Wat scholen betreft, de grootste verspreiders en brandhaarden? Ja. Online.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat is jouw voorstel dan alles gesloten houden?
Maar als ze dat niet zijn en we hebben het nu over de basisscholen he niet het voorgezet onderwijs.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat scholen betreft, de grootste verspreiders en brandhaarden? Ja. Online.
Het probleem is met jonge kinderen is dat ze nogal snel verkouden zijn omdat hun verworven immuunsysteem ook nog in een leer proces zit. Zeker de kinderen onder de 8 jaar.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit net die verscherpte maatregelen te lezen. Het lijkt hier hinken op twee gedachten.
Een kind in de klas (basisschoolklas) die positief getest is, dan moeten de klasgenootjes in quarantaine.
Ze hoeven geen anderhalve meter afstand te houden van elkaar of de leerkrachten.
Met neus-verkouden en hoesten blijft het kind thuis.
Maar ben je neusverkouden en hoest je weinig, mag je wel naar school.
Vind het heel bijzonder allemaal, om het zacht te zeggen.
Daar hebben sommigen maling aan. Die denken in hun drang alles open te gooien niet eens na over de andere actoren - goh, ouderen - die dan ook weer blootgesteld worden.quote:Op zondag 31 januari 2021 01:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit dus.
Mijn stiefmoeder is 60+ en behoort tot een risico-groep en werkt in het voortgezet onderwijs. Mijn vader is in de 70....ik maak me soms best zorgen om hun hoor.
Houden zich netjes aan de maatregelen maar werken in zo'n besmettingshaard als een middelbare school helpt niet echt natuurlijk.
Zolang daar geen eenduidigheid over is lijkt het me niet de tijd om te gaan 'experimenteren'. Of, ja, kan wel... ga jij het tegen oudere leraren vertellen dat ze weer op mogen komen draven?quote:Op zondag 31 januari 2021 02:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar als ze dat niet zijn en we hebben het nu over de basisscholen he niet het voorgezet onderwijs.
Juist.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het probleem is met jonge kinderen is dat ze nogal snel verkouden zijn omdat hun verworven immuunsysteem ook nog in een leer proces zit. Zeker de kinderen onder de 8 jaar.
Daar is eenduidigheid over voor zover mogelijk en het is geen experiment.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang daar geen eenduidigheid over is lijkt het me niet de tijd om te gaan 'experimenteren'.
Nee hoor. Ja hoor.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar is eenduidigheid over en het is geen experiment.
Dus ook de dodelijke variant. Coronaquote:Op zondag 31 januari 2021 02:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
En iedere ouder weet dat ze het heel snel van elkaar oplopen. En het ook heel snel thuis verspreiden. Al die virussen.
Ik geloof inmiddels echt dat kinderen minder vatbaar zijn. Wij hadden een uitbraak, zeg ongeveer 30 procent van het personeel in een krappe week tijd. De een na ander testte positief. Door de nieuwe richtlijnen werden de kinderen ook getest 3 positief waarvan 2 uit 1 gezin waarvan de vader ook al positief was.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat scholen betreft, de grootste verspreiders en brandhaarden? Ja. Online.
Ik vind het lastig wat ik moet denken.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar als ze dat niet zijn en we hebben het nu over de basisscholen he niet het voorgezet onderwijs.
Hoeft geen eens virussen te zijn maar kunnen ook bacteriën zijn.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
En iedere ouder weet dat ze het heel snel van elkaar oplopen. En het ook heel snel thuis verspreiden. Al die virussen.
Ik ben er nog niet helemaal uit of dit een bewust onderdeel van die groepsimmuniteit is.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:39 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dus ook de dodelijke variant. Corona
Wanneer wil je dan wel experimenteren? Plus wat ik al aangaf er zijn onderzoeken uit het buitenland waar de scholen niet gesloten zijn geweest. Dan heb ik het over basisscholen niet voortgezet onderwijs.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang daar geen eenduidigheid over is lijkt het me niet de tijd om te gaan 'experimenteren'. Of, ja, kan wel... ga jij het tegen oudere leraren vertellen dat ze weer op mogen komen draven?
Misschien wanneer die vaccinaties zijn geweest? Of is dat echt een brug te ver nog?quote:Op zondag 31 januari 2021 02:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wanneer wil je dan wel experimenteren? Plus wat ik al aangaf er zijn onderzoeken uit het buitenland waar de scholen niet gesloten zijn geweest. Dan heb ik het over basisscholen niet voortgezet onderwijs.
Dit.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het lastig wat ik moet denken.
Ik wil geloven dat basisschoolkinderen tot nu toe minder besmettelijk waren dan volwassenen.
Maar geldt dat voor de nieuwe varianten nog steeds?
Waarom dan recent die richtlijnen zo aanpassen dat ze (volgens mij) in de praktijk half onwerkbare situaties gaan veroorzaken? Ze worden nu als volwaardige contacten gezien kennelijk.
Wat raarquote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ergens dacht onze regering precies een jaar geleden dat het Chinese virus hier niet zou komen...
Weet je nog?
Baudet werd gewoon uitgelachen...
Dus je wilt gaan experimenteren wanneer er geen infectie druk meer is? Hoe wil je dan gaan experimenteren?quote:Op zondag 31 januari 2021 02:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien wanneer die vaccinaties zijn geweest? Of is dat echt een brug te ver nog?
Misschien zat het daar al een beetje in: het is helemaal geen tijd om te experimenteren. Maar dat wil er bij een hoop volk nog niet in geloof ik. Er moet en zal geopend worden.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dus je wilt gaan experimenteren wanneer er geen infectie druk meer is? Hoe wil je dan gaan experimenteren?
Waarom zou je überhaupt willen experimenteren op de hele bevolking?quote:Op zondag 31 januari 2021 02:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wanneer wil je dan wel experimenteren?
Hoelang ben jij dan bereid alles gesloten te houden?quote:Op zondag 31 januari 2021 02:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien zat het daar al een beetje in: het is helemaal geen tijd om te experimenteren. Maar dat wil er bij een hoop volk nog niet in geloof ik. Er moet en zal geopend worden.
Wat een onzin weerquote:Op zondag 31 januari 2021 02:44 schreef Stray_cat het volgende:
Scholen en dus kinderen zijn de verspreiders van virussen, altijd al zo geweest. Jammer dat de ouders dat niet meer opmerken want moeten werken.
Daar is ook een hoop voor te zeggen.quote:Op zondag 31 januari 2021 02:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien zat het daar al een beetje in: het is helemaal geen tijd om te experimenteren. Maar dat wil er bij een hoop volk nog niet in geloof ik. Er moet en zal geopend worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |