Vertel mij even wat dit betekent?quote:
Ja, het is nu nog veel te vroeg om de ziekenhuiscijfers aan het nieuws rondom de datalekken te koppelen.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zitten er niet zo'n 3/4 weken tussen dagcijfers en de invloed daarop op de bezetting in het ziekenhuis? Begin januari hadden we nog bijna 10k besmettingen per dag, inclusief een beetje extra ivm kerst en oud en nieuw.
Dat effect zie je nu nog nietquote:Op zondag 31 januari 2021 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het feit dat de ziekenhuisbezetting amper daalt is wel een aanwijzing in die richting.
15 keer de ZA variant aangetroffen in Nederland, 14 keer kwamen ze direct uit ZA. 1 keer onbekend.quote:
Mooi, direct alle maatregelen schrappen, het is toch niet tegen te houden meer, als het nu nog steeds groeit, met scholen dicht, avondklok, lockdown. Dan heeft het geen enkele zin meer allemaal.quote:
Misschien krijgen we dan wel Londonse toestanden met een R tussen de 0,6 - 0,9 (laagste van de UK)quote:Op zondag 31 januari 2021 23:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ziekenhuizen lopen achter de wagen aan, mensen moet kennelijk nog steeds duidelijk worden gemaakt dat de huidige ziekenhuis situatie het beeld vertegenwoordigd van de besmettingen van 2 weken terug, kortom als de Britse variant zich de komende 2/3 weken flink verspreid dan liggen die over 5 weken in het ziekenhuis, en het gaat hard, heel heel heel hard.
Goeie datum wel dat stukquote:Op zondag 31 januari 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
De NRC zegt even waar het op staat. Over VWS/RIVM/GGD: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vaccineren-a4029933
[..]
Die zit. Maar er staan meer mooie sneren in. Perfect stuk.
Ah, lekker verstandig weer. Maar hebben de ouders wel lekker de handen vrij en gelukkig blijft iedereen braaf thuiswerken. Oh, wacht...quote:Op zondag 31 januari 2021 22:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Daar komt de aap uit de mouw.
Dus het is niet wijd verspreid? Geen significante aantallen in NL nog.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
15 keer de ZA variant aangetroffen in Nederland, 14 keer kwamen ze direct uit ZA. 1 keer onbekend.
Dat het campagnetechnisch handig is om te versoepelen wanneer de te verwachten piek in de ziekenhuizen toch pas na de verkiezingsdatum ligt.quote:
Nog niet, ook nog maar 3 mensen met Braziliaanse mutatie.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus het is niet wijd verspreid? Geen significante aantallen in NL nog.
Dat is inderdaad een discussie die gaande isquote:Op zondag 31 januari 2021 23:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed (beroepsgeheim) dat het RIVM informatie vraagt die ze niet mogen geven?
In Februari was het ook niet wijd verspreid, overheid: We monitoren de situatie nauwlettend!quote:Op zondag 31 januari 2021 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus het is niet wijd verspreid? Geen significante aantallen in NL nog.
Dat snap ik. Ik doelde op de testbereidheid in het algemeen.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat effect zie je nu nog niet
Als je doelt op daling testbereidheid na het openbaren van het mega datalek van maandag
Dan flikker je een laatste keer Hugo die er dan echt echt niet meer zit onder de bus, en lach je verder in je vuistjequote:Op zondag 31 januari 2021 23:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat het campagnetechnisch handig is om te versoepelen wanneer de te verwachten piek in de ziekenhuizen toch pas na de verkiezingsdatum ligt.
Staat in de krant van morgenquote:Op zondag 31 januari 2021 23:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Goeie datum wel dat stuk![]()
![]()
Ga straks even lezen
Klopt, mee eensquote:Op zondag 31 januari 2021 23:17 schreef maan_man het volgende:
Los van wat jij vindt, sinds wanneer gaat het OMT sociaal-maatschappelijke afwegingen maken. Dat lijkt mij nu duidelijk een politieke keuze. Zij moeten gewoon de gevolgen in kaart proberen te brengen van te nemen of af te schaffen maatregelen. Maar of jij iets ondanks de risico's toch wil doen vanwege het sociaal-maatschappelijke belang lijkt mij nu echt een politiek besluit.
En welke aap doelde je eigenlijk op?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik doelde op de testbereidheid in het algemeen.
Je hebt nog ff tijd voordat het actueel is!quote:Op zondag 31 januari 2021 23:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Goeie datum wel dat stuk![]()
![]()
Ga straks even lezen
Dit vind ik dus ook.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:17 schreef maan_man het volgende:
Los van wat jij vindt, sinds wanneer gaat het OMT sociaal-maatschappelijke afwegingen maken. Dat lijkt mij nu duidelijk een politieke keuze. Zij moeten gewoon de gevolgen in kaart proberen te brengen van te nemen of af te schaffen maatregelen. Maar of jij iets ondanks de risico's toch wil doen vanwege het sociaal-maatschappelijke belang lijkt mij nu echt een politiek besluit.
Is dit expres zo'n suggestieve vraag of snap je het werkelijk niet?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En welke aap doelde je eigenlijk op?
Tja, met dat soort vaststellingen loop je altijd achter de feiten. Net zoals de eerste patiënt die tijdens de live show werd gemeld niet de eerste was.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:16 schreef raptorix het volgende:
Vreemd trouwens dat we hier die Britse en Zuid Afrkaanse varianten hebben, het vliegverkeer is toch allang gestopt??? Toch???
Stel je voor, je bent brandweer man, en er staat een een gebouw in brand, stel je komt nu in actie, en dan gaan er 10 mensen dood en 1000 overlijden er, echter deze operatie kost 100 miljoen. Het alternatief is 500 mensen dood laten gaan, en 500 laten overleven, dit kost 10 miljoen. De overheid zegt: nou weet je wat, we investeren 20 miljoen, en redden er 200. Wat denk je wat de brandweer man zegt?quote:Op zondag 31 januari 2021 23:17 schreef maan_man het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |