quote:Ibiza is een beetje de belichaming van waar veel mensen zich aan ergeren bij BN’ers: het gekliek, het oppervlakkige, de dikdoenerij. Sonja Bakker ziet dat echter helemaal anders.
Sonja Bakker vindt het héérlijk op Ibiza en stelt dat het eiland één van de weinige plekken is waar iedereen helemaal gelijk is aan elkaar. Vertel dat maar aan Mien uit Assen die stijl achterover slaat als ze in de Blue Marlin alleen op het strandbedje mag plaatsnemen als ze minimaal 500 euro wegklokt. Koekoek!
Iedereen gelijk
Dieetmiljonaire Sonja denkt in haar bubbel dat er geen onderscheid is op Ibiza. “Ik heb veel van de wereld gezien, maar Ibiza is echt mijn thuis. Het maakt niet uit of je slechts een mondharmonica en een trommel bezit, of komt aanrijden in een dure auto, iedereen is hier gelijk”, vertelt ze in de Beau Monde.
Ibiza is volgens Sonja een heerlijke plek om te leven. Ze is er neergestreken om bij te komen van de mediaheisa over haar nogal explosieve liefdesrelatie. “Het is een harmonieus eiland, alles mag, niets hoeft. Het leven hier kost me weinig energie. En dat is fijn, want ik moet opladen.”
Werkplannen
Sonja is op Ibiza lekker aan het nadenken over wat ze de wereld nog meer wil gunnen. “Mijn laatste boek ‘Streetfood met Sonja’, over kleine hapjes, zowel Thaise wok als Indiase curry’s of mini hamburgers, ligt nog steeds in de winkel en doet het goed. Ik hoop weer een nieuw boek te maken.”
“Een thema heb ik nog niet. Dat komt in de zomer vanzelf. Dan lig ik op mijn strandbedje of maak een mooie wandeling en is het ineens ‘plop’ en valt het kwartje. Daarnaast zijn er andere werk – plannen, maar daar mag ik nog niets over zeggen”, besluit Sonja, die zich heeft laten verbouwen tot een soort uit de kluiten gewassen Lauren Verster.
echt wel!quote:
Ik merk dat ik er niet meer kom.. zonder reacties zijn die artikelen als droge aardappelen zonder jusquote:Op donderdag 4 maart 2021 11:41 schreef roos94 het volgende:
Geen reacties meerik scroll nog steeds automatisch naar onder
![]()
Same... Je mist de conclusies een beetje zo. Leuk zo'n artikeltje maar de meningen eronder maakte het compleet. Nu is het gewoon veel droge herhalingen van dingen die je zelf al op tv/media zag. Eeuwig zonde.quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:41 schreef roos94 het volgende:
Geen reacties meerik scroll nog steeds automatisch naar onder
![]()
Ik las de reacties zelden, de droge artikelen vond/vind ik het leukste. Ik geef niet zoveel om achterklap maar dit is gewoon leuk geschreven.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:30 schreef RipCity het volgende:
[..]
Same... Je mist de conclusies een beetje zo. Leuk zo'n artikeltje maar de meningen eronder maakte het compleet. Nu is het gewoon veel droge herhalingen van dingen die je zelf al op tv/media zag. Eeuwig zonde.
quote:Henk Krol, die een beetje met politieke partijen heeft wat André Hazes jr. heeft met vrouwen, vindt het doodzonde wat er sinds zijn vertrek is gebeurd met 50Plus. Lange tijd pleitte de ouderenpartij ervoor om de AOW-leeftijd terug te brengen naar 65 jaar, maar Liane den Haan noemt de huidige 67 jaar nu ineens het ‘ijkpunt’.
quote:BN’ers slijmen bij Marco Borsato, AD geeft hem schamele twee sterren
De buitenstaander kan het eigenlijk alleen nog maar aanschouwen met een teiltje in de hand: BN’ers die elkaar dagelijks met hartjes overladen op Instagram. Ditmaal treft de hartjesparade Marco Borsato.
Na ruim een jaar lang mediastilte keerde Marco Borsato gisteren terug in de schijnwerpers met een tergend lang liedje waarin hij zingt over zijn breuk met Leontine Borsato. Hij bedroog haar met Iris Hond en volgens Henny Huisman ook met Maan de Steenwinkel, een secretaresse en nog vele andere vrouwen.
Hartjes van BN’ers
De vergevingsgezindheid van vrouwen van bekende mannen is opvallend groot, maar voor Leontine was ditmaal de maat vol. Ze had geen zin om de Ineke of Monique uit te hangen en stuurde Marco en zijn overijverige cannolo naar zijn moeder in Alkmaar. Na een jaar lang uithuilen, heeft Marco nu een nieuw muziekje gemaakt.
Gewéldig, vinden alle collega-BN’ers van Marco het. “Vanuit het hart❤️ zo mooi!”, schreef Wendy van Dijk onder zijn Insta-post. En Patricia Paay: “Wat een prachtig nummer, kippenvel 💛”
“❤️❤️ kippenvel, brok in mijn keel”, schrijft Anouk Smulders. “❤️❤️❤️”, zegt Nicolette van Dam. En Irene Moors: “👏❤️prachtig.”
Twee sterren
Gelukkig is er het AD om de natuurlijke balans te herstellen. Wat vindt muziekrecensent Alexander van Eenennaam van het nieuwe Borsato-liedje Een Moment? Twee sterren! Van de vijf. Een keiharde afslachting in ’s lands grootste krant dus.
Alexander vindt het liedje niet alleen een herhaling van zetten, maar is ook kritisch over de samenwerking met Rolf Sanchez. “Op dit moment, juist bij dit onderwerp, doet het gek aan dat Borsato zijn boodschap deelt met zijn veel jongere collega die een couplet in het Spaans zingt en daarna overschakelt naar het Nederlands.”
“Dit nummer had Borsato alleen moeten maken. Het had hem alleen nooit verlost van een ander probleem: dat je als luisteraar automatisch je vraagtekens zet bij zijn geloofwaardigheid en oprechtheid. Daarmee zal hij voorlopig moeten leren leven.”
Schaamte voorbij
Ook De Telegraaf is uitermate kritisch. “Het is smaak hè, laat dat duidelijk zijn. Je mág het mooi vinden. En het mág je raken. Maar dat hoeft niet. Ik vind het afschuwelijk”, schrijft journaliste Hester Zitvast.
Ze vindt het niet om aan te horen. “Wat me het meest aan ’Een moment’ stoort is het schaamteloze claimen van Leontine. Laat die vrouw los.”
“Het glazuur springt van mijn tanden als ik het hoor. Dat je dit met droge ogen kunt zingen na je aanhoudende bedrog en er nog op casht ook, heeft iets ongelooflijk gênants, niet?”
https://www.mediacourant.(...)iten-bij-rtl-en-sbs/quote:André Hazes jr. zat gisteren weer lekker in de Tokkie-modus. Vanuit het huis van zijn nieuwe duckface-vriendin, maakte hij zijn ex-verloofde Monique Westenberg zwart bij RTL Boulevard en Shownieuws.
Het is alwéér over en uit tussen André en Monique. Waar de eerste breuk te maken had met Bridget Maasland, is hij na hun huidige, tweede breuk ineens ingetrokken bij de 25-jarige Sarah ‘duckface’ van Soelen (zie Insta). Pijnlijker kan het allemaal niet voor Monique, maar toch hing híj gisteren het slachtoffer uit bij RTL en SBS.
Wat had ik graag de reacties gelezenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 08:44 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
https://www.mediacourant.(...)iten-bij-rtl-en-sbs/
Wat is de url?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 04:45 schreef Missutopio het volgende:
Er komt woensdag een nieuwe site online met Het zelfde soort nieuws ,een vergelijkbare lay out en daar staan de reacties wel aan.
Die word woensdag bekend gemaakt via roddelpraat. Incl een shocking nieuwtje over dj kNicky Mquote:
Opgericht door jan roos?? Oh my god.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:36 schreef Missutopio het volgende:
[..]
Die word woensdag bekend gemaakt via roddelpraat. Incl een shocking nieuwtje over dj kNicky M
Zeker! Denk dat niemand zo kan schrijven als hij.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:49 schreef Eightyone het volgende:
Gemaakt door een mysterieus anoniempje vanaf een of andere zolderkamer (van Bob van Mediacourant weten we nog steeds weinig) is zoiets toch leuker, vermoed ik nog voor die nieuwe site gezien te hebben.
triest is wel erg een copy qua layout.quote:Op woensdag 17 maart 2021 11:53 schreef Eightyone het volgende:
Die nieuwe Mediacourant-achtige blijkt dus gewoon www.roddelpraat.nl te zijn.
Wat had je dan gedacht??quote:Op woensdag 17 maart 2021 11:53 schreef Eightyone het volgende:
Die nieuwe Mediacourant-achtige blijkt dus gewoon www.roddelpraat.nl te zijn.
https://www.mediacourant.(...)evard-en-shownieuws/quote:Sylvie Meis ergert zich aan headlines RTL Boulevard en Shownieuws
Sylvie Meis vond het erg vervelend dat haar jarenlange column in Grazia continu tot smeuïge headlines bij RTL Boulevard en Shownieuws leidde. Ze voelde zich er erg kwetsbaar door.
Jarenlang schepte Sylvie in het maandblad op over haar luxe levensstijl en miljoenenvermogen. Ze deed altijd heel vals-gewoon; ze schreef dan bijvoorbeeld dat ze nóóit ‘lastminute Tulum zou boeken voor new years eve’. “Dat plan ik een jaar van tevoren, scheelt zo duizenden euro’s”, klonk het dan. Een besparing van duizenden euro’s? Dat is voor veel mensen überhaupt het hele vakantiebudget van een jaar.
Eindeloos gepoch
Het eindeloze gepoch over haar uitgavepatroon – van de Rolex voor haar zoon tot haar voorliefde voor het Beverly Hills-hotel en van haar verslaving aan Hermès-tassen en haar champagnedouches – leidde vaak tot de nodige headlines. En nu blijkt dat Sylvie daar helemaal niet van gediend was.
Sylvie vindt het walgelijk dat er steeds nieuws werd gemaakt van haar column. “Niet alleen Nederland, maar ook Duitsland, België, Oostenrijk en Zwitserland. Ik weet dat er bij alles wat ik doe potentieel lawinegevaar is. Ik heb natuurlijk jarenlang een column in Grazia gehad, en dat was elke maand een opsomming van headlines.”
Boulevard en Show
Die headlines waren overal te lezen, klaagt Sylvie. “Van De Telegraaf tot RTL Boulevard tot Shownieuws. En wat had ik dan eigenlijk gezegd? Voor mij was het elke keer weer heel kwetsbaar als er een column verscheen. Wat doe ik mezelf aan, dacht ik dan.”
Ze is blij dat die column er niet meer is. “Ik denk dat het komt doordat ik bepaalde emoties bij mensen oproep. Meestal heeft dat méér te maken met die mensen dan met mij, dat weet ik ook wel. Zelf hoop ik alleen maar te inspireren met wat ik doe, net als anderen mij inspireren.”
Tv-carrière
De Duitse tv-carrière van Sylvie is ten einde gekomen. “Toen Let’s Dance wegviel, was ik daar niet blij mee. Maar het heeft me wel gedwongen om op een andere manier mijn werkzaamheden op te zetten en online enorm te kunnen groeien. Daardoor heb ik tijdens corona gewoon door kunnen werken.”
Achteraf gezien is het dus goed geweest, zegt Sylvie. “Was ik langer bij Let’s Dance gebleven, dan was ik misschien in die tv-wereld blijven hangen en te laat geweest om al zo groot te zijn op social media.”
Comeback
Wel broedt Sylvie op een comeback. “Ik heb televisie moeten laten gaan, dat was niet mijn eigen keuze. Ik was daar nog niet klaar mee, en je begrijpt dus wel dat het dan ook niet klaar kán zijn.”
“Ook al heb ik nu de carrière waar ik van droomde, ik weet gewoon: ooit ga ik op televisie mijn comeback maken!”, besluit ze in de nieuwste Grazia.
quote:Nikkie Plessen over vaccinfashion: ‘Blote prikarmpjes zijn in’
RTL Boulevard lijkt soms echt geen idéé meer te hebben hoe ze Nikkie Plessen in vredesnaam de uitzending in moeten fietsen. Gisteren ging het in de showrubriek over vaccinatiefashion.
Er worden over de hele wereld miljoenen mensen per week ingeënt tegen het coronavirus en dat moet allemaal wel een beetje rap gebeuren. Het helpt niet als mensen aankomen terwijl ze in een hoodie, twee t-shirts en een jas gewikkeld zijn. Blote armpjes zijn daarom helemaal in de mode, kwebbelde Nikkie gisteren in de showrubriek.
Vaccinatie-outfits
Nikkie ziet de eerste vaccinatiemode al voorbijkomen in de Verenigde Staten. “Iedereen maakt van dat moment toch een dingetje, dus wat je eigenlijk ook in het buitenland voorbij ziet komen, is dat mensen zich toch gaan kleden voor het moment. Van: laat ik dit vieren door een soort uitgaansoutfit aan te trekken.”
Hoe ziet de vaccinatiemode eruit? “Ik denk dat de dames vooral bezig zijn met een beetje feestelijk en een beetje opgedoft, maar ook wel functioneel, dus dat die prik er wel gewoon meteen in kan, in dat armpje. Dus dat je gaat voor off shoulder of voor een gat bij de armen in een kledingstuk.”
Blote armpjes
Er is wel een verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke vaccinatiefashion. “Ik denk dat vooral bij de vrouwen de fun een beetje gecreëerd wordt. Bij de mannen – hoe l*llig ook, het is toch wat saaier – is het vaak een t-shirtje met een jasje eroverheen. Dat armpje moet snel bloot, dus jasje uit en shirtje omhoog.”
Ook vaccinatieselfie’s worden deze lente en zomer nog veel meer een ding, voorspelt Nikkie. “Dat gaat ook gewoon hier gebeuren, vooral bij de bloggers en vloggers. Ik denk dat we wel wat grappige foto’s voorbij gaan zien komen.”
Misschien kan Edwin Smulders ook eens door Zuid rijden als Nikkie weer eens ruzie heeft met haar buren. Levert ook grappige foto’s op.
https://www.mediacourant.(...)hipsmerk-echt-zalig/quote:Linda de Mol onthult haar favoriete chipsmerk: ‘Echt zalig’
Belangwekkend nieuws uit Crailo: tv-koningin Linda de Mol onthult haar favoriete chipsmerk. Zijn het Hamka’s, Ringlings of Nibb-its? Of gaat ze toch voor de klassieke Pombärs? Niets van dat al!
Linda gaat als keizerin van Hilversum niet voor al dat goedkope spul uit de Albert Heijn. Waar de duurste zak chips van de Appie nét boven de 2 euro uitkomt, trekt de SBS 6-ster zakken open van maar liefst 4 euro. Ze is namelijk dol op de White Truffle-chips van het exclusieve chipsmerk Quillo.
Truffelchips
Het is zo’n beetje het eerste wat Linda in haar mandje gooit als ze bij de kruideniersjuwelier is. “Ik zou het merk niet eens weten, maar loop in de supermarkt blind naar het vak met de truffelchips in de witte zak. Ik heb altijd wel een paar zakken in huis, want iedereen die langskomt vindt ze zalig”, zegt ze in Linda.Loves.
Is dat truffelgesnaai niet funest voor haar taille? Een beetje wel, maar daar heeft Linda een vindingrijke stylist voor. “Mijn styliste Odette heeft Levi’s voor me gekocht met een heel hoge taille waarin mijn muffintops heerlijk verdwijnen. En doordat er veel stretch in verwerkt is, zit-ie ook nog eens fijn.”
Lay’s Pickles
Allemaal leuk en aardig, maar voor veel mensen is 4 euro voor een zakje chips toch wat te gortig. Wat is het beste, goedkopere alternatief? De Volkskrant deed een paar jaar geleden een grote chipstest en kwam uit op Lay’s Pickles. “Dit is een topper. Piccalilly in chipsvorm”, jubelde de krant.
Kijk, daar heeft Mien uit Assen wat aan. Heeft Linda misschien ook nog een tip voor het gewone volk? “Met een paar vriendinnen deed ik een weekendje Maastricht. Bijpraten, winkelen en heel veel eten, heerlijk. We aten bij restaurant Brut172 van chef-kok Hans van Wolde. Aanrader.”
quote:Katja Schuurman helemaal over de zeik door Angela de Jong
Er is er weer eentje: een BN’er met lange tenen die zich ongelooflijk laat kennen. Na onder meer Britt Dekker, Gordon en René Le Blanc is het ditmaal Katja Schuurman die pissig is op Angela de Jong.
Voor BN’ers is het lastig om kritiek te krijgen omdat ze van collega’s eigenlijk alleen maar de hele dag ‘wat zie je er goed úúúúit!!!’ horen. Als een buitenstaander dan een kritisch stukje schrijft, in dit geval Angela de Jong met ook nog eens een behoorlijk mild stukje, dan raken ze vol-le-dig overstuur. Nu is het Katja Schuurman die het allemaal niet trekt.
Katja over de zeik
Het verhaal van Angela kwam erop neer dat het toch eigenlijk best gek is dat presentatoren die volledig floppen bij de commerciëlen steeds weer op hangende pootjes terug mogen naar de NPO. Katja stapt over van RTL naar PowNed. “Wat was haar belangrijkste wapenfeit op tv de afgelopen tien jaar? Dat ze Memories vakkundig om zeep heeft geholpen”, schreef de AD-diva.
Dat is meer een feitelijke constatering dan een sneer, maar píssig is Katja. Ze gaat flink los in haar Insta-stories, overigens wel met flink meer fatsoen dan Gordon dat deed. “Beste mevrouw De Jong. Dank u wel voor weer een prachtige, erudiete, vrolijke column. Wat voegt u toch veel moois en zinnigs toe aan de wereld”, schrijft ze cynisch.
Vooringenomen
Katja vindt dat Angela vooringenomen is. “Succes met uw afstandsbediening. Misschien eerst even het programma afwachten voordat u weer allerlei lelijks optikt? Al twijfel ik niet dat u het wel weer verschrikkelijk zal vinden. Niet dat ik denk dat u geïnteresseerd bent in feiten; die zitten lekker rellen vaak maar vervelend in de weg.”
Het is volgens Katja niet waar dat ze haar PowNed-baantje te danken heeft aan vriendjespolitiek. “Voor de volledigheid: van de helpende hand van een oud-BNN’er – ‘dat u het even weet’ schrijft u er opgewekt bij – is in het geheel geen sprake.”
Reddingsboei
Katja voelt zich heel fijn bij de NPO, laat ze weten aan Angela. “U gaat er ook vanuit dat presentatoren het liefst voor een commerciële zender werken (waarom?) en de publieke zenders slechts als ‘reddingsboei’ gebruiken. Ik heb vrijwel mijn gehele carrière gekozen voor een publieke omroep. Simpelweg omdat ik me daar erg thuis voel.”
Vervolgens deelt Katja ook nog een screenshot van het artikel ‘Angela de Jong verbaasd over de irritatie die haar persoon opwekt’. “Hahaha!”, schrijft Katja erbij. “Funny. That’s what she said.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |