abonnement Unibet Coolblue
pi_197685818


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197685826
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Toch worden er nog steeds veel te veel mensen op de IC opgenomen:

[ afbeelding ]
Ik hoop oprecht dat hier het 'wacht maar over twee weken' mantra van toepassing is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 14:55:56 #3
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197685836
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:49 schreef zoost het volgende:

[..]

Dit vaccin werkt dus met name voor mensen die het niet nodig hebben. Zulke producten wil ik ook graag in de markt zetten. Wifi voor mensen zonder mobiel / laptop.
Naja, hoevaak je wel niet reclames van producten in your face krijgt waar je never nooit wat mee kan of wilt....

- Maandverband reclame als je een man bent.
- Baby luier reclame, als je geen kinderwens hebt :W
- Nieuwe auto reclame als je never nooit een nieuwe auto uit een showroom van plan bent te kopen
- Dating apps reclame als je happy bent met je partner en dus niet aan vreemdgaan denkt ;)
- Anti rimpel creme's voor wijven die vinden dat ze een ouwe kop krijgen, als man zijnde die gewoon sexy oud wordt.

Need I go on? *)
pi_197685838
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De maatregel wordt, indien verlenging nodig geacht wordt, opnieuw voorgelegd aan de TK, die daar ook actief mee in moet stemmen.
Ja de wet vervalt op 10 februari en er zal een nieuwe stemming moeten komen. Maar Rutte kan daar geen toezegging op doen. En heeft dat volgens mij ook niet letterlijk gedaan. Hij heeft wel valse hoop gecreerd door daarop te speculeren.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197685866
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Naja, hoevaak je wel niet reclames van producten in your face krijgt waar je never nooit wat mee kan of wilt....

- Maandverband reclame als je een man bent.
- Baby luier reclame, als je geen kinderwens hebt :W
- Nieuwe auto reclame als je never nooit een nieuwe auto uit een showroom van plan bent te kopen
- Dating apps reclame als je happy bent met je partner en dus niet aan vreemdgaan denkt ;)
- Anti rimpel creme's voor wijven die vinden dat ze een ouwe kop krijgen, als man zijnde die gewoon sexy oud wordt.

Need I go on? *)
Ik krijg ook wel eens mailtjes " hebt u interesse in een penis-verlenging."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 28 januari 2021 @ 14:58:16 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197685873
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:00:22 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197685903
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zijn wel merkwaardige aantallen als Pfizer blijkbaar in dozen van duizend geleverd worden.
Pfizer levert verpakkingen met 195 flesjes. Voor de eerste leveringen is gerekend met 5 doses/flesje = 975 doses/verpakking. Latere leveringen zijn berekend op basis van 6 doses/flesje = 1170 doses/verpakking.
pi_197685908
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:57 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik krijg ook wel eens mailtjes " hebt u interesse in een penis-verlenging."
Dat maakt me dan wel weer nieuwsgierig naar jouw browsergeschiedenis. :)
pi_197685915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja de wet vervalt op 10 februari en er zal een nieuwe stemming moeten komen. Maar Rutte kan daar geen toezegging op doen. En heeft dat volgens mij ook niet letterlijk gedaan. Hij heeft wel valse hoop gecreerd door daarop te speculeren.
Valse hoop is ook wel wat overdreven. Het zou best kunnen dat ze er dan mee ophouden, er moet sowieso over gestemd gaan worden als het word verlengd, en kan dus ook in de kamer worden afgeschoten.

Ik zou het ook geen valse hoop vinden als je stelt dat tegen het eind van het jaar dit gedoe wel weer achter de rug kan zijn. Het is geen zekerheidje, maar wel een haalbare kaart.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197685916
quote:
Voor mensen die 10 hoog op een flatje wonen kan ik me dat best voorstellen. Voor jongeren die al 1 jaar veel sociale contacten moeten laten liggen ook. Hopelijk draait het snel terug naar 'normaal' wanneer alle maatregelen zijn opgeheven.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197685927
quote:
quote:
Van Amelsvoort heeft met 'veel emotie' gekeken naar de avondklokrellen van de afgelopen dagen, waar ook veel jongeren bij betrokken waren. Volgens de hoogleraar is het een combinatie van factoren waardoor de emotie bij jongeren hoog is. "De lockdown duurt te lang, ze hebben geen bezigheden omdat ze niet naar school hoeven en ze zitten in een levensfase waar ze de grens willen opzoeken. Maar het gedrag is niet goed te praten", benadrukt ze.
Ik geloof best dat er flink wat jongeren geestelijk in de knoei komen, maar dat zijn vrees ik niet de jongeren uit deze passage.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197685937
5000 of lager zal prima zijn gezien de positieve trend afgelopen weken.
pi_197685938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Valse hoop is ook wel wat overdreven. Het zou best kunnen dat ze er dan mee ophouden, er moet sowieso over gestemd gaan worden als het word verlengd, en kan dus ook in de kamer worden afgeschoten.

Ik zou het ook geen valse hoop vinden als je stelt dat tegen het eind van het jaar dit gedoe wel weer achter de rug kan zijn. Het is geen zekerheidje, maar wel een haalbare kaart.
Er zijn veel mensen (zoals ik hierboven ook al schrijf) die sociaal echt hard geraakt worden. Die mensen kijken uit naar elke vorm van versoepeling. Ik vind dat de overheid wat duidelijker mag zijn in de termijnen die ze voor ogen hebben. Ben gewoon realistisch en zeg dat je het niet weet. Maar zeg niet 'in principe' voor 2 weken.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197685939
quote:
Ik ben er ook bang voor ;(


Zou wel betekenen dat ik genoeg werk heb als ik mijn studie hopelijk over 2 jaar heb afgerond (Maatschappelijk werk en dienstverlening)

Ieder nadeel.. :')
And so the lion fell in love with the lamb
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:02:46 #15
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197685940
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:49 schreef zoost het volgende:

[..]

Dit vaccin werkt dus met name voor mensen die het niet nodig hebben. Zulke producten wil ik ook graag in de markt zetten. Wifi voor mensen zonder mobiel / laptop.
Nouja, top toch? We krijgen meer Pfizer, dus die kunnen aan mensen boven 65 gegeven worden. Dan kan AstraZeneca gegeven worden aan mensen onder 65 beginnend met mensen in een risicogroep. Janssen erbij en die kunnen tegelijkertijd gedaan worden.

Nog wel een voordeel, de meesten die onder 65 zijn zijn vrij mobiel en kunnen makkelijk naar een centrale locatie komen, dus daar kun je makkelijk prikken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197685980
quote:
Ik had het altijd al een goed idee gevonden om psychologen deel uit te laten maken van het OMT. Zeker nu. Je had een crisisteam nodig in het begin, maar na verloop van tijd heb je veel meer mensen nodig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197685989
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:46 schreef miss_sly het volgende:

On the other hand, vandaag kozen ze de eindmusical voor hun groep. En het doet met toch pijn dat het zo'n rare tijd is voor ze. Het had zo anders moeten zijn.
Dat heb ik ook. Er is geen legendarisch laatste kamp bijvoorbeeld. Hij mist iets waar hij al jaren naartoe leeft omdat het het hoogtepunt is van zijn basisschool. Gelukkig heeft hij er zelf weinig last van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197685999
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, top toch? We krijgen meer Pfizer, dus die kunnen aan mensen boven 65 gegeven worden. Dan kan AstraZeneca gegeven worden aan mensen onder 65 beginnend met mensen in een risicogroep. Janssen erbij en die kunnen tegelijkertijd gedaan worden.

Nog wel een voordeel, de meesten die onder 65 zijn zijn vrij mobiel en kunnen makkelijk naar een centrale locatie komen, dus daar kun je makkelijk prikken.
Precies, en we verliezen als het het minst goede is ook minder aan het feit dat dit de enige is die ruim een miljard wil leveren aan covax dit jaar. Zou kut zijn als de beste vaccins geexporteerd zouden worden naar Afrika. (Daar gaan ze wel proberen ze aan ouderen te geven though. Duimen dat het iets doet maar en laten we hier vooral pfizer en Moderna blijven gebruiken daarvoor 😄)
#WeesGeenWhales
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:07:14 #19
14505 OProg
A Life in Music
pi_197686011
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik had het altijd al een goed idee gevonden om psychologen deel uit te laten maken van het OMT. Zeker nu. Je had een crisisteam nodig in het begin, maar na verloop van tijd heb je veel meer mensen nodig.
Dat is ook omdat er heel veel winst te halen valt met de benvloeding van menselijk gedrag. Dat is gewoon een aparte tak van sport. En dat is meer dan her en der borden met #SAMEN en #HOUVOL neerzetten en "Anderhalve meter afstand" op de grond laten kalken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197686012
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik had het altijd al een goed idee gevonden om psychologen deel uit te laten maken van het OMT. Zeker nu. Je had een crisisteam nodig in het begin, maar na verloop van tijd heb je veel meer mensen nodig.
Sterker nog dat riepen omt leden ook mnden terug al. Maar nee...
#WeesGeenWhales
pi_197686026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:02 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen (zoals ik hierboven ook al schrijf) die sociaal echt hard geraakt worden. Die mensen kijken uit naar elke vorm van versoepeling. Ik vind dat de overheid wat duidelijker mag zijn in de termijnen die ze voor ogen hebben. Ben gewoon realistisch en zeg dat je het niet weet. Maar zeg niet 'in principe' voor 2 weken.
Dat is 'politieks' voor sowieso 2 weken en als het tegen zit misschien langer. In principe word vaak gebruikt om aan te geven dat het wel de bedoeling is maar dat de werkelijkheid weerbarstig kan zijn, er is een redelijke kans dat het anders kan zijn.

Dat is het nadeel van onzekerheid. Als je zeker weet dat het 2 weken duurt kun je het stellig verkopen. Als je geen enkel idee hebt geef je ook geen termijn. Als je een redelijk vermoeden hebt geef je een tijd die het waarschijnlijk minimaal zal duren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197686032
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Er is geen legendarisch laatste kamp bijvoorbeeld. Hij mist iets waar hij al jaren naartoe leeft omdat het het hoogtepunt is van zijn basisschool. Gelukkig heeft hij er zelf weinig last van.
Volgend jaar inhalen?
#WeesGeenWhales
pi_197686051
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Volgend jaar inhalen?
Dat werkt gewoonweg niet. Is gewoon niet hetzelfde als je al op de middelbare hebt gezeten en daar nieuwe vrienden hebt opgedaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197686057
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Volgend jaar inhalen?
Groep 8 rond je maar n keer af. Evenzeer doe je doorgaans maar n keer eindexamen en heb je n introductieperiode van je vervolgonderwijs. Zo gaat er voor veel jongeren dus iets verloren. Het is geen grote ramp, maar het is wel sneu.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197686059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Sterker nog dat riepen omt leden ook mnden terug al. Maar nee...
Jaap van Dissel wou het niet. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197686063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik had het altijd al een goed idee gevonden om psychologen deel uit te laten maken van het OMT. Zeker nu. Je had een crisisteam nodig in het begin, maar na verloop van tijd heb je veel meer mensen nodig.
Waarom? Dat kan het kabinet toch ook doen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197686085
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik had het altijd al een goed idee gevonden om psychologen deel uit te laten maken van het OMT. Zeker nu. Je had een crisisteam nodig in het begin, maar na verloop van tijd heb je veel meer mensen nodig.
Daar ben ik het mee eens. Natuurlijk is de volksgezondheid heel erg belangrijk, maar mijns inziens hoort daar ook geestelijke volksgezondheid bij. Wat heb je aan het redden van 10.000 85+ers als er hierna nog jarenlang 100.000 jongeren/volwassenen hier nog last van gaan hebben. Het is niet zo dat de kosten voor de geestelijke gezondheidszorg van deze mensen opeens gratis is. Laat staan of er genoeg capaciteit aan hulpverleners hiervoor is. En de gevolgen zijn groot als deze mensen straks niet geholpen kunnen worden -O-.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_197686087
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:07 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is ook omdat er heel veel winst te halen valt met de benvloeding van menselijk gedrag. Dat is gewoon een aparte tak van sport. En dat is meer dan her en der borden met #SAMEN en #HOUVOL neerzetten en "Anderhalve meter afstand" op de grond laten kalken.
Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van die gedragsunit van het RIVM. Beetje enquteren onder de bevolking met surveys en dan daaruit bepaalde gedragingen concluderen, vervolgens er niets mee doen, en dan de overheid maar leuzen laten roepen als "hou vol!", "samen", blablabla. Dat zijn toch geen sociologen man...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197686089
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jaap van Dissel wou het niet. :')
Dat snap ik, het kabinet staat vrij om naast het omt ander advies in te winnen. Alles onder het omt scharen is onoverzichtelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:11:28 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197686091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom? Dat kan het kabinet toch ook doen?
Het kabinet heeft geen verstand van epidemiologie, maar ook niet van gedragspsychologie. Als je die wetenschappers niet in het OMT wil hebben, dan moet je ze een andere prominente plek geven. Dat is niet gebeurd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:11:41 #31
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197686095
Wow, ik ben normaal niet van de Twitterdumps. Maar deze mevrouw is echt goed MAD. :D

twitter
pi_197686097
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jaap van Dissel wou het niet. :')
en wat hadden die kunnen toevoegen dan? Dat naast een rapport met een R0 verwachting voor een maatregel er ook een geestelijk impact analyse naast komt te staan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197686099
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat hier het 'wacht maar over twee weken' mantra van toepassing is.
Ik verwacht het niet, want het aantal ziekenhuisopnames is al een tijdje aan het dalen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686103
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wow, ik ben normaal niet van de Twitterdumps. Maar deze mevrouw is echt goed MAD. :D

[ twitter ]
Het mooiste is de opdruk op haar shirt _O-.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197686118
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja de wet vervalt op 10 februari en er zal een nieuwe stemming moeten komen. Maar Rutte kan daar geen toezegging op doen. En heeft dat volgens mij ook niet letterlijk gedaan. Hij heeft wel valse hoop gecreerd door daarop te speculeren.
Hij heeft volgens mij gezegd dat ls er versoepeld kan worden, de avondklok de eerste maatregel is die eraf gehaald wordt (wellicht naast het openen van PO/KDV).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom? Dat kan het kabinet toch ook doen?
Hebben ze geen verstand van. Ten minste, als dat jou beeld is van sociologie dan is dat veel te simpel. Alfa wetenschap is een hele andere tak van sport.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197686122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van die gedragsunit van het RIVM. Beetje enquteren onder de bevolking met surveys en dan daaruit bepaalde gedragingen concluderen, vervolgens er niets mee doen, en dan de overheid maar leuzen laten roepen als "hou vol!", "samen", blablabla. Dat zijn toch geen sociologen man...
Waarom denk je dat er niks mee gedaan wordt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197686134
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jaap van Dissel wou het niet. :')
Met goede redenen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hebben ze geen verstand van. Ten minste, als dat jou beeld is van sociologie dan is dat veel te simpel. Alfa wetenschap is een hele andere tak van sport.
Daarom kan het kabinet ook psychologen inhuren voor advies.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197686142
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wow, ik ben normaal niet van de Twitterdumps. Maar deze mevrouw is echt goed MAD. :D

[ twitter ]
Oh, nu ben ik helemaal overtuigd!

Is het niet in Amerika de trend dat je dit doet tijdens het autorijden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:14:13 #41
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197686144
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij heeft volgens mij gezegd dat ls er versoepeld kan worden, de avondklok de eerste maatregel is die eraf gehaald wordt (wellicht naast het openen van PO/KDV).
Ik dacht juist dat het heropenen van de scholen als eerste aan de beurt was.

Misschien doen ze het wel allebei tegelijk. Weten we nog niet wat wel werkt en wat niet :')
pi_197686151
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wow, ik ben normaal niet van de Twitterdumps. Maar deze mevrouw is echt goed MAD. :D

[ twitter ]
Onderliggend brabants lijden @Lenny_Leonard
pi_197686154
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wow, ik ben normaal niet van de Twitterdumps. Maar deze mevrouw is echt goed MAD. :D

[ twitter ]
:D

Vooral dat einde: :( :( :( :( Doei. :( :( Fijne avond! :)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:14:55 #44
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197686156
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wow, ik ben normaal niet van de Twitterdumps. Maar deze mevrouw is echt goed MAD. :D

[ twitter ]
En GeLoOf MiJ mAaR dAt HeT zO iS!1!!!1!

Maar natuurlijk, ik geloof het direct.

:') :') :')
pi_197686158
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het heropenen van de scholen als eerste aan de beurt was.

Misschien doen ze het wel allebei tegelijk. Weten we nog niet wat wel werkt en wat niet :')
Ik denk ook dat de scholen voorrang hebben (daarom 'naast openen PO/KDV'). Schoolsluiting heeft een veel grotere impact dan een avondklok. Helaas zowel positief als negatief.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:15:16 #46
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197686160
Cijfers vorige week donderdag? :@
pi_197686162
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Groep 8 rond je maar n keer af. Evenzeer doe je doorgaans maar n keer eindexamen en heb je n introductieperiode van je vervolgonderwijs. Zo gaat er voor veel jongeren dus iets verloren. Het is geen grote ramp, maar het is wel sneu.
Snap ik, maar je kan toch alsnog een leuk kamp houden?
#WeesGeenWhales
pi_197686168
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het kabinet heeft geen verstand van epidemiologie, maar ook niet van gedragspsychologie. Als je die wetenschappers niet in het OMT wil hebben, dan moet je ze een andere prominente plek geven. Dat is niet gebeurd.
Waarom dan jaap de schuld geven als het kabinet ook die keuze niet heeft gemaakt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197686169
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:15 schreef Zwansen het volgende:
Cijfers vorige week donderdag? :@
Vorig week donderdag: 5.774
pi_197686171
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:15 schreef Zwansen het volgende:
Cijfers vorige week donderdag? :@
Iets van 5800.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:15:57 #51
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197686177
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wow, ik ben normaal niet van de Twitterdumps. Maar deze mevrouw is echt goed MAD. :D

[ twitter ]
Dus daarom rijden die gastjes in die dure auto's omdat ze betaald worden door George Soros?
pi_197686181
twitter
pi_197686191
Vorige week: 5774
Vandaag: 4740
pi_197686195
quote:
Netjes!!!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197686198
Daling van 1000. Zeer netjes!
pi_197686199
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef zalkc het volgende:

[..]

en wat hadden die kunnen toevoegen dan? Dat naast een rapport met een R0 verwachting voor een maatregel er ook een geestelijk impact analyse naast komt te staan?
Laat maar, je hebt geen verstand van gedragswetenschappen en sociologie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197686201
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wow, ik ben normaal niet van de Twitterdumps. Maar deze mevrouw is echt goed MAD. :D

[ twitter ]
Dat is toch die mevrouw die kwaad was op de Jumbo omdat ze als longpatint een mondkapje op moest?
  Redactie Games donderdag 28 januari 2021 @ 15:16:56 #58
181272 crew  Noppie2000
pi_197686202
Weer geen 5K _O_
pi_197686204
1000 minder dan vorige week *O*

Polonaise in de kroegen *O*
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197686208
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarom kan het kabinet ook psychologen inhuren voor advies.
Die zullen vast adviseren dat het mentaal niet gezond is om allerlei mensen in je omgeving (dodelijk) ziek te zien worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:17:14 #62
14505 OProg
A Life in Music
pi_197686217
Prettig. :)

En eeeeeh, die Twitter van hierboven. :') :') :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197686222
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Laat maar, je hebt geen verstand van gedragswetenschappen en sociologie.
Sociologie is geen gedragswetenschap? :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  User die overal opduikt 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 15:17:30 #64
186611 Haags
pi_197686223
Hatseflats *O*
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:17:32 #65
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197686224
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:16 schreef Noordzijde het volgende:
Daling van 1000. Zeer netjes!
Dit ja ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197686228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Snap ik, maar je kan toch alsnog een leuk kamp houden?
Het introductiekamp van je nieuwe school misschien. Het leven gaat door.

Ik hoop dat mijn kinderen later ook met warmte en trots op deze periode terugkijken. Er was een wereldwijde crisis, maar we hebben het gezellig gehad en zijn er samen goed doorheen gekomen. Ook dat is een leerrijke ervaring.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197686233
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wow, ik ben normaal niet van de Twitterdumps. Maar deze mevrouw is echt goed MAD. :D

[ twitter ]
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wow, ik ben normaal niet van de Twitterdumps. Maar deze mevrouw is echt goed MAD. :D

[ twitter ]
Als SOROS genoemd wordt weet je dat je goed zit. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:17:58 #68
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197686239
Woooow heerlijke daling :D
pi_197686245
Daling mooizo *O*
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197686249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Laat maar, je hebt geen verstand van gedragswetenschappen en sociologie.
Ik vraag je om de toegevoegde waarde, hoe zie je het voor je?
Maar goed, oh grote intelligentie godheid. Ontneem de wereld uw kennis maar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197686256
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het mooiste is de opdruk op haar shirt _O-.
Wat staat er?

Chill till.... ?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_197686261
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die zullen vast adviseren dat het mentaal niet gezond is om allerlei mensen in je omgeving (dodelijk) ziek te zien worden.
Dus dan heeft psychologen in het omt zetten toch geen zin?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 januari 2021 @ 15:19:06 #73
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197686262
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:17 schreef alpeko het volgende:
Ik bespeur hier wel degelijk een toenemende daling
Mijn eerste indruk klopt dit ja. Het dagcijfer zou op basis van de trend hoger moeten zijn. Dus dat is vandaag goed nieuws!
pi_197686273
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sociologie is geen gedragswetenschap? :')
Gedragswetenschap valt onder sociologie. Het wordt een veel breder probleem dan alleen gedrag.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197686278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:18 schreef Salina het volgende:

[..]

Wat staat er?

Chill till.... ?
Ik denk till noon maar dat er berhaupt chill staat is goud.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197686310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus dan heeft psychologen in het omt zetten toch geen zin?
In het OMT snap ik wel waarom Van Dissel (& co?) de overweging gemaakt heeft dat het nu al lastig genoeg is een consensus te bereiken.

Dan zou ik eerder de positie van de gedragsunit prominenter naar voren laten komen, maar volgens mij vraagt het kabinet ook soms rechtstreeks advies aan die unit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686315
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:19 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Mijn eerste indruk klopt dit ja. Het dagcijfer zou op basis van de trend hoger moeten zijn. Dus dat is vandaag goed nieuws!
Ik had voor komende dagen 5k staan... vr en za waren vorige week redelijk in lijn met de do. Dat zou positief zijn als dat komende dagen idd zo is. Liefst nog iets verder omlaag natuurlijk.
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:22:03 #78
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197686327
Opvallend genoeg zie ik nog geen tweets van Marino en Yorick over de cijfers.
pi_197686330
Tijd om bepaalde sectoren weer open te gooien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197686331
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Gedragswetenschap valt onder sociologie. Het wordt een veel breder probleem dan alleen gedrag.
En dan tegen anderen zeggen dat ze geen kaas gegeten hebben van gedragswetenschappen. 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686335
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:16 schreef Noordzijde het volgende:
Vorige week: 5774
Vandaag: 4740
Dit gaat nu veel te snel zo. Hebben we het nog wel onder controle?
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:22:26 #82
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197686336
Ohja ik had nog niet gereageerd op de cijfers! Aangezien ik geen passend blij gifje mag plaatsen zeg ik maar heel bescheiden:

Joepie. Mooie cijfers. c_/
pi_197686348
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In het OMT snap ik wel waarom Van Dissel (& co?) de overweging gemaakt heeft dat het nu al lastig genoeg is een consensus te bereiken.

Dan zou ik eerder de positie van de gedragsunit prominenter naar voren laten komen, maar volgens mij vraagt het kabinet ook soms rechtstreeks advies aan die unit.
Dat is geen antwoord op mijn vraag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage donderdag 28 januari 2021 @ 15:23:19 #84
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197686352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:22 schreef Momo het volgende:
Opvallend genoeg zie ik nog geen tweets van Marino en Yorick over de cijfers.
Nee ben allemaal aan het refreshen -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_197686353
Totaal aantal besmettingen: 4679

Gemeentes met +25 besmettingen:
205 Amsterdam
143 Rotterdam
103 Eindhoven
91 's-Gravenhage
77 Tilburg
74 Almere
60 Utrecht
58 Helmond
56 Zaanstad
53 Purmerend
49 Maastricht
47 Hoorn
46 Haarlemmermeer
44 Katwijk
38 Amersfoort
37 Alkmaar
36 Westland
35 Nissewaard
35 Breda
34 Altena
33 Sdwest-Frysln
33 Groningen
33 Enschede
32 Ede
32 Venlo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmettingen
69 gemeentes met 2-4 besmettingen
100 gemeentes met 5-9 besmettingen
72 gemeentes met 10-14 besmettingen
27 gemeentes met 15-19 besmettingen
27 gemeentes met 20-24 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197686372
Helaas nog altijd te hoog voor enige vorm van versoepelingen ben ik bang. Wordt pas maart, wat jullie?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  User die overal opduikt 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 15:24:34 #87
186611 Haags
pi_197686374
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:23 schreef _serial_ het volgende:
Totaal aantal besmettingen: 4679

Gemeentes met +25 besmettingen:
205 Amsterdam
143 Rotterdam
103 Eindhoven
91 's-Gravenhage
77 Tilburg
74 Almere
60 Utrecht
58 Helmond
56 Zaanstad
53 Purmerend
49 Maastricht
47 Hoorn
46 Haarlemmermeer
44 Katwijk
38 Amersfoort
37 Alkmaar
36 Westland
35 Nissewaard
35 Breda
34 Altena
33 Sdwest-Frysln
33 Groningen
33 Enschede
32 Ede
32 Venlo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmettingen
69 gemeentes met 2-4 besmettingen
100 gemeentes met 5-9 besmettingen
72 gemeentes met 10-14 besmettingen
27 gemeentes met 15-19 besmettingen
27 gemeentes met 20-24 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Den Haag daalt naar plek 4 *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_197686380
Op hoeveel verschil zitten we nu als je naar de weekcijfers kijkt?
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:25:07 #89
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197686383
31 - Vijfheerenlanden

Mmmmm mijn gemeente staat nog wel hoog, is maar een kleine gemeente, Nijmegen heeft er ook 31 en die hebben al 3X meer inwoners. Moet nog aan gesleuteld worden dus! :P
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:25:27 #90
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197686390
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:22 schreef dick_laurent het volgende:
Ohja ik had nog niet gereageerd op de cijfers! Aangezien ik geen passend blij gifje mag plaatsen zeg ik maar heel bescheiden:

Joepie. Mooie cijfers. c_/
RIP alle leuke toepassende gifs :'( ;)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197686395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Helaas nog altijd te hoog voor enige vorm van versoepelingen ben ik bang. Wordt pas maart, wat jullie?
Begin februari gaat er hooguit iets gebeuren met scholen en avondklok. Dan duurt het minimaal nog 2 (waarschijnlijk 3) weken, voordat er berhaupt weer gekeken gaat worden.

Dus ja, maart.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686404
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Helaas nog altijd te hoog voor enige vorm van versoepelingen ben ik bang. Wordt pas maart, wat jullie?
Als het op deze voet door gaat zit je volgende week mogelijk al op die 3600. Neem aan dat ze dan wel naar scholen gaan kijken.
pi_197686405
Ik ben blij dat van alle gemeentes in de buurt, ik er slechts ntje in de dagelijkse lijst van _serial_ terug zie :D
pi_197686408
Laagste zevendaagse gemiddelde sinds oktober?
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:26:28 #95
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197686411
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Helaas nog altijd te hoog voor enige vorm van versoepelingen ben ik bang. Wordt pas maart, wat jullie?
Ik denk dat in februari de basisscholen wel weer open gaan, die vinden ze te belangrijk. Avondklok zal ook wel weg vallen; al zie ik dat pas na de scholen gebeuren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197686412
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Helaas nog altijd te hoog voor enige vorm van versoepelingen ben ik bang. Wordt pas maart, wat jullie?
Als je onder versoepelingen ook gewoon basisscholen open en avondklok foetsie verstaat: nee.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197686421
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dan tegen anderen zeggen dat ze geen kaas gegeten hebben van gedragswetenschappen. 8)7
Ik weet niet of ik @Discombobulate goed begrijp, maar ik denk dat hij probeert te zeggen dat een deel van de sociologie zich met menselijk gedrag bezighoudt en een deel met kwesties op meso- en macroniveau. Dat wil niet zeggen dat menselijk gedrag niet vanuit andere disciplines wordt bestudeerd (denk aan psychologie en pedagogiek).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:27:16 #98
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197686426
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:22 schreef zoost het volgende:

[..]

Dit gaat nu veel te snel zo. Hebben we het nog wel onder controle?
Dit ligt natuurlijk volledig aan het GGD datalek en dat mensen zich niet meer laten testen, dat begrijp je wel.

/sarcasm - Maar ik verwacht volledig dat die opmerking voorbij gaat komen :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197686429
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laagste zevendaagse gemiddelde sinds oktober?
Sowieso halvering vanaf half december ondanks de Britse variant des doods
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:27:28 #100
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197686431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Helaas nog altijd te hoog voor enige vorm van versoepelingen ben ik bang. Wordt pas maart, wat jullie?
Ah een beetje negativiteit in dit topic. Bedankt. Ik miste het al.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197686434
twitter
pi_197686441
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je onder versoepelingen ook gewoon basisscholen open en avondklok foetsie verstaat: nee.
Vraag is: gaat men de scholen open gooien voor 1 week (want voorjaarsvakantie).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:27:41 #103
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197686443
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat in februari de basisscholen wel weer open gaan, die vinden ze te belangrijk. Avondklok zal ook wel weg vallen; al zie ik dat pas na de scholen gebeuren.
Ja... Waar blijft verdomme trouwens nou eens dat onderzoek en vooral de conclusie betreft de besmettelijkheid van kleine kids, en met name ook de Britse variant & kids. :?
Dat moet eerst toch eens duidelijk worden lijkt mij?
pi_197686450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik @:Discombobulate goed begrijp, maar ik denk dat hij probeert te zeggen dat een deel van de sociologie zich met menselijk gedrag bezighoudt en een deel met kwesties op meso- en macroniveau. Dat wil niet zeggen dat gedrag niet vanuit andere disciplines wordt bestudeerd (denk aan psychologie en pedagogiek).
Sociologie is gewoon een gedragswetenschap (en niet vice versa), of je dat nou op micro-/meso-/macroniveau bestudeert.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:28:28 #105
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197686451
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja... Waar blijft verdomme trouwens nou eens dat onderzoek en vooral de conclusie betreft de besmettelijkheid van kleine kids, en met name ook de Britse variant & kids. :?
Van het RIVM zelf daar nog geen onderzoek van gezien wel van de "Britse RIVM"
pi_197686467
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vraag is: gaat men de scholen open gooien voor 1 week (want voorjaarsvakantie).
In Noord is het voor 2 weken.

Denk wel dat ze een gevoel hebben van 'iedere week telt'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686469
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ah een beetje negativiteit in dit topic. Bedankt. Ik miste het al.
Niet negatief bedoelt hoor, eerder realistisch. Het gaat namelijk echt de goede kant op.. maar dit weekend overleg voor dinsdag dusja..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:29:44 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197686472
En de DALING!

Ik heb mijn barkruk in de lokale kroeg al gereserveerd hoor!
pi_197686474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vraag is: gaat men de scholen open gooien voor 1 week (want voorjaarsvakantie).
Misschien nemen ze dat wel mee, maar dat heeft dan weinig met de cijfers te maken. Zeker in het zuiden, waar de vakantie een week eerder valt (en er dus letterlijk is op het moment dat ze misschien weer open zouden kunnen).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197686481
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vraag is: gaat men de scholen open gooien voor 1 week (want voorjaarsvakantie).
Het is 2 weken dacht ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197686483
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Helaas nog altijd te hoog voor enige vorm van versoepelingen ben ik bang. Wordt pas maart, wat jullie?
scholen en avondklok in feb....contactberoepen/winkels in maart ?
horeca april/mei ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:31:08 #112
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197686492
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja... Waar blijft verdomme trouwens nou eens dat onderzoek en vooral de conclusie betreft de besmettelijkheid van kleine kids, en met name ook de Britse variant & kids. :?
Dat moet eerst toch eens duidelijk worden lijkt mij?
Denk dat het probleem vooral is dat er zoveel tegenstrijdige onderzoeken zijn. Ik weet het zelf zo ondertussen ook niet meer. De ene keer hoor je ergens dat het allemaal wel mee valt bij kinderen; andere keer weer wat anders. Onderwijs is voor het kabinet zo belangrijk dat ik denk dat ze dat risico wel willen nemen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 januari 2021 @ 15:31:12 #113
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197686493
Ik denk dat de ziekenhuizen ook leger moeten zijn voor versoepelingen.

Als je in maart naar een restaurant kan mag je in je handen knijpen.
pi_197686497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is 2 weken dacht ik.
Ah ja, je hebt gelijk. Noord en midden twee weken en zuid dan n week. Dan gaan ze het wel doen, denk ik.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:32:00 #115
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197686506
Positief getest: 4.740
Totaal: 966.252 (+4.659 ivm -81 corr.)

Perc. positief 22 jan - 24 jan: 11,4%

Opgenomen: 186
Huidig: 1.595 (-53)

Opgenomen op IC: 29
Huidig: 645 (-6)

Overleden: 85
Totaal: 13.816
pi_197686513
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:32:31 #117
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197686518
Valt mij nu ook op dat we bijna 1 miljoen positief geteste mensen hebben.
pi_197686520
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

scholen en avondklok in feb....contactberoepen/winkels in maart ?
horeca april/mei ?
Evenementen juni, oud normaal juli. Gezien de nu zwart op wit ingeroosterde "Fase Vijf" aka "het gezeik is over" in combinatie met die startdatum voor 1 juli voor het garantiefonds vermoed ik dat dat de planning is van het kabinet. 😄
#WeesGeenWhales
pi_197686526
pi_197686528
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:33:04 #121
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197686529
pi_197686530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Evenementen juni, oud normaal juli. Gezien de nu zwart op wit ingeroosterde "Fase Vijf" aka "het gezeik is over" in combinatie met die startdatum voor 1 juli voor het garantiefonds vermoed ik dat dat de planning is van het kabinet. 😄
Dit lijkt me een tikje voorbarig :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197686531
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:33:24 #124
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197686537
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Denk dat het probleem vooral is dat er zoveel tegenstrijdige onderzoeken zijn. Ik weet het zelf zo ondertussen ook niet meer. De ene keer hoor je ergens dat het allemaal wel mee valt bij kinderen; andere keer weer wat anders. Onderwijs is voor het kabinet zo belangrijk dat ik denk dat ze dat risico wel willen nemen.
Hmm ja. Wel mooi naadje als je in het onderwijs werkt, of de opvang, zoals mijn vrouw en dus in dat geval elke dag omringd staat door tientallen kinderen.... niet wetend hoeveel risico je loopt :{
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:33:42 #125
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197686543
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:31 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik denk dat de ziekenhuizen ook leger moeten zijn voor versoepelingen.

Als je in maart naar een restaurant kan mag je in je handen knijpen.
Dit ook ja.

Ze vonden zelfs dat ze de vorige keer (lente 2020) te snel hadden versoepeld (niet mee eens overigens; het enige wat ze hebben nagelaten was dat ze in de herfst te laat ingrepen en in de zomer dingen hadden afgeschaald..) en toen gebeurden die versoepelingen pas bij veel lagere cijfers. Gok dat dat nog wel even wachten word. Behalve voor de scholen en de avondklok.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hmm ja. Wel mooi naadje als je in het onderwijs werkt, of de opvang, zoals mijn vrouw en dus in dat geval elke dag omringd staat door tientallen kinderen.... niet wetend hoeveel risico je loopt :{
Ja, lijkt me niet bepaald fijn om in de onzekerheid te moeten werken..beetje een proefkonijn
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197686544
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sociologie is gewoon een gedragswetenschap (en niet vice versa), of je dat nou op micro-/meso-/macroniveau bestudeerd.
Nee, sociologie is niet uitsluitend een gedragswetenschap. Faculteiten waarin sociologie is ondergebracht krijgen doorgaans namen als 'gedrag en maatschappij' of 'gedrags- en sociale wetenschappen'. Zeker een deel van de sociologie is nauw verbonden met de geesteswetenschappen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:34:25 #127
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197686553
pi_197686558
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Sowieso halvering vanaf half december ondanks de Britse variant des doods
Kroegen open?
pi_197686562
Ik blijf het herhalen. Als we dit tempo houden dan zouden we juist nu ervoor moeten kiezen om dit nog even een aantal weken vol te houden. Met zo min mogelijk besmettingen de lente in en dan BIERENNNNN.
pi_197686564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Evenementen juni, oud normaal juli. Gezien de nu zwart op wit ingeroosterde "Fase Vijf" aka "het gezeik is over" in combinatie met die startdatum voor 1 juli voor het garantiefonds vermoed ik dat dat de planning is van het kabinet. 😄
ben benieuwd wanneer we fatsoenlijk mogen reizen zonder een aso genoemd te worden :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197686568
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Denk dat het probleem vooral is dat er zoveel tegenstrijdige onderzoeken zijn. Ik weet het zelf zo ondertussen ook niet meer. De ene keer hoor je ergens dat het allemaal wel mee valt bij kinderen; andere keer weer wat anders.
Volgens mij zijn de berichten niet zo tegenstrijdig. Volgens is het vrij duidelijk dat:
- Jonge kinderen (< 12) minder vaak ziek worden n minder vaak besmettelijk zijn
- Oude kinderen (12–18) ook minder vaak ziek worden, maar wel besmettelijker zijn dan jonge kinderen (c.q. asymptomatische besmetters); dit loopt lineair op (dus bovenbouw is gevaarlijker dan onderbouw)

De conclusies die je daaraan verbindt (en bovenal: de consequenties) verschillen per persoon. Bv. gooi je de basisscholen open? Het is niet zo dat kinderen niemand kunnen besmetten (en is ook nooit gezegd). Wel is het zo dat de afweging is, omdat a) het besmettingsrisico kleiner is en b) de impact op de ontwikkeling groter is dan bij andere leeftijdsgroepen.

Bij middelbare scholen zie je dat de verhoudingen anders zijn waardoor de conclusie ook anders is (wel 1,5 meter, meer online/hybride etc.).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686571
pi_197686575
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit ook ja.

Ze vonden zelfs dat ze de vorige keer (lente 2020) te snel hadden versoepeld en toen gebeurden die versoepelingen pas bij veel lagere cijfers. Gok dat dat nog wel even wachten word. Behalve voor de scholen en de avondklok.
Hoeveel ziekenhuisbedden waren er toen ook weer bezet?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197686578
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Ik blijf het herhalen. Als we dit tempo houden dan zouden we juist nu ervoor moeten kiezen om dit nog even een aantal weken vol te houden. Met zo min mogelijk besmettingen de lente in en dan BIERENNNNN.
mee eens maar lastige keuze
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:36:12 #135
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197686586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Ik blijf het herhalen. Als we dit tempo houden dan zouden we juist nu ervoor moeten kiezen om dit nog even een aantal weken vol te houden. Met zo min mogelijk besmettingen de lente in en dan BIERENNNNN.
Dit heb ik ook een beetje hoor. :@ Beter dan met 5000 besmettingen weer dingen opgooien, dat het dan weer stijgt en we in maart weer moeten verstrengen. Laat het maar even door dalen. Avondklok en scholen misschien wel eerder weer los laten gezien de grote gevolgen.
pi_197686587
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Ik blijf het herhalen. Als we dit tempo houden dan zouden we juist nu ervoor moeten kiezen om dit nog even een aantal weken vol te houden. Met zo min mogelijk besmettingen de lente in en dan BIERENNNNN.
Naar hoeveel besmettingen wil je toe werken?
pi_197686591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:34 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Werd toen in Rotterdam niet iedereen en z'n moeder getest of is dat nu pas?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197686595
quote:
nog maar 12 miljoen te gaan
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:37:18 #139
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197686602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Werd toen in Rotterdam niet iedereen en z'n moeder getest of is dat nu pas?
Lansingerland valt daar onder volgens mij ja :Y
pi_197686603
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
Zeker een deel van de sociologie is nauw verbonden met de geesteswetenschappen.
Letterlijk ieder vakgebied is op den duur nauw verbonden met de geesteswetenschappen...

Maar goed, niet de plek hier.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686604
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit heb ik ook een beetje hoor. :@ Beter dan met 5000 besmettingen weer dingen opgooien, dat het dan weer stijgt en we in maart weer moeten verstrengen. Laat het maar even door dalen. Avondklok en scholen misschien wel eerder weer los laten gezien de grote gevolgen.
Ja voordeel van langer regels achter elkaar is ook dat je eraan kunt wennen, je leven wat anders kan inrichten en dat het wel weer ok is. Ik vind vooral de overgang naar minder mogelijkheden vervelend.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:38:09 #142
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197686611
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hoeveel ziekenhuisbedden waren er toen ook weer bezet?
Ik weet het zo niet, maar als ik het me goed herinner ging dat eerder om tientallen. Aantal besmettingen per dag lagen ook nog lager volgens mij.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197686613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:14 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Onderliggend brabants lijden @:lenny_leonard
Dit is geen Tilburgs. Ik heb hier niks mee te maken.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:38:42 #144
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197686622
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Valse hoop is ook wel wat overdreven. Het zou best kunnen dat ze er dan mee ophouden, er moet sowieso over gestemd gaan worden als het word verlengd, en kan dus ook in de kamer worden afgeschoten.

Ik zou het ook geen valse hoop vinden als je stelt dat tegen het eind van het jaar dit gedoe wel weer achter de rug kan zijn. Het is geen zekerheidje, maar wel een haalbare kaart.
Een ding; als het nog een keer verlengd wordt, kan de Tweede Kamer er niet meer over stemmen, want na 12 februari zijn ze tot de verkiezingen met reces...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:39:10 #145
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197686629
quote:
1.3 miljoen vaccins geleverd houdt in dat er 650k mensen gevaccineerd kunnen worden. Of als de tweede prik van die eerste 200.000 er nog vanaf moeten dat er 550k mensen gevaccineerd kunnen worden.

Ook al gaat het niet heel snel, dat kan nog steeds ontzettend helpen in de ziekenhuizen :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197686635
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze vonden zelfs dat ze de vorige keer (lente 2020) te snel hadden versoepeld (niet mee eens overigens; het enige wat ze hebben nagelaten was dat ze in de herfst te laat ingrepen en in de zomer dingen hadden afgeschaald..) en toen gebeurden die versoepelingen pas bij veel lagere cijfers.
Ze vonden juist dat er laat versoepeld werd. Ze gingen nu juist kijken of er niet eerder versoepeld had kunnen worden. Het probleem zat 'm niet zozeer in het moment dat er versoepeld werd, maar dat er te veel versoepeld werd, waardoor de urgentie als een pudding in elkaar zakte.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:39:42 #147
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197686637
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Letterlijk ieder vakgebied is op den duur nauw verbonden met de geesteswetenschappen...

Maar goed, niet de plek hier.
Alles valt terug op filosofie toch?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197686647
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit lijkt me een tikje voorbarig :D.
Ik zeg dat ik denk dat de planning is. Je hebt gelezen van de uitgelekte Nota en de magische Fase Vijf neem ik aan?
#WeesGeenWhales
pi_197686648
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Lansingerland valt daar onder volgens mij ja :Y
Ah yes, Rotterdam is deze week pas.
Maar als ik het goed zie is deze kaart opgesplitst in de GGD regio's inderdaad en dan valt Lansingerland onder Rijnmond. Interessant :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:40:19 #150
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197686649

Mooi dat dit ook de goede kant op gaat! Is toch wel de plek waar de gevolgen van besmettingen het grootst zijn.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:40:59 #151
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197686656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ze vonden juist dat er laat versoepeld werd. Ze gingen nu juist kijken of er niet eerder versoepeld had kunnen worden. Het probleem zat 'm niet zozeer in het moment dat er versoepeld werd, maar dat er te veel versoepeld werd, waardoor de urgentie als een pudding in elkaar zakte.
Dan herinner ik het me verkeerd. Ik meen me een uitspraak van Hugo of Rutte te herinneren waarin werd gezegd dat ze achteraf gezien te vroeg hadden versoepeld. Maar ze zullen dan wel bedoeld hebben dat ze te snel te veel hadden versoepeld.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197686661
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:39 schreef zalkc het volgende:

[..]

Alles valt terug op filosofie toch?
En uiteindelijk valt de filosofie ook weer terug op lingistiek (of taalfilosofie). Het is maar net hoe ver je het doorvoert. Maar goed, om nou te zeggen dat geneeskunde een geesteswetenschap is, omdat medische ethiek een filosofische grondslag heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686662
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit heb ik ook een beetje hoor. :@ Beter dan met 5000 besmettingen weer dingen opgooien, dat het dan weer stijgt en we in maart weer moeten verstrengen. Laat het maar even door dalen. Avondklok en scholen misschien wel eerder weer los laten gezien de grote gevolgen.
Zo denk ik er ook over. Met 5.000 besmettingen ben je n verdubbeling weg van problemen in de ziekenhuizen.
Zelf zou ik tussen de 1500 en 2500 besmettingen als grens kiezen.

Plus dat percentage positief bij die testen een stuk naar beneden graag. :)
Definitely not CIA
pi_197686664
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik denk dat de planning is. Je hebt gelezen van de uitgelekte Nota en de magische Fase Vijf neem ik aan?
Nee, je wil dat dat de planning is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197686682
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

1.3 miljoen vaccins geleverd houdt in dat er 650k mensen gevaccineerd kunnen worden. Of als de tweede prik van die eerste 200.000 er nog vanaf moeten dat er 550k mensen gevaccineerd kunnen worden.

Ook al gaat het niet heel snel, dat kan nog steeds ontzettend helpen in de ziekenhuizen :)
Hugo heeft gister gezegd dat we het in gaan halen.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197686685
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik @:Discombobulate goed begrijp, maar ik denk dat hij probeert te zeggen dat een deel van de sociologie zich met menselijk gedrag bezighoudt en een deel met kwesties op meso- en macroniveau. Dat wil niet zeggen dat menselijk gedrag niet vanuit andere disciplines wordt bestudeerd (denk aan psychologie en pedagogiek).
Ja, dat is wat ik dus bedoelde.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197686686
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan herinner ik het me verkeerd. Ik meen me een uitspraak van Hugo of Rutte te herinneren waarin werd gezegd dat ze achteraf gezien te vroeg hadden versoepeld. Maar ze zullen dan wel bedoeld hebben dat ze te snel te veel hadden versoepeld.
In ieder geval is dat wel wat Van Dissel/Wallinga gezegd hebben, dat we, doordat we het verloop beter kunnen voorspellen net even wat eerder kunnen versoepelen. Immers, net zoals je preventief moet ingrijpen kun je ook preventief versoepelen.

Ik denk idd dat het eerder "te snel" dan "te vroeg" is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686689
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:41 schreef capricia het volgende:

Plus dat percentage positief bij die testen een stuk naar beneden graag. :)
Laat ik deze er nog eens ingooien. Waarom? Je ziet nu toch juist in het geval Rijnmond dat dat cijfer niet zoveel zegt?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197686696
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Er is geen legendarisch laatste kamp bijvoorbeeld. Hij mist iets waar hij al jaren naartoe leeft omdat het het hoogtepunt is van zijn basisschool. Gelukkig heeft hij er zelf weinig last van.
Dochter zei hier "ik kan niet geloven dat ik nu echt aan mijn eindmusical toe ben". En dat snap ik zo goed. Dat hele toewerken naar is toch maar matig aanwezig.
Gelukkig is ze heel enthousiast en gaat ze er volgens mij nog steeds van uit dat ze die musical op gaan voeren einde van het jaar. Met alle toeters en bellen die erbij horen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197686698
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Ik blijf het herhalen. Als we dit tempo houden dan zouden we juist nu ervoor moeten kiezen om dit nog even een aantal weken vol te houden. Met zo min mogelijk besmettingen de lente in en dan BIERENNNNN.
Eens, maar dat gaat niet gebeuren ivm draagvlak. Ietsje versoepelen en dan eventueel weer terugdraaien zorgt ervoor dat bepaalde mensen weer even hebben kunnen ademhalen.
pi_197686701
Kijk ik vind het prima dat we nog beperkingen houden tot op zekere hoogte om de besmettingen lager te houden, maar wat mij betreft zijn dit de maatregelen die er in volgorde echt wel vanaf mogen om het dragelijk te houden.

- 8 Feb basisscholen open
- 10 Feb avondklok eraf + bezoek weer naar 2
- 29 Feb middelbare scholen + winkels
- 8 Mar doorstroomlocaties + sportscholen

--
_Serial_
Fok!OMT
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197686717
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Kijk ik vind het prima dat we nog beperkingen houden tot op zekere hoogte om de besmettingen lager te houden, maar wat mij betreft zijn dit de maatregelen die er in volgorde echt wel vanaf mogen om het dragelijk te houden.

- 8 Feb basisscholen open
- 10 Feb avondklok eraf + bezoek weer naar 2
- 29 Feb middelbare scholen + winkels
- 8 Mar doorstroomlocaties + sportscholen

--
_Serial_
Fok!OMT
Jij bent niet gaarne bereid tot een nadere mondelinge toelichting?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197686731
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Kijk ik vind het prima dat we nog beperkingen houden tot op zekere hoogte om de besmettingen lager te houden, maar wat mij betreft zijn dit de maatregelen die er in volgorde echt wel vanaf mogen om het dragelijk te houden.

- 8 Feb basisscholen open
- 10 Feb avondklok eraf + bezoek weer naar 2
- 29 Feb middelbare scholen + winkels
- 8 Mar doorstroomlocaties + sportscholen

--
_Serial_
Fok!OMT
Horeca: 2022
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:47:03 #164
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197686744
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Helaas nog altijd te hoog voor enige vorm van versoepelingen ben ik bang. Wordt pas maart, wat jullie?
Dus volgens jou moet het onder de ... ? liggen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:47:10 #165
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197686747
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:45 schreef Predator40 het volgende:

Horeca: 2022
Horeca - april
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:48:03 #166
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197686759
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vraag is: gaat men de scholen open gooien voor 1 week (want voorjaarsvakantie).
Waarom niet? Voor de andere helft van Nederland is het trouwens twee weken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:50:06 #167
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197686787
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom niet? Voor de andere helft van Nederland is het trouwens twee weken.
Die laatste week op school is normaal gesproken toch niet een week waar veel in gedaan wordt? Als ik mn schoonmoeder er altijd over hoorde was 't vooral afsluiten, dingen afmaken enzo.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:50:08 #168
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197686789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vraag is: gaat men de scholen open gooien voor 1 week (want voorjaarsvakantie).
Anderhalve week, en dat betekent dat je al het andere dan ook uitstelt, en waarom zou je dat doen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197686797
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom niet? Voor de andere helft van Nederland is het trouwens twee weken.
Sssst. Straks gaan bepaalde provincies zeiken dat ze de kids langer thuis moeten houden door aansluiting lockdown/vakantie.
pi_197686808
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:47 schreef popje het volgende:

[..]

Dus volgens jou moet het onder de ... ? liggen?
IC opnames sowieso onder de 10 gemiddeld. Dat is nu nog veels te hoog
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 januari 2021 @ 15:51:16 #171
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197686809
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Evenementen juni, oud normaal juli. Gezien de nu zwart op wit ingeroosterde "Fase Vijf" aka "het gezeik is over" in combinatie met die startdatum voor 1 juli voor het garantiefonds vermoed ik dat dat de planning is van het kabinet. 😄
N
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Evenementen juni, oud normaal juli. Gezien de nu zwart op wit ingeroosterde "Fase Vijf" aka "het gezeik is over" in combinatie met die startdatum voor 1 juli voor het garantiefonds vermoed ik dat dat de planning is van het kabinet. 😄
Nee, afschaffen lle maatregelen is niet voor oktober/november. Maar er zal wel meer mogelijk zijn in de zomermaanden.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:51:47 #172
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197686817
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja... Waar blijft verdomme trouwens nou eens dat onderzoek en vooral de conclusie betreft de besmettelijkheid van kleine kids, en met name ook de Britse variant & kids. :?
Dat moet eerst toch eens duidelijk worden lijkt mij?
Ja dat zou er al lang moeten zijn volgens mij!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:52:04 #173
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197686822
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die laatste week op school is normaal gesproken toch niet een week waar veel in gedaan wordt? Als ik mn schoonmoeder er altijd over hoorde was 't vooral afsluiten, dingen afmaken enzo.
De week voor de kerstvakantie en die voor de zomervakantie misschien, maar de rest zijn toch zo veel mogelijk wel normale lesweken. En als iedereen net twee maanden thuis geweest is al helemaal. Om het niet te doen met alleen maar als argument 'het is toch maar een week' lijkt me heel onverstandig. In zo'n laatste week online onderwijs gebeurt er namelijk helemaal niks meer, al zou je het willen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:53:13 #174
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197686838
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

scholen en avondklok in feb....contactberoepen/winkels in maart ?
horeca april/mei ?
Als het mooier weer gaat worden echt wel eerder hoor! Dan gaan de terrassen zeker open volgens mij :-)
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:54:34 #175
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197686855
quote:
Na de avondklokrellen in Den Bosch en Eindhoven heeft het Openbaar Ministerie bij zes verdachten beslag gelegd op bankrekeningen. Ook zijn er twee auto's in beslag genomen en is er beslag gelegd op iemands loon.

Het geld kan later gebruikt worden om gedupeerden te compenseren. "Het is natuurlijk te gek voor woorden om te zien hoeveel schade er voor ondernemers in de steden is aangericht", zegt Heleen Rutgers, hoofdofficier van justitie van het parket Oost-Brabant.

"We vinden het belangrijk dat juist degenen die de schade veroorzaakt hebben, daar ook verantwoordelijkheid voor gaan dragen. Ook al is het niet genoeg om de schade te compenseren, dan is het in ieder geval wel hn bijdrage aan die schade."
https://nos.nl/artikel/23(...)-bankrekeningen.html

Goedzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:54:53 #176
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197686862
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Wow, ik ben normaal niet van de Twitterdumps. Maar deze mevrouw is echt goed MAD. :D

[ twitter ]
In de Britse zin van het woord. Dat ze zich laat nakijken _O-
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:55:44 #177
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197686867
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan herinner ik het me verkeerd. Ik meen me een uitspraak van Hugo of Rutte te herinneren waarin werd gezegd dat ze achteraf gezien te vroeg hadden versoepeld. Maar ze zullen dan wel bedoeld hebben dat ze te snel te veel hadden versoepeld.
In mijn beleving was het probleem niet het versoepelen maar het veel te laat weer opschalen van de beperkingen.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:55:51 #178
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197686870
quote:
Nederlands strafrecht is er niet op uit om mensen op te sluiten (kost geld), maar richt zich echt op het economisch straffen. Ook omdat schuld niet verjaard.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:55:52 #179
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197686871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit ook ja.

Ze vonden zelfs dat ze de vorige keer (lente 2020) te snel hadden versoepeld (niet mee eens overigens; het enige wat ze hebben nagelaten was dat ze in de herfst te laat ingrepen en in de zomer dingen hadden afgeschaald..) en toen gebeurden die versoepelingen pas bij veel lagere cijfers. Gok dat dat nog wel even wachten word. Behalve voor de scholen en de avondklok.
[..]

Ja, lijkt me niet bepaald fijn om in de onzekerheid te moeten werken..beetje een proefkonijn
Toen hadden we geen besmettingscijfers, alleen ziekenhuiscijfers, en die waren toen veel hoger... en daalden echt heel langzaam. Totaal was toen op hoogtepunt 4000... van dat aantal zitten we nu bijna op de helft.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 januari 2021 @ 15:56:10 #180
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197686876
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ze vonden juist dat er laat versoepeld werd. Ze gingen nu juist kijken of er niet eerder versoepeld had kunnen worden. Het probleem zat 'm niet zozeer in het moment dat er versoepeld werd, maar dat er te veel versoepeld werd, waardoor de urgentie als een pudding in elkaar zakte.
Ik weet nog dat ik naar de PersCo en de versoepelingen per 1 juli hoorde en dacht: wtf? Waarom zoveel versoepelingen. Waarom bouwen we niet in stapjes af? En ze zeiden: fijne vakantie.

Ik begreep er niks van.

Niet dat ik nou zo van lockdowns houd, sterker nog, afgelopen zomer vond ik alles super onhandig. Even naar de kroeg met vrienden ging niet want alles moest gepland. Maar als het was minder losjes was gelaten hadden we nu misschien minder shit gehad. Maar men zou en moest naar Spanje op vakantie.....
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:56:26 #181
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197686881
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Ik blijf het herhalen. Als we dit tempo houden dan zouden we juist nu ervoor moeten kiezen om dit nog even een aantal weken vol te houden. Met zo min mogelijk besmettingen de lente in en dan BIERENNNNN.
Ben jij vrienden met Ab Osterhaus? Die wil doorgaan totdat we op 0 besmettingen zitten...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 januari 2021 @ 15:57:30 #182
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197686909
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:56 schreef popje het volgende:

[..]

Ben jij vrienden met Ab Osterhaus? Die wil doorgaan totdat we op 0 besmettingen zitten...
Heeft die man nou zo ongelijk? Kijk eens naar Nieuw-Zeeland, hieronder, eerste week januari 2021. En nee, niet aankomen met de eiland-filosofie.

pi_197686910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Kijk ik vind het prima dat we nog beperkingen houden tot op zekere hoogte om de besmettingen lager te houden, maar wat mij betreft zijn dit de maatregelen die er in volgorde echt wel vanaf mogen om het dragelijk te houden.

- 8 Feb basisscholen open
- 10 Feb avondklok eraf + bezoek weer naar 2
- 29 Feb middelbare scholen + winkels
- 8 Mar doorstroomlocaties + sportscholen

--
_Serial_
Fok!OMT
Ik had vanmorgen m'n kapper al aan de telefoon, die heeft de verwachting weer op 10 feb open te kunnen. Voor m'n bos haar mag dat ook wel, alleen verwacht ik het niet.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:59:02 #184
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197686934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:57 schreef Stienn het volgende:

[..]

Ik had vanmorgen m'n kapper al aan de telefoon, die heeft de verwachting weer op 10 feb open te kunnen. Voor m'n bos haar mag dat ook wel, alleen verwacht ik het niet.
Ik heb inmiddels een rastafari-kapper nodig zowat... _O-
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 januari 2021 @ 15:59:08 #185
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197686935
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:57 schreef Stienn het volgende:

[..]

Ik had vanmorgen m'n kapper al aan de telefoon, die heeft de verwachting weer op 10 feb open te kunnen. Voor m'n bos haar mag dat ook wel, alleen verwacht ik het niet.
Daarom moet de overheid stoppen met data noemen maar heldere eisen stellen aan de indicatoren, waarbij ziekenhuisopnames de belangrijkste moet zijn. Immers, als we ons minder laten testen dalen de besmettingscijfers ook wel...
pi_197686937
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Heeft die man nou zo ongelijk? Kijk eens naar Nieuw-Zeeland, hieronder, eerste week januari 2021. En nee, niet aankomen met de eiland-filosofie.

[ afbeelding ]
Waarom niet aankomen met eiland-filosofie dan? Dan is juist waar het om draait.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 januari 2021 @ 16:00:58 #187
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_197686963
Daling genot *O*

Incoming stijging deceptie als de scholen weer open gaan.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:02:19 #188
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197686982
twitter

En die vrouw dacht niet hey dit is toch heel wat anders dan een staafje in je neus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 januari 2021 @ 16:02:53 #189
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_197686988
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:02 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
En die vrouw dacht niet hey dit is toch heel wat anders dan een staafje in je neus.
:') _O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197686993
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:56 schreef popje het volgende:

[..]

Ben jij vrienden met Ab Osterhaus? Die wil doorgaan totdat we op 0 besmettingen zitten...
Meteen weer lekker extreem op 0 gaan zitten... :')
Liever nu nog iets langer volhouden dan dat je een maand na versoepelingen weer in nood komt en opnieuw in lockdown kan gaan.
Het ziekenhuis hoeft zich in tussentijd niet te vervelen, dus daar hoef je het ook niet om te laten.
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:03:33 #191
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197687004
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:00 schreef D_A het volgende:
Daling genot *O*

Incoming stijging deceptie als de scholen weer open gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat dit de laatste week is dat we tegen de 5000 aan zitten. Als het echt allemaal blijft goed gaan kan dat het geval zijn, maar ik kan het me nog niet voorstellen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197687006
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Naar hoeveel besmettingen wil je toe werken?
0 :s)

Nee, even serieus. Het zou mooi zijn als we de getallen van net voor de 2de golf kunnen aantikken, rond de 1000 per dag. Juist nu we nog 2 vrij oninteressante maanden voor de boeg hebben moet je doorpakken. Het zou zo frustrerend zijn als we de eerste lente maanden verkloten omdat we zo nodig een paar weken te vroeg wilde versoepelen. Je zit nu in een prima flow en denk serieus dat het mogelijk is om die getallen weer te naderen als we nog even een aantal weken volhouden. Lijkt mij voor de horeca ook veel interessanter om in april/mei weer vol het terras open te mogen gooien. Liever nu nog even hardcore en dan straks veel meer tegelijk open te kunnen gooien, dan het gekloot van de afgelopen maanden.

Overigens eens dat wel naar de scholen en de avondklok gekeken moeten worden.
pi_197687015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]

0 :s)

Nee, even serieus. Het zou mooi zijn als we de getallen van net voor de 2de golf kunnen aantikken, rond de 1000 per dag. Juist nu we nog 2 vrij oninteressante maanden voor de boeg hebben moet je doorpakken. Het zou zo frustrerend zijn als we de eerste lente maanden verkloten omdat we zo nodig een paar weken te vroeg wilde versoepelen. Je zit nu in een prima flow en denk serieus dat het mogelijk is om die getallen weer te naderen als we nog even een aantal weken volhouden. Lijkt mij voor de horeca ook veel interessanter om in april/mei weer vol het terras open te mogen gooien. Liever nu nog even hardcore en dan straks veel meer tegelijk open te kunnen gooien, dan het gekloot van de afgelopen maanden.

Overigens eens dat wel naar de scholen en de avondklok gekeken moeten worden.
En de winkels.
pi_197687026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:57 schreef Stienn het volgende:

[..]

Ik had vanmorgen m'n kapper al aan de telefoon, die heeft de verwachting weer op 10 feb open te kunnen. Voor m'n bos haar mag dat ook wel, alleen verwacht ik het niet.
Roeien met de riemen die je hebt:

  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 januari 2021 @ 16:04:47 #195
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_197687028
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat dit de laatste week is dat we tegen de 5000 aan zitten. Als het echt allemaal blijft goed gaan kan dat het geval zijn, maar ik kan het me nog niet voorstellen.
De afgelopen weken is wel de daling waar we op gerekend hadden met de kerstvakantie en dat sindsdien de scholen dicht zijn dus ik verwacht wel weer een stijging zodra er weer meer bewegingen worden gedaan.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197687052
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:04 schreef D_A het volgende:

[..]

De afgelopen weken is wel de daling waar we op gerekend hadden met de kerstvakantie en dat sindsdien de scholen dicht zijn dus ik verwacht wel weer een stijging zodra er weer meer bewegingen worden gedaan.
Achteraf hadden we waarschijnlijk wel gewoon een enorme piek met/na kerst en oud en nieuwjaar. Alleen door de strenge lockdown is dat een stuk minder ellendig uitgepakt uiteindelijk. Je ziet nu pas echt goed de effecten en zou heerlijk zijn als dit zo doorzet de komende weken.
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:08:35 #197
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197687081
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]

0 :s)

Nee, even serieus. Het zou mooi zijn als we de getallen van net voor de 2de golf kunnen aantikken, rond de 1000 per dag. Juist nu we nog 2 vrij oninteressante maanden voor de boeg hebben moet je doorpakken. Het zou zo frustrerend zijn als we de eerste lente maanden verkloten omdat we zo nodig een paar weken te vroeg wilde versoepelen. Je zit nu in een prima flow en denk serieus dat het mogelijk is om die getallen weer te naderen als we nog even een aantal weken volhouden. Lijkt mij voor de horeca ook veel interessanter om in april/mei weer vol het terras open te mogen gooien. Liever nu nog even hardcore en dan straks veel meer tegelijk open te kunnen gooien, dan het gekloot van de afgelopen maanden.

Overigens eens dat wel naar de scholen en de avondklok gekeken moeten worden.
Rond 1 april zouden de seizoenseffecten en de effecten van vaccineren ook al wel redelijk een rol moeten spelen in het omlaag brengen van de cijfers.
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:08:52 #198
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197687085
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Roeien met de riemen die je hebt:

Ik lijk nu op die Muppet uit die band met dat hippie-haar zonder ogen maar dan met wat meer Papoea-vibes
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:09:31 #199
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197687095
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]

0 :s)

Nee, even serieus. Het zou mooi zijn als we de getallen van net voor de 2de golf kunnen aantikken, rond de 1000 per dag. Juist nu we nog 2 vrij oninteressante maanden voor de boeg hebben moet je doorpakken. Het zou zo frustrerend zijn als we de eerste lente maanden verkloten omdat we zo nodig een paar weken te vroeg wilde versoepelen. Je zit nu in een prima flow en denk serieus dat het mogelijk is om die getallen weer te naderen als we nog even een aantal weken volhouden. Lijkt mij voor de horeca ook veel interessanter om in april/mei weer vol het terras open te mogen gooien. Liever nu nog even hardcore en dan straks veel meer tegelijk open te kunnen gooien, dan het gekloot van de afgelopen maanden.

Overigens eens dat wel naar de scholen en de avondklok gekeken moeten worden.
Heb je kinderen die nu thuis zijn en normaliter naar school gaan? Enig idee wat dat met ouders doet wanneer ze het huishouden, lesgeven, en tussendoor ook nog fulltime moeten werken?
Die basisscholen moeten gewoon open.
Echt.
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:09:53 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197687100
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Rond 1 april zouden de seizoenseffecten en de effecten van vaccineren ook al wel redelijk een rol moeten spelen in het omlaag brengen van de cijfers.
Dat half miljoen geprikte mensen dat we dan waarschijnlijk gehaald hebben gaat dat verschil echt niet maken vrees ik :X
pi_197687116
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:02 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
En die vrouw dacht niet hey dit is toch heel wat anders dan een staafje in je neus.
Weer iemand met een IQ van 57.
pi_197687128
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat half miljoen geprikte mensen dat we dan waarschijnlijk gehaald hebben gaat dat verschil echt niet maken vrees ik :X
Inderdaad zeg, dat vaccineren is me toch een fiasco aan het worden.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197687155
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Heb je kinderen die nu thuis zijn en normaliter naar school gaan? Enig idee wat dat met ouders doet wanneer ze het huishouden, lesgeven, en tussendoor ook nog fulltime moeten werken?
Die basisscholen moeten gewoon open.
Echt.
Mijn laatste zin niet gelezen? Voor de scholen moet een uitzondering worden gemaakt.
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:13:36 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197687168
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat half miljoen geprikte mensen dat we dan waarschijnlijk gehaald hebben gaat dat verschil echt niet maken vrees ik :X
Ik hoop op meer dan 500K tegen die tijd eigenlijk.

Sterker nog: ik EIS meer dan 500K tegen die tijd.
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:13:38 #205
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197687169
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:10 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Weer iemand met een IQ van 57.
Of iemand die dacht hee als ik mijn klep houd ben ik binnen ^O^
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:16:12 #206
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197687205
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Mijn laatste zin niet gelezen? Voor de scholen moet een uitzondering worden gemaakt.
Scholen open en avondklok opheffen valt toch ook onder versoepelingen?
Niemand die denkt dat kroegen e.d. de komende week opengaan.
pi_197687207
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik hoop op meer dan 500K tegen die tijd eigenlijk.

Sterker nog: ik EIS meer dan 500K tegen die tijd.
Goedzo, WW.... regel dat ff voor ons! :7
pi_197687210
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:02 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
En die vrouw dacht niet hey dit is toch heel wat anders dan een staafje in je neus.
Gelukkig gebeurt het allemaal goed en zorgvuldig!
pi_197687220
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat half miljoen geprikte mensen dat we dan waarschijnlijk gehaald hebben gaat dat verschil echt niet maken vrees ik :X
Tuurlijk wel. Dat is grotendeels een risicogroep.
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:20:03 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197687252
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, dat vaccineren is me toch een fiasco aan het worden.. :{
Ze gaan mijn oudste deze week vaccineren, hoera. Raar dingetje: in plaats van dat ze de hele gemeenschap in n keer kunnen meenemen moet het blijkbaar volgens een landelijke norm waarbij eerst de volwassen clinten en daarna pas de kinderen mogen doen. Twee rondes dus. En voor die tweede ronde moet een apart "plan" worden geschreven voordat de vaccins geleverd worden.

Dus in plaats van dat ze in n klap bijna 750 mensen meenemen moet er weer een bureaucratische aanloop genomen worden waarbij verschillende lichtingen gemaakt worden met verschillende aanvliegkoersen met verschillende teams prikkers. Want waarom zou je gewoon vragen hoeveel clinten er zijn en de aanwezige artsen en verpleegkundigen het laten doen?

Even voor als mensen vragen: "Dat zorgvuldige, waar zit dat eigenlijk in?"
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:21:28 #211
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197687271
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ze gaan mijn oudste deze week vaccineren, hoera. Raar dingetje: in plaats van dat ze de hele gemeenschap in n keer kunnen meenemen moet het blijkbaar volgens een landelijke norm waarbij eerst de volwassen clinten en daarna pas de kinderen mogen doen. Twee rondes dus. En voor die tweede ronde moet een apart "plan" worden geschreven voordat de vaccins geleverd worden.

Dus in plaats van dat ze in n klap bijna 750 mensen meenemen moet er weer een bureaucratische aanloop genomen worden waarbij verschillende lichtingen gemaakt worden met verschillende aanvliegkoersen met verschillende teams prikkers. Want waarom zou je gewoon vragen hoeveel clinten er zijn en de aanwezige artsen en verpleegkundigen het laten doen?

Even voor als mensen vragen: "Dat zorgvuldige, waar zit dat eigenlijk in?"
Twee groepen maar? Dat valt toch wel mee? In een verpleeghuis met honderd bewoners zijn er al vijf groepen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197687272
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, je wil dat dat de planning is.
Nee, ik zie dat ze letterlijk 300 miljoen euro riskeren omdat, citaat "het niet waarschijnlijk is dat we voor 1 juli massaal op een hutje op een hei kunnen staan". Daarna dus wel kennelijk.

En "alle basismaatregelen loslaten en terug naar het oude normaal" is het letterlijke eindpunt van de exitstrategie. Dat zal dus wel, 1+1=2, voor juli worden ingeschat.
#WeesGeenWhales
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:21:39 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197687275
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:17 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Dat is grotendeels een risicogroep.
Nee hoor, de bulk aan ziekenhuisopnames zit hem in de groep 55-75 dacht ik. Die is nog lang niet aan de beurt gekomen dan.
pi_197687281
Belangrijkste vraag is hoeveel ziekenhuisopnames het gaat schelen op x aantal gevaccineerde.
pi_197687284
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

N
[..]

Nee, afschaffen lle maatregelen is niet voor oktober/november. Maar er zal wel meer mogelijk zijn in de zomermaanden.
Dat denk ik ook hoor, maar waarom garanderen ze dan volle stadions en festival heides vanaf 1 juli?
#WeesGeenWhales
pi_197687293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]

0 :s)

Nee, even serieus. Het zou mooi zijn als we de getallen van net voor de 2de golf kunnen aantikken, rond de 1000 per dag. Juist nu we nog 2 vrij oninteressante maanden voor de boeg hebben moet je doorpakken. Het zou zo frustrerend zijn als we de eerste lente maanden verkloten omdat we zo nodig een paar weken te vroeg wilde versoepelen. Je zit nu in een prima flow en denk serieus dat het mogelijk is om die getallen weer te naderen als we nog even een aantal weken volhouden. Lijkt mij voor de horeca ook veel interessanter om in april/mei weer vol het terras open te mogen gooien. Liever nu nog even hardcore en dan straks veel meer tegelijk open te kunnen gooien, dan het gekloot van de afgelopen maanden.

Overigens eens dat wel naar de scholen en de avondklok gekeken moeten worden.
Sowieso lastig om in te schatten wat wijsheid is in deze. In augustus zaten we een hele tijd op rond de 500 per dag. Op 8 september voor het eerst 1.000, anderhalve week later was het verdubbeld naar 2.000 en de rest is geschiedenis. Een bepaald dagcijfer is zo arbitrair om beleid op te maken. Stel je hanteert dat en het verdubbelt weer na 2 weken, gooien we dan de scholen na 2 weken weer dicht?

Ik ken verder niemand die op dit moment in een 'lekkere flow' zit, maar die zullen er vast ook zijn. :+
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:23:25 #217
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197687317
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook hoor, maar waarom garanderen ze dan volle stadions en festival heides vanaf 1 juli?
Dat garanderen ze niet. Ze garanderen het compenseren van de financile schade van de organisator als het niet kan doorgaan. Normaal doen verzekeraars dat, maar die branden op dit moment uiteraard hun vingers niet aan het verzekeren van een pandemie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:24:29 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197687335
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Twee groepen maar? Dat valt toch wel mee? In een verpleeghuis met honderd bewoners zijn er al vijf groepen.
Ja ik weet dat het nog ingewikkelder kan... Maar het slaat hoe dan ook nergens op, helemaal als je bedenkt dat n van de door de overheid aangedragenen obstakels bij de campagne is dat het moeilijk zou zijn die grote verpakkingen in kleinere batches te verdelen.

Wat gaan we doen? Kleinere groepen bedenken toe tegelijk mogen!
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 januari 2021 @ 16:25:04 #219
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197687340
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook hoor, maar waarom garanderen ze dan volle stadions en festival heides vanaf 1 juli?
Dat garanderen ze niet, ze garanderen dat festivals georganiseerd kunnen worden. Sneltesten vooraf (hopelijk). Alleen gevaccineerden (hopelijk niet). Ik adviseer je om vanavond om 19.30 uur naar Instagram te gaan waar Lowlands een sessie organiseert met Marc van Bonten, OMT-lid, en de sessie gaat specifiek over festivals komende zomer. Lijkt me interessante materie voor jou!
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:25:15 #220
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197687344
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee hoor, de bulk aan ziekenhuisopnames zit hem in de groep 55-75 dacht ik. Die is nog lang niet aan de beurt gekomen dan.
Het is best te verantwoorden dan men eerste andere groepen prikt die minder druk op de zorg leggen, maar het is daarmee onderhand wel duidelijk dat het kabinet helemaal niet van zins is om de hele crisis in Nederland zsm op te lossen.
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:26:09 #221
14505 OProg
A Life in Music
pi_197687359
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, dat vaccineren is me toch een fiasco aan het worden.. :{
Tsjah. :{

Dat het nog even doorbijten is, prima, overleef ik ook wel weer. Maar dan moet dit wel echt op de rit komen. Anders is het ook echt nog eens compleet demotiverend als onze uitweg een puinhoop is. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:26:32 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197687363
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is best te verantwoorden dan men eerste andere groepen prikt die minder druk op de zorg leggen, maar het is daarmee onderhand wel duidelijk dat het kabinet helemaal niet van zins is om de hele crisis in Nederland zsm op te lossen.
Dat is mij niet duidelijk hoor. Waarom zou het kabinet dat niet willen? Ik denk dat het onmacht is en dat is al pijnlijk genoeg.
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:28:39 #223
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197687392
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is mij niet duidelijk hoor. Waarom zou het kabinet dat niet willen? Ik denk dat het onmacht is en dat is al pijnlijk genoeg.
Je zegt het net zelf: de groep die het meest op de IC komt staat niet vooraan bij de vaccinaties. Waarom niet?
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:29:22 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197687402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Kijk ik vind het prima dat we nog beperkingen houden tot op zekere hoogte om de besmettingen lager te houden, maar wat mij betreft zijn dit de maatregelen die er in volgorde echt wel vanaf mogen om het dragelijk te houden.

- 8 Feb basisscholen open
- 10 Feb avondklok eraf + bezoek weer naar 2
- 29 Feb middelbare scholen + winkels
- 8 Mar doorstroomlocaties + sportscholen

--
_Serial_
Fok!OMT
:D Zeg je nu dat de winkels nog minimaal een maand dicht zijn en zelf tot minimaal 2024 (20feb) ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 januari 2021 @ 16:31:11 #225
408813 crew  trein2000
pi_197687435
https://www.rijnmond.nl/n(...)in-plaats-van-getest

Daar bij de GGD gaat wel heel veel fout h? Tering.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 januari 2021 @ 16:32:47 #226
408813 crew  trein2000
pi_197687461
EMA: Tweede Pfizer prik moet na 3 weken. Niet na 6.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-prik-na-drie-weken

Kijken wat Hugo “zorgvuldig” de Jonge nu gaat doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197687467
Edit
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:33:10 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197687470
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:31 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)in-plaats-van-getest

Daar bij de GGD gaat wel heel veel fout h? Tering.
Just a flesh wound.
pi_197687483
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:32 schreef trein2000 het volgende:
EMA: Tweede Pfizer prik moet na 3 weken. Niet na 6.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-prik-na-drie-weken

Kijken wat Hugo “zorgvuldig” de Jonge nu gaat doen.
Zozo. Shit is on dan ;)
pi_197687498
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:32 schreef trein2000 het volgende:
EMA: Tweede Pfizer prik moet na 3 weken. Niet na 6.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-prik-na-drie-weken

Kijken wat Hugo “zorgvuldig” de Jonge nu gaat doen.
Ik vind het sowieso verbazingwekkend dat hier zo gemakkelijk overheen gestapt wordt.
Ben benieuwd.
pi_197687519
Versteld staan doen we al een tijdje niet meer...
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:37:45 #232
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197687538
Dus de
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

IC opnames sowieso onder de 10 gemiddeld. Dat is nu nog veels te hoog
Om de scholen open te doen? Dat vind ik wel redelijk extreem hoor.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  User die overal opduikt 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 16:39:51 #233
186611 Haags
pi_197687564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:37 schreef popje het volgende:
Dus de
[..]

Om de scholen open te doen? Dat vind ik wel redelijk extreem hoor.
Hoezo? Dan gaan de kinderen ergens in 2023 weer naar school. Kan best toch?
Zonder wrijving geen glans
pi_197687575
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:10 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Weer iemand met een IQ van 57.
Of iemand met een ondraaglijk hoog IQ die denkt:"Geef mij die spuit maar, houdoe en bedankt," en hop, naar de Bahama's!
Go hard or go home
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 16:42:23 #235
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197687593
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat half miljoen geprikte mensen dat we dan waarschijnlijk gehaald hebben gaat dat verschil echt niet maken vrees ik :X
Tuurlijk gaat dat wel verschil maken.

Ik doe het nog maar een keer. Er zijn totaal ongeveer 13.000 ziekenhuisopnames geweest in de categorie 70+, op een redelijk beperkte groep. Opnamerisico ligt daar ergens rond de 8% oid.

Er zijn totaal zo'n 1.5 miljoen mensen die 70+ zijn. Van die 1.5 miljoen mensen kun je er dus mee rekenen dat in het slechtste geval 120.000 opnames verwachten als die hele groep opgenomen moet worden. Van die 8% komt ongeveer 2% op de IC terecht, dat zijn dus 2400 opnames op de IC

Van die 1.5 miljoen mensen kun je dus al een derde vaccineren, waardoor je 40.000 potentile opnames minder hebt. Daarnaast kun je 800 opnames op de IC vermijden. En dan hou ik nog niet eens rekening met de hoeveelheid overlijdens n de ligduur op de IC in die groep.

Op het moment dat je begint met de risicogroepen is het resultaat ook snel zichtbaar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:42:26 #236
14505 OProg
A Life in Music
pi_197687597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:40 schreef Noek het volgende:

[..]

Of iemand met een ondraaglijk hoog IQ die denkt:"Geef mij die spuit maar, houdoe en bedankt," en hop, naar de Bahama's!
Prima verhaaltje voor in de zomer op het terras. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197687625
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:32 schreef trein2000 het volgende:
EMA: Tweede Pfizer prik moet na 3 weken. Niet na 6.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-prik-na-drie-weken

Kijken wat Hugo “zorgvuldig” de Jonge nu gaat doen.
Dit kan wel eens pijnlijk worden als er nu ineens niet genoeg Pfizer-vaccins op de plank liggen voor de 2e prik -O-
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197687638
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit kan wel eens pijnlijk worden als er nu ineens niet genoeg Pfizer-vaccins op de plank liggen voor de 2e prik -O-
Geloof dat er nog zo'n 523.000 op voorraad liggen.
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 januari 2021 @ 16:45:38 #239
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197687644
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit kan wel eens pijnlijk worden als er nu ineens niet genoeg Pfizer-vaccins op de plank liggen voor de 2e prik -O-
Maar niet de schuld van Hugo. EMA past het advies aan, EMA adviseerde eerst 3 tot 6 weken.

Ik zou voor de zekerheid gaan en gewoon voor drie weken gaan. Na goedkeuring AstraZeneca morgen kan er weer lekker geschoven gaan worden.
pi_197687666
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Maar niet de schuld van Hugo. EMA past het advies aan, EMA adviseerde eerst 3 tot 6 weken.

Ik zou voor de zekerheid gaan en gewoon voor drie weken gaan. Na goedkeuring AstraZeneca morgen kan er weer lekker geschoven gaan worden.
Ik hoop vooral dat productie Pfizer nog meevallers krijgt en we sneller geleverd krijgen. Liefst hebben we heel dat paupervaccin van AstraZeneca niet nodig
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 januari 2021 @ 16:48:10 #241
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_197687682
twitter


The pain.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197687691
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:47 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ik hoop vooral dat productie Pfizer nog meevallers krijgt en we sneller geleverd krijgen. Liefst hebben we heel dat paupervaccin van AstraZeneca niet nodig
Dat AstraZeneca wordt wel met de dag schimmiger voor m'n gevoel ja
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:49:33 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197687702
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:48 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

The pain.
Gelul in de marge is het wel allemaal zeg. Wij hebben iets meer dan 1%, andere landen iets meer dan 2%. Joepie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:49:39 #244
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197687703
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:48 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

The pain.
Ja, alleen zo goed als overal draait het nog lang niet op volle toeren. Slaat dus nergens op om het huidige tempo te extrapoleren.

Edit: geven ze zelf ook aan gelukkig. Nutteloze infographic dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197687715
Update van 28 januari (donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM



Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12308 besmettingen (-12 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9949, +3 mutaties tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12159, -25 mutaties tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 27-1-2021 1495 (-8 tov vorige update)
Oudste mutatie : 1-7-2021

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 3586(+740 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 672(+93 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 85 nog ouder.

10-1-2020 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
23-1-2021 3558 (445 mutaties)
24-1-2021 2838 (650 mutaties)
25-1-2021 2637 (604 mutaties)
26-1-2021 2097 (183 mutaties)
27-1-2021 1892 (1495 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12308) december, 15(12159),16(11697) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 17 jan de daling tov 14 dec ca 7773 besmettingen.

De kerstpiek is duidelijk zichtbaar:
op 28-12 en 29-12 zijn er ongeveer 1000 besmettingen p/d meer gemeld als gemiddeld de dagen daarvoor

De nieuwjaars piek is duidelijk zichtbaar:
op 3 en 4 januari zie je ook ongeveer 1000 besmettingen p/d meer dan de week ervoor.

Hieronder de grafiek van de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)


En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.


Daarnaast nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder


- Vandaag daalt het aantal besmettingen van tot 5 dagen oud weer maar zien we een lichte stijging in nagemelde gevallen tot 10 dagen oud
- We zitten vandaag op 1000 minder besmettingen tot 5 dagen oud tov vorige week donderdag
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:50:35 #246
14505 OProg
A Life in Music
pi_197687719
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:48 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

The pain.
Weer iemand die niks van exponentile groei snapt. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197687720
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:48 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

The pain.
Jelmer Visser :')
Go hard or go home
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:51:26 #248
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197687732
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:50 schreef OProg het volgende:

[..]

Weer iemand die niks van exponentile groei snapt. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 januari 2021 @ 16:51:56 #249
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_197687743
Feitelijk heb je d'r niets aan nee.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:51:59 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197687744
Oh ik heb Jelmer Visser blijkbaar op mute staan op twitter.

Geen idee meer waarom maar dat was een juiste inschatting toentertijd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:52:38 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197687750
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit kan wel eens pijnlijk worden als er nu ineens niet genoeg Pfizer-vaccins op de plank liggen voor de 2e prik -O-
Nou, die zijn er wel hoor. Er zijn net 200.000 mensen geprikt en we hebben er nog 600.000 op voorraad... and counting.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197687754
https://www.rtlnieuws.nl/(...)len-quarantaine-rivm

"Verwarring bij scholen over nieuwe quarantainerichtlijn RIVM."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 januari 2021 @ 16:53:27 #253
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_197687764
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:52 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)len-quarantaine-rivm

"Verwarring bij scholen over nieuwe quarantainerichtlijn RIVM."
"Ook moet de GGD nagaan met wie de besmette persoon allemaal in contact is geweest."

Dat kunnen Henk en Ingrid tegenwoordig ook :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 januari 2021 @ 16:53:59 #254
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197687774
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:48 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

The pain.
Nutteloze tweet. Ieder land gaat versnellen als de schaarste mbt de vaccins minder wordt. Totaal nietszeggend.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 januari 2021 @ 16:54:44 #255
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_197687790
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nutteloze tweet. Ieder land gaat versnellen als de schaarste mbt de vaccins minder wordt. Totaal nietszeggend.
Da's correct.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:54:59 #256
14505 OProg
A Life in Music
pi_197687799
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nutteloze tweet. Ieder land gaat versnellen als de schaarste mbt de vaccins minder wordt. Totaal nietszeggend.
Maar hey, zijn tweet is wel weer even besproken. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:00:15 #257
70559 singha
Singhalicious
pi_197687891
quote:
Update van 28 januari (donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Dag met grootste mutatie : 27-1-2021 1495 (-8 tov vorige update)
Oudste mutatie : 1-7-2021

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 3586(+740 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 672(+93 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 85 nog ouder.

10-1-2020 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

Jaartallen omgedraaid?
When the flag drops, the bullshit stops
pi_197687894
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nutteloze tweet. Ieder land gaat versnellen als de schaarste mbt de vaccins minder wordt. Totaal nietszeggend.
Zijn extrapolatie klopt denk ik wel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197687936
Lek in systemen GGD al 3/4 jaar aanwezig

https://nos.nl/l/2366341
pi_197687988
quote:
Duits vaccincomit: Dien 65-plussers het AstraZeneca-vaccin niet toe
Flopshow.

https://www.nu.nl/coronav(...)vaccin-niet-toe.html
pi_197688024
Dit somt het wel op. _O-

https://www.rijnmond.nl/n(...)in-plaats-van-getest

quote:
Een vrouw uit Lansingerland werd per brief opgeroepen om zich te laten testen op corona, maar kreeg onbedoeld het Pfizer-vaccin ingespoten. Personeel van de GGD-locatie bij Rotterdam The Hague Airport controleerde de gegevens van de vrouw niet goed. Daardoor belandde ze in de prikstraat en niet in de teststraat.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197688046
quote:
Op basis van het gebrek aan transparantie van AstraZeneca vanaf het begin was het niet onverstandig geweest wel ja te zeggen tegen de extra vaccins van Moderna en Pfizer.
pi_197688063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:25 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dat garanderen ze niet, ze garanderen dat festivals georganiseerd kunnen worden. Sneltesten vooraf (hopelijk). Alleen gevaccineerden (hopelijk niet). Ik adviseer je om vanavond om 19.30 uur naar Instagram te gaan waar Lowlands een sessie organiseert met Marc van Bonten, OMT-lid, en de sessie gaat specifiek over festivals komende zomer. Lijkt me interessante materie voor jou!
Ik heb geen instagram, kan ik het ergens volgen, linksom of rechtsom? Bedankt!!
#WeesGeenWhales
pi_197688085
quote:
Hoezo is dat een flopshow? Vanaf het begin was al duidelijk dat er goed gekeken moest worden of vaccins ook effectief zijn bij 65+'ers, en dat het niet waarschijnlijk was dat elk vaccin dat zou zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197688092
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Op basis van het gebrek aan transparantie van AstraZeneca vanaf het begin was het niet onverstandig geweest wel ja te zeggen tegen de extra vaccins van Moderna en Pfizer.
Die trials van AstraZeneca beginnen wel steeds meer een zooitje te worden. Eerst al die anderhalve dosis waar meer onderzoek naar moest gebeuren. Nu dit weer hoewel misschien dat ook daar mee te maken heeft.
pi_197688095
Ben er ff helemaal klaar mee met die vaccins uit Oxford. Hugo is kut, GGD is kut en onze vrienden uit Oxford zijn het allerkutst. Ik stel voor dat die hele deal gewoon terugdraaien en het geld terug eisen. Daarbij lijkt het vaccin helemaal niet zo dekkend te zijn als wat er gezegd wordt door die CEO.

Ik hoop maar gewoon op een wonder. (medicijn, virus verdwijnt vanzelf, andere vaccins).

En anders gaan we gewoon nog een paar jaartjes verder met dit geklooi.
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:15:50 #268
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197688170
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

In mijn beleving was het probleem niet het versoepelen maar het veel te laat weer opschalen van de beperkingen.
In mijn beleving ook hoor.

Ik meende me alleen te herinneren dat ze in de herfst wel degelijk riepen dat ze te vroeg hadden versoepeld in het voorjaar/begin van zomer. Maar dat ging dus blijkbaar meer om het te snel te vl versoepelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:55 schreef popje het volgende:

[..]

Toen hadden we geen besmettingscijfers, alleen ziekenhuiscijfers, en die waren toen veel hoger... en daalden echt heel langzaam. Totaal was toen op hoogtepunt 4000... van dat aantal zitten we nu bijna op de helft.
Lente 2020 waren er wel degelijk besmettingscijfers. Als ik de grafieken zo bekijk lagen die aantallen alleen een stuk lager dan bij de tweede golf. Ziekenhuiscijfers kenden een hogere piek rond maart/april 2020, maar die cijfers daalden veel sneller dan nu. Nu was de piek lager, maar het gemiddelde lag veel hoger, omdat het langer duurt nu.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:16:24 #269
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197688182
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197688253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:21 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee, ik zie dat ze letterlijk 300 miljoen euro riskeren omdat, citaat "het niet waarschijnlijk is dat we voor 1 juli massaal op een hutje op een hei kunnen staan". Daarna dus wel kennelijk.

En "alle basismaatregelen loslaten en terug naar het oude normaal" is het letterlijke eindpunt van de exitstrategie. Dat zal dus wel, 1+1=2, voor juli worden ingeschat.
Je wil echt veel te graag, sorry.

(en als het straks natuurlijk niet zo is de barricades op want het was toch gezegd!)
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:24:30 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197688329
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hahaha _O-
Dan gaat er bij jezelf toch ook wel een belletje rinkelen als je opeens iemand met een spuit ziet lopen?
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:25:19 #272
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197688337
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan gaat er bij jezelf toch ook wel een belletje rinkelen als je opeens iemand met een spuit ziet lopen?
Als ik per ongeluk gevaccineerd zou worden zou ik dat niet heel erg vinden eigenlijk :D Helemaal als je anders als een van de laatsten aan de beurt zou zijn. :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197688343
https://www.parool.nl/wer(...)-nu-verder~b84f889a/

Mooie opsomming van de soap rondom AstraZeneca.

Ben benieuwd wat de EMA morgen gaat zeggen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:26:05 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197688349
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan gaat er bij jezelf toch ook wel een belletje rinkelen als je opeens iemand met een spuit ziet lopen?
Blijkbaar dacht ze dat ze daadwerkelijk was opgeroepen voor een vaccinatie.
IQ ligt niet zo hoog zo dicht bij Rotterdam :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197688381
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je wil echt veel te graag, sorry.

(en als het straks natuurlijk niet zo is de barricades op want het was toch gezegd!)
Nee, ik ga uit van begin volgend jaar, al sinds april vorig jaar.

Ik dacht voor het eerst aan 1 juli door dat fonds.
#WeesGeenWhales
pi_197688430
Okay, god, daar gaat m'n optimisme weer... https://edition.cnn.com/2(...)-gbr-intl/index.html

GODVER NEE!! Ik HAAT pessimistische experts, voorspeld die nou echt dat we voor eeuwig met social distancing en mondkapjes moeten "leven"??

Die Paul Hunter bedoel ik?

... okay nee dat staat er geloof ik niet, maar waarom verwacht deze nou weer dat het zoveel langer duurt?

Ik krijg hier gewoon een paniekaanval van, ik voel letterlijk een brok in me keel, en het ging net zo goed!! FUCK!
#WeesGeenWhales
pi_197688433
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:52 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)len-quarantaine-rivm

"Verwarring bij scholen over nieuwe quarantainerichtlijn RIVM."
Hmm.... nieuwe quarantainerichtlijnen voor kinderen.
Ze worden dus nu als volwaardige contacten gezien.
Mag ik daaruit concluderen dat ze nu (met de Britse variant?) als meer besmettelijk worden gezien? :{
pi_197688459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan gaat er bij jezelf toch ook wel een belletje rinkelen als je opeens iemand met een spuit ziet lopen?
Ik zou ook mijn mond gehouden hebben! ;)
pi_197688538
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou ook mijn mond gehouden hebben! ;)
Ze dacht dat ze voor een vaccinatie kwam, staat in het artikel.
pi_197688562
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:31 schreef eragon2890 het volgende:
Okay, god, daar gaat m'n optimisme weer... https://edition.cnn.com/2(...)-gbr-intl/index.html

GODVER NEE!! Ik HAAT pessimistische experts, voorspeld die nou echt dat we voor eeuwig met social distancing en mondkapjes moeten "leven"??

Die Paul Hunter bedoel ik?

... okay nee dat staat er geloof ik niet, maar waarom verwacht deze nou weer dat het zoveel langer duurt?

Ik krijg hier gewoon een paniekaanval van, ik voel letterlijk een brok in me keel, en het ging net zo goed!! FUCK!
Adem in..... adem uit.....
Misschien is het een goed idee om je niet helemaal op het eindpunt (festivals) te richten, maar eerst eens op de theaters open ofzo? Lijkt me al overzichtelijker en beter in te schatten. Of iets minder waarde hechten aan de mening van iedere expert die zijn plasje over dat eindpunt doet, dat kan ook. Dit is echt niet goed voor je hart volgens mij hoor. :{
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:43:13 #281
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197688575
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:31 schreef eragon2890 het volgende:
Okay, god, daar gaat m'n optimisme weer... https://edition.cnn.com/2(...)-gbr-intl/index.html

GODVER NEE!! Ik HAAT pessimistische experts, voorspeld die nou echt dat we voor eeuwig met social distancing en mondkapjes moeten "leven"??

Die Paul Hunter bedoel ik?

Nee, dat zegt hij inderdaad niet. Hij is ook niet pessimistisch; hij is realistisch. We weten sommige dingen nog niet helemaal zeker en het is even afwachten in welke mate en in welke snelheid landen kunnen versoepelen met hulp van de vaccins. Er staat vrij duidelijk in het artikel dat het heel waarschijnlijk is dat we in de zomer weer vrij dicht bij het oude normaal kunnen komen. Enkel de 1,5 meter en de mondkapjes zullen wellicht nog een paar maanden langer actief blijven. En zelfs dat is geen zekerheid; het kan ook positiever uitpakken. :)


Breathe in, Breathe out!

[ Bericht 6% gewijzigd door AlwaysHappy op 28-01-2021 17:49:19 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 17:43:51 #282
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197688586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:31 schreef eragon2890 het volgende:
Okay, god, daar gaat m'n optimisme weer... https://edition.cnn.com/2(...)-gbr-intl/index.html

GODVER NEE!! Ik HAAT pessimistische experts, voorspeld die nou echt dat we voor eeuwig met social distancing en mondkapjes moeten "leven"??

Die Paul Hunter bedoel ik?

... okay nee dat staat er geloof ik niet, maar waarom verwacht deze nou weer dat het zoveel langer duurt?

Ik krijg hier gewoon een paniekaanval van, ik voel letterlijk een brok in me keel, en het ging net zo goed!! FUCK!
Ik zou wat minder lezen ;)

Hier in NL waren ook een hoop experts die zeiden: "Ja het duurt veel langer voor het weer normaal is"

En die bedoelden over het algemeen dat er altijd verhoogde focus zou zijn, niet dat de anderhalve meter niet weggaat :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:43:56 #283
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197688588
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:25 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.parool.nl/wer(...)-nu-verder~b84f889a/

Mooie opsomming van de soap rondom AstraZeneca.

Ben benieuwd wat de EMA morgen gaat zeggen.
Even simplistisch gezegd: Zo snel mogelijk AZ aan de kant zetten en gaan voor Moderna en Pfizer zolang het de vaccinatiestrategie niet al te veel in de weg zit.
Weisst
pi_197688642
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:31 schreef eragon2890 het volgende:
Okay, god, daar gaat m'n optimisme weer... https://edition.cnn.com/2(...)-gbr-intl/index.html

GODVER NEE!! Ik HAAT pessimistische experts, voorspeld die nou echt dat we voor eeuwig met social distancing en mondkapjes moeten "leven"??

Die Paul Hunter bedoel ik?

... okay nee dat staat er geloof ik niet, maar waarom verwacht deze nou weer dat het zoveel langer duurt?

Ik krijg hier gewoon een paniekaanval van, ik voel letterlijk een brok in me keel, en het ging net zo goed!! FUCK!
Laat je niet zo opnaaien.
Ten eerste dit is CNN, die smullen hiervan. Ten tweede dit is de UK, dus hebben wij vrij weinig mee te maken. Ten derde, zolang er wordt gestuurd actuele cijfers en niet op zulk gezwets in de ruimte, is het beleid ten allen tijde te rechtvaardigen en dan kunnen we simpelweg niet sneller dan we kunnen.
I'll give you something to do
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:48:00 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197688656
Zou Dirk Scheringa ook aandelen hebben in dit AZ?
pi_197688660
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:31 schreef eragon2890 het volgende:
Okay, god, daar gaat m'n optimisme weer... https://edition.cnn.com/2(...)-gbr-intl/index.html

GODVER NEE!! Ik HAAT pessimistische experts, voorspeld die nou echt dat we voor eeuwig met social distancing en mondkapjes moeten "leven"??

Die Paul Hunter bedoel ik?

... okay nee dat staat er geloof ik niet, maar waarom verwacht deze nou weer dat het zoveel langer duurt?

Ik krijg hier gewoon een paniekaanval van, ik voel letterlijk een brok in me keel, en het ging net zo goed!! FUCK!
Dit soort nieuws volgen is op een gegeven moment gewoon te deprimerend. Heb er een tijdje aan meegedaan maar op den duur realiseer je je dat het allemaal speculatie is. Het is moeilijk voor te stellen, maar er zijn mensen in hoge kringen die willen dat 'normaal' nooit meer terugkomt. Die hebben tijd en geld en media-aandacht (sensatie!) om hun boodschap uit te dragen, en dat doen ze dus ook.

Ze kunnen lullen wat ze willen, uiteindelijk wordt het de vraag wat de mensen zelf accepteren. Op een gegeven moment zijn de ziekenhuizen zo goed als leeg en is er niks aan de hand. Wat willen ze dan zeggen? "Ja maar er is volgens ons nog geen groepsimmuniteit en er kunnen nieuwe varianten ontstaan, dus jij moet een mondkapje dragen en afstand houden tot wij het signaal brand meester geven, doe je dat niet dan word je met gummiknuppels in elkaar gerost". :')

De pandemie is voorbij als mensen willen dat het voorbij is. Als we op een punt komen dat laten we zeggen 60-70% een vaccin heeft gehad en de ziekenhuizen leeg zijn, en er nog geroepen wordt: "Maar de R, denk aan de R!" dan hebben we als maatschappij een veel groter probleem dan alleen maar of je 1,5m afstand moet houden. Dan ontstaan er paralelle samenlevingen. Dan ontstaat er voor andere landen een winstmotief om een vrijplaats te worden waar geen regels gelden.
pi_197688666
Gewoon AZ aan de kant zetten, niet betalen en laat ze de tyfus krijgen.

Dan nemen we wel Pfizer en Moderna.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197688667
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:11 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Die trials van AstraZeneca beginnen wel steeds meer een zooitje te worden. Eerst al die anderhalve dosis waar meer onderzoek naar moest gebeuren. Nu dit weer hoewel misschien dat ook daar mee te maken heeft.
Dit was vanaf het begin de kritiek. Even kort samengevat, dit is wat in de publicatie van AstraZeneca in The Lancet staat:
Een bepaalde groep respondenten (COV002) splitsen ze op in twee subgroepen: LD/SD en SD/SD (low dose / standard dose). Ze rapporteren van de totale groep COV002 dat 11% 70+ is. Echter, ze rapporteren niet hoe deze verdeeld zijn over de subgroepen LD/SD en SD/SD. Ergo, je weet niet of de (veel kleinere) LD/SD groep wel ouderen bevat.

Vervolgens scoort de LD/SD groep veel beter dan alle andere groepen van hun trials. De vraag die dan meteen wordt gesteld, is natuurlijk of dit niet gewoon komt doordat de LD/SD groep veel jongere mensen bevatte - dit is immers niet gerapporteerd!

Nouja, dat zeer simpele feit is nog steeds niet opgehelderd, dat vind ik eufemistisch gezegd zeer twijfelachtig.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 januari 2021 @ 17:52:52 #289
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_197688739
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit was vanaf het begin de kritiek. Even kort samengevat, dit is wat in de publicatie van AstraZeneca in The Lancet staat:
Een bepaalde groep respondenten (COV002) splitsen ze op in twee subgroepen: LD/SD en SD/SD (low dose / standard dose). Ze rapporteren van de totale groep COV002 dat 11% 70+ is. Echter, ze rapporteren niet hoe deze verdeeld zijn over de subgroepen LD/SD en SD/SD. Ergo, je weet niet of de (veel kleinere) LD/SD groep wel ouderen bevat.

Vervolgens scoort de LD/SD groep veel beter dan alle andere groepen van hun trials. De vraag die dan meteen wordt gesteld, is natuurlijk of dit niet gewoon komt doordat de LD/SD groep veel jongere mensen bevatte - dit is immers niet gerapporteerd!

Nouja, dat zeer simpele feit is nog steeds niet opgehelderd, dat vind ik eufemistisch gezegd zeer twijfelachtig.
Een publicatie in de Lancet :~
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197688760
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hmm.... nieuwe quarantainerichtlijnen voor kinderen.
Ze worden dus nu als volwaardige contacten gezien.
Mag ik daaruit concluderen dat ze nu (met de Britse variant?) als meer besmettelijk worden gezien? :{
Heb je een linkje? Dat wordt wat in het snotseizoen.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 17:55:44 #291
186611 Haags
pi_197688775
Als iemand zich nog afvroeg of domme vragen bestaan...

twitter
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:56:02 #292
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_197688777
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_197688836
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou wat minder lezen ;)

Hier in NL waren ook een hoop experts die zeiden: "Ja het duurt veel langer voor het weer normaal is"

En die bedoelden over het algemeen dat er altijd verhoogde focus zou zijn, niet dat de anderhalve meter niet weggaat :)
Fair enough, maar hij heeft het toch over social distancing en facemasks... aan de andere kant hij zegt niet voor eeuwig, maar wel weer komende winter... ik zou gewoon willen dat er consensus was dat we op z'n laatst na komende winter weer van de 1,5m en alle andere beperkingen af zijn...
#WeesGeenWhales
pi_197688837
quote:
3s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:56 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Ja ik woon in Midden-Brabant.

Maar ik weet eigenlijk nog niks over die Braziliaanse varaint. Ik bedoel, wat die variant anders maakt dan anderen.

(behalve besmettelijker)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 28 januari 2021 @ 18:02:02 #295
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_197688851
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja ik woon in Midden-Brabant.

Maar ik weet eigenlijk nog niks over die Braziliaanse varaint. Ik bedoel, wat die variant anders maakt dan anderen.

(behalve besmettelijker)
Mogelijk besmettelijker staat er.
De sterkste variant blijft over.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_197688866
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja ik woon in Midden-Brabant.

Maar ik weet eigenlijk nog niks over die Braziliaanse varaint. Ik bedoel, wat die variant anders maakt dan anderen.

(behalve besmettelijker)
Van deze krijg je ronde billen.
pi_197688869
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nee, dat zegt hij inderdaad niet. Hij is ook niet pessimistisch; hij is realistisch. We weten sommige dingen nog niet helemaal zeker en het is even afwachten in welke mate en in welke snelheid landen kunnen versoepelen met hulp van de vaccins. Er staat vrij duidelijk in het artikel dat het heel waarschijnlijk is dat we in de zomer weer vrij dicht bij het oude normaal kunnen komen. Enkel de 1,5 meter en de mondkapjes zullen wellicht nog een paar maanden langer actief blijven. En zelfs dat is geen zekerheid; het kan ook positiever uitpakken. :)

Breathe in, Breathe out!
Maar die 1,5m en mondkapjes is nou juist waar ik gek van wordt, en van af wilt. Ik wil gewoon de spontanteit en gezelligheid terug en vrij rond kunnen lopen en leven en mensen niet meer als virus hoeven te zien!

Hij zegt toch ook dat er misschien nooit groepsimmuniteit komt... en hij heeft het al over komende winter... en noemt afstand houden en die klotemondluiers zachte maatregelen... hoe moet dat me vertrouwen geven dat hij niet bedoelt "voor eeuwig"? Waarom zegt hij dan niet er gewoon bij "we zullen echt wel van die afstand en muilkorven afkomen, maar het duurt wat langer?", als die dat bedoeld?

Dan zou ik er namelijk niet van in paniek schieten, en ik kan niet de enige zijn...
#WeesGeenWhales
pi_197688891
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja ik woon in Midden-Brabant.

Maar ik weet eigenlijk nog niks over die Braziliaanse varaint. Ik bedoel, wat die variant anders maakt dan anderen.

(behalve besmettelijker)
De grote angst bij de Braziliaanse variant is dat de vaccins er niet op werken. Deze angst is gebaseerd op de stad Manaus, die groepsimmuniteit zou moeten hebben, maar toen toch een nieuwe golf kreeg.

De Braziliaanse variant is een potentile game changer.
pi_197688897
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Adem in..... adem uit.....
Misschien is het een goed idee om je niet helemaal op het eindpunt (festivals) te richten, maar eerst eens op de theaters open ofzo? Lijkt me al overzichtelijker en beter in te schatten. Of iets minder waarde hechten aan de mening van iedere expert die zijn plasje over dat eindpunt doet, dat kan ook. Dit is echt niet goed voor je hart volgens mij hoor. :{
Fair enough, op zich. Maar theaters, bioscopen, restaurants, etc, boeien me niet zo veel. Ik houd het nu ook prima uit met me werk, games, chatten etc. Ik wil alleen gewoon weten wanneer ik weer normaal als vanouds gezellig naar m'n favoriete events kan. Daar kijk ik naar uit. Niet wanneer we weer in een restaurant mogen zitten bij Gratie Gods met 30 menseb met een mondvod voor en een verbod op dichtbij komen zingen en te hard praten aka gezelligheid, spontaniteit, en normaal scociaal menselijk contact...
#WeesGeenWhales
pi_197688910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:48 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dit soort nieuws volgen is op een gegeven moment gewoon te deprimerend. Heb er een tijdje aan meegedaan maar op den duur realiseer je je dat het allemaal speculatie is. Het is moeilijk voor te stellen, maar er zijn mensen in hoge kringen die willen dat 'normaal' nooit meer terugkomt. Die hebben tijd en geld en media-aandacht (sensatie!) om hun boodschap uit te dragen, en dat doen ze dus ook.

Ze kunnen lullen wat ze willen, uiteindelijk wordt het de vraag wat de mensen zelf accepteren. Op een gegeven moment zijn de ziekenhuizen zo goed als leeg en is er niks aan de hand. Wat willen ze dan zeggen? "Ja maar er is volgens ons nog geen groepsimmuniteit en er kunnen nieuwe varianten ontstaan, dus jij moet een mondkapje dragen en afstand houden tot wij het signaal brand meester geven, doe je dat niet dan word je met gummiknuppels in elkaar gerost". :')

De pandemie is voorbij als mensen willen dat het voorbij is. Als we op een punt komen dat laten we zeggen 60-70% een vaccin heeft gehad en de ziekenhuizen leeg zijn, en er nog geroepen wordt: "Maar de R, denk aan de R!" dan hebben we als maatschappij een veel groter probleem dan alleen maar of je 1,5m afstand moet houden. Dan ontstaan er paralelle samenlevingen. Dan ontstaat er voor andere landen een winstmotief om een vrijplaats te worden waar geen regels gelden.
zoals ik ook al lang in taiwan had gezeten als ik het geld had gehad ja...
#WeesGeenWhales
pi_197688914
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:48 schreef Discombobulate het volgende:
Gewoon AZ aan de kant zetten, niet betalen en laat ze de tyfus krijgen.

Dan nemen we wel Pfizer en Moderna.
Stuur die naar Afrika, krijgen we nog goodwill voor ook gratis :D
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')