Misschien heb je het gemist maar dat kan dus nu niet.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet nodig voor dat soort winkels. Mensen kennen de winkels en gaan ze daarom bezoeken. Niet omdat ze een mooie website hebben.
Maar dan is het vluchtig contact. Helemaal als je langer dan een kwartier met iemand ergens overdekt zou staan zou dat een verhoogd risico zijn (volgens BCO).quote:Op maandag 1 februari 2021 11:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
In een ruimte met veel bewegingen is het lastiger om geen passages te hebben.
Dat kan niet want afaik zitten ze al tijden in een lockdown en kunnen er dus niet opnieuw in gaan nu...quote:Op maandag 1 februari 2021 11:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in Israël 70% van de 60 plussers gevaccineerd en daar loopt het nog steeds uit de klauwen en gaan ze een nieuwe lockdown in.
wel hoopgevende cijfers dat de vaccinaties zeer goed werken maar het zegt niet dus alles.
Het geld zit gewoon in de zakken van de niet geraakte consumenten. Al die pakketen die de regering nu subsidieert is geld dat nu op spaarrekeningen staat en/of via amazon en alibaba het land uit stroomt.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo radicaal, we zitten echter met het probleem dat mensen het zat zijn, daarnaast raakt het geld op, er zullen harde keuzes gemaakt moeten worden.
Volgens mij zijn er al dat soort concepten, dus een soort van last mile voor bestellingen, in plaats dat je dan bijvoorbeeld 5 pakketjes krijgt, dat er 1 bedrijf is die zorgt dat die 5 pakketjes bij elkaar komen, die je al dan niet zelf op haalt of weer laat bezorgen.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus kan de bouwmarktensector prima helpen bij het optuigen van click & collect bij de detailhandel. Ik zie mogelijkheden en werkverschaffing.
Ik heb twee weken terug serieus een eikenhouten tv meubel opgehaald voor gratis op marktplaatsquote:Op maandag 1 februari 2021 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan moet je wel weten wat je wil bestellen. De charme van winkels is nou net dat je ter plekke dingen kan vergelijken.
Wij zijn bijvoorbeeld op zoek naar een tafeltje voor bij de tv. Online zat opties. Maar wij willen die tafeltjes fysiek zien zodat we beter in kunnen schatten of het een beetje bij de kamer past. Veel mensen denken zo bij bepaalde producten. Click and collect doet dan niet zo veel.
Ik vind het in ieder geval verbazingwekkend veel in 1 keer.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zo dan, winkels open, basisscholen open, avondklok weg. Zou het verkiezingstijd zijn?
Nou ja, als je kijkt wat voor retailketens er nu stil liggen, dan gaat het vrij hard met de oorlogskas van Wopke.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het geld zit gewoon in de zakken van de niet geraakte consumenten. Al die pakketen die de regering nu subsidieert is geld dat nu op spaarrekeningen staat en/of via amazon en alibaba het land uit stroomt.
Er zijn een aantal sectoren omgevallen maar het geld dat men normaal aan de kapper uitgeeft is niet ineens weg. In principe subsidieert inmiddels de regering het dat we allemaal wat minder uitgeven...
Geld is er nog wel, we komen nu net in de buurt van de begrotingsnorm van 60% dit jaar (dus inclusief de huidige lockdown). We kunnen nog een compleet 2022 als coronajaar opvangen en alsnog, in verhouding, onder de staatsschuld van België/Italië/Frankrijk/etc.. blijven.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo radicaal, we zitten echter met het probleem dat mensen het zat zijn, daarnaast raakt het geld op, er zullen harde keuzes gemaakt moeten worden.
Juist bij de bouwmarkt sector wil ik graag een schroefje vasthouden en tegen een plank houden of de kwaliteit van de ene plug vs de andere plug vergelijken. Ik stel al mijn kluswerkzaamheden uit juist omdat de bouwmarkten dicht zijn. Een boek is een boek dat is nog eens eenvoudig te kopen zonder het boek te zien, maar juist bij bouwmateriaal is het allemaal een stuk minder eenvoudig.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus kan de bouwmarktensector prima helpen bij het optuigen van click & collect bij de detailhandel. Ik zie mogelijkheden en werkverschaffing.
quote:Op maandag 1 februari 2021 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zo dan, winkels open, basisscholen open, avondklok weg. Zou het verkiezingstijd zijn?
Alleen basisscholen gaan open, winkels blijven dicht behalve die click & collect optie en dat de avondklok verdwijnt is nog allerminst zeker. Users die dat soort misleidende posts plaatsen moet je negeren.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval verbazingwekkend veel in 1 keer.
Hoe zit het nu met die donkere Britse wolk boven ons hoofd?
Ik ben wel erg benieuwd naar de resultaten van het sequencen. Want ze hadden laatst nogal wat voorspellingen gedaan en we zouden moeten kunnen zien of die uitkomen als het zoveel meer besmettelijker is.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval verbazingwekkend veel in 1 keer.
Hoe zit het nu met die donkere Britse wolk boven ons hoofd?
ah sorry:quote:Op maandag 1 februari 2021 11:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat kan niet want afaik zitten ze al tijden in een lockdown en kunnen er dus niet opnieuw in gaan nu...
Bij de bouwmarkt werkt het ook niet want daar willen ze al niet dat je kleine spullen gaat bestellen. Dat kost meer aan bij elkaar zoeken dan dat er marge op zit. Vandaar minimaal bestelbedrag. Soms wel tot aan 25 euro. En dan nog is sommige materiaal hier bij de Praxis gewoon online niet verkrijgbaar terwijl het wel in de schappen ligt.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
LOL ik zat ook al te denken hoe ga je dat bij de action doen ? Ze moeten dan heul veul personeel inhuren om alle bestellingen klaar te gaan maken. Dat gaat echt niet gebeuren hoor.
Alleen zit door de concentratie van leveringen later in het jaar tussen risico en iedereen waarschijnlijk maar een paar maanden, dus beetje lood om oud ijzer.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:46 schreef Simmertje het volgende:
Wel goed dat nu wat meer de discussie opgang komt over het perspectief voor de rest van het jaar. We zijn zo enorm gefocused op iedereen vaccineren en daarna weer terug naar normaal. Toch ben ik van mening dat we eigenlijk moeten kijken naar de meest kwetsbare groep. Wanneer zij ingeënt zijn en de ziekenhuisopnames nemen dusdanig af moet je je afvragen of het op slot houden van (een deel van) de samenleving nog wel uit te leggen is.
gaan de winkels open ?!?!?!quote:Op maandag 1 februari 2021 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Precies. Het is dus een lege/nep versoepeling waar niemand wat aan heeft.quote:Op maandag 1 februari 2021 12:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bij de bouwmarkt werkt het ook niet want daar willen ze al niet dat je kleine spullen gaat bestellen. Dat kost meer aan bij elkaar zoeken dan dat er marge op zit. Vandaar minimaal bestelbedrag. Soms wel tot aan 25 euro. En dan nog is sommige materiaal hier bij de Praxis gewoon online niet verkrijgbaar terwijl het wel in de schappen ligt.
de winkels gaan open*quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |