Vertel mij even wat dit betekent?quote:
Ja, het is nu nog veel te vroeg om de ziekenhuiscijfers aan het nieuws rondom de datalekken te koppelen.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zitten er niet zo'n 3/4 weken tussen dagcijfers en de invloed daarop op de bezetting in het ziekenhuis? Begin januari hadden we nog bijna 10k besmettingen per dag, inclusief een beetje extra ivm kerst en oud en nieuw.
Dat effect zie je nu nog nietquote:Op zondag 31 januari 2021 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het feit dat de ziekenhuisbezetting amper daalt is wel een aanwijzing in die richting.
15 keer de ZA variant aangetroffen in Nederland, 14 keer kwamen ze direct uit ZA. 1 keer onbekend.quote:
Mooi, direct alle maatregelen schrappen, het is toch niet tegen te houden meer, als het nu nog steeds groeit, met scholen dicht, avondklok, lockdown. Dan heeft het geen enkele zin meer allemaal.quote:
Misschien krijgen we dan wel Londonse toestanden met een R tussen de 0,6 - 0,9 (laagste van de UK)quote:Op zondag 31 januari 2021 23:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ziekenhuizen lopen achter de wagen aan, mensen moet kennelijk nog steeds duidelijk worden gemaakt dat de huidige ziekenhuis situatie het beeld vertegenwoordigd van de besmettingen van 2 weken terug, kortom als de Britse variant zich de komende 2/3 weken flink verspreid dan liggen die over 5 weken in het ziekenhuis, en het gaat hard, heel heel heel hard.
Goeie datum wel dat stukquote:Op zondag 31 januari 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
De NRC zegt even waar het op staat. Over VWS/RIVM/GGD: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vaccineren-a4029933
[..]
Die zit. Maar er staan meer mooie sneren in. Perfect stuk.
Ah, lekker verstandig weer. Maar hebben de ouders wel lekker de handen vrij en gelukkig blijft iedereen braaf thuiswerken. Oh, wacht...quote:Op zondag 31 januari 2021 22:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Daar komt de aap uit de mouw.
Dus het is niet wijd verspreid? Geen significante aantallen in NL nog.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
15 keer de ZA variant aangetroffen in Nederland, 14 keer kwamen ze direct uit ZA. 1 keer onbekend.
Dat het campagnetechnisch handig is om te versoepelen wanneer de te verwachten piek in de ziekenhuizen toch pas na de verkiezingsdatum ligt.quote:
Nog niet, ook nog maar 3 mensen met Braziliaanse mutatie.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus het is niet wijd verspreid? Geen significante aantallen in NL nog.
Dat is inderdaad een discussie die gaande isquote:Op zondag 31 januari 2021 23:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed (beroepsgeheim) dat het RIVM informatie vraagt die ze niet mogen geven?
In Februari was het ook niet wijd verspreid, overheid: We monitoren de situatie nauwlettend!quote:Op zondag 31 januari 2021 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus het is niet wijd verspreid? Geen significante aantallen in NL nog.
Dat snap ik. Ik doelde op de testbereidheid in het algemeen.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat effect zie je nu nog niet
Als je doelt op daling testbereidheid na het openbaren van het mega datalek van maandag
Dan flikker je een laatste keer Hugo die er dan echt echt niet meer zit onder de bus, en lach je verder in je vuistjequote:Op zondag 31 januari 2021 23:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat het campagnetechnisch handig is om te versoepelen wanneer de te verwachten piek in de ziekenhuizen toch pas na de verkiezingsdatum ligt.
Staat in de krant van morgenquote:Op zondag 31 januari 2021 23:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Goeie datum wel dat stuk![]()
![]()
Ga straks even lezen
Klopt, mee eensquote:Op zondag 31 januari 2021 23:17 schreef maan_man het volgende:
Los van wat jij vindt, sinds wanneer gaat het OMT sociaal-maatschappelijke afwegingen maken. Dat lijkt mij nu duidelijk een politieke keuze. Zij moeten gewoon de gevolgen in kaart proberen te brengen van te nemen of af te schaffen maatregelen. Maar of jij iets ondanks de risico's toch wil doen vanwege het sociaal-maatschappelijke belang lijkt mij nu echt een politiek besluit.
En welke aap doelde je eigenlijk op?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik doelde op de testbereidheid in het algemeen.
Je hebt nog ff tijd voordat het actueel is!quote:Op zondag 31 januari 2021 23:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Goeie datum wel dat stuk![]()
![]()
Ga straks even lezen
Dit vind ik dus ook.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:17 schreef maan_man het volgende:
Los van wat jij vindt, sinds wanneer gaat het OMT sociaal-maatschappelijke afwegingen maken. Dat lijkt mij nu duidelijk een politieke keuze. Zij moeten gewoon de gevolgen in kaart proberen te brengen van te nemen of af te schaffen maatregelen. Maar of jij iets ondanks de risico's toch wil doen vanwege het sociaal-maatschappelijke belang lijkt mij nu echt een politiek besluit.
Is dit expres zo'n suggestieve vraag of snap je het werkelijk niet?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En welke aap doelde je eigenlijk op?
Tja, met dat soort vaststellingen loop je altijd achter de feiten. Net zoals de eerste patiënt die tijdens de live show werd gemeld niet de eerste was.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:16 schreef raptorix het volgende:
Vreemd trouwens dat we hier die Britse en Zuid Afrkaanse varianten hebben, het vliegverkeer is toch allang gestopt??? Toch???
Stel je voor, je bent brandweer man, en er staat een een gebouw in brand, stel je komt nu in actie, en dan gaan er 10 mensen dood en 1000 overlijden er, echter deze operatie kost 100 miljoen. Het alternatief is 500 mensen dood laten gaan, en 500 laten overleven, dit kost 10 miljoen. De overheid zegt: nou weet je wat, we investeren 20 miljoen, en redden er 200. Wat denk je wat de brandweer man zegt?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:17 schreef maan_man het volgende:
Aan de andere kant, het omt vroeg geloof ik in mei al om alsje-, alsje-, alsje- blijft andere experts toe te voegen daarvoor, dus ik zou snappen als ze het uit doffe ellende nu maar zelf zouden doen.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:17 schreef maan_man het volgende:
Ben benieuwd of het bij 5 dagen blijft.quote:De Australische stad Perth gaat vijf dagen in lockdown, nadat een bewakingsagent er besmet is geraakt met corona. Het is de eerste lokale besmetting in tien maanden. Om een uitbraak te voorkomen, moeten de twee miljoen inwoners van Perth nu vijf dagen thuis blijven, alleen noodzakelijke verplaatsingen zijn toegestaan. Scholen, bars en restaurants moeten dicht.
Laat me niet lachen, ik heb een teamgenoot die uit China kwam, die lieten we al verplicht in quarantaine gaan voordat de overheid ook maar iets van advies aanbood wat je met die mensen moest doen, die lui weten van toeten nog blazen. Je kon letterlijk gewoon nog vrolijk uit China terugkomen zonder dat ook maar iemand zijn naam werd genoteerd, laat staan iemand gemonitord werd.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:20 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, met dat soort vaststellingen loop je altijd achter de feiten. Net zoals de eerste patiënt die tijdens de live show werd gemeld niet de eerste was.
Dikke onzin. Duurt gewoon een paar weken voordat de lagere besmettingscijfers ook te zien zijn in de ziekenhuis/IC cijfers. Je bent gewoon een doemdenkerquote:
Het gaat niet om de doden maar om de ziekenhuizen.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stel je voor, je bent brandweer man, en er staat een een gebouw in brand, stel je komt nu in actie, en dan gaan er 10 mensen dood en 1000 overlijden er, echter deze operatie kost 100 miljoen. Het alternatief is 500 mensen dood laten gaan, en 500 laten overleven, dit kost 10 miljoen. De overheid zegt: nou weet je wat, we investeren 20 miljoen, en redden er 200. Wat denk je wat de brandweer man zegt?
Daar gaat het dan ook om. Pandemiebestrijding is een belang van sommige groepen. Andere groepen hebben andere belangen. Het gaat om balans.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:17 schreef maan_man het volgende:
Mooi.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:23 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dikke onzin. Duurt gewoon een paar weken voordat de lagere besmettingscijfers ook te zien zijn in de ziekenhuis/IC cijfers. Je bent gewoon een doemdenker
Het gaat erom dat als je een medicus om advies vraagt hij altijd een advies vanuit zijn medische professie geeft, en dat is terecht omdat dat nu net zijn kennis is. Als je vervolgens als politicus daar aan gaat toornen, dan had je net zo goed niet om advies hoeven te vragen.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het gaat niet om de doden maar om de ziekenhuizen.
10 mensen gaan dood en 1000 overlijden voor 100 miljoen, dan zou ik voor die van 10 miljoen gaan daar overleven er minderquote:Op zondag 31 januari 2021 23:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stel je voor, je bent brandweer man, en er staat een een gebouw in brand, stel je komt nu in actie, en dan gaan er 10 mensen dood en 1000 overlijden er, echter deze operatie kost 100 miljoen. Het alternatief is 500 mensen dood laten gaan, en 500 laten overleven, dit kost 10 miljoen. De overheid zegt: nou weet je wat, we investeren 20 miljoen, en redden er 200. Wat denk je wat de brandweer man zegt?
Dat wat jij noemt zijn sociaal emotionele redenen, indirecte coronagevolgenquote:Op zondag 31 januari 2021 23:20 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, het omt vroeg geloof ik in mei al om alsje-, alsje-, alsje- blijft andere experts toe te voegen daarvoor, dus ik zou snappen als ze het uit doffe ellende nu maar zelf zouden doen.
En daarnaast: de vraag is in hoeverre het niet medisch is. Er worden 3 keer zoveel kinderen mishandeld als normaal, er liggen 3 keer zoveel kinderen in het ziekenhuis met anorexia en dergelijke, soms levensbedreigend, door depressie etc door de maatregelen , er liggen veel meer kinderen op de kinder-ic na zelfmoordpogingen door maatregelen, etc... en dan is er ook nog iets als "geestelijke gezondheid". Dus, je zou prima kunnen beargumenteren dat het gewoon een medische afweging IS.
quote:Op zondag 31 januari 2021 23:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Over datums in de toekomst gesproken:
[ twitter ]
Ik blijft dat grappig vinden, mensen die aan LARP doen op twitter en zichzelf heel serieus nemenquote:Op zondag 31 januari 2021 23:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ twitter ]
Natuurlijk wel. Een goede beleidsmaker baseert zijn beslissing op een aantal adviezen uit verschillende richtingen.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom dat als je een medicus om advies vraagt hij altijd een advies vanuit zijn medische professie geeft, en dat is terecht omdat dat nu net zijn kennis is. Als je vervolgens als politicus daar aan gaat toornen, dan had je net zo goed niet om advies hoeven te vragen.
De vierde golf maakt me bang ;_;quote:Op zondag 31 januari 2021 23:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja, Diederik Smit staat er inderdaad bekend om zichzelf erg serieus te nemen.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik blijft dat grappig vinden, mensen die aan LARP doen op twitter en zichzelf heel serieus nemen
Waarom kan dat niet samen?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik blijft dat grappig vinden, mensen die aan LARP doen op twitter en zichzelf heel serieus nemen
Goede beleidsmaker, dat is nu net het probleem, die van ons komt op clownsschoenen aan, die andere loopt keihard te lachen als hij een hand heeft gegeven en net het hele land heeft lopen te vertellen dat dat niet meer mag.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Een goede beleidsmaker baseert zijn beslissing op een aantal adviezen uit verschillende richtingen.
Als die indirecte gevolgen VAN DE MAATREGELEN ervoor zorgen dat kinderafdelingen drie keer drukker dan normaal en artsen helemaal gek worden en kinderen vaker zelfmoord (proberen te) plegen, en we doen het "voor de druk op de ziekenhuizen", lijkt dat me evident onderdeel van de afweging.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat wat jij noemt zijn sociaal emotionele redenen, indirecte coronagevolgen
Er zijn wel medische redenen, dat is niet alleen de IC-capaciteit, maar ook de uitgestelde/afgeschaalde zorg met de gevolgen direct (dood gaan aan kanker terwijl je anders geopereerd was geworden).
En indirect (niet naar de huisarts/med.spec. gaan of kunnen en daardoor ziekte niet merken die gaat woekeren of ziektes ontwikkelen specifiek door de maatregelen)....
Bertha lag prima in die sloot hoor.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goede beleidsmaker, dat is nu net het probleem, die van ons komt op clownsschoenen aan, die andere loopt keihard te lachen als hij een hand heeft gegeven en net het hele land heeft lopen te vertellen dat dat niet meer mag.
Heb je de rest van zijn tweets gezien?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, Diederik Smit staat er inderdaad bekend om zichzelf erg serieus te nemen.
Het is wellicht beetje semantisch geneuzel, maar het ligt er maar net aan welk doel met welke scope en definitie je voor ogen hebtquote:Op zondag 31 januari 2021 23:29 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als die indirecte gevolgen VAN DE MAATREGELEN ervoor zorgen dat kinderafdelingen drie keer drukker dan normaal en artsen helemaal gek worden en kinderen vaker zelfmoord (proberen te) plegen, en we doen het "voor de druk op de ziekenhuizen", lijkt dat me evident onderdeel van de afweging.
Drie keer zo druk maanden lang op de kinderafdelingen (als direct gevolg van de maatregelen) is namelijk ook "druk op de ziekenhuizen", en als die door de maatregelen wordt veroorzaakt lijkt dat me dus gewoon onderdeel van het medisch advies om dat mee te wegen...
Is dat omdat ze maar naar een aspect kijken of? (corona)quote:Op zondag 31 januari 2021 23:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goede beleidsmaker, dat is nu net het probleem, die van ons komt op clownsschoenen aan, die andere loopt keihard te lachen als hij een hand heeft gegeven en net het hele land heeft lopen te vertellen dat dat niet meer mag.
Hugo is geen beleidsmaker. Hij is bestuurderquote:Op zondag 31 januari 2021 23:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |