abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197735112

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197735144
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:47 schreef chratnox het volgende: [..] En dat is precies waar ik bang voor ben. Dat straks de scholen geopend worden en de cijfers niet hard genoeg meer dalen (of misschien stijgen) en er een roep vanuit de bevolking komt om scholen weer te sluiten. Als ze dan gesloten zijn gaan ze niet weer niet meer open tot 't mei is ofzo. Dit voelt echt als een herhaling van maart 2020.
Als de roep er is zal die vooral van "experts" en pressiegroepen komen. Ik heb werkelijk waar geen enkele ouder gesproken die het langer dicht houden van de scholen een goed idee vindt. Maar ik ga er stiekem wel vanuit dat als de daling straks stabiliseert we al in maart zitten en voordat we weer terug zijn op het kritieke punt van pak hem beet 8-10k besmettingen niet meer zouden bereiken ivm betere weersomstandigheden en een hogere vaccinatiegraad.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 22:56:38 #3
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197735146
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:51 schreef ootjekatootje het volgende: [..] Ik denk het ook, alles open en na 21:00 dicht.
Dat je het denkt is iets anders dan dat je het hier als een feit neerplempt zoals DeVerzamelaar.

En ergens begrijp ik het wanneer je overal complottheorieën in ziet en zelf nogal gefrustreerd bent.

Maar als je een beetje nadenkt weet je heus wel dat we niet heel 2021 een avondklok gaan krijgen. :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197735245
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat je het denkt is iets anders dan dat je het hier als een feit neerplempt zoals DeVerzamelaar.

En ergens begrijp ik het wanneer je overal complottheorieën in ziet en zelf nogal gefrustreerd bent.

Maar als je een beetje nadenkt weet je heus wel dat we niet heel 2021 een avondklok gaan krijgen. :)
Ergens dacht onze regering precies een jaar geleden dat het Chinese virus hier niet zou komen...
Weet je nog?

Baudet werd gewoon uitgelachen...
pi_197735250
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als de roep er is zal die vooral van "experts" en pressiegroepen komen. Ik heb werkelijk waar geen enkele ouder gesproken die het langer dicht houden van de scholen een goed idee vindt. Maar ik ga er stiekem wel vanuit dat als de daling straks stabiliseert we al in maart zitten en voordat we weer terug zijn op het kritieke punt van pak hem beet 8-10k besmettingen niet meer zouden bereiken ivm betere weersomstandigheden en een hogere vaccinatiegraad.
Ik ook niet, maar de laatste tijd is de discussie niet meer over de hoeveelheid besmettingen, maar meer over het feit dat er besmettingen zijn. Het gaat de overheid om de ziekenhuisopnames en IC-opnames zo lijkt, maar de activistische clubs die aansturen op sluiting willen naar 0 toe.

Die clubs krijgen wel veel aandacht, in verschillende radio- en tv-programma's, die vaak ook goed beluisterd/bekeken worden. Als die mensen kunnen overtuigen dat scholen openen gevaarlijk is ben je eigenlijk al klaar.
pi_197735312
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat wordt ie nu nog steeds
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197735468
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Die ouders zijn ook niet totaal zonder bias natuurlijk. Net als de mensen zonder kinderen die daardoor iets anders erin staan. Maar dus ook wel logisch dat de meeste ouders voorstander zijn van open scholen. Niet allemaal natuurlijk. Sommigen hebben zo hun angsten ook. En je hebt ook kinderloze mensen die open scholen toejuichen. Vanwege hun werk of gewoon omdat ze dat belangrijk vinden.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 30 januari 2021 @ 23:07:33 #8
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197735480
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Da's dan ook niet geheel onterecht.. :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197735495
Ik had net even een eureka momentje. Als wij als Fokkers ons verenigen en collectief aandringen op voorrang bij vaccinatie, dan worden wij waarschijnlijk naar voor gehaald in de planning. Tot nu toe is de planning steeds omgegooid als een groep van enige omvang zich begon te roeren.
pi_197735629
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 23:08 schreef maan_man het volgende:
Ik had net even een eureka momentje. Als wij als Fokkers ons verenigen en collectief aandringen op voorrang bij vaccinatie, dan worden wij waarschijnlijk naar voor gehaald in de planning. Tot nu toe is de planning steeds omgegooid als een groep van enige omvang zich begon te roeren.
Straks is iedereen gevaccineerd behalve de risicogroepen.
pi_197735669
De basisschoolleraren zijn alweer aan het janken over 'hun' veiligheid
pi_197735802
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 23:07 schreef D_A het volgende:

[..]

Da's dan ook niet geheel onterecht.. :+
Ongeacht hoe of wat, in dat debat had hij gewoon gelijk.
De rest reageerde schaamteloos.
pi_197735821
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 23:14 schreef byah het volgende:
De basisschoolleraren zijn alweer aan het janken over 'hun' veiligheid
Kinderen naar school en leraren thuis, :P
pi_197735865
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 23:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat wordt ie nu nog steeds
Daarom zullen we heel 2021 nog steeds te maken hebben met dit virus.

Al zei klaver of Seegers het, er werd gewoon niet geluisterd en nu nog steeds niet.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 23:43:10 #15
445514 DonDruiper
pi_197736336
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 23:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daarom zullen we heel 2021 nog steeds te maken hebben met dit virus.

Al zei klaver of Seegers het, er werd gewoon niet geluisterd en nu nog steeds niet.
Ik dank God op m'n blote knieën dat we tijdens deze hele crisis niet Baudet als MP hebben.

Ik zie de perscos al voor me.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197736419
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 23:43 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik dank God op m'n blote knieën dat we tijdens deze hele crisis niet Baudet als MP hebben.

"Ik snap dat het zwaar is, maar het zal beter gaan zodra de zilte zeewind ons komt redden."
pi_197736579
quote:

[..]

Daar gaat het niet om.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 23:55:19 #18
445514 DonDruiper
pi_197736607
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om.
Waar gaat het dan om beste ootjekatootje :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 30 januari 2021 @ 23:55:31 #19
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197736614
quote:

[..]

De reden dat de VVD nog hoog staat in de peilingen. Ik kan een behoorlijke rij lijsttrekkers opnoemen die ik dat niet had toevertrouwd. Asscher, Segers, Buma of Roemer (en ik ben niet eens links) had ik nog wel vertrouwen in gehad, Baudet, Kuzu, Wilders, Jetten, Klaver of Krol was een nachtmerrie geworden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197736776
Oh fuck.

Weer een artikel uit UK waar je echt niet blij van wordt: https://www.telegraph.co.(...)-place-year/#comment

(Om te lezen: openen en heel snel op stop laden drukken in de browser, dan kan de betaal pop-up niet geladen worden).

Kanttekening: ik heb de paper bekeken die ze linken en daar staat doodleuk in dat men er van uitgaat dat bescherming tegen ziekenhuis en overlijden exact even hoog is als tegen milde ziekte, terwijl we weten dat die 100% is bij alle vaccins. Als zodanig kunnen deze modellen volgens mij direct in de vuilnisbak, hoewel ik informaticus ben, niet epidemioloog.

Maar dan nog, optimistisch wordt ik hier niet van. Sage kan toch niet zo'n basalt fout maken??

Want opnieuw lijkt het erop dat deze denken dat we voor altijd social distancing moeten doen.

Iemand duiding?
#WeesGeenWhales
  zondag 31 januari 2021 @ 00:01:26 #21
445514 DonDruiper
pi_197736787
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 23:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

De reden dat de VVD nog hoog staat in de peilingen. Ik kan een behoorlijke rij lijsttrekkers opnoemen die ik dat niet had toevertrouwd. Asscher, Segers, Buma of Roemer (en ik ben niet eens links) had ik nog wel vertrouwen in gehad, Baudet, Kuzu, Wilders, Jetten, Klaver of Krol was een nachtmerrie geworden.
Precies.

En ik snap de de hele aversie niet tegen Rutte als MP.

Het geld klotst tegen de wanden op.

Er zijn alleen een hoop Brandon's & Kimberly's die er in hun leven een potje van hebben gemaakt en dan zeggen HeT iS dE ScHuLD Van RuTTe!!!11 :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 31 januari 2021 @ 00:02:59 #22
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197736810
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:01 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Precies.

En ik snap de de hele aversie niet tegen Rutte als MP.

Het geld klotst tegen de wanden op.

Er zijn alleen een hoop Brandon's & Kimberly's die er in hun leven een potje van hebben gemaakt en dan zeggen HeT iS dE ScHuLD Van RuTTe!!!11 :')
Mwah, marktwerking in de zorg en decentralisatie in een tijd van digitalisering heb ik nooit in geloofd. maar verder kan ik me er wel in vinden, de rest vind ik erger.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197736886
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:00 schreef eragon2890 het volgende:
Oh fuck.

Weer een artikel uit UK waar je echt niet blij van wordt: https://www.telegraph.co.(...)-place-year/#comment

(Om te lezen: openen en heel snel op stop laden drukken in de browser, dan kan de betaal pop-up niet geladen worden).

Kanttekening: ik heb de paper bekeken die ze linken en daar staat doodleuk in dat men er van uitgaat dat bescherming tegen ziekenhuis en overlijden exact even hoog is als tegen milde ziekte, terwijl we weten dat die 100% is bij alle vaccins. Als zodanig kunnen deze modellen volgens mij direct in de vuilnisbak, hoewel ik informaticus ben, niet epidemioloog.

Maar dan nog, optimistisch wordt ik hier niet van. Sage kan toch niet zo'n basalt fout maken??

Want opnieuw lijkt het erop dat deze denken dat we voor altijd social distancing moeten doen.

Iemand duiding?
Kerel, neem wat afstand. Je bent jezelf gek aan ‘t maken.

Linksom of rechtsom, social distancing gaat weg. Het is niet natuurlijk voor mensen, dus er komt een moment dat mensen het niet meer accepteren. Daarnaast is de social distancing de meest pijnlijke maatregel die er is, aangezien het de bezetting op heel veel plekken beperkt. Bij mijn werkgever kan bijvoorbeeld zo’n 30% bezetting met social distancing, grotendeels vanwege de gedeelde ruimtes. Die gaan dat echt niet accepteren.

Laat random experts los en gebruik je boerenverstand. Dat boerenverstand zal je vertellen dat niet kan blijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2021 00:09:03 ]
  zondag 31 januari 2021 @ 00:09:11 #24
445514 DonDruiper
pi_197736903
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 00:00 schreef eragon2890 het volgende:
Oh fuck.

Iemand duiding?
Beste jongen.. ik snap je situatie, maar misschien moet je even afstand nemen van al het nieuws enzo? Dit kan niet goed gaan :)

Afgelopen zomer alweer vergeten? Daar was Corona zo'n beetje zo goed als verdwenen.. zonder vaccins.

Als het straks weer mooi weer wordt, mensen meer buiten zijn, meer ramen open gaan, meet wordt geventileerd etc dan dooft dit virus weer zo goed als uit + we hebben nu vaccins. En kijk alleen maar naar de resultaten uit Israel wat vaccins kunnen doen.

Het komt goed.. echt! We zitten nu midden in het virusseizoen.. een hoop mensen zitten hoog in de paniek en angst en kunnen niet meer rationeel nadenken.

Adem in, adem uit en houd in je achterhoofd dat in de geschiedenis alle pandemieën zijn over gegaan.. zonder vaccin. :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 31 januari 2021 @ 00:13:09 #25
12221 Tijn