Ik was het ook niet eens met de afbraak van de sociale voorzieningen en ik vind ook dat de laatste jaren te veel en te hard bezuinig is. Daar plukken we nu ook onder andere de zuren vruchten van daar ben ik het helemaal mee eens. Maar om daar een generatie de dupe van te laten worden die daar nooit een stem in heeft gehad gaat mij te ver.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie de schoen past.
Ik blijf erbij: enorm interessant hoe ineens Jan en alleman zo begaan is met onze jeugd, vooral die uit de lagere klassen... Bij de afbraak van sociale voorzieningen, de jeugdzorg, de GGZ... niemand hoorde je, in ieder geval niet op deze schaal. En als ik een dubbeltje kreeg voor elke post op Fok waarin verklaard werd dat 'kinderen een keuze zijn' en 'ik daar niet voor hoef te betalen' en dat dat allemaal de 'verantwoordelijkheid van de ouders' is, was ik thans met Gordon in de poedersuiker aan het zwemmen.
Hypocriet gelul.
Kennelijk, maar het kan dus alles zijn van een game tot een anime tot een live action serie lol. D: En super simpel of 6 lagen met 5 props... XDquote:
Dus laten we een andere generatie daar maar de dupe van worden. "Graftakken" heten ze in bepaalde kringen.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik was het ook niet eens met de afbraak van de sociale voorzieningen en ik vind ook dat de laatste jaren te veel en te hard bezuinig is. Daar plukken we nu ook onder andere de zuren vruchten van daar ben ik het helemaal mee eens. Maar om daar een generatie de dupe van te laten worden die daar nooit een stem in heeft gehad gaat mij te ver.
Dus de klas moet toch in quarantaine.quote:
Dat zeg ik ook niet. Alleen en zeker met jonge kinderen is algemeen bekent dat ze zeker bepaalde basisvaardigheden op jongen leeftijd makkelijker en beter oppikken dan op late leeftijd. Daar moet je gewoon gebruik van maken omdat de schade anders groter is. Ik heb het helemaal niet over dat morgen de kroegen, discotheken en festivals open moeten gaan wat mij persoonlijk wel raakt. Maar nu de infectiedruk hoog is kan je best kijken om verschillende leeftijdsgroepen beter uit elkaar te houden en daar meer voorlichting over te geven wat eerdere in dit topic ook al besproken is.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus laten we een andere generatie daar maar de dupe van worden. "Graftakken" heten ze in bepaalde kringen.
Mijn kinderen zitten op een school met een enorm schoolplein. Vanaf de zomer mochten we niet meer op het schoolplein komen. We staan nu met 30 ouders half op de weg, half op de stoep op 20 vierkante meterquote:Op zondag 31 januari 2021 03:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus de klas moet toch in quarantaine.
Krijg je s'morgens de positieve testuitslag van je kind, bel je meteen naar school..mag de hele klas weer naar huis om 9.00 uur.
Al die ouders moeten dan gebeld worden, kinderen weer opgehaald.
Wat een bewegingen op dat schoolplein.
Wat is een eerlijkere economie? Gelijkheid van uitkomst?quote:Op zondag 31 januari 2021 01:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Okay, maar wat is er mis met een eerlijkere economie?
Ook vervelend. Dan is er dus in het geval van de basisschool ook geen noodopvang ofzo meer. Want de hele klas moet in quarantaine.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, van begin oktober t/m december heb ik nonstop wekelijks een mailtje van de school van mijn oudste gehad dat we hem 10 dagen in de gaten moesten houden i.v..m. besmettingen in de klas en/of besmette leerkracht. Dus als het weer aantrekt, denk ik niet dat ie veel op school zal zitten.
Andere school had een uitbraak dus was toen al dichtgegaan.
Ik vermoed dat je je kind moet thuis houden als je het laat testen in het vervolg.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijg je s'morgens de positieve testuitslag van je kind, bel je meteen naar school..mag de hele klas weer naar huis om 9.00 uur.
Wat een bewegingen op dat schoolplein.
... want?quote:Op zondag 31 januari 2021 03:08 schreef Grems het volgende:
[..]
Wat is een eerlijkere economie? Gelijkheid van uitkomst?
Bereid je dan maar vast voor op een extreme achteruitgang van je kwaliteit van leven.
We zouden in ieder geval voor de allereerste keer kunnen overwegen om solidariteit geen eenrichtingsverkeer te laten zijn van jong naar oud.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus laten we een andere generatie daar maar de dupe van worden. "Graftakken" heten ze in bepaalde kringen.
Als om de haverklap je kind in quarantaine moet, heb je als ouder een probleem met een essentieel beroep.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn kinderen zitten op een school met een enorm schoolplein. Vanaf de zomer mochten we niet meer op het schoolplein komen. We staan nu met 30 ouders half op de weg, half op de stoep op 20 vierkante meter
Zeg het maar..
Mijn jongste zit op zwemles. Je mocht niet blijven kijken dus afleveren en weer weg. Je had dus continue volle gangen in het zwembad, terwijl wanneer je zou mogen blijven kijken je veel minder 'verkeer' zou hebben in de gangen.
Zeg het maar..
Buiten mag je maar met 2 personen tegelijk. Terwijl je juist buiten je best moet doen om besmet te raken. Dus groepjes van 4 gaan dan maar naar binnen.. achter de voordeur.
Zeg het maar...
Ja. Correct. Maar met een positieve uitslag moet de klas in quarantaine. Voor minimaal 5 dagen.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je je kind moet thuis houden als je het laat testen in het vervolg.
Zelfde als dat neusverkoudheid thuis of niet: denk dat als de richtlijnen officieel bekend worden, er nog wel de nodige aanpassingen aan de oude zullen worden gemaakt.
Werkgevers van ouders die niet thuis kunnen werken, zullen hier ook niet zo blij mee zijn.
ze weten het gewoon niet in dit land.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn kinderen zitten op een school met een enorm schoolplein. Vanaf de zomer mochten we niet meer op het schoolplein komen. We staan nu met 30 ouders half op de weg, half op de stoep op 20 vierkante meter
Zeg het maar..
Mijn jongste zit op zwemles. Je mocht niet blijven kijken dus afleveren en weer weg. Je had dus continue volle gangen in het zwembad, terwijl wanneer je zou mogen blijven kijken je veel minder 'verkeer' zou hebben in de gangen.
Zeg het maar..
Buiten mag je maar met 2 personen tegelijk. Terwijl je juist buiten je best moet doen om besmet te raken. Dus groepjes van 4 gaan dan maar naar binnen.. achter de voordeur.
Zeg het maar...
Ja, zo zal dat ongeveer gaan. Klinkt prima toch?quote:Op zondag 31 januari 2021 03:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij is ook nagenoeg iedereen, op een handjevol extremisten na, het daar wel over eens.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:23 schreef ipa84 het volgende:
Eigenlijk zegt deze twitter draad alles over scholen.
[ twitter ]
OMT-advies aan kabinet: basisscholen en kinderopvang kunnen weer open - https://nos.nl/l/2366617quote:'Andere maatregelen handhaven'
De avondklok, die vooralsnog geldt tot de nacht van 9 op 10 februari, wordt niet met naam genoemd in het advies. Wél schrijft het OMT dat de mogelijk nadelige gevolgen van de heropening van basisscholen en kinderopvang voor de druk op de zorg waarschijnlijk opgevangen kunnen worden "als de andere maatregelen (waaronder de huidige bezoekregeling) voorlopig gehandhaafd blijven".
Alles is op dit moment eigenlijk een experiment. Want we hebben nog nooit een pandemie zo aangepakt als deze.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:32 schreef capricia het volgende:
[..]
OMT-advies aan kabinet: basisscholen en kinderopvang kunnen weer open - https://nos.nl/l/2366617
Een expiriment dus. Het zou nadelig voor de druk op de zorg kunnen zijn.
Maar echt weten doen ze het niet.
Dat schept al een hoop meer duidelijkheid.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:32 schreef capricia het volgende:
[..]
OMT-advies aan kabinet: basisscholen en kinderopvang kunnen weer open - https://nos.nl/l/2366617
Een expiriment dus. Het zou nadelig voor de druk op de zorg kunnen zijn.
Maar echt weten doen ze het niet.
Uit: https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=truequote:Uit het onderzoek blijkt dat bij de gezinnen waar zeker twee mensen positief zijn getest op de Britse variant in 17,9 procent van de gevallen een kind de vermoedelijke verspreider van het virus is. Bij gezinnen waar de 'normale' variant rondwaarde, gold dat slechts in 5,6 procent van de gevallen. Daaruit concludeert het OMT dat kinderen niet de "motor van de uitbraak zijn", zoals bij de griep wel het geval is.
Dat vraag ik me altijd af als mensen vragen om bewijzen dat een maatregel werkt.quote:Op zondag 31 januari 2021 03:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alles is op dit moment eigenlijk een experiment. Want we hebben nog nooit een pandemie zo aangepakt als deze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |