SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Als de roep er is zal die vooral van "experts" en pressiegroepen komen. Ik heb werkelijk waar geen enkele ouder gesproken die het langer dicht houden van de scholen een goed idee vindt. Maar ik ga er stiekem wel vanuit dat als de daling straks stabiliseert we al in maart zitten en voordat we weer terug zijn op het kritieke punt van pak hem beet 8-10k besmettingen niet meer zouden bereiken ivm betere weersomstandigheden en een hogere vaccinatiegraad.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:47 schreef chratnox het volgende: [..] En dat is precies waar ik bang voor ben. Dat straks de scholen geopend worden en de cijfers niet hard genoeg meer dalen (of misschien stijgen) en er een roep vanuit de bevolking komt om scholen weer te sluiten. Als ze dan gesloten zijn gaan ze niet weer niet meer open tot 't mei is ofzo. Dit voelt echt als een herhaling van maart 2020.
Dat je het denkt is iets anders dan dat je het hier als een feit neerplempt zoals DeVerzamelaar.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:51 schreef ootjekatootje het volgende: [..] Ik denk het ook, alles open en na 21:00 dicht.
Ergens dacht onze regering precies een jaar geleden dat het Chinese virus hier niet zou komen...quote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat je het denkt is iets anders dan dat je het hier als een feit neerplempt zoals DeVerzamelaar.
En ergens begrijp ik het wanneer je overal complottheorieën in ziet en zelf nogal gefrustreerd bent.
Maar als je een beetje nadenkt weet je heus wel dat we niet heel 2021 een avondklok gaan krijgen.
Ik ook niet, maar de laatste tijd is de discussie niet meer over de hoeveelheid besmettingen, maar meer over het feit dat er besmettingen zijn. Het gaat de overheid om de ziekenhuisopnames en IC-opnames zo lijkt, maar de activistische clubs die aansturen op sluiting willen naar 0 toe.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als de roep er is zal die vooral van "experts" en pressiegroepen komen. Ik heb werkelijk waar geen enkele ouder gesproken die het langer dicht houden van de scholen een goed idee vindt. Maar ik ga er stiekem wel vanuit dat als de daling straks stabiliseert we al in maart zitten en voordat we weer terug zijn op het kritieke punt van pak hem beet 8-10k besmettingen niet meer zouden bereiken ivm betere weersomstandigheden en een hogere vaccinatiegraad.
Dat wordt ie nu nog steedsquote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Baudet werd gewoon uitgelachen...
Die ouders zijn ook niet totaal zonder bias natuurlijk. Net als de mensen zonder kinderen die daardoor iets anders erin staan. Maar dus ook wel logisch dat de meeste ouders voorstander zijn van open scholen. Niet allemaal natuurlijk. Sommigen hebben zo hun angsten ook. En je hebt ook kinderloze mensen die open scholen toejuichen. Vanwege hun werk of gewoon omdat ze dat belangrijk vinden.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als de roep er is zal die vooral van "experts" en pressiegroepen komen. Ik heb werkelijk waar geen enkele ouder gesproken die het langer dicht houden van de scholen een goed idee vindt. Maar ik ga er stiekem wel vanuit dat als de daling straks stabiliseert we al in maart zitten en voordat we weer terug zijn op het kritieke punt van pak hem beet 8-10k besmettingen niet meer zouden bereiken ivm betere weersomstandigheden en een hogere vaccinatiegraad.
Da's dan ook niet geheel onterecht..quote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Baudet werd gewoon uitgelachen...
Straks is iedereen gevaccineerd behalve de risicogroepen.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 23:08 schreef maan_man het volgende:
Ik had net even een eureka momentje. Als wij als Fokkers ons verenigen en collectief aandringen op voorrang bij vaccinatie, dan worden wij waarschijnlijk naar voor gehaald in de planning. Tot nu toe is de planning steeds omgegooid als een groep van enige omvang zich begon te roeren.
Kinderen naar school en leraren thuis,quote:Op zaterdag 30 januari 2021 23:14 schreef byah het volgende:
De basisschoolleraren zijn alweer aan het janken over 'hun' veiligheid
Daarom zullen we heel 2021 nog steeds te maken hebben met dit virus.quote:
Ik dank God op m'n blote knieën dat we tijdens deze hele crisis niet Baudet als MP hebben.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 23:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarom zullen we heel 2021 nog steeds te maken hebben met dit virus.
Al zei klaver of Seegers het, er werd gewoon niet geluisterd en nu nog steeds niet.
"Ik snap dat het zwaar is, maar het zal beter gaan zodra de zilte zeewind ons komt redden."quote:Op zaterdag 30 januari 2021 23:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik dank God op m'n blote knieën dat we tijdens deze hele crisis niet Baudet als MP hebben.
Ik zie de perscos al voor me.
Daar gaat het niet om.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 23:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik dank God op m'n blote knieën dat we tijdens deze hele crisis niet Baudet als MP hebben.
De reden dat de VVD nog hoog staat in de peilingen. Ik kan een behoorlijke rij lijsttrekkers opnoemen die ik dat niet had toevertrouwd. Asscher, Segers, Buma of Roemer (en ik ben niet eens links) had ik nog wel vertrouwen in gehad, Baudet, Kuzu, Wilders, Jetten, Klaver of Krol was een nachtmerrie geworden.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 23:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Precies.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 23:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
De reden dat de VVD nog hoog staat in de peilingen. Ik kan een behoorlijke rij lijsttrekkers opnoemen die ik dat niet had toevertrouwd. Asscher, Segers, Buma of Roemer (en ik ben niet eens links) had ik nog wel vertrouwen in gehad, Baudet, Kuzu, Wilders, Jetten, Klaver of Krol was een nachtmerrie geworden.
Mwah, marktwerking in de zorg en decentralisatie in een tijd van digitalisering heb ik nooit in geloofd. maar verder kan ik me er wel in vinden, de rest vind ik erger.quote:Op zondag 31 januari 2021 00:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Precies.
En ik snap de de hele aversie niet tegen Rutte als MP.
Het geld klotst tegen de wanden op.
Er zijn alleen een hoop Brandon's & Kimberly's die er in hun leven een potje van hebben gemaakt en dan zeggen HeT iS dE ScHuLD Van RuTTe!!!11
Kerel, neem wat afstand. Je bent jezelf gek aan ‘t maken.quote:Op zondag 31 januari 2021 00:00 schreef eragon2890 het volgende:
Oh fuck.
Weer een artikel uit UK waar je echt niet blij van wordt: https://www.telegraph.co.(...)-place-year/#comment
(Om te lezen: openen en heel snel op stop laden drukken in de browser, dan kan de betaal pop-up niet geladen worden).
Kanttekening: ik heb de paper bekeken die ze linken en daar staat doodleuk in dat men er van uitgaat dat bescherming tegen ziekenhuis en overlijden exact even hoog is als tegen milde ziekte, terwijl we weten dat die 100% is bij alle vaccins. Als zodanig kunnen deze modellen volgens mij direct in de vuilnisbak, hoewel ik informaticus ben, niet epidemioloog.
Maar dan nog, optimistisch wordt ik hier niet van. Sage kan toch niet zo'n basalt fout maken??
Want opnieuw lijkt het erop dat deze denken dat we voor altijd social distancing moeten doen.
Iemand duiding?
Beste jongen.. ik snap je situatie, maar misschien moet je even afstand nemen van al het nieuws enzo? Dit kan niet goed gaanquote:Op zondag 31 januari 2021 00:00 schreef eragon2890 het volgende:
Oh fuck.
Weer een artikel uit UK waar je echt niet blij van wordt: https://www.telegraph.co.(...)-place-year/#comment
(Om te lezen: openen en heel snel op stop laden drukken in de browser, dan kan de betaal pop-up niet geladen worden).
Kanttekening: ik heb de paper bekeken die ze linken en daar staat doodleuk in dat men er van uitgaat dat bescherming tegen ziekenhuis en overlijden exact even hoog is als tegen milde ziekte, terwijl we weten dat die 100% is bij alle vaccins. Als zodanig kunnen deze modellen volgens mij direct in de vuilnisbak, hoewel ik informaticus ben, niet epidemioloog.
Maar dan nog, optimistisch wordt ik hier niet van. Sage kan toch niet zo'n basalt fout maken??
Want opnieuw lijkt het erop dat deze denken dat we voor altijd social distancing moeten doen.
Iemand duiding?
Behalve natuurlijk de pandemieën waar wel een vaccin voor is ontwikkeld dat hielp om de boel onder controle te krijgen.quote:Op zondag 31 januari 2021 00:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Adem in, adem uit en houd in je achterhoofd dat in de geschiedenis alle pandemieën zijn over gegaan.. zonder vaccin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |