SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 22,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 41,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 36,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,9%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 17,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 22,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.totaal: 39.562
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 9,7%
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag: 4.017
totaal: 35.727
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 19,5%
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag: 4.392
zaterdag: 4.173
zondag: 3.700
maandag: 3.188
totaal: 28.768
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: -9,1%
dinsdag: 3.561
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 24.927 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
312 meer besmettingen dan gisteren, maar het is onder het gemiddelde. En met die 24.927 zou ik kunnen leven. Maar nog minder is natuurlij nog mooier.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
[...]
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: -9,1%
dinsdag: 3.561
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 24.927 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Die paar honderd meer of minder is kleingeld, ik ben allang blij dat we nog zo laag hangen.
Als je kijkt naar het gemiddelde, vorige week dinsdag was het gemiddelde nog meer dan 5000 gevallen per dag, ondertussen is dat al gezakt naar 4000.
Gemiddeld aantal ziekenhuisopnames daalt ook, vorige week was dit nog 205 en nu 183.
Langzaam maar gestaag!![]()
Bizarre negativiteit in dat andere hoofdtopic zeg. Maargoed, daar ga ik niet over zeuren.
Prima cijfers vandaag!![]()
Oh daar kijk ik niet eens, de stemming hier is fijn, zelfs bij stijgende waarden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:10 schreef Noordzijde het volgende:
Bizarre negativiteit in dat andere hoofdtopic zeg. Maargoed, daar ga ik niet over zeuren.
Prima cijfers vandaag!Maar goed, vandaag dan wat meer besmettingen, maar als je het met vorige week vergelijkt gaat het prima de goede kant op. Week na week.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'![]()
Precies dit, het heeft geen zin een enkele uitslag te beoordelen. Wij kijken hier naar de trend en vergelijken met vorige weken, dan gaat het elke week omlaag en de goede kant op. Een enkele hogere uitschieter maakt niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:45 schreef GereDathan het volgende:
Die paar honderd meer of minder is kleingeld, ik ben allang blij dat we nog zo laag hangen.
Als je kijkt naar het gemiddelde, vorige week dinsdag was het gemiddelde nog meer dan 5000 gevallen per dag, ondertussen is dat al gezakt naar 4000.
Gemiddeld aantal ziekenhuisopnames daalt ook, vorige week was dit nog 205 en nu 183.
Langzaam maar gestaag!
Inderdaad. Als het nou ineens 6500 was, dan was het een ander verhaal. Maar dit is allemaal binnen de marge en nog ruim onder het gemiddelde.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:20 schreef Sangha het volgende:
[..]
Precies dit, het heeft geen zin een enkele uitslag te beoordelen. Wij kijken hier naar de trend en vergelijken met vorige weken, dan gaat het elke week omlaag en de goede kant op. Een enkele hogere uitschieter maakt niet zoveel uit.
Helemaal niets mis mee, nog steeds een krimp van bijna 20% en 500 onder het gemiddelde.![]()
Ik wist niet eens dat er nog een topic wasquote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:10 schreef Noordzijde het volgende:
Prima cijfers vandaag!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat er nog een topic was![]()
![]()
Oh dat plaatje heb ik wel gemist, geeft een goed beeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het nou ineens 6500 was, dan was het een ander verhaal. Maar dit is allemaal binnen de marge en nog ruim onder het gemiddelde.
[ afbeelding ]
Helemaal niets mis mee, nog steeds een krimp van bijna 20% en 500 onder het gemiddelde.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dit rekensommetje vind ik ook echt zo vreemd. Al met al zou je dan toch moeten stijgen als de R van de Britse zo veel hoog is en deze zo veel procent van de besmettingen uitmaakt. Maar goed, vooralsnog, we gaan omlaagquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef koemleit het volgende:
Als tweederde door de Britse variant komt, en we dalen toch met 20 procent. Dan is er dus niks aan de hand? Of begrijp ik het verkeerd?.
![]()
Ik volg alleen dit topic over corona, deze is beter dan alle anderequote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
![]()
Net de persco gezien. Het kwam op mij positief over dat de derde golf er volgens Rutte wel komt maar dat die beheersbaar is.
Het viel me wel op dat er maar één keer - en dan ook nog door een journalist en niet door Mark of Hugo - werd gerefereerd aan een andere variant dan de reguliere of de Britse. Ik snap werkelijk niet wat maakt dat ze de Californische, de twee Zuid-Amerikaanse en de Zuid-Afriaanse varianten niet noemen. Sappen jullie dat?[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Waarom het zo specifiek willen benoemen? Het coronavirus kon door maatregelen/lockdowns zijn werk niet meer goed genoeg doen en dus gaat het muteren. En ondanks dat dit een pandemie is hebben we dit per land op verschillende manieren aangepakt en dus hebben we nu verschillende mutaties. Beter gaan ze eerst echt goed onderzoeken wat het effect is van deze mutaties voor ze ermee paniek gaan zaaien.....quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:26 schreef Federer-fan het volgende:
Net de persco gezien. Het kwam op mij positief over dat de derde golf er volgens Rutte wel komt maar dat die beheersbaar is.
Het viel me wel op dat er maar één keer - en dan ook nog door een journalist en niet door Mark of Hugo - werd gerefereerd aan een andere variant dan de reguliere of de Britse. Ik snap werkelijk niet wat maakt dat ze de Californische, de twee Zuid-Amerikaanse en de Zuid-Afriaanse varianten niet noemen. Sappen jullie dat?![]()
Mja, de Britse variant noemen ze wel elke keer nadrukkelijk. En Rutte noemde die variant ook as de reden dat we nu niet kunnen versoepelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Waarom het zo specifiek willen benoemen? Het coronavirus kon door maatregelen/lockdowns zijn werk niet meer goed genoeg doen en dus gaat het muteren. En ondanks dat dit een pandemie is hebben we dit per land op verschillende manieren aangepakt en dus hebben we nu verschillende mutaties. Beter gaan ze eerst echt goed onderzoeken wat het effect is van deze mutaties voor ze ermee paniek gaan zaaien.....[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Omdat die hier ook gevonden is en in Lansingerland iedereen zich moest laten testen, die andere mutaties zijn wel echt verder weg ook dus voordat die hier opduikenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mja, de Britse variant noemen ze wel elke keer nadrukkelijk. En Rutte noemde die variant ook as de reden dat we nu niet kunnen versoepelen.![]()
Deze topic wordt het ''positiviteitstopic'' genoemd, maar ik waardeer met name in deze topic is het presenteren van statistieken, grafieken, cijfers en feiten en aan de hand daarvan concluderen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:34 schreef Zolena het volgende:
[..]
Ik volg alleen dit topic over corona, deze is beter dan alle andere
In het andere topic zijn in mijn ogen een paar mensen die het heerlijk vinden om alles de negatieve in te draaien.![]()
Wel jammer dat de Routekaart vandaag is aangepast. Zaten we vanochtend nog in de categorie zorgelijk, zitten we nu opeens weer in ernstig![]()
![]()
Helemaal mee eens. En we zijn hier ook nuchter genoeg om dit niet door een roze bril te zien.....heb dit topic echt nodig in deze hectische tijdquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:00 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Deze topic wordt het ''positiviteitstopic'' genoemd, maar ik waardeer met name in deze topic is het presenteren van statistieken, grafieken, cijfers en feiten en aan de hand daarvan concluderen.
In het andere topic zijn in mijn ogen een paar mensen die het heerlijk vinden om alles de negatieve in te draaien.![]()
![]()
Vind ik ook. Eerlijke cijfers maar wel glas halfvol. En omdat het positief moet blijven kunnen alle zwartkijkers meteen uit het topic gejaagd worden. En het is gewoon beter leesbaar ook.![]()
In deze update staan alleen de vaccinaties tegen het coronavirus die door de GGD'en zijn gezet. Ook andere instanties, zoals huisartsen en ziekenhuizen, vaccineren. Het RIVM publiceert het totaal aantal gevaccineerden tegen het coronavirus in Nederland.
Vanaf 1 februari worden de vaccinaties bijgehouden op het dashboard coronavirus. In de loop van de week zal ik ook de vaccinaties van de ziekenhuizen en langdurige zorginstellingen toevoegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.![]()
De andere zijn hier ook gevonden maar waren in de meeste gevallen te herleiden naar een reis richting die landen. Kan je dus indammen. Zal uiteindelijk niet lukken. De Britse variant is echter al in the open en dus ongecontroleerd aan het rondwaren. Van alle besmettingen afgelopen week is waarschijnlijk 2/3 de Britse versie.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Omdat die hier ook gevonden is en in Lansingerland iedereen zich moest laten testen, die andere mutaties zijn wel echt verder weg ook dus voordat die hier opduiken
Je ziet het aantal Britse besmettingen toenemen. Dat betekent dat de R boven de 1 is. Als de berekeningen kloppen zit je medio maart op besmettingsaantallen die we hier nog niet kennen.
Dat is niet leuk maar wel het scenario waar nu besluiten op genomen (moeten) worden.![]()
Ik moet het nog zien wat hier uitkomt......dan hadden ze bij Lansingerland toch veel meer Britse varianten moeten vinden?? Bovendien dalen zowel hier als in Engeland de cijfers.....quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
De andere zijn hier ook gevonden maar waren in de meeste gevallen te herleiden naar een reis richting die landen. Kan je dus indammen. Zal uiteindelijk niet lukken. De Britse variant is echter al in the open en dus ongecontroleerd aan het rondwaren. Van alle besmettingen afgelopen week is waarschijnlijk 2/3 de Britse versie.
Je ziet het aantal Britse besmettingen toenemen. Dat betekent dat de R boven de 1 is. Als de berekeningen kloppen zit je medio maart op besmettingsaantallen die we hier nog niet kennen.
Dat is niet leuk maar wel het scenario waar nu besluiten op genomen (moeten) worden.![]()
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:49 schreef GereDathan het volgende:
Mijn positieve bericht van de avond is dat ik Buurman en Buurman niet gekeken heb![]()
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: