Dus laten we een andere generatie daar maar de dupe van worden. "Graftakken" heten ze in bepaalde kringen.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik was het ook niet eens met de afbraak van de sociale voorzieningen en ik vind ook dat de laatste jaren te veel en te hard bezuinig is. Daar plukken we nu ook onder andere de zuren vruchten van daar ben ik het helemaal mee eens. Maar om daar een generatie de dupe van te laten worden die daar nooit een stem in heeft gehad gaat mij te ver.
Dus de klas moet toch in quarantaine.quote:
Dat zeg ik ook niet. Alleen en zeker met jonge kinderen is algemeen bekent dat ze zeker bepaalde basisvaardigheden op jongen leeftijd makkelijker en beter oppikken dan op late leeftijd. Daar moet je gewoon gebruik van maken omdat de schade anders groter is. Ik heb het helemaal niet over dat morgen de kroegen, discotheken en festivals open moeten gaan wat mij persoonlijk wel raakt. Maar nu de infectiedruk hoog is kan je best kijken om verschillende leeftijdsgroepen beter uit elkaar te houden en daar meer voorlichting over te geven wat eerdere in dit topic ook al besproken is.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus laten we een andere generatie daar maar de dupe van worden. "Graftakken" heten ze in bepaalde kringen.
Mijn kinderen zitten op een school met een enorm schoolplein. Vanaf de zomer mochten we niet meer op het schoolplein komen. We staan nu met 30 ouders half op de weg, half op de stoep op 20 vierkante meterquote:Op zondag 31 januari 2021 03:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus de klas moet toch in quarantaine.
Krijg je s'morgens de positieve testuitslag van je kind, bel je meteen naar school..mag de hele klas weer naar huis om 9.00 uur.
Al die ouders moeten dan gebeld worden, kinderen weer opgehaald.
Wat een bewegingen op dat schoolplein.
Wat is een eerlijkere economie? Gelijkheid van uitkomst?quote:Op zondag 31 januari 2021 01:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Okay, maar wat is er mis met een eerlijkere economie?
Ook vervelend. Dan is er dus in het geval van de basisschool ook geen noodopvang ofzo meer. Want de hele klas moet in quarantaine.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, van begin oktober t/m december heb ik nonstop wekelijks een mailtje van de school van mijn oudste gehad dat we hem 10 dagen in de gaten moesten houden i.v..m. besmettingen in de klas en/of besmette leerkracht. Dus als het weer aantrekt, denk ik niet dat ie veel op school zal zitten.
Andere school had een uitbraak dus was toen al dichtgegaan.
Ik vermoed dat je je kind moet thuis houden als je het laat testen in het vervolg.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijg je s'morgens de positieve testuitslag van je kind, bel je meteen naar school..mag de hele klas weer naar huis om 9.00 uur.
Wat een bewegingen op dat schoolplein.
... want?quote:Op zondag 31 januari 2021 03:08 schreef Grems het volgende:
[..]
Wat is een eerlijkere economie? Gelijkheid van uitkomst?
Bereid je dan maar vast voor op een extreme achteruitgang van je kwaliteit van leven.
We zouden in ieder geval voor de allereerste keer kunnen overwegen om solidariteit geen eenrichtingsverkeer te laten zijn van jong naar oud.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus laten we een andere generatie daar maar de dupe van worden. "Graftakken" heten ze in bepaalde kringen.
Als om de haverklap je kind in quarantaine moet, heb je als ouder een probleem met een essentieel beroep.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn kinderen zitten op een school met een enorm schoolplein. Vanaf de zomer mochten we niet meer op het schoolplein komen. We staan nu met 30 ouders half op de weg, half op de stoep op 20 vierkante meter
Zeg het maar..
Mijn jongste zit op zwemles. Je mocht niet blijven kijken dus afleveren en weer weg. Je had dus continue volle gangen in het zwembad, terwijl wanneer je zou mogen blijven kijken je veel minder 'verkeer' zou hebben in de gangen.
Zeg het maar..
Buiten mag je maar met 2 personen tegelijk. Terwijl je juist buiten je best moet doen om besmet te raken. Dus groepjes van 4 gaan dan maar naar binnen.. achter de voordeur.
Zeg het maar...
Ja. Correct. Maar met een positieve uitslag moet de klas in quarantaine. Voor minimaal 5 dagen.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je je kind moet thuis houden als je het laat testen in het vervolg.
Zelfde als dat neusverkoudheid thuis of niet: denk dat als de richtlijnen officieel bekend worden, er nog wel de nodige aanpassingen aan de oude zullen worden gemaakt.
Werkgevers van ouders die niet thuis kunnen werken, zullen hier ook niet zo blij mee zijn.
ze weten het gewoon niet in dit land.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn kinderen zitten op een school met een enorm schoolplein. Vanaf de zomer mochten we niet meer op het schoolplein komen. We staan nu met 30 ouders half op de weg, half op de stoep op 20 vierkante meter
Zeg het maar..
Mijn jongste zit op zwemles. Je mocht niet blijven kijken dus afleveren en weer weg. Je had dus continue volle gangen in het zwembad, terwijl wanneer je zou mogen blijven kijken je veel minder 'verkeer' zou hebben in de gangen.
Zeg het maar..
Buiten mag je maar met 2 personen tegelijk. Terwijl je juist buiten je best moet doen om besmet te raken. Dus groepjes van 4 gaan dan maar naar binnen.. achter de voordeur.
Zeg het maar...
Ja, zo zal dat ongeveer gaan. Klinkt prima toch?quote:Op zondag 31 januari 2021 03:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij is ook nagenoeg iedereen, op een handjevol extremisten na, het daar wel over eens.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:23 schreef ipa84 het volgende:
Eigenlijk zegt deze twitter draad alles over scholen.
[ twitter ]
OMT-advies aan kabinet: basisscholen en kinderopvang kunnen weer open - https://nos.nl/l/2366617quote:'Andere maatregelen handhaven'
De avondklok, die vooralsnog geldt tot de nacht van 9 op 10 februari, wordt niet met naam genoemd in het advies. Wél schrijft het OMT dat de mogelijk nadelige gevolgen van de heropening van basisscholen en kinderopvang voor de druk op de zorg waarschijnlijk opgevangen kunnen worden "als de andere maatregelen (waaronder de huidige bezoekregeling) voorlopig gehandhaafd blijven".
Alles is op dit moment eigenlijk een experiment. Want we hebben nog nooit een pandemie zo aangepakt als deze.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:32 schreef capricia het volgende:
[..]
OMT-advies aan kabinet: basisscholen en kinderopvang kunnen weer open - https://nos.nl/l/2366617
Een expiriment dus. Het zou nadelig voor de druk op de zorg kunnen zijn.
Maar echt weten doen ze het niet.
Dat schept al een hoop meer duidelijkheid.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:32 schreef capricia het volgende:
[..]
OMT-advies aan kabinet: basisscholen en kinderopvang kunnen weer open - https://nos.nl/l/2366617
Uit: https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=truequote:Uit het onderzoek blijkt dat bij de gezinnen waar zeker twee mensen positief zijn getest op de Britse variant in 17,9 procent van de gevallen een kind de vermoedelijke verspreider van het virus is. Bij gezinnen waar de 'normale' variant rondwaarde, gold dat slechts in 5,6 procent van de gevallen. Daaruit concludeert het OMT dat kinderen niet de "motor van de uitbraak zijn", zoals bij de griep wel het geval is.
Dat vraag ik me altijd af als mensen vragen om bewijzen dat een maatregel werkt.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alles is op dit moment eigenlijk een experiment. Want we hebben nog nooit een pandemie zo aangepakt als deze.
En dat moet... waarom? Je houding hierover is raadselachtig.quote:
Ja.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nu wordt het problematisch. De club die enkel uit medici bestaat en ook absoluut geen verbreding wil gaat op grond van maatschappelijke overwegingen adviseren. Dat is echt niet aan hun. Dit is een probleem.
Je schrijft “onhoudbaar” verkeerd.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, zo zal dat ongeveer gaan. Klinkt prima toch?
Twee weken geleden was de schatting nog dat 10% van de besmettingen de Britse variant waren.quote:Zo'n 63 procent van de inwoners van Lansingerland werkten mee aan het vrijwillige massatestprogramma. 1,1 procent van de inwoners werd positief getest, wat overeenkomt met de landelijke cijfers. Van de besmette inwoners droeg 5,6 procent de Britse variant met zich mee. Ook dat komt overeen met de landelijke verwachting, stelt het OMT.
Dom zwart-wit denken heeft niemand wat aan.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben echt voor heropening van de scholen, vind ik heel belangrijk. Maar met dit soort capriolen kun je het volgens mij beter niet doen.
Japie is weer gezwicht. Zoveel is duidelijk.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Het OMT moet geen politieke of maatschappelijke keuzes maken.
Ik vind dit heel storend. Dit kan echt niet.
En dat het al in de pers ligt nog voor het advies bij de OMT leden op papier staat.
Hier speelt iets anders.
Hoe is dit precies “dom zwart-wit denken”?quote:Op zondag 31 januari 2021 04:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dom zwart-wit denken heeft niemand wat aan.
"Het werkt niet 100% dus dan maar niet"quote:Op zondag 31 januari 2021 04:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe is dit precies “dom zwart-wit denken”?
Dat volgt daar totaal niet uit, die tweet van je stelt dat een meerderheid positief is en dus niet alleen Jaap.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Japie is weer gezwicht. Zoveel is duidelijk.
Dat zeg ik toch nergens? Ik zeg dat dit niet gaat werken. En als dit de enige veilige oplossing is dan kan het inderdaad niet. Ik heb nergens gezegd dat je vervolgens niet naar alternatieven moet zoeken.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
"Het werkt niet 100% dus dan maar niet"
Volkskrant niet gelezen?quote:Op zondag 31 januari 2021 04:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat volgt daar totaal niet uit, die tweet van je stelt dat een meerderheid positief is en dus niet alleen Jaap.
Quarantaine en testen zijn hele normale maatregelen. En alleen nodig als er een uitbraak is. Zomaar zeggen dat dat niet werkt slaat nergens op.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nergens? Ik zeg dat dit niet gaat werken.
Tweet niet gelezen, die je nota bene zelf hier neerplempt?quote:
Alleen een basisschool is geen normale setting.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Quarantaine en testen zijn hele normale maatregelen.
Hoe kom je die op het spoor als je niet test? Dan ga je steeds achter de feiten aan lopen.quote:En alleen nodig als er een uitbraak is.
We hebben allemaal op de basisschool gezeten, we lopen allemaal in de maatschappij rond. Dan zie je toch dat dit niet gaat werken op deze manier.quote:Zomaar zeggen dat dat niet werkt slaat nergens op.
Dat zou een beetje raar zijn hè.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tweet niet gelezen, die je nota bene zelf hier neerplempt?
Verplicht Leesvoer: https://www.volkskrant.nl(...)ge-spanning~v420752/quote:Ik weet op welk artikel je doelt en de implicatie die je doet zuig je gewoon uit je dikke duim.
Er wordt getest.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe kom je die op het spoor als je niet test?
Zoals gezegd ik heb het gelezen. Maar je doet nu een heel directe aantijging zonder bewijs, dat bovendien nog eens tegengesproken wordt door de inhoud van de tweet die je hier neerzet.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zou een beetje raar zijn hè.
[..]
Verplicht Leesvoer: https://www.volkskrant.nl(...)ge-spanning~v420752/
Weer een gevalletje tekenen bij het kruisje?quote:Op zondag 31 januari 2021 04:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zou een beetje raar zijn hè.
[..]
Verplicht Leesvoer: https://www.volkskrant.nl(...)ge-spanning~v420752/
Er is niet goed over doorgedacht.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen een basisschool is geen normale setting.
[..]
Hoe kom je die op het spoor als je niet test? Dan ga je steeds achter de feiten aan lopen.
[..]
We hebben allemaal op de basisschool gezeten, we lopen allemaal in de maatschappij rond. Dan zie je toch dat dit niet gaat werken op deze manier.
Een uitbraak wordt gevonden door testen. Net als voor de lockdown. Daarna kinderen testen en quarantaine.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan is het dus niet alleen bij een uitbraak...
Er is heel goed over doorgedacht. Scholen moeten zo veilig mogelijk zijn en tegelijkertijd ook open. Uitbraken moeten zo snel mogelijk uitgedoofd kunnen worden.quote:
Zou ook verstandig zijn. Maar dan wel een pakket dat ook in de praktijk werkt.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is niet goed over doorgedacht.
Maar ik denk dat er wel extra maatregelen bij de opening komen.
Hahahahahahahahahaha, 5minuten.quote:Kinderen met hesjes ofzo. Je mag niet in de buurt van kinderen met een andere kleur hesje komen. Dat soort zaken. Om de groepjes klein te houden waarmee het kind in contact komt.
Over dom zwart wit denken gesproken.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is heel goed over doorgedacht. Scholen moeten zo veilig mogelijk zijn en tegelijkertijd ook open. Uitbraken moeten zo snel mogelijk uitgedoofd kunnen worden.
Dus wat is het nou, moeten scholen open met extra maatregelen als deze of niet?
Een beetje nuance wordt je al te veel hequote:Op zondag 31 januari 2021 04:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Over dom zwart wit denken gesproken.
Zoiets had ik ook gelezen.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is niet goed over doorgedacht.
Maar ik denk dat er wel extra maatregelen bij de opening komen.
Kinderen met hesjes ofzo. Je mag niet in de buurt van kinderen met een andere kleur hesje komen. Dat soort zaken. Om de groepjes klein te houden waarmee het kind in contact komt.
Basisscholen niet meer 100% gesloten is een enorme opluchting voor die groep.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit gaan niet-thuiswerkende ouders en hun werkgevers echt niet leuk vinden.
Dat zal afhangen van hoe vaak en hoe strikt die quarantaine is.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Basisscholen niet meer 100% gesloten is een enorme opluchting voor die groep.
quote:Op zondag 31 januari 2021 04:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou ook verstandig zijn. Maar dan wel een pakket dat ook in de praktijk werkt.
[..]
Hahahahahahahahahaha, 5minuten.
Ik lees hier dat kinderen geen 1,5 meter aan hoeven te houden, maar wel in hun groepje moeten blijven.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja. En ze willen stimuleren met clusters te werken. https://lci.rivm.nl/Handr(...)akonderzoek-kinderen
https://lci.rivm.nl/Handr(...)akonderzoek-kinderen
Er is in elk geval geen noodopvang meer. Niet voor de kwetsbare kinderen. En niet voor de ouders met cruciale beroepen.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zal afhangen van hoe vaak en hoe strikt die quarantaine is.
Nu heb je in ieder geval duidelijkheid. Als je straks afspraken hebt buitenshuis en die quarantaines treden op ‘s ochtends om tien uur bij wijze van heb je ineens een hoop stress er bij.
Dat moet je wel zorgvuldig afwegen. De vraag is hoe vaak die quarantaines gaan optreden...quote:Op zondag 31 januari 2021 04:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is in elk geval geen noodopvang meer. Niet voor de kwetsbare kinderen. En niet voor de ouders met cruciale beroepen.
Ben bang dat dat wel weer per GGD zal verschillen...quote:Op zondag 31 januari 2021 04:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat moet je wel zorgvuldig afwegen. De vraag is hoe vaak die quarantaines gaan optreden...
Dat is inderdaad wel een ding, ja.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is in elk geval geen noodopvang meer. Niet voor de kwetsbare kinderen. En niet voor de ouders met cruciale beroepen.
De school moet bijhouden met wie ieder kind in contact is tijdens de schooldag.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat moet je wel zorgvuldig afwegen. De vraag is hoe vaak die quarantaines gaan optreden...
https://lci.rivm.nl/Handr(...)akonderzoek-kinderenquote:Bijvoorbeeld door het bijhouden van klassenindelingen en het aanleveren van klassenplattegronden, evenals dagelijkse presentielijsten per klas/groep, subgroepjes/koppels/buddy’s en vaste vriendengroepen;
quote:Om eventuele verspreiding van het virus onder leerlingen en medewerkers tegen te gaan, volgt z.s.m. een generiek kader waarin adviezen beschreven zijn die een school of opvang kan overnemen om de kans op transmissie op school – en het aantal contacten per kind – zo klein mogelijk te houden.
Duidelijkheid heb je niets aan als de situatie dramatisch is zoals nu. Sterker nog, weten dat het nog langer zo slecht zal blijven is alleen maar slechter. Dan is er totaal geen uitzicht meer.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zal afhangen van hoe vaak en hoe strikt die quarantaine is.
Nu heb je in ieder geval duidelijkheid. Als je straks afspraken hebt buitenshuis en die quarantaines treden op ‘s ochtends om tien uur bij wijze van heb je ineens een hoop stress er bij.
Omdat die kinderen weer op school zitten. Noodopvang = school zonder lesgeven.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Laten we dr vooral een hele bureaucratie van maken. De GGD heeft het afgelopen jaar immers bewezen daar geweldig mee om te kunnen gaan. Je moet het echt simpel houden, anders ie het bij voorbaat gedoemd te mislukken.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:53 schreef capricia het volgende:
[..]
De school moet bijhouden met wie ieder kind in contact is tijdens de schooldag.
[..]
Hoe minder contacten de kinderen met elkaar hebben, hoe minder vaak andere kinderen in quarantaine moeten.
[..]
quote:Op zondag 31 januari 2021 04:53 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Hoe minder contacten de kinderen met elkaar hebben, hoe minder vaak andere kinderen in quarantaine moeten.
[..]
https://lci.rivm.nl/langdurig-neusverkouden-kinderenquote:Deze huisgenoten blijven wel thuis als er een testindicatie geldt voor het zieke kind, omdat het kind ernstig ziek is of een contact is van iemand met bevestigde COVID-19. In dat geval blijven huisgenoten in afwachting van de testuitslag thuis.
Dat staat er niet. Je lijkt deze tekst te lezen als een soort wetgeving maar dat is het uitdrukkelijk niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 04:53 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Dit geldt alleen voor kinderen van 0 tot groep 2 die ergere symptomen krijgt dan alleen verkoudheidsklachten. Waarom quote je niet de hele paragraaf waar dat gewoon letterlijk staat?quote:Op zondag 31 januari 2021 05:00 schreef capricia het volgende:
Oh, en als je kind thuis in quarantaine zit, omdat een klasgenootje positief getest is, blijf het hele gezin thuis. Dus ook mogelijke broertjes of zusjes.
[..]
https://lci.rivm.nl/langdurig-neusverkouden-kinderen
quote:Huisgenoten van kinderen van 0 jaar tot en met groep 2 hoeven niet thuis te blijven als het kind naast verkoudheidsklachten ook koorts en/of benauwdheid ontwikkelt. Zorgmedewerkers mogen werken, maar gebruiken daar waar afgesproken PBM. Deze huisgenoten blijven wel thuis als er een testindicatie geldt voor het zieke kind, omdat het kind ernstig ziek is of een contact is van iemand met bevestigde COVID-19. In dat geval blijven huisgenoten in afwachting van de testuitslag thuis. Ouders blijven ook thuis als zij zelf klachten hebben. Als het kind een contact is van iemand met bevestigde COVID-19 en alleen verkoudheidsklachten heeft, hoeven de huisgenoten niet thuis te blijven in afwachting van de testuitslag. Zij blijven uiteraard wel thuis als het kind vervolgens positief wordt getest.
Excuus het is laat/vroeg.quote:Op zondag 31 januari 2021 05:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit geldt alleen voor kinderen van 0 tot groep 2 die ergere symptomen krijgt dan alleen verkoudheidsklachten. Waarom quote je niet de hele paragraaf waar dat gewoon letterlijk staat?
[..]
Slaap goed!quote:Op zondag 31 januari 2021 05:32 schreef DonDruiper het volgende:
Jullie moeten op bed jongens.
Tis mooi geweest.
Het wordt niet op één onderzoek gebaseerd. Pas geleden nog het Noorse onderzoek wat hier ook ik het topic gelinked werd, en zo zijn er nog meer.quote:Op zondag 31 januari 2021 01:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Precies. Wij hebben totaal geen inzicht in hoe besmettelijk kinderen zijn.
Wij baseren alles op een onderzoek onder 50 gezinnen in lockdowntijd (tijdens de eerste golf). En dat waren ook nog eens gezinnen waarvan minstens 1 ouder zorgmedewerker was. En daar bleek dan uit dat de ouders de kinderen besmetten. Goh.
De uitleg is dat op de BSO kinderen van verschillende locaties /scholen bij elkaar komen waardoor een eventuele uitbraak zich makkelijker kan verspreiden binnen een regio.quote:Op zondag 31 januari 2021 00:30 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel merkwaardig dat de basisscholen dan open zouden gaan (48 kinderen in de klas hier), maar de BSO niet (8 kinderen in groep).
Verspreiden kinderen nou wel of niet?
In België zijn kinderen wel besmettelijk:
[..]
https://m.gva.be/cnt/dmf20210128_97396803
En in DL houdt Merkel de scholen ook dicht.
Dus dit is voor één case? Jep, lichtend voorbeeld dat Australië. Zoals @Janneke141 gisteren ook zei: Lockdown hangt telkens boven het hoofd daarquote:
Hoe doe ze het daar met vals positieven eigenlijk?quote:
Maar iedere versoepeling heeft een risico.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Kijk, die durven ten minste wel daadkrachtig omme treden. Lichtend voorbeeld wat mij betreft.quote:
Maar hoe goed zijn die periodes echt als er elke dag een nieuwe lockdown boven je hoofd hangt?quote:Op zondag 31 januari 2021 08:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kijk, die durven ten minste wel daadkrachtig omme treden. Lichtend voorbeeld wat mij betreft.
Ja, het is heftig maar zijn kunnen ook veel goede periodes. Wij zitten al maanden in de shit en blijven maar aanmodderen.
En daarnaast moet dit dicht:quote:• Ten people can attend funerals
• Weddings are cancelled for the next five days
• No visitors are permitted to your home unless caring for someone vulnerable or in an emergency
• No visitors will be allowed in aged care homes unless exceptional circumstances
• No visitors to hospitals, and/or disability facilities, unless exceptional circumstances
• Elective surgery and procedures for categories two and three will be suspended from Tuesday
• Category 1 and urgent Category 2 surgery will continue
En voor we horen, die lockdown is geen avondklok enzo, dit is de lockdown:quote:• Pubs, bars and clubs
• Gyms and indoor sporting venues
• Playgrounds, skate parks and outdoor recreational facilities
• Cinemas, entertainment venues, and casinos
• Large religious gatherings and places of worship
• Libraries and cultural institutions
• Restaurants and cafes will close, and can provide takeaway service only
quote:• People in the aforementioned regions are required to stay home except for the following four reasons: shopping for essentials like groceries, medicine and necessary supplies; medical or healthcare needs, including compassionate requirements and looking after the vulnerable
• Exercise within your neighbourhood is only allowed with one other person and only for one hour per day
When you cannot work from home or remotely, you may go to work
• If you do leave home for one of the four reasons you will be required to wear a mask at all times outside, and if you need to do work indoors, then wearing a mask is also mandatory
• Mask wearing on public transport is also mandatory
Ligt er aan hoe lang die periodes zijn in verhouding tot lockdown periodes.quote:Op zondag 31 januari 2021 08:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar hoe goed zijn die periodes echt als er elke dag een nieuwe lockdown boven je hoofd hangt?
Daarnaast helpt het ook wel dat de grenzen daar wat makkelijker te bewaken zijn. Als je zo een systeem in Nederland zou implementeren betekent het de rest van het jaar die maatregelen.quote:Op zondag 31 januari 2021 08:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar hoe goed zijn die periodes echt als er elke dag een nieuwe lockdown boven je hoofd hangt?
Dit is één case, die heeft dus dit als gevolg:
[..]
En daarnaast moet dit dicht:
[..]
En voor we horen, die lockdown is geen avondklok enzo, dit is de lockdown:
[..]
Zeker weer een redteam-idee?quote:Op zondag 31 januari 2021 08:28 schreef Haags het volgende:
Zullen we gewoon lekker normaal blijven doen als de scholen weer open kunnen en het kind vooral kind laten zijn..
Met je hesjes aan bij kinderen en kinderen met een ander kleur hesje niet bij elkaar in de buurt laten komen. Doe toch lekker normaal zeg
Hier mag ook wel een avondklokje op soms.quote:Op zondag 31 januari 2021 05:32 schreef DonDruiper het volgende:
Jullie moeten op bed jongens.
Tis mooi geweest.
Dat laatste kan echt niet idd. Blijf dan maar gewoon thuis. Dat zijn echt hele verknipte toestanden.quote:Op zondag 31 januari 2021 08:28 schreef Haags het volgende:
Zullen we gewoon lekker normaal blijven doen als de scholen weer open kunnen en het kind vooral kind laten zijn..
Met je hesjes aan bij kinderen en kinderen met een ander kleur hesje niet bij elkaar in de buurt laten komen. Doe toch lekker normaal zeg
en wij hebben vrijblijvende adviezenquote:Op zondag 31 januari 2021 08:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is één case, die heeft dus dit als gevolg:
[..]
En daarnaast moet dit dicht:
[..]
En voor we horen, die lockdown is geen avondklok enzo, dit is de lockdown:
[..]
Ja, daar ging ‘t niet om. Die maatregelen zijn vanwege 1 besmetting buiten een quarantainehotel.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en wij hebben vrijblijvende adviezen![]()
behalve de avondklok dan maar die kan je ook afkopen voor 95 euro, ( zoals je in dit topic al kon lezen hebben er een aantal het ervoor over )
Dit dus, gewoon normaal open en laat die kinderen weer een beetje normaal les krijgen. Misschien kun je de pauzes op schoolplein nog spreiden tussen de groepen, dat is vrij simpel te doen. Laten we verder allemaal weer beetje normaal gaan doen.quote:Op zondag 31 januari 2021 08:28 schreef Haags het volgende:
Het is juist naar september verplaatst en inmiddels uitverkocht.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:22 schreef Predator40 het volgende:
Ik krijg net een mail over A State in Trance 1000 3-5 September 2021 in de jaarbeurs, normaal is dat zo'n 20.000 man en indoor.
Ik ben erg benieuwd of dat wel doorgaat, en wat de gevolgen zullen zijn als er zulke grote indoor events plaatsvinden.
De F1 GP van Nederland is van mei naar september gegaan vanwege dat ze perse publiek erbij willen hebben. In september is een grotere kans dan mei.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:22 schreef Predator40 het volgende:
Ik krijg net een mail over A State in Trance 1000 3-5 September 2021 in de jaarbeurs, normaal is dat zo'n 20.000 man en indoor.
Ik ben erg benieuwd of dat wel doorgaat, en wat de gevolgen zullen zijn als er zulke grote indoor events plaatsvinden.
Dat weet ik, maar is september niet nog een beetje te vroeg voor zon groot indoor event.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:23 schreef D_A het volgende:
[..]
Het is juist naar september verplaatst en inmiddels uitverkocht.
wel een heel groot verschil tussen outdoor en indoor met dansense/hijgende/knuffelende/wappie mensen, ik weet hoe retedruk ASOT altijd is.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De F1 GP van Nederland is van mei naar september gegaan vanwege dat ze perse publiek erbij willen hebben. In september is een grotere kans dan mei.
Dus voor A State in Trance zou ik me niet zo druk maken over wel of niet doorgaan.
Waarschijnlijk vanwege het garantie fonds wat de overheid beschikbaar stelt voor evenementen na 1 juli. Er zijn ook al wat festivals naar September verplaatst.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar is september niet nog een beetje te vroeg voor zon groot indoor event.
of heeft iedereen zijn vaccinatie dan al ?
mooie test case
Dan zijn kwetsbare mensen wel ingeënt + een deel van groep zonder medische indicatie.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar is september niet nog een beetje te vroeg voor zon groot indoor event.
of heeft iedereen zijn vaccinatie dan al ?
mooie test case
Vreselijk lijkt me dat. Niet proportioneel wat mij betreft.quote:Op zondag 31 januari 2021 08:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kijk, die durven ten minste wel daadkrachtig omme treden. Lichtend voorbeeld wat mij betreft.
Ja, het is heftig maar zijn kunnen ook veel goede periodes. Wij zitten al maanden in de shit en blijven maar aanmodderen.
De eerste testcase zal dan het Eurovisie Songfestival zijn in mei. Dat willen ze liefst met publiek organiseren. Hangt af van hoeveel publiek.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wel een heel groot verschil tussen outdoor en indoor met dansense/hijgende/knuffelende/wappie mensen, ik weet hoe retedruk ASOT altijd is.
wel balen want ik had ook graag nummer 1000 mee willen maken, ik wil alleen het risico nog niet nemen
niets plannen ?quote:Op zondag 31 januari 2021 09:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vreselijk lijkt me dat. Niet proportioneel wat mij betreft.
Je kunt ook niets plannen omdat elke dag weer alles dicht kan worden gegooid. Dan maar ‘aanmodderen’.
zal mij benieuwen....ik vermijd zulke events nog even.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De eerste testcase zal dan het Eurovisie Songfestival zijn in mei. Dat willen ze liefst met publiek organiseren. Hangt af van hoeveel publiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |