Gewoon dezelfde die het afgelopen jaren ook deed. Krijg alleen een ander naampje en ze sturen een rekening naar Redbull of een sponsor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Goed nieuws voor de twee RB teams!
Ben benieuwd welke partner ze gaan vinden voor het produceren van de krachtbron. Daar zal Honda contractueel wel wat beperkingen op afdwingen.
Red Bull to set up engine shop after freeze agreedquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:17 schreef Starflyer het volgende:
De engine freeze is goedgekeurd. Gunstig voor Red Bull Racing. Kunnen ze verder met de Honda motoren.
https://www.motorsportwee(...)ent-freeze-for-2022/
Is alleen voor onderhoud en revisie. Niet voor de ontwikkeling. Dat doet Honda nog tot begin 2022.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Red Bull to set up engine shop after freeze agreed
Ze gaan er dus een apart bedrijf voor opzetten met de naam Red Bull Powertrains en dat klinkt heel veelbelovend. Ik heb me lang afgevraagd of ze er enkel op uit waren om de tijd tot het nieuwe motorconcept geïntroduceerd wordt te overbruggen (in de hoop dat er in de tussentijd een andere motorfabrikant aansluit) maar zo klinkt dit niet. Het klinkt alsof ze echt onafhankelijk willen worden qua motorproductie.
Ik kan er nog steeds niet bij waarom ze het doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:39 schreef beantherio het volgende:
evraagd of ze er enkel op uit waren om de tijd tot het nieuwe motorconcept geïntroduceerd wordt te overbruggen (in de hoop dat er in de tussentijd een andere motorfabrikant aansluit) maar zo klinkt dit niet. Het klinkt alsof ze echt onafhankelijk willen worden qua motorproductie.
kan ook zijn dat een team die motoren wil kopen.quote:Op maandag 15 februari 2021 07:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan er nog steeds niet bij waarom ze het doen.
Wat levert het produceren/ontwikkelen van een F1 motor nu daadwerkelijk voor ze op?
Of heeft Mateschitz zoveel geld te verbranden.
Maar wie? Ferrari niet, Haas blijft bij Ferrari.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan ook zijn dat een team die motoren wil kopen.
Honda was toch 1 miljard dollar kwijt per jaar, ben benieuwd hoeveel RB er dan per jaar in gooit.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar wie? Ferrari niet, Haas blijft bij Ferrari.
Vervolgens Renault/Mercedes niet. De enige potentiële "klant" zou willams kunnen zijn.
Het is ook niet alsof ze baten erbij hebben buiten de F1.
Dit is een goede vraag.quote:Op maandag 15 februari 2021 07:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat levert het produceren/ontwikkelen van een F1 motor nu daadwerkelijk voor ze op?
Volgens mij is er helemaal geen sprake van doorontwikkelen. Alleen van onderhouden/assembleren.quote:Op maandag 15 februari 2021 07:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.racefans.net/(...)orks-status-in-2025/quote:He believes the in-house programme will cost the same or slightly more than a customer deal over the three-year period. “We do some maths and calculations about the costs,” he said, “It is a one-time investment in the building and, above all, in test benches.
Stoppen met ontwikkelen hoort niet bij Formule 1.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Doorontwikkelen mag sowieso niet tijdens de freeze.
De huidige technologie is een dood spoor en gaat er in 2025 uit. Dus dan rijden we maar 3 jaar met de spec van 2022. Hierdoor hebben fabrikanten meer tijd om zich op de nieuwe spec te concentreren en worden gigantische flops zoals Honda en Renault in de eerste jaren voorkomen.quote:Op maandag 15 februari 2021 11:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Stoppen met ontwikkelen hoort niet bij Formule 1.
Echt stoppen met ontwikkelen kan ik mij niet voorstellen.
Het zal dan wel later pas op de auto's terecht komen en dan heb je alsnog weer grote verschillen.
Met de nieuwe regels waarvan nog niet bekend is wat ze inhouden?quote:Op maandag 15 februari 2021 11:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Stoppen met ontwikkelen hoort niet bij Formule 1.
Echt stoppen met ontwikkelen kan ik mij niet voorstellen.
Het zal dan wel later pas op de auto's terecht komen en dan heb je alsnog weer grote verschillen.
Wat levert het produceren/ontwikkelen van een F1 auto daadwerkelijk voor ze op?quote:Op maandag 15 februari 2021 07:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De mensen die nu in dienst zijn op de motoren R&D afdeling, wat gaan die doen. Bougies vervangen is niet iets waar je jaren mee bezig kunt blijven.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Met de nieuwe regels waarvan nog niet bekend is wat ze inhouden?
Lijkt me sterk. Sowieso vraag ik me af of RB Powertrains daar de mogelijkheden voor heeft.
Ik denk dat ze vanaf 2025 weer in zee willen met een nieuwe leverancier (las geruchten over Porsche).
Ik ga uit van naamsbekendheid en uiteindelijk dus meer blikjes verkoop.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat levert het produceren/ontwikkelen van een F1 auto daadwerkelijk voor ze op?
quote:Op maandag 15 februari 2021 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De mensen die nu in dienst zijn op de motoren R&D afdeling, wat gaan die doen. Bougies vervangen is niet iets waar je jaren mee bezig kunt blijven.
er zal nog een flinke bobine bij zittenquote:Op maandag 15 februari 2021 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]komt wel iets meer bij kijken dan alleen dat
ze zullen ook motoren gaan bouwen neem ik aan, ook al zijn de specificaties onveranderd je moet nog wel voor 3 seizoenen motoren bouwen, tenminste ik ga er niet vanuit dat Honda dat nog even levert volgend jaar.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
er zal nog een flinke bobine bij zitten![]()
ik weet inderdaad niet wat er bij een onderhoudsbeurt bij zo een motor allemaal moet gebeuren.
Die gaan ergens anders aan de slag binnen Honda. Dat was het hele idee om eruit te stappen, zodat ze die resources kunnen gebruiken voor hun Carbon neutral initiatief.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De mensen die nu in dienst zijn op de motoren R&D afdeling, wat gaan die doen. Bougies vervangen is niet iets waar je jaren mee bezig kunt blijven.
Van de week las ik al Alfa Romeo.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:36 schreef beantherio het volgende:
Er deden vandaag (opnieuw) berichten de ronde dat Rich Energy vandaag als nieuwe sponsor van Mclaren zal worden aangekondigd.![]()
Ik zie wel dat de berichten daarover weer van de betreffende F1 sites zijn verwijderd.
zal wel comfortabel zitten zo een lounge.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
https://www.twitch.tv/landonorris
Mclaren Lounge ook op Lando zijn stream
McLaren is een beetje overboard gegaan het afgelopen jaar met de zijdelings gerelateerde content en social media aanwezigheid.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:21 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht dat het over raceauto's zou gaan, maar ze zijn muziek aan het maken
Het klinkt zo ontzettend cliché, maar dit gaat een cruciaal jaar worden in de carrière van Lando.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
Je merkt wel dat Daniel en Lando nog behoorlijk aan het aftasten zijn.
En Lando wil ook echt laten merken dat hij niet over zich heen gaat laten lopen.
Volgens mij hebben ze beiden nog 2 jaar in hun contract toch? Verder wel eens dat het een mooie graadmater wordt. Beetje zelfde als Sainz bij Ferrariquote:Op maandag 15 februari 2021 20:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het klinkt zo ontzettend cliché, maar dit gaat een cruciaal jaar worden in de carrière van Lando.
Ricciardo een benchmark van de zwaarste categorie.
Hij is één van de coureurs die ik echt in de gaten wil gaan houden dit seizoen.
Ja denk dat ie dat zelf ook wel doorheeft. En daarom ook al overal aan het roepen is dat ie niet gaat clownen dit jaar maar serieus wil zijn etc.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het klinkt zo ontzettend cliché, maar dit gaat een cruciaal jaar worden in de carrière van Lando.
Ricciardo een benchmark van de zwaarste categorie.
Hij is één van de coureurs die ik echt in de gaten wil gaan houden dit seizoen.
Geen "Powered by Mercedes-Benz" sticker is enigzins opvallend.quote:
Beiden staan inderdaad onder contract voor 2022. Ik bedoelde ook niet cruciaal in de zin van mogelijk-einde-carriere, maar wel de positie binnen het team en de invloed op de toekomstige rijdersmarkt.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze beiden nog 2 jaar in hun contract toch? Verder wel eens dat het een mooie graadmater wordt. Beetje zelfde als Sainz bij Ferrari
Tot nu toe de beste livery van het seizoenquote:Op maandag 15 februari 2021 20:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
De McLaren MCL35M, de eerste van 2021!
ziet er uit als een hele lange autoquote:Op maandag 15 februari 2021 20:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
De McLaren MCL35M, de eerste van 2021!
Ja zo op die foto wel. Net in het filmpje vond ik dat meevallen.quote:Op maandag 15 februari 2021 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ziet er uit als een hele lange auto
quote:Op maandag 15 februari 2021 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ziet er uit als een hele lange auto
quote:Op maandag 15 februari 2021 20:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Tot nu toe de beste livery van het seizoen
Nou, leuk man. Een launch van 3.30 minuten waarbij je 3 minuten naar een modeshow kijkt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:10 schreef Starflyer het volgende:
Om 9.00 uur morgen de launch van de Alpha Tauri AT02
Jup, had het dan ook afgezet na even minuut. Wacht wel een op de foto's...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 09:06 schreef Twieki het volgende:
[..]
Nou, leuk man. Een launch van 3.30 minuten waarbij je 3 minuten naar een modeshow kijkt.
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 09:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jup, had het dan ook afgezet na even minuut. Wacht wel een op de foto's...
Viel me ook tegen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 09:06 schreef Twieki het volgende:
[..]
Nou, leuk man. Een launch van 3.30 minuten waarbij je 3 minuten naar een modeshow kijkt.
TR gemacht en Sylvana Simons ingelichtquote:Op vrijdag 19 februari 2021 09:21 schreef vosss het volgende:
Tof dat de onder/voorkant eens een keertje niet zwart is. Dat witte is veel mooier imo
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
TR gemacht en Sylvana Simons ingelicht
ZO HE WAT EEN GEWAAGDE KEUZES ZEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:07 schreef Starflyer het volgende:
Pirelli heeft de bandenkeuze voor het hele seizoen bekend gemaakt.
[ afbeelding ]
Zandvoort wordt dus een zaadracequote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:07 schreef Starflyer het volgende:
Pirelli heeft de bandenkeuze voor het hele seizoen bekend gemaakt.
[ afbeelding ]
schijnt sneller te zijnquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:22 schreef Nattekat het volgende:
Ook AT dus matte kleuren. RB zal dat wel ook gaan doen, ik zie een trend.
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:18 schreef Starflyer het volgende:
19 maart nieuwe Drive To Survive
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Een week om te bingen en daarna begint het raceweekend in Bahreinquote:
Ik verwacht niks spannends.quote:
Ja maar ik wil nu al bingennnquote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Een week om te bingen en daarna begint het raceweekend in Bahrein
“We have no idea what’s going to happen”quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:18 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Zelfs op Spa zachtere compounds..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort wordt dus een zaadrace
Nou, ik had wel minstens een C2, C3, C4 verwacht in Zandvoort! Ofzo.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
ZO HE WAT EEN GEWAAGDE KEUZES ZEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nja ze hadden dat al aangekondigd wegens de banking.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, ik had wel minstens een C2, C3, C4 verwacht in Zandvoort! Ofzo.
HamBotVerquote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
“We have no idea what’s going to happen”
Euh.... Lewis WDC misschien?![]()
Maar de quote is waarschijnlijk COVID-19 gerelateerd.
Maar harder dan Spa... Kom op zeg, het staat nu al vast dat er geen zak gaat gebeuren. Spa heeft er eigenlijk al een beetje last van dat er weinig gebeurt door banden die de hele race mee gaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:55 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nja ze hadden dat al aangekondigd wegens de banking.
Ja eens. Maar Pirelli is gewoon te bang voor die twee bochten dat er een band klapt ofzo.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 19:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar harder dan Spa... Kom op zeg, het staat nu al vast dat er geen zak gaat gebeuren. Spa heeft er eigenlijk al een beetje last van dat er weinig gebeurt door banden die de hele race mee gaan.
Nog nooit iets anders verwacht.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort wordt dus een zaadrace
Boterhamquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |