verkiezingen een x-aantal weken/maanden/2022/tot nader order vooruit te duwen.quote:
Komt omdat ze het niet goed doen, Wassen neus : de winkels mogen open. Ze blijven gewoon dicht.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:08 schreef Noordzijde het volgende:
‘Alles is beter dan de 0% van nu’. Het is alleen niet 0%. Online onderwijs is ook gewoon een middenweg. Geen hele goede middenweg nee, maar dit click and collect gebeuren doet natuurlijk ook niet zoveel voor de mensen die het raakt.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar nee. Online is een noodoplossing, geen alternatief. Een noodlanding maken in het water in plaats van gewoon landen op een landingsbaan met werkend landingsgestel.
Ook als scholen niet 100% open kunnen is het de moeite waard. Alles is beter dan de 0% van nu. Het is best wel zielig dat je zo opzichtig probeert mijn punt te verdraaien.
Huilen.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Komt omdat ze het niet goed doen, Wassen neus : de winkels mogen open. Ze blijven gewoon dicht.
Hahahahahahaaquote:Op maandag 1 februari 2021 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
‘Alles is beter dan de 0% van nu’. Het is alleen niet 0%. Online onderwijs is ook gewoon een middenweg.
Klopt dat is les 1 in de enge boze volwassen wereld. Je kan nooit iedereen tevreden houden.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:08 schreef Noordzijde het volgende:
Alles wijst er op dat online onderwijs de absolute ondergrens is. Nog minder is regelrechte kindermishandeling. Dat is geen middenweg.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
‘Alles is beter dan de 0% van nu’. Het is alleen niet 0%. Online onderwijs is ook gewoon een middenweg. Geen hele goede middenweg nee, maar dit click and collect gebeuren doet natuurlijk ook niet zoveel voor de mensen die het raakt.
Dat komt vooral omdat ze slecht onderbouwde keuzes maken al vanaf maart vorig jaar. Als alle mensen roepen de scholen moeten dicht dan doen we ze dicht, als alle mensen roepen de scholen moeten open dan doen we ze open. Maar ze lijken gewoon geen beleid te maken waarin ze zeggen de scholen gaan dicht totdat de infectiegraad onder x ligt punt en dan niet bijschaven omdat "men" roept. Daarnaast lijken heel veel motieven vrij transparant maar zeggen ze wat anders.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:08 schreef Noordzijde het volgende:
Kindermishandeling wijten aan het sluiten van de scholen vind ik altijd ver gezocht. Als jij je kind mishandeld dan schort er iets niet. Scholen open of dicht. Dat noopt gewoon tot het nemen van maatregelen.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles wijst er op dat online onderwijs de absolute ondergrens is. Nog minder is regelrechte kindermishandeling. Dat is geen middenweg.
Omdat ze kijken naar besmettingen en niet naar ziekenhuisopnames. Ze houden zichzelf in de problemen.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in Israël 70% van de 60 plussers gevaccineerd en daar loopt het nog steeds uit de klauwen en gaan ze een nieuwe lockdown in.
wel hoopgevende cijfers dat de vaccinaties zeer goed werken maar het zegt niet dus alles.
Gebeurt hier ook al vanaf dec. Is ook nauwelijks te controleren.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:14 schreef maan_man het volgende:
En volgens mij moet je ook een beetje geluk hebben waar je zit als winkelier. De handhaving is niet overal even streng. Bij een vrij grote winkel hier in het dorp is afhalen al gemeengoed. Zelfs het bestellen aan de balie die open is als postpunt kan, waarna mevrouw het gaat halen in de winkel.
En zelfs wanneer die definitie wordt gegeven, is het een onlogische warboel. De HEMA is niet essentieel, maar de chocolatier wel. Het tuincentrum is dicht, maar de bloemenwinkel is open. Tja.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Winkels moeten dicht alleen essentiele winkels mogen open blijven <- niet te doen zonder duidelijke definitie van essentieel
Hoe zijn de opnames dan?quote:Op maandag 1 februari 2021 12:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Omdat ze kijken naar besmettingen en niet naar ziekenhuisopnames. Ze houden zichzelf in de problemen.
Duidelijkheid is onzin en bijna nooit mogelijk in een crisis. Winkels volledig dichthouden en geen mogelijkheid geven tot maatwerk omdat jij het anders niet snapt is een denkwijze die op geen enkele manier hout snijdt.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
In al dit soort gekonkel ontbreekt net als in de regels zelf duidelijkheid.
Mishandeling is meer dan alleen klappen vangen...quote:Op maandag 1 februari 2021 12:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Kindermishandeling wijten aan het sluiten van de scholen vind ik altijd ver gezocht. Als jij je kind mishandeld dan schort er iets niet. Scholen open of dicht. Dat noopt gewoon tot het nemen van maatregelen.
Waar beweer ik het tegendeel?quote:Op maandag 1 februari 2021 12:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mishandeling is meer dan alleen klappen vangen...
Je moet even wat beter lezen. Er staat dat minder doen dan online lesgeving gelijk staat aan kindermishandeling. Niet dat kinderen mishandeld worden omdat de scholen dicht zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Kindermishandeling wijten aan het sluiten van de scholen vind ik altijd ver gezocht. Als jij je kind mishandeld dan schort er iets niet. Scholen open of dicht. Dat noopt gewoon tot het nemen van maatregelen.
Dat ging over Israël slimmerd.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
De bezetting op de verpleegafdeling is ietsje afgenomen, maar op de IC daalt het nauwelijks
[ afbeelding ]
Uiteraard. Maar het is wel iets. Een methode van onderwijs. Dat de methode duidelijk slechter is dan de fysieke optie lijkt me vrij logisch ja.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hahahahahahaa
Nee. Niet voor kinderen, niet voor ouders en niet voor docenten. En ook niet voor de maatschappij als geheel. Zo dicht mogelijk naar 100% normaal onderwijs is het doel.
Ik heb het dan ook niet over ''nog minder''. Ik zeg enkel dat het in ieder geval een tijdelijke optie was/is. Dat het niet in de buurt komt van fysiek onderwijs ontken ik ook nergensquote:Op maandag 1 februari 2021 12:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles wijst er op dat online onderwijs de absolute ondergrens is. Nog minder is regelrechte kindermishandeling. Dat is geen middenweg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |